Jump to content

Συνέδριο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.


Peter_12

Recommended Posts

logo.jpg

Σκοπός του Συνεδρίου

Η ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού χώρου για την ανώτατη εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια δημιουργεί νέα δεδομένα και νέες όψεις στην ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλων σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης από χώρα σε χώρα. Η Ιδρυματική ακαδημαϊκή αναγνώριση, η ακαδημαϊκή αναγνώριση των προγραμμάτων σπουδών και η αναγνώριση των ατομικών ακαδημαϊκών τίτλων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο αλληλοσυνδέονται με τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης στο σύνολο σχεδόν των χωρών της Ευρώπης. Το Συνέδριο αποσκοπεί στην ενημέρωση του προσωπικού των Ιδρυμάτων πάνω στις νέες Ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές εξελίξεις και καινοτομίες που συνδέονται με την ακαδημαϊκή αναγνώριση, στη διασύνδεση της διασφάλισης της ποιότητας με την ακαδημαϊκή αναγνώριση και στη βελτίωση των ορθών πρακτικών ακαδημαϊκής αναγνώρισης σύμφωνα με τις νέες τάσεις.

Λέξεις-κλειδιά στα θέματα του Συνεδρίου

Ακαδημαϊκή αναγνώριση, εργαλεία αναγνώρισης, σύμβαση της Λισσαβόνας για την ακαδημαϊκή αναγνώριση, κώδικας ορθής πρακτικής, διαδικασία της Μπολώνια, ECTS, μαθησιακά αποτελέσματα, φόρτος εργασίας, διασφάλιση ποιότητας, εθνικά πλαίσια τίτλων/πιστοποιημένων προσόντων, Ευρωπαϊκό πλαίσιο τίτλων, στρατηγικές πληροφόρησης και δίκτυα πληροφόρησης, περιγραφή πιστοποιημένων προσόντων, δείκτες επιπέδου τίτλων, παράρτημα διπλώματος, σημεία αναφοράς.

Θεματικές Ενότητες

1. Ακαδημαϊκή αναγνώριση μαθησιακών αποτελεσμάτων (Recognition of learning outcomes)

H αναγνώριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση. Τα μαθήματα, τα προγράμματα σπουδών και τα πιστοποιημένα προσόντα των πτυχιούχων τείνουν να εκφράζονται σήμερα με όρους μαθησιακών αποτελεσμάτων(learning outcomes), τα οποία θα πρέπει να καθορίζονται ευκρινώς και να συνδέονται με την ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών, τη διαδικασία και την αξιολόγηση της μάθησης. Με τη νέα αυτή προσέγγιση κατά την αξιολόγηση των ακαδημαϊκών προσόντων η έμφαση μετατοπίζεται από εισαγόμενα (input) χαρακτηριστικά (απαιτήσεις εγγραφής, πρόγραμμα και διάρκεια σπουδών, ώρες διδασκαλίας, συνιστώμενα βιβλία, κλπ) σε εξαγόμενα (output) χαρακτηριστικά (τι είναι ικανός να κάνει ο κάτοχος ενός τίτλου σπουδών).

Στο Συνέδριο θα γίνει ευρεία ενημέρωση για τις σύγχρονες τάσεις, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται συμπληρωματικά στοιχεία, όπως το επίπεδο, η περιγραφή και ο φόρτος εργασίας μαθημάτων και προγραμμάτων για να συζητηθεί αν μπορεί να βελτιωθεί η διαφάνεια των ακαδημαϊκών προσόντων, να διευκολυνθεί η κρίση και επιπλέον η ισοτιμία και αντιστοιχία των τίτλων να γίνει ακριβέστερη. Συγχρόνως θα εξετασθούν προβλήματα που ανακύπτουν σχετικά με το σχεδιασμό, το ακαδημαϊκό επίπεδο, τον ορισμό και την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

2. Διασφάλιση της ποιότητας και ακαδημαϊκή αναγνώριση

Ένας σημαντικός στόχος της διασφάλισης της ποιότητας Ιδρυμάτων, προγραμμάτων και τίτλων σπουδών είναι η εκτός εθνικών συνόρων ακαδημαϊκή τους αναγνώριση. Στο Συνέδριο θα συζητηθούν οι δεσμοί μεταξύ της διασφάλισης της ποιότητας και της ακαδημαϊκής αναγνώρισης και η συνεργασία των φορέων τους σε εθνικό, Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

3. Πλαίσια Τίτλων/Πιστοποιημένων Προσόντων και Ακαδημαϊκή Αναγνώριση

Στο Συνέδριο θα αναπτυχθεί ένας διάλογος σχετικά με την επίδραση που ασκούν στις διαδικασίες της ακαδημαϊκής αναγνώρισης τα αναπτυσσόμενα σήμερα πλαίσια τίτλων/πιστοποιημένων προσόντων (qualification frameworks) σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο. Έμφαση θα δοθεί στη βελτίωση της ακαδημαϊκής αναγνώρισης που μπορεί να προκύψει από τη διαφάνεια των πιστοποιημένων προσόντων, τη χρήση κοινών σημείων αναφοράς για την παρουσίαση των προγραμμάτων μεταξύ των χωρών, την εφαρμογή του ECTS με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα και τα επίπεδα και τη στροφή προς τα εξαγόμενα στοιχεία της αξιολόγησης.

Εκτιμάται ότι η ανάπτυξη εθνικών πλαισίων και ενός διευρωπαϊκού πλαισίου πιστοποιημένων προσόντων μπορεί να ενισχύσει τα υφιστάμενα εργαλεία ακαδημαϊκής αναγνώρισης, όπως τη σύμβαση ακαδημαϊκής αναγνώρισης της Λισσαβόνας, το παράρτημα διπλώματος, τους κώδικες ορθής πρακτικής, το ECTS, κλπ.

4. Ακαδημαϊκή Αναγνώριση των νέων Ευρωπαϊκών πτυχίων πρώτου κύκλου σε χώρες εκτός Ευρώπης

Οι πρόσφατες μεταρρυθμίσεις των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης σε όλη σχεδόν την Ευρώπη συνδέονται με την εισαγωγή του πρώτου κύκλου σπουδών με βάση τη διαδικασία της Μπολώνια. Όμως μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας τα ιδρύματα σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες κινούνται με διαφορετική ταχύτητα και παρουσιάζουν διαφορετική πρόοδο στην κατανόηση της φύσης, του σκοπού και της ποιότητας των μεταρρυθμίσεων. Το μεσοδιάστημα αυτό μπορεί να δημιουργηθούν παρεξηγήσεις κυρίως στην αντίληψη ενός πρώτου κύκλου σπουδών τριετούς διάρκειας, εφόσον ο κύκλος αυτός δεν συνοδεύεται από τη δημιουργία κατάλληλων πλαισίων τίτλων που θα στηρίζονται σε σαφή εξωτερικά σημεία αναφοράς.

Στο Συνέδριο αυτό θα συζητηθεί η ακαδημαϊκή αναγνώριση των Ευρωπαϊκών τίτλων με βάση τα εξωτερικά σημεία αναφοράς, όπως η λεπτομερειακή περιγραφή των προσόντων, τα επίπεδα μαθημάτων και προγραμμάτων, ο φόρτος εργασίας, η ποιότητα, τα μαθησιακά αποτελέσματα, κοκ.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Οι διατελέσαντες μέλη καθ΄οποιονδήποτε τρόπο παρακαλούνται να φέρουν και μια ειληκρινή δήλωση του πόθεν έσχες τους... :splats:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

τον ιουνιο θα ειναι ωραια

και στα Γιάννενα θα κάνουμε παρέα...

ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ Η ΦΩΝΗ ΜΑΣ

ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ Ο ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ ΤΙΣ ... emcensored ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.