Jump to content
Comfortably Numb

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Recommended Posts

7 hours ago, Ladybug said:

Καλημέρα παιδιά ήθελα να ρωτήσω κάτι να μου πείτε την γνώμη σας .Σπουδάζω Θεσσαλονίκη αλλά για προσωπικούς λόγους δυσκολεύομαι να δώσω μάθημα τώρα .Τελευταία φορά πέρασα μάθημα τον Γενάρη .Είναι καλύτερα να συμμετέχω έστω και αν κοπω λόγω επικείμενων διαγραφών να δείξω ότι ενδιαφέρομαι κλπ,ή δεν παίζει ρόλο άρα να μην ταλαιπωρηθω να ανεβαίνω θεσσ

Αν έχεις διαβάσει κάτι πήγαινε και ας σε κόψουν 

Εφόσον έδωσες μαθήματα που λες αυτή την χρονιά δεν θα έχεις πρόβλημα θεωρείσαι ενεργός .

Συμβουλή για το μέλλον πάντως να διαβάσεις γιατί ότι και να γίνει με τις διαγραφές και δεκαετία να σου δώσουν να τελειώσεις , χάνεις χρόνια από την ζωή σου και στεεσαρεσαι ....

 

Τροποποιήθηκε από Mariakaraili

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
31 λεπτά πριν, mikro kavouri said:

Kαθημερινη της Κυριακής (15/09/19)

PSX_20190914_235140.jpg

πολύ ενδιαφέρον άρθρο που δείχνει ακριβώς πώς αντιμετωπίζουν οι "δάσκαλοι" το θέμα...

Το μετρο των διαγραφών, λέει, δημιουργει "στρατηγικούς" αιώνιους, που αφηνουν επιτηδες τα δυσκολα μαθηματα στο τελος ωστε να τους χαριστούν....!!!!!

Συμφωνα δε με την δευτερη προταση του, αν ενας φοιτητής σε ενα ετος περασει 10 μαθηματα με 5 και σε ενα εχει 4, και στο επομενο περασει 15 μαθηματα με 5 και σε ενα εχει 4.... διαγράφεται λογω του οτι σε 2 διαδοχικά ετη εχει μεσο ορο κατω απο 5............!!!!!!!

Καποιος άλλος φοιτητης που εχει περάσει 1 μαθημα με 10 και σε 5 εχει κοπει με τεσσερα σε ενα ετος και το επομενο εχει 10 αποτυχιες με 0 ....μενει ενεργός.....!!!

Τί να πεί κανείς και τι να πρωτοσχολιάσει.....

Τροποποιήθηκε από asamotref

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δεν κατάλαβα τι εννοεί με την δεύτερη λύση ...κάποιος να μου εξηγήσει ? 

 

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

----------------------------

Τροποποιήθηκε από Myriam

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

 

13 ώρες πριν, asamotref said:

Τί να πεί κανείς και τι να πρωτοσχολιάσει.....

Ότι είναι σχεδόν αδύνατη η διοικητικη επιβολη ενός ανώτατου ορίου φοιτησης τύπου ν συν κάτι.

Όσον αφορά το πραγματικό ζητούμενο δηλαδή την πειθαρχία στους πανεπιστημιακούς χωρους, αυτή σε ένα μεγαλο βαθμό ειναι η νεα  πραγματικότητα μόνο και μόνο από το φόβο που δημιουργούν οι ανακοινώσεις για τέτοια μέτρα.

Διχως φυσικά να λογαριάσουμε τη συνολική στροφή του φοιτητόκοσμου από το 2010 και μετά προς πιο "ορθολογικές" επιλογές και ακομα πιο εντατικό κυνήγι τυπικών και ουσιαστικών προσόντων .

Τροποποιήθηκε από mikro kavouri

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δεν αναφέρομαι στο διοικητικό κομμάτι, αλλα αποκλειστικά στη νοοτροπία καποιων ανθρώπων που θεωρητικά είναι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι. Είναι απίστευτο να λεει πανεπιστημιακός δασκαλος οτι οι διδασκοντες πρέπει να απαλλαχθουν απο υποχρεωτική επιείκεια.... 

Βέβαια, και η ιατρική σχολή δεν θα μπορουσε να μην ειναι πρωτοπόρος ... 

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Θεωρω οτι η συντριπτική πλειοψηφία των διδασκόντων στηρίζει τις πρωτοβουλίες του υπουργείου για εξωστρεφή ΑΕΙ όπως για για επιβολή ανώτατου ορίου σπουδών ασχέτως αν δεν τολμούν ακόμη να ταχθούν ανοιχτά υπέρ. Θα δουν τις αποδοχες τους να αυξάνονται σημαντικά και την εξουσία τους να γιγαντωνεται. Τι καλύτερο για αυτούς?

Η "αναγκαστική επιείκεια " του καθηγητή μπορεί να διαβαστεί και αντίστροφα: ως "επιεικεια" με χρηματικό αντιτιμο ή παροχή "υπηρεσιών", καταλαβαίνετε τώρα... (Βλέπε κ ΤΕΙ σερρων) Ποιος θα τολμήσει να ελέγξει για χρηματισμό τον καθηγητή που περνά μαζικά κόσμο που κινδυνεύει όταν υπάρχει το τεκμήριο της "αναγκαστικής επιείκειας"?

Γενικότερα ποιος μπορεί να ελέγξει τις αυθαιρεσίες και την κατάχρηση εξουσίας από τους πανεπιστημιακούς λειτουργούς, όταν το σύνταγμα κατοχυρώνει (και ορθώς) τόσο το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ όσο και την ελευθερία στη διδασκαλία ενώ η οποιαδήποτε πειθαρχική δίωξη κατά πανεπιστημιακού και ειδικά η απολυση είναι σχεδόν αδύνατη? Δεν βλέπω προβλεψη για κάποιο "θεσμικο αντίβαρο " που να κατοχυρώνει τα δικαιώματα των φοιτητών οι οποίοι θα υποστούν την επώδυνη πλευρά των μεταρρυθμίσεων.

 

 

 

 

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Λατρεμένος ...και στις ταινίες και στις συνεντεύξεις του...emrip

Ενας βαθιά φιλοσοφημένος άνθρωπος και καλλιτέχνης. 

https://www.lifo.gr/articles/the_athenians/164716?fbclid=IwAR1kSvK_zEZD-csBmRbwemRdEenMiYp1G1BaHjFVaoAwWK-dPKjlEhgupjE

ΠεικÏνα ίÏÏÏ ÏεÏιέÏει: 1 άÏομο, κείμενο

 

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

 

Έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων το Σάββατο 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ

Μοναδικό θέμα συζήτησης οι επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της υπουργού Ν. Κεραμέως για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

https://www.esos.gr/arthra/64158/ektakti-synodos-prytaneon-savvato-28-septemvrioy

Τροποποιήθηκε από mikro kavouri

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Επικολλώ κι εδώ τη σύντομη ενημέρωση που έγραψα στο group των διαγραφών στο fb πριν λίγα λεπτά. Ενημερώθηκαν και οι συνάδελφοι της επιτροπής ενόψει της συνέλευσης σε λίγη ώρα σε χώρο της σχολής. Την επόμενη βδομάδα,ελπίζουμε να έχουμε περισσότερα θετικά νέα. emwin

M. G.

Σύντομη Ενημέρωση για το ραντεβού στο υπουργείο που εκκρεμεί από τέλη Ιουλίου. :)

Τηλεφωνήσαμε 2/9 (Δευτέρα) στο γραφείο του υφυπουργού Ανώτατης κι υπενθυμίσαμε την αναγκαιότητα συνάντησης επί πτυχίω φοιτητών με κο υφυπουργό ή άλλο διαθέσιμο,ενήμερο για το θέμα ορίων φοίτησης και μεταβατικών διατάξεων.

Η ευγενική κυρία παρακάλεσε να ξανακαλέσουμε μετά τις διεργασίες της ΔΕΘ κι η συνεννόηση για το επόμενο τηλεφώνημα ήταν για σήμερα,Δευτέρα 16/9.

Σήμερα,στη νέα υπενθύμιση, ζητήθηκε να καλέσουμε εκ νέου την επόμενη βδομάδα ώστε να συνεννοηθούμε με το κο Γιάκα.Μας έγινε γνωστό πως ο αριθμός των μελών της αντιπροσωπείας δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 4 άτομα,τα ονόματα των οποίων θα ζητηθούν στο επόμενο τηλεφωνικό ραντεβού.Αν στο μεταξύ,υπάρξει ελεύθερο χρονικό περιθώριο,θα μας καλέσουν νωρίτερα.

Οι διαδικαστικές λεπτομέρειες προετοιμασίας του ραντεβού είναι σε άμεση γνώση των συναδέλφων της επιτροπής επί πτυχίω Ιατρικής του ΕΚΠΑ και υπό την επιτήρηση μελών του προεδρείου ΣΦΙΑ.

**Υπάρχει πρόταση από συνάδελφο (Μ.Σ.) για εκπροσώπηση φοιτητών επί πτυχίω στην επόμενη σύνοδο πρυτάνεων όπως και το 2014 (ζωντανή παρουσία και κατάθεση κειμένου στα πρακτικά).Επίσης,δική μας πρόταση από τον Ιούλιο είναι η άμεση κι επείγουσα συνάντηση συναδέλφων από ΕΚΠΑ (Ιατρικής κι άλλων τμημάτων) με τον πρύτανη του ΕΚΠΑ,τον κο Δημόπουλο.

Τροποποιήθηκε από Myriam

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
 

Είμαστε και εμείς “αιώνιοι” φοιτητές

 
Είμαστε και εμείς “αιώνιοι” φοιτητές | tovima.gr

Επανήλθε και πάλι το ζήτημα των φοιτητών που αργοπορούν με το πτυχίο τους και κινδυνεύουν με διαγραφή. Πριν από πέντε περίπου χρόνια (9.8.2014) το “Βήμα” είχε φιλοξενήσει ένα άρθρο μου με τίτλο, Μια πρόταση για τους “αιώνιους” φοιτητές. Εκεί υπεστήριξα ότι δεν μπορούν να εξομοιωθούν οι φοιτητές που εμφανίζονται στις εξετάσεις και προσπαθούν να πάρουν το πτυχίο τους, έστω και αν αποτυγχάνουν στις εξετάσεις, με όσους δεν παρουσιάζονται ποτέ και φαίνεται ότι έχουν κόψει κάθε δεσμό με το Πανεπιστήμιο. Ας μου επιτραπεί να προσθέσω λίγες σκέψεις.

Στο δικό μας το εκπαιδευτικό σύστημα δεν τίθεται όριο στον αριθμό των εξετάσεων στις οποίες μπορεί να υποβληθεί ένας φοιτητής. Στο γερμανικό σύστημα, αντιθέτως και όσον αφορά στις Νομικές Σχολές, οι υποψήφιοι δίνουν μια συνολική κρατική εξέταση για το πτυχίο τους και αν αποτύχουν για δεύτερη ή τρίτη φορά, χάνουν τη φοιτητική τους ιδιότητα! Αυτό το σκληρό μέτρο ανεβάζει το επίπεδο των εξετάσεων, αναγκάζει όμως τους φοιτητές να προετοιμάζονται για χρόνια πριν να αποτολμήσουν να λάβουν μέρος στις πτυχιακές εξετάσεις. Ουδείς βεβαίως διανοείται να τους διαγράψει πριν να εξετασθούν. Πώς είναι δυνατόν εμείς, από το σύστημα των απεριόριστων εξετάσεων να φθάσουμε στη διαγραφή των φοιτητών; Στην ουσία πηγαίνουμε από το ένα άκρο στο άλλο. Οποιοσδήποτε χρονικός περιορισμός στη φοίτηση πρέπει να ξεκινήσει από μια συνολική αναμόρφωση του προβληματικού εξεταστικού συστήματος, τόσο στις ενδιάμεσες εξετάσεις όσο και στις πτυχιακές. Αυτονόητο είναι ότι η αναμόρφωση αυτή θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε Σχολής και Τμήματος.

Προβλέπω την ένσταση : Ο χρονικός περιορισμός περιορίζει και τις εξετάσεις. Περιορίζει τις εξετάσεις, αλλά φέρνει σε τρομερά δύσκολη θέση τους εξεταστές. Ή τον περνάς ή διαγράφεται. Στην ουσία χωριζόμαστε σε “καλούς” και “κακούς”. Όσοι φοιτητές παίρνουν τη βάση, χωρίς να έχουν γράψει, επειδή αλλιώς διαγράφονται, θα πάρουν ένα πτυχίο χωρίς αντίκρυσμα. Θα εχει τηρηθεί ο τύπος, αλλά όχι η ουσία.

Προβλέπω και άλλη ένσταση: Θα υπάρχουν εξαιρέσεις. Καταρχάς επιβάλλεται να εξαιρεθούν οι φοιτητές οι οποίοι λόγω σοβαρών παθήσεων εισήλθαν άνευ εξετάσεων. Η Πολιτεία έκρινε ότι επειδή συνέτρεχαν συγκεκριμένοι σοβαροί λόγοι άξιζε να γίνουν φοιτητές, έστω και αν δεν διαγωνίσθηκαν με τους ίδιους όρους. Στην πραγματικοτητα, η υγεία τους επέβαλε το να μη διαγωνισθούν, ώστε να επέρχεται έτσι η αποκατάσταση της ισότητας. Αυτονόητο είναι ότι πρέπει τώρα να τους εξαιρέσει από κάθε χρονικό περιορισμό, αφού με ιδιαίτερες δυσκολίες προσπαθούν να πάρουν το πτυχίο τους. Αλλά η κατηγορία αυτή αποτελεί μια πολύ μικρή μειοψηφία. Δίκαιο είναι να εξαιρείται όποιος έχει σοβαρό λόγο για να εξαιρεθεί. Μήπως όμως υπάρχει ο φόβος να γίνουν οι εξαιρέσεις ο κανόνας και αντί να εξετάζουμε στις κανονικές εξετάσεις, να ασχολούμαστε με την εξέταση του βασίμου των εξαιρέσεων ;

Ένα άλλο ζήτημα είναι επίσης σημαντικό : Ποια ακριβώς θα είναι η ωφέλεια από την επιβολή χρονικού ορίου στις σπουδές ; Ασφαλώς η άνοδος του επιπέδου των σπουδών και αυτό είναι θετικό. Αξίζει όμως αυτή η άνοδος να πληρωθεί με τόσο ακριβό αντάλλαγμα και με την απελπισία νέων ανθρώπων ; Από την άλλη μεριά δεν στοιχίζουν οι παλαιοί φοιτητές στο Δημόσιο ούτε σε ασφαλιστική κάλυψη ( δεν τους εγγράφει ούτε ο ΟΑΕΔ) ούτε καν με μειωμένο εισιτήριο. Και αν το πρόβλημα είναι το ότι επιβαρύνουν το ηλεκτρονικό σύστημα του Πανεπιστημίου, πρέπει να διαγραφούν για το λόγο αυτό;

Οι παλαιοί φοιτητές δικαιούνται τουλάχιστον να ερωτηθούν αν θα συνεχίσουν ή θα τερματίσουν τις σπουδές τους. Προπάντων δικαιούνται να λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις και να μην εξομοιώνονται με όσους δεν εμφανίζονται ποτέ.

Ο όρος “αιώνιοι φοιτητές” χρησιμοποιείται πολύ απαξιωτικά. Δεν είναι όμως έτσι σε πάρα πολλές περιπτώσεις. Οικογενειακά δράματα, λόγοι υγείας, υπερκόπωση, βιοποριστικοί λόγοι, δημιουργία οικογένειας. Σε πολλές περιπτώσεις υποφέρει όλη η οικογένεια που στηρίζει σιωπηλά, διότι κάθε άλλη επέμβαση της έχει απαγορευθεί.

Προσωπικώς, νομίζω ότι ο όρος “αιώνιοι φοιτητές” ταιριάζει περισσότερο σε εκείνους τους πανεπιστημιακόυς δασκάλους που πασχίζουν διαρκώς να είναι φοιτητές κοντά στους φοιτητές τους, διότι η έρευνα, η μάθηση και η μαθητεία δεν τελειώνει ποτέ. Από αυτή την άποψη, αξίζει να επιδιώκουμε να είμαστε και εμείς “αιώνιοι φοιτητές” . Είμαι βέβαιη ότι η κ. Υπουργός Παιδείας ως θυγατέρα έξοχου και διαπρεπούς πανεπιστημιακού δασκάλου (είχα την τιμή να τον έχω καθηγητή), το γνωρίζει, το εκτιμά και θα επανεκτιμήσει την άποψή της.

Η κ. Ρόη Δ. Παντελίδου είναι καθηγήτρια του Αστικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Δ.Π. Θράκης.

 

 

https://www.tovima.gr/2019/09/17/opinions/ ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika -- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika -- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --aionioi-foitites/

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αν και...φύσει απαισιόδοξη...το αφιερώνω. Ισχύει. ;) 

 69976082_2415160238533017_380833418696458240_n.png?_nc_cat=102&_nc_oc=AQktUq2-0KTI3-Z3eVBY8iYI7gC03AhArvFoLqQs38QOCxnV9wm1xIW5gRPV6FEKQLj0iOCz24kSg8V9JEyqS4A8&_nc_ht=scontent.fath2-1.fna&oh=ebc630a23bd2c914b463e7dcaad137fc&oe=5DF4BF7D

Τροποποιήθηκε από Myriam

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
On 9/16/2019 at 6:23 PM, Myriam said:
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Επικολλώ κι εδώ τη σύντομη ενημέρωση που έγραψα στο group των διαγραφών στο fb πριν λίγα λεπτά. Ενημερώθηκαν και οι συνάδελφοι της επιτροπής ενόψει της συνέλευσης σε λίγη ώρα σε χώρο της σχολής. Την επόμενη βδομάδα,ελπίζουμε να έχουμε περισσότερα θετικά νέα. emwin

emarup      Επειδή στη χθεσινή δημοσίευση, παρέλειψα να ενημερώσω για τη συνέλευση επί πτυχίω που έλαβε χώρα στο ΝΑΒΟ στις 8μμ, συμπληρώνω κάποιες πληροφορίες που δόθηκαν σε ιδιωτικές συνομιλίες κι ό,τι  ανακοινώθηκε από  συνάδελφο στο group των διαγραφών του fb.

Η συνέλευση αυτή δεν είχε μεγάλη συμμετοχή (περίπου 10 άτομα) κι αποφασίσθηκε να επαναληφθεί μέσα στον Οκτώβριο και να συγκληθεί επιπλέον και γενική συνέλευση ΣΦΙΑ ώστε να πληροφορηθούν όλοι οι νυν φοιτητές εκτός από τους επί πτυχίω την πρόθεση της κυβέρνησης για θέσπιση ορίων φοίτησης και διαγραφές.

Τροποποιήθηκε από Myriam

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup  Δε μου αρέσουν τα ολόσωμα μαγιώ!  emshy  Προτιμώ τα μπικίνι..  :lol:

 Ομως,η παρακάτω ανακοίνωση μας άρεσε πολύ. Ζόρικο το ΔΕΠ Παντείου..έξω απ' τα δόντια! :)  

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/298708_dep-panteioy-se-kerameos-skopos-ton-panepistimion-i-epistimoniki-gnosi-ohi-i?fbclid=IwAR3dNb9TXqoOm6lPL3BHLnqXWtw_KLvZYJHMYtF7sucGoZRTXlLjsx8l3W4

 

Τροποποιήθηκε από Myriam

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ωραία η ανακοίνωση αλλά δε βρήκα κάτι συγκεκριμένο για τη θέσπιση ανώτατου ορίου φοιτησης και όχι, δεν πιστεύω ότι το θεωρούν τριτευον ζήτημα ή το ξέχασαν οι δάσκαλοι μας στο Πάντειο.

Τροποποιήθηκε από mikro kavouri

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Στο Νότο είναι ακόμη καλοκαίρι...emdj  Μου το έστειλαν ιδιωτικά και το "εκτίμησα"!!!  emshy Πολύ ωραίο κομμάτι. :)

 

Τροποποιήθηκε από Myriam

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

.

IMG_1228.JPG

Τροποποιήθηκε από joie

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πάτρα: Ο αριθμός των εισακτέων θα διαμορφώσει τις βάσεις του Πανεπιστημίου

Ναι στα ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα όπως και στη διεύρυνση των εξ' αποστάσεως ελεύθερων εκπαιδευτικών προγραμμάτων λέει η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών. Σε ότι αφορά τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ που έχει προβληματίσει έντονα την ακαδημαϊκή κοινότητα ο ακαδημαϊκός κόσμος της περιοχής μας εκτιμά ότι η βάση εισαγωγής είναι συνυφασμένη με τον αριθμό των εισακτέων. Εάν αυτός μειωθεί οι βάσεις θα ανέβουν.

Αυτά είναι ανάμεσα στα βασικά θέματα που απασχόλησαν τη χθεσινή πολύωρη και ουσιαστική, όπως χαρακτηρίστηκε από τους συμμετέχοντες, συνεδρίαση της Συγκλήτου.
Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα πρέπει τα Πανεπιστήμια να καταθέσουν τις προτάσεις τους επί των 22 σημείων που περιλαμβάνει το νέο σχέδιο νόμου που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Η χθεσινή Σύγκλητος συζήτησε αρκετά από τα σημεία που περιλαμβάνει χωρίς ωστόσο να λάβει οριστικές αποφάσεις καθώς εκκρεμούν οι συζητήσεις σε επίπεδο τμημάτων.
«Δεν είναι εύκολο να πάρει κανείς απόφαση για τα ζητήματα αυτά» μας είπε η πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών Βενετσάνα Κυριαζοπούλου. Η ίδια πρόσθεσε: «Ωστόσο υπήρξε θετικό κλίμα για τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα όπως και για τα εξ' αποστάσεως. Επίσης πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα τα διετή προγράμματα σπουδών καθώς με την κατάργηση των ΤΕΙ δεν έχουμε τεχνολογική εκπαίδευση στη χώρα μας. Με τα προγράμματα αυτά ένας μεγάλος αριθμός νέων θα λαμβάνει τεχνολογική εκπαίδευση και μάλιστα με τη σφραγίδα του πανεπιστημίου».
Σε ότι αφορά τον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων που ζητάει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, από τη συζήτηση που έγινε χθες στη Σύγκλητο προκύπτει ότι: «Το θέμα αυτό θέλει πολύ συζήτηση. Ο αριθμός των εισακτέων συμπαρασύρει και τις βάσεις εισαγωγής. Αυτό σημαίνει ότι το κάθε Τμήμα, το κάθε πανεπιστήμιο και μετά όλοι μαζί να πάρουμε αποφάσεις για τον αριθμό των εισακτέων και κατ' επέκταση για τις βάσεις εισαγωγής» αναφέρει η κ. πρύτανις.
Επίσης ως δύσκολη βλέπει η τοπική ακαδημαϊκή κοινότητα, την καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2. «Καλώς ή κακώς αυτή τη στιγμή έχει παγιωθεί μία κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε όσους φοιτούν τώρα να πάρουν πτυχία υπό κάποιες φυσικά προϋποθέσεις και ν+2 να εφαρμοστεί για τους νεοεισαχθέντες» τονίζει η κ. Κυριαζοπούλου.
Από τη συζήτηση δεν έλειψε το θέμα της χρηματοδότησης. «Πλέον οι ανάγκες μας έχουν μεγαλώσει νέες σχολές, νέα τμήματα που απαιτούν οικονομική στήριξη. Κι αυτό είναι ένα θέμα που μας απασχολεί ιδιαίτερα» προσθέτει η κ. πρύτανις. Ολα τα παραπάνω όμως αναμένεται να συζητηθούν σε επίπεδο Τμημάτων και ακολούθως να ληφθούν αποφάσεις εν όψει μάλιστα της έκτακτης συνεδρίασης της Συνόδου των Πρυτάνεων το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου.
Σήμερα συνεδριάζει για το ίδιο θέμα η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού) προκειμένου να διαμορφώσει τις προτάσεις της για τις επικείμενες νομοθετικές αλλαγές.
Η ουσία πάντως του θέματος είναι ότι τα μέλη της Συγκλήτου κλήθηκαν να συζητήσουν τις παραμέτρους του 5ου κατά σειρά νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από το 2014 έως σήμερα.
«Για μένα το σπουδαιότερο όλων και το οποίο θα πρέπει να απασχολήσει τον πολιτικό κόσμο της χώρας μας είναι το γεγονός ότι κατά τη θητεία της δικής μας πρυτανικής αρχής κληθήκαμε να συζητήσουμε και να πάρουμε αποφάσεις για πέντε νομοσχέδια» τονίζει η κ. Κυριαζοπούλου κι εξηγεί:
«Θα πρέπει κάποια στιγμή η πολιτεία ανεξαρτήτου κομματικής πεποίθησης να καθίσει στο τραπέζι με όλους να συζητήσουν και να συναποφασίσουν ένα νόμο πλαίσιο που θα καθορίζει τη λειτουργία της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της. Δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση. Ο στόχος δεν είναι να αφήνει ο κάθε υπουργός τη σφραγίδα του σ' ένα νομοσχέδιο. Επίσης πρέπει να υπάρχουν οι γενικοί κανόνες και από κει και πέρα να αφήσουν ελεύθερα τα πανεπιστήμια να αποφασίζουν με βάση τις ιδιαιτερότητές τους. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε μάζα. Να τηρηθεί το αυτοδιοίκητο».
 
Της
ΜΑΡΙΝΑΣ ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Δημιουργία νέας...