Jump to content
Sylvia Plath

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Recommended Posts

Ελπίζω τελικά να υπάρξει και μια διέξοδος για όλους όσους θα ήθελαν να συνεχίσουν, ανεξάρτητα με το πόσο ενεργοί ήταν τα τελευταία χρόνια στις εξεταστικές. Έστω και με δίδακτρα. Είναι καλό να έχουν επιλογές ακόμη και εκείνοι που έκαναν κακές επιλογές τα τελευταία χρόνια.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Το προσχεδιο απλα αναφερει το θεμα μας, δεν προβλεπει κατι . Σε παλιοτερες αναρτησεις υπηρχε σχετικο link

Τροποποιήθηκε από Comfortably Numb

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Παιδιά από το φόρουμ είχαν συναντηθεί πριν περίπου ένα μήνα με τον Κουράκη(υπεύθυνο για θέματα παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ).Μετά τη συνάντηση έκανε επερώτηση στη βουλή,προέβαλε τις θέσεις μας.Τα κόμματα της αριστεράς (ΣΥΡΙΖΑ,ΚΚΕ )και οι νεολαίες αυτών των κομμάτων έχουν ταχθεί κατά των διαγραφών με ανακοινώσεις.Μέχρι και οι ανεξάρτητοι έλληνες έχουν κάνει δυο επερωτήσεις(βέβαια οι ανεξάρτητοι έλληνες έχουν επικεντρωθεί σε άτομα με δυσκολίες κλπ).Για περισσότερα επί του θέματος ανέτρεξε σε προηγούμενα ποστ.Εκεί θα βρεις λεπτομέρειες.

Αυτό που προέχει τώρα είναι το καβούρι...

Βρήκα τα posts. Ευχαριστώ!

Πολυ περιληπτικα, αν υπαρχει καποια αλλαγη στο θεμα των διαγραφων αυτη θα υπαρξει

μεσω των οργανισμων, των εσωτερικων δηλαδη κανονισμων που καλουνται να ετοιμασουν τα Ιδρυματα μεχρι τις 30.6. Για περισσοτερα διαβαστε παλιοτερες ανσρτησεις. Τα περι 2005, 2006 κλπ ειναι φημες. Προσωπικα, προσπαθω να μην ασχολουμαι. Φαινετσι παντως οτι υπαρχει καποια αναδιπλωση απο την πλευρα του υπουργειου, ή τουλαχιστον συτο θελει να δειξει το υπουργειο αυτη την περιοδο.

Το ΑΠΘ στο οποιο ειστε φοιτητης εχει ταχθει κατα των διαγραφων. Αν θελει να βοηθησει πιο ουσιαστικα μπορει να το κανει μεσω του εσωτερικου κανονισμου.

Ως προς αυτο που ρωταει η antigοne με βαση το νομο ειναι πιθανο. Παντως με τον ενα (μεσω των Πανεπιστημιων) ή με τον αλλο τροπο (μεσω ΠΔ απο το υπουργεο ) θα υπαρχει εσωτερικος κανονισμος.

Σ' ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Γνωρίζεις μήπως αν ο εσωτερικός κανονισμός θα είναι ο ίδιος για όλες τις σχολές ή αν η κάθε σχολή, ανάλογα με τα έτη σπουδών, τη δυσκολία κτλ, θα μπορεί να έχει δικές της ρυθμίσεις;

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Guest fay_

Το προσχεδιο απλα αναφερει το θεμα μας, δεν προβλεπει κατι . Σε παλιοτερες αναρτησεις υπηρχε σχετικο link

Ναι,το έχω δει.Απλά έλεγα αν οι αστερίσκοι που είχε θα προσδιοριστούν κάπως όπως είπε ο Μυλόπουλος.

Τροποποιήθηκε από fay_

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δεν θέλω γκρίνιες τέτοια γιορτινή μέρα που βγήκαμε στις αγορές μέσω της θρυλικής JP Morgan κι ενώ περιμένουμε τη μεγάλη φιλέλληνα και γενναιόδωρη Καγκελάριο....Δεν θέλω να είστε μίζεροι και να χαλάτε το πανηγυρικό κλίμα, παρακαλώ.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Guest fertomasa

Ελπίζω τελικά να υπάρξει και μια διέξοδος για όλους όσους θα ήθελαν να συνεχίσουν, ανεξάρτητα με το πόσο ενεργοί ήταν τα τελευταία χρόνια στις εξεταστικές. Έστω και με δίδακτρα. Είναι καλό να έχουν επιλογές ακόμη και εκείνοι που έκαναν κακές επιλογές τα τελευταία χρόνια.

+1

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εντυπώσεις από την 75η Σύνοδο Πρυτάνεων 

Καταθέσαμε το κείμενο και η συνάδελφος Isolde μίλησε. Το κλίμα ήταν αρκετά ενθαρρυντικό. Μιλήσαμε κατ ιδίαν με τον πρύτανη του ΕΚΠΑ, τον αντιπρύτανη της Πάτρας και τον «οικοδεσπότη» της Συνόδου, τον Πρύτανη του Χαροκόπειου.

Φαίνεται ότι θα κατατεθούν συγκεκριμένες μεταβατικές προτάσεις που θα καλύπτουν όσους ενδιαφέρονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Είμαστε αρκετά κοντά πλέον. Διατηρείστε τη ψυχραιμία σας, όσο αυτό είναι εφικτό, και ΝΑ ΠΑΤΕ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΕΣΤΩ ΚΙ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ.

Ειδικά για εμάς (το λέω γιατί τον τελευταίο καιρό μπαίνουν και συνάδελφοι από άλλες σχολές ) τα πράγματα είναι ακόμα πιο ευνοϊκά, λόγω των συγκεκριμένων συσχετισμών που υπάρχουν στην Ιατρική Αθηνών.

Υ.Γ. : Υπήρχε ήρεμη παρέμβαση από τα ΕΑΑΚ . Εκπρόσωποί τους έγιναν δεκτοί και μίλησαν κι αυτοί.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Συνάδελφοι,γυρίσαμε από το Καβούρι(η Σύνοδος γίνεται στο ξενοδοχείο DIVANI APOLLON PALACE)πλήρως ικανοποιημένοι γιατί κάναμε αυτό που έπρεπε ως προσκεκλημένοι επί πτυχίω Ιατρικής Αθηνών.

Δηλώσαμε το παρόν με ένα εξαιρετικό κείμενο που είχε επίσης την υπογραφή του συλλόγου μας του ΣΦΙΑ και το οποίο διαβάστηκε υπέροχα από τη συνάδελφο Isolde. Την ανάγνωση του παρακολούθησαν όλοι με μεγάλη προσοχή,όπως παρατηρήσαμε.

Με χαρά διαπιστώσαμε ότι δεν ήμασταν μόνοι όπως άλλωστε ήταν κι αναμενόμενο.Εξω,στην είσοδο του ξενοδοχείου,κατέφτασαν κατά τις 5και αντιπρόσωποι συλλόγων και παρατάξεων από άλλες σχολές και Πανεπιστήμια της Αθήνας.Ανέρτησαν πανώ και παρατάχθηκαν μπροστά από τα ΜΑΤ τα οποία είχαν καταφτάσει νωρίτερα και ήταν έτοιμα για δράση.

Προς το τέλος,δόθηκε η ευκαιρία στους εκπροσώπους των συλλόγων να μιλήσουν επίσης στη Σύνοδο και να χαιρετίσουν τους παρευρισκομένους προβάλλοντας ισχυρό και δυναμικό παρόν κατά των διαγραφών.Μεταξύ τους,ήταν και αντιπροσωπεία από το ΣΦΙΑ.

Οσον αφορά το"ζουμί"της υπόθεσης,δεν"ανοίχθηκαν"κάποια συγκεκριμένα χαρτιά αλλά το κλίμα συνολικά και σε επιμέρους συζητήσεις που κάναμε τόσο με τον αντιπρύτανη Πάτρας κ.Κυπριανού,ένα άρθρο του οποίου είχαμε δημοσιεύσει πριν από καιρό σε παλαιότερες σελίδες, όσο και με τον κ.Αναγνωστόπουλο από το Χαροκόπειο(ο οποίος μάλιστα μας συνεχάρηκε για την άψογη κι αξιοπρεπή παρουσία μας) και τον κ.Πελεγρίνη ήταν κάτι παραπάνω από θετικό και υποστηρικτικό!!

Τώρα το πως αυτό θα εκφραστεί στην πράξη με τα ψηφίσματα της Συνόδου που όλοι περιμένουμε με αγωνία και κατόπιν,με τη σύσταση των Οργανισμών όπως αυτή έχει αναγγελθεί,μένει να το δούμε και να το διαπιστώσουμε μόνοι μας..

Ας κάνουμε υπομονή,ας δείξουμε ψυχραιμία κι ας συνεχίσουμε όλοι το διάβασμα μας χωρίς να ενδίδουμε στις παρενοχλήσεις από το Υπουργείο και τα ΜΜΕ.

Αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να σας δημοσιεύσουμε το κείμενο που διαβάσαμε με χαρά(για όσους δεν παρέστησαν στην πρόσφατη συνέλευση) που εγκρίθηκε από το ΣΦΙΑ και το οποίο καταθέσαμε επίσης στα πρακτικά της Συνόδου μαζί με ένα δεύτερο πιο σύντομο που προορίζεται για κάθε δημοσίευση.Θα πρωτοκολληθούν και στην πρυτανεία του ΕΚΠΑ.

Θα προσπαθήσω να το δημοσιεύσω όσο πιο σύντομα μπορώ,λίγο αργότερα.

Τροποποιήθηκε από Myriam

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

"Ειναι σαφες οτι θα κατατεθουν συγκεκριμενες μεταβατικες προτασεις που θα καλυπτουν οσους ενδιαφερονται να ολοκληρωσουν τις σπουδες τους."

Ας ελπίσουμε πως θα τηρηθεί για όλα τα ιδρύματα.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Guest dxtnk2000

Α και ένα νέο για τον πρύτανη του ΑΠΘ.

Ο κ.Μυλόπουλος μαθαίνει στον αέρα του ραδιοφωνικού Α 989 ότι θα είναι

υποψήφιος ευρωβουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ.

http://www.alpha989.com/Interview.aspx?a_id=67781

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αναρτώ το ψήφισμα, στο οποίο στηρίχθηκε ουσιαστικά, η ομιλία της συναδέλφου

Ψήφισμα προς Σύνοδο Πρυτάνεων.pdf

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

...Παιδια σας αξιζει ενα μεγαλο ΜΠΡΑΒΟ και ειλικρινα συγχαρητηρια! Ωραιοτατο (κατα την ταπεινη μου γνωμη) και το κειμενο του ''ψηφισματος''!! Με χαρα περιμενουμε να διαβασουμε και το ''πληρες'' οποτε ειναι δυνατον...

Τροποποιήθηκε από musician

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δύο ερωτήσεις: 1. Έγινε καθόλου μνεία απο μεριάς πρυτάνεων σε "ενεργούς" φοιτητές; (Comfortably Numb η προτροπή να δώσουμε έστω και ένα μάθημα σχετίζεται με το παραπάνω ή κάνω άκυρους συνειρμούς ;) και 2. Οι μεταβατικές διατάξεις στις οποίες αναφερθήκατε αφορούν στους οργανισμούς των σχολών ή ενδεχομένως και σε ΠΔ από μεριάς υπουργείου;

Αν και δεν είμαι μέλος του ΣΦΙΑ, σας ευχαριστώ θερμά για την παρουσία σας και την προσπάθειά σας.

Τροποποιήθηκε από empitissa

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σας ανεβάζω με τη σειρά μου το πλήρες κείμενο της ομιλίας της εκπροσώπου μας στη Σύνοδο αφού προηγουμένως ο συνάδελφος Comfortably Numb έδωσε όπως ήταν σωστό και πρέπον(για λόγους τάξης και σεβασμού προς το ΣΦΙΑ) το ψήφισμα στο οποίο στηρίχθηκε και το οποίο εγκρίθηκε από το ΣΦΙΑ.Ευχαριστούμε πολύ. emthumbsup

Οπως αντιλαμβάνεστε φυσικά,ο διαχωρισμός έγινε για να καλυφθεί περισσότερο ο διαθέσιμος χρόνος που είχαμε για την ομιλία μας,για να εμπλουτιστεί η ομιλία με το απαραίτητο συναισθηματικό φορτίο και για να δοθούν διευκρινήσεις σε συγκεκριμένα σημεία προς τους ακροατές.

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ «ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ» ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (Ε.Κ.Π.Α.) ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΤΩΝ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΟΥΣΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ ΚΙ ΑΝΤΙΠΡΥΤΑΝΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ

ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΟΥΣΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ,

ΑΞΙΟΣΕΒΑΣΤΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΣ,

Βρίσκομαι ενώπιον σας εκπροσωπώντας τους Eπί Πτυχίω φοιτητές της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κι έχοντας λάβει την απόλυτη στήριξη του φοιτητικού μας συλλόγου, του Σ.Φ.Ι.Α.(Σύλλογος Φοιτητών Ιατρικής Αθηνών).

Η πλειοψηφία των φοιτητικών συλλόγων ανά την επικράτεια εναντιώθηκε εξ’αρχής με κινητοποιήσεις στο νόμο 4009 που δημοσιεύτηκε στις 6/9/2011 για την Ανώτατη Εκπαίδευση με τον τίτλο «Δομή ,Λειτουργία, Διασφάλιση της Ποιότητας των σπουδών και Διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων» και όπως ισχύει μετά το νόμο 4076/2012 «Ρυθμίσεις θεμάτων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων κι άλλες διατάξεις» και μετά το νόμο 4115/2013 περί «Οργάνωσης και Λειτουργίας Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης κι Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων κι Επαγγελματικού Προσανατολισμού κι άλλες διατάξεις».

Με την παρουσία μας εδώ στη Σύνοδο, θέλουμε να καταθέσουμε τις ενστάσεις μας σε σχέση με αυτόν και τις προτάσεις μας, προκειμένου να διασφαλιστεί ουσιαστικά η δυνατότητα ολοκλήρωσης των σπουδών μας.

Ενθαρρυμένοι από τα ομόφωνα ψηφίσματα των 72ης,74ης Συνόδου Πρυτάνεων και του πρόσφατου ψηφίσματος του Συντονιστικού αυτής της Συνόδου[1], σας εφιστούμε την προσοχή ως προς το ότι αφενός μεν, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός επί πτυχίω φοιτητών που θίγονται άμεσα εφόσον ο νόμος τεθεί σε εφαρμογή το ακαδημαϊκό έτος που διανύουμε, αφετέρου δε μεσοπρόθεσμα, θίγεται το σύνολο των φοιτητών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις διατάξεις του.

Με αφετηρία λοιπόν αυτήν την παρατήρηση, ΖΗΤΑΜΕ:

Σχετικά με το άρθρο 80,παράγραφος 9[2] όπου περιλαμβάνονται οι μεταβατικές διατάξεις του νόμου:

Τη μη εφαρμογή του μέτρου της διαγραφής φοιτητών και της αυτοδίκαιης απώλειας της φοιτητικής τους ιδιότητας με βάση τα χρονικά όρια φοίτησης, ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ, την απόσυρση του προαναφερθέντος μέτρου.

Πρόκειται για ένα μέτρο αμφισβητούμενης νομιμότητας και συνταγματικότητας για το οποίο ,ακόμη κι ο ίδιος ο νόμος αλλά και το Υπουργείο Παιδείας στις κατευθυντήριες γραμμές για την εφαρμογή του, δίνει τη δυνατότητα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ να προβλέψουν,μέσω της σύστασης των Οργανισμών,τροποποιήσεις ως προς τα χρονικά όρια που ορίζει.[4]

Σχετικά με αυτή την πρόταση μας, να λάβετε υπόψη ότι:

-οι επί πτυχίω φοιτητές με διάρκεια φοίτησης>ν+2ετών(ν= αριθμός ελάχιστων υποχρεωτικών ετών φοίτησης) στερούνται όλων των φοιτητικών προνομίων που αφορούν στην κανονική φοίτηση(συγγράμματα, φοιτητικό πάσο, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εστίαση, στέγαση). Κατά συνέπεια ,το οικονομικό κόστος με το οποίο διαδίδεται ότι επιβαρύνουν τα Ιδρύματα ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ. Από την άλλη, η εφαρμογή του αμετάκλητου μέτρου μίας οριστικής διαγραφής επιφέρει αλλαγές με τεράστιο κόστος για τους φοιτητές και για την μετέπειτα επαγγελματική τους εξέλιξη. Το βαρύτατο αυτό τίμημα δεν αποτελεί μόνο τροχοπέδη σε ένα οποιοδήποτε εργασιακό μέλλον αλλά σημαίνει πιθανόν ολοκληρωτική ακύρωση κάθε επαγγελματικής προοπτικής. Ανατρέπει τα όνειρα και τον προγραμματισμό της ζωής μας και ωθεί αναπόφευκτα σε έναν κοινωνικό στιγματισμό χωρίς προηγούμενο, σε μία περιθωριοποίηση με ανυπολόγιστο αντίκτυπο τόσο σε ατομικό(ψυχοσυναισθηματικό)επίπεδο,όσο και σε οικογενειακό και σε κοινωνικό επίπεδο

Σας καλούμε,επίσης,να λάβετε υπόψη,

  • τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνει ο κάθε φοιτητής(εργασία, ασθένεια, οικογενειακές μεταβολές και υποχρεώσεις, αριθμό μαθημάτων που του υπολείπονται για τη λήψη του πτυχίου του, με συμπεριλαμβανόμενη πιθανόν και την ολοκλήρωση παρακολούθησης εργαστηρίων και κλινικών για όποια μαθήματα προαπαιτούνται κλπ).Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες που διέρχεται σήμερα η χώρα μας με κύρια χαρακτηριστικά, τα υψηλά ποσοστά ανεργίας και τις θολές εργασιακές σχέσεις. Έτσι, ακόμη κι όταν ένας φοιτητής καταφέρει να εργαστεί, κατά κανόνα δυσκολεύεται να το αποδείξει.

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο είναι ότι,

  • οι ΗΔΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΙ επί πτυχίω φοιτητές εισήχθησαν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ ενώ ίσχυε διαφορετική νομοθεσία για τη λειτουργία τους και ως εκ τούτου, έκαναν προγραμματισμό ζωής με βάση άλλα δεδομένα. Ξαφνικά, βρέθηκαν αντιμέτωποι μ’ ένα νέο νόμο που ενώ περιλαμβάνει μεταβατικές διατάξεις, στην ουσία, τους φέρνει προ τετελεσμένου γεγονότος, δίνοντας ελάχιστο χρόνο προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Παρατηρήστε παρακαλώ ότι αφενός μεν, ΔΕ συνυπολογίζει καμία παράμετρο σε σχέση με τους επί πτυχίω φοιτητές, αφετέρου δε, η όλη διάθεση ομαλής μετάβασης στο νέο «καθεστώς» εξαντλείται στο να ορίσει αυθαίρετα και με αυστηρότητα μόνο μία βραχεία χρονική παράταση σπουδών. Μία χρονική παράταση που είναι βέβαιο ότι ΔΕΝ καλύπτει τις ανάγκες του ΣΥΝΟΛΟΥ των επί πτυχίω φοιτητών που επιθυμούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, η εκπνοή της οποίας μάλιστα, συνεπάγεται την ΟΡΙΣΤΙΚΗ απώλεια της δυνατότητας λήψης του πτυχίου τους!

Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ,

  • στις ιδιαιτερότητες σχολών 5ετούς κι 6ετούς φοίτησης καθώς κι άλλων σχολών με σημαντικά μεγάλο αριθμό μαθημάτων, με υψηλό βαθμό δυσκολίας σπουδών, με υποχρεωτική παρακολούθηση εργαστηρίων, κλινικών κι εφημεριών αλλά και παραδόσεων στο αμφιθέατρο.

Τέλος, πάντα σε σχέση με το άρθρο 80,θα πρέπει να αναφερθούμε,

-στους χιλιάδες φοιτητές και φοιτήτριες σε όλη την Ελλάδα που πάλεψαν και παλεύουν μέσα από τις συλλογικές τους δομές ενάντια στο συγκεκριμένο νόμο, αποδεικνύοντας έτσι, πέρα από κάθε αμφισβήτηση, ότι αυτός ο νόμος και οι εν λόγω πτυχές του στερούνται ακαδημαϊκής και κοινωνικής συναίνεσης, ένα στοιχείο που πρέπει πάντα να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη σε κάθε μεταρρυθμιστική προσπάθεια, η απουσία του οποίου, αντιβαίνει σε βασικές αρχές της δημοκρατίας.

Είναι γνωστό ότι κανείς δεν μπορεί να επιβάλλει ένα νόμο που δεν έχει νομιμοποιηθεί στη συνείδηση του λαού και δεν έχει τη στήριξή του.

Η δουλειά του νομοθέτη σύμφωνα με τον καθηγητή Νομικής κ. Ιντζεσίλογλου «χρειάζεται σοφία, ανεπτυγμένο αίσθημα δικαιοσύνης, βαθιά γνώση της ανθρώπινης φύσης και των ανθρώπινων υποθέσεων, όχι μόνο γενικά, αλλά και μέσα σε κάθε συγκεκριμένη ιστορική και κοινωνική συγκυρία, για να τεθούν ορθοί κι αποτελεσματικοί κανόνες που να ευνοούν και την καλλιέργεια ενός πνεύματος αμεροληψίας που είναι απαραίτητη προϋπόθεση της κανονιστικής ορθοκρισίας.»[3]

Συμμεριζόμαστε την επιθυμία, αναγνωρίζουμε την ανάγκη και δηλώνουμε την πρόθεση μας να συμμετέχουμε ενεργά στη βελτίωση της δομής και της λειτουργίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μάλιστα, σε ένα πλαίσιο μιας ευρύτερης θετικής θεώρησης και καλής διάθεσης για στήριξη κάθε συλλογικής προσπάθειας προς την πρόοδο και την εξέλιξη γενικά, από όποια κατεύθυνση κι αν προέρχεται.

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι υπάρχει σημαντικός αριθμός επί πτυχίω φοιτητών που επιθυμούν διακαώς να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και διεκδικούν μία ουσιαστική δυνατότητα αποπεράτωσης τους.

Έτσι, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ,ΕΝΑΝΤΙΩΝΟΜΑΣΤΕ στην εφαρμογή του μέτρου της διαγραφής μας και στην περίπτωση που η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας συνεχίσει να κωφεύει στο δίκαιο αίτημα μας, επιφυλασσόμαστε για την άσκηση κάθε νόμιμου και συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος μας.

Θεωρούμε ότι η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχει φωτεινά και μελανά σημεία κι επικαλούμαστε την ευσυνειδησία, τον καθαρό νου και την καλή προαίρεση όλων ανεξαιρέτως –Πολιτικής ηγεσίας,Αρχών της Ακαδημαϊκής Κοινότητας,Μελών ΔΕΠ,φοιτητών και της ελληνικής κοινωνίας-ώστε η ρύθμιση των ζητημάτων που τίθενται να εστιαστεί στη βελτίωση. Ο στόχος να είναι η εύρεση λύσης με μοναδικό «όπλο» τη γόνιμη ανταλλαγή απόψεων μέσα από το διάλογο.

Όλοι επιθυμούμε μια καλύτερη παιδεία σε μια κοινωνία με κρίση αξιών. Το όραμά μας είναι να είμαστε η γενιά που θα μπορέσει παρά την κρίση, όχι μόνο να μείνει στη χώρα, αλλά και να σπουδάσει με αξιοπρέπεια,συμβάλλοντας στην έξοδο από την κρίση με τον πιο ουσιαστικό κι ωφέλιμο,ατομικά και κοινωνικά τρόπο, την μόρφωση!

Πιο επίκαιρη παρά ποτέ είναι η άποψη του βρετανού καθηγητή-συγγραφέα David Lodge: «Τα πανεπιστήμια είναι οι καθεδρικοί ναοί της σύγχρονης εποχής. Δε θα έπρεπε να δικαιολογούν την ύπαρξη τους με ωφελιμιστικά κριτήρια.»

Εμείς είμαστε εδώ.

Πάντα ήμασταν εδώ.

Όχι για να δηλώσουμε στείρα άρνηση.

Αλλά οπωσδήποτε όχι και για να δεχτούμε χωρίς κριτική, ένα νόμο που αντί να λύνει προβλήματα που αντικειμενικά υπάρχουν,τα διογκώνει και γεννά καινούργια.

Και σίγουρα, είμαστε εδώ για να ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ σε οποιαδήποτε πολιτική επιτίθεται σε θεμελιώδη συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα όπως η δωρεάν δημόσια παιδεία.

Αποστρεφόμαστε την ανέξοδη κριτική, την αποποίηση και μετάθεση ευθυνών, τους αφορισμούς, τις βίαιες και βιαστικές κινήσεις, τα άσκοπα «δικαστήρια» του λαϊκισμού που μόνο στόχο έχουν την εκτόνωση, τον αποπροσανατολισμό και τη συκοφαντία, πρακτικές που υιοθετούνται συλλήβδην από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης,από την έναρξη των διαβουλεύσεων για το νόμο 4009,μέχρι και πολύ πρόσφατα.

Όσο λοιπόν ζούμε στο σπήλαιο των ψευδαισθήσεων(κατά τον Πλάτωνα),εφησυχασμένοι, χωρίς ν’ ανησυχούμε για το δίκαιο, και χωρίς να έχουμε ανώτερα ιδανικά θα είμαστε δέσμιοι των σκιών που μας παρουσιάζονται σαν πραγματικότητα.
Η ελευθερία θα έρθει μέσα από σωστή παιδεία και μόνο τότε θ’ απαλλαγούμε από ό,τι είναι ψευδές και δε βασίζεται στις αποδείξεις που παρέχει ο ορθός λόγος και η καθαρή σκέψη.

Σας ευχαριστούμε για την πρόσκληση και για το βήμα λόγου που μας παραχωρήσατε.

ΑΘΗΝΑ, 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014

Τροποποιήθηκε από Myriam

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αγαπητή empitissa oι μεταβατικές διατάξεις ενδεχομένως να αφορούν ακόμα και νομοθετική ρύθμιση, αν χρονικά δεν είναι εφικτό αν είναι έτοιμοι οι Οργανισμοί. 

Η «κινητικότητα» καρτέλας είναι κάτι που επαναλαμβάνεται είτε εμμέσως, είτε πιο ξεκάθαρα από όλους όσους μιλάμε για το τι μπορεί να περιλαμβάνουν οι διατάξεις αυτές. Δεν χρησιμοποιώ τον όρο «ενεργός» γιατί με βάση το νόμο αποκτά άλλη έννοια.

Δεν αναφέρθηκε από κανέναν ότι πρέπει να έχεις περάσει ένα συγκεκριμένο ποσοστό μαθημάτων μέχρι τώρα ή να το πω καλύτερα να σου έχει μείνει μικρός αριθμός μαθημάτων (κάτι που αναφέρεται σε διάφορα δημοσιεύματα για παράδειγμα ) αλλά να φαίνεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον από τον φοιτητή και πηγαίνει και δίνει εξετάσεις.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

..ΤΕΛΕΙΟ και το κειμενο της ομιλιας...!!!

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Παιδιά, συγχαρητήρια και πολλά μπράβο για το κείμενο και τις ενέργειες που κάνετε. Σας ευχαριστούμε. Respect.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΤΟN dxtnk2000 ,ΓΙΑΤΙ ΧΑΡΗ Σ'ΑΥΤΟΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΜΕ ΤΟΝ ΚΟ ΠΕΛΕΓΡΙΝΗ ΚΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΑΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΩΝ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ!!

ΕΠΙΣΗΣ,ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ-ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΑΠΡΙΛΗ,ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ,ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΠΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΕ Ο ΣΦΙΑ!!

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Guest dxtnk2000

ISOLDE,MYRIAM,NUMB εμείς πρέπει να σας ευχαριστήσουμε.Σ'εσάς έπεσε το 99,9% του αγώνα(και λίγο λέω...)

Το κείμενο είναι αυτό ακριβώς που έπρεπε.ΠΡΑΚΤΙΚΟ εκεί που όφειλε να είναι,ΔΕΝ φλυαρούσε(οι πρυτάνεις ξέρουν ότι δεν κοστίζουμε,δεν καταλαμβάνουμε θέσεις,δεν είμαστε κομματόσκυλα),είχε ΜΕΤΡΗΜΕΝΟ συναισθηματισμό και έκλεινε το μάτι στη φιλοσοφική σκέψη.Το σπήλαιο του Πλάτωνα αποτελούσε και

αποτελεί το "φετίχ"των καθηγητών της φιλοσοφικής.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Guest dxtnk2000

Αποσπάσματα από τα ΝΕΑ και το e-sos.

Για το θέμα των «αιωνίων» φοιτητών, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι ο νόμος που προβλέπει την διαγραφή τους μέχρι το τέλος του χρόνου θα εφαρμοσθεί. «Σε σχέση με τους αιώνιους φοιτητές ορισμένοι Πρυτάνεις και άλλοι λαϊκίζουν. Προχωρούμε με την διαγραφή στο τέλος του 2014 των αιωνίων, ουσιαστικά ανενεργών φοιτητών. Οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ έχουν διάρκεια ορισμένη, υποχρεώσεις και δικαιώματα» τόνισε.

Σκληρή επίθεση κατά των Πρυτάνεων που ζητούν τη μη διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών , εξαπέλυσε στη σημερινή συνέντευξη τύπου ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.

«Οι Πρυτάνεις λαϊκίζουν όταν μιλάνε για παράταση σπουδών και δεν προσφέρουν καλές υπηρεσίες στους φοιτητές», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας και διερωτήθηκε:
Α. Μήπως πρέπει να κάνουμε τα 4 χρόνια σπουδών 64;
Β.Πρέπει οι φοιτητές να μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο στα 18 και να βγαίνουν στα 30;

Ευχαριστώ τον pwliti που με πληροφόρησε για την ύπαρξη αυτών των δημοσιευμάτων.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

DXTNK,μην υποτιμάς τη δική σου συνεισφορά σε όλο αυτό!

Αποτελείς πραγματικά παράδειγμα για το πώς μία προσωπική στιγμή απόγνωσης,αγανάκτησης και θυμού κινητοποιώντας σε με θετικό και δημιουργικό τρόπο,σε ενέπνευσαν με μία ιδέα!Μετά,εσύ,αποδίδοντας τους καρπούς της ιδέας σου στην ομάδα,κατάφερεςνα κινητοποιηθεί ένας ολόκληρος μηχανισμός δράσης κι αντίδρασης που σε κάθε άλλη περίπτωση, θα φάνταζε όλο αυτό μια ουτοπία ή ένα σουρεάλ σενάριο!

Γι΄αυτό σου αξίζουν συγχαρητήρια!!! emrose

Θα μπορούσες να μην κάνεις τίποτα,να κρατήσεις τα πάντα για τον εαυτό σου και να μην"βάλεις τα φτερά"που έβαλες στην απάντηση του κ.πρύτανη!Αντίθετα,βγήκες από το εγώ σου,προσέφερες την ιδέα στην ομάδα και την ενέταξες στο συλλογικό προγραμματισμό για δράση.Η ομάδα άρπαξε την ευκαιρία που εσύ προσέφερες στο σύνολο για τον κοινό στόχο.Σήμερα ήμασταν εμείς που μπορούσαμε,αύριο μπορεί να μεσολαβήσουν κάποιοι άλλοι...το θέμα είναι η ιδέα και η έξοδος από το εγώ!

Εκεί θέλω να καταλήξω:Ας μην σταματήσουμε να έχουμε ιδέες κι ας μην φοβόμαστε να τις εκφράζουμε! emwin

Υπάρχει σίγουρα κόπωση κάθε είδους και πίεση χρόνου καθώς όλοι, έχουμε τις ατομικές μας υποχρεώσεις στην καθημερινότητα μας και παράλληλα,προσπαθούμε να ανταπεξέλθουμε σε χρόνο για μελέτη.

Ομως,ας μην πάψουμε να ενδιαφερόμαστε και να αγωνιζόμαστε για τον κοινό στόχο όπως μπορεί ο καθένας μας δλδ και με ιδέες και με προτάσεις!

Επίσης,θέλω να ενημερώσω ότι το ψήφισμα και το κείμενο έχουν ανέβει από το πρωί στο φέις από την Κατερίνα από ΑΠΘ που ανήκει στην ομάδα δράσης.

Ακόμη,προχθές και χθές,με πρωτοβουλία της Κατερίνας και με τη βοήθεια της Μαρίας Τσουβαλά, στάλθηκε στα προσωπικά μέιλ των περισσότερων πρυτάνεων κι αντιπρυτάνεων της χώρας το κείμενο που είχε κυκλοφορήσει στο φέις και με την υπογραφή μας,σαν μία προσπάθεια να"βομβαρδιστούν"κατά ένα τρόπο με τα αιτήματα των θιγομένων φοιτητών ενόψει της Συνόδου!!

Αλλη μία απόδειξη ότι υπάρχουν ιδέες και προσπαθούμε να τις υλοποιούμε συλλογικά....για να διασφαλίζεται ένας κάποιος βαθμός αποτελεσματικότητας.

Τροποποιήθηκε από Myriam

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Guest fay_

Αποσπάσματα από τα ΝΕΑ και το e-sos.

Για το θέμα των «αιωνίων» φοιτητών, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι ο νόμος που προβλέπει την διαγραφή τους μέχρι το τέλος του χρόνου θα εφαρμοσθεί. «Σε σχέση με τους αιώνιους φοιτητές ορισμένοι Πρυτάνεις και άλλοι λαϊκίζουν. Προχωρούμε με την διαγραφή στο τέλος του 2014 των αιωνίων, ουσιαστικά ανενεργών φοιτητών. Οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ έχουν διάρκεια ορισμένη, υποχρεώσεις και δικαιώματα» τόνισε.

Σκληρή επίθεση κατά των Πρυτάνεων που ζητούν τη μη διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών , εξαπέλυσε στη σημερινή συνέντευξη τύπου ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.

«Οι Πρυτάνεις λαϊκίζουν όταν μιλάνε για παράταση σπουδών και δεν προσφέρουν καλές υπηρεσίες στους φοιτητές», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας και διερωτήθηκε:

Α. Μήπως πρέπει να κάνουμε τα 4 χρόνια σπουδών 64;

Β.Πρέπει οι φοιτητές να μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο στα 18 και να βγαίνουν στα 30;

Ευχαριστώ τον pwliti που με πληροφόρησε για την ύπαρξη αυτών των δημοσιευμάτων.

ουσιαστικά ανενεργών φοιτητών.->καμια διαφορά με αυτό που λένε και οι πρυτάνεις.Άτομα που δεν θέλουν να συνεχίσουν,θα διαγραφούν....μην παρανοούμε...ηρεμία.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Παιδια , μπορει καποιος να εξηγήσει γιατι δεν φτιάχνουν τους οργανισμούς και δεν ορίζουν τα κριτήρια με τα οποία μπορει ένας φοιτητής να συνεχίσει τις σπουδές του για να αποκτήσει το πτυχιο του , και ζητάνε απο τον υπουργό απλα να μην εφαρμόσει το αρθρο 80 παρ 9 , απο την στιγμή που ο νομος τους δίνει την δυνατότητα να ορίσουν τα κριτήρια ? και δεύτερη ερώτηση , ο υπουργος έχει δικαίωμα να κανει παρέμβαση στα κριτήρια που θελουν να ορίσουν τα ιδρύματα ?

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καλησπέρα. Προσωπικά διατηρώ τις επιφυλάξεις μου κατά πόσο η έννοια και η χρήση του όρου "ανενεργός" εκ μέρους του Υπουργού συμπίπτουν με τις αντίστοιχες των Πρυτάνεων/φοιτητών. Διότι αφενός τα λεγόμενά του μέχρι τώρα (όπως παρουσιάζονται στον Τύπο) είναι διφορούμενα, αφετέρου στο προσχέδιο των κανονισμών το Δεκέμβριο του 2013, ως "ενεργοί φοιτητές" καθίστανται οι φοιτητές που διανύουν περίοδο κανονικής φοίτησης , όχι οι "λιμνάζοντες". Ασφαλώς προβλέπεται η δυνατότητα επέκτασης της περιόδου κανονικής φοίτησης και στους υπόλοιπους με τις ανάλογες ρυθμίσεις στον κάθε κανονισμό, όμως μέχρι να συμβεί αυτό ώστε να κατοχυρωθούν όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές τους ή μέχρι να ξεκαθαρίσει ο Υπουργός ποιους ακριβώς θεωρεί "ανενεργούς" , θεωρώ ότι η επιχειρηματολογία "ανέφερε τη λέξη ανενεργός, δεν θα εννοεί εμάς" ενδεχομένως να είναι επισφαλής. Προφανώς , δεν χωρεί αμφιβολία για το πώς ορίζουν οι Πρυτάνεις και οι σχολές τον όρο ανενεργός ,γεγονός που αποτελεί και την ουσία του ζητήματος.

Επίσης το news.gr αναφέρει "Σε ο,τι αφορά στον τρόπο εκκαθάρισης των μητρώων φοιτητών ανέφερε ότι θα διαγραφούν όσοι έχουν εγγραφεί πριν από το 2006 και με 10 χρόνια παρουσίας στο πανεπιστημιακό ίδρυμα, στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι". Κοινώς τα άρθρα παρουσιάζουν μικρές αποκλίσεις μεταξύ τους στον τρόπο που εκθέτουν τα λεγόμενα του υπουργού, επομένως , προσωπικά, το μόνο που θα κρατούσα από όλα αυτά είναι η συνέχιση της αρνητικής στάσης του υπουργείου απέναντί μας ένεκα της Συνόδου, παρά τα επιμέρους.

Τροποποιήθηκε από Zoyalen

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Επισκέπτης
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...