Jump to content


Photo

Α' Παιδιατρική Κλινική, Αγία Σοφία (Καθηγητής κ. Χρούσος)


  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#81 oneoftheboys

oneoftheboys

    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

  • Members
  • PipPip
  • 6 posts

Posted 05 July 2013 - 12:44 AM

Παιδιά μια ερώτηση: Εφόσον δώσεις γραπτά πότε μαθαίνεις αν πέρασες ή όχι σε αυτά προκειμένου να προχωρήσεις και στην προφορική εξέταση; Την ίδια μέρα ή όχι; Το ρωτάω κυρίως για την περίπτωση που κάποιος -δεν- καταφέρει να περάσει σε αυτά οπότε και δεν μπορεί να δώσει προφορικά. Απλά πρέπει να το ξέρει έγκαιρα προκειμένου να αφιερώσει το χρόνο μελέτης σε κάποιο άλλο μάθημα που ενδεχομένως χρωστάει.....

ευχαριστώ εκ των προτέρων

Την επόμενη μέρα το πρωί



#82 rem

rem

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 29 posts

Posted 08 March 2014 - 03:45 PM

Προαιρετικη 5/3

 

Εξεταστες: Πονς και Μιχος

-δδ σε παιδι 4 ετων με πυρετο και αιμορραγικο εξανθημα

-δυστροφια duchenne

-δδ σε νεογνο 4 ημερων που δεν εχει αποβαλλει το μηκωνιο

-πυρετικοι σπασμοι τα παντα (ορισμος, απλοι και επιπλεγμενοι, αν εχει μεγαλυτερη πιθανοτητα να παρουσιασει επιληψια, συμβουλες στους γονεις την ωρα των σπασμων)

-εμβολια που πρεπει να εχει κανει παιδι 3 ετων

- επιπλοκες προωροτητας(ηθελαν να ακουσουν κυριως απο ΚΝΣ και αναπνευστικο)

-τιμη αιμοσφαιρινης σε νεογνο και ποτε εχει τη χαμηλοτερη

-κλιμακα Apgar και τι δειχνει στα 5 λεπτα

-ουρολοιμωξεις τα παντα( κλινικη εικονα, τι εξετασεις θα κανεις, πως συλλεγεις τα ουρα, τι θα δεις στη γενικη ουρων,θεραπεια)

-νεογνικα αντανακλαστικα

-αναπτυξιακα οροσημα στους 12 και 18 μηνες

-τι ειναι η γ-σφαιρινη, γιατι ονομαζεται ετσι( ειναι το τριτο επαρμα στην ηλεκτροφορηση), ενδειξεις χορηγησης

-εγκεφαλικη παραλυση

-ορισμος φυσιολογικου ικτερου, αιτια αμεσου και εμμεσου

-ΚΟΠ,βαθμοι και χημειοπροφυλαξη

 

Το κλιμα ηταν πολυ καλο, οι εξεταστες πολυ χαλαροι και πολυ φιλικοι! Περιμεναν να ακουσουν τα βασικα και κατι πιο τραβηγμενο αν ρωτουσαν  η εξεταση επαιρνε τη μορφη συζητησης και απαντουσε οποιος ηξερε. Ηθελαν περισσοτερο να δουν οτι εχεις κατανοησει αυτα που διαβαζεις και οχι να αραδιαζεις ολοκληρα κατεβατα!

Περασαμε και οι 5 που δωσαμε και με καλους βαθμους!



#83 Lostdoc

Lostdoc

    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts
  • Gender:Male

Posted 01 April 2014 - 12:15 PM

Εστω και λίγο καθυστερημενα καποια απο τα πολλαπλης που θυμομουν και ειχα σημειωσει (Εαρινή 2012)

 

  1. Με τι αντιμετωπίζεται καλύτερα η βαριά υπογλυκαιμία εκτός νοσοκομείου
    1. Α. Με γλυκόζη από το στόμα
    2. Β. Με φρουκτόζη από το στόμα
    3. Γ. Με δεξτρόζη 10% ενδοφλεβίως
    4. Δ. Με γλυκαγόνη ενδομυϊκώς
  2. Υπερνατριαιμική αφυδάτωση παρατηρείται σε
    1. Ινοκυστική νόσο
    2. Σακχαρώδη Διαβήτη
    3. Αποιο Διαβήτη
    4. Νεφροπάθεια με απώλεια άλατος
  3. Στα κλινικά σημεία του συγγενούς υποθυρεοιδισμου περιλαμβάνονται όλα ΕΚΤΟΣ
    1. Υδροκέφαλος
    2. Βραγχος φωνής
    3. Παρατεινόμενος ίκτερος
    4. Βραδυκαρδία
    5. Δυσκοιλιότητα
    6. Ξηρότητα Δέρματος
  4. Τι ισχυει σχετικα με την χορηγούμενη αναλογία διαλύματος ΝaCl 0.9 και γλυκόζης 5% και τον τύπο της αφυδάτωσης;
    1. Υπερτονική αφυδάτωση àαναλογία 1:1
    2. Ισοτονική αφυδάτωση à αναλογία 1:4
    3. Υπερτονική αφυδάτωση à αναλογία 1:4
    4. Υποτονική αφυδάτωση à αναλογία 1:4
  5. Το ύψος αγοριού 13 ετών είναι κάτω από την 3η εκατοστιαία θέση. Ποιο από τα παρακάτω αποτελεί το ΚΑΛΥΤΕΡΟ προγνωστικό στοιχείο για φυσιολογικό τελικό ύψος;
    1. Οστική ηλικία 9 ετών
    2. Οστική ηλικία 13 ετών
    3. Οστική ηλικία 15 ετών
    4. Το βάρος του να αντιστοιχεί στην 50η εκατοστιαία θέση
    5. Η περίμετρος κεφαλης να αντιστοιχεί στην 50η εκατοστιαία θέση
  6. Οι περισσότερες ομφαλοκηλες:
    1. Χρειάζονται περίδεση
    2. Απαιτούν όψιμη χειρουργική επέμβαση
    3. Απαιτούν άμεση χειρουργική επέμβαση
    4. Αποκαθίστανται με την πάροδο του χρόνου
  7. Τι ΔΕΝ ισχύει για την αιμορροφιλία Α.
    1. Η πιο σοβαρή επιπλοκή είναι η εγκεφαλική αιμορραγία
    2. Κληρονομείται με φυλοσύνδετο τρόπο
    3. Οι ασθενείς έχουν χαμηλά επίπεδα παράγοντα VII
    4. Οι κλινικές εκδηλώσεις της νόσου είναι κυρίως αιμορραγίες στις αρθρώσεις
  8. Ποιο το πρωταρχικό μέλημα σε περίπτωση δηλητηρίασης:
    1. Πρόκληση εμετού
    2. Απομάκρυνση του δηλητηρίου (ουσίας) από τον οργανισμό
    3. Διατήρηση της αναπνοής και κυκλοφορίας όταν αυτές απειλούνται
    4. Εξουδετέρωση της ουσίας στον οργανισμό
  9. Σημειώστε το ΛΑΘΟΣ στην κλινική εικόνα και διαγνωστικά ευρήματα της κοιλιοκακης σχετίζεται:
    1. Ανεύρεση αντιγλοιαδινικων αντισωμάτων
    2. Μειωμένη απορρόφηση της D-ξυλόζης
    3. Φυσιολογική βιοψία λεπτού εντέρου
    4. Υπολευκωματιναιμία
    5. Σιδηροπενική αναιμία
  10. Ποιο από τα παρακάτω είναι ΣΩΣΤΟ σχετικά με το στραβισμό:
    1. Ποτέ δεν συνοδεύεται από διαθλαστικές ανωμαλίες
    2. Η μη αντιμετώπιση του μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμες διαταραχές
    3. Εμφανίζεται συνήθως στην εφηβική ηλικία
    4. Δεν χρήζει θεραπείας
  11. Αίτια υπέρτασης στα παιδιά αποτελούν όλα ΕΚΤΟΣ:
    1. Χρόνια συστηματική χορήγηση κορτικοειδών
    2. Αγενεσία ενός νεφρού
    3. Σύνδρομο Cushing
    4. Νεφροβλαστωμα
    5. Οξεία μεταστρεπτοκοκκική σπειραματονεφριτιδα
  12. Σημειώστε το ΛΑΘΟΣ για τα αίτια χρόνιου βήχα (διάρκειας > 6 εβδομάδων) στα παιδιά:
    1. Εισρόφηση ξένου σώματος στους βρόγχους
    2. Έκθεση στον καπνό του τσιγάρου
    3. Κυστική ινώδης νόσος
    4. Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση
    5. Τραχειοοισοφαγικό συρίγγιο
    6. Βρογχικό άσθμα
    7. Συνήθεις ιογενείς λοιμώξεις
  13. Σε ποιο από τα παρακάτω ΔΕΝ παρατηρείται πολυουρία και πολυδιψία:
    1. Υπερασβαιστιαιμια
    2. Νεφρογενης αποιος διαβήτης
    3. Νεφρική γλυκοζουρια
    4. Σακχαρώδης διαβήτης
  14. Το συχνότερο αίτιο πρώιμης ήβης:
    1. Όγκος εγκεφάλου
    2. Ιδιοπαθής
    3. Όγκος ωοθηκών
    4. Όγκος επινεφριδίων
  15. Σημειώστε το ΛΑΘΟΣ όσον αφορά την φαρμακευτική αντιμετώπιση των παρακάτω νοσημάτων:
    1. Κοκκύτης       à Μακρολίδη
    2. Λοίμωξη από CMV       à Γκανσικλοβίρη
    3. Φαρυγγοαμυγδαλίτις       à Πενικιλλίνη
    4. Ερπητική εγκεφαλίτις       à Υπεράνοσος γ-σφαιρίνη
    5. Νόσος Kawasaki       à IV γ-σφαιρίνη
  16. Αυξημένος κίνδυνος συγγενούς δυσπλασίας (εξαρθρηματος) ισχίου ΔΕΝ παρουσιάζεται σε περίπτωση που υπάρχει:
    1. Οικογενειακό ιστορικό αρθρίτιδας
    2. Προωροτητα
    3. Συνοδές συγγενείς ανωμαλίες του άκρου ποδός
    4. Ισχιακή προβολή
    5. Θετικό οικογενειακό ιστορικό
  17. Βρέφος με βάρος σώματος 10 kg έχει υπερτονική αφυδάτωση 8%. Το έλλειμμα σε υγρά είναι:
    1. 800ml τα οποία θα δοθούν σε 6-8 ώρες
    2. 800ml τα οποία θα δοθούν σε 48 ώρες
    3. 1000ml τα οποία θα δοθούν σε 48 ώρες
    4. 800ml τα οποία θα δοθούν σε 24 ώρες
  18. Σημειώστε το ΣΩΣΤΟ για τους απλούς πυρετικούς σπασμούς
    1. Θεραπευτικά χορηγείται μακροχρόνια αγωγή με φαινοβαρβιταλη
    2. Προδιαθέτουν σε επιληψία σε ποσοστό μεγαλύτερου του γενικού πληθυσμού
    3. Εκδηλώνονται στην ηλικία 6 μηνών έως 5 ετών
    4. Η συνήθης διάρκεια είναι πάνω από 15 λεπτά
    5. Συνήθως αφορούν παιδιά με υποκείμενο νευρολογικό νόσημα


#84 b.pertussis

b.pertussis

    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 03 April 2014 - 12:12 AM

Οι απαντησεις στα παραπανω πολλαπλης ειναι νομιζω αυτες (διασταυρωστε οσοι ενδιαφερεστε):
1δ, 2γ,  3β, 4γ, 5α, 6δ, 7γ, 8γ, 9γ, 10β, 11β ή δ, 12α ή το τελευταιο, 13γ, 14β, 15δ, 16α, 17α, 18γ.
 



#85 8atoparwpu8amupaei

8atoparwpu8amupaei

    Τελειόφοιτος (επίπεδο IV)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPip
  • 117 posts

Posted 30 April 2014 - 03:28 PM

Επισης,μηπως καποιος γνωριζει που μπορουμε να βρουμε τα πολλαπλης που εβαλαν τα τελευταια χρονια στις εξετασεις?


Δεν ξέρω αν κυκλοφορεί κάτι τέτοιο.
Έχω όμως την εντύπωση ότι τα πολλαπλής των εξετάσεων και τα πολλαπλής της προαιρετικής εξέτασης (την τελευταία μέρα της άσκησης της κάθε σειράς) επικαλύπτονται σε μεγάλο βαθμό ;) ;) ;)
Οπότε 2 συμβουλές: 1.σε όσους ασκούνται να μπουν στην εξέταση. Όντως δεν μετράει πουθενά κ ίσα ίσα που βοηθάει. Και 2. Στους παλιούς που το χρωστάνε, να μάθουν αν τελειώνει καμιά ομάδα την άσκησή της κοντά στην ημερομηνία της πτυχιακής και να παρακολουθήσουν τα τελευταία μαθήματα&φυσικά να συμμετάσχουν στην προαιρετική εξέταση.

#86 Anakin Skywalker

Anakin Skywalker

    Γαληνός (επίπεδο ΧΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,832 posts
  • Location:In a galaxy far, far away
  • Gender:Male

Posted 05 May 2014 - 02:57 PM

Επειδή έχει ζητηθεί από πολλά παιδιά στο forum το σύγγραμμα Παιδιατρικής του αειμνήστου καθηγητή Ν. Ματσανιώτη, μπορείτε να το κατεβάσετε σκαναρισμένο σε μορφή pdf (Επίτομη Παιδιατρική - φοιτητική έκδοση):

 

Παιδιατρική - Ματσανιώτης


Edited by Anakin Skywalker, 05 May 2014 - 03:25 PM.


#87 b.pertussis

b.pertussis

    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 10 May 2014 - 01:45 PM

Πτυχιακή εξέταση Παιδιατρική Αγ. Σοφία 9/5/2014
Εξέτασαν ο κύριος Καττάμης και μία αναπτυξιολόγος. Σε εξαιρετικό κλίμα η εξέταση, ήταν αμφότεροι πολύ ευγενικοί. Ο κύριος Καττάμης ήταν πολύ ευέλικτος και βοηθούσε και απλά απαιτούσε σαφήνεια και ακρίβεια σε αυτά που λέγαμε, ειδικά αν αυτό ήταν κάτι στοιχειώδες. Η άλλη κυρία ήταν επίσης πολύ βοηθητική και με υπομονή, απλά περίμενε να ακούσει κάποια συγκεκριμένα πράγματα που είχε στο νου της. Ρώτησαν:

-Κυστική ίνωση (τα πάντα)

-Λοιμώξεις από αιμόφιλο

-Οξεία επιγλωττίτιδα

-Εμβολιασμός για τον αιμόφιλο

-Μικρόβια που κάνουν πνευμονία (ηλικιακές ομάδες, νοσοκομειακή, ανοσοκατασταλμένοι, ποιά κάνουν πιο βαριά κλινική εικόνα-σταφυλόκοκκος, κλεμπσιέλλα, ψευδομονάδα)

-ΔΔ πορφυρικού εξανθήματος

-Πορφύρα Henoch-schonlein (θεραπεύω μόνο αν κάνει εγκολεασμό)

-Αίτια νοητικής υστέρησης

-Αίτια παγκρεατικής ανεπάρκειας

-Αυτισμός

-Διαγνωση Σιδηροπενίας 

-ΔΔ εμβρυϊκού ύδρωπα

-ΔΔ μικροκυτταρικής αναιμίας

-Ουρολοιμώξεις

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ανακύπτουν διάφορες ερωτήσεις βασικών γνώσεων φυσιολογίας και παφυς ανάλογα με το περιεχόμενο της συζήτησης και τις απαντήσεις των εξεταζόμενων. Όπως:

-τί είναι η PCR

-φυσ αριθμός αιμοπεταλίων

-πόσα γονίδια α-αλύσου έχουμε

-πώς μεταβιβάζονται τα μιτοχονδριακά νοσήματα

-ποιά είναι τα παγκρεατικά ένζυμα

-τί είναι η εψιδίνη και ποιά πρωτεϊνη μπλοκάρει (τη φεροπορτίνη)

Γενικά δείχνουν υπομονή και εξαντλούν τις πιθανότητες ώστε να σε περάσουν αν δεν έχεις πάει τόσο καλά αλλά και να σου ανεβάσουν το βαθμό αν θέλεις.
Καλό θα ήταν να έχετε προετοιμάσει ένα θέμα που σας εντυπωσίασε στην κλινική και να το ξέρετε καλά.
Δώσαμε 6 άτομα, περάσαμε οι 5, νομίζω σχεδόν όλοι με καλούς βαθμούς.
Καλή τύχη στους επόμενους και καλό πτυχείο!



#88 b.pertussis

b.pertussis

    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 11 May 2014 - 05:34 PM

Μερικά πολλαπλής που έπεσαν στην πτυχειακή Μαϊου 2014

 

1. Μάζα μεσοθωρακίου πιο πιθανό:
α) Ηπατοβλάστωμα
β) Λέμφωμα

γ) Οστεοσάρκωμα

δ) Νεύροβλάστωμα

 

2.Αιφνίδιο εξάνθημα αίτιο:

α) αδενοϊοι

β) ερπητοϊοι

γ) CMV

δ) εντεροϊοι

 

3.Ποιά αντιβιοτικά ΔΕΝ περνούν τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό:

α) κεφαλοσπορίνες 1ης

β) κεφαλοσπορίνες 3ης

γ) κο-τριμοξαζόλη

δ) πενικιλλίνη

ε) αμοξυκιλλίνη

 

4.Τι ΔΕΝ ισχύει για το νεφρωσικό:

α) η νόσος ελαχίστων αλλοιώσεων μειώνεται με την ηλικία

β) σπάνια κάνει υπέρταση

γ) μειώνεται το συμπλήρωμα

δ) κάνει υπερχοληστερολαιμία

ε) κάνει οιδήματα

 

5. Περίμετρος καφαλής κατά τη γέννηση

α) 28-32 cm

β) 34-36

γ) 38-40 

δ) 40-42

 

6.Πότε περπατά κατα μέσο όρο:

α) 12 μηνών

β) 16 μηνών

γ) 24 μηνών

δ) 8 μηνών

 

7. Πότε αρχίζουμε στερεά τροφή:

α) από τη γέννηση

β) μετά τον 6ο

γ) μετά τον 12ο

δ) μετά τον 18ο

 

8.Ποιό μικρόβιο είναι σπανιότερο να κλανει πνευμονία σε ηλικία άνω των 5 ετών:

α) πνευμονιόκοκκος

β) ιός γρίπης

γ) χλαμύδια

δ) σταφυλόκοκκος

ε) αιμόφιλος

 

9. Τί κάνει πολυουρία, πολυδιψία:

α) διαβήτης

β) άποιος διαβήτης

γ) υπερασβεστιαιμία

δ) α-παθής γλυκοζουρία

 

10. Σε ΔΚΟ πότε δίνω διττανθρακικά:

α) παντα

β) σε βαριά κατάσταση

γ) σε γλυκόζη > 250

δ) σε ph> 6.9

ε) σε αφυδάτωση

 

11. ποιά μέτρηση είναι πιο αξιόπιστη για τον μακροχρόνιο έλεγχο του διαβήτη:

α) γλυκόζη ορού

β) γλυκοζιλιωμένη αιμοσφαιρίνη

γ) καμπύλη ζαχάρου

δ) ινσουλίνη

 

12.Ποιά αντισώματα περνούν τον πλακούντα:

α) IgA

β) IgE

γ) IgG

δ) IgM

ε) τίποτα πό τα παραπάνω

 

13. Ποιό δεν είναι αίτιο χρόνιας διάρροιας:
α) Crohn

β) κοιλιοκάκη

γ) ροταϊοί

δ) λάμβλια

ε)...........

 

14.Ποιές καταστάσεις μπορεί να κάνουν οζώδες ερύθημα:

α) Crohn

β) Tb

γ) Μυκόπλασμα

δ) Χλαμύδια

ε) ΕΚ

στ) όλα τα παραπάνω

ζ) τα Α+Β+Γ

 

15. Τί αποτελεί αντένδειξη για εμβολιασμό:

α) πυρετός

β) ιογενής λοίμωξη

γ) αλλεργική αντίδραση στο εμβόλιο στο παρελθον

δ)......

 

16.Ποιο αντιβιοτικό κάνει απλαστική αναιμία:

> χλωραμφενικόλη

 

17. Πότε οι πυρετικοί σπασμοί είναι σύνθετοι:

> όταν είναι εστιακοί

 

18. Τι αποτελείται απο την τριάδα αιμολυτική αναιμία, θρομβοπενία, νεφρική ανεπάρκεια:

> ουραιμικό αιμολυτικό σύνδρομο

 

19. Ποια ΔΕΝ είναι η σωστη θεραπεία για τις παρακάτω λοιμώξεις!

α) κετοκοναζόλη για pneumonocystis carinii

β) ριφαμπικίνη για μηνιγγιτιδοκοκκική σηψαιμία

γ) κεφαλοσπορίνη 3ης και αμπικιλλίνη για ουρολοίμωξη

δ)...............

ε)...............

 

20. Τι κάνει το βρέφος στο αντανακλαστικό του MoroQ

α) κλαίει

β)έκταση χεριών

γ) εναγκαλισμό

δ) όλα τα παραπάνω

 

21. το τοξικό ερύθημα του νεογνού: 

α) είναι λοιμώδους αιτιολογίας

β) αυτοϊάται

γ).............

δ).............

 

22. Τί δεν κάνει ο πνευμονιόκοκκος

>ουρολοίμωξη

 

23. Ποιό δεν κάνει συγγενή λοίμωξη?

α) σπειροχαίτες

β) CMV

γ) parvo B19

δ) πνευμονιόκκος

ε) ερυθρά

 

24. Αίτια χρόνιου κοιλιακού άλγους στα παιδιά

 

25. Τι δεν κάνει η συγγενής λοίμωξη απο CMV:

α) νοητική υστέρηση

β) μικροκεφαλία

γ) συγγενείς καρδιοπάθειες

δ) νευροαισθητήριο βαρηκοϊα

ε)...................


Edited by b.pertussis, 11 May 2014 - 05:42 PM.


#89 Anakin Skywalker

Anakin Skywalker

    Γαληνός (επίπεδο ΧΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,832 posts
  • Location:In a galaxy far, far away
  • Gender:Male

Posted 13 May 2014 - 07:16 PM

Επειδή έχει ζητηθεί από πολλά παιδιά στο forum το σύγγραμμα Παιδιατρικής του αειμνήστου καθηγητή Ν. Ματσανιώτη, μπορείτε να το κατεβάσετε σκαναρισμένο σε μορφή pdf (Επίτομη Παιδιατρική - φοιτητική έκδοση):

 

Παιδιατρική - Ματσανιώτης

 

 

(ενημέρωσα το link που δεν λειτουργεί προσωρινά σε παραπάνω post)



#90 marietta

marietta

    Τελειόφοιτος (επίπεδο IV)

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 97 posts

Posted 19 July 2014 - 09:10 AM

Αν μπορεί κάποιος να ανεβάσει τα θέματα των τελευταίων πτυχιακών θα ήταν πολύ βοηθητικό για τους επόμενους.. emplease

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων! emthanx

Καλό καλοκαίρι!! emrockon


Edited by marietta, 19 July 2014 - 09:11 AM.


#91 antigone

antigone

    Ιατρός (επίπεδο V)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPip
  • 155 posts

Posted 08 August 2014 - 11:23 AM

καλημέρα.μήπως καποιος  έχει κ μπορεί να ποστάρει 

παραδόσεις από το αμφιθέατρο;ευχαριστώ



#92 Anakin Skywalker

Anakin Skywalker

    Γαληνός (επίπεδο ΧΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,832 posts
  • Location:In a galaxy far, far away
  • Gender:Male

Posted 30 August 2014 - 02:23 PM

Λίγο παλιές (2004) αλλά νομίζω χρήσιμες:

 

Σημειώσεις Παιδιατρικής Π. Ερμογένους (Υποδείξεις κ. Λαγκώνα)

 

Σημείώσεις Παιδιατρικής Π. Ερμογένους (Υποδείξεις κ. Κρίκου)



#93 Anakin Skywalker

Anakin Skywalker

    Γαληνός (επίπεδο ΧΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,832 posts
  • Location:In a galaxy far, far away
  • Gender:Male

Posted 11 September 2014 - 11:20 AM

Πτυχιακή εξέταση 11/09/2014

 

ΓΡΑΠΤΑ

 

Η γνωστή διαδικασία εξέτασης με τις 50 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και αρνητική βαθμολόγηση (κάθε 4 λανθασμένες απαντήσεις ακυρώνουν μία σωστή απάντηση). Δυστυχώς δεν κατάφερα να απομνημονεύσω για να μεταφέρω τα θέματα, αλλά σε γενικές γραμμές ήταν μέτριας δυσκολίας και κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης. Εξεταστήκαμε 6 άτομα και περάσαμε όλοι στην επόμενη διαδικασία της προφορικής εξέτασης.

 

Μία παρατήρηση. Λόγω της αρνητικής βαθμολόγησης καλό είναι στις ερωτήσεις που δεν γνωρίζετε την απάντηση να τις αφήνετε κενές για να μην επηρεάζουν τις σωστές σας απαντήσεις. Οι κενές απαντήσεις δεν υπολογίζονται ως λανθασμένες.



#94 anastkstef

anastkstef

    Ψαράκι (επίπεδο Ι)

  • Members
  • Pip
  • 1 posts

Posted 11 September 2014 - 10:38 PM

Καλησπέρα 

 

στην πτυχιακη που είχα δώσει τον Ιουνιο 2014 είχαν εξετάσει η κυρία Σπούλου και η κυρία Σιαχανίδου. Το κλίμα ήταν φιλικό και καλο είναι να έχετε προετοιμασει κατι που σας εκανε εντυπωση απο την κλινικη σας ασκηση, Αν παλι δε θυμαστε ή δε σας είχε κάνει τίποτα εντύπωση πείτε κατι συχνο στην παιδιατρική που δε το βλέπατε στη παθολογια π.χ Αγγειτιδα Καβασακι ή πορφύρα χενοχ σονλαιν, κυστική ίνωση, γιατι μαλλον θα σας ρωτήσουν  πανω σε αυτό οποτε να το έχετε ήδη προετοιμασμένο. Ειχαν ρωτησει πολλά κλινικά παραδείγματα οπώς για αιματουρια σε παιδι, τι σκεφτεαι και τι θα κάνεις, αιτια που ενα παιδι δεν αναπτυσσεται, βασικα όροσημα, συγγενη υποθυροειδισμο, τα βασικά απο τα εμβόλια( Διαβαστε και για το καινουριο για το μηνιγγιτιδοκοκκο γιατι μπορει να σας το ρωτησουν) , ΣΟΣ  θεραπεια βρογχιολιτιδας διαβαστε την καλα θα τη ρωτησουν σιγουρα, μηνιγγιτιδα σε παιδι  ευρηματα απο το ΕΝΥ και θεραπεία, Τα γραπτα δε ξέρω κατα πόσο μετρανε για το τελικό βαθμό.  Καλη επιτυχία.



#95 Spiff

Spiff

    Ψαράκι (επίπεδο Ι)

  • Members
  • Pip
  • 2 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 September 2014 - 02:39 PM

ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ - Προφορικά 18/7/14
 
Εξέτασαν η κ.Γέμου και η κ.Περβανίδου (αναπτυξιολόγος). Ήμασταν 6 άτομα και η εξέταση κράτησε περίπου 2 ώρες.
 
- Πώς θα εξετάσετε 5χρονο παιδί που έρχεται για πρώτη φορά στο ιατρείο σας.
 
- Σε κλινική εξέταση χεριών τί σημεία μπορούμε να δούμε (από πληκτροδακτυλία μέχρι μελάγχρωση γραμμών παλάμης, ό,τι μπορείς να σκεφτείς)
 
- Βρογχικό άσθμα: θεραπεία, φάρμακα.
Πότε (σε ποιο στάδιο) θα συνταγογραφήσουμε κορτικοστεροειδή;
Τί είναι το άσθμα; (χρόνια φλεγμονή με βρογχόσπασμο)
Ποια τα εκλυτικά αίτια; (ανά κατηγορία, δηλαδή φυσικά αίτια πχ.ψύχος, περιβαλλοντικά πχ. κάπνισμα κτλ)
 
-Κλινική εικόνα βρογχιολιτιδας, κριτήρια εισαγωγής στο νοσοκομείο, θεραπεία
Σε παιδί που έχει βρογχιολίτιδα, αν εμφανιστεί ποια άλλη κατάσταση τίθεται πιθανή η εμφανιση άσθματος στο μέλλον; (ατοπική δερματίτιδα)
 
-Εμβόλια: ποια εμβόλια κάνει το παιδί στον 2ο μηνα ζωής, 4ο, 6ο, κτλ. οπότε καλό είναι να μην μάθετε το καθένα ξεχωριστά μόνο αλλά και χρονικά ποια γίνονται. (εδώ έδωσαν ιδιαίτερο βάρος)
 
-Αυτισμός: ποια είναι τα 3 κριτήρια/χαρακτηριστικά με βάση τα οποία θα παραπεμφθεί το παιδί σε ειδικό, ποια είναι η κλινική εικόνα.
***[εδώ ίσως βοηθάνε οι τελευταίες διαφάνειες της παρουσίασης που μας έκανε στο αμφιθέατρο και τις οποίες σημειώνω στο τέλος]
 
-Πετεχειώδης πορφύρα: ποια τα αίτια ανα κατηγορία (λοιμώδη, θρομβοπενία, henoch schonlein κτλ) και πότε ανησυχούμε, ανάλογα δηλαδή με το ποια είναι τα συνοδά συμπτώματα τί μπορεί να έχει, σοβαρό ή όχι.
 
-Κλινική εικόνα henoch schonlein, πόσο συχνή είναι η νεφρίτιδα, πώς παρακολουθείται ενδονοσοκομειακά ο κίνδυνος εγκολεασμού (μαγιερ κοπράνων)
 
-Κλινική εικόνα λοιμώδους μονοπυρήνωσης, πώς τίθεται η διάγνωση.
 
-Νοητική καθυστέρηση: αίτια ανα κατηγορία, τί άλλα σημεία θα μας καθοδηγήσουν στη διάγνωση διανοητικής καθυστέρησης
 
-Αίτια σπληνομεγαλίας ανα κατηγορία
 
-Έρχεται παιδί στα εξωτερικά παραπομπή από άλλον ιατρό που του έχει ήδη κάνει μια ένεση αδρεναλίνης για αναφυλαξία. (και εδώ έδωσαν πολύ βάρος)
Πώς το αντιμετωπίζεις; (ήθελε να πει ότι πρωτα παιρνεις ιστορικό και κλινικη εξέταση αν και θεωρητικά το πρωτο που κάνεις είναι ABC, γνώμη μου είναι ότι καλό είναι να πεις οτι ειναι μια πολυσυστηματική πάθηση σοβαρή και αφότου ελεγξουμε για ABC παίρνουμε ιστορικό ωστε να ξέρουμε τι έγινε πραγματι και μετά ανάλογα τις ανάγκες και την κλινική εικόνα μπορούμε να ξανακάνουμε αδρεναλίνη και να στηρίξουμε αιμοδυναμικά κτλ κτλ, λέει και στο βιβλίο κάποια πράγματα)
Αν φαινεται καλά στην κλινική εξέταση το κάνεις εισαγωγή ή το διώχνεις; (το κρατάς για παρακολούθηση)
 
Ξεκίνησε με φιλικό κλίμα η εξέταση, αλλά στα εμβόλια, το άσθμα και την αναφυλαξία επειδή δεν τα λέγαμε ιδιαίτερα οργανωμένα εκνευριζόντουσαν, κυρίως η Γέμου που ήταν και η πιο αυστηρή στο τέλος. Οι ερωτήσεις ξεκινούσαν από τον πρώτο και πηγαιναν στον επόμενο αν δεν θυμόταν άλλα. Προσοχή γιατί σε πολλές ερωτήσεις δεν ακούγανε κάποια πραγματα και νομίζαν ότι δεν τα είχε πει κανείς.
_ _ _ _ _ _ _
 
[από διαφάνειες μαθήματος αμφιθεάτρου]
 
***Διαγνωστικά κριτήρια Διαταραχής του Αυτιστικού φάσματος
 
Α. Τουλάχιστον 6 από: 
 
1. Ποιοτική δυσλειτουργία στην κοινωνική αλληλεπίδραση, όπως εκδηλώνεται με 2 τουλάχιστον από τα κάτωθι:
     α. εκσεσημασμένη δυσλειτουργία στη χρήση πολλαπλών μη-λεκτικών συμπεριφορών, όπως η βλεμματική επαφή, η έκφραση του προσώπου, οι χειρονομίες, η στάση του σώματος που ρυθμίζουν την κοινωνική αλληλεπίδραση
     β. αποτυχία στην ανάπτυξη σχέσεων με συνομηλίκους αντίστοιχες με το αναπτυξιακό επίπεδο
     γ. έλλειψη αυθόρμητης αναζήτησης αμοιβαίων ενδιαφερόντων ή  διασκεδάσεων
     δ. έλλειψη κοινωνικής ή συναισθηματικής αμοιβαιότητας
 
2.  Ποιοτική δυσλειτουργία στην επικοινωνία,όπως εκδηλώνεται με 1 τουλάχιστον από τα κάτωθι:
     α. καθυστέρηση ή ολική έλλειψη στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου (που δε συνοδεύεται από προσπάθεια αντιστάθμισης με εξωλεκτική επικοινωνία)
     β. σε άτομα με ικανοποιητικό λόγο, σημαντική δυσλειτουργία στην ικανότητα να αρχίσει ή να διατηρήσει μια συζήτηση με άλλους
     γ. στερεοτυπική και επαναλαμβανόμενη χρήση της γλώσσας ή ιδιοσυγκρασιακή γλώσσα
     δ. έλλειψη αυθόρμητου παιχνιδιού μίμησης ανάλογου με το αναπτυξιακό επίπεδο
 
3. Περιορισμένες επαναλαμβανόμενες, στερεοτυπικές συμπεριφορές, ενδιαφέροντα, δραστηριότητες όπως εκδηλώνεται με 1 τουλάχιστον από τα κάτωθι:
     α. εμμονές / προκαταλήψεις με έναν ή περισσότερους στερεοτυπικούς τρόπους ενδιαφέροντος
     β. άκαμπτη προσκόλληση σε συγκεκριμένες, μη λειτουργικές ρουτίνες ή τελετουργίες
     γ. στερεότυπες και επαναλαμβανόμενες κινήσεις/ μανιερισμοί 
     δ. επίμονη προκατάληψη / εμμονές με μέρη αντικειμένων
 
Β. Καθυστερήσεις ή ανώμαλη λειτουργικότητα σε τουλάχιστον έναν από τους ακόλουθους τομείς με έναρξη πριν την ηλικία των 3 ετών:
i)Κοινωνική αλληλεπίδραση
ii)Γλώσσα όπως χρησιμοποιείται στην κοινωνική επικοινωνία
iii)Συμβολικό ή παιχνίδι φαντασίας


#96 Anakin Skywalker

Anakin Skywalker

    Γαληνός (επίπεδο ΧΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,832 posts
  • Location:In a galaxy far, far away
  • Gender:Male

Posted 16 October 2014 - 05:12 AM

Tο ενημερωμένο χρονοδιάγραμμα εμβολιασμών σύμφωνα με το Εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμών παιδιών και εφήβων του 2011 που ευχαριστούμε τον iceman για την παράθεσή του στο επόμενο post (πριν είχα ανεβάσει του 2009...)

 

image.jpg


Edited by Anakin Skywalker, 16 October 2014 - 10:31 PM.


#97 iceman

iceman

    Ιπποκράτης (επίπεδο ΧΙΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,210 posts
  • Location:ΑΘΗΝΑ
  • Gender:Male

Posted 16 October 2014 - 02:08 PM

ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ 2011
 


#98 waterdoc

waterdoc

    Μεγαλογιατρός (επίπεδο VIII)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 770 posts
  • Location:ATHENS
  • Gender:Female

Posted 16 October 2014 - 07:20 PM

iceman εισαι θεουλης! emrespect



#99 Anakin Skywalker

Anakin Skywalker

    Γαληνός (επίπεδο ΧΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,832 posts
  • Location:In a galaxy far, far away
  • Gender:Male

Posted 17 October 2014 - 07:52 PM

Πτυχιακή εξέταση 17/10/2014

 

ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ

Συγκεντρωθήκαμε 9 άτομα και χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Στην δική μου ομάδα 5 ατόμων, εξεταστήκαμε από τον κ. Καδίτη (παιδοπνευμονολόγος) και την κα Περβανίδου (αναπτυξιολόγος). Η εξέταση κράτησε 3 ώρες, σε καλό κλίμα, με επιμονή σε λεπτομέρειες. Οι ερωτήσεις του κ. Καδίτη δεν περνούσαν στους υπολοίπους όταν δεν έπαιρνε απάντηση, ενώ η κα Περβανίδου σε κάποιες περιπτώσεις μετέφερε την αναπάντητη ερώτηση στους υπολοίπους. Τα θέματα που ρωτήθηκαν ήταν πάρα πολλά, μεταξύ των οποίων (αυτά που θυμάμαι):

- Κλινική εικόνα μέσης πυώδους ωτίτιδας σε κάθε ηλικιακή ομάδα ξεχωριστά. Συμπτώματα αναλυτικά. Κλινικά ευρήματα στην ωτοσκόπηση αναλυτικά και τί σημαίνουν. Αίτια με σειρά συχνότητας και σοβαρότητας κλινικής εικόνας. Θεραπεία αναλυτικά και δόσεις. Φάσμα αντιβιoτικών.

- Κλινική εικόνα πνευμονίας σε κάθε ηλικιακή ομάδα ξεχωριστά. Συμπτώματα αναλυτικά και μηχανισμός πρόκλησης (ρωτήθηκε για παράδειγμα με ποιο μηχανισμό η πνευμονία βάσης μπορεί να προκαλέσει κοιλιακό άλγος). Αναλυτικά η κλινική εξέταση. Ευρήματα επισκοπικά, ψηλαφητικά, επικρουστικά. Ακροαστικά ευρήματα σε κάθε φάση της πορείας της πνευμονίας. Αίτια με σειρά συχνότητας ανά ηλικία και διαφορές στην κλινική εικόνα μεταξύ τους. Διάγνωση. Αναλυτικά θεραπεία και δόσεις. Κριτήρια εισαγωγής στο νοσοκομείο.

- Αίτια οξέος κοιλιακού άλγους αναλυτικά.

- Αίτια χρονίου κοιλιακού άλγους. Εξετάσεις που θα ζητήσεις για να σε βοηθήσουν στην διαφορική διάγνωση. Κοιλιακά άλγη λειτουργικής αιτιολογίας, διερεύνηση.

- Αίτια αγγειίτιδας με σειρά συχνότητας.

- Πορφύρα Henoch–Schönlein. Κλινική εικόνα αναλυτικά. Περιγραφή του εξανθήματος. Πώς γίνεται η διάγνωση. Ευρήματα στις εργαστηριακές εξετάσεις. Πώς θα είναι τα αιμοπετάλια στην γενική αίματος. Αιτιολογία. Επιπλοκές αναλυτικά με σειρά σοβαρότητας. Εξετάσεις που θα ζητήσουμε για την έγκαιρη διάγνωση των επιπλοκών (κυρίως από το πεπτικό και τους νεφρούς). Θεραπεία.

- Νόσος Kawasaki. Αναλυτικά η κλινική εικόνα. Αναλυτικά τα κριτήρια διάγνωσης. Εργαστηριακά ευρήματα. Επιπλοκές ανάλογα με την συχνότητα εμφάνισης και ανάλογα με τη σοβαρότητά τους. Θεραπεία.

- Σταθμοί ανάπτυξης, τα πάντα (ακόμη και πότε χρησιμοποιεί το παιδί μόνο του κουτάλι για να φάει). Χρόνος συνήθους εμφάνισης αλλά και χρόνος που δηλώνει καθυστέρηση στην εμφάνιση κάθε χαρακτηριστικού ψυχοκινητικής ανάπτυξης.

- Κλινική εικόνα μηνιγγίτιδας σε κάθε ηλικιακή ομάδα. Συμπτώματα αναλυτικά. Κλινική εξέταση αναλυτικά. Περιγραφή του μηχανισμού εμφάνισης των σημείων ανώτερο και κατώτερο Brudziński και Kernig. Εξετάσεις που θα ζητήσουμε αναλυτικά. Σημαντικότερη εξέταση για διάγνωση. Τρόπος εκτέλεσης της οσφυονωτιαίας παρακέντησης, διαφορές από τους ενήλικες. Τί βλέπω στο ΕΝΥ φυσιολογικά και τί σε μηνιγγίτιδα αναλυτικά ανά αίτιο και τί σημαίνει κάθε εύρημα. Αίτια μηνιγγίτιδας ανά ηλικία με σειρά συχνότητας και με σειρά σοβαρότητας. Θεραπεία βακτηριακών μηνιγγιτίδων. Ποια αντιβιοτικά καλύπτουν το κάθε αίτιο. Ποια αντιβιοτικά περνούν τον αιματεγκεφαλικό φραγμό. Κατηγορίες κεφαλοσπορινών τρίτης γενιάς.

- Διαφορές στην δομή του αιμοφίλου της γρίπης που είναι αίτιο μέσης πυώδους ωτίτιδος από του αιμοφίλου που προκαλεί μηνιγγίτιδα. Ποια εμβόλια υπάρχουν για τον αιμόφιλο. Τί περιέχουν και τί ανοσολογική απόκριση προκαλεί το καθένα.

- Τα σωματομετρικά χαρακτηριστικά (βάρος, ύψος, περίμετρος κεφαλής) και η εξέλιξή τους από τη γέννηση και μετά. Ορισμός εκατοστιαίων θέσεων, τί δηλώνουν. Παραδείγματα με παθολογικές τιμές.

- Καθυστέρηση ενδομήτριας ανάπτυξης. Πώς διαπιστώνεται. Αίτια αναλυτικά.

- Αίτια διανοητικής καθυστέρησης αναλυτικά. Κλινική εικόνα, τρόπος εξέτασης και διαγνωστικές εξετάσεις που θα ζητούσαμε για κάθε αίτιο. (π.χ. συγκεκριμένα πώς θα εξετάσω ένα παιδί πέντε ετών που μας έρχεται για πρώτη φορά και διερευνάμε για διανοητική καθυστέρηση, διαγνωστικές εξετάσεις που θα ζητήσω, τί περιμένω να βρω ανάλογα με τα αίτια. Πώς θα διερευνήσω πιθανά αίτια από ΚΝΣ; )

- Πώς αξιολογείται το χαμηλό ανάστημα. Αίτια αναλυτικά.

- Υποχρεωτικός και συνιστώμενος εμβολιασμός μέχρι την ηλικία των 12 μηνών.

- Ενδείξεις πλύσης στομάχου σε δηλητηριάσεις. Σε πιο χρόνο πρέπει να εφαρμοστεί για να είναι αποτελεσματική.

- Δηλητηρίαση από παρακεταμόλη σε παιδιά. Τοξικά επίπεδα παρακεταμόλης. Κλινικές εκδηλώσεις, εργαστηριακά ευρήματα. Αντιμετώπιση. Κριτήρια χορήγησης Ν-ακετυλοκυστεΐνης.

- Πλεονεκτήματα μητρικού θηλασμού. Αναλυτικά η σύσταση του μητρικού γάλακτος και οι διαφορές του από το αγελαδινό γάλα.

- Κριτήρια διάγνωσης αυτισμού. Πώς θα εξετάσω ένα παιδί για κάθε ένα από τα κριτήρια διάγνωσης για να διαπιστώσω αν πρόκειται για αυτισμό.

- Αίτια που οδηγούν σε μαθησιακές δυσκολίες, αναλυτικά.

- Σύνδρομο αναπνευστικής δυσχέρειας του νεογνού. Κλινική εικόνα αναλυτικά, εξετάσεις που θα ζητήσουμε και ευρήματα. Αιτιολογία, μηχανισμός δράσης του επιφενειοδραστικού παράγοντα, θεραπεία, πρόγνωση.

- Πότε θα ζητήσουμε καρυότυπο ως εξέταση και ποιες πληροφορίες μας δίνει.

- Αιτιολογία ανεμοευλογιάς. Κλινική εικόνα αναλυτικά, φυσική πορεία της νόσου. Πότε ξεκινά να είναι μεταδοτικός ο ασθενής, πότε σταματά να μεταδίδει. Ταξινόμηση επιπλοκών ανάλογα με τη σοβαρότητά τους. Θεραπεία.

- Αντισταφυλοκοκκικές πενικιλλίνες, ποιες είναι και ποιο το φάσμα τους.

- Νοσήματα με εκδηλώσεις από το δέρμα και ποιες είναι αυτές.


Η διαδικασία μπορεί να είναι λίγο κουραστική, αλλά είναι δίκαιη. Αν έχεις διαβάσει, ακόμη και αν δεν απαντήσεις σε αρκετές ερωτήσεις, λόγω του εύρους της ύλης που καλύπτεται από την εξέταση δίνεται η δυνατότητα να απαντήσεις σε θέματα που γνωρίζεις καλύτερα και θα περάσεις. Οι εξεταστές άφηναν χρόνο για να σκεφτούμε και να απαντήσουμε και αν ξεφεύγαμε μας οδηγούσαν προς τα πού να πάμε. Επίσης καλό είναι όταν δεν ξέρουμε κάτι απλά να μην απαντάμε ή να λέμε "δεν ξέρω" αντί να μαντεύουμε απαντήσεις. Το κλίμα όπως είπα ήταν πολύ καλό και με διάθεση από τους εξεταστές να βοηθήσουν. Περάσαμε και οι 5. Μάλιστα για δύο παιδιά από την ομάδα ήταν το τελευταίο τους μάθημα. Συγχαρητήρια παιδιά και καλή σταδιοδρομία!

Μην το φοβάστε, περνάς πολύ πιο εύκολα σε σχέση με την εικόνα που δίνουν οι ερωτήσεις.

Καλή επιτυχία στους επόμενους!


Edited by Anakin Skywalker, 18 October 2014 - 07:06 AM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users