bromptonista

Φαρμακολογία Ι

Θεωρείτε το μάθημα εύκολο ή δύσκολο;   85 members have voted

  1. 1. Θεωρείτε το μάθημα εύκολο ή δύσκολο;

    • Εύκολο
      8
    • Μέτριο
      27
    • Δύσκολο
      54

Please sign in or register to vote in this poll.

37 δημοσιεύσεις σε αυτό το θέμα

Εδώ θα μπορείτε να βρίσκετε την ύλη, τη "συμπυκνωμένη" ύλη (τα SOS δηλαδή!) και παλιά θέματα για τo μάθημα.

Μπορείτε να προσθέσετε τις δικές σας πληροφορίες ή να ρωτήσετε κάτι σχετικό με το μάθημα κάνοντας "απάντηση".

Μηνύματα άσχετα με το βασικό θέμα θα διαγράφονται αυτόματα. Σκοπός είναι να τηρηθεί μια ενότητα και μια συνέχεια στο topic αυτό.

Πάντως σχόλια σε σχέση με το μάθημα - πχ αν είναι ενδιαφέρον, αν σας αρέσει, αν είναι δύσκολο κλπ είναι βεβαίως ευπρόσδεκτα. Σημασία έχει να μη ξεφεύγει η συζήτηση από το θέμα.

Προσπαθήστε να αναφέρετε:

α. Το έτος που έπεσαν τα θέματα/βγήκαν τα SOS (πχ 2003-2004) και

β. Τους καθηγητές που εξέτασαν (κυρίως το Διευθυντή)

Με αυτόν τον τρόπο τα SOS σας θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη χρησιμότητα και η σελίδα μεγαλύτερη οργάνωση.

Και φυσικά όταν διαβάζετε SOS ή άλλες πλήροφορίες για το μάθημα να ελέγχετε πάντα σε ποια έτη αναφέρονται.

Τέλος να υπενθυμίσουμε τα αυτονόητα, ότι δηλαδή (α) δε φέρουμε καμία ευθύνη για την ακρίβεια των πληροφοριών που ακολουθούν και (β) να μη στηρίζεστε σε SOS αφού αυτή είναι μια προδήλως αντιεπιστημονική πρακτική. Η ιατρική προφανώς δε μαθαίνεται από SOS, και οι μελλοντικοί ασθενείς σας περιμένουν από σας να γνωρίζετε περισσότερα από τα θέματα της περιόδου 1999-2000. Φυσικά, είναι καλύτερο να γνωρίζει κανείς καλά έστω τα στοιχειώδη από το να μη γνωρίζει τίποτε...

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ Ι

Σεπτέμβριος ‘97

1.Θεραπευτικές χρήσεις παρασυμπαθομιμητικών φαρμάκων.

2.Τι γνωρίζετε για την α)σκοπολαμίνη β)α-μεθυλντόπα.

3.Τερματισμός της δράσης ενος νευροδιαβιβαστή του αυτόνομου ΝΣ μπορεί να γίνει με:α)Αδρανοποίησή του απο διάφορα ένζυμα.

β)Επαναπρόσληψή του απ’τις νευρικές απολήξεις.

γ)Σύνθεση ειδικών ουσιών που τον ανταγωνίζονται.

δ)Απομάκρυνσή του απ’τον τόπο δράσεώς του με την κυκλοφορία.

4.Φάρμακα για την αντιμετώπιση ημικρανίας α)οξεία προσβολή β)προφύλαξη.Εξηγείστε το μηχανισμό δράσης τους.

5.α)Σχηματίστε τα ζεύγη.

βεραπαμίλη άμεση δράση στις λείες μυικές ίνες των αγγείων

διγιτοξίνη κοιλιακές αρρυθμίες μετά από εμφράγματα

τερβουταλίνη διουρητικό,υποκαλιαιμία

υδροχλωροθειαζίδη β-αναστολέας,ένδειξη σε γλαύκωμα

στρεπτοκινάση ενδοφλέβιο αντιπηκτικό

βαρφαρίνη β2-αγωνιστής

ιρουδίνη Να-Κ ΑΤΡάσης,αύξηση ενδοκυτταρίου Ca

λιδοκα’ί’νη θρομβολυτικά

τιμολολή ανταγωνιστής Ca,αντιαρρυθμικό

μινοξιδίλη per os αντιπηκτικά,μέτρηση χρόνου

προθρομβίνης κατά QL

β)Γιατί δεν πρέπει να διακόπτεται απότομα η χορήγηση προπρανολόλης.

6.a)Γιατί σε μέτριους-ανεκτούς πόνους δεν χορηγούμε ΜΣΑΦ;

β)Τι πρέπει να πείτε κυρίως στον ασθενή όταν λαμβάνει ινδομεθακίνη

γ)Ποιοι οι 3 μεγαλύτεροι κίνδυνοι από ΜΣΑΦ για άτομα τρίτης ηλικίας;

δ)Ποια η κλινική σημασία του χρόνου ημίσειας ζωής όσον αφορά τα ΜΣΑΦ;

7.Συνταγή καψουλών α)ομεπραζόλης(20 mg),β)λορεπαμίδης(2 mg).Ενδείξεις χορηγήσεων,παρενέργειες,αντενδείξεις.

8.Μεγάλος όγκος κατανομής για ένα φάρμακο σημαίνει:

α)αφυδάτωση ,β)σύνδεση του φαρμάκου με πρωτε’ί’νες ιστού

γ)μειωμένη απέκκριση, δ)μεγάλη λιποδιαλυτότητα

9.Ένα φάρμακο χορηγείται σε 2 ομάδες ασθενών με 2 διαφορετικά σχήματα.Στην α’ ομάδα σε εφάπαξ ημερήσια δόση 1gr και στην δεύτερη ομάδα σε 4 δόσεις των 250mg ανα 8 ώρες.Αναφέρατε πιθανά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του κάθε δοσολογικού σχήματος.

Ιανουάριος ‘97

1.Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της α)από του ορθού χορηγήσεως φαρμάκων,β)παρεντερικής χορηγήσεως φαρμάκων.

2.Γιατί πρέπει να γνωρίζουμε τις φαρμακολογικές ενέργειες των οργανοφωσφορικών ενώσεων.Ποιες είναι αυτές και πώς αντιμετωπίζονται σε περίπτωση υπερβολικής και ανεπιθύμητης εκδηλώσεώς τους.

3.Παρενέργειες που περιορίζουν τη χρήση των αναστολέων των αδρενεργικών υποδοχέων.

α)Διαταραχές του ύπνου που προκαλούνται απ’τους β-αναστολείς.

β)Αύξηση της ενδοφθάλμιου πιέσεως που προκαλείται απ’τους β-αναστολείς.

γ)Διαταραχές στα επίπεδα σακχάρου που προκαλούνται απ’τους α-αναστολείς

δ)Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια που προκαλείται απ’τους β-αναστολείς.

ε)Βρογχοσυστολή που προκαλείται απ’τους α-αναστολείς.

4.Αναστολείς ΜΕΑ.Αντιπροσωπευτικά φάρμακα,φαρμακοκινητικές ιδιότητες,

ενέργειες και ενδείξεις χορήγησης.Γράψτε συνταγή δισκίων καπτοπρίλης.

5.Μηχανισμός δράσης και φαρμακολογικές ενέργειες των α)διγοξίνης

β)λιδοκαίνης γ)πραζοσίνης δ)δικουμαρόλης ε)νιτρογλυκερίνης

6.α)Πως συνδέεται ο μηχανισμός δράσης τωνΜΣΑΦ με συγκεκριμένες ανεπιθύμητες ενέργειες

β)Ανεπιθύμητες ενέργειες ινδομεθακίνης-οδηγίες προς τον ασθενή

γ)Γιατί δεν πρέπει να χορηγούμε σε απλούς πόνους αρθρώσεων ΜΣΑΦ

δ)Ποιοι παράγοντες μπορούν να αυξήσουν και ποιοι να μειώσουν τους πόνους

7.Κατηγορίες διουρητικών φαρμάκων.Μηχανισμοί δράσης αυτών.

8.Τι γνωρίζετε για τη μισοπροστόλη,σουκραλφάτη,κολλοειδείς ενώσεις βισμουθίου,καρβενοξαλόλη.

9.Κλινική σημασία δυνατότητας μεταβολής pH σε γαστρεντερικό και νεφρούς

10.Δυο φάρμακα Α και Β έχουν παρόμοια δράση και το Α έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.Τι άλλο πρέπει να ξέρουμε για να κρίνουμε ποιο απ΄τα δύο είναι καταλληλότερο για χορήγηση σε ένα συγκεκριμένο ασθένη.

Ιανουάριος ‘98

1.Να γραφούν οι κάτωθι συντάγες και να δικαιολογηθεί η χορήγησή τους

α)Ενέσεις ατροπίνης(1 mg/ml) β)Υπόθετα ινδομεθακίνης(100 mg)

γ)υπογλώσσια δισκία νιφεδιπίνης(10 mg)

2.Με ποιο φάρμακο θα κάνεται διαφορική διάγνωση μεταξύ μυασθενικής και χολινεργικής κρίσεως και γιατί;

3.Φάρμακα κατά του βρογχικού άσθματος,εκπρόσωποι,μηχανισμοί δράσεως, ανεπιθύμητες ενέργειες.

4.Η χορήγηση ατροπίνης σε ηλικιωμένους μπορεί να είναι επιβλαβής επειδή:

a)Μπορεί να αυξήσει την ενδοφθάλμια πίεση σε ασθενείς με γλαύκωμα

β)Συχνά προκαλεί κοιλιακή ταχυκαρδία

γ)Κατακράτηση ούρων μπορεί να συμβεί στις γυναίκες

δ)Οι ηλικιωμένοι είναι επιρρεπείς στην ανάπτυξη επικίνδυνης υπερθερμίας

ε)Προκαλει συχνά έντονη αγγειοδιαστολή και υπόταση στους ηλικιωμένους

5.Τυπικά συμπτώματα ττηα δηλητηριάσεως με αντιχολινεστερασικά φάρμακα περιλαμβάνουν ολα τα παρακάτω εκτός από:

α)Ναυτία,έμετος,διάρροια β)Σιαλόροια,δακρύροια γ)Μύση

δ)Παράλυση σκελετικών μυών ε)Παράλυση προσαρμογής

6.Ένας φίλος σας ρωτά γιατί το φάρμακο που του συνέστησε ο γιατρός για την πίεση του προκαλεί ορθοστατική και κατα την άσκηση υπόταση,κάποια διάρροια προβλήματα με την εκσπερμάτιση κατα τη διάρκεια του sex.Ποιο από τα παρακάτω φάρμακα έλαβε:a)προπρανολόλη β)γουανεθιδίνη

γ)πραζοσίνη δ)υδραλαζίνη ε)καπτοπρίλη

7.Αντιστηθαγχικά φάρμακα,κατηγορίες,εκπρόσωποι,μηχανισμοί δράσεως,

ανεπιθύμητες ενέργειες

8.Δακτυλίτιδα,μηχανισμός δράσης,ανεπιθύμητες ενέργειες,ενδείξεις.

9.Διαφορές μεταξύ αλλεργίας και ιδιοσυγκρασίας.Παραδείγματα φαρμάκων που προκαλούν τη μια ή την άλλη.Μέτρα πρόληψης.

10.Αγωνιστές και ανταγώνιστες σεροτονίνης.Κλινική χρήση αυτής.

Ιούλιος ‘98(πτυχίο)

1.Ποιες αλλαγές λειτουργιών σ’ένα άτομο 75 ετών θα επηρεάσουν τη φαρμακοδυναμική.

2.α)Άτομο που έφαγε κουκιά εμφάνισε αιμολυτική αναιμία,γιατί;

β)Να γραφεί συνταγή υποθέτων γλυκερίνης.Να δικαιολογηθεί η χορήγηση.

3.Τοξικότητα από υπερδοσολογία περιλαμβάνει α’υ’πνία,αρρυθμίες,σπασμούς

α)θεοφυλλίνη β)επινεφρίνη γ)χρωμολύνη δ)ιπρατρόπιο ε)ατροπίνη

4.Αντιστηθαγχικά φάρμακα.Κατηγορίες,μηχανισμος δράσης,παρενέργειες.

5.Σκευάσματα δακτυλίτιδας και παρενέργειες.Επικίνδυνες αλληλεπιδράσεις.

6.Να σχηματισθούν τα ζεύγη:

προπρανολόλη καλιοσυντηρητικό διουρητικό

βαρφαρίνη διάγνωση βαριας μυασθένειας

μινοξιδίλη εκπολωτικό διουρητικό

καρβαχόλη αντιυπερλιπιδαιμικό

σιμετιδίνη δηλητηρίαση με παραθείο

χλωριούχο εδροφώνιο αντιυπερτασικό(λείες μυικές ίνες)

πραλιδοξίμη μη εκλεκτικός β-αναστολέας

λοβαστατίνη per os αντιπηκτικό

αμιλορίδη ανταγωνιστής Η2 υποδοχέων

7.Διουρητικά αγκύλης(μηχανισμοί δράσης,θεραπευτική χρήση,παρενέργειες)

8.Τι ξέρετε για την α)ονδανστερόνη β)τουβοκουραρίνη

9.Αντιδιαρρο’ι’κά φάρμακα.

Σεπτέμβριος ‘98

1.Αναπτύξατε τις αρχές που θα λάβετε υπ’όψιν σας για τη συνταγογράφηση στους ηλικιωμένους.Ποιες κατηγορίες φάρμακων πρέπει να προσέχετε ιδιαίτερα;

2.Να γραφούν οι κάτωθι συνταγές και να δικαιολογηθεί η χορήγησή τους:

α)Εισπνοές αλβουταμόλης(0,1%) β)Κολλύριο τιμολόλης(0,5%)

γ)Ενέσεις ατροπίνης(1mg/ml) δ)Υπόθετα ινδομεθακίνης(100 mg)

3.a)Σε 2 σωληνάρια αίματος το ένα περιέχει βαρφαρίνη και το άλλο ηπαρίνη.Σε ποιο σωληνάριο θα πήξει το αίμα και γιατί;

β)Μηχανισμός δράσης,παρενέργειές και χρήσεις παρακεταμόλης.

4.Μηχανισμός δράσης,παρενέργειες και ενδείξεις αντιισταμινικών φαρμάκων.

5.Μυοχαλαρωτικά σκελετικών μυών.Μηχανισμός δράσης,παρενέργειες και κατηγοριές.

6.Ενδείξεις χορήγησης και παρενέργειες α)διγοξίνης β)νιφεδιπίνης

7.Να σχηματιστούν τα ζεύγη:

ναπροξένη ανταγωνιστής α και β υποδοχέων

ιωδιούχος εχοθειοφάτη αγωνιστής α2 υποδοχέων

βεκλομεθαζόνη σύνδρομο Adam-Stokes

χρωμογλυκικό νάτριο φάρμακο κατα της ουρικής αρθρίτιδας

εφεδρίνη χρόνιο γλαύκωμα

χλωριούχο νάτριο αντιαλλεργικό,αποφρακτική πνευμονοπάθεια

ιπρατρόπιο χρόνιο βρογχικό άσθμα

κλονιδίνη χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια

εναλαπρίλη αναστολείς ΜΕΑ

λαμπεταλόλη διάγνωση βαρειάς μυασθένειας

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

[....Ο Παντος ρωταει πολυ καρδια(διγοξινη και μηχανισμο δρασης,Τι κανει η αδρεναλινη και η νοραδρεναλινη στη διαστολικη πιεση και αλλα.) Εστιασε σε μηχανισμους δρασης και παρενεργειες και αλληλεπιδρασεις και καλη τυχη....]

Από το μέλος Witch doctor

Τροποποιήθηκε από Comfortably Numb

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σεπτέμβριος 1999

1. Πότε λέμε ότι ένα φάρμακο Α είναι περισσότερο ισχυρό (έχει μεγαλύτερη ισχύ) από

ένα φάρμακο Β με παρόμοια δράση; Πότε λέμε ότι το Α είναι περισσότερο

αποτελεσματικό (έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα) από το Β; Δώστε από ένα

παράδειγμα τέτοιων φαρμάκων (από ένα ζεύγος για κάθε μία από τις δύο παραπάνω

περιπτώσεις).

2. Ποιοι είναι οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους ένα φάρμακο μπορεί να έχει σ' ένα

άτομο Α πολύ εντονότερη δράση από αυτή που έχει σε ένα άτομο Β; Διευκρινίζεται

ότι τα άτομα Α και Β είναι του ίδιου φύλου, έχουν την ίδια ηλικία, το ίδιο σωματικό

βάρος και το φάρμακο δίνεται και στα δύο άτομα με το ίδιο δοσολογικό σχήμα.

3. Ποιες είναι οι δράσεις της δακτυλίτιδας: α. στο φλεβόκομβο, β. στον κολποκοιλιακό

κόμβο, γ, στο μυοκάρδιο των κοιλιών; Για κάθε μια από τις παραπάνω δράσεις

αναφέρατε φάρμακο του Α.Ν.Σ. που έχει παρόμοια και ένα που έχει αντίθετη δράση.

4. Σε τι διαφέρουν μεταξύ τους η νιτρογλυκερίνη και οι β-ανταγωνιστές ως

αντιστηθαγχικά φάρμακα; Γράψτε συνταγή υπογλώσσιων δισκίων νιτρογλυκερίνης (0.3 mg).

5. Ποιες είναι οι κυριότερες θεραπευτικές ενδείξεις των διουρητικών; Ποιες άλλες

ουσίες (εκτός από αυτές που κατατάσσονται στα διουρητικά) μπορούν να προκαλέσουν αυξημένη διούρηση;

6. Δίπλα σε κάθε μία από τις ανεπιθύμητες ενέργειες που παρατίθενται πιο κάτω,

γράψτε ένα φάρμακο που χρησιμοποιείται θεραπευτικά και έχει αυτήν

την ανεπιθύμητη ενέργεια:

α. διάρροια,

γ. μείωση έντασης καρδιακής συστολής.

δ. υπεργλυκαιμία

ε. βραδυκαρδία.

στ. υπογλυκαιμία.

η, μυδρίαση.

ξ. κολποκοιλιακός αποκλεισμός.

θ. μείωση της αιμάτωσης των άκρων.

ι. κεφαλαλγία.

. Σεπτεμβρίος 2001

1. α. Πώς ταξινομούνταν χα αντιασθματικά φάρμακα ανάλογα με τη δράση τους;

Απλή αναφορά κατηγορίας και φαρμάκων.

β. Σε πάσχοντα από βρογχικό άσθμα, ποια φάρμακα δεν πρέπει να

χορηγήσετε και γιατί;

γ. Γράψτε συνταγή ενός αντιασθματικού φαρμάκου και καθορίστε τη σχετική

ένδειξη.

2. Σημειώστε Σωστό (Σ) ή Λάθος (Λ) αριστερά από κάθε πρόταση καν δικαιολογήστε

γιατί θεωρήσατε Σ ή Λ τις β και δ.

Η εργοταμίνη:

α. είναι χρήσιμη στη θεραπεία της οξείας κρίσης της ημικρανίας.

β. προκαλεί αγγειοδιαστολή καν πτώση της αρτηριακής πίεσης.

γ. απορροφάται καλύτερα με καφείνη.

δ. είναι χρήσιμη αν χορηγείται κατά τη διάρκεια της κύησης

ε. ασκεί τις δράσεις της συνδεόμενη με ειδικούς υποδοχείς εργοταμίνης

3. Ι. Σημειώστε τις Σωστές (Σ) ή Λάθος (Λ) προτάσεις, αριστερά από κάθε μία.

α. Τα καθαρτικά ενδείκνυνται σε παχυσαρκία.

β. Το παραφινέλαιο ανήκει στα μαλακτικά των κοπράνων καθαρτικά.

γ. Τα αντιόξινα είναι περισσότερο αποτελεσματικά από τους αναστολείς της αντλίας

πρωτονίων για την αντιμετώπιση της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

δ. Το υδροξείδιο του Al είναι αποτελεσματικό αντιόξινο» αλλά μπορεί να προκαλέσει

διάρροια. ε. Η διάρροια αντιμετωπίζεται με λοπεραμίδη.

ΙΙ.Ταιριάξτε σωστά τα ζεύγη,

-Ομεπραξόλη -Γυναικομαστία, σεξουαλική ανικανότητα

-Μετοκλοπραμίδη -αναστολέας αντλίας πρωτονίων

-Σιμετιδίνη -αντιντοπαμινεργική δράση

-Ενώσεις Βισμούθιου -ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού

4. Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί ένα φάρμακο Α να ανταγωνίζεται τη δράση ενός

φαρμάκου Β, χωρίς να δρα στους ίδιους υποδοχείς μ' αυτό;

5. Τι είναι θεραπευτικός δείκτης; Τι σημασία έχει για τον κλινικό ιατρό η γνώση ότι ένα

φάρμακο έχει μικρό θεραπευτικό δείκτη;

6. Σημειώστε τη σωστή απάντηση σε κάθε φάρμακο.

.- Η πιλοκαρπίνη:

α. διασπάται από την ακετυλοχαλινεστεράση,

β. συνδέεται εκλεκτικά με τους νικοτινικούς υποδοχείς.

γ. αναστέλλει εκκρίσεις, όπως ο ιδρώτας και το σάλιο.

δ. χρησιμοποιείται για την ελάττωση της ενδοφθάλμιας πίεσης στο γλαύκωμα.

- Η σαλβουταμόλη (ή αλβουτερόλη)

α. αναστέλλει εκλεκτικά τους β2-υποδοχείς

β. διεγείρει τους β2-υποδοχείς

γ. διεγείρει τους Η2-υποδοχείς1

δ. αναστέλλει εκλεκτικά τους α2-υποδοχείς.

- Η αδρεναλίνη κάνει όλα τα παρακάτω εκτός:

α. μπορεί να χορηγηθεί υποδορίως

β. προκαλεί χάλαση στις λείες μυϊκές ίνες του βρογχικού δέντρου.

γ. συσπά τους σφιγκτήρες.

δ. αυξάνει τη συσταλτικότητα του μυοκαρδίου.

- Η ατροπίνη είναι αποτελεσματική στην αντιμετώπιση της δηλητηρίασης από

οργανοφωσφορικά εντομοκτόνα διότι:

α. διεγείρει άμεσα τους α-υποδοχείς.

β. ενεργοποιεί την ακετυλοχολινεστεράση.

γ. διεγείρει άμεσα τους νικοτινικούς υποδοχείς

δ. αναστέλλει κυρίως τα συμπτώματα από τους μουσκαρινικούς

υποδοχείς και το Κ.Ν.Σ..

7. Ποιές είναι οι κυριότερες διαφορές ανάμεσα στις θειαξίδες και στα διουρητικά της

αγκύλης, ως προς το μηχανισμό δράσης, τις ανεπιθύμητες ενέργειες και τις ενδείξεις;

Γράψτε συνταγή ενέσεων φουροσεμίδης (20 mg) και δικαιολογηστε τη χορήγηση της.

8. Σημειώστε τις Σωστές (Σ) ή Λάθος (Λ) προτάσεις, αριστερά από κάθε μία, και

εξηγήστε γιατί θεωρήσατε έτσι τις β, γ, δ.

α. Σε αιμορραγία από βαρφαρίνη χορηγούμε πλάσμα αίματος ή παράγωγα του

πλάσματος.

β. Σε αιμορραγία από ηπαρίνη χορηγούμε βιταμίνη Κ.

γ. Σε τοξική δράση δακτυλίτιδας πρέπει να περιορίζεται η πρόσληψη καλίου.

δ. Σε αναφυλακτικό shock χορηγούμε αδρεναλίνη και κορτιζόνη.

χειμερινή εξεταστική 2002

1. Σημειώστε με Σωστό (Σ) ή Λάθος (Λ) τα παρακάτω και δικαιολογήστε τους

χαρακτηρισμούς Σ ή Λ για τα γ και δ.

Ο θεραπευτικός δείκτης είναι:

α. ανάλογος της ED50.

β. ανάλογος της LD50.

γ. απόλυτο και μοναδικό μέτρο της ασφαλούς χορήγησης ενός φαρμάκου,

δ. σχετικό μέτρο της ασφαλούς χορήγησης ενός φαρμάκου.

ε. μέτρο της φαρμακοκινητικής συμπεριφοράς ενός φαρμάκου.

2. Σημειώστε με Σωστό (Σ) ή Λάθος (Λ) τα παρακάτω και δικαιολογήστε τις

απαντήσεις που χαρακτηρίσατε ως Σωστές,

Ο μεταβολισμός ενός φαρμάκου στον οργανισμό:

α. διευκολύνει όλα τα φάρμακα να αποβάλλονται από τους νεφρούς

β. διευκολύνει τα περισσότερα φάρμακα να αποβάλλονται από τους νεφρούς

γ. διευκολύνει τα περισσότερα φάρμακα να διέρχονται τον αιματοπλακουντικό

φραγμό.

δ. δε διευκολύνει τα περισσότερα φάρμακα να διέρχονται τον αιματοπλακουντικό

φραγμό.

3. Η αμφεταμίνη έχει βασικές ιδιότητες και pΚa=9,8. Το κανονικό pH των ούρων είναι

κατά μέσο όρο περίπου 6,8. Εξηγήστε γιατί, αν χορηγηθεί σε ένα άτομο

διττανθρακικό νάτριο, η φαρμακολογική δράση της αμφεταμίνης μπορεί να

παραταθεί.

4. Ι. Σημάνατε με Σωστό (Σ) ή Λάθος (Λ) τις παρακάτω προτάσεις,

μόνες και σε συνδυασμό.

i) α. Τα φυσικά αλκαλοειδή (παρασυμπαθομιμητικά) δε χρησιμοποιούνται

για συστηματική θεραπεία...διότι...

β…αποδομούνται ταχέως από τη χολινεστεράση,

α. και β. μαζί.

ii) α. Η νεοστιγμίνη προκαλεί χάλαση των λείων μυϊκών ινών των βρόγχων…

διότι...

β. Η νεοστιγμίνη αναστέλλει την ακετυλοχολινεστεράση…

διότι…

α. και β. μαζί...

διότι…

iii) α. Η ακετυλοχολίνη προκαλεί πτώση της πίεσης...

διότι...

β. Η ακετυλοχολίνη προκαλεί χάλαση των λείων μυϊκών ινών των

αρτηριολίων…

διότι…

α. και β. μαζί…

διότι…

iv) α. Οργανοφοσφωρικές ενώσεις, όπως η φθοριοστιγμίνη, δρουν

παρασυμπαθολυτικά...

διότι..

β.Τα οργανοφωσφορικά συνδέονται μη ανατάξιμα με την χολινεστεράση και

έτσι παρεμποδίζουν παρασυμπαθητική διέγερση, μέσω Ach…

διότι…

α. και β. μαζί…

διότι…

II. Η πυριδοστιγμίνη:

α. διεγείρει την τελική κινητική πλάκα (Τ.Κ.Π.) άμεσα,

β. έχει τεταρτοταγές άζωτο στο μόριο της και επομένως έχει περιορισμένη δίοδο στο

Κ.Ν.Σ..

γ. είναι αναστολέας της χολινεστεράσης.

δ. αποκλείει την απελευθέρωση της Ach από την Τ.Κ.Π..

Διαλέξατε τους σωστούς συνδυασμούς:

i. τα α, β, γ είναι σωστά

ii. τα α, γ είναι σωστά

iii. τα β, γ είναι σωστά

iν. το δ σωστό.

ν. όλα είναι σωστά.

5. Ι. Τα συμπαθομιμητικά δρώντας στους β2-υποδοχείς προκαλούν:

α. βρογχοδιαστολή.

β. ελάττωση των περιφερικών αντιστάσεων.

γ. ατονία της μήτρας

δ. αντιδραστική βραδυκαρδία.

Διαλέξατε τους σωστούς συνδυασμούς:

i. το δ σωστό.

ii. τα α, γ είναι σωστά

iii. τα β, δ είναι σωστά

iν. τα α, β, γ είναι σωστά.

ν. όλα είναι σωστά.

II.Παρατηρείται αύξηση της ευαισθησίας των οργάνων εκείνων που

ελέγχονται από το συμπαθητικό όταν χορηγηθεί συστηματικά ναραδρεναλίνη (iv.,

im.ή sc.) επί:

α. λήψης κοκαΐνης.

β. χρόνιας διατομής των μεταγαγγλιακών συμπαθητικών

νευρώνων.

γ. αναστολή της Μ.Α.Ο..

δ. αποκλεισμού των α1-αδρενεργικών υποδοχέων.

Διαλέξατε τους σωστούς συνδυασμούς

i. το δ σωστό.

ii. τα α, γ είναι σωστά,

iii. τα β, δ είναι σωστά,

ίν. τα α, β, γ είναι σωστά,

ν. όλα είναι σωστά.

III. Κυκλώστε τη σωστή ή τις σωστές απαντήσεις.

Οι β-αναστολείς:

α. ελαττώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικών επεισοδίων σε ασθενείς με υπέρταση.

β. ελαττώνουν τον κίνδυνο εμφράγματος σε ασθενείς με υπέρταση.

γ. βελτιώνουν την απόδοση των δρομέων,

δ. την αντιυπερτασική δράση τους ανταγωνίζονται τα Μη Στεροειδή Αντιφλεγμονώδη.

ε. μπορεί ο συνδυασμός με θειαξιδικά διουρητικά να αποβεί αποτελεσματικότερος.

6. Ι. Οι β-αναστολείς αντενδείκνυνται σε:

α. άσθμα

β. καρδιακή ανεπάρκεια

γ. κολποκοιλιακό αποκλεισμό β' βαθμού

δ. διαχωριστικό θωρακικό ανεύρυσμα

ε. ημικρανία.

II. Οι β-αναστολείς αντενδείκνυνται:

α. στο σπασμό των στεφανιαίων

β. στο β' βαθμού κολποκοιλιακό αποκλεισμό.

γ, σε άσθμα που απαντά στη σαλβουταμόλη.

δ. σε ανεύρυσμα της αορτής.

ε. στη νόσο Reynaud.

III. Η ταχυφυλαξία που παρατηρείται μετά τη χορήγηση έμμεσου

συμπαθομιμητικού, π.χ, εφεδρίνης, οφείλεται:

α. στον αποκλεισμό των υποδοχέων.

β. στην κένωση των αποθηκών των μεταβιβαστών.

γ. στον αποκλεισμό της νευρικής μεταβίβασης στις τελικές απολήξεις του

αδρενεργικού συστήματος

δ. σε έμμεση απάντηση του παρασυμπαθητικού,

ε. σε αυξημένο ρυθμό αποδομής των κατεχολαμινών.

7. Ι. Η σύνθεση της νοραδρεναλΐνης στις αδρενεργικές τελικές απολήξεις"

α. αναστέλλεται από την κοκαΐνη,

β. εξαρτάται από την οξειδωτική απαμίνωση της ντοπαμίνης, μέσω της μονό—αμινο-

οξειδάσης.

γ. καταλύεται από την κατεχαλ-o-μεθυλτρανσφεράση.

δ. αποκλείεται από την τυροσίνη.

ε. παρεμποδίζεται από τη μεθυλντόπα.

II. Ποια από τις κάτωθι οδούς απομάκρυνσης της

νoραδρεναλίνης δεν ισχύει»;

α. Αποθήκευση στις μεταγαγγλιακές τελικές απολήξεις του συμπαθητικού.

β. Με Ο-μεθυλίωαη.

γ. Με οξειδωτική απαμίνωση.

δ. Με σύζευξη με γλυκουρονΐδια και σουλφσομάδες.

ε. Αποκλεισμό της αγγειοσυσπαστικής δράσης της νοραδρεναλΐνης.

III. Αναγράψατε συνταγή δισκίων προπρανολόλης 40 mg και αναγράψατε τις

κλινικές εφαρμογές.

IV. Ποιες από τις ακόλουθες δράσεις της ακετυλοχολίνης δεν είναι δυνατόν να

ανασταλούν με ατροπίνη;

α. Διάταση των αγγείων των σπλάγχνων.

b. Βρογχοσυστολή.

γ. Συστολή του ακτινωτού μυός.

δ. Νευρομυϊκή μεταβίβαση στις Τ.Κ.Π.

ε. Βραδυκαρδία.

8.Να σημειώσετε με κύκλο τις σωστές απαντήσεις.

Ι. Σε ασθενή με καρδιακή ανεπάρκεια και σημαντικά μειωμένη

αρτηριακή πίεση θα χορηγηθεί:

α. ντοπαμίνη σε υψηλή συγκέντρωση.

β, ντοπαμίνη σε χαμηλή συγκέντρωση.

γ. φουροσεμίδη.

II. Φάρμακο που προκαλεί θετική ινότροπο δράση και βραδυκαρδία

είναι η:

α. δακτυλίτιδα,

β. επινεφρίνη.

γ. νορεπινεφρίνη.

απο www.pasp-med.gr

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Προφορική Εξέταση Πτυχιακών (14/11/05)

Καταρχήν, να τονίσω ότι μέσα στην ύλη της 1 είναι και τα αντιαρρυθμικά και τα αντιυπερλιπιδαιμικά

Εξέταζαν Πάντος και Σιταράς. Ρωτάγαν παρενέργεις Α-ΜΕΑ (το οποίο το ρωτάνε κάθε φορά), έδειξαν ιδιαίτερη αγάπη για την ασπιρίνη (γιατι δεν απορροφάται όταν συγχορηγείται με κάποια φάρμακα και με ποιά, πως μπορούμε να αυξήσουμε την απέκκρισή της με τα ούρα), τι είναι το κουράριο, κατηγορίες παρενεργειών φαρμάκων (γενικές και ειδικές παρενέργειες), τι διουρητικά θα προτιμήσουμε σε οστεοπορωτική και γιατί, γιατί ένας ασθενής που παίρνει χρόνια διουρητικά παρουσιάζει μυική αδυναμία, τι θα χορηγούσατε σε τραυματία με αθρώα απώλεια αίματος.

Γενικά ήταν παράξενη εξέταση. Ενώ πολλές φορές έδειξαν καλή διάθεση, έτρωγαν κάτι φλας και με τη πρώτη ερώτηση κόβαν όλη την ομάδα ή τσαντιζόντουσταν έυκολα (όπως με εμένα, που δεν είχα γραφτεί στη λίστα συμμετοχής στην εξέταση). Δεν περίμενα να περάσω με τίποτα και όμως τα λίγα που είπα έφτασαν για να μου βάλουν 6. Εκτιμούν όταν λες "δεν ξέρω" περισσότερο από τις σάλτσες. Επίσης εκτιμούν να παραδεχτείς ότι απάντησες μια ερώτηση έχοντας ακούσει την απάντηση πριν μπεις από προηγούμενους εξετασθέντες. Αν σε ρωτήσουν αν στο είπαν απ'έξω πριν μπεις και πεις όχι, σε ρωτάνε κάτι παρεμφερές που θα έπρεπε να γνωρίζεις αφού ήξερες την προηγούμενη απάντηση και αν δεν το ξέρεις τσαντίζονται. Στις πρώτες ομάδες ρωτάνε από το 1 και το 2 κεφάλαιο για να μην αρχίσουν να κυκλοφορούν οι κατεξοχήν φαρμακολογικές ερωτήσεις που ακολουθούν, ρωτάνε δηλαδή τα πάντα για φαρμακοκινητική, θέσεις χορήγησης κτλ.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Γεια σας, εδωσα προσφατα στον Σιταρα.

Διαβασα οσα λετε εδω γι 'αυτον κ θα προσπαθησω να διελευκανω καποια θεματα γιατι νομιζω οτι τον εχετε παρεξηγησει.

Οντως συναισθηματικα μπορει καποιος να τα βρει σκουρα. Αντιθετως,οποιος θελει απλα να περασει κ ισως να παρει κ βαθμο,πρεπει να επιδιωξει να δωσει στον Σιταρα.Ο Σιταρας απλα επιζητα λογικη επικοινωνια οταν σε εξεταζει.Σου δινει την εντυπωση οτι δεν κανει χαρες κ μπορει κ να σε παρει απο τα μουτρα πολυ ευκολα,αλλα στην πραξη συμβουλες προσπαθει να δωσει.Οι ερωτησεις του ειναι πολυ ευκολες!Μου εκανε μονο δυο ερωτησεις.Στη μια ειπα δεν το εχω διαβασει.Εκει τα ακουσα κανονικα.Στην αλλη απαντησα.Μου εβαλε πολυ καλο βαθμο!Το καταλαβαινετε αυτο;επρεπε να μου βαλει 5 και μου εβαλε πολυ,πολυ παραπανω απο 5!Εννοειται ομως οτι μου την ειπε αρκετα οταν δεν του απαντησα την πρωτη ερωτηση,ο λογος ειναι κυριως οτι προσπαθησα να δικαιολογηθω

Οι ερωτησεις που εκανε ηταν ευκολες.Δεν χρειαζεται παρα να ξερετε απο καθε κεφαλαιο τα βασικα.Αν κανει καποια πιο δυσκολη ερωτηση θα ειναι θεμα κατανοησης κ οχι παπαγαλιας.Πχ δεν θα σε ρωτησει πες μου ολους τους β αναστολεις που αναφερει το βιβλιο.Αντε το πολυ πολυ να σε ρωτησει,εκτος απο την προπρανολολη,υπαρχουν κ αλλοι β αναστολεις;κ με το που θα αναφερεις εναν κ τι κανει,θα σε σταματησει.

Αν ξερεις αυτονομο καλα,ειναι απιθανο να σε κοψει.Αλλος τροπος να μην σε κοψει ειναι να του απαντησεις εστω κ μια ερωτηση πολυ καλα,δηλαδη να του εξηγησεις κ κατι απο το μυαλο σου.

Για να ξαναδιευκρινησω,ο ανθρωπος επιζητα γρηγορη κ λογικη επικοινωνια.Σε συναισθηματικο επιπεδο,μπορει να δυσκολευεσαι κατα τη διαρκεια της εξετασης,αλλα στο τελος θα βγεις συναισθηματικα κερδισμενος(και σου λεει και θετικα ασχολια στο τελος).Σας λεω ρε παιδια,του απαντησα 1 απο τις 2 ερωτησεις κ μονο 10 δε μου εβαλε !

Σε οσους δεν εκοψε εβαλε απο 8 και πανω.

Δεν πιστευω οτι καποιες σημειωσεις εκτος βιβλιου ειναι απαραιτητες διοτι ρωταει μονο τα βασικα.Αν εχετε το βιβλιο δεν χρειαζεται να τρεχετε να βρισκετε σημειωσεις.

Τροποποιήθηκε από Comfortably Numb

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ναι είναι οι σημείωσεις από αμφιθέατρο του σιταρά οι Ι. Αν δεν έχεις χρόνο διάβασμα σου προτείνω τα εξης. Θα διαβάσεις καλά το κεφάλαιο με το ΚΝΣ όπου αναλύει του υποδοχείς συμπαθητικού-παρασυμπαθητικού, φάρμακα και τα σχετικά. Μετά θα πιάσεις τα υπολοιπα κεφάλαια (καρδιολογικά φάρμακα, αίμα, μάτια) και θα μαθαίνεις επιγραμματικά. Π.χ. τα καρδιολογικά φάρμακα περιλαμβάνουν: αντιυπερτασικά, αντιστηθαγχικά.... Κατάλαβες?

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

παιδια εγω εξεταστηκα σημερα απο Σιταρα.ο ανθρωπος ειναι απιστευτος.λοιπον διαβαστε ολα τα κεφαλαια μην αφησετε κανενα(τα πρωτα δυο αμα θελετε μην τα διαβαζετε).εμενα με ρωτησε ,Ποια φαρμακα κανουν αγγειοδιαστολη και οταν απαντησα τα ΑΜΕΑ(ΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ )με ρωτησε τον λογο.επισης με ρωτησε γιατι οι εκλεκτικοι β αναστολεις μα κανουν λιγοτερα αισθημα ψυχροτητας των ακρων και μου μετεφερε μια ερωτηση ανεπιθυμητες ενεργεις φαινυλεφρινης και εφεδρινης....γενικα περασε τους τρεις και εκοψε τους αλλους τρεις....

Τροποποιήθηκε από stefplak

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κανονικοί και μεταφορείς 24.02.09

  1. πῶς ἐπηρεάζεται ἡ Cmax ἀπὸ μεγάλο Vd
  2. Τ1/2 σε ἡπατική-νεφρική ἀνεπάρκεια
  3. πῶς γίνεται ἡ ἀπευαισθητοποίηση ἀπό ἀγωνιστή καὶ τὶ κάνει ὁ ἀνταγωνιστής πχ
  4. Τὶ εἶναι καὶ ἀπό ποὺ ὁρίζεται ὁ θεραπειτικός δείκτης. 2 πχ
  5. ἐνδείξεις ὀμεπραζόλης, ὐδροξυλίου μαγνησίου, χρωμολύνης
  6. ἀγωνιστές ἀνταγωνιστές σεροτενίνης
  7. αὑτακοειδή
  8. Η2 καὶ γαστρική ἔκκριση
  9. Η1 καὶ ὐπνηλία
  10. Η1 καὶ κατακράτηση οὔρων

Τροποποιήθηκε από Λευτέρης

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πτυχιακές 23/6/09 - Προφορικά (Σιταράς)

Είχε δίπλα του το βιβλίο στη σελίδα των περιεχομένων και ρώταγε ανάλογα με την έμπνευση ερωτήσεις από κάθε κεφάλαιο. Μόνο φαρμακοδυναμική/φαρμακοκινητική δε ρώτησε (σε άλλες πτυχιακές έχει ρωτήσει ΜΟΝΟ φαρμακοδυναμική για όλη την εξέταση και τίποτα άλλο)

-Μετοκλοπραμίδη. τι είναι, πώς δρα

-Φάρμακα αντιδιαρροϊκά. Ποιο θα δώσεις στο παιδί σου που έφαγε χαλασμένη τομάτα, έχει διάρροια και δε βελτιώθηκε με συντηρητική αγωγή

-Φάρμακα για τη δυσκοιλιότητα

-Κατηγορίες αντιαρρυθμικών

-Κατηγορίες διουρητικών. Ποια είναι τα καλιοσυντηρητικά

-Τι είναι η θεοφυλλίνη, πώς δρα. Σ'ένα παιδάκι θα τη δώσεις σε σιρόπι ή υπόθετο; Γιατί; Η μαμά σε ρωτάει αν πρέπει το παιδί να έχει φάει πρώτα ή όχι, τι λες;

-Ποια βρογχοδιασταλτικά ξέρετε. Πώς δρουν.

-Αντιβηχικά - βλεννολυτικά - αποχρεμπτικά (ποια είναι)

-Τι κάνει η δακτυλίτιδα. Διαφορές διγοξίνης - διγιτοξίνης. Ποια απ'τις 2 θα δώσεις σε νεφρική ανεπάρκεια.

-Γιατί σε κάποιον μεγάλο σε ηλικία άνθρωπο δε θα δώσεις αντιμουσκαρινικά. Τι παρενέργειες έχουν

-Αντιλιπιδαιμικά. Τι κάνουν οι στατίνες, δράση, παρνέργειες

-Πώς δρουν τα κουμαρινικά αντιπηκτικά. Ποια άλλα αντιπηκτικά ξέρετε. Διαφορά ηπαρίνης και ηπαρίνης χαμηλού Μ.Β.

-Ποια μορφή Fe απορροφάται καλύτερα

-Ποια φάρμακα είναι μυοπληγικά;

-Χθες έκανα εγχείρηση και σήμερα πονάω σε όλο μου το σώμα/δε μπορώ να κουνηθώ, γιατί;

-Ποιους νικοτινικούς υποδοχείς ξέρετε

-Πώς διακρίνουμε τους β αναστολείς (καρδοεκλεκτικοί ή μη, λιποδιαλυτοί, εγγενή συμπαθομιμητική δράση κλπ). Τι από αυτά είναι η λαβεταλόλη.

Ήμασταν 6 και περάσαμε όλοι, και η προηγούμενη ομάδα νομίζω άλλοι 6 πέρασαν (επίσης τους ρώταγε από διάφορα κεφάλαια), και μάλιστα με καλούς βαθμούς. Φημολογείται πάντως ότι τα κέφια παίζουν μεγάλο ρόλο.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πτυχιακή 8/9/09

Λοιπόν, έδωσα χθες φάρμακα 1 στην πτυχιακή. Εξέταζε ο Σιταράς. Μας έπαιρνε σε γκρουπάκια των 6 ατόμων και κάθε ομάδε παίζει να την κρατούσε και μιάμιση ώρα μέσα! Καταλαβαίνετε για τι αναμονή μιλάμε μέχρι να μπεις, 20 άτομα ήμασταν όλα κι όλα, ξεκινήσαμε 9:30-10 παρά και τελειώσαμε κατά τις 3 παρά το μεσημέρι!!! Πέρασαν όλοι εκτός από 3 και γενικά ο άνθρωπος με πόνο ψυχής έκοβε, μετά από πολλή προσπάθεια. Και μέσα δηλαδή, τόση ώρα που μας κράταγε δεν έκανε απανωτά ερωτήσεις, απλά σε αφήνει να σκεφτείς την απάντηση όση μα όση ώρα θες. Αν δεν το βρεις συχνά προχωράει στον επόμενο. Δεν ξέρω, εγώ τον συμπάθησα πολύ τον άνθρωπο, παρόλο που με έκοψε, η αλήθεια είναι ότι είχα διαβάσει 2 μέρες όλες κι όλες οπότε οκ! Και στους άλλους που πέρασαν έβαλε καλούς βαθμούς κι ας μην απάντησαν κάποιες ερωτήσεις! Επίσης, δεν είχα γραφτεί και όλοι μου έλεγαν ότι θα νευριάσει, και παίζει να μη με αφήσει να δώσω, θα μου τα ψάλλει κλπ, τίποτα από αυτά δεν έγινε, απλά πριν μπω τον ρώτησα αν πειράζει που δεν έχω γραφτεί και μου είπε όχι. Γενικά, αν κάποιος είναι πτυχίο και θέλει να το δώσει ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι πρέπει να πάει στην πτυχιακή κι όχι την κανονική, είναι πιο εύκολο και να το περάσεις και να πάρεις βαθμό. Και το λέω εγώ που δεν είμαι και πολύ φαν των προφορικών, έτρεμα πριν μπω!

Δε θυμάμαι όλες τις ερωτήσεις, κάποια που ρώτησε είναι τα εξής:

τι είναι η λοζαρτάνη

φάρμακα για αντιμετώπιση του άσθματος

αντιαρρυθμικα-κατηγορίες, μια ουσία από κάθε κατηγορία

φάρμακα για συνάχι, βήχα

φάρμακα για την αντιμετώπιση του έλκους-κατηγορίες, βασικά χαρακτηριστικά, μηχανισμοί

αντιόξινα, πιο λπετομερώς, ποια είναι, τι ανεπιθύμητες ενέργειες έχουν

φάρμακα που επιδρούν στο σύστημα ρενίνης-αγγειοτενσίνης-αλδοστερόνης (αναστολείς ΜΕΑ, και β-blockers, κάπου λέει ότι αναστέλλουν την έκκριση ρενίνης)

στατίνες, δύο βασικές παρενέργειες

Σε άλλες ομάδες ρώτησε πολύ και από τα δύο πρώτα κεφάλαια, χρόνο ημιζωής κ.α.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πτυχιακή [εξ αναβολής λόγω Πολυτεχνείου] 26/11. [Σιταράς]

Γενικά ισχύει ότι κόβει δύσκολα. [έχω δώσει και φάρμακα 2 πτυχιακή και μάλιστα δύο φορές, δεν εικάζω]

Επιμένει μεν σε ερωτήσεις για πολλή ώρα -σε αφήνει να σκεφτείς- αλλά αν τύχει να μην ξέρεις τη συγκεκριμένη ερώτηση αυτό δε βοηθάει και πολύ.

Τα κέφια παίζουν ρόλο στην ατμόσφαιρα αλλά όχι στο αν θα σε περάσει. Επιστρέφει με ερωτήσεις μέχρι να του πεις κάτι σωστό για να βάλει τουλάχιστον το 5, οπότε αν δεν ξέρεις κάτι καλύτερα να αποφεύγεις να απαντήσεις λάθος, αφού λάθος σε θεωρητικά sos ερώτηση μπορεί να σημαίνει ότι κόπηκες! Προσοχή...

Προσοχή επίσης στη συμπεριφορά. Ο Σιταράς δεν αρέσκεται να "κλέβουν" οι εξεταζόμενοι ερωτήσεις των άλλων παρά μόνον αν αυτός κάνει πάσα. Επίσης αν και χαλαρός συνήθως -αστειεύεται κλπ- δεν αρέσκεται στα "παρακάλια" ούτε σε διαμαρτυρίες. Και με το δίκιο του κρίνοντας από το ότι η εξέταση διαρκεί μία με μιάμιση ώρα για να έχουν όλοι την ευκαιρία να περάσουν. Αν σε κόψει, πάει, σε έκοψε. :antegeia:

Μερικά θέματα που σημείωσα:

- μεταβολισμός φαρμάκων στο ήπαρ: ήθελε να ακούσει για το μικροσωμιακό ενζυμικό σύστημα, για τα χαρακτηριστικά του, για το κυτόχρωμα Ρ450 και για την επαγωγή του συστήματος, θετικά ή αρνητικά, από φάρμακα.

- ορισμοί και υπολογισμοί: όγκος κατανομής-διαμέρισμα, κάθαρση[μόνο ορισμός]

- χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια ουσία για να απορροφηθεί από τους πνεύμονες στη συστηματική κυκλοφορία.

- όλες οι ενδείξεις των β-blockers.

- αντιμετώπιση στηθάγχης

- ανταγωνιστές των Η2 υποδοχέων ισταμίνης για θεραπεία πεπτικού έλκους. Ποιοι είναι, δράσεις, παρενέργειες [γυναικομαστία στους άνδρες, γαλακτόρροια στις γυναίκες]

- σύγκριση διγοξίνης / διγοτοξίνης: φαρμακοκινητική και φαρμακοδυναμική, κυρίως το ότι η δεύτερη μεταβολίζεται στο ήπαρ [ρώτησε ποια από τις δύο θα δώσουμε σε νεφροπαθή]

μου διαφεύγουν ίσως δυο-τρεις ακόμα, πάντως δέκα ερωτήσεις για έξι άτομα είναι μάλλον λίγες[?]

για βαθμό...ρώτησε αν ξέρουμε τι είναι δύο ουσίες [ούτε που τις θυμάμαι emconfused ]

αλλά η κοπέλα που θυμήθηκε ότι η μία είναι μονοκλονικό αντίσωμα και η άλλη λευκοτριένιο πήρε 9!

Πάντως, ξανατονίζω περάσαμε όλοι, κι ας τα 'χαμε λίγο χαμένα την περισσότερη ώρα. Στις πτυχιακές έχει κανείς καλές πιθανότητες, πολύ καλύτερες από τις κανονικές τολμώ να πω!

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ-ΣΙΤΑΡΑΣ 19/04/2010

Ήμαστε το 2ο γκρουπ των 6.Έκοψε 3 και πέρασε 3 με πολύ καλούς βαθμούς.

Ερωτήσεις:

-Τι είναι απορρόφηση

-Σύνδεση φαρμάκων με πρωτείνες/σημασία της σύνδεσης σε 2 καταστάσεις (ήθελε να του αναφέρουμε την υπολευκωματιναιμία και τα βρέφη)

-Είδη και αίτια ανεπιθύμητων ενεργειών (αναμενόμενες και μη αναμενόμενες)

-Μετοκλοπραμίδη (όχι μόνο την αντιεμετική του δράση αλλά και κάποια δράση στην περιφέρεια-δεν θυμάμαι)

-Ενδείξεις β-ανταγωνιστών (εκτός από τα βασικά ήθελε και τις κοινωνικές φοβίες)

-Αντιστηθαγχικά

-Παρενέργειες νιτρωδών (και τη στύση ως ευχάριστη παρενέργεια)

-Διαφορές διγοξίνης-διγιτοξίνης

-2 ονόματα στατινών και παρενέργειες (ποιες εξετάσεις θα συστήσουμε σε κάποιον που παίρνει στατίνες)

-Χολινεργικά και διαφορές πιλοκαρπίνης-βητανεχόλης

-Φάρμακα άσθματος

-Μηχανισμός δράσης μεθυλοξανθινών

-Φάρμακα για δυσκοιλιότητα

-Τι δίνω σε παιδί με διάρροια (πηκτίνη-καολίνη)

-Τι δίνω σε εσωτερική αιμορραγία και υπόταση (ορό)

-Επιγαστραλγία σε γνωστή υπερχλωρυδρία (όλα τα κλασικά κι αν στο αγροτικό δεν έχω τίποτα από όλα αυτά ανοίγω ψυγείο και δίνω παγωμένο νερό ή μαγειρική σόδα)

-Αντιπηκτικά (γιατί στην ενοξαπαρίνη δεν μετράω αΡΤΤ)

-Αντιαιμοπεταλιακά-μηχανισμός δράσης

-Τι δίνω ως αντίδοτο σε υπερδοσολογία ατροπίνης (φυσοστιγμίνη είναι το σωστό και μετά ρώτησε γιατί φυσοστιγμίνη και όχι νεοστιγμίνη)

-Διαχωρισμός β-ανταγωνιστών.Ποιοι κάνουν αίσθημα ψυχρότητας και γιατί

-Σε κάποιον που παίρνει α-ΜΕΑ και χρειάζεται πρόσθετη αγωγή για υπέρταση,ποιο διουρητικό ΔΕΝ θα δώσω (καλιοσυντηρητικό)

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΠΤΥΧΙΑΚΗ 14-06-2010

Με τη 2η το πέρασα.Μας πέρασε όλους 6 στους 6..έκανε λιγότερες ερωτήσεις απ'ότι συνήθως-ουσιαστικά έκανε μόνο 1 κύκλο ερωτήσεων.

Νομίζω ότι δεν τις θυμάμαι όλες.

-Παππούς με δυσκοιλιότητα.

-Παιδί με διάρροια από χαλασμένη ντομάτα.

-Θεραπεία σε άσθμα

-Αντιστηθαγχικά (αν έρθει άντρας με στηθάγχη που δεν έχει μαζί του υπογλώσσια αλλά μόνο βιάγκρα.θα του πούμε να τα πάρει?->ΟΧΙ)

τα άλλα δεν τα θυμάμαι..

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΠΤΥΧΙΑΚΗ 16/9/10

Ό,τι θυμάμαι....

Διαφορές διγοξίνης-διγιτοξίνης, ανεπιθύμητες ενέργειες δακτυλίτιδας, μηχανισμός με τον οποίο η δακτυλίτιδα κάνει αρρυθμίες

Ποιο από τα αντιόξινα έχει παρατεταμένη δράση και γιατί

Τι θα δώσεις ως προφυλακτική θεραπεία από το στόμα σε άσθμα (χρωμολύνη). Με ποιο μηχανισμό δρα

Σε παιδί με διάρροια από ντομάτες τι φάρμακα θα δώσεις

Τι φάρμακα δίνεις σε οξεία κρίση γλαυκώματος

Ποιοι είναι οι χολινεργικοί αγωνιστές

Διαφορά πιλοκαρπίνης-καρβαχόλης (ήθελε να ακούσει ότι η πιλοκαρπίνη διαπερνά τον ΑΕΦ)

Ανεπιθύμητες ενέργειες ατροπίνης

Ποιές οι 2 βασικές ανεπιθύμητες ενέργειες από στατίνες και τι εργαστηριακά ζητάω (επηρεάζουν ηπατική βιοχημεία-τρανσαμινάσες, μυοπάθεια,ραβδομυόλυση-CPK)

Ποιο αντιλιπιδαιμικό δε δίνω μαζί με στατίνες γιατί έχω περισσότερες πιθανότητες να κάνει μυοπάθεια (γεμφιβροζίλη)

Τι φάρμακα δίνω στη στηθάγχη

Ανεπιθύμητες ενέργειες νιτρωδών (ήθελε και τα 3:υπόταση, κεφαλαλγία, ερυθρότητα προσώπου)

Μηχανισμός δράσης σιλδεναφίλης

Κατηγορίες διουρητικών

Τι φάρμακα δίνω στην υπέρταση

Πώς επηρεάζουν την αρτηριακή πίεση (συστολική, διαστολική, μέση) η επινεφρίνη, η νορεπινεφρίνη και η ισοπροτερενόλη

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δημοσιεύτηκε (τροποποιήθηκε)

Κανονική 2011

Είχε κάποια πολλαπλής το μόνο που θυμάμαι αφορούσε το πότε γίνεται ο φαρμακογεννητικός έλεγχος και είχε υποερώτημα να δικαιολογήσουμε την απάντηση μας.

Είχε Σ-Λ

Είχε ενα διάγραμμα αποτελεσματικότητα-συγκέντρωσης φαρμάκου και είχε καμπύλη Φ, καμπύλη Φ+Α1, Καμπύλη Φ+Α2 και ζητούσε

α) μέγιστη αποτελεσματικότητα

β) μέγιστη ισχυ (?)

γ) ποιο απο τα Α1 Α2 ειναι μη συναγωνιστικός ανταγωνιστης και γιατι

δ) ποιο απο τα Α1 Α2 ειναι συναγωνιστικός ανταγωνιστης (δεν θυμαμαι πως ακριβως το ελεγε) και γιατι

ε) τι καταλαβαίνετε για τον χρόνο ημιζωής του φαρμάκου Φ

Άλλα θέματα:

1. Αναφέρετε τις κατηγορίες των αντιεμετικών (και ενα παράδειγμα για την καθεμιά)

2. Αναφέρετε τις κατηγορίες των αντιδιαρροικών (και ενα παράδειγμα για την καθεμιά)

3. Σε τι διαφέρει ο μεταβολισμός της ακετυλοχολινής από της σουκυννιλοχολίνης.

4. Διαφορές κινητικής πρώτης τάξεως και μηδενικής τάξεως

5. έχουμε ασθενή με υπερδοσολογία ατροπίνης λόγω δηλητηρίασης απο οργανοφωσφορικά τι του δινουμε και γιατι;

6. Φυλλικό Οξύ

(αυτα θυμάμαι τώρα θα προσπαθήσω να θυμηθώ και τα υπόλοιπα και θα τα προσθέσω)

Τροποποιήθηκε από mad cow

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Για τη Φαρμακολογία Ι, ξέρουμε τελικά αν υπάρχουν σημειώσεις?

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Παιδιά οι σημειώσεις Σιταρά αρκούν για την πτυχιακή??

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Παιδιά οι σημειώσεις Σιταρά αρκούν για την πτυχιακή??

Το έχω δώσει παλιά (σε πτυχιακή, όμως) και ναι, αρκούν. Ο Σιταράς κάνει ερωτήσεις που μπορεί να φαίνονται λεπτομέρειες, αλλά τις έχει αναλύσει στις σημειώσεις του.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πτυχιακή 20/2/2012

Εξέτασε ο κ.Σιταράς, σε ομάδες των 6 ατόμων. Γενικά πολύ καλοδιάθετος και βοηθούσε.Στη δική μας ομάδα ρώτησε:

-Γιατί φοβόμαστε να δώσουμε ατροπίνη σε ηλικιωμένους?

-Έχεις 3 ασθενείς και δίνεις στον καθένα: προπανολόλη, πινδολόλη και ατενολόλη. Ποίοι θα εμφανίσουν κρύα άκρα

-Έχεις 2 ασθενείς και δίνεις στον καθένα: διλτιαζέμη και στον άλλο νιφεδιπίνη για την πίεση.Σε ποιόν θα είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός αν δώσεις b-blocker?

-Είναι ένας οδηγός νταλίκας και έχει αλλεργική ρινίτιδα. τι αντιισταμινικό θα του δώσεις??

-Σου έρχεται ένας ασθενής που έχει δακρύρροια, σιελόρροια, διάρροια και ακράτεια ούρων. Τι φάρμακο έχει πάρει και τι θα του δώσεις ως αντίδοτο??Είπε η κοπέλα ότι έχει πάρει αγωνιστή συμπαθητικού και του δίνει ατροπίνη. Και τι ρώτησε σε υπερδοσολογία ατροπίνης τι δίνεις αντίδοτο?? φυσοστιγμίνη. γιατί?? περνάει ΑΕΦ.

-Ασθενής παίρνει ΑΜΕΑ για την πίεση.Εχει αρθρίτιδα και του δίνει ο γιατρός του ΜΣΑΦ.Τι θα γίνει στην πίεση του??

Στις άλλες ομάδες από ότι άκουσα:

-Αποχρεμπτικά φάρμακα

-Τι δίνεις σε κολπική μαρμαρυγή

-Πολύ εισαγωγικά: Τι είναι κινητική πρώτης τάξης και μηδενικής, βιοδιαθεσιμότητα, κάθαρση

-Πού βρίσκονται οι α και οι β υποδοχείς συμπαθητικού

-Τι κάνει στην πίεση η αδρεναλίνη, νοραδρεναλίνη και ισοπρετερενόλη

..Δε θυμάμαι άλλα..

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Οι εξετάσεις της Φαρμακολογίας Ι για τους κανονικούς είναι πολλαπλής ή ανάπτυξης? ή και τα δύο ? :P

Thank you!

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Υπαρχει καποιος που εχει τις σημειωσεις απο αμφιθεατρου του Σιταρα και μπορει να βρεθουμε αυριο να μου τις δανεισει για φωτοτυπια?

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

υπαρχει το βιβλιο στη βιβλιοθηκη επιστημων υγειας. το ζητας απο την υπευθυνη γιατι δεν το εχουν μαζι με τα αλλα βιβλια.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

υπαρχει το βιβλιο στη βιβλιοθηκη επιστημων υγειας. το ζητας απο την υπευθυνη γιατι δεν το εχουν μαζι με τα αλλα βιβλια.

Ευχαριστω πολυ!! :)

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now