Jump to content
Sign in to follow this  
sarakatsanos

Αλλαγές στις Πανελλαδικές εξετάσεις από το 2013

Recommended Posts

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=55154987

.... "" Τι αλλάζει στις Πανελλαδικές εξετάσεις από το 2013

  • Oι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα τα οποία θα διδάσκονται σε διπλάσιο αριθμό ωρών στα σχολεία
  • Θα συνδέεται ο βαθμός στη Β΄ και Γ΄ λυκείου με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια
  • Οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή και όχι σε τμήμα
  • Επειτα από ένα χρόνο και κατόπιν εξετάσεων, θα εισάγονται σε τμήμα
  • Τα ΑΕΙ αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς ορίζουν τα μαθήματα και ενδεχομένως τους συντελεστές βαρύτητας για κάθε σχολή ή τμήμα """....

Η διενέργεια εξετάσεων για εισαγωγή στις Ιατρικές σχολές περνάει στα χέρια των πανεπιστημιακών???

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εύγε! Από 12 τα μαθήματα έγιναν 9 και μετά 6 και τέλος 4 (Δέσμες σου ερχόμαστε!!) . Εκτός δηλαδή από επιστήμονες στην ιατρική και τα πολυτεχνεία που δε ξέρουν ιστορία και θεωρητικούς που δε γνωρίζουν απλά μαθηματικά και χημεία, τώρα θα πήξει ο τόπος από επιστήμονες που δε ξέρουν να γράφουν ούτε μια έκθεση. Και μην πει κανείς οτι πάντα οι καλοί μαθητές τα διαβάζουν όλα, ανεξάρτητα από τη κατεύθυνση τους, γιατί υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα μαθητών της πρώτης λυκείου που δεν έχουν χρόνο να διαβάζουν το τάδε μάθημα γιατί είναι ταγμένοι στην επιστήμη τους, ενώ παράλληλα έχουν χρόνο για ατελείωτους καφέδες, μπιλιάρδα και ασύστολα γκομενίσματα. Τώρα θα έχουμε ακόμη πιο αμόρφωτους ανθρώπους να αντιμετωπίσουμε και μάλιστα με πολύ καλή δικαιολογία! Για να διευκολύνω την κατάσταση προτείνω να καταργήσουν και τη βάση του μηδέν, ώστε να μπαίνουν στις σχολές και με αρνητική βαθμολόγηση! Είμαι, τέλος, περίεργη να δω τι λογής γόνοι θα μαζευτούν στις σχολές αν για τις δεύτερες εξετάσεις υπεύθυνοι είναι οι πανεπιστημιακοί!!

Γενικά αναμείνατε στο ακουστικό σας, έχει να πέσει πολύ γέλιο

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Το ότι δεν έχουμε γενική παιδεία δε σημαίνει ότι πρέπει να εξετάζομαι στην ιστορία για να σπουδάσω ιατρική, κλπ. Οι εξετάσεις είτε έτσι, είτε γιουβέτσι δεν τροποποιούν το επίπεδο των γνώσεων που απέκτησες από το λύκειο αλλά την ποιότητα των φοιτητών στις σχολές.

Η ποιότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να αυξηθεί, και αυτό αν δεν περάσει μέσα από τους αχρηστότερους δημοσίους υπαλλήλους που είναι οι καθηγητές της δευτεροβάθμειας, δε θα γίνει ποτέ. Ο τύπος των πανελληνίων δε θα έχει καμία επίδραση σε αυτό, εφόσον αρχίσει να υπάρχει γενική παιδεία και εκπαίδευση στην, τόσο προχωρημένη, χώρα αυτή.

Όπως και να έχει σε κάθε σημείο του, το σύστημα έχει αποτύχει παταγωδώς. Το 90% των φοιτητών ιατρικής είναι παπαγαλάκια που το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι η απομνημόνευση και το μόνο που τους νοιάζει είναι πόσο μεγάλη είναι η ύλη για τις εξετάσεις... Και τι έγινε, λοιπόν, αν ξέρουν περισσότερο βιολογία, μαθηματικά κλπ από αρχαία, ούτως ή άλλως σκατά τα ξέρουν και αυτά... emconfused

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ελπίζω να αποτύχει παταγωδως μπας και από το σοκ ξυπνήσει καμία κυβέρνηση και κάνει επιτέλους μία μεταρρύθμιση που να μην αφορά το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια (το οποίο όσο και να το αλλάξουν τα ίδια παπαγαλάκια θα παράγει), αλλά να αλλάξει αυτό το άθλιο σύστημα εκπαίδευσης που γέμισε με δασκάλους που δεν αγαπάνε αυτό που κάνουν και με μαθητές που δεν ενδιαφέρονται να μάθουν. Αλλά βέβαια, γιατί να θέλουν να μορφωθεί ο κόσμος, για να ξυπνήσει και να δει ποιοι τον κυβερνάνε???

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καλά δεν το λες και σοκ, ποιο πολύ την εικόνα της εποχιακής γρίππης έχει emhelp:P

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σε μερικα ελληνικα πανεπιστημια η Ιατρικη ειναι σχολη και σε αλλες τμημα

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Στο παν. Κρήτης (ΠιΤσιΚει όπως το λέμε :P ) η σχολή λέγεται "Επιστημών Υγείας" και το τμήμα "Ιατρικής" άσχετα που η σχολή δεν περιλαμβάνει άλλο τμήμα. Που είναι διαφορετικά;

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δηλαδή το ότι θα περνάς ελεύθερα στο πρώτο έτος της σχολής επιστημών υγείας και μετά για να συνεχίσεις στο τμήμα Ιατρικής θα διενεργούνται εξετάσεις πιθανά από τους ίδιους τους καθηγητές του τμήματος δεν προβληματίζει κανέναν?

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τους καθηγητές πρέπει να προβληματίσει, που πέρα από το τι κόλπα θα δοθεί η δυνατότητα να παιχτούν (όπως αυτονόητα μας προβληματίζει όλους), θα τους πάρει μια 10ετία να προσαρμοστούν στις νέες αρμοδιότητες και μέχρι τότε θα γίνεται το έλα να δεις (αν κρίνω δηλαδή από το χρόνο που συνήθως παίρνει στον κάθε καθηγητή να προσαρμοστεί σε μικροαλλαγές τους προγράμματος σπουδών)...

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Νομίζω πως η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι πάρα πολύ κακή και μια αλλαγή είναι απαραίτητη.

Μια συζήτηση για την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής προσφέρεται πάντα για απόψεις του στυλ "κάθε πέρσι και καλύτερα" αλλά θα πρέπει να δούμε λίγο σε μεγαλύτερο τι βάθος τι παίζει και προφανώς τα αποτελέσματα μιας οποιασδήποτε σοβαρής μεταρρύθμισης φαίνονται σε 10 χρόνια τουλάχιστον, οπότε είναι λίγο υπερβολικό να φέρνουμε την καταστροφή, ιδίως όταν η κατάσταση έχει φτάσει στο "δε πάει άλλο".

Γιατί γίνεται αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής ; Κανείς δεν έχει καταλάβει ακριβώς γιατί γίνονται συνεχώς μεταρρυθμίσεις με τόσο σύντομο χρονικό ορίζοντα. Οι πανελλήνιες, είτε μιλάμε για δέσμες είτε για τις εξετάσεις των 12 ή 9 ή 6 μαθημάτων είναι ένας από τους πλέον αδιάβλητους θεσμούς, άρα είναι παράλλογη αυτή η αγωνία να καταργηθούν. Σε όλα τα συστήματα γίνεται κάποια στιγμή ένα ξεσκαρτάρισμα, σε κάποιες χώρες όπως οι ΗΠΑ γίνεται συνεχώς. Θεωρώ πως αυτό το ξεσκαρτάρισμα σωστά γίνεται νωρίς ώστε να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής εναλλακτικών σε περίπτωση αποτυχίας. Το σύστημα με τις Δέσμες λειτουργούσε καλά για τα δεδομένα ενός φτωχού κράτους όπως η Ελλάδα. Υψηλό επίπεδο γνώσεων στους αποφοίτους λυκείου στις βασικές επιστήμες του ενδιαφέροντος τους με ορισμένα μειονεκτήματα: παραπαιδεία που είχε αρχίσει να ανθεί, αδιαφορία για τα μαθήματα του σχολείου και με μία εγγενή αδικία του συστήματος, καθώς αυτός που είχε την οικονομική δυνατότητα να κρατάει μαθήματα αποκτούσε πλεονέκτημα σε σχέση με αυτόν που δε μπορούσε.

Έρχεται λοιπόν ο Αρσένης που έφερε ένα ριζοσπαστικό σύστημα : 23 μαθήματα με συμψηφισμό Β και Γ λυκείου, συνυπολογισμό των προφορικών βαθμών στο βαθμό εισαγωγής και ειδικό τεστ δεξιοτήτων. Απλό σκεπτικό : Πως θα ευνοήσω τη γενική παιδεία και θα μειώσω την παραπαιδεία ; Θα εξετάζω όλα τα μαθήματα και έτσι δε θα υπάρχει χρόνος για φροντιστήρια, άρα το σχολείο θα ξαναπροσλάβει τον εκπαιδευτικό του ρόλο. Όμως ο Έλληνας δεν είναι Γερμανός ούτε Αμερικάνος. Ακούει εξετάσεις και τρομοκρατείται. Κινητοποιήσεις επί κινητοποιήσεων, καταλήψεις και το αποτέλεσμα είναι γνωστό : προαιρετική χρήση του βαθμού της Β Λυκείου, μείωση της βαρύτητας του προφορικού βαθμού και κατάργηση αυτόυ του τεστ δεξιοτήτων (το οποίο θα αξιολογούσε γενικότερες γνώσεις και δε θα βασιζόταν σε συγκεκριμένη ύλη). Από τη στιγμή που η κυβέρνηση δε στήριξε τη μεταρρύθμιση της, οι νοοτροπίες δεν άλλαξαν αλλά αντίθετα βγήκαν ενισχυμένες .Εκεί χάθηκε το νόημα Μετά από δύο χρόνια τα 13 μαθήματα έγιναν 8, μετά από 4 χρόνια 6 και τώρα αλλάζει πάλι το σύστημα. Παράλληλα το επίπεδο άρχισε να πέφτει καθώς η ύλη ήταν όλο και μικρότερη και η παραπαιδεία ανθούσε σε σημείο που ακόμη και στο πιο ακριβό ιδιωτικό σχολείο αν ήσουν ήταν απαραίτητο να κάνεις ΚΑΙ φροντιστήρια.

Ερχόμαστε λοιπόν στο σήμερα : Είναι εμφανές ότι η κυβέρνηση άρχισε να καταλαβαίνει πως δε μπορεί μόνη της να καθορίσει τα κριτήρια που πρέπει να έχει ο απόφοιτος λυκείου. Είναι προφανές ότι πρέπει να έχουν λόγο και τα πανεπιστήμια στο όλο θέμα. Δε γίνεται να μετατρέψεις σε μαθηματικό κάποιον που έγραψε μαθηματικά κατεύθυνσης 13 ούτε να μπορέσει να βγάλει την ΑΣΣΟΕ ο απόφοιτος θεωρητικής που δεν έχει δει ποτέ του ολοκλήρωμα επειδή πήρε ένα επιλεγόμενο μάθημα για τις αρχές οικονομίας και έγραψε ένα 18 στα μαθηματικά γενικής παιδεία με πραγματικά αστεία θέματα.

Πρόκειται για βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση όμως ή απλά μετατόπιση ευθυνών ; Το πανεπιστήμιο έχει σοβαρά προβλήματα διαφθοράς και νεποτισμού. Η απλή λογική λέει ότι για να πάρει μια τέτοια ευθύνη το πανεπιστήμιο θα πρέπει πρώτα να συμβάλλει η κυβέρνηση ώστε να καθαρίσει αυτό το χάλι. Και πως θα γίνει αυτό ; Αξιολόγηση!

Μόνο αν το πανεπιστήμιο έχει κίνητρο να έχει τους αξιότερους, θα διεξάγει δίκαιες εξετάσεις. Η εμπειρία από τις κατατακτήριες είναι ο αντίποδας σε σχέση με την αξιοκρατία των πανελλαδικών. Μόνο αν τα χρήματα που παίρνει το κάθε πανεπιστήμιο από το Υπουργείο είναι ανάλογα του έργου του θα έχει κίνητρο να έχει τους καλύτερους. Η μόνη λύση λοιπόν είναι αξιολόγηση παντού και σε όλους καθώς και δυνατότητα διαχείρησης των οικονομικών του αναγκών. Όχι γραφειοκρατικές διαδικασίες και ηλίθιες εγκρίσεις από το κράτος στο κάθε κονδύλι που ζητά το εκάστοτε πανεπιστήμιο. Απλά πράγματα : Μοιράζω τόσα εκατομμύρια, και το κάθε πανεπιστήμιο θα πάρει ότι του αντιστοιχεί βάσει έργου. Και άμα θες εσύ κύριε Στεφανάδη να κάνεις την Ιατρική τσιφλίκι σου κάντο, αλλά του χρόνου δε θα χει λεφτά.

Ο βραχύς ορίζοντας όμως εφαρμογής του νέου συστήματος και η νωθρότητα σχετικά με την αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων δείχνει πως αυτός ο εκπαιδευτικός Καλλικράτης που επιχειρεί η κυβέρνηση θα αποτύχει και το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να ενισχύσει την αβεβαίοτητα των υποψηφίων, να ενισχύσει την αδικία και να επιμηκύνει κατά ένα χρόνο τις σπουδές όταν έχουμε τεράστιους μέσους όρους αποφοίτησης και σχολές όπως η Φαρμακευτική ή το Γεωπονικό (για να μη πω και ιατρική και φάω ντομάτες) που έχουν υπερβολικά πολλά χρόνια σπουδών.

Συγγνώμη για το μακροσκελές της ανάρτησης, απλώς θέλω να ξεκαθαρίσω την άποψη μου ότι κακώς εστιάζουμε στο πόσα ή ποια μαθήματα θα εξετάζονται. Υπάρχουν λειτουργικά συστήματα που εξετάζουν τα βασικά μαθήματα και λειτουργικά συστήματα που προτάσσουν τη γενική παιδεία αλλά δε γίνεται να περάσει το θέμα στα χέρια των πανεπιστημίων χωρίς οι πανεπιστημιακοί προύχοντες να δείξουν αγαθές προθέσεις. Μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αρχίζει ή από κάτω προς τα πάνω ή από πάνω προς τα κάτω, δε γίνεται πάντα να ξεκινά από τη μεσαία βαθμίδα

Τροποποιήθηκε από Favlos_Kyklos

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Δημιουργία νέας...