Jump to content


Photo
* - - - - 1 votes

ιατρικη Τσεχία ή Ουγγαρία


  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#21 1710

1710

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 58 posts
  • Gender:Female

Posted 07 July 2010 - 08:23 PM

SOTE:
Semmelweis(=όνομα του πανεπιστημίου τιμής ένεκεν στο Semmelwies -google him) Orvostudomanyi(=medicine,to study medicine ή κάτι τέτοιο -orvos=γιατρός) Egyetem(=πανεπιστήμιο)

#22 spiteful

spiteful

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts

Posted 07 July 2010 - 08:32 PM

thnx.
Σπουδάζει Ουγγαρία η απλά έτυχε να το ξέρεις;

#23 invitro

invitro

    Ιπποκράτης (επίπεδο ΧΙΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,783 posts
  • Gender:Male

Posted 07 July 2010 - 09:04 PM

Lol! Μονό γραπτά εκφράζομαι έτσι μην φοβάσαι. Kαι δεν χρησιμοποιώ ορθογράφο… πως γίνεται αυτό; . Όσον αφορά το 12 στα Νέα Ελληνικά ήταν παράδειγμα για να δείξω πως στις πανελλήνιες η παραμικρή λεπτομέρεια κοστίζει, ακόμα και σε ένα άχρηστο μάθημα. Γιατί τα Νέα Ελληνικά είναι άχρηστα για κάποιο που θα σπουδάσει Ιατρική. ¶χρηστα σε αυτό το επίπεδο που εξετάζονται εννοώ. Για παράδειγμα αν εγώ δεν έχω ιδέα για την οικονομική κρίση και η έκθεση έχει θέμα την οικονομική κρίση ή αν δεν ξέρω τι εννοεί ο καβάφης στον στοίχο Χ του ποιήματος Ψ σημαίνει ότι δεν μπορώ να γίνω γιατρός; Anw
Και τι έχει το «τελεύσεις»; δεν την έχεις ξανακούσει αυτήν την λέξη; Τόσο περίεργη λέξη είναι; :)


Θα σου αποδείξω με μία κίνηση ότι τα Νέα Ελληνικά δεν είναι καθόλου άχρηστα. Περίμενε και θα σου βρω τι γράφεις παραπάνω για να μου εξηγήσεις πως το κάνεις, αφού δεν χρησιμοποιείς ορθογράφο.

#24 invitro

invitro

    Ιπποκράτης (επίπεδο ΧΙΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,783 posts
  • Gender:Male

Posted 07 July 2010 - 09:08 PM

Θα το ήθελα να κάνω από την αρχή Αμερική η Αγγλία αλλά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για εισαγωγή σε αυτές τις χώρες.
1) Στην Αμερική πρέπει να δώσεις κάποιες εξετάσεις UMCAT να γράψεις πολύ καλά και αυτό για να κάνεις 3 χρόνια pre-med course και αν το τελεύσεις αυτό με επιτυχία μετά πρέπει να ξαναδώσεις κάποιες εξετάσεις και τότε μπορεί να σε δεχτούν στην ιατρική που είναι 4 χρόνια. Επίσης δεν κοιτάζουν μόνο βαθμούς για να σε δεχτούν αλλά εθελοντικές εργασίες σε Ερυθρό Σταύρο γηροκομεία νοσοκομεία και διάφορες άλλες εμπειρίες που δεν νομίζω να έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν οι έλληνες αυτής της ηλικίας κτλ.
2) Στην Αγγλία απαιτούνται τα 4A levels τα οποία αποτελούν ύλη πολλών αγγλόφωνων ιδιωτικών σχολείων και είναι η ύλη της αντίστοιχης δευτέρας και τρίτης λυκείου σε αυτά. Μόνος δεν μπορεί κάποιος να διαβάσει για αυτά (η ύλη δεν είναι η ιδία με αυτή των δημόσιων) παρά να τα κάνει σε φροντιστήριο. Αυτό σημαίνει πως δεν μένει χρόνος για τα φροντιστήρια για πανελλήνιες. Τώρα θα μου πείτε αν είναι να πας Αγγλία τι σε νοιάζει για πανελλήνιες. Για πανελλήνιες ίσως όχι, όμως στην Αγγλία λαμβάνεται υπόψη μεταξύ άλλον και το απολυτήριο του λυκείου το οποίο πρέπει να έχει γενικό πανό από 19.5 και δεν νομίζω τέτοιοι βαθμοί να «κερδίζονται» χωρίς φροντιστήρια! Φυσικά δεν θέλουν μόνο τα Α levels αλλά πρέπει να δώσεις και κάτι άλλες εξετάσεις (UCKAT TEST) και να έχεις και πολύ καλό βιογραφικό με εργασίες και εθελοντισμό σε νοσοκομεία κτλ.
Και στις δύο περιπτώσεις απαιτείται συνέντευξη και αίτηση από τον Νοέμβριο της Προηγούμενης χρονιάς δηλ εγώ αν θέλω να πάω μετά την Τρίτη λυκείου πρέπει να κάνω αίτηση αυτό τον Νοέμβριο μέχρι τότε το βρίσκω αδύνατο να δημιουργηθεί το απαιτούμενο βιογραφικό και τα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Για Ευρωπαϊκές χώρες, Ιταλία, Γερμανία και Γαλλίες (γαλλόφωνες χώρες) δεν υπάρχουν αγγλόφωνες ιατρικές και εγώ μόνο Αγγλικά γνωρίζω σε ικανοποιητικό επίπεδο.
Λόγω των παραπάνω κατέληξα στις χώρες αυτές: Τσεχία και Ουγγαρία


Το "τελεύσεις" θα στο εξηγήσω αργότερα γιατί είναι τελείως άστοχο όπως το έγραψες.

Τον Ερυθρό Σταύρο , το Γενικό Πανό, και το Μεταξύ Αλλον, με τα οποία πολύ διασκέδασα, πως κατάφερες και τα έκανες σε ένα κατά τ' άλλα άψογο κείμενο;

Τέτοια κάνεις στα Νεα Ελληνικά και τα υποβιβάζεις σε άχρηστα για να νιώσεις καλύτερα;

#25 invitro

invitro

    Ιπποκράτης (επίπεδο ΧΙΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,783 posts
  • Gender:Male

Posted 07 July 2010 - 09:14 PM

Σκέψου τώρα λοιπόν, ένα παράδειγμα που είχα διαβάσει εδώ μέσα κάποτε, ότι γράφεις σε ιατρική έκθεση
"προσέρχεται ασθενής με δυάρια"
(εννοεί διάρροια)

και ξανασκέψου αν έχει ή όχι σημασία η σωστή χρήση της γλώσσας και η λίγη παραπάνω προσοχή που πρέπει να δείχνει ένας γιατρός
όταν γράφει την ιατρική του γνωμάτευση.

Επειδή έχεις έναν ακόμη ολόκληρο χρόνο μπροστά σου, κι επειδή έχεις γλωσσικό επίπεδο αλλά προφανώς είσαι απρόσεκτος και επιπλέον πεπεισμένος από κάποιον άσχετο καθηγητή ότι τα Νέα Ελληνικά δεν θα σου χρειαστούν, είναι ΚΡΙΜΑ να συνεχίζεις με αυτή την επικίνδυνη πεποίθηση.

Μη γίνεις ένας ακόμη γιατρός που θα γράφει για δυάρια.

Το παράδειγμά μας είναι ακόμη πιο επικίνδυνο όταν γράφει κάποιος βιαστικά και απρόσεκτα ιατρικές συνταγές, με αποτέλεσμα να μπερδεύονται τα ονόματα των φαρμάκων.

Ενας γιατρός ΠΡΕΠΕΙ να έχει γνωστικό υπόβαθρο σε πάρα πολλά πράγματα και για να είναι αποτελεσματικός και για να μπορεί να επικοινωνήσει σωστά με τους ασθενείς του.


Μην απαξιώνεις το σημαντικότερο μάθημα που μπορεί να σου δώσει το σχολείο - το μάθημα της ατομικής σου καλλιέργειας.

Θα το βρεις αργότερα μπροστά σου.

Edited by invitro, 07 July 2010 - 09:16 PM.


#26 pro

pro

    Μεγαλογιατρός (επίπεδο VIII)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • Location:ContaThs..

Posted 07 July 2010 - 09:18 PM

Μην απαξιώνεις το σημαντικότερο μάθημα που μπορεί να σου δώσει το σχολείο - το μάθημα της ατομικής σου καλλιέργειας.

Απο ποτε προσφερεται αυτο το μαθημα στα ελληνικα σχολεια??? :huh:

#27 invitro

invitro

    Ιπποκράτης (επίπεδο ΧΙΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,783 posts
  • Gender:Male

Posted 07 July 2010 - 09:20 PM

Τα Νέα Ελληνικά είναι το μόνο κοντινό σε ατομική καλλιέργεια μάθημα που υπάρχει ακόμα στα σχολεία.
Αν δεν απατώμαι ακόμα και η αυτόνομη έκθεση καταργήθηκε και τώρα πια είναι μόνο Νέα Ελληνικά, με κάτι σαν έκθεση στη μέση...

Αλίμονο αν έχουμε ήδη πείσει τους νέους μας - και τι νέους, του 19,4 αυτό που κάποτε υπήρξαμε κι εμείς - ότι τα Νέα Ελληνικά είναι άχρηστα. Αλίμονο. Μας αξίζει η οικονομική κρίση! Μας αξίζει που δουλεύουμε σαν σκλάβοι για 3 κι 60 και που δεν σηκώνουμε κεφάλι...Μας αξίζει που τρωγόμαστε μεταξύ μας για τα ψίχουλα των εφημεριών...

Edited by tik-tak, 08 July 2010 - 11:46 AM.


#28 pro

pro

    Μεγαλογιατρός (επίπεδο VIII)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • Location:ContaThs..

Posted 07 July 2010 - 09:31 PM

Η χρησιμοτητα τη ορθης χρησης της γλωσσας για τον οποιο επιστημονα, και κυριως για τον ιατρο ειναι νομιζω δεδομενη. Ο τροπος που διδασκεται και εξεταζεται ομως ειναι πληρης αποτυχια. Ενδεικτικο και το ποσοστο αναβαθμολογησεων στο μαθημα αυτο, πανω απο 20%
Το σιγουρο ειναι οτι η εκθεση δεν προσφερει το παραμικρο ψηγμα καλλιεργειας σε εναν νεο οπως και τιποτα στο σημερινο σχολειο/φροντιστηριο. Δυστυχως.

#29 spiteful

spiteful

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts

Posted 07 July 2010 - 09:33 PM

Δεν είπα ότι τα Νέα Ελληνικά είναι ένα εντελώς άχρηστο μάθημα είπα πως αυτά για τα οποία μας εξετάζουν στα Νέα Ελληνικά είναι άχρηστα και μίλησα με παράδειγμα την έκθεση και λογοτεχνικό κείμενο αν θές δες αντίστοιχες εξετάσεις αγλικών GCE ENGLISH AS FIRST LANGUAGE και θα καταλάβεις τι εννοώ. Εξετάζονται σε άγνωστα κείμενα στα οποία πρέπει να απαντήσουν για να δουν την κατανόηση στην γλώσσας και εκθέσεις 200 λέξεων στις οποίες φαίνατε η ικανότητα στη διαχείριση της γλώσσας και όχι στην παπαγαλία. Και δεν μαθαίνει κανείς ορθογραφία και συντακτικό στην Γ΄ λυκείου νομίζω. Και τέλος πάντων έχουμε ξεφύγει τελείως από το topic :)

δες τι ενοοώ:
http://www.cie.org.u...t?assdef_id=778

#30 invitro

invitro

    Ιπποκράτης (επίπεδο ΧΙΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,783 posts
  • Gender:Male

Posted 07 July 2010 - 09:35 PM

Επειδή δεν έχω πολύ χρόνο να σε πείσω, θα σου προτείνω να διαβάσεις αυτό το άρθρο που έχει η σημερινή Ελευθεροτυπία.

http://www.enet.gr/?...ticle&id=180943

των σχετικών σπουδών, που έχει ξεκινήσει ήδη από καιρό. Ο αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών στις "liberals arts" (κατευθύνσεις γενικών σπουδών όπου διδάσκονται οι τέχνες, η λογοτεχνία και επιστήμες στα αμερικανικά πανεπιστήμια) έπεσε κατά 50% στο χρονικό διάστημα μιας γενιάς και η τάση δείχνει πως το ποσοστό θα αυξηθεί στο άμεσο μέλλον.

Αλλοτε, περιζήτητες στα πανεπιστήμια, οι σπουδές σε αυτούς τους τομείς έχουν κατρακυλήσει σε δεύτερη θέση στις προτιμήσεις των φοιτητών. Τα εργαστήρια είναι σαφώς πιο ελκυστικά από τις βιβλιοθήκες. Ωστόσο, θα ήθελα να υπερασπιστώ τα μαθήματα ιστορίας, αγγλικής γλώσσας και τέχνης, παρά τη σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Οι σπουδές στις Επιστήμες του Ανθρώπου βελτιώνουν τις ικανότητες στην κατανόηση κειμένων και στο γράψιμο. Οποια δραστηριότητα κι αν ασκούμε, οι σπουδές αυτές παρέχουν ένα επί πλέον, πολύ σημαντικό πλεονέκτημα, αυτό του να μπορούμε να διαβάζουμε μια παράγραφο και να καταλαβαίνουμε το νόημά της (πρόκειται για ένα σπάνιο ταλέντο, πολύ πιο σπάνιο από όσο νομίζουμε). Αυτό το πλεονέκτημα μας δίνει στη δουλειά μας μια τεράστια δύναμη να μπορούμε να είμαστε εμείς, στο γραφείο μας, το πρόσωπο που έχει την ικανότητα να συντάξει μια αναφορά σαφή και συγκροτημένη. Οι σπουδές αυτές μας εξοικειώνουν με τη γλώσσα των συναισθημάτων. Στην οικονομία των πληροφοριών στην οποία ζούμε σήμερα, πολλοί είναι ικανοί να δημιουργήσουν ένα τεχνολογικό επίτευγμα, ένα νέο ΜΡ3, για παράδειγμα, πολλοί λίγοι όμως μπορούν να δημιουργήσουν μια μεγάλη μάρκα όπως το iPod. Για να δημιουργήσουμε μια μάρκα, πρέπει να έχουμε γνώση των συναισθηματικών μας μηχανισμών και την ικανότητα να τους διαχειριστούμε, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί αν δεν γνωρίζουμε καλά τη γλώσσα των αισθημάτων.

Μας προσφέρουν επίσης αυτές οι σπουδές ένα πλούσιο ρεπερτόριο αναλογιών. Ολοι σκεπτόμαστε κάνοντας συγκρίσεις: το Ιράκ είναι ένα νέο Βιετνάμ ή μια νέα Βοσνία, το αφεντικό σας είναι ένας Νάρκισσος ή ένας Σόλων. Οσοι διαθέτουν ευρεία γκάμα αναλογιών σκέπτονται με μεγαλύτερη ακρίβεια από ό,τι οι άλλοι. Οι σπουδές αυτές που δεν οδηγούν αμέσως σ' ένα επάγγελμα και έχουν τόσο υποβαθμιστεί στις μέρες μας μας βοηθούν επίσης και σε κάτι άλλο: να εξοικειωθούμε με το σκοτεινό Τέρας, που υπάρχει μέσα σε κάθε άνθρωπο, φτιαγμένο από τους φόβους και τα πάθη του.

Στη διάρκεια του τελευταίου αιώνα, οι άνθρωποι κατασκεύασαν κάθε είδους συστήματα που τους βοηθούν να καταλάβουν την ανθρώπινη συμπεριφορά: οικονομία, πολιτικές επιστήμες, θεωρία παιχνιδιών, εξελικτική ψυχολογία. Αυτά τα συστήματα αποδεικνύονται χρήσιμα σε πολλές περιπτώσεις, αλλά κανένα δεν κατορθώνει να εξηγήσει εντελώς τις συμπεριφορές, γιατί κατά βάθος οι άνθρωποι διακατέχονται από πάθη και ορμές που δεν μπορούν να περιοριστούν σε ένα συστημικό μοντέλο. Εχουν ιδανικά και φόβους που κατοικούν σε αυτό το Τέρας που όλοι μας έχουμε μέσα μας. Ωστόσο πάντα υπάρχουν, σε όλες τις εποχές, ορισμένες σπάνιες υπάρξεις οι οποίες έχουν το χάρισμα να αδράξουν τις θύελλες του νου που προέρχονται από αυτό το Τέρας και να τις παρουσιάσουν με τη μορφή διηγημάτων, μουσικής, ζωγραφικής, αρχιτεκτονικής, γλυπτικής και λόγου. Αυτοί οι άντρες και οι γυναίκες καλλιέργησαν γλώσσες που μας βοηθούν να καταλάβουμε όλα αυτά αλλά και να τα χρησιμοποιούμε. Αυτοί οι άνθρωποι μας άφησαν μια πλούσια πηγή συναισθηματικής γνώσης και αυτή η πηγή αναβλύζει από τις γνώσεις της ευρύτερης παιδείας».

Edited by invitro, 07 July 2010 - 09:37 PM.


#31 pro

pro

    Μεγαλογιατρός (επίπεδο VIII)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • Location:ContaThs..

Posted 07 July 2010 - 09:39 PM

Τωρα κι εσυ.... ειναι δυνατον να συγκρινεις τα GCSE's και A2 με τις πανελλαδικες? Εκει το συστημα αναδιαμορφωνεται συνεχως, υπαρχει feedback, σχολιαζουν τα αποτελεσματα, βελτιωνουν, ερευνουν και θετουν στοχους για την αξιολογηση και ενα σωρο ανηκουστα για τα ελληνικα δεδομενα. Αληθεια, ξερει κανεις τι κανει το παιδαγωγικο ινστιτουτο? Τεσπα, ειμαστε off topic και σταματαω

#32 spiteful

spiteful

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts

Posted 07 July 2010 - 09:40 PM

Όταν για να γράψεις στα Νέα Ελληνικά πρέπει να πας φροντιστήριο να σου πουν μάθε αυτές τις εκθέσεις απ' έξω.....και το νόημα αυτών των ποιημάτων, πεζογραφημάτων κτλ και πας και γράφεις αυτά που είδη παπαγάλισες δεν νομίζω ότι προσφέρει κάτι. Και σίγουρα συμβάλλει την υποβάθμιση της κριτικής σκέψης

#33 invitro

invitro

    Ιπποκράτης (επίπεδο ΧΙΙ)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,783 posts
  • Gender:Male

Posted 07 July 2010 - 09:40 PM

Οποιος δεν μπορεί να καταλάβει όλα τα παραπάνω...απλώς έχει χάσει την ικανότητα να σκέπτεται σε ευρεία βάση.

emdots

#34 spiteful

spiteful

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts

Posted 07 July 2010 - 09:48 PM

Δεν είπα ποτέ ότι η εκμάθηση μια ξένης γλώσσας ή ακόμα της δικής μας γλώσσας είναι άχρηστη η επουσιώδης. Μίλησα για τον τρόπο που διδάσκεται η γλώσσας μας στην Μέση εκπαίδευση και τον τρόπο που εξετάζεται. Συμφωνώ μαζί σου ότι ο κάθε επιστήμονας οφείλει να χειρίζεται άπταιστα τον λόγο- είτε γραπτό είτε προφορικό. Όμως αυτό δεν βοηθάτε μέσω της ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος .

#35 haris31

haris31

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 37 posts
  • Gender:Male

Posted 07 July 2010 - 11:12 PM

Το SOTE στην Ουγγαρια στο 5ο ετος εχει εξετασεις και αν τα καταφερεις μπορεις να μπεις στο 6ο ετος ιατρικης Ν.Υ και να παρεις απο εκει το πτυχιο Ιατρικης. Το επίπεδο στο SOTE ειναι πολυ υψηλο με αυστηρο και ικανοποιητικο προγραμμα σπουδων. Οι εισαγωγικες εξετασεις ειναι προφορικες και γραπτες. Μετριου επιπεδου, μετραει περισσοτερο θα ελεγα το interview.

Yπηρχε καποια συνεργασια για παρακολουθηση καποιων εβδομαδων στο 6 ετος.Δεν ξερω αν εχει αλλαξει κατι.Το επιπεδο στο SOTE οντως ειναι υψηλο.Οι εισαγωγικες εξετασεις ειναι μαλλον ευκολες,αλλα διωχνουν πολυ κοσμο τα πρωτα 2-3 χρονια(σχεδον τους μισους-στο 3 ετος ειχαμε μεινει 90 απο τους 160).π.χ δεν μπορεις να μεταφερεις(να χρωστας) μαθημα σε αλλο εξαμηνο,δεν μπορεις να αποτυχεις πολλες φορες κλπ.

#36 hakkinen

hakkinen

    Ιατρός (επίπεδο V)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPip
  • 227 posts

Posted 08 July 2010 - 11:59 AM

To Semmelweis ειναι!!!! Κατα σειρά πάντως επιπεδου παει Ουγγαρια> Τσεχια> και λοιπες χωρες...

#37 Lord Admin

Lord Admin

    MD,JD, MSc, MRCS

  • Admin
  • 3,919 posts
  • Location:Monrovia Time Zone
  • Interests:Live long and prosper
  • Gender:Male

Posted 10 July 2010 - 06:42 AM

Μα και στις εξετάσεις για ανώτερα διπλώματα αγγλικών και γαλλικών υπάρχει η επιλογή για γνωστό κείμενο (βιβλία) πάνω στο οποίο γράφεις έκθεση!
Συγκρίνουμε το first certificate που είναι επίπεδο αγγλικών δημοτικού/γυμνασίου με τα παραπέρα;

Το ότι το σύστημα εκφυλίζεται σε εκθέσεις-προκάτ, παπαγαλία κλπ δεν είναι λάθος μόνο του συστήματος, αλλά δικό μας γιατί είμαστε λαμόγια και διαλέγουμε τον εύκολο δρόμο. Στην Αγγλία θα υπήρχαν πχ courses για τις εξετάσεις :P

Αφού τελειώσεις με το καλό την ιατρική θα καταλάβεις ότι τελικά σημασία έχει μόνο να καταλαβαίνεις ό,τι έλεγε ο Καβάφης στους στίχους του... http://el.wiktionary...ki/στίχος


#38 spiteful

spiteful

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts

Posted 10 July 2010 - 09:44 PM

Μα και στις εξετάσεις για ανώτερα διπλώματα αγγλικών και γαλλικών υπάρχει η επιλογή για γνωστό κείμενο (βιβλία) πάνω στο οποίο γράφεις έκθεση!
Συγκρίνουμε το first certificate που είναι επίπεδο αγγλικών δημοτικού/γυμνασίου με τα παραπέρα;

Το ότι το σύστημα εκφυλίζεται σε εκθέσεις-προκάτ, παπαγαλία κλπ δεν είναι λάθος μόνο του συστήματος, αλλά δικό μας γιατί είμαστε λαμόγια και διαλέγουμε τον εύκολο δρόμο. Στην Αγγλία θα υπήρχαν πχ courses για τις εξετάσεις :P

Αφού τελειώσεις με το καλό την ιατρική θα καταλάβεις ότι τελικά σημασία έχει μόνο να καταλαβαίνεις ό,τι έλεγε ο Καβάφης στους στίχους του... http://el.wiktionary...ki/στίχος



Το GCE A level in English language (fisrt language) δεν είναι επίπεδο δημοτικού αλλά επίπεδο των αντίστοιχων λυκείων του Ηνωμένου Βασιλείου και όχι μόνο.
Το παράδειγμα με τον Καβάφη ήταν για να δείξω ότι για να σπουδάσει κάποιος ιατρική δεν έχει σημασία η γνώση κάποιου στην λογοτεχνία της γλώσσας. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να σπουδάσει από τις ΗΠΑ (σε Harvard κτλ.) μέχρι και πανεπιστήμια των αμφιλεγόμενων, για τους έλληνες, χωρών όπως η Ουγγαρία ή η Τσεχία, με τις γλωσσικές ικανότητες των IELTS, ή του IGCSE που είναι ισοδύναμα με το επίπεδο των αγγλικών του γυμνασίου των αγγλόφωνων χωρών.
Και πραγματικά αν δείτε το επίπεδο των θετικών μαθημάτων (Βιολογία, Χημεία, Φυσική, Μαθηματικά) των GCE θα καταλάβεις τι έχει σημασία.
Και για να μην νομίσεις πως τα πιο πάνω για τα Νέα Ελληνικά σου τα λέω γιατί είμαι κάποιος άχρηστος που βαριέται να διαβάσει στα Νέα και έχει πάρει βάση, φέτος είχα 19 Νέα Ελληνικά χωρίς φροντιστήριο.

Η γνώση της λογοτεχνίας είναι όντως μια πηγή πνευματικής καλλιέργειας και στοχασμού, όχι όμως, προϋπόθεση για μια επιτυχημένη καριέρα στην ιατρική επιστήμη. Σημασία όντως έχει μόνο να καταλάβουμε τι έλεγε ο Καβάφης και λοιποί σπουδαίοι ποιητές/πεζογράφοι. Να καταλάβουμε, όμως, βασιζόμενοι στην δική μας λογική, βιώματα και αισθήματα, και θέτοντας δικούς μας προβληματισμούς το νόημα των όποιων στοίχων/κειμένου και όχι να γράψουμε τις απαντήσεις που προηγουμένως παπαγαλίσαμε από τα φροντιστήρια κτλ. Το αποτέλεσμα τέτοιων ενεργειών από τους μαθητές είναι απλά μηδαμινό γιατί στην πραγματικότητα ελάχιστα είναι τα όσα αφομοιώνονται κάνοντας έτσι τον σκοπό του μαθήματος αυτού (Νέα Ελληνικά) ανούσιο, άχρηστο.

Και δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει μόνο για τα Νέα Ελληνικά. Για παράδειγμα οι περισσότεροι μαθητές αναγκάζονται αν κάνουν θερινή προετοιμασία κάτι το οποίο θεωρώ τεράστια μαλακία όχι από την πλευρά των μαθητών αλλά από των πλευρά των μαλακισμένων που καθορίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα και αναγκάζουν τους μαθητές σε αυτή την κατάσταση.
Να ρωτήσω λοιπόν αν διαβάζοντας απλά για τις πανελλήνιες για έναν ολόκληρο χρόνο (στην κυριολεξία) για ώρες που φτάνουν τις 5-6 ημερησίως οδηγούμαστε στο κατάλληλο επίπεδο για μια επιστημονική καριέρα σε σχέση με τον αντίστοιχο ευρωπαίο που μελετά το πολύ 2-3 ώρες στο σπίτι του και χωρίς καθόλου φροντιστήρια και τα αναλυτικά προγράμματα χωρίζουν την απαιτούμενη ύλη σε 6 μέρη τα οποία διδάσκονται δύο χρόνια (αντίστοιχη Β’. Γ’ λυκείου) και οι μαθητές εξετάζονται (γραπτή και πρακτική εξέταση σε θετικά μαθήματα) σε αυτά δύο φορές των χρόνο και έχουν δικαίωμα να επανεξεταστούν (resits) και αν νομίζετε πως επειδή κάποιος απότυχε στο βλακώδη ελληνικό σύστημα εξετάσεων πρέπει να μην κάνει αυτό που πραγματικά θέλει και να θεωρηθεί άχρηστος;

Τουλάχιστον κάποιοι, όπως και εγώ, έχουμε την οικονομική δυνατότητα να ψάχνουμε εναλλακτική λύση. Για κάποιους όμως που δεν την έχουν, η αποτυχία στις πανελλήνιες (γιατί απλά μπορεί έχοντας να αντιμετωπίσουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα ή για χίλιους άλλους λόγους να μην έγραψαν σε ένα μάθημα), σημαίνει το γκρέμισμα ονείρων και επιθυμιών τους

Edited by spiteful, 10 July 2010 - 09:48 PM.


#39 pro

pro

    Μεγαλογιατρός (επίπεδο VIII)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • Location:ContaThs..

Posted 10 July 2010 - 10:05 PM

Αν και γενικως ειμαι μαζι σου για το ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα καθως και για τον τροπο προσβασης στη τριτοβαθμια, α) δε χρειαζεται να ξερεις Καβάφη για να περασεις Ιατρικη διοτι δεν αποτελει πανελλαδικως εξεταζομενο για τη θετικη β) Τα resits στα A Levels δε τα αποδεχονται οι περισσοτερες ιατρικες σχολες στην Αγγλια. Κι εκτος του τυπικου εκπαιδευτικου συστηματος εκει, εχεις και μια συνεντευξη που πρεπει να περασεις και ουσιαστικα θα κρινει τη καταλληλότητά σου ή οχι με ερωτησεις για το personal statement, ethics, good medical practice, εθελοντικες θεσεις, σχετικες γνωσεις που δε διδασκονται στο σχολειο, μεθοδους διδασκαλιας στην οποια σχολη, PBL κτλ, κατι που για την ελλαδα θα ηταν Η ευκαιρια για την επιλογη ημετερων και μονο. Διοτι εκει εχουν συναισθηση οτι οι επιλογες τους αποτελουν τη μελλοντικη γενια ιατρων. Ειναι αστοχο να συγκρινουμε το μπουρδελο αυτο με οτιδηποτε απο τον πολιτισμενο κοσμο.

#40 spiteful

spiteful

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts

Posted 10 July 2010 - 10:37 PM

Αν και γενικως ειμαι μαζι σου για το ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα καθως και για τον τροπο προσβασης στη τριτοβαθμια, α) δε χρειαζεται να ξερεις Καβάφη για να περασεις Ιατρικη διοτι δεν αποτελει πανελλαδικως εξεταζομενο για τη θετικη β) Τα resits στα A Levels δε τα αποδεχονται οι περισσοτερες ιατρικες σχολες στην Αγγλια. Κι εκτος του τυπικου εκπαιδευτικου συστηματος εκει, εχεις και μια συνεντευξη που πρεπει να περασεις και ουσιαστικα θα κρινει τη καταλληλότητά σου ή οχι με ερωτησεις για το personal statement, ethics, good medical practice, εθελοντικες θεσεις, σχετικες γνωσεις που δε διδασκονται στο σχολειο, μεθοδους διδασκαλιας στην οποια σχολη, PBL κτλ, κατι που για την ελλαδα θα ηταν Η ευκαιρια για την επιλογη ημετερων και μονο. Διοτι εκει εχουν συναισθηση οτι οι επιλογες τους αποτελουν τη μελλοντικη γενια ιατρων. Ειναι αστοχο να συγκρινουμε το μπουρδελο αυτο με οτιδηποτε απο τον πολιτισμενο κοσμο.



α) Αυτό με τον Καβάφη τυχαίο ήταν
β) Όντως τα resits δεν τα αποδέχονται οι περισσότερες ιατρικές της Αγγλίας, όμως ως resit εκλαμβάνεται να δώσεις ολόκληρη την χρονιά δηλ 3 units.
Το Α Level είναι δύο χρόνια - As και A2 - το κάθε ένα 3 units, αν ξαναδώσεις μόνο 1 το πολύ 2 Unit δεν θα μετρήσει αρνητικά. Όμως τα A lavels γίνονται αποδεκτά και σε άλλες χώρες χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη σημασία στα resits (Μάλτα, Ιρλανδία κα. Και δεν εννοούσα αποκλειστικά τα A Levels αλλά και τα εκπαιδευτικά συστήματα ευρωπαϊκών χωρών (βλέπε Σκανδιναβία κλπ) που στα ευέλικτα προγράμματα-μαθήματα που προσέφρουν, ύπάρχει δυνατότητα επανεξέτασης (restit) χωρίς μεγάλη σημασία.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users