Sign in to follow this  
Αρσινόη

με αφορμη "UK vs USA?"

On the subject of whether an F1 compares to a Greek 6th year medical student, have a look at this:

http://www.scotcourts.gov.uk/opinions/wightman.html

This recently published sheriff's (the equivalent of an "eisaggeleas") report summarises the events that transpired in a hospital in Edinburgh 2 years ago, where a patient bled to death after an elective procedure for mastectomy and autologous latissimus dorsi reconstruction. A chain of mistakes by multiple doctors happened that night starting with the F1 and going as high up as the Hospital at Night med-reg and the breast consultant on call.

It is a very interesting and deeply sad read and it also comes to show you that it is a grave mistake to allow F1's so many responsibilities. That poor F1 doctor in question was responsible for 3 wards plus the breast ward and I think all of us in the UK appreciate how overwhelming this is.

F1 doctors may not have full GMC registration but they can mop the floor with Greek 6th year medical students, not because they have more knowledge (they probably know less), but because their school prepares them to deal with patients immediately after their graduation. Clearly, the shit hits the fan in many situations because of that, but that does not change the fact F1's are doctors. Greek "teleiofoitoi" are not. And even though all of you esteemed colleagues are entitled to your opinions, if you haven't experienced the NHS from the inside you simply do not know what you are talking about.

In my 6th year oral exams for internal medicine I was asked about Sheehan's syndrome, empty sella turcica syndrome and some other random endocrinological questions (obviously I was in Raptis' clinic), which I answered correctly and passed. I don't think the average UK medical graduate will know the answer to these questions. However, if I was asked to assess, diagnose and manage an acutely ill patient on my own, I would not know where to start and where to finish. F1's are asked to do such things from their first day. There is absolutely no comparison guys.

Bottom line, if I had the knowledge I have now when I was 18, I would have taken A levels and come up to the UK to do medicine. The quality of the studies is far superior to ours (and that, I admit, is my own subjective opinion)

Sorry for the length of my post, have a good night everybody

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση

Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

δε νομιζω οτι θελει πανω απο 3-4 μηνες εκπαιδευσης για να φθασει καποιος σε ενα κλινικο επιπεδο αντιστοιχο με των ξενων που περιγραφετε.(να αναγνωριζει ποιος ειναι αρρωστος κ τι στοιχειωδη πραγματα πρεπει να κανει αμεσα).

αρα in the longterm η κλινικη σκεψη κ η γνωση εναι αυτη που σε διαφοροποιει.

ετσι κ ο κακομοιρος ελλην φοιτητης θα ψηθει στην αρχη κ μετα θα μαμαει αν ειναι εργατικος.

επισης περναει η εντυπωση οτι οποιος βαζει φλεβες, καθετηρες κ λοιπη λαντζα ειναι γιατρος. αυτα μπορει να τα κανει οποιοσδηποτε μη γιατρος.

οσο για το οικονομικα ανεξαρτητος..θα προτιμουσα το ακαδημαικα ενεργος (ερευνα κλπ). κ οι περισσοτεροι ξενοι δεν εχουν μυρωδια.εξου κ τα εργαστηρια γεμιζουν απο ινδοπακιστανοασιατες (εσχατως κ ελληνες).

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Και ενώ οι F1, F2 doctors ζεσταίνονται στο Αγγλικό νοσοκομείο με >10 consultants, registrars, SHOs etc etc

και με τον 1 νοσηλευτή ανα 10-12 ασθενείς max, o Έλληνας αγροτικός έχει βγει έτοιμος από τη σχολή του

να αναλάβει ασταθείς ασθενείς που κανονικά χρειάζονται διασωλήνωση από το ΚΥ με την τηλεφωνική και μόνο οδηγία του

εφημερεύοντος γενικού γιατρού "Πήγαινέ τον στο νοσοκομείο" και να τον παραδώσει στον εφημερεύοντα ειδικευόμενο που

σαν άλλος Διγενής Ακρίτας κρατάει ολόκληρο νοσοκομείο στην πλάτη του.

Αυτά περι ευθυνών.

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

On the subject of whether an F1 compares to a Greek 6th year medical student, have a look at this:

This recently published sheriff's (the equivalent of an "eisaggeleas") report summarises the events that transpired in a hospital in Edinburgh 2 years ago, where a patient bled to death after an elective procedure for mastectomy and autologous latissimus dorsi reconstruction. A chain of mistakes by multiple doctors happened that night starting with the F1 and going as high up as the Hospital at Night med-reg and the breast consultant on call.

It is a very interesting and deeply sad read and it also comes to show you that it is a grave mistake to allow F1's so many responsibilities. That poor F1 doctor in question was responsible for 3 wards plus the breast ward and I think all of us in the UK appreciate how overwhelming this is.

F1 doctors may not have full GMC registration but they can mop the floor with Greek 6th year medical students, not because they have more knowledge (they probably know less), but because their school prepares them to deal with patients immediately after their graduation. Clearly, the shit hits the fan in many situations because of that, but that does not change the fact F1's are doctors. Greek "teleiofoitoi" are not. And even though all of you esteemed colleagues are entitled to your opinions, if you haven't experienced the NHS from the inside you simply do not know what you are talking about.

In my 6th year oral exams for internal medicine I was asked about Sheehan's syndrome, empty sella turcica syndrome and some other random endocrinological questions (obviously I was in Raptis' clinic), which I answered correctly and passed. I don't think the average UK medical graduate will know the answer to these questions. However, if I was asked to assess, diagnose and manage an acutely ill patient on my own, I would not know where to start and where to finish. F1's are asked to do such things from their first day. There is absolutely no comparison guys.

Bottom line, if I had the knowledge I have now when I was 18, I would have taken A levels and come up to the UK to do medicine. The quality of the studies is far superior to ours (and that, I admit, is my own subjective opinion)

Συμφωνώ με πολλά από τα παραπάνω, επέτρεψε μου όμως να διαφωνήσω σε κάτι (και να στηρίξω την άποψή μου στην εμπειρία μου στο NHS > 3years, currently reg). Οι προπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα, ΣΕ ΟΛΕΣ τις ιατρικές σχολές, είναι ασυγκρίτως υψηλότερου επιπέδου από των αγγλικών πανεπιστημίων. Ένας μέσος απόφοιτος ελληνικού πανεπιστημίου, έχοντας ALS + ATLS, μέσα σε 1-3 μήνες είναι σε πολύ καλύτερη θέση από τον όποιο άγγλο. Κι αυτό αν αποφασίσει να κάνει F1, που κατά τη γνώμη μου είναι λάθος - λάντζα, καθόλου εκπαίδευση, ΠΟΛΛΕΣ ευθύνες, και στα τυπικά δεν χρειάζεται. Αρχίζεις λοιπόν από F2, περνάς ένα δύσκολο μήνα, και μετά that's it - είσαι στο σύστημα και προχωράς.

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Σπίτι τώρα οπότε μπορώ να απαντήσω στα Ελληνικά.

Συμφωνώ και εγώ μαζί σου ότι ο Έλληνας απόφοιτος μπορεί να ξεκινήσει ως Φ2 και μέσα σε τέσσερις μήνες, κολυμπώντας στα βαθιά, να καταφέρει να εξοικειωθεί με το σύστημα και να γίνει πολύ μάχιμος.

Η διαφωνία που έιχα ήταν με προηγούμενα ποστ που υποστήριζαν ότι ο Φ1 και ο εκτοετής είναι ισότιμοι, πράγμα που φαντάζομαι ότι και εσύ θα θεωρείς άτοπο.

Για το επίπεδο των σπουδών εδώ σε σχέση με τις δικές μας δεν μπορώ να ξέρω, ίσως και να είναι χειρότερες (αν και δεν το νομίζω), το θέμα είναι ότι κάνοντας Ιατρική εδώ έχεις πολύ περισσότερα προσόντα να διεκδικήσεις ανταγωνιστικές θέσεις ειδικότητας, γιατί παίζεις εντός έδρας και έχεις σαφές πλεονέκτημα.

Τροποποιήθηκε από anypostatos

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Καλημέρα.

Πολύ τρέξιμο οπότε θα κάνω μία ανακεφαλαίωση.

1. Ιατρική Σχολή Ελλάδα. (Αποφοίτηση Αύγουστο, άρα εγγραφή στο GMC μέσα Αυγούστου αρχές Σεπτέμβρη)

2. ΑΛΣ + ΑΤΛΣ από Ελλάδα σούπερ γρήγορα.

3. Στην Αγγλία θα έχεις χάσει την ευκαιρία να ξεκινήσεις Φ2 τον Αύγουστο.

4. Οπότε μέχρι τον επόμενο Αύγουστο κάνεις ένα ωραίο Φ1 από τα μέσα της χρονιάς (π.χ. Οκτώβριο - Αύγουστο)

5. Το Φ1 για έναν Ελληνα απόφοιτο θα είναι εύκολο μετά από κανέναν 4 μηνο που θα του πάρουν τα πρακτικά.

6. Μετά αιτήσεις για Φ2 που ξεκινάς αρχές Αυγούστου (δηλαδή ένα χρόνο από την αποφοίτησή σου)

7. Μετά αναλογα με την ειδικότητα σου....

Το Φ1 έχει το πλεονέκτημα ότι σε βάζει στο σύστημα από τη χαμηλότερη βαθμίδα. Π.χ. ο Φ1 έχει πολλές ευθύνες για τους inpatients αλλά πχ ο Φ2 μπορεί να κάνει surgical nights alone. Επίσης το Φ1 και το Φ2 ειδικά αν τα κάνεις στην deanery που θα κάνεις αιτήσεις π.χ για CT1/CT2 and then ST3 έχει το πλεονέκτημα ότι σε κάνει ΓΝΩΣΤΟ, μέρος του συστήματος, σε εξισώνει περίπου με τους λοκαλ. Ειδικά για τις χειρουργικές ειδικότητες μετράει. Επίσης σου δίνει έναν εχτρά χρόνο για να φτιάξεις το βιογραφικό σου.

Τὤρα αν κάποιος έχει ερθει με σκοπό να αναπληρώσει ένα δύο χρονάκια, τα παραπάνω ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ. με το ελληνικό πτυχίο και το ελληνικό διαβατήριο βρίσκεις ενα δύο χρονάκια στις πιο πολλές ειδικότητες ως trust doctor. Βέβαια αν θες CT1 CT2 even in medicine the F2 is required. In Core surgical training is NECESSARY.

Προς ΜΒΒΣ κτλπ

1. Δεν είναι συναγωνισμός ποιος την έχει πιο μεγάλη. Ανάλογα με το τι θες από μία ξένη χώρα κάνεις και τις ανάλογες αιτήσεις.

2. Το αγροτικό είναι χάσιμο χρόνου για κάποιον που θέλει να έρθει Αγγλία. Όπως και ο στρατός. Ερχεσαι εδώ και παίρνεις αναβολή στην Ελλάδα μέχρι τα 32 σου.

3. Για την πατάτα - μαλακία που είπες για τους Κύπριους και τους Ελλαδίτες δεν είχες καν τα αρχίδια να ζητησεις συγγνώμη. Αυτό λέει πολλά για το άτομό σου.

Τροποποιήθηκε από andreas

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Συμφωνώ με πολλά από τα παραπάνω, επέτρεψε μου όμως να διαφωνήσω σε κάτι (και να στηρίξω την άποψή μου στην εμπειρία μου στο NHS > 3years, currently reg). Οι προπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα, ΣΕ ΟΛΕΣ τις ιατρικές σχολές, είναι ασυγκρίτως υψηλότερου επιπέδου από των αγγλικών πανεπιστημίων. Ένας μέσος απόφοιτος ελληνικού πανεπιστημίου, έχοντας ALS + ATLS, μέσα σε 1-3 μήνες είναι σε πολύ καλύτερη θέση από τον όποιο άγγλο. Κι αυτό αν αποφασίσει να κάνει F1, που κατά τη γνώμη μου είναι λάθος - λάντζα, καθόλου εκπαίδευση, ΠΟΛΛΕΣ ευθύνες, και στα τυπικά δεν χρειάζεται. Αρχίζεις λοιπόν από F2, περνάς ένα δύσκολο μήνα, και μετά that's it - είσαι στο σύστημα και προχωράς.

Δεν ξερω πως βγαζεις το συμπερασμα οτι οι ελληνικες σχολες ειναι ολες καλυτερες απο τις αγγλικες. Αν εννοεις θεωρητικη καταρτιση π.χ. γραψε ο,τι ξερεις για την ελκωδη κολιτιδα, δεν εχω αμφιβολια οτι ο αποφοιτος ελληνικης σχολης θα γραψει περισσοτερες σελιδες. Συμφωνω δηλαδη με τον ανυποστατο. Μην ξεχνας οτι στην Αγγλια τα προκλινικα ετη ειναι μονο 2. Στην Αγγλια δινεται περισσοτερη εμφαση στην πρακτικη προσεγγιση ενος αρρωστου, δηλ. να ξερεις να παρεις ενα σωστο ιστορικο, να εξετασεις και να ερμηνευσεις σωστα τα ευρηματα σου και να καταληξεις σε μια διαφορικη διαγνωση 2-3 σημειων. Χωρις αυτα τα στοιχειωδη, απλα δεν μπορεις να αποφοιτησεις.

Ισχυει το ιδιο και στην Ελλαδα, η μηπως μπορεις να τη βγαλεις καθαρη παπαγαλιζοντας ενα βιβλιο?

Επισης, το βρισκω ως concept λιγο δυσκολο η χωρα του βυσματος, του συνδικαλισμου, της αποχης/καταληψης/απεργιας και λουφας να εχει καλυτερο συστημα ιατρικης εκπαιδευσης απο την Αγγλια. Για αυτο αλλωστε ειναι 3 χρονια registrar εκει και οχι στην Ελλαδα, σωστα?

Τελος, δεν καταλαβαινω τι προσφερει το ATLS σε αποφοιτους ιατρικης που δεν θα ακολουθησουν ειδικοτητα σχετικη με το τραυμα.

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Οι απόφοιτοι Αγγλικών σχολών έχουν καλύτερη πρακτική κατάρτιση και προσεγγίζουν καλύτερα τον ασθενή. Έχουν όμως πολύ πολύ μικρότερο θεωρητικό υπόβαθρο από τους Ελληνες φοιτητές. Και δεν αναφέρομαι σε εξειδικευμένες λεπτομέρειες. Παρασκευή κάνω επανάλυψη κοιλιακό άλγος σε 5οετεις (τελειόφοιτους) φοιτητές. Τι δεν ήξεραν: 1. mcburney, lanz, rovsing, murphys sign. 2. anatomical landmark of upper and lower gi 3. bilirubin types and relevant diseases 4. anatomic differences between caecum and sigmoid Απλα να σου πω ότι αν δεν ήξερα τα παραπάνω ειδικά στην παθολογία του Πάγκαλη, δεν περνούσα που να χτυπιόμουνα. Μπορώ να σου κάνω μία λίστα με πολλά τέτοια. Που είναι σαίνια οι Αγγλοι 5οετεις. bloods sampling, ABGs, ABCs, catheters, cannulas, approach of the unwell patient, communications skills etc Δεν είναι τυχαίο που το MRCS παρτ Α οι Ελληνες απόφοιτοι το περνάνε σχετικά εύκολα.

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Συγγνώμη.

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Από περιέργεια, το πιστεύεις ειλικρινά ότι σκοτώνω τα αγγλικά?Νόμιζα ότι το έλεγες σαρκαστικά , άλλα αν το εννοείς και βρίσκεις τα αγγλικά μου λανθασμένα, ίσως πρέπει να διαβάσεις τη γλωσσα λίγο παραπάνω πριν πας αμερικη/αγγλια.

Η αλήθεια είναι πως έχεις κάνει αρκετά λάθη !!! Σόρρυ κιόλας αλλά κάποιοι μιλάνε άπταιστα!

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

...Το training που εχουν οι φοιτητές εδώ δεν περιγράφεται...απο καρδιακή ανεπάρκεια TIMI score and assessment of the vast majority of diseases based on these kind of scores following protocols and guidelines...

Μόνο που υπάρχουν τουλάχιστον 10 διαφορετικά guidelines αντιμετώπισης για κάθε ασθένεια, ανάλογα με την Εταιρία, την Πολιτεία, το Νοσοκομείο, και τις προτιμήσεις του Διευθυντή της Κλινικής σου.

Αν αλλάξεις Νοσοκομείο, νομίζεις οτι τα κάνεις όλα από την αρχή...

Να μην ξεχάσω και το είδος της ασφαλιστικής κάλυψης που έχει ο ασθενής!

Αν δεν έχει καλή ασφάλεια, γίνεται σταθεροποίηση.

"Σταθεροποίηση και δρόμο, ουστ από εδώ" σε ποιο ακριβώς guideline περιγράφεται?

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

...Το training που εχουν οι φοιτητές εδώ δεν περιγράφεται...απο καρδιακή ανεπάρκεια TIMI score and assessment of the vast majority of diseases based on these kind of scores following protocols and guidelines...

Μόνο που υπάρχουν τουλάχιστον 10 διαφορετικά guidelines αντιμετώπισης για κάθε ασθένεια, ανάλογα με την Εταιρία, την Πολιτεία, το Νοσοκομείο, και τις προτιμήσεις του Διευθυντή της Κλινικής σου.

Συγγνώμη που θα στο χαλάσω Μαρία, αλλά αυτά που αναφέρεις ΔΕΝ ισχύουν. Από αυτά που γράφεις πιστεύω να μην έχεις την εμπειρία του συστήματος και απλά να παραθέτεις κάποιες σκέψεις που έχουν να κάνουν με πράγματα που ίσως να έχεις διαβάσει αποσπασματικά.

Οι "προτιμήσεις" δεν υπάρχουν όπως τις εννοείς... Η ιατρική πρακτική, βασίζεται στο SOC (Standard of Care), και εκτός εάν το θέμα είναι controversial, τότε ο επιμελητής, ή όποιος και αν είναι υποχρεούται να πράξει το SOC. Η απόδειξη περί αυτού είναι προφανής. Δεν χρειάζεται να πας πολύ μακριά, ούτε να το αναλύσεις σε βάθος. Όπως ξέρουμε όλοι, στην Αμερική πέφτουν οι μηνύσεις "βροχή". Εάν ο καθένας στην Αμερική έπραττε κατά το δοκούν, και όχι κατά το SOC, τότε θα εμφανιζόντουσαν οι κατήγοροι με τη βιβλιογραφία στα χέρια τους και θα έλεγαν "Ορίστε! Η βιβλιογραφία για την αντιμετώπιση των καταγμάτων τύπου τάδε στο τάδε σημείο του σώματος είναι ως εξής....." Και θα παρέθεταν στο Δικαστήριο τα ανάλογα papers τα οποία στηρίζουν το SOC. Όταν ο γιατρός κάνει κάτι διαφορετικό, τότε θέτει τον εαυτό του υπόλογο. Π.χ., εάν ας πούμε εγώ βάλω ήλο σε κάταγμα αντιβραχίου ενώ η βιβλιογραφία λέει πλάκα με βίδες, και συνεπώς δεν σταθεροποιήσω τις παρακείμενες αρθρώσεις σωστά, και ο ασθενής έρθει μετά από 2 χρόνια με πόνο και αρθρίτιδα και μου πετάξει μια μήνυση, τότε θα αναγκαστώ να του πληρώσω τεράστια αποζημίωση για harm caused. Εάν από την άλλη η βιβλιογραφία λέει ότι π.χ. η κάκωση Essex-Lopresti στο άνω άκρο αποτελεί άλυτο πρόβλημα στην ορθοπαιδική και εγώ του κάνω την Α μέθοδο, και ο άλλος του κάνει την Β, και σε μένα πάθει αρθρίτιδα, τότε δεν θα φταίω εγώ στο Δικαστήριο. Έκανα αυτό που η συνείδησή μου και η εμπειρία μου υπαγόρευαν για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον ασθενή μου, γιατί η βιβλιογραφία δεν μου συμπαραστέκεται, άσχετα εάν το αποτέλεσμα ήταν π.χ. ατυχές. Κανείς δεν θα με κατηγορήσει ότι έσφαλλα.

Τα guidelines λοιπόν υπάρχουν και είναι βασισμένα στη βιβλιογραφία. Εάν υπάρχει controversy στη βιβλιογραφία, τότε το να κάνει κάποιος αυτό που πιστεύει ότι είναι το πιο σωστό από τις μεθόδους που προτείνονται, είναι φυσιολογικό και αναμενόμενο.

Όσο για το "Αν αλλάξεις Νοσοκομείο, νομίζεις οτι τα κάνεις όλα από την αρχή...", δεν δύναται να πει κανείς κάτι πιο ανακριβές... Μπορεί με βάση τα παραπάνω όταν υπάρχει controversy, ΤΟΤΕ να γίνει κάτι διαφορετικό, αλλά πίστεψέ με, παντού τα ίδια γίνονται, αρκεί να υπάρχει σωστή ΓΝΩΣΗ και να άσκηση της ιατρικής. Εκτός εάν βρίσκεσαι σε κάποια χώρα, που στα νοσοκομεία της κάνει ο καθένας ό,τι του κατέβει...

Όσο ήμουν φοιτητής, νόμιζα ότι η ιατρική μαθαίνεται από τα βιβλία.... Αυτό δεν ισχύει ούτε κατά προσέγγιση. Η ιατρική μαθαίνεται με την καθημερινή πράξη και εμπειρία, έχοντας ΩΣ ΧΑΡΤΗ τα βιβλία. Συνεπώς, το αν μάθεις ΣΩΣΤΗ ιατρική, και το αν θα γίνεις καλός, έχει να κάνει με το ΠΟΥ βρίσκεσαι. Γιατί αυτά που μαθαίνεις είναι αυτά που γίνονται ΓΥΡΩ ΣΟΥ. Εάν αυτά είναι ΛΑΘΟΣ, τότε θα τα μάθεις ΛΑΘΟΣ. Εάν αυτά είναι σωστά, τότε θα γίνεις σωστός και καλός. Για μένα, ύψιστη σημασία έχει το περιβάλλον στο οποίο έχεις εκπαιδευτεί.. Εάν δεν το έχει κάποιος αυτό, έχει πρόβλημα, και το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι δεν μπορεί κάποιος να ξανα-εφεύρει το αυγό του Κολόμβου από την αρχή διαβάζοντας τα βιβλία... Δεν υπάρχει πιο μεγάλο σφάλμα από το να πιστεύει κανείς σε αυτή την κατά τα άλλα "φοιτητική αντίληψη"... Με όποιον Δάσκαλο καθήσεις....

PS Όσο για τις ασφαλιστικές καλύψεις κλπ, δεν έχω χρόνο για να μπώ σε λεπτομέρειες, αλλά βρίσκομαι σε νοσοκομείο που καλύπτει ένα τρομερά μεγάλο ποσοστό ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ (και μάλιστα γι'αυτό θεωρείται και ως 'underserved area'!!!) οφείλω να σου πω ότι ζώντας τόσο καιρό εκεί και φροντίζοντας αυτούς τους ασθενείς για τους οποίους μιλάς, τα πραγματα απέχουν έτη φωτός από αυτό που εσύ προσπαθείς να αποδώσεις από μια άλλη Χώρα, χωρίς να το έχεις ζήσει, και απλά έχοντας ακούσει γνώμες από δεύτερο, τρίτο ή 100ό χέρι... Εγώ τα βλέπω με τα μάτια μου...

Τροποποιήθηκε από Ortho

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Όσο ήμουν φοιτητής, νόμιζα ότι η ιατρική μαθαίνεται από τα βιβλία.... Αυτό δεν ισχύει ούτε κατά προσέγγιση. Η ιατρική μαθαίνεται με την καθημερινή πράξη και εμπειρία, έχοντας ΩΣ ΧΑΡΤΗ τα βιβλία.

Κλασική αμερικάνικη προσέγγιση. Τέλεια εκπαιδευμένοι κι εξειδικευμένοι Ιατροί για 5-6 κοινές ασθένειες. Για όλες τις υπόλοιπες, που περιγράφονται στα βιβλία και είναι σπάνιες, έχουν μαύρα μεσάνυχτα.

Τους έχω δει! Μην το αρνείσαι. Όταν η ασθενής είπε "αχ", σήκωσε ψηλά τα χέρια και ζήτησε να έρθει ο Ειδικός Ιατρός του Πόνου!

Εμείς δε φωνάξαμε, βέβαια, ούτε Αναισθησιολόγο...

...αλλά βρίσκομαι σε νοσοκομείο που καλύπτει ένα τρομερά μεγάλο ποσοστό ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ (και μάλιστα γι'αυτό θεωρείται και ως 'underserved area'!!!) οφείλω να σου πω ότι ζώντας τόσο καιρό εκεί και φροντίζοντας αυτούς τους ασθενείς για τους οποίους μιλάς, τα πραγματα απέχουν έτη φωτός από αυτό που εσύ προσπαθείς να αποδώσεις από μια άλλη Χώρα, χωρίς να το έχεις ζήσει, και απλά έχοντας ακούσει γνώμες από δεύτερο, τρίτο ή 100ό χέρι... Εγώ τα βλέπω με τα μάτια μου...

Σέβομαι που δεν έχεις πολύ χρόνο στη διάθεσή σου. Σε θαυμάζω που εργάζεσαι στις Η.Π.Α., έστω κι αν εγώ δε θα πήγαινα να εργαστώ εκεί ως Ειδικός που είμαι ποτέ.

Γι΄αυτό θα σου κάνω μια απλή και γρήγορη ερώτηση, του είδους που μπορεί να απαντηθεί με ένα ΝΑΙ ή ένα ΌΧΙ.

Γνωρίζω την απάντηση, απλά θα ήθελα να καταγραφεί εδώ η απάντηση από εσένα. Έχει πιο μεγάλη αξία.

Έχουμε υποχρέωση να ενημερώνουμε σωστά τους νέους συναδέλφους, που διαβάζουν τις δημοσιεύσεις μας και πασχίζουν για την επαγγελματική τους εκπαίδευση και κατάρτιση.

Η πρακτική "σταθεροποίηση κι εξιτήριο" εφαρμόζεται σε Ανασφάλιστους Ασθενείς (γύρω στα 50 εκατομμύρια) στις Η.Π.Α., ΝΑΙ ή ΌΧΙ?

Αν έρθει, δηλαδή, κάποιος Ανασφάλιστος με κοιλιακό πόνο που υφαίνεται με παυσίπονα κι από μόνος του, και βρεθεί στον υπέρηχο sludge στην χοληδόχο κύστη, θα τον προγραμματίσετε για λαπαροσκοπική αφαίρεση ή θα τον σουτάρετε από το Νοσοκομείο μόλις του περάσει ο πόνος με οδηγίες?

Αν έρθει, κάποια Ανασφάλιστη 50 ετών με πρόπτωση μήτρας δευτέρου βαθμού, θα την προγραμματίσετε για διακολπική υστερεκτομία ή θα της βάλετε έναν κολπικό πεσσό και θα τη σουτάρετε, λέγοντάς της πως μπορεί να χειρουργηθεί αν πληρώσει $50.000?

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Βλέπω ξεφτέρι έχεις γίνει. Μήπως είσαι Αμερική, γιαυτό τα ξέρεις τόσο καλά?

μου τα έχει πει ένας γνωστός trauma fellow στο New England...:P μα τραύμα; Ο θεός να φυλάει...μέχρι τα 70 να μην κοιμηθείς σαν άνθρωπος.

@karanti_maria no offense αλλά δεν ξέρεις τί σου γίνεται...η γνωστή σοσιαλιστική ουτοπία της Ελλάδας. Μην πω για κομμουνιστικές γραφικότητες "δημόσια δωρεάν υγεία, δημόσια δωρεάν παιδεία" και τα μαύρα φακελάκια ειδικά σε χειρουργούς να είναι η χειρότερη εκμετάλλευση. Στο υγεία Whipple να κάνει 3 χιλιάρικα και με απόδειξη, και με νοσοκομειακές υπηρεσίες ένα προς ένα, και στο Γεννηματά 7.000 έουρος. Αλλά είναι δημόσιο αγαθό και λειτούργημα. Πιο ανάλγητη και παράλογη παροχή υπηρεσιών υγείας από την Ελλάδα δεν έχω δει.

Στις ΗΠΑ τα ιδιωτικά νοσοκομεία έχουν τις πρακτικές που λες. Δεν τους διώχνουν όμως. Τους παραπέμπουν στα πανεπιστημιακά ή τα community ή τα νοσοκομεία της εκκλησίας, κι εκεί κάνουν ότι είναι απαραίτητο για την υγεία τους. Είχα παράνομους μεξικάνους να κάνουν διπλή μεταμόσχευση πνευμόνων για σαρκοείδωση, δεκάδες δεκάδων να παίρνουν πανάκριβες χημειοθεραπείες για καρκίνους, και δεν το συζητώ για επεμβάσεις, αυτά δεν είναι λεφτά μπροστά σε μεταμοσχεύσεις και εξειδικευμένες χρόνιες θεραπείες. Και καλά κάναμε και τους θεραπεύουμε, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί μια ιδιωτική κλινική πρέπει να το κάνει αυτό.

Συγνώμη που οι γιατροί κοστολογούν τις υπηρεσίες τους και θέλουν αμοιβές ανάλογα με τα χρόνια, τις σπουδές, τις δεξιότητές τους. Έπρεπε να είναι με μισθό 1000 ευρώ όταν οι κομμώτριες και τα αμόρφωτα κομματόσκυλα παίρνουν εκατομμύρια για να αισθάνονται όλα τα παιδιά της γης ίσοι και σοσιαλιστές...

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Να ξερες ποσο μα πόσο συμφωνώ με την τελευταία πρόταση!

Τροποποιήθηκε από Vrasidas

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

I am sorry...but with no offense...You have no idea about the system and maybe about medicine practice in general...10 about each disease...please!!!...You have to follow all these guidelines in the private hospitals of the university hospital and regardless if its community or not the fact that your attending will reprimand u if you gave less than 30mg l i s o n o p r i l in C H F with C K D III or you didn't specify in you History and plan if the patient had moderate or severe PCP means a lot ...I am tired about all this Greek attitude of being an arm chair critic...Greek Universities including Greek professors sucks a big time!!!

Τροποποιήθηκε από p&B

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

@karanti_maria no offense αλλά δεν ξέρεις τί σου γίνεται...η γνωστή σοσιαλιστική ουτοπία της Ελλάδας. Μην πω για κομμουνιστικές γραφικότητες...

Αν διαβάσεις λίγα από τα post μου, θα σχηματίσεις κι από μόνη σου την εικόνα του πόσο αντι-κομουνίστρια είμαι!

Στις ΗΠΑ τα ιδιωτικά νοσοκομεία έχουν τις πρακτικές που λες...

I rest my case!

δεν καταλαβαίνω γιατί μια ιδιωτική κλινική πρέπει να το κάνει αυτό.

Δεν πρέπει να το κάνει. Αλλά, επειδή οι Ιδιωτικές Κλινικές και τα Ιδιωτικά Νοσοκομεία είναι πάρα πολλά στις Η.Π.Α., δεν το κάνει ο ένας, δεν το κάνει ο άλλος, δεν το κάνει ο παράλλος, στην ουσία ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ!

Συγνώμη που οι γιατροί κοστολογούν τις υπηρεσίες τους και θέλουν αμοιβές ανάλογα με τα χρόνια, τις σπουδές, τις δεξιότητές τους. Έπρεπε να είναι με μισθό 1000 ευρώ όταν οι κομμώτριες και τα αμόρφωτα κομματόσκυλα παίρνουν εκατομμύρια για να αισθάνονται όλα τα παιδιά της γης ίσοι και σοσιαλιστές...

Συμφωνώ κι επαυξάνω +1000!

Το επιχείρημά μου είναι οτι από τη σκοπιά των πολιτών, στις Η.Π.Α., δέχονται ελλιπείς ιατρικές υπηρεσίες σε σχέση με τους πολίτες στην Ευρώπη.

Δες το ντοκιμαντέρ του Moore, που είναι μεν αριστερός, αλλά καταγράφει μεγάλες αλήθειες!

Γιατί σας είναι τόσο δύσκολο να τις παραδεχτείτε?

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

...I am tired about all this Greek attitude of being an arm chair critic...Greek Universities including Greek professors sucks a big time!!!

I couldn't agree more!

I never compared U.S.A. treatment modalities to the Greek ones!

I did compare them to the U.K. ones.

And concluded that they are inferior, from the patient's point of view.

Indeed, quality of care is much better in the U.K., for less cost, for everyone, all statistics show.

This does not mean that your training and education are inferior too, so don't get upset...

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

...I am tired about all this Greek attitude of being an arm chair critic...Greek Universities including Greek professors sucks a big time!!!

I couldn't agree more!

I never compared U.S.A. treatment modalities to the Greek ones!

I did compare them to the U.K. ones.

And concluded that they are inferior, from the patient's point of view.

Indeed, quality of care is much better in the U.K., for less cost, for everyone, all statistics show.

This does not mean that your training and education are inferior too, so don't get upset...

το μυαλό σου και μια λίρα...

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

...το μυαλό σου και μια λίρα...

Nice.

Apart from fancy slogans do you have any supporting arguments please?

If not, I am right and I win the debate.

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Το επιχείρημά μου είναι οτι από τη σκοπιά των πολιτών, στις Η.Π.Α., δέχονται ελλιπείς ιατρικές υπηρεσίες σε σχέση με τους πολίτες στην Ευρώπη.

Δες το ντοκιμαντέρ του Moore, που είναι μεν αριστερός, αλλά καταγράφει μεγάλες αλήθειες!

Γιατί σας είναι τόσο δύσκολο να τις παραδεχτείτε?

Γιατί προφανώς αφού εγώ, ο όρθο και ο p&b δουλεύουμε τους τελευταίους 14 μήνες=56 εβδομάδες επί μίνιμουμ 80 ώρες την εβδομάδα=4480 ώρες σε 3 διαφορετικές πολιτείες, σε 3 διαφορετικά συστήματα νοσοκομείων έχουμε τις δικές μας αλήθειες. Δεν ξέρω αν σε σύγκριση με την ευρώπη έχουν καλύτερες υπηρεσίες, πιθανώς, δεν έχω δουλέψει στην ευρώπη.

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Αν και άσχετο με αυτό το τόπικ μετά από σχεδόν 5 έτη στην Αγγλία δεν είμαι και τόσο σίγουρος για το επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών, ειδικά στις χειρουργικές ειδικότητες.

ΠΧ, καλύτερα το χω να πάω να λαδώσω στην ωραία Ελλαδίτσα και να χειρουργηθώ από έναν αγενή,αρπακτικό, σφυροκέφαλο καρχαρία, που το κατέχει όμως, από το να έρθω στην Αγγλία και να χειρουργηθώ στις 23.00 το βράδυ από έναν ευγενικό γλυκούλη πρώτο έτος registrar που θα έχει μόλις διαβάσει την εγχειρηση στο ίντερνετ.

Επίσης καλύτερα να περιμένω 10 ώρες στα επείγοντα του Παίδων παρά να δει το παιδάκι μου στη μία ώρα η arrogant Αγγλίδα Φ1 και να το στείλει σπίτι με μηνιγγίτιδα, όπως έχει γίνει ΤΟΣΕΣ φορές στην Αγγλία.

Για να μην πω για 3 περιπτώσεις που ξέρω ο ίδιος που ο Φ1 στα επείγοντα έστειλε MI σπίτι αφού δεν μπορούσε να αξιολογήσει το καρδιογράφημα.

Τροποποιήθηκε από andreas

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Αν και άσχετο με αυτό το τόπικ μετά από σχεδόν 5 έτη στην Αγγλία δεν είμαι και τόσο σίγουρος για το επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών, ειδικά στις χειρουργικές ειδικότητες.

ΠΧ, καλύτερα το χω να πάω να λαδώσω στην ωραία Ελλαδίτσα και να χειρουργηθώ από έναν αγενή,αρπακτικό, σφυροκέφαλο καρχαρία, που το κατέχει όμως, από το να έρθω στην Αγγλία και να χειρουργηθώ στις 23.00 το βράδυ από έναν ευγενικό γλυκούλη πρώτο έτος registrar που θα έχει μόλις διαβάσει την εγχειρηση στο ίντερνετ.

Επίσης καλύτερα να περιμένω 10 ώρες στα επείγοντα του Παίδων παρά να δει το παιδάκι μου στη μία ώρα η arrogant Αγγλίδα Φ1 και να το στείλει σπίτι με μηνιγγίτιδα, όπως έχει γίνει ΤΟΣΕΣ φορές στην Αγγλία.

Για να μην πω για 3 περιπτώσεις που ξέρω ο ίδιος που ο Φ1 στα επείγοντα έστειλε MI σπίτι αφού δεν μπορούσε να αξιολογήσει το καρδιογράφημα.

Προσυπογράφω απόλυτα.

Η Αγγλία είναι ΟΚ για εκπαίδευση (και αυτό όχι παντού και όχι για όλους) αλλά δεν θα πήγαινα (και δεν πάω) στο NHS να με δει κάποιος που δεν ξέρω. Ιδιωτικά τα πράγματα είναι καλύτερα γιατί ξέρεις που πας, αλλά τσούζει.

Σύνδεσμος στη δημοσίευση

Προσυπογράφω απόλυτα.

Η Αγγλία είναι ΟΚ για εκπαίδευση (και αυτό όχι παντού και όχι για όλους) αλλά δεν θα πήγαινα (και δεν πάω) στο NHS να με δει κάποιος που δεν ξέρω. Ιδιωτικά τα πράγματα είναι καλύτερα γιατί ξέρεις που πας, αλλά τσούζει.

Στα επείγοντα δεν θα πας σε ιδιωτικό... γιατί εκεί θα σε περιμένει κάποιος πάλι junior το πιο πιθανό ξένος και μη εκπαιδευμένος σ'αυτή τη χώρα και κάνει αυτή τη δουλειά μόνο και μόνο για τα λεφτά...

Είχα καρκινοπαθή on chemo with acid reflux (on steroids) experiencing "chest pain" with clear history of GORD, she went straight to private hospital and she was treated for ?MI...

Όσο για routine appointments πάλι θα πρεπει να ξέρεις που πας ιδιωτικά, γιατί ουκ ολίγοι οι καρχαρίες...

Άν στην Αγγλία γνωρίζεις τον γιατρό ή πας συστημένος τότε όλα καλά στο δημόσιο τομέα. Αν όχι είσαι τελειωμένος κατά πάσα πιθανότητα χωρίς καμμία υπερβολή και συμπεριλαμβάνω και τους οδοντίατρους.

Στα υπόλοιπα συμφωνώ μαζί σας παλιέ και Αντρέα.

ΥΓ Θα ήθελα επι την ευκαιρία να ευχαριστήσω τους γιατρους (αν και δε ξέρω αν θα το διαβάσουν σ'αυτο το τοπικ) που ήταν εφημερία την Παρασκευή το πρωί στο Νοσοκομειο Χαλκιδας για τα επείγοντα παθολογικα περιστατικα. Πολυ καλή δουλειά με τον μπαρμπα-Περικλή και δε γνώριζε κανένα σας... Μπράβο.

Τροποποιήθηκε από pas moi

Σύνδεσμος στη δημοσίευση