Jump to content


Photo

Βιολογία ΙΙ


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 KonstantinosMD

KonstantinosMD

    Brain is Offline

  • Admin
  • 1,753 posts
  • Location:lost in time
  • Interests:Υπολογιστές, Gadgets, Φίλοι, Ταξίδια, Πούρα, Τάβλι, Καφές, Αλκοόλ, Αίμα, Μπαχάλεμα, Πισίνες, Αφρόλουτρα, Μασάζ, Γυαλιά Ηλίου, Ρολόγια, Ρούχα, Εσώρουχα, Κάλτσες, Πλύσιμο, Διάστημα, Μουσική, Εξωγήινοι, Βρυκόλακες, Γυναίκες Εξωγήινοι, Γυναίκες Βρυκόλακες, Γυναίκες με Μαλλιά, Βιβλία, Κόμιξ, Ταξίδια... τα κλασικά όπως όλοι
  • Gender:Male

Posted 01 October 2003 - 05:44 AM

Εδώ θα μπορείτε να βρίσκετε την ύλη, τη "συμπυκνωμένη" ύλη (τα SOS δηλαδή!) και παλιά θέματα για τo μάθημα.

Μπορείτε να προσθέσετε τις δικές σας πληροφορίες ή να ρωτήσετε κάτι σχετικό με το μάθημα κάνοντας "απάντηση".

Μηνύματα άσχετα με το βασικό θέμα θα διαγράφονται αυτόματα. Σκοπός είναι να τηρηθεί μια ενότητα και μια συνέχεια στο topic αυτό.

Πάντως σχόλια σε σχέση με το μάθημα - πχ αν είναι ενδιαφέρον, αν σας αρέσει, αν είναι δύσκολο κλπ είναι βεβαίως ευπρόσδεκτα. Σημασία έχει να μη ξεφεύγει η συζήτηση από το θέμα.

Προσπαθήστε να αναφέρετε:

α. Το έτος που έπεσαν τα θέματα/βγήκαν τα SOS (πχ 2003-2004) και
β. Τους καθηγητές που εξέτασαν (κυρίως το Διευθυντή)

Με αυτόν τον τρόπο τα SOS σας θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη χρησιμότητα και η σελίδα μεγαλύτερη οργάνωση.

Και φυσικά όταν διαβάζετε SOS ή άλλες πλήροφορίες για το μάθημα να ελέγχετε πάντα σε ποια έτη αναφέρονται.


Τέλος να υπενθυμίσουμε τα αυτονόητα, ότι δηλαδή (α) δε φέρουμε καμία ευθύνη για την ακρίβεια των πληροφοριών που ακολουθούν και (β) να μη στηρίζεστε σε SOS αφού αυτή είναι μια προδήλως αντιεπιστημονική πρακτική. Η ιατρική προφανώς δε μαθαίνεται από SOS, και οι μελλοντικοί ασθενείς σας περιμένουν από σας να γνωρίζετε περισσότερα από τα θέματα της περιόδου 1999-2000. Φυσικά, είναι καλύτερο να γνωρίζει κανείς καλά έστω τα στοιχειώδη από το να μη γνωρίζει τίποτε...

#2 ggpan

ggpan

    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

  • Members
  • PipPip
  • 7 posts

Posted 05 October 2004 - 11:09 AM

Τα θέματα της πτυχιακής εξέτασης στη Βιολογία 2 στις 4/10/2004 ήταν τα εξής:
(Δεν θυμάμαι ακριβώς τη διατύπωση).
1. Τι γνωρίζετε για το χρωμόσωμα της Φιλαδέλφειας και για ποια νόσο είναι υπευθυνο;
2. Με ποιους μηχανισμούς συμβαίνει η ανευπλοειδία;
3. Ένα ζευγάρι, που η γυναίκα έχει περάσει το 40ο έτος της ηλικίας και η γιαγιά της από την πλευρά της μητέρας της είχε σύνδρομο Down, θέλει να αποκτήσει παιδί. Τι νομίζετε ότι πρέπει να τους συμβουλέψει ο γιατρός;
4. Ένας ασθενής έχει μέιζωνα β-θαλασσαιμία. Τι από τα ακόλουθα θα τον ωφελήσει, τι δεν θα τον ωφελήσει και γιατί;
α)Αύξηση της παραγωγής της εμβρϋικής σφαιρίνης.
β)Αύξηση παραγωγής της β-σφαιρίνης.
γ)Μετάγγιση και θεραπεία αποσιδήρωσης.
δ)Αύξηση της παραγωγής της α-σφαιρίνης.
ε)Ελάττωσης της παραγωγής της α-σφαιρίνης.
5.RLFPs. Τι γνωρίζετε και που χρησιμεύουν στη γενετική (μέχρι 70 λέξεις).
6. Μέθοδοι παρακολούθησης νεαρού εμβρύου (μορφολογία, καρυότυπος). Πώς μπορούμε να διορθώσουμε μια παθολογική κατάσταση;
7. Σχολιαστε τα παρακάτω: α) αιμομιξία σε μικρούς και μεγάλους πληθυσμούς, β)φαινόμενο αρχής του ιδρυτή- πρόγνωση/αντιμετώπιση
8. Πώς μπορεί να αυξάνεται η συχνότητα μιας γενετικής νόσου;
9. Μία γυναίκα είναι ετερόζυγη για την αιμορροφιλία και τον αλφισμό. Ο άντρας της έχει αλφισμό και φυσιολογική πήξη του αίματος. Ποια είναι η πιθανότητα να αποκτήσουν κοριτσάκι με αιμορροφιλία και αλφισμό;
10. Ποιος είναι ο βιολογικός ρόλος της μείωσης;

#3 ahead4step2

ahead4step2

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts

Posted 10 March 2006 - 05:32 PM

θεματα απο την πτυχιακη στισ 10/3 :
Σκορπια (ο,τι θυμαμαι) παραθετω :
  • Διαγνωση συνδρομου Fragile X
  • τι ειναι και που χρησιμευουν τα RFLP's ?
  • φαινομενο ιδρυτη
  • Loss of heterozygosity Να εξηγησετε τι σημαινει
  • τι ρολο εχει η ταυτοποιηση του HLA στην αιμοχρωματωση ? κατι τετοιο..
φαινομενο μωσαικου σε συνδρομο Down ( ποτε συμβαινει, κλπ)

Edited by ahead4step2, 11 March 2006 - 11:32 AM.


#4 dr_f

dr_f

    Μεγαλοπροφέσορας (επίπεδο IX)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,151 posts
  • Location:Σπίτι μου, σπιτάκι μου...

Posted 04 September 2006 - 02:40 PM

Βιολογία ΙΙ

Πτυχιακή εξέταση 04-09-2006

1. Ποια από τις ακόλουθες θεραπευτικές προσεγγίσεις δε θα ωφελήσει έναν ασθενή με μείζονα β-θαλασσαιμία:
α. μετάγγιση και θεραπεία αποσιδήρωσης
β. αύξηση της παραγωγής α-σφαιρίνης
γ. αύξηση της παραγωγής β-σφαιρίνης
δ. αύξηση της παραγωγής εμβρυικής αιμοσφαιρίνης
ε. ελάττωση της παραγωγής α-σφαιρίνης

2. Εξηγείστε τις εξής φράσεις:
α. Αιμομειξία και συχνότητα αλληλομόρφων σε μικρές και μεγάλες κοινωνίες
β. Το φαινόμενο του ιδρυτή, πρόληψη και αντιμετώπιση αυτού.

3. Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην εύκολη διασπορά ενός γενετικού νοσήματος;

4. Τι είναι οι πολυμορφισμοί μεγέθους περιοριστικών τμημάτων (RFLP) και που χρησιμεύουν στη μοριακή γενετική.

5. Δώστε τους ορισμούς των εξής εννοιών που σχετίζονται με το DNA: υβριδοποίηση,
ευχρωματίνη (ή ετεροχρωματίνη, ανακατάταξη (και κάτι άλλο που δε θυμάμαι)

6. Γράψτε πιθανούς καρυότυπους για το σύνδρομο Klinefelter και το σύνδρομο Turner.

7. Μια ερώτηση πολλαπλής επιλογής και δικαιολόγηση των επιλογών για την ανισορροπία σύνδεσης

8. Ποιοι οι κλινικοί φαινότυποι για ΧΟ, ΧΥΥ, ΧΧΧ, ΧΧΥ. Πού οφείλονται αυτοί οι γονότυποι;

9. Τι είναι και πώς προκύπτει το χρωμόσωμα της Φιλαδέλφειας;

10. Ένα ζευγάρι έρχεται για γενετική καθοδήγηση στο γενετιστή-σύμβουλο. Η μητέρα και ο πατέρας είναι φυσιολογικοί, αλλά απέκτησαν ένα γιό που είναι αιμορροφιλικός. Η μητέρα κατηγορεί τον πατέρα για την ασθένεια του γιού τους και την αποδίδει στο επάγγελμα του πατέρα. Έχει δίκιο να ισχυρίζεται κάτι τέτοιο;

Edited by Comfortably Numb, 30 January 2015 - 12:35 PM.


#5 aifos

aifos

    Μεγαλογιατρός (επίπεδο VIII)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 751 posts
  • Location:Πειραιας

Posted 21 July 2007 - 05:39 AM

Βιολογία ΙΙ 18/7/2007

Ομάδα αμφ. Μικροβιολογίας

5 Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και 5 ερωτήσεις με πολλές σωστές επιλογές.
Κατά τη γνώμη μου στην πλειοψηφία τους έβγαιναν από τις παραδόσεις και απαιτούσαν καλή κατανόηση των θεμάτων παρά αποστήθιση.
Ενδεικτικά αναφέρω ερωτήσεις όπως: τι από τα παρακάτω δεν απαιτείται για την PCR,
ποιο στάδιο του κυτταρικού κύκλου δεν έχει σταθερό χρονικό διάστημα,
ποιo είδος πολμεράσης επιτελεί RNA editing κ.ο.κ.

Δέκα ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης, οι οποίες κάλυπταν μικρό τμήμα της ύλης (δεν υπήρχαν αιμοσφαιρινοπάθειες καρκίνοι μεταγραφή μετάφραση χρωμοσωμικές ανωμαλίες κοκ)

ι) α)Πως εντοπίζουμε το χρωμόσωμα στο οποίο βρίσκεται γνωστό γονίδιο β) Πώς εντοπίζουμε σε ποια ζώνη του χρωμοσώματος βρίσκεται το γονίδιο αυτό

ιι) Δίνεται γενεαλογικό δένδρο καθώς και ανάλυση με Southern με δείκτες RFLP και ζητείται να διαπιστωθεί εάν θα πάσχει και το έμβρυο (για το οποίο υπάρχει επίσης ανάλυση με RLFP)

ιιι) Πολλά γενεαλογικά δέντρα που ζητούσε να διαπιστωθεί ο τρόπος μεταβίβασης, καθώς και γονότυποι των πασχόντων και των φορέων

ιv) Αλυσίδα DNA με έναν συμπληρωματικό εκκινητή από τον οποίο είναι σε θέση να λειτουργήσει DNA πολυμεράση. Να βρεθούν τα άκρα των αλυσίδων καθώς και τι χρειάζεται στο δοκιμαστικό σωλήνα για την αντιγραφή του συμπληρωματικού άκρου.


Απο www.pasp-med.gr

Edited by aifos, 21 July 2007 - 05:40 AM.


#6 aifos

aifos

    Μεγαλογιατρός (επίπεδο VIII)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 751 posts
  • Location:Πειραιας

Posted 22 July 2007 - 12:08 AM

Βιολογία ΙΙ - 18/7/07

Κανονική Εξετάστική - Ομάδα Ν.Α.Β.Ο.

5 Πολλαπλής με μία μόνο σωστή απάντηση.

5 Πολλαπλής με δυνατότητα περισσοτέρων από μία σωστών απαντήασεων.

10 θέματα ανάπτυξης:
1. Για ποιο λόγο τα συμπτώματα της α-θαλασσαιμίας εμφανίζονται κατά τη γέννηση και τους πρώτους μήνες μετά από αυτή, ενώ η β-θαλασσαιμία αρκετούς μήνες μετάτη γέννηση.
Ποιες οι διαφορές στην μοριακή βάση των δύο ασθενειών.

2. Διαφορές οικογενούς και σποραδικού ρετινοβλαστώματος, ως προς την μοριακή τους βάση.

3. Διαφορές πρωτο- ογκογονιδίων και ογκοκατασταλτικών. Σε τι διαφέρουν τα πρωτο- ογκογονίδια από τα ιογενη ογκογονίδια;

4. Ποιος το μείζον πρόβλημα από τη χρησιμοποίηση ρετροϊών ως φορείς στη γονιδιακή θεραπεία.

5. Ο καρυότυπος ενός ατόμου δείχνει το ακόλουθο: ΧΧΥ, 7q- , t(9;12) (31;21). Τι έχουν πάθει τα χρωμοσώματά του;

6. Από την ανθρώπινων κυττάρων με κύτταρα ποντικού προκύπτουν τα ακόλουθα: δίνονταν ποια ανθρώπινα χρωμοσώματα βρίσκονταν σε κάθε υβρίδιο και αν εκφράζεται το γονίδιο Tu ή όχι σε αυτό το υβρίδιο. Να βρεθει σε ποιο χρωμόσωμα βρίσκεται το γονίδιο Tu.

7. Ένα ζευγάρι Εβραίων με ένα παιδι που πάσχει ήδη απο τη νόσο Tay- Sachs, πηγαίνει στο γιατρό για προγεννητικό έλεγχο καθώς η σύζηγος είναι ξανά έγκυος. Με ανάλυση των δεικτών Α, Β που είναι συνδεδεμένοι με το γενετικό τόπο της ασθένειας, προκύπτουν τα αποτελέσματα που εμφανίζονται στο δένδρο στην εικόνα 1. Ποια θα είναι η διαγνωστική πορεία που θα ακολουθήσει ο γιατρός και τι θα πρέπει να συμβουλεύσει το ζεύγος;

8. Δίνεται το γενεαλογικό δένδρο για ένα αυτοσωμικό υπολειπόμενο γονίδιο. Να βρεθεί η πιθανότητα να έιναι ετερόζυγα κάποια άτομα από το δέντρο.

9. Για την εξέταση της κληρονόμησης της νόσου Hundincton σε μία οικογένεια χρησιμοποιείται ένας πολυμορφικός δείκτης που απαντάται σε τρεις μορφές (Α, Β, C). Η μορφή C είναι συνδεδεμένη με το γονίδιο της HD.
Δίνεται το δεννεαλογικο δένδρο όπου εικονιζόταν ο φαινότυτπος για την HD και ο γονότυπος για τον πολυμορφικό δείκτη. Να υπολογιστεί η πιθανότητα κάποια ζητούμενα άτομα να πάσχουν από HD.

10. Δινόταν μία έλικα DNA κατα τη διάρκεια της μεταγραφής. Να οριστούν τα 5', 3' άκρα του mRNA, να αναγνωριστεί ο κλώνος του DNA που έχει αλληλουχία συμληρωματική ως προς το mRNA και να οριστούν τα 5', 3' άκρα του. Ποια η κατεύθυνση της μεταγραφής;


Απο www.pasp-med.gr

Edited by Comfortably Numb, 30 January 2015 - 12:38 PM.


#7 amar_aldabi

amar_aldabi

    Τελειόφοιτος (επίπεδο IV)

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 95 posts

Posted 04 March 2008 - 02:22 PM

Εδω ειναι τα θεματα που ειχαμε στη πτυχιακη βιολογιας ΙΙ στις 3/3/2008

Δεν θυμαμαι την ακριβη διατυπωση

1-Τι θεραπευτικες οδηγιες θα δωσετε σε εναν ασθενη ο οποιος ειναι ετεροζυγωτη για την οικογενη υπερχοληστερολαιμια?
2- Η αιμορροφιλια Α ειναι σχεδον αποκλειστικη νοσος στους ανδρες..δωστε 4 παραγοντες που προδιαθετουν την εμφανιση
της στις γυναικες.
3- Αναφερετε 4 μηχανισμους με τους οποιους ενεργοποιουνται τα ογκογονιδια.
4-Τα RFLPs..τι ειναι,και ποια ειναι η χρηση τους στις γενετικες ασθενειες και στη ιατρδικαστικη?
5-Εαν εχετε ενα βιολογικο εργοστασιο,με ποια βιολογικη τεχνικη θα βιοσυνθεσετε την α1-αντιθρυψινη?? κι ποια ειναι η σημασια του μοριου αυτου ?
6-Σχολιαστε: α) ετερογενεια κι η συχνοτητα των χρωμοσωματων σε μεγαλες κι μικρες κοινωνιες..β)φαινομενο του ιδρυτη κι πως το προλαμβανουμε ή αντιμετωπιζουμε..
7-Φυλοπεριοριζομενα νοσηματα..ατελη επικρατη νοσηματα..δωστε μερικα παραδειγματα για καθε κατηγορια.
8-παραγοντες που επηρεαζουν την διασπορα ενος οικογενους νοσηματος
9-Με ποιους μεθοδους γινεται η αποκαλυψη του καρυοτυπου και των συγγενων ανωμαλιων του εμβρυου,κι σε ποια σταδια της ζωης του μπορουμε να επεμβουμε θεραπευτικα??
10-...

Edited by Comfortably Numb, 30 January 2015 - 12:40 PM.


#8 aifos

aifos

    Μεγαλογιατρός (επίπεδο VIII)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 751 posts
  • Location:Πειραιας

Posted 27 June 2008 - 03:02 AM

Βιολογια ΙΙ - 4 Μαιου 2006 - Πτυχιακη

05. Ποια ειναι τα μεταβολικα νοσηματα που μπορουν να πιστοποιηθουν αμεσως μετα την γεννηση ενος παιδιου και τι μετρα μπορουν να ληφθουν αμεσα.Αναφερατε 2 παραδειγματα.

06. Υπαρχουν περιπτωσεις οικογενους κληρονομησης γενετικων νοσηματων που δεν εκδηλωνονται αμεσα μετα τη γεννηση αλλα ειναι δυνατον με προληπτικες διαγνωστικες μεθοδους να διαπιστωθουν εγκαιρα σε πολυ νεαρη ηλικια (προδιαθεση κλπ);

07. Εξηγειστε πως ακριβως το καπνισμα επηρεαζει την βαρυτητα της νοσου σε ατομα με ανεπαρκεια a1-αντιθρυψινης.

08. Τα τελευταια χρονια ενας μεγαλος αριθμος χρωμοσωμικων μετατοπισεων εχει συσχετισθει με την εμφανιση συγκεκριμενων νεοπλασιων στον ανθρωπο.Περιγραψτε ενα πιθανο μοριακο μηχανισμο για την εμφανιση της νοσου.

09. Ενας κυριος πασχει απο μυικη δυστροφια ......... Παντρευτηκε μια κυρια με φυσιολογικο φαινοτυπο.Απεκτησαν ενα αγορακι φυσιολογικο και ενα αγορακι με την ασθενεια.Το φυσιολογικο αγορακι οταν ενηλικιωθειπαντρευεται μια κοπελα φυσιολογικη και γεννιεται ενα κοριτσακι που πασχει.Αυτο το γεγονος θεωρειται εξηγησιμο απο ενα φιλο του νεαρου πατερα μονο εφ'οσον η γυναικα του τον απατησε.Εσεις τι γνωμη εχετε;

10. Ποια η σημασια του φαινομενου του <<μη διαχωρισμου>>;.Δωστε παραδειγματα.

Edited by aifos, 27 June 2008 - 03:04 AM.


#9 amoula

amoula

    Τελειόφοιτος (επίπεδο IV)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPip
  • 120 posts
  • Gender:Female

Posted 08 July 2008 - 03:04 PM

Βιολογία ΙΙ - 07/07/2008 - Α' Ομάδα

Ό,τι θυμάμαι...

- Ζευγάρι αποκτά ένα παιδί με νευροϊνωμάτωση και ένα φυσιολογικό παιδί. Δεν υπάρχει ιστορικό νευροϊνομάτωσης σε καμία από τις δυο οικογένειες (του πατέρα και της μητέρας) και γνωρίζουμε ότι το νόσημα ακολουθεί επικρατούντα αυτοσωματικό τρόπο κληρονομικότητας. α)Πώς ερμηνεύετε την εμφάνιση της ασθένειας/μετάλλαξης στο παιδί του ζευγαριού; β) Εάν το ζευγάρι επιθυμεί να κάνει κι άλλο παιδί, τι θα τους συμβουλεύατε;

- Πώς μπορούμε in vitro να προκαλέσουμε διακοπή της αντιγαφής του DNA? Πώς αξιοποιήθηκε η μέθοδος αυτή στην ανάλυση και χαρτογράφηση της αλληλουχίας του DNA?

- Παιδί με σύνδρομο Down. Έδινε αυτοραδιογραφίες του χρωμοσώματος 21 ύστερα από επίδραση περιοριστικών ενζύμων και RFLP's για τα χρωμοσώματα του πατέρα και της μητέρας και 4 περιπτώσεις για το παιδί. Ζητούσε να γράψεις σε κάθε περίπτωση του παιδιού που έγινε μη διαχωρισμός.

- Διαφορές γονιδιακής θεραπείας (κύταρρα στόχος, εισαγόμενο γονίδιο, φορέας κλπ) στον καρκίνο και σε μια κληρονομική μονογονιδιακή νόσο.

- Να σχολιάσεις αν η πρόταση είναι ορθή ή όχι: κάτι για τα ένζυμα επιδιόρθωσης και ότι πρέπει να ξεχωρίζουν τη νεοσυντιθέμενη αλυσίδα έλεγε, δε θυμάμαι τι ακριβώς

- α) Γενεαλογικό δέντρο όπου έδινε για ένα συγκεκριμένο άτομο 5 πιθανούς γονότυπους και έπρεπε να πεις και να αιτιολογήσεις ποιος είναι. Ουσιαστικά έπρεπε να αναγνωρίσεις τον τύπο κληρονομικότητας.
β) Γενεαλογικό δέντρο που έδινε 5 πιθανούς τύπους κληρονμικότητας. Έλεγε ότι είναι όλοι πιθανοί εκτός από έναν και ζητούσε να πεις ποιος και να το αιτιολογήσεις.

- Να εξηγήσεις αν καθεμία από τις ακόλουθες μεταλλάξεις έχει σοβαρή, ήπια ή και καθόλου επίπτωση στη ροή της γενετικής πληροφορίας.
α) Μετάλλαξη χωρίς νόημα στο αμινοτελικό άρκο της πρωτεϊνης
β) Μετάλλαξη χωρίς νόημα στο καρβόξιτελικό άκρο της πρωτεϊνης
γ) Μετατόπιση του πλαισίου ανάγνωσης στο καρβοξυτελικό άκρο της πρωτεϊνης

- Το ένα πολλαπλής επιλογής ήταν για τα περιοριστικά ένζυμα και τις αλληλουχίες του, ένα για μετάβαση/μεταστροφή βάσης, ένα για τις πρωτεΐνες που συμμετέχουν στην πρωτεϊνοσύνθεση.

- Αντιστοίχηση ειδών RNA (t, m, r, sn, sno, mi, si, sca) με τις λειτουργίες τους

Αν θυμηθώ κάτι άλλο θα το προσθέσω...

Edited by amoula, 08 July 2008 - 03:05 PM.


#10 DR.FOTIOS

DR.FOTIOS

    Αγροτικός (επίπεδο VI)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 300 posts
  • Location:ATHINA

Posted 01 September 2008 - 02:20 PM

ΘΕΜΑΤΑ ΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ 1/9/2008

ΟΙ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΕΙΣ...

1. ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ APC ΠΡΩΤΕΙΝΗΣ ΣΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΑΧΕΩΣ ΕΝΤΕΡΟΥ.

2. ΔΙΝΟΤΑΝ ΕΝΑ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ. Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΕΠΑΣΧΕ ΑΠΟ ΕΠΙΔΕΡΜΟΛΥΣΗ Η ΜΗΤΕΡΑ ΗΤΑΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ. ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΕΝΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΕΠΑΣΧΕ ΚΑΙ ΕΠΑΣΧΕ ΕΝΑ ΑΓΟΡΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΕΑ. ΖΗΤΟΥΣΕ

α) ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΕΡΜΟΛΥΣΗΣ.
β) ΤΟΥΣ ΓΟΝΟΤΥΠΟΥΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΖΕΥΓΑΡΩΝΑΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΕΑ
γ) ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΥΝΔΙΝΟ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΕΡΜΟΛΥΣΗΣ Σ'ΕΝΑ ΑΤΟΜΟΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΓΕΝΕΑΣ.

3. ΠΟΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΛΕΙΨΗ ΦΑΙΝΥΛΑΛΑΝΙΝΗΣ ΚΑΙ ΤΥΡΟΣΙΝΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ.

4. ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ . ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ. ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ.

5. Σ'ΕΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΜΦΥΤΕΥΣΗΣ ΚΑΠΟΙΑ ΩΑΡΙΑ ΑΥΛΑΚΩΝΟΝΤΑI ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΓΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΣΠΕΡΜΑΤΟΖΩΑΡΙΑ ΕΝΩ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΑ ΓΟΝΙΜΟΠΟΙOΥΝΤΑI ΑΠΟ ΔΥΟ ΣΠΕΡΜΑΤΟΖΩΑΡΙΑ. ΤΙ ΘΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ ΑΥΤΩΝ.

6. ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ PCR ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΜΕ ΤΗΝ PCR ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ DNA (ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ)

7.ΕΝΑ ΖΕΥΓΑΡΙ ΠΡΟΣΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΓΙΑΤΡΟ ΓΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ. Η ΓΥΝΑΙΑ ΕΙΧΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΩΣ Η ΓΙΑΓΙΑ ΤΗΣ ΕΙΧΕ ΓΕΝΝΗΣΕΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ DOWN. ΤΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΣΕ ΤΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΕΙ.

8. ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΠΑΣΧΟΥΝ:
α) συν. KLEINEFELTER.
β) συν. TURNER
γ) συν. DOWN
ΠΟΙΑ Η ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ.

9. ?

10. ?
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ......

Edited by DR.FOTIOS, 01 September 2008 - 02:21 PM.


#11 mdsw

mdsw

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 73 posts

Posted 10 June 2010 - 04:25 PM

ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ 10/6/2010

1.θεμα πολλαπλης επιλογης σχετικα με το ποτε ειναι ενεργοι οι υποκινητες ή οι ενισχυτες(στη μεταγραφη,στη μεσοφαση....ειχε ακομα 2-3 επιλογες)
2.Επαναληπτικες αλληλουχιες DNA.Ποιος ο ρολος τους σε ανασυνδυασμους;
3.Ευχρωματινη και ετεροχρωματινη.Που ειναι περισσοτερο ενεργα τα γονιδια και γιατι;
4.Ρολος 1ης μειωτικης διαιρεσης στη γενετικη ποικιλοτητα
5.Με δικα σας παραδειγματα να διατυπωσετε τους νομους του Mendel
6.Τροπος κληρονομησης αιμορροφιλιας και αχρωματοψιας στο κοκκινο και πρασινο
7.Αν σε μια κωμοπολη ειχαν αυξηθει τελευταια τα νεογνα με βλαβες νευρικου σωληνα ή καρδιακες ανωμαλιες τι θα ερευνουσατε;
8.Συνδεδεμενα γονιδια.Δωστε 2 παραδειγματα
9.Γιατι παθολογικα αλληλομορφα που κληρονομουνται με επικρατη τροπο μπορει να μη διασπειρονται σε ευρυτερα πληθυσμιακα στρωματα;
10.Φαινομενο ιδρυτη

Συγγνωμη για διατυπωση...

#12 Parolo

Parolo

    Τελειόφοιτος (επίπεδο IV)

  • Prominent Members
  • PipPipPipPip
  • 128 posts

Posted 18 March 2011 - 04:34 PM

Πτυχιακή 18/03/2011

1)Πινακάκι να συμπληρώσεις ναι-όχι σχετικά με το τι κάνουν/έχουν ογκογονίδια-ογκοκατασταλτικά
2)Κύρια αιμοσφαιρίνη φυσιολογικού ενήλικα.Εξήγηση
3)Είχε ένα RFLP με θέση που κόβει το EcoRΙ και κομμάτια συγκεκριμένου αριθμού βάσεων(1,2,3kb),να επιλέξεις πόσα και τι μεγέθους τμήματα θα πάρουμε με αποτύπωση Southern
4)Τι προκαλεί η μετάλλαξη σε ρυθμιστική περιοχή(π.χ εκκινητής) σε ένα πρωτο-ογκογονίδιο και πως λειτουργεί ένα ολιγονουκλεοτίδιο αντίθετου νοήματος(antisense)
5)Ώριμο mRNA,ποια στοιχεία του κωδικοποιούνται απο το DNA και ποιά είναι απο μετα-μεταγραφρική ρύθμιση
6)Κυτταρική σύντηξη και διαγνωστικές εφαρμογές
7)Γιατί είναι σημαντική η μελέτη των ομόζυγων στον πληθυσμό?
8)Γιατί ο ιατροδικαστής στέλνει τη τρίχα που βρέθηκε στο σημείο του εγκλήματος(?) στο εργαστήριο.Τι περιμένει να βρεί?
9)Ζευγάρι έρχεται για γενετική συμβουλευτική,η αδελφή του πατέρα της έχει ένα παιδί με Down.Συμβουλές?
10)Μόριο ανοσοσφαιρίνης,περιγραφή της δομής και ειδικευμένη λειτουργία.

#13 Comfortably Numb

Comfortably Numb

    Μεγαλοπροφέσορας (επίπεδο IX)

  • Moderators
  • 1,213 posts
  • Location:In Cloud Cuckoo Land
  • Gender:Male

Posted 18 November 2011 - 10:31 PM

Θέματα Πτυχιακής Βιολογίας ΙΙ 18/11/2011

1. Τι είναι τα επιστατικά γονίδια.
2. Σημειακή μετάλλαξη σε κωδικόνιο. Πιθανά αποτελέσματα.
3. Πρώτο-ογκογονίδια. Φυσιολογικές λειτουργίες και μηχανισμοί ενεργοποίησής τους κατά την καρκινογένεση.
4. α)Συν-επικρατή αλληλόμορφα. β)Που εντοπίζονται και πως κληρονομούνται τα ολανδρικά γονίδια
5. Κυτταρική σύντηξη. Διαγνωστικές εφαρμογές
6. Περιγραφή τεχνικών μέσω των οποίων είναι δυνατή η εξακρίβωση της ταυτότητας ατόμου μέσω τριχών ή άλλου βιολογικού υλικού
7. Μηχανισμοί διαφορετικής έκφρασης παθολογικού χαρακτηριστικού σε πληθυσμό
8. Μηχανισμοί ποικίλης έκφρασης ενός παθολογικού χαρακτηριστικού στο άτομο
9. Σημασία "ισορροπημένου" πολυμορφισμού στην πληθυσμιακή εξέλιξη
10. ...

Για τις επί πτυχίω εξετάσεις η ύλη είναι όλο το βιβλίο του Gelehrter. Για να μπείτε στην νοοτροπία της εξέτασης, ειδικά αν έχει περάσει καιρός και έχετε χάσει την επαφή με το αντικείμενο, οι ερώτησεις στο τέλος του βιβλίου βοηθάνε πολύ.

Edited by Vandrarna, 19 November 2011 - 12:18 AM.


#14 Newborn

Newborn

    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

  • Members
  • PipPipPip
  • 26 posts

Posted 15 May 2012 - 12:23 PM

ΘΕΜΑΤΑ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ (15.05.2012)

1. Παράγοντες που επηρεάζουν την ποικιλία των αλληλομόρφων.
2. Για ποιό λόγο τα πρωτεινοσώματα δεν αντιστοιχούν πλήρως στα μεταγραφώματα? (καπως έτσι...)
3. Τρόποι μεταλλαξιογένεσης του γονιδιώματος.
4. Τί είναι ο συντελεστής συγγένειας και πού χρησιμοποιήται πρακτικά?
5. Τί είναι η ηλεκτροδιαπερατότητα και πού χρησιμοποιείται.
6. Είδη γονιδιακής θεραπείας και χαρακτηριστικά του καθενός.
7. Χαρακτηριστικά γονιδιακών τραπεζών. (κάπως ετσι...)
8. & 9. Πολλαπλής σχετικά με τα βλαστοκύτταρα.
10. Κύκλος ζωής ενός ρετροιού.

...και όποιος βοηθηθεί από τα παραπάνω θέματα παρακαλώ θερμά να γράψει και τα δικά του όταν εξεταστεί!!!Είναι τραγικά άδειο το topic αυτό και όσοι εξετάζονται στο μάθημα αυτό σε πτυχιακή πραγματικά δεν ξέρουν τί να πρωτοδιαβάσουν και πώς...!Δική μου γνώμη είναι πως πάνω κάτω δεν υπάρχουν σίγουρα θέματα....το μάθημα θέλει καθολικό διάβασμα και πάνω απ' όλα κατανόηση της ύλης. Γενικά είναι επιηκείς στη βαθμολόγηση αρκεί να τα παλέψει κανείς όλα τα θέματα.Για ό, τι δεν ξέρετε στίψτε το μυαλό σας και σχηματίστε μια απάντηση...μην το φοβάστε!!!Και αφού στίψετε το μυαλό σας και γράψετε την απάντηση και παραδώσετε το γραπτό......................ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!!!!!!!

Άντε καλή τύχη στους επόμενους....

#15 NikolasN

NikolasN

    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

  • Members
  • PipPip
  • 7 posts

Posted 30 June 2012 - 12:25 PM

Κανονική Εξεταστική - 28 Ιουνίου 2012

Ύλη: Alberts 6-10, 20, 21, Γενετική 3-6,8-11,13,14, e-class, Εργαστηριακός οδηγός εν. 5-8.

Η 1η απο τις 2 βάρδιες:

5 πολλαπλής επιλογής με μια σωστή απάντηση
5 πολλαπλής επιλογής με παραπάνω απο 1 σωστές απαντήσεις

11. Ένα σχεδιάγραμμα του DNA πάνω στο οποίο είχαν σημειωθεί 4 σημεία Α,Β,Γ,Δ. Να αντιστοιχήσεις τα 4 τεσσερα σημεία με το αποτέλεσμα που θα προκαλούσε μετάλλαξη στα σημεία αυτά (αδυναμία μεταγραφής, αδυναμία μεταφρασης, πρβλημα συναρμολογησης/ματισματος κ.α.)
12. Δίνονταν 2 αλυσίδες DNA με μονόκλωνα άκρα. Σε δοκιμαστικό σωλήνα με ότι χρειάζεται για την αντιγραφή, θα υπάρξουν προϊόντα πολυμερισμού; Αν ναι, ποια; Αν όχι γιατί;
[χρειαζόταν να πεις οτι απαιτείται 3' άκρο για να γινει ο πολυμερισμός]
13.Σωστό ή λάθος και γιατί: Τα ένζυμα επιδιόρθωσης για αποπουρίνωση και απαμίνωση για να διορθώσουν τις βλάβες αναγνωρίζουν τις νεοσυντεθειμένες αλυσίδες.
14. Πως η χρήση τροποιημένων νουκλεοτιδίων οδηγεί στον τερματισμό σύνθεσης νέων κλώνων DNA και πως αυτό χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμο αλληλουχίας DNAq
15. Διαφορές στην γονιδιακή θεραπεία (κύτταρα στόχοι, γονίδιο, φορείς) στον καρκίνο και μονογονιδιακη ασθένεια
16. Σχεδιαγραμμα του mRNA κ του ώριμου mRNA με σημέια στα οποία το έκοβαν περιοριστικά ένζυμα. Με βάσει τα σημέια που έλειπαν στο ώριμο mRNA πόσα ιντρόνια υπήρχαν;
17. Δένδρο οικογένειας που το ένα παιδί έπασχε απο φιανυλκετονουρία. Δινόταν το αποτέλεσμα της ηλεκτροφόρησης (πρωτεϊνης DNA δε θυμάμαι) για γονείς που έδιναν 2 ζώνες [ετεροζυγώτες] και για ενα υγιές παιδί που έδινε 1 ζώνη [ομοζυγώτης για φυσιολογικο αλληλομορφο] . Να σχεδιασεις το αποτελεσμα της ηλεκτροφορησης για το παιδι που πάσχει και το 2ο υγιές παιδι.
18. Δένδρο για ασθένεια με γενετική αποτύπωση σε αρσενικά. Ζητούσε συγκεκριμένους γονοτύπους.
19. Δένδρο για νεόπλασμα του παχέος εντέρου. Στη δευτερη και τη τρίτη γενιά προέκυπταν ασθενείς απο υγιείς γονείς. Αν η ασθένεια κληρονομείται με αυτοσωμικό επικρατή τρόπο ποια άτομα έιχαν σίγουρα μεταλλαγμένο αλληλομορφο αλλα δε νοσησαν;
20. Δινόταν συγκεκριμένος αριθμός ομοζυγωτών Α1Α1 Α2Α2 και ετεροζυγωτών Α1Α2. Να βρεις τις συχνότητες για καθένα απο τα 2 αλληλόμορφα.

Συγγνώμη για την διατύπωση που δεν είναι ακριβής

#16 Ltn

Ltn

    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

  • Members
  • PipPip
  • 24 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 October 2012 - 01:56 PM

Θέματα πττυχιακής εξέτασης - 30/10/2012

1. Σωστό/Λάθος σχετικά με τη διαφορά εμβρυϊκών κι ενηλίκου τύπου βλαστικών κυττάρων: (οι απαντήσεις με επιφύλαξη)

α. προέρχονται από την εσωτερική κυτταρικη μάζα της βλαστοκύστης (Σ)
β. έχουν μεγαλύετρο δυναμικό διαφοροποίησης (Σ)
γ. πλαστικότητα (Λ)
δ. σε καλλιέργεια παράγουν πολλά κύτταρα (Λ)
ε. παράγουν όλα τα κύτταρα του οργανισμούς (Σ)

2. Ιδιότητες SINES, LINES. Υπάρχουν ενδείξεις για σύνδεσή τους με ασθένειες;

3. Ομόλογος ανασυνδυασμός

4. Η αιμομιξία αποτελεί μία από τις ενδείξεις γενετικής συμβουλευτικής. Εξηγήστε τι συμβαίνει σε γονιδιακό επίπεδο στο έμβρυο.

5. Περιγράψτε τη δομή των περιοχών του υποδοχέα της LDL. emshocking

6. Ο γενετικός κίνδυνος για μία ομάδα γονιδίων ήταν αυξημένος σε έναν πληθυσμό. Τί συμπεραίνετα από ατό για τον πληθυμό;

7. Δυστροφίνη: γιατί μικρές ελλείψεις έχουν σοβαρότατες συνέπειες;

8. Τι είναι τα knockout ποντίκια.

9. Μονογονεϊκή δισωμία: τι είναι και συνέπειες.

10. Σύντηξη κυττάρων αγελάδας με ανθρώπου. Τί περιμένετε να γίνει. Περιγράψτε αναλυτικά τα σενάρια. emwin

Edited by Ltn, 30 October 2012 - 03:00 PM.


#17 Comfortably Numb

Comfortably Numb

    Μεγαλοπροφέσορας (επίπεδο IX)

  • Moderators
  • 1,213 posts
  • Location:In Cloud Cuckoo Land
  • Gender:Male

Posted 12 March 2015 - 04:30 AM

ΠΡΟΧΕΙΡΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ

 

ΎΛΗ

 

Ιατρική ΓενετικήThompson κεφάλαια : 5,6,7,9,11,13,15,16,17,20

Alberts: 6,7,8,9,10,20,21

 

 

Οδηγός

 

Αν και εκτός ύλης προτείνω να ξεκινήσετε κάνοντας  μια ανάγνωση στο κεφάλαιο 2 από το βιβλίο του Thompson (περιγραφή του χρωμοσώματος και της κυτταρικής διαίρεσης) Θα σας βοηθήσει να θυμηθείτε κάποια πράγματα που χρειάζονται για να κατανοείτε τι διαβάζετε. Προσέξτε τη μείωση και θα έλεγα να μάθετε απέξω το πινακάκι στην σελίδα 40 του Thompson με τις γενετικές συνέπειες της μείωσης (έχει πέσει και σαν θέμα).

 

Στην συνέχεια θα πρότεινα να διαβάσετε ΑΡΙΣΤΑ το κεφάλαιο 10 από Alberts (τεχνικές μοριακής βιολογίας -  τουλάχιστον ένα θέμα)

 

Πολύ καλά τα κεφάλαια 5-6-7, 9 και 16 από Thompson. Προσοχή στις ερωτήσεις των κεφαλαίων (υπάρχουν και οι απαντήσεις στο τέλος). Το κείμενο συχνά παραπέμπει στα κλινικά περιστατικά στο ένθετο στη μέση του βιβλίου. Συνιστώ μια ανάγνωση των περιστατικών που αναφέρονται στα παραπάνω κεφάλαια όχι για να μάθετε τα νοσήματα, αλλά για να  καταλάβετε τους μηχανισμούς που οδηγούν σ αυτά, ειδικά σε σημεία που το κείμενο στα κεφάλαιο κατά την ταπεινή μου γνώμη πλατειάζει.     

 

Από τα άλλα και ειδικά από τον Alberts ό,τι προλάβετε.

 

ΤΗOMPSON 

 

Κεφάλαια 5-6 : Κυτταρογενετική
Παλιότερα ζητούσαν περιγραφή γενετικών συνδρόμων. Τον τελευταίο καιρό φαίνεται ότι τους ενδιαφέρει περισσότερο να ξέρετε να περιγράψετε τους μηχανισμούς που οδηγούν π.χ. στο σύνδρομο Down (σελίδες 119-122), στο σύνδρομο Turner, στο Klinefelter.  Συχνό το θέμα όπου ζευγάρι ζητά γενετική συμβουλή για το σύνδρομο τάδε. Αρκετά σημαντικά θέματα: πίνακας σελίδα 90 (μη ισοζυγισμένοι καρυότυποι) μετάθεση κατά Robertson, μωσαϊκισμός (σε συνδυασμό με τις σελίδες 171-173),  γονιδιακό εντύπωμα, χρωμοσωμική αστάθεια , απενεργοποίηση χρωμοσώματος Χ και πινακάκι σελίδας 132 (χρωμοσωματικά χαρακτηριστικά απενεργοποίησης χρωμοσώματος Χ & συνδυασμός με σελίδα 165 ), αντιστάθμιση της δόσης, νοητική υστέρηση

 

Κεφάλαιο 7:  Μονογονιδιακή Κληρονομικότητα
Να γνωρίζετε τα χαρακτηριστικά των τρόπων κληρονόμησης (υπάρχουν και σχετικά πινακάκια σύνοψης στο κεφάλαιο ΚΑΙ το πινακάκι της μιτοχονδριακής κληρονομικότητας). Να μπορείτε να καταλαβαίνετε τι βλέπετε σε ένα γενεαλογικό δένδρο. (πιθανή άσκηση)  Σημαντικά θέματα : Ατελής διεισδυτικότητα, ποικίλη εκφραστικότητα, παράγοντες που επηρεάζουν τα πρότυπα κληρονόμησης (σελίδα 154-155), ετερογένεια αλληλόμορφου (το παράδειγμα της κυστικής ίνωσης), γενετικού τόπου, ασταθείς νουκλεοτιδικές επαναλήψεις και φαινόμενο επίσπευσης (παράδειγμα νόσου Huntington και σύνδρομο εύθραυστου Χ) 

 

Κεφάλαιο 9 : Γενετική Ποικιλότητα στα Άτομα και στους Πληθυσμούς
ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ, Σελίδα 226 πινακάκι για μεταλλάξεις (και συνδυαστικά σελίδα 384 εικόνα 11.1 και σελίδα 387 από κεφάλαιο 11), πολυμορφισμοί, νόμος Hardy Weinberg και το σχετικό πινακάκι σελίδας 240, παράγοντες που τροποποιούν την ισορροπία, επιπτώσεις ενδογαμίας (σελίδα 244 σε συνδυασμό με 247 μετανάστευση και γονιδιακή ροή),  φαινόμενο του ιδρυτή, πλεονέκτημα του ετεροζυγώτη   (το παράδειγμα των φορέων δρεπανοκυτταρικής αναιμίας και η ηπιότερη νόσηση από ελονοσία)

 

Κεφάλαιο 11 : Αιμοσφαιρνοπάθειες
Χρονικές μεταβολές στη σύνθεση των σφαιρινών, περιοχή ελέγχου γενετικού τόπου και κλινική του σημασία. Από εκεί και πέρα και καθώς κάπου χάνεται η μπάλα στην συνέχεια του κεφαλαίου, προτείνω διάβασμα μόνο από το ένθετο με τα κλινικά περιστατικά : ανεπάρκεια G6PD (σελίδα 309) δρεπανοκυτταρική νόσος (σελ. 364),θαλασαιμίες (σελ 368, 369)  με έμφαση στους γενετικούς μηχανισμούς

 

Κεφάλαιο 13 : Θεραπεία Γενετικών Νοσημάτων
Μια γρήγορη ανάγνωση. Προσοχή στο πινακάκια της σελίδας 474, 477, 484, και στις στρατηγικές γονιδιακής μεταφοράς (σελ 486,487)

 

Κεφάλαιο 15 : Προγεννητική διάγνωση
Μια γρήγορη ανάγνωση Μια σχετική προσοχή στα εξής : ενδείξεις προγεννητικής διάγνωσης σελίδα 524, αιτίες αυξημένης α-εμβρυϊκής πρωτεΐνης (σελίδα 527 πίνακας 15.3), μωσαϊκισμός περιορισμένος στον πλακούντα (σελίδα 536), προεμφυτευτική γενετική διάγνωση

 

Κεφάλαιο 16 : Γενετική του Καρκίνου
ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ (σελίδα 544), τρόποι ενεργοποίησης των πρωτοογκογονιδίων (πίνακας 16.1 σελίδα 549) Χρωμόσωμα της Φιλαδέλφιας (σελίδα 548), μοντέλο δυο χτυπημάτων (ρετινοβλάστωμα σελίδα 552), τι είναι η απώλεια της ετεροζυγωτίας (σελ 553) Προτείνω να διαβαστούν μόνο τα κλινικά περιστατικά από το ένθετο για καρκίνο μαστού (σελ. 296) χρόνια μυελογενή λευχαιμία (σελ 302), οικογενής πολυποδιάση (σελ 312) κληρονομικός μη πολυποδιασικός καρκίνος του κόλου (σελ. 324) και όχι το υπόλοιπο κεφάλαιο.

 

Κεφάλαιο 17 : Εξατομικευμένη Γενετική Ιατρική
Οικογενειακό ιστορικό (σελ. 574), έλεγχος ετερόζυγων ατόμων (σελ. 583)

 

Κεφάλαιο 20 : Ηθικά Ζητήματα
o tempora o mores

 

Ε CLASS BONUS :  Ρετροϊοί και βλαστικά κύτταρα. (τις σχετικές διαφάνειες) 

 

ALBERTS

 

Δώστε βάση στο κεφάλαιο 10. και στις μεταλλάξεις στο κεφάλαιο 9 του Thompson
Από εκεί και πέρα  :

 

Κεφάλαιο 6 : Διχάλα αντιγραφής, Λειτουργίες DNA πολυμεράσης μηχανισμοί επιδιόρθωσης αταίριαστων ζευγών  μηχανισμοί επιδιόρθωσης βλαβών DNA
 

Κεφάλαιο 7 : διαφορές αντιγραφής από μεταγραφή (σελ.279), διαφορές  DNA και RNA πολυμεράσης,  υποκινητές αλληλουχία τερματισμού,  – παράγοντας  σίγμα (σελ. 282-284), καλύπτρα RNA – πολυαδενυλίωση, μάτισμα και ρόλος snRNAs, άνισος επιχιασμός

 

Κεφάλαιο 8: ρυθμιστικές αλληλουχίες DNA εικόνα 8-5, καταστολείς και ενεργοποιητές

 

Κεφάλαιο 9 : Ομόλογος ανασυνδυασμός είδη γενετικών αλλαγών

 

Κεφάλαιο 10: ΑΡΙΣΤΑ . Το μόνο κεφάλαιο από το οποίο υπάρχει σχεδόν πάντα τουλάχιστον ένα θέμα. Νουκλεάσες περιορισμού, probes, DNA μικροσυστοιχίες , PCR και RT PCR  διαγονιδιακά ζώα και Knock-out γονίδια (σελ. 436) αποτύπωση κατά Southern ή Northern, RFLPs

 

Παλέψτε όλα τα θέματα. Δεν έχει κανένα νόημα να ξενυχτήσετε το προηγούμενο βράδυ προσπαθώντας να παπαγαλίσετε. Πρέπει να έχετε όσο πιο καθαρό μυαλό γίνεται.
 

Ελπίζω να φανεί χρήσιμο ή τουλάχιστον να μην σας μπερδέψει παραπάνω. Καλή επιτυχία !

 

ΥΓ : Σαν καλά παιδιά που είστε είμαι σίγουρος ότι από εδώ και πέρα  θα αναρτάτε είτε στο group στο facebook, είτε εδώ τα θέματα των πτυχιακών εξετάσεων για να διευκολύνετε τους επόμενους .


Edited by Comfortably Numb, 12 March 2015 - 04:34 AM.


#18 Spiff

Spiff

    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 March 2015 - 12:03 AM

ΠΤΥΧΙΑΚΗ 20/2/2015

 

Δυστυχώς οι διατυπώσεις δεν ειναι ακριβείς ούτε πλήρεις.

 

1. Γράψτε πώς θα φαίνεται η αλληλουχία RNA στη μεταγραφή της πάνω και της κάτω αλυσίδας, με κατεύθυνση 5'->3'.

5'-AGTTTAACCTGT-3'

3'-ΤCAAATTGGACA-5'

(τυχαίο παράδειγμα)

2. Σε ποια επίπεδα γίνεται έλεγχος της έκφρασης των γονιδίων;

3. Τί είναι τα μεταθετά στοιχεία, τί γνωρίζετε για αυτά;

4. Ιδιότητες SINES, LINES (υπάρχουν ενδείξεις για σύνδεσή τους με ασθένειες;)

5. Ένα ζευγάρι προσέρχεται για συμβουλή. Ο πατέρας της γυναίκας είχε αχρωματοψία και ο παππούς της είχε μυϊκή δυστροφία Duchenne. Περιγράψτε με σαφή τρόπο αν υπάρχει κίνδυνος για τους απογόνους του ζευγαριού;

6. Συνεπικρατή αλληλόμορφα...

7. Διαφορές στη μεταγραφή μεταξύ προκαρυωτικού και ευκαρυωτικού κυττάρου.

8. Τί κωδικοποιούν τα γονίδια του ρετροϊού;

9. Η κυστική ίνωση είναι μεταδοτική;...

10. ;;;

 

Ο κ. Μαρίνος παρακάλεσε οι πτυχιακοί να περάσουν τις βιολογίες εντός του 2015 γιατί από το 2016 θα αλλάξει ο τρόπος εξέτασης αφού έχει αλλάξει η διδακτέα ύλη/τρόπος διδασκαλίας και θα είναι πιο δύσκολο να περαστεί το μάθημα από κάποιον που δεν έχει παρακολουθήσει τα μαθήματα.



#19 dionysos13

dionysos13

    Ψαράκι (επίπεδο Ι)

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 19 March 2015 - 01:08 PM

Θέματα Πτυχιακής 19/3/2015

 

1.Χαρακτηριστικά αυτοσωμικής επικρατούς κληρονομικότητας.

 

2.α)Τι είναι ο υποκινητής?

   β)Τι είναι η ευχρωματίνη και τι η ετεροχρωματίνη?

 

3.Άσκηση στην οποία έδιναν ότι για δυο αλληλόμορφα Α και α για τα οποία ο πληθυσμος είναι σε ισορροπία συχνότητα ΑΑ=0.81 αα=0.01 και Αα=0.18

Να υπολογιστεί η συνότητα των Α και α στο πληθυσμό. Ποια η συχνότητα στην επομενη γενιά?

 

4.Τι είναι η αντιστροφη μεταγραφάση?

 

5.Ποια είναι τα είδη RNA και πως στο mRna στα ευκαρυωτικά γίνεται η αποκοπή των ιντρονίων?

 

6.Ορισμός γονιδιακής θεραπείας.

 

7.Τι ειναι οι μικροσυστοιχίες?

 

8.Σε άτομο με β θαλασσαιμία ποια θεραπευτική τακτική δεν θα ωφελήσει?

α.Μείωση β σφαιρίνης  β.αυξηση εμβρυικλης αιμοσφαιρίνης HbF  γ. μετάγγιση και αποσιδληρωση

Σύντομη εξήγηση.

 

9.πολλαπλής για βλαστικά κύτταρα

 

10.α)Αρουραίος εκτίθεται σε υπεριώδη ακτινοβολία. Θα κληρονομήσουν τις μεταλλάξεις οι απόγονοι του?

     β)Άτομο δεν μπορεί να συνθέσει βαριες αλυσίδες ΗLA τάξης 1 . Ποιό το αποτέλεσμα?


Edited by dionysos13, 19 March 2015 - 01:12 PM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users