Jump to content
Sign in to follow this  
plehanof

[πληροφορίες για ειδικότητα] Ιατροδικαστική

Recommended Posts

Σύμφωνα με το σχετικό Π.Δ. για ειδίκευση στην Ιατροδικαστική απαιτείται ένας χρόνος ειδίκευσης σε Παθολογική Ανατομική και δύο χρόνια Ιατροδικαστικής, με δυνατότητα η Παθολογική Ανατομική να έπεται της Ιατροδικαστικής και η τοποθέτηση του ειδικευομένου να γίνεται με ξεχωριστή τοποθέτηση. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής ταυτόχρονα σε δύο λίστες ειδίκευσης νοσοκομείων, μια για Παθολογική Ανατομική και μια για Ιατροδικαστική, και ειδίκευση στο κομμάτι που η θέση ανοίγει νωρίτερα ή όχι; Δηλαδή είναι πραγματοποιήσιμα τα εξής σενάρια;: α) Δηλώνω Παθαν κ Ιατροδικαστική. Η Παθάν ανοίγει νωρίτερα κάνω ένα χρόνο και μετά συνεχίζω κανονικά ιατροδικαστική χωρίς να διαγραφώ και να επανεγγραφώ στη λίστα της Ιατροδικαστικής. β)Δηλώνω Παθαν κ Ιατροδικαστική. Η ιατροδικαστική/Παθαν ανοιγει νωρίτερα, παραιτούμαι από Παθάν/Ιατροδικαστική και ξαναγράφομαι στη λίστα με το διορισμό μου. emquestion

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δηλώνεις πρώτα το ένα μέρος (Παθολογοανατομία ή Ιατροδικαστική) και την ημέρα που θα υπογραφθεί η απόφαση τοποθέτησης για το κομμάτι αυτό θα δηλώσεις το επόμενο.

Κι επειδή η ιατροδικαστική έχει μεγαλύτερη αναμονή (ακόμα και στα Ιωάννινα και Ηράκλειο) δήλωσε Παθολογοανατομία στα 42 νοσοκομεία ανά την Ελλάδα και Ιατροδικαστική όταν με το καλό διοριστείς παθολογοανατομία δηλώνεις όπου έχει καλύτερη αναμονή.

Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία σχετικά με τις αναμονές παθολογοανατομίας και ιατροδικαστικής και όσο αφορά την ειδικότητα ευχαρίστηση μου να σε βοηθήσω.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Να ρωτήσω κάτι βρε παιδιά,εσείς που ασχολείστε παραπάνω με τις ειδικότητες?

κάποιος που τελειώνει ιατροδικαστική τι ακριβώς κάνει μετά,εκτός βέβαια από το να"ελέγχει"πτώματα,θύματα βιασμού κτλ?Είναι μόνο μέσα σε νοσοκομείο η θέση του?Στα επείγοντα?Τι ακριβώς κάνει?

Ευχαριστώ!

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Να ρωτήσω κάτι βρε παιδιά,εσείς που ασχολείστε παραπάνω με τις ειδικότητες?

κάποιος που τελειώνει ιατροδικαστική τι ακριβώς κάνει μετά,εκτός βέβαια από το να"ελέγχει"πτώματα,θύματα βιασμού κτλ?Είναι μόνο μέσα σε νοσοκομείο η θέση του?Στα επείγοντα?Τι ακριβώς κάνει?

Ευχαριστώ!

Χρίστινα, είναι από τα πιο ωραία που έχω ακούσει τελευταία.emo-rade.gif

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emblush Καλά επειδή είναι μεσημέρι...

-Πέρα απ'τις ιατροδικαστικές εξετάσεις, εκτελεί αυτοψίες χώρου (πως είναι στο CSI; ε, καμμία σχέση!), καταθέτει σαν εμπειρογνώμονας (και όχι μόνο) στο δικαστήριο, αν το ψάξει και πιο πολύ συμμετέχει σε επιτροπές για τη θέσπιση των επιτρεπτών ορίων αλκοόλ στο αίμα των οδηγών τροχοφόρων, και πολύ πολύ σπάνια συμμετέχει και σε οργανισμούς ελέγχου dopping σε ολυμπιακούς και άλλους αγώνες, ονόματα και υπολήψεις δεν θίγουμε emwhistling Κυρίως όμως φωνάζει " Μήτσο το πριόνι" και έρχεται ο καταπληκτικός κύριος με την πλαστική ποδιά, και όλα τα άλλα ωραία θα τα δεις στο 6ο έτος. emblow

Τροποποιήθηκε από DrV

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ο κάθε συνάδελφος που τελειώνει την ειδικότητα της ιατροδικαστικής είτε περιμένει να βγει κάποια προκήρυξη του Υπουργείου Δικαιοσύνης και να μπει στο δημόσιο, είτε συναργάζεται με δικηγορικά γραφεία ως πραγματογνώμονας.

Δεν ανήκει στο Νοσοκομείο, ούτε στο Ε.Σ.Υ.

Ανήκει στο Υπουργείο Δικαιοσύνης.

Το ότι παραχωρείται πολλές φορές χώρος για το εργαστήριο της ιατροδικαστικής από τα νοσοκομεία είναι απλά λόγοι διευκόλυνσης.

Ιατροδικαστικές υπηρεσίες υπάρχουν ανά την Ελλάδα, όπου υπάρχει και Εφετείο.

Ο ιατροδικαστής βάσει των επιστημονικών του γνώσεων και εμπειριών βοηθάει στο έργο της Δικαιοσύνης.

Τι ακριβώς κάνει :

1. Ασχολείται με την Θανατολογία, δηλαδή τα ιατροδικαστικά προβλήματα που έχουν σχέση με τον θάνατο.

2. Ασχολείται με την Δικαστική Παθολογική Ανατομική, δηλαδή την μακροσκοπική και ιστολογική εξέταση του πτώματος (αυτοψία χώρου συμβάντος, νεκροψία, νεκροτομή).

3. Ασχολείται με την Δικαστική Τραυματολογία, δηλαδή τις κακώσεις σε ζωντανό άτομο (τροχαία ατυχήματα,βιαιοπραγίες, βιασμοί).

4. Ασχολείται με την Δικαστική Τοξικολογία, δηλαδή με περιστατικά βίαιων θανάτων που οφείλονται στη λήψη φαρμακευτικών ουσιών.

Αυτά είναι τα βασικότερα.....

Προς το παρών...αυτά.....να ασχοληθώ κι εγώ με κάτι βασικό....το φαγητό μου :P

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΙΑΤΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΗ - Επιστολή προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης

Προς τον Αξιότιμο κ. Σωτήρη Χατζηγάκη

Υπουργό Δικαιοσύνης

Κοινοποίηση:

1.Αξιότιμο κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή, Πρωθυπουργό

2.Αξιότιμο κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων

3.Αξιότιμο κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

4.Μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου

Θέμα: Σχετικά με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο: Μεταρρυθμίσεις στην οργάνωση της Ιατροδικαστικής υπηρεσίας στην θεραπευτική μεταχείριση χρηστών ναρκωτικών ουσιών και άλλες διατάξεις.

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ

Με την παρούσα επιστολή οι υπογράφοντες ειδικευόμενοι ιατροί στην Ιατροδικαστική από τα Εργαστήρια Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας της Κρήτης, της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των Ιωαννίνων, καθώς και όλων των ειδικευομένων που αυτή τη στιγμή κάνουν ειδικότητα (1 χρόνο) Παθολογικής Ανατομίας με σκοπό την Ιατροδικαστική, διαμαρτυρόμεθα σχετικά με το περιεχόμενο του παραπάνω υπό κατάθεση νομοσχεδίου και ειδικότερα για το άρθρο 2 παρ.2 αυτού όπου διαπιστώνουμε, προς μεγάλη μας λύπη, ότι αναθέτεται η διενέργεια των Ιατροδικαστικών πράξεων αποκλειστικά στις Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες.

Σύμφωνα με την παραπάνω παράγραφο, εκτιμούμε, ότι γίνεται μια προσπάθεια υποβάθμισης της χορήγησης της Ιατροδικαστικής ειδικότητας. Είναι γνωστό ότι η ειδικότητά μας δίδεται μόνο σε τέσσερα Πανεπιστήμια σε όλη τη χώρα και η διάρκειά της είναι, δυστυχώς, μόνο 3 χρόνια παρά την οδηγία της Ε.Ε να γίνει τουλάχιστον 5 χρόνια.

Στη χώρα μας κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες εργασίας στον τομέα της Ιατροδικαστικής, μπορούμε να μιλάμε για μια δύσκολη και αρκετά απαιτητική δουλειά αν λάβουμε υπόψη μας ότι δεν έχουμε ωράριο εργασίας. Πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα από την πολιτεία στους νέους ιατρούς για να ασχοληθούν με την συγκεκριμένη ειδικότητα. Τα κίνητρα αυτά είναι αναμφισβήτητα η αναβάθμιση των Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών τόσο υλικοτεχνικά όσο και από τη πλευρά του ανθρώπινου δυναμικού αυτών.

Για να επιτευχθεί όμως το παραπάνω απαιτείται μια άρτια και μακροχρόνια εκπαίδευση των ιατρών. Η αύξηση της ειδικότητας σε 5 χρόνια (2 χρόνια Παθολογική-Ανατομική και 3 χρόνια Ιατροδικαστική) κρίνεται λοιπόν απαραίτητη προκειμένου να μπορούμε να επανδρώσουμε επάξια τις Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες στο μέλλον.

Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι το παραπάνω άρθρο καταργεί ουσιαστικά τον ρόλο των Εργαστηρίων Ιατροδικαστικών Επιστημών των ΑΕΙ και κατ’ επέκταση τους ειδικευόμενους, σε αυτά, ιατρούς και δημιουργεί σε όλους μας μια σειρά ερωτημάτων όπως:

-Με τι προσόντα θα κληθούμε να δουλέψουμε ως Ιατροδικαστές στο μέλλον χωρίς να έχουμε στο βιογραφικό μας έναν σεβαστό αριθμό Ιατροδικαστικών πράξεων?

-Μήπως μεθοδεύεται ένας συγκεντρωτισμός της Ιατροδικαστικής σε λίγους ανθρώπους, οι οποίοι μάλιστα έχουν εκπαιδευτεί και αποκτήσει τίτλο ειδικότητας και οι ίδιοι στα ίδια εργαστήρια με εμάς κατά το παρελθόν?

-Ως συνέχεια του παραπάνω μήπως θέλετε να μας πείτε «ότι δεν θέλετε άλλους Ιατροδικαστές στην Ελλάδα» ?

Συγκριτικά με τις άλλες ειδικότητες, κρίνουμε σωστό να σας ενημερώσουμε ότι, αυτή τη στιγμή ειδικεύονται μόνο 16 ιατροί σε όλη την Ελλάδα, ενώ την ίδια στιγμή στις άλλες ειδικότητες υπάρχουν τεράστιες λίστες αναμονής και υπερπληθώρα ιατρών τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.

Ήταν επιλογή μας η Ιατροδικαστική όχι γιατί δεν βρίσκαμε σε άλλη ειδικότητα θέση όπως κάνουν πλέον πολλοί συνάδελφοι αλλά γιατί πιστεύουμε ότι μέσω αυτής μπορούμε να δώσουμε πολλά και έχουμε σκοπό να στηρίξουμε οποιαδήποτε προσπάθεια αναβάθμισής της.

Ένα τέτοιο νομοσχέδιο θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην υποβάθμιση του επιπέδου των γνώσεών μας και εν συνεχεία της Ιατροδικαστικής Επιστήμης στην Ελλάδα.

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ

Προσβλέπουμε στην άμεση παρέμβασή σας για την αναθεώρηση της διάταξης που οδηγεί στην ελλιπή Επιστημονική μας κατάρτιση.

Με τιμή

Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ι. Δούζης, Δ. Νάθενα, Ε. Σπανουδάκη

Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ένα σχόλιο και τίποτα παραπάνω.

Όταν κοινοποιείται κάποιο έγγραφα προς αρμόδιες αρχές είναι ανεπίτρεπτο να αναφέρονται στο τέλος ως γνώστες του εγγράφου συνάδελφοι που αγνοούν την ύπαρξή τους.

Συμφωνώ με όσα γράφει η παραπάνω επιστολή, αλλά καλά θα ήταν πρωτού κοινοποιηθεί να ερωτηθούν και οι υπόλοιποι συνάδελφοι, αλλιώς ορθό θα ήταν να μην συμπεριληφθούν στην επιστολή.

υ.γ. Γιάννη μου....μήπως βιάστηκες λιγάκι;

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ερώτηση 4 βουλευτών προς τους Δικαιοσύνης, Υγείας, Παιδείας και Εσωτερικών

Σε κρίσιμο σημείο λειτουργίας βρίσκονται οι 12 ιατροδικαστικές υπηρεσίες που υπάρχουν σε όλη τη χώρα. Οι 28 όλοι κι όλοι ιατροδικαστές αγωνίζονται καθημερινά και σε 24ωρη βάση να ανταποκριθούν σε ένα πολύπλοκο αντικείμενο και δύσκολα μπορούν να το διεκπεραιώσουν.

ΘΕΜΑ: Η λειτουργία της ιατροδικαστικής υπηρεσίας

Σε κρίσιμο σημείο λειτουργίας βρίσκονται οι 12 ιατροδικαστικές υπηρεσίες που υπάρχουν σε όλη τη χώρα. Οι 28 όλοι κι όλοι ιατροδικαστές αγωνίζονται καθημερινά και σε 24ωρη βάση να ανταποκριθούν σε ένα πολύπλοκο αντικείμενο και δύσκολα μπορούν να το διεκπεραιώσουν.

Οι ιατροδικαστικές υπηρεσίες ανήκουν στο υπουργείο Δικαιοσύνης, αλλά στεγάζονται σε χώρους, συνήθως υποβαθμισμένους, κυρίως νοσοκομείων της χώρας, με ελλιπέστατη συνδρομή από τους ελάχιστους βοηθούς νεκροτόμους (έναν σε κάθε υπηρεσία, ενώ χρειάζονται το λιγότερο τρεις) και καλούνται οι ιατροδικαστές να κάνουν νεκροψίες και νεκροτομές σε κάθε έκτακτο περιστατικό, έγκλημα ή αιφνίδιο θάνατο, να κρίνουν τυχόν αμέλειες σε ιατρικές πράξεις, να γνωμοδοτούν στη δικαιοσύνη περί μηχανισμών θανάτων, βιασμών, εκταφών και ατόμων εξαρτημένων από ναρκωτικά και να αποδίδουν ευθύνες σε ιατρούς η άλλα φυσικά πρόσωπα.

Οι ιατροδικαστές ασχολούνται ακόμη με κάθε μορφή ιατροδικαστικής πράξης σε αιφνίδιους θανάτους, που δεν υπάρχει υπόνοια εγκλήματος ή ιατρικής αμέλειας. Και λόγω της γραφειοκρατίας του Ελληνικού κράτους διενεργείται και σε τέτοιες περιπτώσεις προανάκριση από την αστυνομία, αν και αυτό δεν είναι απαραίτητο, με ό,τι αυτό σημαίνει και με ταλαιπωρία απρόβλεπτη για όλους τους εμπλεκόμενους (οικογένειες θυμάτων και ιατροδικαστές).

Από την άλλη, το κύρος της ιατροδικαστικής υπηρεσίας βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Η πολιτεία όχι μόνο δεν δίνει κίνητρα (οικονομικά, ηθικά κλπ) στους ιατροδικαστές, αλλά τους υποβαθμίζει και διοικητικά, αφού τώρα υπάγονται σε Ειδική Γραμματεία του υπουργείου, ενώ πριν υπάγονταν ή στον ίδιο τον υπουργό ή στον Γενικό Γραμματέα (Σημ.: Ο σημερινός Ειδικός Γραμματέας είναι απόστρατος υποστράτηγος της αστυνομίας). Τώρα δε, προχωράει με σχέδιο νόμου, που πρόκειται να προωθηθεί στη βουλή, σε μεγαλύτερη μείωση του κύρους των ιατροδικαστών, αφού τους καθιστά απλούς δημόσιους υπάλληλους, που θα υπάγονται πλέον στον Προϊστάμενο της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας των Αθηνών. Όσον αφορά δε την βαθμολογική εξέλιξη των ιατρών-ιατροδικαστών, το υπουργείο Δικαιοσύνης δεν τους αναγνωρίζει τον τίτλο του διδακτορικού τους.

Σημαντικότερο όλων όμως είναι η υποβάθμιση της χορήγησης της ειδικότητας ιατροδικαστικής. Η διάρκεια της ειδικότητας είναι μόνο 3ετης, παρά τη ρητή οδηγία της Ε.Ε. να γίνει τουλάχιστον 5ετης. Επίσης, λόγω του ότι η δουλειά του ιατροδικαστή είναι παρά πολύ δύσκολη και τα κίνητρα ανύπαρκτα, δεν υπάρχει ενδιαφέρον εκ μέρους των γιατρών να λάβουν ειδικότητα ή επιλέγουν αυτή την ειδικότητα άνθρωποι αναγκαστικά, επειδή δεν μπορούν να κάνουν άλλη ειδικότητα. Η αύξηση της ειδικότητας σε 5 χρόνια (1 έτος Παθολογική-Ανατομική και 4 έτη Ιατροδικαστική) και ο βαθμός του πτυχίου της Ιατρικής τουλάχιστον «Λίαν Καλώς» είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να αναβαθμιστεί η εκπαίδευση στην Ιατροδικαστική.

Η δουλειά τους τέλος δυσκολεύεται ιδιαιτέρως, αφού οι εργαστηριακές εξετάσεις που είναι απόλυτα απαραίτητες να στοιχειοθετήσουν τα πορίσματά τους γίνονται σε ένα μόνο ειδικό εργαστήριο ανά είδος εξέτασης στην Ελλάδα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αναμονή από 5 έως 8 μήνες των απαντήσεων.

Για όλους αυτούς τους λόγους ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:

1. Αν προτίθεται το υπουργείο Δικαιοσύνης να συγκροτήσει σε Σώμα τους ιατροδικαστές και να προχωρήσει στη δημιουργία Διεύθυνσης Ιατροδικαστικής, που θα υπάγεται απευθείας στον υπουργό ή στον Γενικό Γραμματέα, και παράλληλα να εκπονήσει κανονισμό ιατροδικαστικής λειτουργίας για την αποτελεσματική ανταπόκριση στο δύσκολο έργο τους.

2. Αν προτίθεται να θεσμοθετήσει κίνητρα, υλικά και ηθικά, ανάλογα με αυτά των δικαστών.

3. Αν θα αναβαθμιστεί η ειδικότητα της ιατροδικαστικής σε 5 χρόνια και αν θα αποτελεί απαραίτητο κριτήριο για την ένταξη στην ειδικότητα των ιατρών ο βαθμός πτυχίου «Λίαν Καλώς».

4. Αν θα αναγνωρίζεται ο τίτλος του διδακτορικού στους ιατροδικαστές για την βαθμολογική τους εξέλιξη.

5. Αν θα αναπροσαρμοστεί η αμοιβή της πραγματογνωμοσύνης σε εκταφές και εξετάσεις ατόμων εξαρτημένων από ναρκωτικά από το απαράδεκτο ποσό των 5 ευρώ μείον τις κρατήσεις, που είναι σήμερα.

6. Αν προσδιοριστεί, ότι οι ιατροδικαστές του υπουργείου Δικαιοσύνης θα ασχολούνται μόνο με εκείνες τις περιπτώσεις, όπου υπάρχει υπόνοια εγκλήματος ή ιατρικής αμέλειας.

7. Αν θα δημιουργηθούν ιατροδικαστικά τμήματα σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας, όπως γίνεται σε όλη τη Ευρώπη, που θα ασχολούνται με τους αιφνίδιους θανάτους και τις νεκροτομές που γίνονται για καθαρά επιστημονικούς λόγους.

8. Αν θα διευρυνθούν και θα ενισχυθούν τα ειδικά εργαστήρια της χώρας ούτως ώστε οι απαντήσεις να δίνονται σε εύλογο χρόνο και όχι στο απαράδεκτο χρονικό διάστημα των 5 έως 8 μηνών, που δίνονται σήμερα.

9. Αν οι ιατροδικαστές, όταν καλούνται ως ειδικοί μάρτυρες στα δικαστήρια, εξετάζονται κατά προτεραιότητα και δεν περιμένουν εκεί πολλές ώρες και σε άλλες περιπτώσεις πολλές μέρες εις βάρος της άλλης δουλειάς τους.

10. Αν θα προσληφθούν τουλάχιστον 3 νεκροτόμοι-βοηθοί ιατροδικαστών σε κάθε ιατροδικαστική υπηρεσία, οι οποίοι επιτελούν δύσκολο και βαρύ έργο σε ανθυγιεινό περιβάλλον.

Οι ερωτώντες βουλευτές

1.Έκτορας Νασιώκας

2.Μανώλης Σκουλάκης

3.Ηλίας Καρανίκας

4.Γεώργιος Φλωρίδης

Τροποποιήθηκε από tasostheodoridis

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μία ενδιαφέρουσα γνωμοδότηση επί του θέματος του Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ηλία Σπυρόπουλου

3074690353_3b20a1ecf2_o.jpg

3075539416_320e33ce45_o.jpg

3074709241_8857956824_o.jpg

3074710799_2813927546_o.jpg

Τροποποιήθηκε από tasostheodoridis

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΑΤΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΑΤΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

Άρθρο 1

Διάρθρωση

1. Η Ιατροδικαστική Υπηρεσία του Κράτους υπάγεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και διαρθρώνεται ως εξής:

α) Στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών, με έδρα την Αθήνα.

β) Στις Περιφερειακές Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες που υπάγονται διοικητικώς στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών.

γ) Στις Τοπικές Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες που υπάγονται διοικητικώς στις Περιφερειακές Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες, όπως ορίζεται στην παράγραφο 2.

2. Περιφερειακές Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες είναι:

α) Η Ιατροδικαστική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης με έδρα τη Θεσσαλονίκη, στην οποία υπάγονται οι Τοπικές Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες:

αα) Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Κοζάνη.

ββ) Θράκης με έδρα την Κομοτηνή.

γγ) Λάρισας με έδρα τη Λάρισα.

β) η Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πειραιά με έδρα τον Πειραιά, στην οποία υπάγονται οι Τοπικές Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες:

αα) Λαμίας με έδρα τη Λαμία.

ββ) Αιγαίου με έδρα τη Σύρο.

γγ) Δωδεκανήσου με έδρα τη Ρόδο.

δδ) Κρήτης με έδρα το Ηράκλειο.

γ) η Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πατρών με έδρα την Πάτρα, στην οποία υπάγονται οι Τοπικές Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες:

αα) Ναυπλίου και Καλαμάτας με έδρα το Ναύπλιο.

ββ) Ιωαννίνων με έδρα τα Ιωάννινα.

γγ) Κέρκυρας με έδρα την Κέρκυρα.

3. Η Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών συγκροτείται από τα εξής Τμήματα:

α) Γραμματείας

β) Εργαστηρίων (Τοξικολογικό, Ανάλυσης DNA, Παθολογοανατομικό, Ακτινολογικό και Φωτογραφικό)

4. Με διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Δικαιοσύνης, επιτρέπεται να συνιστώνται νέες, να καταργούνται ή να συγχωνεύονται περιφερειακές και τοπικές ιατροδικαστικές υπηρεσίες και να επανακαθορίζεται η έδρα, η διοικητική διάρθρωση και η κατά τόπο αρμοδιότητα όλων των ιατροδικαστικών υπηρεσιών.

Άρθρο 2

Αρμοδιότητα

1. Η κατά τόπο αρμοδιότητα των ιατροδικαστικών υπηρεσιών συμπίπτει προς εκείνη του ομώνυμου ή των ομώνυμων προς αυτές Εφετείων. Οι ιατροδικαστικές υπηρεσίες διενεργούν ιατροδικαστικές πράξεις, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι ψυχιατρικές πραγματογνωμοσύνες, ύστερα από παραγγελία των εισαγγελικών και ανακριτικών αρχών και των ανακριτικών υπαλλήλων, οι οποίοι ενεργούν ύστερα από εισαγγελική παραγγελία καθώς και των ποινικών δικαστηρίων που λειτουργούν στην περιφέρεια του ομώνυμου ή των ομωνύμων προς αυτές Εφετείων.

Για τις πράξεις που διενεργούνται συντάσσονται από τους ιατροδικαστές, χωρίς υπαίτια βραδύτητα, εκθέσεις.

2. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται, εφόσον κρίνεται αναγκαίο ή συντρέχει αδυναμία της κατά τόπο αρμόδιας ιατροδικαστικής υπηρεσίας, να δοθεί εντολή για διενέργεια ιατροδικαστικών πράξεων:

α) σε άλλη ιατροδικαστική υπηρεσία από εκείνη που ορίζεται στην παράγραφο 1,

β) σε εργαστήρια Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Στα Ιδρύματα αυτά οι ιατροδικαστικές πράξεις εκτελούνται αποκλειστικώς από μέλη Διδακτικού-Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) και

γ) σε Νοσηλευτικά Ιδρύματα του Εθνικού Συστήματος Υγείας που διαθέτουν κατάλληλη υποδομή και ειδικότητες.

3. Τα Υπουργεία Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης διαβιβάζουν στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου μέσα σε τέσσερις μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου πίνακα στον οποίο περιλαμβάνονται τα κατάλληλα για τον πιο πάνω σκοπό ιδρύματα και ενημερώνουν για κάθε μεταγενέστερη μεταβολή.

4. Η ιατροδικαστική υπηρεσία παρέχει στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα το υλικό, που είναι απαραίτητο για την εκπαίδευση των φοιτητών και των ασκουμένων στην ειδικότητα του ιατροδικαστού ιατρών.

Άρθρο 3

Οργανικές θέσεις

1. Οι υφιστάμενες οργανικές θέσεις της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας κατατάσσονται κατά κλάδους και κατηγορίες ως εξής:

α. Ιατροδικαστών 37, εκ των οποίων 3 θέσεις Α΄ τάξεως

β. ΠΕ Ιατρών ειδικότητας Παθολογοανατόμου 4

γ. ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού 7

δ. ΠΕ Χημικού-Βιοχημικού-Τοξικολογίας 5

ε. ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού 6

στ. ΤΕ Υγείας Πρόνοιας ειδικότητας:

• Ιατρικών Εργαστηρίων-Τεχνολόγων Εργαστηρίων 10

• Ακτινολογίας-Ραδιολογίας 2

• Νοσηλευτικής 2

ζ. ΤΕ Γραφικών Τεχνών 1

η. ΔΕ Διοικητικού-Λογιστικού 8

θ. ΔΕ Δακτυλογράφων-Στενογράφων 12

ι. ΔΕ Δακτυλογράφων-Χειριστών 6

ια. ΔΕ Βοηθών Νοσοκόμων 11

ιβ. ΔΕ Γενικών Καθηκόντων 11

ιγ. ΥΕ Επιμελητών 4

ιδ. ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας 5

ιε. ΥΕ Νεκροτόμων 26

2. Στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία συνιστώνται οι ακόλουθες νέες θέσεις:

α) Τρεις (3) θέσεις Ιατροδικαστών Α΄ Τάξης, των οποίων ο συνολικός αριθμός ορίζεται στις σαράντα (40).

β) Τέσσερις (4) θέσεις κλάδου ΠΕ Ιατρών ειδικότητας Ψυχιατρικής.

γ) Μία (1) θέση κλάδου ΠΕ Ιατρών ειδικότητας Παθολογοανατόμου, των οποίων συνολικός αριθμός ορίζεται σε πέντε (5).

δ) Πέντε (5) θέσεις Τοξικολογίας κλάδου ΠΕ Χημικού, Χημικού-Μηχανικού, Βιοχημικού και Βιολόγου.

Στο κλάδο αυτό συγχωνεύεται ο κλάδος ΠΕ Χημικού-Βιοχημικού-Τοξικολογίας και ο συνολικός αριθμός των θέσεων ορίζεται σε δέκα (10). Για την κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων στον ενιαίο κλάδο, εκδίδεται διαπιστωτική πράξη.

ε) Τρεις (3) θέσεις κλάδου ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού, των οποίων ο συνολικός αριθμός ορίζεται σε εννέα (9).

στ) Τέσσερις (4) θέσεις κλάδου ΤΕ Υγείας Πρόνοιας ειδικότητας Νοσηλευτικής, των οποίων ο συνολικός αριθμός ορίζεται σε έξι (6).

ζ). Τέσσερις (4) θέσεις κλάδου ΥΕ Νεκροτόμων, των οποίων ο συνολικός αριθμός ορίζεται σε τριάντα (30).

3. α) Οι οργανικές θέσεις των Ιατροδικαστών Α΄ τάξεως κατανέμονται ως εξής: τρεις στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών και από μία σε κάθε Περιφερειακή Ιατροδικαστική Υπηρεσία.

β) Εννέα (9) οργανικές θέσεις των Ιατροδικαστών Β΄ τάξεως κατανέμονται ως εξής: τρεις θέσεις στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών και από δύο συνολικώς θέσεις σε κάθε Περιφερειακή Ιατροδικαστική Υπηρεσία, συμπεριλαμβανομένων και των υπαγομένων σε κάθε μία από αυτές Τοπικών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών.

γ) Με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης διενεργείται η κατανομή στις κατά τόπους υπηρεσίες των λοιπών θέσεων της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας που αναφέρονται στις παραγράφους 1 και 2.

4. Καταργείται η θέση κατηγορίας ΠΕ Ιατρών ειδικότητας Παθολογίας. Ο υπάλληλος που υπηρετεί στη θέση της καταργούμενης κατηγορίας, αφού συνεκτιμηθεί σχετική αίτησή του, μετατάσσεται σε κενή οργανική θέση υπηρεσιών αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης ή σε θέση άλλης δημόσιας υπηρεσίας ή ν.π.δ.δ., σύμφωνα με τη διάταξη της παραφράφου 4 του άρθρου 154 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.3528/2007 (ΦΕΚ Α΄ 26).

5. Με διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Δικαιοσύνης, επιτρέπεται η σύσταση, συγχώνευση ή κατάργηση κατηγοριών, κλάδων ή ειδικοτήτων και θέσεων στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία.

Άρθρο 4

Πρόσληψη

1. Η πρόσληψη ιατροδικαστών διενεργείται με επιλογή, ύστερα από δημόσια προκήρυξη.

2. Για το διορισμό Ιατροδικαστή απαιτείται: α) πτυχίο Ιατρικής, Πανεπιστημιακής Σχολής, β) ειδικότητα Ιατροδικαστικής και γ) άδεια άσκησης επαγγέλματος ιατρού.

3. Ιατροδικαστής διορίζεται όποιος έχει συμπληρώσει το 30ο έτος της ηλικίας του.

4. Πέραν των περιπτώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 8 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. δεν διορίζονται ιατροδικαστές όσοι καταδικάστηκαν και για α) εγκλήματα περί τα υπομνήματα που προβλέπονται στα άρθρα 220, 221 και 222 του Ποινικού Κώδικα, β) εγκλήματα σχετικά με την απονομή της δικαιοσύνης που προβλέπονται στα άρθρα 224, 225, 226, 228, 229, 230, 231, 232, 232Α και 234 του Ποινικού Κώδικα.

5. Η πρόσληψη των ιατροδικαστών διενεργείται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο των Ιατροδικαστών, που προβλέπεται στο άρθρο 76 του ν.3659/2008 (ΦΕΚ Α΄ 77).

6. Με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης καθορίζονται τα ειδικότερα προσόντα, ο τρόπος διαπίστωσης των γενικών και ειδικών προσόντων, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα κριτήρια επιλογής, η διαδικασία και κάθε άλλη λεπτομέρεια που είναι απαραίτητη για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου. Με όμοια απόφαση ορίζεται τριμελής επιτροπή από δύο ιατροδικαστές Α΄ τάξεως και έναν καθηγητή ή αναπληρωτή καθηγητή Ψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία γνωμοδοτεί προς το Υπηρεσιακό Συμβούλιο ως προς το βαθμό επάρκειας του υποψηφίου για την άσκηση των καθηκόντων του ιατροδικαστή.

7. Η πρόσληψη των νεκροτόμων διενεργείται με επιλογή ύστερα από δημόσια προκήρυξη από τριμελή Επιτροπή που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης. Η Επιτροπή αποτελείται από τον Προϊστάμενο της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών, έναν Ιατροδικαστή Α΄ τάξεως και έναν Ιατροδικαστή Β΄ τάξεως.

Γραμματέας της Επιτροπής ορίζεται υπάλληλος της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης ή των Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών.

Ουσιώδη κριτήρια για την επιλογή νεκροτόμου συνιστούν η εμπειρία και η επιτυχής ανταπόκριση στην πρακτική δοκιμασία.

Άρθρο 5

Βαθμολογική διάρθρωση θέσεων και εξέλιξη των Ιατροδικαστών

1. Οι θέσεις των ιατροδικαστών κατατάσσονται στους βαθμούς Α΄,Β΄,Γ΄ και Δ΄, με εισαγωγικό τον Δ΄ και καταληκτικό τον Α΄. Ο βαθμός του Ιατροδικαστή Α΄ τάξεως είναι ανώτατος βαθμός της ιεραρχίας.

2. Οι ιατροδικαστές, που διορίζονται σε οργανικές θέσεις, διανύουν διετή δοκιμαστική υπηρεσία μετά την επιτυχή πάροδο της οποίας μονιμοποιούνται με απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου. Κατά της αποφάσεως περί μη μονιμοποιήσεως επιτρέπεται προσφυγή στο Διοικητικό Εφετείο.

3. Οι διατάξεις της προηγουμένης παραγράφου εφαρμόζονται για τους ιατροδικαστές που εισέρχονται στην υπηρεσία μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.

4. Οι θέσεις στους βαθμούς Δ΄ έως Β΄ είναι ενιαίες. Προαγωγές στο βαθμό Α΄ διενεργούνται μόνον εφόσον υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις.

Οι προαγωγές των ιατροδικαστών στον επόμενο βαθμό διενεργούνται ύστερα από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου και εφόσον:

α) έχουν σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο τα προσόντα που προβλέπονται στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Το υπηρεσιακό συμβούλιο, προκειμένου να διαπιστώσει τη συνδρομή των ουσιαστικών προσόντων, λαμβάνει υπόψη όλα τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου από τα οποία προκύπτει η δραστηριότητά του στην υπηρεσία, η επαγγελματική επάρκεια, η πρωτοβουλία και η αποτελεσματικότητά του. Για το σχηματισμό της κρίσης του το υπηρεσιακό συμβούλιο λαμβάνει υπόψη του τις εκθέσεις ουσιαστικών προσόντων της τελευταίας πενταετίας.

β) έχουν συμπληρώσει χρόνο υπηρεσίας ως εξής: τριών ετών στο Δ΄ βαθμό, πέντε ετών στο Γ΄ και επτά ετών στο Β΄.

Η προαγωγή στο βαθμό του Ιατροδικαστή Α΄ τάξεως διενεργείται κατ’ απόλυτη εκλογή.

5. Ειδικές διατάξεις ορίζουν το μισθολόγιο των ιατροδικαστών.

Άρθρο 6

Προϊστάμενοι

1. Οι προϊστάμενοι των ιατροδικαστικών υπηρεσιών επιλέγονται από το υπηρεσιακό συμβούλιο των ιατροδικαστών κατ’ απόλυτη εκλογή, ύστερα από εκτίμηση των στοιχείων του υπηρεσιακού φακέλου των κρινομένων.

α) Το υπηρεσιακό συμβούλιο, προκειμένου να διαπιστώσει τη συνδρομή των ουσιαστικών προσόντων, λαμβάνει υπόψη όλα τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, από τα οποία προκύπτει η δραστηριότητά του στην υπηρεσία, η πρωτοβουλία του, η άσκηση καθηκόντων ως προϊσταμένου και η ικανότητα παρακίνησης των υφισταμένων του για αυξημένη απόδοση στην υπηρεσία.

β) Προτιμώνται οι υποψήφιοι για τους οποίους προκύπτει από τα προσωπικά τους μητρώα, με βάση συγκεκριμένα πραγματικά στοιχεία, ότι επέδειξαν υψηλότερη έναντι των λοιπών υποψηφίων πρωτοβουλία, διοικητική ικανότητα και δραστηριότητα στην υπηρεσία. Αιτιολογία απαιτείται μόνον σε περίπτωση παραλείψεως υποψηφίου που υπερέχει καταδήλως του επιλεγέντος.

2. α) Για τη θέση προϊσταμένου της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Αθηνών κρίνονται Ιατροδικαστές Α΄ τάξεως με εικοσαετή τουλάχιστον συνολική υπηρεσία στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία. Για την επιλογή στη θέση προϊσταμένου της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών λαμβάνονται υπόψη κατά κύριο λόγο τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου κάθε κρινόμενου ιατροδικαστή, από τα οποία εκτιμώνται ιδιαίτερα η άρτια επαγγελματική κατάρτιση και οι επιστημονικές γνώσεις, η δραστηριότητα στην υπηρεσία, η ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών και ευθυνών, η ευχέρεια προγραμματισμού και συντονισμού, η ικανότητα παρακίνησης των υφισταμένων για την επίτευξη στόχων. Επίσης, συνεκτιμώνται η τυχόν συγγραφική δραστηριότητα σε συναφή για τη λειτουργία ή τη δραστηριότητα της υπηρεσίας θέματα, η συμμετοχή σε προγράμματα μετεκπαίδευσης και οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι σπουδών που συνδέονται με το γνωστικό αντικείμενο της Ιατροδικαστικής.

β) Για τη θέση προϊσταμένου Περιφερειακής Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας κρίνονται Ιατροδικαστές Α΄ τάξεως ή αν δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν, Ιατροδικαστές Β΄ τάξεως με έξι έτη υπηρεσίας στο βαθμό αυτό.

γ) Για τη θέση προϊσταμένου Τοπικής Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας κρίνονται Ιατροδικαστές Α΄ τάξεως και εάν δεν υπάρχουν Β΄ τάξεως και αν δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν Γ΄ τάξεως με τρία έτη υπηρεσίας στον κατεχόμενο βαθμό.

3. Ο προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών προΐσταται όλων των Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών και, ιδίως, συντονίζει, παρακολουθεί και επιβλέπει το έργο τους, συγκεντρώνει τα αναγκαία για το σκοπό αυτό στοιχεία που αποστέλλουν οι ιατροδικαστικές υπηρεσίες, παρέχει τις αναγκαίες οδηγίες και εντολές και προβαίνει σε κάθε ενέργεια που είναι αναγκαία για την άσκηση εποπτείας προς το σκοπό της ταχείας και εύρυθμης λειτουργίας τους. Το μήνα Μάϊο εκάστου έτους, υποβάλλει στον Υπουργό Δικαιοσύνης έκθεση στην οποία καταγράφονται οι δραστηριότητες του προηγούμενου ημερολογιακού έτους των Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών και περιλαμβάνονται προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας τους και της αποτελεσματικότητα τους.

4. Ο προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών, οι προϊστάμενοι των Περιφερειακών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών και οι προϊστάμενοι των Τοπικών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών έχουν τις αρμοδιότητες των προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων αντιστοίχως και τις πάσης φύσεως αρμοδιότητες που προσήκουν στους λοιπούς υπαλλήλους που ασκούν τα καθήκοντα αυτά, όπως αρμοδιότητες πειθαρχικού χαρακτήρα, σύνταξης εκθέσεων αξιολόγησης των ιατροδικαστών και του λοιπού προσωπικού της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας.

Άρθρο 7

Μετάταξη

Μετάταξη των ιατροδικαστών σε άλλη δημόσια υπηρεσία ή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου δεν επιτρέπεται. Μετάταξη του λοιπού προσωπικού της ιατροδικαστικής υπηρεσίας σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου επιτρέπεται ύστερα από: α) πλήρως αιτιολογημένη βεβαίωση του προϊσταμένου της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας, στην οποία ιεραρχικώς υπάγεται ο υπάλληλος, ότι η μετάταξη δεν επάγεται δυσμενείς συνέπειες στη λειτουργία της υπηρεσίας, β) σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου και γ) εφόσον ο υπάλληλος έχει συμπληρώσει πενταετή υπηρεσία στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία.

Άρθρο 8

Δωσιδικία

Τα πλημμελήματα των Ιατροδικαστών υπάγονται στην αρμοδιότητα του δικαστηρίου Εφετών.

Άρθρο 9

Κανονισμός λειτουργίας Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών

1. Με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης καταρτίζεται κανονισμός λειτουργίας της ιατροδικαστικής υπηρεσίας στον οποίο περιλαμβάνονται, ιδίως, τα ειδικότερα καθήκοντα και υποχρεώσεις του προσωπικού, οι όροι λειτουργίας της Υπηρεσίας και κάθε άλλη λεπτομέρεια.

2. Η ιατροδικαστική υπηρεσία ακολουθεί το ωράριο λειτουργίας των Δημοσίων Υπηρεσιών.

Οι ιατροδικαστές και το προσωπικό του κλάδου ΥΕ Νεκροτόμων υποχρεούνται, εφόσον επιβάλλεται από τις συνθήκες, να εκτελούν ιατροδικαστικές πράξεις και πέραν του ισχύοντος ωραρίου λειτουργίας των υπηρεσιών καθώς και σε μη εργάσιμες ημέρες.

3. Η διοικητική μέριμνα για τη λειτουργία των Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών και η επιμέλεια διεκπεραιώσεως των διοικητικών ενεργειών που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση των ιατροδικαστών και του λοιπού προσωπικού των ιατροδικαστικών υπηρεσιών, ανήκει στην αρμοδιότητα της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, στην οποία τηρούνται και όλοι οι σχετικοί φάκελοι.

Άρθρο 10

Εφαρμογή Υπαλληλικού Κώδικα και διατηρούμενες διατάξεις

1. Όσα θέματα της υπηρεσιακής κατάστασης των Ιατροδικαστών δεν ρυθμίζονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, διέπονται από τις διατάξεις του Κώδικα Καταστάσεως Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.

2. Η υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων των Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών διέπεται από τις διατάξεις του Κώδικα Καταστάσεως Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.

3. Κάθε άλλη διάταξη αντίθετη προς τα άρθρα 1 έως 10 του παρόντος νόμου, καταργείται. Οι διατάξεις του άρθρου 76 του ν. 3659/2008 (ΦΕΚ Α΄ 77) καθώς και οι ειδικές διατάξεις, που ρυθμίζουν θέματα λειτουργίας Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών και δεν ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο, εξακολουθούν να ισχύουν.

Τροποποιήθηκε από tasostheodoridis

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Απεστάλη στη Βουλή σχέδιο νόμου για τις «μεταρρυθμίσεις στην οργάνωση της ιατροδικαστικής υπηρεσίας

Σχέδιο νόμου με τίτλο «μεταρρυθμίσεις στην οργάνωση της ιατροδικαστικής υπηρεσίας, στη θεραπευτική μεταχείριση χρηστών ναρκωτικών ουσιών και άλλες διατάξεις», απέστειλε σήμερα προς κατάθεση στη Βουλή, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Νίκος Δένδιας.

Το νομοσχέδιο, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, έχει τέσσερις βασικούς στόχους:

«Ο πρώτος είναι η αναδιοργάνωση της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας. Δημιουργείται έτσι ένα πλήρες διοικητικό σύστημα το οποίο θα καταστήσει αποτελεσματικότερη τη λειτουργία των Ιατροδικαστών και ουσιαστικότερη τη συμβολή τους στη λειτουργία της Δικαιοσύνης.

Ο δεύτερος είναι η αναβάθμιση και αναμόρφωση του σωφρονιστικού συστήματος, στο πλαίσιο του διττού στόχου που πρέπει να το χαρακτηρίζει. Η διττή αποστολή του σωφρονιστικού συστήματος σε κάθε δημοκρατική χώρα είναι αφενός μεν η αυστηρή τήρηση των υφισταμένων προδιαγραφών ασφαλείας, αφετέρου δε η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την κοινωνική επανένταξη των κρατουμένων.

Ο τρίτος είναι η υιοθέτηση όλων των αναγκαίων μέτρων για τη διασφάλιση της κοινωνικής ειρήνης, ενόψει των νέων μορφών εγκληματικότητας, που εμφανίζονται το τελευταίο διάστημα και στη χώρα μας.

Ο τέταρτος είναι η επίλυση σειράς λειτουργικών ζητημάτων στο χώρο της Δικαιοσύνης, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται σειρά ρυθμίσεων για την επιτάχυνση της απονομής της Δικαιοσύνης στο Συμβούλιο της Επικρατείας».

Ειδικότερα, για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του σωφρονιστικού συστήματος, στο πλαίσιο της διττής αποστολής του, μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: «α) Η έναρξη λειτουργίας Ειδικού Θεραπευτικού Κατάστημα απεξάρτησης τοξικομανών κρατουμένων στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, β) η ένταξη στο Ε.Σ.Υ. των θεραπευτικών καταστημάτων (νοσοκομεία και ψυχιατρεία κρατουμένων) του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ώστε να αναβαθμισθεί η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των κρατουμένων, γ) η απόλυση από τις φυλακές όσων, λόγω οικονομικής αδυναμίας, αδυνατούν να εξαγοράσουν τη μετατραπείσα σε χρηματική ποινή τους, δ) η μετατροπή για τις κρατούμενες-μητέρες παιδιών μέχρι πέντε ετών, εκτός εάν έχουν καταδικασθεί για την τέλεση ιδιαιτέρως σοβαρών κακουργημάτων, της περιοριστικής της ελευθερίας ποινής σε κοινωφελή εργασία, ε) η επέκταση και για τους υπαλλήλους των σωφρονιστικών καταστημάτων της υποχρέωσης ετήσιας υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης, στ) παρέχεται η δυνατότητα προσλήψεως, ως Διευθυντών των φυλακών, managers ή άλλων στελεχών του δημόσιου τομέα, ζ) πρόβλεψη για την ίδρυση φυλακών βαρυποινιτών, με το διαχωρισμό από τους κοινούς κρατουμένους των ισοβιτών ή των χαρακτηριζόμενων, ως ιδιαίτερα επικίνδυνων εγκληματιών, η) η χρήση ή η κατοχή κινητών τηλεφώνων από τους κρατουμένους αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα».

Στο πλαίσιο του στόχου για τη διασφάλιση της κοινωνικής ειρήνης, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:

«α) Η αυστηρότερη ποινική μεταχείριση των "κουκουλοφόρων" όταν τελούν τα εγκλήματα της βιαιοπραγίας σε δημόσιες συναθροίσεις, της ληστείας, της απρόκλητης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας και της σωματικής βλάβης. Αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει το συνταγματικό δικαίωμα του συνέρχεσθαι (άρθρο 11 του Συντάγματος) των πολιτών της, το οποίο υποσκάπτεται και παρεμποδίζεται από τη βία των «κουκουλοφόρων», να θωρακίσει τη δημόσια περιουσία και τις εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και να προστατεύει τις ιδιωτικές περιουσίες από απρόκλητες βλάβες. Επιπροσθέτως, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου έχει αποφανθεί (σχ. απόφαση Plattform "Aerzte fuer das Leben" κατά Αυστρίας της 21-6-1988) ότι το κράτος έχει υποχρέωση να προστατεύει την ομαλή διεξαγωγή των διαδηλώσεων των πολιτών του από ταραχοποιά στοιχεία, που επιχειρούν να την παρακωλύσουν και ότι κάθε πολίτης πρέπει να μπορεί να διαδηλώνει χωρίς το φόβο ότι θα είναι θύμα φυσικής ή άλλης βίας από άλλους διαδηλωτές, β) η συμμετοχή σωφρονιστικού ή αστυνομικού υπαλλήλου σε απόδραση καθίσταται κακούργημα τιμωρούμενο με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών, γ) η κατοχή κινητού τηλεφώνου από σωφρονιστικό υπάλληλο στους χώρους των φυλακών καθίσταται ποινικό και πειθαρχικό παράπτωμα, ζ) η δυνατότητα άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, με απόφαση της δικαστικής αρχής, προβλέπεται για το σύνολο των κακουργημάτων του Ποινικού Κώδικα καθώς και για τα κακουργήματα περί τη λαθρομετανάστευση».

http://www.express.gr/news/politics/159474...0423159474.php3

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πολύ σωστή η παρέμβαση των ειδικευομένων γιά το θέμα της δικαιοδοσίας και της αρμοδιότητας γιά ανάθεση εκτέλεσης ιατροδικαστικών πράξεων. Ομως υπάρχει μιά βασικότερη εκκρεμότητα με την ιατροδικαστική σήμερα στην ελλάδα. Πρόκειται γιά τιον χρόνο ειδίκευσης που είναι ο μικρότερος δυνατός (σε σχέση με όλες τις άλλες ιατρικές ειδικότητες). Οσο αυτό το σημείο δεν αναβαθμίζεται, η υποβάθμιση του κλάδου θα παραμένει.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

μπραβο στους ειδικευομενους ιατροδικαστικης

σεβονται τους εαυτους τους γιαυτο απαιτουν αναβαθμιση

της εκπαιδευσης τουσ

νομιζω δειχνουν το δρομο τα παιδια

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Πολύ σωστή η παρέμβαση των ειδικευομένων

μπραβο στους ειδικευομενους ιατροδικαστικης

Ενημερωτικά, το έγγραφο δεν εστάλη ποτέ.

Η μόνη παρέμβαση που υπήρξε ήταν τον καθηγητών με την επιστολή τους στον πρώην υπουργό δικαιοσύνης.

Αποτέλεσμα της παρέμβασης αυτής να προστεθεί η 4η παράγραφος στο άρθρο 2.

Να δούμε όμως ποια η τύχη του σχεδίου νόμου, αφού η Βουλή έκλεισε λόγω ευροεκλογών.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Να δούμε όμως ποια η τύχη του σχεδίου νόμου, αφού η Βουλή έκλεισε λόγω ευροεκλογών.

http://www.et.gr/view_publication/2009/1/112/svg?form.submitted=True

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Δημιουργία νέας...