Jump to content
Sign in to follow this  
kyrone01

Σύστημα εξέτασης-αξιοκρατία και αντικειμενικότητα

Recommended Posts

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Η ΑΡΧΗ ΕΓΙΝΕ!

Τα κείμενα του forum αλλά και links προς αυτό εστάλησαν στον καθηγητή κύριο Τάσο Κουράκη, γνωστό για την ευαισθησία του πάνω σε θέματα ιατρικής εκπαίδευσης. Αναμένουμε απάντηση και σχόλια.

Σε περίπτωση που κάποιος θέλει να αποστείλλει επιπλέον σχόλια το e-mail είναι kourakis@med.auth.gr

Τροποποιήθηκε από kyrone01

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Kyrone είσαι μεγάλος βλάκας.Ξέρεις πώς περνούν τα μαθήματα οι συνάδελφοί σου του ανατολικού μπλοκ που έχουν ισοτιμηθεί μαζί σου?Εντάξει εσύ δεν μπορείς να την σκαπουλάρεις με τέτοια αμελητέα μπαξίσια.Μπορείς όμως να διεκδικήσεις για τρόπο εξέτασης όλων των μαθημάτων αυτόν που οι απόφοιτοι ανατολικών χωρών πέτυχαν να αναγνωριστεί για τους ίδιους.Πες διεκδικώ την ισοτιμία μου με τους τελευταίους και ζήτα εξέταση με γνωστές ερωτήσεις σε όλα τα μαθήματα.

Τοιουτοτρόπως η εξεταστική θα σε απασχολεί 20 μέρες το πολύ,θα απαλλαγείς από το άγχος αφού η επιτυχία είναι δεδομένη.Γνωστές ερωτήσεις,αυτός είναι ο επιστημονικός τρόπος εξέτασης.Το είπαν και στη Βουλή.Και οι καθηγητές συμφώνησαν.Γιατί εσείς να μην εξετάζεστε επιστημονικά?

Γιατί τόση ταλαιπωρία για ένα πτυχίο μικρής αξίας?Αφού,διαβάσεις,δεν διαβάσεις τίποτα δεν σου αναγνωρίζεται εκεί έξω.Οχι γιατί οι καθηγητές ζουν στο γυάλινο πύργο όπω νομίζεις.αλλά αντίθετα γιατί δείχνουν ζωηρό ενδιαφέρον για τα τέκνα τους.Τα οποία βρίσκονται στο εξωτερικό και για αυτό φροντίζουν να τους στέλνουν ό,τι καινούργιο υπάρχει σε βιβλίο,slights κτλ ενώ εσάς σας γράφουν κανονικά.Και μάλιστα σας θεωρούν υπεύθυνους για το οτι τα τέκνα τους δεν είναι μαζί τους.Στις στατιστικές που κάνουν είστε το βάρος,η φυρά,οι παρείσακτοι.Εσείς είστε το πρόβλημα,όχι τα αποτυχημένα τέκνα τους.

Το μόνο που βοηθάει το διάβασμα που κάνεις είναι να δώσει την ευκαιρία σε συνδικαλιστές και καθηγητές να κάνουν παιχνίδι στην πλάτη σου.Ο ένας πουλάει τις ψήφους,ο άλλος τα διδακτορικά και τις μεταγραφές.Ναι,θα σε τσακίσει με τη δυσκολία των θεμάτων για να έχει διαπραγματευτικό χαρτί με το συνδικαλιστή.Για αυτό ζήτα έτοιμα θέματα και στέρησέ του το όπλο.

Και μετά εκμεταλλεύσου τον ελεύθερο χρόνο που θα έχεις και οργανώσου για να του σπάσεις τα μούτρα.

Τροποποιήθηκε από sperrgebiet

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

δεν μπορώ να πω πως κατάλαβα πώς κολλάει η απάντηση του sperrgebiet στο ποστ του kyrone01..( emarrightemstupid ?????)

αλλά ούτε μπορώ να πω πως το ποστ του kyrone01 με καθησύχασε...

ωραίες εκείνες οι εποχές που πιστεύεις οτι μπορείς να αλλάξεις μόνος σου τον κόσμο....αχχ:)B)

πάντως kyrone01 αν πραγματικά καταφέρεις κάτι και έχεις νέα ενημέρωνε κι απο δώ:)))

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τι πως κολλάει?Προτείνω στον OP να διεκδικήσει σύστημα εξετάσεων με γνωστές ερωτήσεις σε όλα τα μαθήματα.Οπως αυτό που πέτυχαν οι υποψήφιοι ΔΟΑΤΑΠ με σκοπό την ισοτιμία τους με τους αποφοίτους των ελληνικών πανεπιστημίων.

Ειμαστε ισότιμοι ή δεν είμαστε?Γιατί να μην έχουμε τις ίδιες εξετάσεις?

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αγαπητοί συνάδελφοι,

το περιοχέμενο και οι προτάσεις της συζήτησης στάλθηκαν με e-mail στον πρόεδρο της Ιατρικής Σχολής ΑΠΘ καθηγητή κ.Νικόλαο Ντόμπρο, γνωστό, και πριν από την εκλογή του στη θέση του προέδρου, για το ενδιαφέρον και την προσπάθεια βελτίωσης της ιατρικής εκπαίδευσης.

Για όσους επιθυμούν να στείλουν επιπλέον σχόλια, το e-mail του είναι ndombros@med.auth.gr.

Σύντομα, θα ακολουθήσουν e-mail και σε άλλους καθηγητές.

Ευχαριστώ.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

kyrone01, έπεσα και στην αντίστοιχη συζήτηση της δαπ που άνοιξες...

καλά τα πας καλά συνεργάζεσαι με όλους από όσο βλέπω και αυτό είναι σημαντικό ..

εγώ κάθε φορά εκνευρίζομαι μαζί τους...

το μόνο που τους νοιάζει είναι να διασφαλίσουν την εξουσία τους...(μόνο έτσι άλλωστε θα βρουν εύκολα θέση για ειδικότητα..)

και συμφωνώ γενικά με τις απόψεις σου για το συνδικαλισμό..

ποιός ξέρει ίσως εσύ καταφέρεις κάτι...

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

'Εχει απαντήσει κάποιος καθηγητής ως τώρα;

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αγαπητοί συνάδελφοι,

παρόλη τη σιωπή των καθηγητών κ.Κουράκη και κ.Ντόμπρου οι οποίοι ουδέποτε απάντησαν στα e-mail που εστάλησαν, οι εξελίξεις στην έδρα της φυσιολογίας είναι άκρως ενθαρρυντικές! Συγχαρητήρια στον κ.Ανωγειαννάκι για την πρωτοβουλία του και μακάρι να εφαρμοστούν παρόμοιες μεταρρυθμίσεις και στις υπόλοιπες έδρες. Το γεγονός ότι υπάρχουν καθηγητές με πρωτοβουλία και όραμα, καθώς και το γεγονός ότι ο κ.Ανωγειαννάκις κατάφερε μέσα σε έναν μήνα να κάνει τόσο ριζοσπαστικές και καινοτόμες αλλαγές, δηλώνει ότι αυτό που λείπει από την ακαδημαϊκή κοινότητα είναι το όραμα και η πρωτοβουλία. Συγχαρητήρια λοιπόν στον κ.Ανωγειαννάκι και είμαι βέβαιος ότι η προσπάθειά του θα τύχει θερμής ανταπόκρισης.Αγαπητοί συνάδελφοι,παρόλη τη σιωπή των καθηγητών κ.Κουράκη και κ.Ντόμπρου οι οποίοι ουδέποτε απάντησαν στα e-mail που εστάλησαν, οι εξελίξεις στην έδρα της φυσιολογίας είναι άκρως ενθαρρυντικές! Συγχαρητήρια στον κ.Ανωγειαννάκι για την πρωτοβουλία του και μακάρι να εφαρμοστούν παρόμοιες μεταρρυθμίσεις και στις υπόλοιπες έδρες. Το γεγονός ότι υπάρχουν καθηγητές με πρωτοβουλία και όραμα, καθώς και το γεγονός ότι ο κ.Ανωγειαννάκις κατάφερε μέσα σε έναν μήνα να κάνει τόσο ριζοσπαστικές και καινοτόμες αλλαγές, δηλώνει ότι αυτό που λείπει από την ακαδημαϊκή κοινότητα είναι το όραμα και η πρωτοβουλία. Συγχαρητήρια λοιπόν στον κ.Ανωγειαννάκι και είμαι βέβαιος ότι η προσπάθειά του θα τύχει θερμής ανταπόκρισης.

Τροποποιήθηκε από kyrone01

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αγαπητέ Kyrone νομίζω ότι πρέπει να παρατηρήσω ότι:1)Είναι λανθασμένη η αντίληψη κατάργησης του ενός συγγράματος και δημιουργία λίστας συγγραμμάτων.Κατά τη γνώμη μου αυτό κρύβει την εξής παγίδα:δίνει τη δυνατότητα στον καθηγητή να ρωτάει ερωτήσεις από ένα τεράστιο πλαίσιο ύλης με αποτέλεσμα να κόβει πολύ πιο εύκολα και να παιδεύει περισσότερο.Έτσι ενισχύεται με αυτόν τον τρόπο η από πλευρά μας η στείρα αποστήθιση που εσύ έθιξεςΓι'αυτό θεωρώ ότι η εξέταση για να περάσει κανείς το μάθημα πρέπει να περιλαμβάνει μόνον 1-3 το πολύ συγγράμματα για όλους τα ίδια.Αν κάποιος θέλει να διαβάσει περισσότερα μπορεί να ψάξει σε βιβλιοθήκες ή στο Ιντερνετ όπου παρέχονται δωρεάν2)Είναι λάθος να καταργηθούν τα αμφιθέατρα.Από προσωπική πείρα τα αμφιθέατρα με βοήθησαν να περάσω όλα τα μαθήματα των 2πρώτων ετών χωρίς να περάσω Σεπτέμβριο και χωρίς να κοπώ πουθενά. Άλλωστε που αλλού μπορεί να εκδηλώσει κανείς ενεργό συμμετοχή αν όχι στα αμφιθέατρα;Και το λέω αυτό γιατί τα εργαστήρια είναι σχετικά περιορισμένης δυνατότητας για συζήτηση αφού απασχολεί περισσότερο η πρακτική άσκηση όχι η εκτενής συζήτηση γύρω από το αντικείμενο3)Και εγώ με την σειρά μου να συγχαρώ τον κύριο Ανωγειανάκη γιατί όντως επέφερε καλές αλλαγές στην έδρα της Φυσιολογίας.Θέλω να ελπίζω ότι θα αλλάξει και το εξεταστικό σύστημα από προφορικό σε γραπτό...Επιπλεόν να προσθέσω ότι είμαι τριτοετής φοιτητής και εως τώρα διαπιστώνω ότι η συστηματική προσπάθεια και το συστηματικό διάβασμα, τουλάχιστον στη Σχολή μας, φέρει καρπούς.Το να συζητάμε για την αλλαγή του είναι μεν χρήσιμο αλλά από την άλλη μήπως εξυπηρετεί μόνον την δικιά μας ανάγκη να παίρνουμε βαθμούς και όχι την ουσία που είναι να μάθουμε σωστά την Ιατρική επιστήμη ώστε να βοηθήσουμε τους ασθενείς;Θέτω έναν προβληματισμό τώρα... :wacko:emhelpemquestion

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

χαιρομαι που οι νεοι συναδελφοι ειναι προβληματιζομενα ατομα!

το προβλημα,ωστοσο,ξεκινα οταν ο προβληματισμος αγγιζει τα ορια της προβληματικοτητας...

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
1)Είναι λανθασμένη η αντίληψη κατάργησης του ενός συγγράματος και δημιουργία λίστας συγγραμμάτων.Κατά τη γνώμη μου αυτό κρύβει την εξής παγίδα:δίνει τη δυνατότητα στον καθηγητή να ρωτάει ερωτήσεις από ένα τεράστιο πλαίσιο ύλης με αποτέλεσμα να κόβει πολύ πιο εύκολα και να παιδεύει περισσότερο.Έτσι ενισχύεται με αυτόν τον τρόπο η από πλευρά μας η στείρα αποστήθιση που εσύ έθιξες

2)Είναι λάθος να καταργηθούν τα αμφιθέατρα.Από προσωπική πείρα τα αμφιθέατρα με βοήθησαν να περάσω όλα τα μαθήματα των 2πρώτων ετών χωρίς να περάσω Σεπτέμβριο και χωρίς να κοπώ πουθενά. Άλλωστε που αλλού μπορεί να εκδηλώσει κανείς ενεργό συμμετοχή αν όχι στα αμφιθέατρα;Και το λέω αυτό γιατί τα εργαστήρια είναι σχετικά περιορισμένης δυνατότητας για συζήτηση αφού απασχολεί περισσότερο η πρακτική άσκηση όχι η εκτενής συζήτηση γύρω από το αντικείμενο

3)Επιπλεόν να προσθέσω ότι είμαι τριτοετής φοιτητής και εως τώρα διαπιστώνω ότι η συστηματική προσπάθεια και το συστηματικό διάβασμα, τουλάχιστον στη Σχολή μας, φέρει καρπούς.

1) Ίσα ίσα, το ένα και μοναδικό σύγγραμμα προωθεί την παπαγαλία και κάνει το σύστημα εξετασοκεντρικό. Αν υπήρχαν διαθέσιμα περισσότερα του ενός συγγράμματα, σε συνδυασμό με έναν πρακτικό οδηγό μελέτης ο οποίος θα διευκρίνιζε τι ακριβώς πρέπει να ξέρει ο φοιτητής ώστε να κατοχυρώσει το μάθημα, πιστεύω ότι θα άλλαζε άρδην το ακαδημαϊκό status quo. Ειδικά αν κάτι τέτοιο συνοδευόταν από ένα αντικειμενικότερο σύστημα εξέτασης.

2) Παρακολούθησα προσωπικά ελάχιστα αμφιθέατρα από διδάσκοντες οι οποίοι είχαν συναίσθηση του ρόλου τους ως δάσκαλοι. Τα αμφιθέατρα στη σχολή μας είναι ήδη υποβαθμισμένα από τη στιγμή που πάρα πολύ συχνά επικαλύπτονται από τα εργαστήρια-κλινικές. Πιστεύω ότι η κατάργησή τους και η θέσπιση φροντηστηριακών μαθημάτων με υποχρεωτική παρακολούθηση θα είχε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Προσωπικά, κι εγώ έχω περάσει όλα τα μαθήματα των τριών πρώτων ετών στην ώρα τους, όμως ο τρόπος διδασκαλίας είναι τόσο εσφαλμένος, που πολλές φορές κατοχύρωσα μάθημα ενώ οι γνώσεις μου ήταν ελλιπέστατες, και χρειάστηκε να καταβάλλω αργότερα πολύ μεγάλη προσπάθεια για να καλύψω τα κενά.

3) Φίλε μου, η συστηματική προσπάθεια και το διάβασμα εξυπακούονται. Σίγουρα όμως δεν επαρκούν. Και αυτό λόγω της υπάρχουσας ανεξέλεγκτης, αυθαίρετης και χαλαρής κατάστασης που επικρατεί στη διδακτική και εξεταστική διαδικασία.

Το κατά πόσο οι γνώσεις που απέκτησες επαρκούν, θα το διαπιστώσεις μόλις ξεκινήσεις κλινικές. Από την προσωπική μου εμπειρία, ουδείς γνώριζε τί είναι και τί κάνει η γ-GT, τί είναι ο σύνδεσμος του Treitz, και ποια είναι η τοπογραφική ανατομική των σπλάγχνων και τα οδηγά σημεία του σώματος. Να σου πω και γιατί; Γιατί δυστυχώς τα προκλινικά μαθήματα διδάσκονται ανεξάρτητα, χωρίς καμία διασύνδεση και συνοχή, ενώ εμβαθύνουν σε άχρηστες λεπτομέρειες, π.χ. καλλιεργητικές μέθοδοι μικροβίων, ή κλάδοι της έσω γναθιαίας, ή προσαγωγές και απαγωγές ίνες γαγγλίων και πυρήνες θαλάμου και χάνουν την ουσία, την οποία ο φοιτητής θα χρειαστεί κατά την άσκηση της ιατρικής. Στην ανατομική π.χ. η διάσπαση σε θεματικές ενότητες (σπλάγχνα, αγγεία-νεύρα, μυολογία, οστεολογία κλπ) είναι εγκληματική γιατί προωθεί την παπαγαλία και παρακάμπτει την ουσία. Κανείς από όσους περνούν τις ανατομικές δεν μπορεί να είναι σε θέση να ξέρει επακριβώς τις σχέσεις των αγγείων με τα νεύρα και τα σπλάγχνα στο θώρακα και την κοιλιά (π.χ. Ποια η σχέση της σπληνικής αρτηρίας με το πάγκρεας και ποια η σημασία της σχέσης αυτής), ούτε τη σχέση των αγγείων καθώς αυτά πορεύονται μέσα στα μυϊκά διαμερίσματα (επίσης άγνωστα, αν και απίστευτα σημαντικά). Κανείς δεν ξέρει για τις περιτονίες, για τους χώρους της περιτοναϊκής κοιλότητας, για τις παραλλαγές του χοληφόρου δέντρου και πολλά πολλά άλλα, τα οποία όταν συναντήσει μπροστά του έχει δύο επιλογές: Να βυθιστεί στην αμάθεια, ή να καταβάλλει μια απίστευτη προσπάθεια για να κερδίσει τις γνώσεις που λείπουν και να μπορέσει να τις συνδυάσει...

Είμαι σίγουρος, ότι σαν επιμελής φοιτητής που είσαι, θα ακολουθήσεις τον δεύτερο δρόμο. Σου εύχομαι καλή συνέχεια στης σπουδές σου, αλλά μην κάνεις το λάθος να επαναπαφτείς ότι αυτά που διδάσκεσαι αρκούν. Μια ματιά σε ξενόγλωσσα συγγράμματα θα σε πείσει!

Ευχαριστώ.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αν και συμφωνώ μαζί σας , θα πω κάτι που λένε-έλεγαν κάποιοι απόφοιτοι ελληνικών πανεπιστημίων σε εμάς τους δικατσάδες.

"Γιατί θέλετε συγκεκριμένη βιβλιογραφία; Η παθολογία είναι μία.Το ίδιο και η χειρουργική! "

Τα συμπεράσματα δικά σας...

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Αν και συμφωνώ μαζί σας , θα πω κάτι που λένε-έλεγαν κάποιοι απόφοιτοι ελληνικών πανεπιστημίων σε εμάς τους δικατσάδες.

"Γιατί θέλετε συγκεκριμένη βιβλιογραφία; Η παθολογία είναι μία.Το ίδιο και η χειρουργική! "

Εφόσον επιθυμείτε να αναγνωρίζεστε ως ισότιμοι με τους εγχώριους αποφοίτους, ενώστε τις φωνές σας με τις δικές τους για κοινά θέματα και τρόπο εξέτασης σ' αυτά. Π.χ., δεν άκουσα κανέναν από εσάς να διαμαρτύρεται για θέματα "Παθολογίας-Φυσιολογίας" και για a priori γνωστές ερωτήσεις(τράπεζα 2000 ερωτήσεων στις εξετάσεις αναγνώρισης των οδοντιάτρων). Ο νοών νοήτω...

Υ.Γ.: Δεν εμφορούμαι από λογικές αποκλεισμού αλλά από το κοινό περί δικαίου αίσθημα και την κοινή λογική.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εσύ ο αποπάνω είσαι σίγουρα ο γνωστός Sniper-οδοντίατρος από το πασίγνωστο σάιτ -ξέρεις ποιό. Σε διαβάζω και με έπιασε μια συγκίνησις!

emdots

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
1)Είναι λανθασμένη η αντίληψη κατάργησης του ενός συγγράματος και δημιουργία λίστας συγγραμμάτων.Κατά τη γνώμη μου αυτό κρύβει την εξής παγίδα:δίνει τη δυνατότητα στον καθηγητή να ρωτάει ερωτήσεις από ένα τεράστιο πλαίσιο ύλης με αποτέλεσμα να κόβει πολύ πιο εύκολα και να παιδεύει περισσότερο.Έτσι ενισχύεται με αυτόν τον τρόπο η από πλευρά μας η στείρα αποστήθιση που εσύ έθιξες

2)Είναι λάθος να καταργηθούν τα αμφιθέατρα.Από προσωπική πείρα τα αμφιθέατρα με βοήθησαν να περάσω όλα τα μαθήματα των 2πρώτων ετών χωρίς να περάσω Σεπτέμβριο και χωρίς να κοπώ πουθενά. Άλλωστε που αλλού μπορεί να εκδηλώσει κανείς ενεργό συμμετοχή αν όχι στα αμφιθέατρα;Και το λέω αυτό γιατί τα εργαστήρια είναι σχετικά περιορισμένης δυνατότητας για συζήτηση αφού απασχολεί περισσότερο η πρακτική άσκηση όχι η εκτενής συζήτηση γύρω από το αντικείμενο

3)Επιπλεόν να προσθέσω ότι είμαι τριτοετής φοιτητής και εως τώρα διαπιστώνω ότι η συστηματική προσπάθεια και το συστηματικό διάβασμα, τουλάχιστον στη Σχολή μας, φέρει καρπούς.

1) Ίσα ίσα, το ένα και μοναδικό σύγγραμμα προωθεί την παπαγαλία και κάνει το σύστημα εξετασοκεντρικό. Αν υπήρχαν διαθέσιμα περισσότερα του ενός συγγράμματα, σε συνδυασμό με έναν πρακτικό οδηγό μελέτης ο οποίος θα διευκρίνιζε τι ακριβώς πρέπει να ξέρει ο φοιτητής ώστε να κατοχυρώσει το μάθημα, πιστεύω ότι θα άλλαζε άρδην το ακαδημαϊκό status quo. Ειδικά αν κάτι τέτοιο συνοδευόταν από ένα αντικειμενικότερο σύστημα εξέτασης.

2) Παρακολούθησα προσωπικά ελάχιστα αμφιθέατρα από διδάσκοντες οι οποίοι είχαν συναίσθηση του ρόλου τους ως δάσκαλοι. Τα αμφιθέατρα στη σχολή μας είναι ήδη υποβαθμισμένα από τη στιγμή που πάρα πολύ συχνά επικαλύπτονται από τα εργαστήρια-κλινικές. Πιστεύω ότι η κατάργησή τους και η θέσπιση φροντηστηριακών μαθημάτων με υποχρεωτική παρακολούθηση θα είχε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Προσωπικά, κι εγώ έχω περάσει όλα τα μαθήματα των τριών πρώτων ετών στην ώρα τους, όμως ο τρόπος διδασκαλίας είναι τόσο εσφαλμένος, που πολλές φορές κατοχύρωσα μάθημα ενώ οι γνώσεις μου ήταν ελλιπέστατες, και χρειάστηκε να καταβάλλω αργότερα πολύ μεγάλη προσπάθεια για να καλύψω τα κενά.

3) Φίλε μου, η συστηματική προσπάθεια και το διάβασμα εξυπακούονται. Σίγουρα όμως δεν επαρκούν. Και αυτό λόγω της υπάρχουσας ανεξέλεγκτης, αυθαίρετης και χαλαρής κατάστασης που επικρατεί στη διδακτική και εξεταστική διαδικασία.

Το κατά πόσο οι γνώσεις που απέκτησες επαρκούν, θα το διαπιστώσεις μόλις ξεκινήσεις κλινικές. Από την προσωπική μου εμπειρία, ουδείς γνώριζε τί είναι και τί κάνει η γ-GT, τί είναι ο σύνδεσμος του Treitz, και ποια είναι η τοπογραφική ανατομική των σπλάγχνων και τα οδηγά σημεία του σώματος. Να σου πω και γιατί; Γιατί δυστυχώς τα προκλινικά μαθήματα διδάσκονται ανεξάρτητα, χωρίς καμία διασύνδεση και συνοχή, ενώ εμβαθύνουν σε άχρηστες λεπτομέρειες, π.χ. καλλιεργητικές μέθοδοι μικροβίων, ή κλάδοι της έσω γναθιαίας, ή προσαγωγές και απαγωγές ίνες γαγγλίων και πυρήνες θαλάμου και χάνουν την ουσία, την οποία ο φοιτητής θα χρειαστεί κατά την άσκηση της ιατρικής. Στην ανατομική π.χ. η διάσπαση σε θεματικές ενότητες (σπλάγχνα, αγγεία-νεύρα, μυολογία, οστεολογία κλπ) είναι εγκληματική γιατί προωθεί την παπαγαλία και παρακάμπτει την ουσία. Κανείς από όσους περνούν τις ανατομικές δεν μπορεί να είναι σε θέση να ξέρει επακριβώς τις σχέσεις των αγγείων με τα νεύρα και τα σπλάγχνα στο θώρακα και την κοιλιά (π.χ. Ποια η σχέση της σπληνικής αρτηρίας με το πάγκρεας και ποια η σημασία της σχέσης αυτής), ούτε τη σχέση των αγγείων καθώς αυτά πορεύονται μέσα στα μυϊκά διαμερίσματα (επίσης άγνωστα, αν και απίστευτα σημαντικά). Κανείς δεν ξέρει για τις περιτονίες, για τους χώρους της περιτοναϊκής κοιλότητας, για τις παραλλαγές του χοληφόρου δέντρου και πολλά πολλά άλλα, τα οποία όταν συναντήσει μπροστά του έχει δύο επιλογές: Να βυθιστεί στην αμάθεια, ή να καταβάλλει μια απίστευτη προσπάθεια για να κερδίσει τις γνώσεις που λείπουν και να μπορέσει να τις συνδυάσει...

Είμαι σίγουρος, ότι σαν επιμελής φοιτητής που είσαι, θα ακολουθήσεις τον δεύτερο δρόμο. Σου εύχομαι καλή συνέχεια στης σπουδές σου, αλλά μην κάνεις το λάθος να επαναπαφτείς ότι αυτά που διδάσκεσαι αρκούν. Μια ματιά σε ξενόγλωσσα συγγράμματα θα σε πείσει!

Ευχαριστώ.

Δεν σκοπεύω να επαναπαυτώ σε ότι έμαθα και έχω υπόψιν από πολλούς φίλους και γνωστούς (δεδομένου ότι δεν ξεκίνησα ακόμα κλινικές) ότι πολλά από αυτά που μαθαίνουμε είναι άχρηστα στην καθεαυτόν κλινική πράξη. Συμφωνώ επίσης φίλε kyrona στο ότι η ξενόγλωσση βιβλιογραφία έχει πολλά πιο πολλά να δώσει ως προς τις γνώσεις αλλά κυρίως ως προς την οργάνωση των γνώσεων. Μια ματιά στον Guyton σε σχέση με την Φυσιολογία που παίρνουμε αρκούσε να με πείσει... Για την Ανατομία συμφωνώ έχεις απόλυτο δίκιο! Αφού φαντάσου υπάρχουν παιδιά στο έτος μας που ξέρουν να σου πουν άπταιστα σχεδόν όλους τους κλάδους όλων των αγγείων που θα τους ρωτήσεις! Αλλά αν κάνεις μια προσπάθεια να τους ρωτήσεις που περίπου βρίσκονται και ποια όργανα ή νεύρα συνοδεύουν θα σου σφυρήξουν κλέφτικα...

Πάντως για τα αμφιθέατρα δεν ξέρω είναι μεγάλο ζήτημα και δεν μου αρέσει να ζητάω την κατάργησή τους γιατί πολλά από αυτά, κυρίως της Βιοχημείας και της Φυσιολογίας, με βοήθησαν σε αρκετά σημεία να ξεκαθαρίσω απορείες κτλ. Τώρα εαν υπάρχουν κάποιοι καθηγητές που δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους δεν νομίζω ότι μας φταίει ο θεσμός των αμφιθεάτρων. Σκέψου το εξής: Έστω ότι ένας καθηγητής είναι βαρετός και δεν κάνει καλά τη δουλειά του και λέει βαρετά και ανούσια πράγματα. Με το αμφιθέατρο αν θες τον υπομένεις τον καθηγητή εαν δεν θες όχι. Όμως με το υποχρεωτικό φροντηστίριο που προτείνεις εσύ, τότε είσαι υποχρεωμένος να τον ανεκτείς θες δεν θες.

Αυτό μαρτύριο δεν θα ήταν; Θα μου πεις: Εντάξει ρε φίλε υποτίθεται θα αξιολογείται το διδακτικό έργο αυτού του καθηγητή! Ναι αλλά από ποιον και με ποιο κόστος; Δηλαδή έστω ότι τον κρίνουμε τον καθηγητή ακατάλληλο να διδάξει. Μετά; Τι συνέπειες θα έχει και ποιος θα τον ελέγχει πώς θα συμπεριφερθεί π.χ. όταν διορθώνει γραπτά; Ή ποιος θα μας εγκυάται την απομάκρυνσή του από την εκπαιδευτική διαδικασία;

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αγαπητέ mihiatrik,

οφείλω να ομολογήσω ότι παρόλο που δεν συμφωνούμε σε όλα οι απόψεις σου είναι απότοκες ώριμης σκέψης και τεκμηριωμένες. Όντως, η θέση σου για τα υποχρεωτικά φροντηστήρια και τους κακούς καθηγητές έχει απόλυτη βάση, όμως εντάσσεται το πρόβλημα αυτό στο γενικότερο πλαίσιο αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Αγαπητέ mihiatrik,

οφείλω να ομολογήσω ότι παρόλο που δεν συμφωνούμε σε όλα οι απόψεις σου είναι απότοκες ώριμης σκέψης και τεκμηριωμένες. Όντως, η θέση σου για τα υποχρεωτικά φροντηστήρια και τους κακούς καθηγητές έχει απόλυτη βάση, όμως εντάσσεται το πρόβλημα αυτό στο γενικότερο πλαίσιο αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Σαν να λέμε ότι έχουμε δρόμο ακόμα για δούμε σωστή εκπαιδευτική διαδικασία στην Ελλάδα...Τι να γίνει θα το παλέψουμε και όπως βγει καλύτερα!

:antegeia::antegeia:emgoal

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
Well he didn't exactly discover america...

what do you mean?????

:withstupid:

1)Είναι λανθασμένη η αντίληψη κατάργησης του ενός συγγράματος και δημιουργία λίστας συγγραμμάτων.Κατά τη γνώμη μου αυτό κρύβει την εξής παγίδα:δίνει τη δυνατότητα στον καθηγητή να ρωτάει ερωτήσεις από ένα τεράστιο πλαίσιο ύλης με αποτέλεσμα να κόβει πολύ πιο εύκολα και να παιδεύει περισσότερο.Έτσι ενισχύεται με αυτόν τον τρόπο η από πλευρά μας η στείρα αποστήθιση που εσύ έθιξες

2)Είναι λάθος να καταργηθούν τα αμφιθέατρα.Από προσωπική πείρα τα αμφιθέατρα με βοήθησαν να περάσω όλα τα μαθήματα των 2πρώτων ετών χωρίς να περάσω Σεπτέμβριο και χωρίς να κοπώ πουθενά. Άλλωστε που αλλού μπορεί να εκδηλώσει κανείς ενεργό συμμετοχή αν όχι στα αμφιθέατρα;Και το λέω αυτό γιατί τα εργαστήρια είναι σχετικά περιορισμένης δυνατότητας για συζήτηση αφού απασχολεί περισσότερο η πρακτική άσκηση όχι η εκτενής συζήτηση γύρω από το αντικείμενο

3)Επιπλεόν να προσθέσω ότι είμαι τριτοετής φοιτητής και εως τώρα διαπιστώνω ότι η συστηματική προσπάθεια και το συστηματικό διάβασμα, τουλάχιστον στη Σχολή μας, φέρει καρπούς.

1) Ίσα ίσα, το ένα και μοναδικό σύγγραμμα προωθεί την παπαγαλία και κάνει το σύστημα εξετασοκεντρικό. Αν υπήρχαν διαθέσιμα περισσότερα του ενός συγγράμματα, σε συνδυασμό με έναν πρακτικό οδηγό μελέτης ο οποίος θα διευκρίνιζε τι ακριβώς πρέπει να ξέρει ο φοιτητής ώστε να κατοχυρώσει το μάθημα, πιστεύω ότι θα άλλαζε άρδην το ακαδημαϊκό status quo. Ειδικά αν κάτι τέτοιο συνοδευόταν από ένα αντικειμενικότερο σύστημα εξέτασης.

2) Παρακολούθησα προσωπικά ελάχιστα αμφιθέατρα από διδάσκοντες οι οποίοι είχαν συναίσθηση του ρόλου τους ως δάσκαλοι. Τα αμφιθέατρα στη σχολή μας είναι ήδη υποβαθμισμένα από τη στιγμή που πάρα πολύ συχνά επικαλύπτονται από τα εργαστήρια-κλινικές. Πιστεύω ότι η κατάργησή τους και η θέσπιση φροντηστηριακών μαθημάτων με υποχρεωτική παρακολούθηση θα είχε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Προσωπικά, κι εγώ έχω περάσει όλα τα μαθήματα των τριών πρώτων ετών στην ώρα τους, όμως ο τρόπος διδασκαλίας είναι τόσο εσφαλμένος, που πολλές φορές κατοχύρωσα μάθημα ενώ οι γνώσεις μου ήταν ελλιπέστατες, και χρειάστηκε να καταβάλλω αργότερα πολύ μεγάλη προσπάθεια για να καλύψω τα κενά.

3) Φίλε μου, η συστηματική προσπάθεια και το διάβασμα εξυπακούονται. Σίγουρα όμως δεν επαρκούν. Και αυτό λόγω της υπάρχουσας ανεξέλεγκτης, αυθαίρετης και χαλαρής κατάστασης που επικρατεί στη διδακτική και εξεταστική διαδικασία.

Το κατά πόσο οι γνώσεις που απέκτησες επαρκούν, θα το διαπιστώσεις μόλις ξεκινήσεις κλινικές. Από την προσωπική μου εμπειρία, ουδείς γνώριζε τί είναι και τί κάνει η γ-GT, τί είναι ο σύνδεσμος του Treitz, και ποια είναι η τοπογραφική ανατομική των σπλάγχνων και τα οδηγά σημεία του σώματος. Να σου πω και γιατί; Γιατί δυστυχώς τα προκλινικά μαθήματα διδάσκονται ανεξάρτητα, χωρίς καμία διασύνδεση και συνοχή, ενώ εμβαθύνουν σε άχρηστες λεπτομέρειες, π.χ. καλλιεργητικές μέθοδοι μικροβίων, ή κλάδοι της έσω γναθιαίας, ή προσαγωγές και απαγωγές ίνες γαγγλίων και πυρήνες θαλάμου και χάνουν την ουσία, την οποία ο φοιτητής θα χρειαστεί κατά την άσκηση της ιατρικής. Στην ανατομική π.χ. η διάσπαση σε θεματικές ενότητες (σπλάγχνα, αγγεία-νεύρα, μυολογία, οστεολογία κλπ) είναι εγκληματική γιατί προωθεί την παπαγαλία και παρακάμπτει την ουσία. Κανείς από όσους περνούν τις ανατομικές δεν μπορεί να είναι σε θέση να ξέρει επακριβώς τις σχέσεις των αγγείων με τα νεύρα και τα σπλάγχνα στο θώρακα και την κοιλιά (π.χ. Ποια η σχέση της σπληνικής αρτηρίας με το πάγκρεας και ποια η σημασία της σχέσης αυτής), ούτε τη σχέση των αγγείων καθώς αυτά πορεύονται μέσα στα μυϊκά διαμερίσματα (επίσης άγνωστα, αν και απίστευτα σημαντικά). Κανείς δεν ξέρει για τις περιτονίες, για τους χώρους της περιτοναϊκής κοιλότητας, για τις παραλλαγές του χοληφόρου δέντρου και πολλά πολλά άλλα, τα οποία όταν συναντήσει μπροστά του έχει δύο επιλογές: Να βυθιστεί στην αμάθεια, ή να καταβάλλει μια απίστευτη προσπάθεια για να κερδίσει τις γνώσεις που λείπουν και να μπορέσει να τις συνδυάσει...

Είμαι σίγουρος, ότι σαν επιμελής φοιτητής που είσαι, θα ακολουθήσεις τον δεύτερο δρόμο. Σου εύχομαι καλή συνέχεια στης σπουδές σου, αλλά μην κάνεις το λάθος να επαναπαφτείς ότι αυτά που διδάσκεσαι αρκούν. Μια ματιά σε ξενόγλωσσα συγγράμματα θα σε πείσει!

Ευχαριστώ.

Δεν σκοπεύω να επαναπαυτώ σε ότι έμαθα και έχω υπόψιν από πολλούς φίλους και γνωστούς (δεδομένου ότι δεν ξεκίνησα ακόμα κλινικές) ότι πολλά από αυτά που μαθαίνουμε είναι άχρηστα στην καθεαυτόν κλινική πράξη. Συμφωνώ επίσης φίλε kyrona στο ότι η ξενόγλωσση βιβλιογραφία έχει πολλά πιο πολλά να δώσει ως προς τις γνώσεις αλλά κυρίως ως προς την οργάνωση των γνώσεων. Μια ματιά στον Guyton σε σχέση με την Φυσιολογία που παίρνουμε αρκούσε να με πείσει... Για την Ανατομία συμφωνώ έχεις απόλυτο δίκιο! Αφού φαντάσου υπάρχουν παιδιά στο έτος μας που ξέρουν να σου πουν άπταιστα σχεδόν όλους τους κλάδους όλων των αγγείων που θα τους ρωτήσεις! Αλλά αν κάνεις μια προσπάθεια να τους ρωτήσεις που περίπου βρίσκονται και ποια όργανα ή νεύρα συνοδεύουν θα σου σφυρήξουν κλέφτικα...

Πάντως για τα αμφιθέατρα δεν ξέρω είναι μεγάλο ζήτημα και δεν μου αρέσει να ζητάω την κατάργησή τους γιατί πολλά από αυτά, κυρίως της Βιοχημείας και της Φυσιολογίας, με βοήθησαν σε αρκετά σημεία να ξεκαθαρίσω απορείες κτλ. Τώρα εαν υπάρχουν κάποιοι καθηγητές που δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους δεν νομίζω ότι μας φταίει ο θεσμός των αμφιθεάτρων. Σκέψου το εξής: Έστω ότι ένας καθηγητής είναι βαρετός και δεν κάνει καλά τη δουλειά του και λέει βαρετά και ανούσια πράγματα. Με το αμφιθέατρο αν θες τον υπομένεις τον καθηγητή εαν δεν θες όχι. Όμως με το υποχρεωτικό φροντηστίριο που προτείνεις εσύ, τότε είσαι υποχρεωμένος να τον ανεκτείς θες δεν θες.

Αυτό μαρτύριο δεν θα ήταν; Θα μου πεις: Εντάξει ρε φίλε υποτίθεται θα αξιολογείται το διδακτικό έργο αυτού του καθηγητή! Ναι αλλά από ποιον και με ποιο κόστος; Δηλαδή έστω ότι τον κρίνουμε τον καθηγητή ακατάλληλο να διδάξει. Μετά; Τι συνέπειες θα έχει και ποιος θα τον ελέγχει πώς θα συμπεριφερθεί π.χ. όταν διορθώνει γραπτά; Ή ποιος θα μας εγκυάται την απομάκρυνσή του από την εκπαιδευτική διαδικασία;

κούγια μου εσύ emforeioemforeioemforeio

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Με το θέμα της αλλαγής εξέτασης των μαθημάτων σας πληροφορώ ότι σε ορισμένες οι Ιατρικές σχολές κάποιες παρατάξεις φτύνουν αίμα!!! Τρέχουν να κάνουν την Ανατομία να έχει 3 μέρη, τρέχουν να αλλάξουν το μάθημα της Υγιεινής και Επιδημιολογίας που είναι απαίσιο(δική μου γνώμη), τρέχουν να ακυρώσουν την αρνητική βαθμολόγηση(και συγκριτική σε ορισμένα εργαστήρια) καθώς τρέχουν και για πολλά άλλα ζητήματα! Αντί το έργο τέτοιων παρατάξεων να αναγνωρίζεται κάθονται άλλες παρατάξεις και ασχολούνται στις Γενικές Συνελεύσεις με τους αγρότες!! Οι γενικές συνελεύσεις αφοροούν σε πανεπιστημιακά ζητήματα και όχι στους αγρότες!!! Πάρτε το χαμπάρι!!

Μοιράσου αυτή τη δημοσίευση


Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Δημιουργία νέας...