Jump to content

mikro kavouri

Members
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

mikro kavouri last won the day on 15 Οκτωβρίου

mikro kavouri had the most liked content!

1 Follower

About mikro kavouri

  • Rank
    Τελειόφοιτος (επίπεδο IV)

Πληροφορίες προφίλ

  • Σχολή
    Πολυτεχνική

Recent Profile Visitors

178 profile views
  1. Δεν έχω υπ οψιν μου τη σχετική αλληλογραφία υπουργείου -ΑΕΙ αλλά τα δεδομένα για το φοιτητικό δυναμικό είναι πολύ σημαντικά για πολλές ενεργειες: τροποποίηση κατανομής πιστώσεων, προγραμματισμός θέσεων διδακτικού και διοικητικού προσωπικού , αξιολόγηση προπτυχιακων- μεταπτυχιακών προγραμμάτων , συγχωνεύσεις ιδρυμάτων , κανονισμός μετεγγραφων, δεικτες για την έρευνα, και πλήθος άλλων δεικτών πχ κόστος εκπαίδευσης ανα φοιτητή κλπ. Δεν είναι υποχρεωτικό ότι προορίζονται αποκλειστικά για το ν+2 χωρίς βέβαια και να μπορώ να το αποκλείσω.
  2. Wtf...? https://www.esos.gr/arthra/65367/entoli-kerameos-stoys-prytaneis- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --tis-steiloyn-entos-24oroy-arithmo-energon- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --mi
  3. Δεν υπάρχει ούτε ένας δείκτης αξιολόγησης ΑΕΙ διεθνώς που να μη λαμβάνει υπ οψιν του τον μ.ο αποφοίτησης ή πιο straightforward το πλήθος των drop-outs (αιώνιοι) . Υπάρχει μπόλικη βιβλιογραφία και το ζήτημα είναι αντικείμενο έρευνας. Και είναι πολύ λογικό να επηρεάζει την αξιολόγηση διότι το ίδρυμα είναι που φέρει την ευθύνη για τυχόν υπερβολικό αριθμό drop-outs. Επειδή πολλά εγχώρια τμήματα και σχολές ΑΕΙ ιδίως τα αρχαιότερα έχουν τέτοιο θέμα και άρα παίρνουν χαμηλό βαθμό σε αυτό, επινοήθηκε το (μπρουταλ είναι η αληθεια) κόλπο της διαγραφής των αιωνίων και την εισαγωγής ανώτατου ορίου φοίτησης. Το πρόβλημα δε λύνεται φυσικά αλλά ....διαγραφεται. Έτσι η ευθύνη μετακυλιεται στους "τεμπέληδες" φοιτητές που δεν πατάνε στις παραδόσεις των φωστήρων καθηγητών τους. Το ιδεολογικό περιτύλιγμα είναι η πειθαρχεία των νέων φοιτητών (οι άνω των 30 ουδολως απασχολούν ) και πρέπει να το δούμε σαν μια πολύ ειλικρινή και ντιρεκτ πρόθεση του υπουργείου , με τον γνωστό κρατικίστικο πατερναλισμό της λεγόμενης νεοδεξιας. Τη ίδια ειλικρίνεια έχει και το τελεσίγραφο του Χρυσοχοΐδη. Για να μην γράφω πολλά, η εκτίμηση μου είναι ότι δεν πρόκειται για συγκυριακες επιλογές σε σχέση με ενδεχόμενη εκλογική αναμέτρηση αλλά μόνιμου χαρακτήρα δημόσιες πολιτικές με στρατηγικό βάθος και αξιοπρόσεκτη προετοιμασία (βλ. την επικοινωνιακή επέλαση )
  4. Στην Ελλάδα έχουμε ανατραφεί με τη μυθολογια των πολιτικών συγκρούσεων που οφείλονται δήθεν σε εκπροσώπηση διαφορετικών συμφερόντων ή διαφορετικών ιδεολογικών αρχών. (Θυμίζω πως μέχρι πριν λίγο καιρό όλοι είχαν πειστεί πως οι Αμερικάνοι ήθελαν να φάνε τον Καραμανλή....) Τα πράγματα απέχουν αρκετά. Οι ενδοκομματικες κόντρες μπορεί να μας φαίνονται σπουδαίες και "κρισιμες" αλλά σχεδόν ποτέ δεν συνοδεύονται από μεταβολή δημόσιας πολιτικής. Ο πυρηνας αυτων των συγκρούσεων είναι πάντα τα λάφυρα, δηλαδή το κράτος και πως θα γίνει η μοιρασιά. Αυτή η συνθήκη είναι που κρατά ενωμένες τις κυβερνησεις: αν ξεφύγουν τα πράγματα πέρα από ένα όριο θα χάσουν όλοι. Στην πραγματικότητα ο Κούλης συνεχίζει στα περισσότερα την "πολιτική Τσίπρα". Που δεν είναι κ;αν του Τσίπρα αλλά τέλος πάντων... Για να επανέλθουμε λοιπόν, τα τελεσιγραφα δεν μπαίνουν για πλάκα. Ο Μιχαλάκης ο Χρυσοχοιδης, παλιός και έμπειρος πολιτικός προϊστάμενος των σωμάτων ασφαλείας είναι τυπος που ό,τι λέει το κάνει. Φοβάμαι ότι το ίδιο θα γίνει και για το θεματακι. Μιας μορφής χρονικός περιορισμός θα υπάρξει και αν προσέξατε στο νέο νομοσχέδιο η χρηματοδότηση θα εξαρτάται κατά ένα μέρος από την αξιολόγηση η οποία συναρτάται με τη σειρά της από το ποσοστό των λιμναζοντων. Η αισιόδοξη πλευρά ότι τέτοιο μέτρο δύσκολα εφαρμόζεται διοικητικά χωρίς φασαρίες είναι πολύ δευτερεύουσα μπροστά στον πανικό που θα πιάσει τους περισσότερους και μόνο στη φημολογία. Θα σπευδουν οι νεότεροι για να μη χάνουν χρόνο από τις σπουδές τους. Στην ουσία ο νόμος λειτουργεί ήδη.
  5. Σημαντικοτατο ρόλο παίζουν ασφαλώς τα ελεγχόμενα σχεδόν αποκλειστικά από Ολιγαρχες, ΜΜΕ που έχουν από πολύ καιρό διαμορφώσει την εικόνα του "απεχθους" καταληψία ή διαδηλωτή όπως επισημαίνει και η Μύριαμ. Το ζήτημα "κατάληψη" σε χώρους των ΑΕΙ είναι ένα πολύ δευτερεύον ζήτημα , άγνωστο στους πολλούς και μάλλον αδιάφορο στους λίγους. Όταν γίνεται πρώτο θέμα στα δελτία , μάλλον άλλο παιχνίδι παίζεται.
  6. Είναι συνολικότερο το πρόβλημα και η κρατική οπτική πολύ ευρύτερη από αυτό που νομίζουμε. Στην εποχή μας έχουν ξεσπάσει ταραχές σε πολλές χώρες, αναπτυσσόμενες, μισό-διαλυμένες όπως ο Λίβανος ακόμα και ώριμες ανεπτυγμένες όπως η Γαλλια. Οι αρχές των κρατών αυτών απαντούν με απίστευτη αγριότητα ενώ συνολικά καταγράφεται στροφή προς ακραίες και αδικαιολόγητες εκρήξεις κρατικής βίας ακόμα και σε χώρες με με σχετική νηνεμία όπως η Ελλάδα . Θα ήταν σφάλμα να δούμε λοιπόν την επιχείρηση "νόμος και τάξη" ως ένα ακόμα επεισόδιο στο ανόητο και φρούδο ματς αριστερας-δεξιας , η σαν μια βεντέτα Μητσοτάκη -καταληψιων. Ασφαλώς και παίζονται παιχνίδια οικονομικού ενδιαφέροντος στα Χανιά ή τα Εξάρχεια ή με τα κολλέγια, όμως η μεγάλη εικόνα είναι ένα μήνυμα προς την κοινωνία ότι οι κρατικές αρχές είναι έτοιμες να χύσουν αίμα αν χρειαστεί και με μεγάλη ευκολία. Και προσέξτε όλα αυτά ενώ δεν συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο στην ελληνική κοινωνία από πλευράς κινητοποιήσεων. Αν συνδυαστεί αυτό με την εξίσου ανησυχητική στροφή προς αυταρχικά και πατερναλιστικα μοτίβα πχ η "πειθαρχία των φοιτητών" της κεραμεως μπορούμε να οδηγηθούμε σε ασφαλείς προγνωσεις για την πορεία και επί μέρους ζητημάτων όπως το "θεματακι" .
  7. Ακόμα και τα ψέματα κοκκινίζουν από ντροπή όταν τα λένε "ΣΥΡΙΖΑ". Κανένα από τα "37 πανεπιστημιακά τμήματα" δε λειτουργούσε . Υπήρχαν μόνο στα χαρτιά δηλαδή στις κατά κανόνα εκπροθεσμες βουλευτικές και υπουργικές τροπολογίες που ψηφίστηκαν προεκλογικά με κριτήρια αποκλειστικά ρουσφετολογικά. Είναι δε προϊόν συνδιαλλαγής της κυβέρνησης της Πρώτης Φοράς something με τις διοικήσεις των ΑΕΙ με συγκεκριμένα ανταλλάγματα. Πχ να αναλάβουν τα ΤΕΙ. Κάθε κυβέρνηση φρόντιζε να διορίζει τους δικούς της και να ανοίξει πανεπιστημιακές σχολές εδώ και εκεί. Οι επαναστάτες του ΣΥΡΙΖΑ ήταν οι πρωταθλητές σε αυτό το σπορ. Επομενως είναι πολύ λογικό να τα καταργεί η Κεραμίδω (και στη θέση τους να νομοθετησει τα δικά της )
  8. ...το ψευτοDocumento στο ρόλο της ΑΥΡΙΑΝΗΣ και οι ρουβικωνεοι στο ρόλο των αυριανιστών. (Καθημερινή και πάλι Καθημερινή )
  9. Ποιος να το σκεφτεί; Ο Πατούλης που έχει κάνει συμφωνία με τους Γερμανούς για απορροφηση φτηνών μεταναστών γιατρών από Ελλάδα? Οι απόφοιτοι των ιατρικών σχολών έπρεπε να το ζητούν πρώτοι και καλύτεροι για να μείνουν στη χώρα. Ναι, 3 μήνες αναμονης, από την προκήρυξη του διαγωνισμού ως τα αποτελέσματα. Άντε 4. Σου φαινεται πολύ; Ή μήπως είναι προτιμότερη η αναχρονιστική επετηρίδα; Από διοικητικης άποψης είναι απολύτως συμβατό με το σύστημα επιλογής προσωπικού για ΣΟΧ. (αντικειμενικά κριτηρια). Πουθενά αλλού, για πλήρωση θέσεων με ΣΟΧ δεν νοείται επετηρίδα. Φοβάμαι ότι δεν έχεις καταλάβει τι σημαίνει άνοιγμα επαγγελμάτων. Ανοιχτό επάγγελμα δε σημαίνει να πάρει νυστέρι όποιος να ναι. Πουθενά στον κόσμο δεν γίνεται αυτο. Η πιστοποίηση επάρκειας μπορεί να είναι πολύ αυστηρή και το επάγγελμα να είναι ορθανοιχτο. Άνοιγμα σημαίνει , πολύ απλά ότι αίρονται διαφοροι κανονιστικού χαρακτήρα περιορισμοί, κυρίως γεωγραφικοί και ποσοτικοί ούτως ώστε να μην ευνοείται μια ομάδα επαγγελματιών εις βάρος του συνόλου. Αυτοι οι περιορισμοί μεταφραζονταν πράγματι σε κλειστό αριθμό αδειών επαγγέλματος. Προφανώς δεν εννοώ αυτό. Παλιότερα, από το 1950-80, στο κλειστουλι κρατικό συστηματακι μας, τα λιγοστά μας ΑΕΙ υποτιθεται πως είχαν ως αποστολή την κατάρτιση στελεχών για το κράτος και την αγορά και για αυτό υπήρχαν πολλοί φραγμοί ως την είσοδο στο πανεπιστήμιο. Οι πτυχιουχοι λιγοστοί άρα δεν υπήρχε θέμα απορρόφησης ή ανάγκη επιλογης. Τώρα προφανώς δεν έχουν τέτοια αποστολή και επιπλέον δεν είναι αποδεκτό να υπάρχουν κοινωνικοί και οικονομικοί φραγμοί προς τη γνώση. Ο πτυχιούχος του ελληνικού δημοσίου ΑΕΙ έχει να ανταγωνιστεί τον απόφοιτο του ξένου πανεπιστημίου και του ιδιωτικού (ασχέτως αν κάνουμε πως δεν τα βλέπουμε) σε μια στενεμενη αγορά εργασίας. Τι να κάνουμε, δεν πρόκειται να δουλέψουν όλοι στην ειδικότητα που σπούδασαν και αυτό δεν θα αλλάξει ούτε με νόμους ούτε με αποφάσεις διοικητικών οργάνων. Γνώση λοιπόν για όποιον θέλει, δεν είναι όμως αναγκαίο να ασκησουν όλοι το αντίστοιχο επάγγελμα.
  10. ...το είπαμε κι αυτο. Λύνεται για πλάκα. Διαγωνισμός (γραπτός, με μόρια, συνέντευξη κλπ) για κάλυψη θέσεων ειδικευόμενων γιατρών και από τα 10 χρόνια θα πέσουμε στους 3 μήνες αναμονής. Έτσι θα ακυρωθεί και το ερώτημα του Σπινελλη. Ναι, ο νέος ιατρός θα ξέρει φυσιολογία και θα προστατευθεί το κύρος του επαγγέλματος. Αντιστοίχως για μηχανικούς, δικηγόρους κλπ. Άντε πες το στους συνδικαλιστές. Κατά τα άλλα εχουμε μπει από καιρό στην εποχή που όχι απλώς το δημόσιο πανεπιστήμιο αλλά το πανεπιστήμιο εν γένει δεν έχει την αποκλειστικότητα στην δημιουργία καταρτισμένων επαγγελματιών, ούτε καν στην παραγωγή ακαδημαϊκής γνώσης. Πολλά φημισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού στα πλαίσια του ανταγωνισμού σπεύδουν να καλύψουν τις νέες ανάγκες με πλήθος ταχυρρυθμων προγραμματων, σεμιναρίων, εξ αποστάσεως σπουδων κλπ. Αυτή η κατάσταση μας χτυπά από καιρό την πόρτα και ταράζει τη μακαριότητα και τις αυταπάτες πολλών από τη μια ότι το "χαρτί" είναι η σωτηρια και από την άλλη, ότι πειθαρχημένοι φοιτητές =καλοί πολίτες. Δίπλα σε αυτούς πρέπει να προστεθούν και οι συνδικαλιστικές μερίδες που θέλουν και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Και πτυχία με επαγγελματικά δικαιώματα για όλους και ελαστικές διαδικασιες απόκτησης πτυχίου και "πτυχία με αξία".
  11. Όχι. Δεν γίνεσαι κατανοητός επειδή κυριως εσύ δεν έχεις σχηματισει ακόμα μια ξεκάθαρη οπτικη για το θέμα και για αυτό πας να μπερδευτείς με διάφορα όχι και τόσο εντός θέματος πράγματα. Δεν είναι υποχρεωτικό ότι πρέπει ντε και καλά να έχεις άποψη και πρόταση αλλά πχ που κολλάει ότι ο Θεοχάρης ή ο σπινελλης είχαν affiliation με τον www.papandreou.gr ? (Εξαίρετοι τεχνοκράτες και οι δύο και όχι πανελιστες και ξερολες) . Επίσης δεν βλέπω που κολλάει το σύνταγμα. Ας είμαστε ειλικρινείς. Το αρχικό ερώτημα του Σπινελλη σκοτώνει. "Θα εμπιστευοσασταν έναν νέο στο επάγγελμα γιατρό αν ξέρατε ότι πέρασε τη φυσιολογία πριν 25 χρόνια?" Μπορεί και ναι, μπορεί και όχι. (Σπανιότατα ο ασθενής έχει την πολυτέλεια να κάνει τέτοια ερώτηση άρα πάμε στη σφαίρα της ηθικής). Ενδεχομένως παραπλανητικό και κακόβουλο αλλά υπάρχουν κι αυτά τα ερωτήματα στη ζωή. Τι σου λέει ο σπινελλης; αντί να ψάχνεις πότε πέρασε και με τι βαθμό τη φυσιολογία , απελευθέρωσε εντελώς τις σπουδές, κάνε 40 ταχυτήτων σπουδές, βοήθησε τους οικονομικά αδύναμους ή κοινωνικά αποκλεισμένους να σπουδάσουν και όποιος θέλει να ασκήσει το επάγγελμα ας πάει να πιστοποιηθεί με εξετάσεις στα αρμόδια επιμελητήρια. Και άσε τους φοιτητές στην ησυχία τους, μην τους προκαλείς. Κατανοώ πάντως την ανησυχία και την ανασφάλεια πολλών για τις αλλαγές που συντελούνται (και) στην "ανώτατη εκπαίδευση". Όχι, το ελληνικό κρατικό πανεπιστήμιο δεν έχει πια το μονοπώλιο της γνώσηςστην εποχή της παγκοσμιοποίησης και των δικτυων . Είναι μεν κατοχυρωμένος ο ρόλος του στο Σύνταγμα αλλά σε μια εποχή τόσο.μεγαλης ρευστότητας και αλλαγών, πόσο σημασια έχει τελικά μια συνταγματική έστω, διατύπωση; Στο κάτω κάτω η ευρωπαϊκή νομοθεσία υπερτερεί και έναντι των εθνικών συνταγμάτων. Το κλειστό και κρατικως προστατευμένο σύστημα κάποιων επαγγελμάτων συντηρείται ακόμα για λόγους κυρίως πελατειακους αλλά είναι θέμα χρόνου να καταρρεύσει .
  12. Επαναλαμβάνω ότι δεν έχεις καταλάβει τι γράφει. Ο Σπινελλης είναι λαμπρός τεχνοκράτης, δεν είναι πουριτανός όπως η πολιτική ηγεσία του Παιδείας και η πλειοψηφία της σημερινής κυβέρνησης. Το δε αρχικό ερώτημα του "Θα εμπιστευοσασταν κλπ " δεν είναι και τόσο ακυρο και οπωσδήποτε χρειάζεται μια απάντηση. Οι λογικές "λυπηθείτε μας, τα ταπεινά χαμομηλακια , δεν κοστιζουμε, δε θέλουμε πότισμα (ή το απίστευτο) ότι βλαπτουμε τους εαυτούς μας που καθυστερησαμε" προφανώς δεν είναι μια ικανοποιητική απάντηση. Την απάντηση του την δίνει παρακάτω. Δεν τα βάζει καθόλου με τους φοιτητές αλλά μόνο με το υπουργείο: Αφήστε στην ακρη τις καθολικου χαρακτήρα ανόητες διοικητικές ρυθμίσεις , αφήστε τα πανεπιστήμια να αποφασίζουν τι φοιτητές θέλουν, για πόσο τους θελουν, να απελευθερωθούν οι σπουδές αλλά να αποσυνδεθεί το πτυχίο από το αυτοματο δικαίωμα εισόδου σε μια κλειστή (?) κρατική αγορά εργασίας. Και τέλος πάλι προς το υπουργείο, αφήστε τις αγριαδες γιατί δεν θα σας βγουν σε καλό και σκεφτείτε τρόπους για να λύσετε το πρόβλημα θετικα. Τιπιο λογικό από αυτά?
  13. Καθώς οι περισσοτεροι έχουμε την τάση να διαβάζουμε κατά γράμμα και κατά κυριολεξία και μόνο με βάση την κατάσταση μας, (και όχι να ερμηνευουμε) θα μας διαφυγει η ουσία της παρέμβασης του Σπινελλη. Δηλαδή η οριστική αποσύνδεση του πτυχίου από τα επαγγελματικά δικαιώματα. Ο Σπινελλης όπως κάνει πάντα, προσπερνά τις ανούσιες διοικητικές λεπτομέρειες (ν+2; 2ν; Μ εις τη ν; ) και βάζει τη νέα φιλοσοφία : Όχι επαγγελματικά δικαιώματα για όλους. Σπουδασες πολιτικός μηχανικός; Θαυμάσια αλλά δε σημαίνει ότι σώνει και ντε θα χτίζεις γέφυρες. Επειδη, σου λέει , δεν μπορώ να ξέρω αν γνωρίζεις μηχανική η ανατομία μετά από 5-15-25 χρόνια για να πάρεις την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος θα δίνεις κανονικές εξετάσεις . Μαζί με τον απόφοιτο του κολλεγίου της 3ης Σεπτεμβρίου και τον απόφοιτο του Κολούμπια . Πόσο δύσκολο είναι να μπουν κανονικές εξετάσεις στο ΤΕΕ , στους δικηγορικους συλλόγους , ή εξετάσεις για για γίνει δεκτός ένας απόφοιτος ιατρικής σε ειδικότητα? Να πως θα καταπολεμηθει ο μεγάλος χρόνος αναμονής όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο @heretai.
  14. Πονηρό και προσεκτικό αρθρο από τον (οξυδερκή) Δ. Σπινέλλη. Παρακαλώ δώστε προσοχή σε κάθε λέξη που γράφει γιατί είναι από τους λίγους ανθρώπους που δεν περιμένουν το μέλλον αλλά το προετοιμάζουν.
×
×
  • Δημιουργία νέας...