Jump to content

Ηλιογάβαλος

Members
  • Content count

    18
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Ηλιογάβαλος last won the day on 11 Απριλίου

Ηλιογάβαλος had the most liked content!

About Ηλιογάβαλος

  • Rank
    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

Πληροφορίες προφίλ

  • Σχολή
    Ιατρική

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ηλιογάβαλος

    Δικαστική Ανθρωπολογία

    Αναβολή διδασκαλίας μαθήματος για το Ακαδημαϊκό Έτος 2018-2019 - Δευτέρα, 01 Απριλίου 2019 - Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το κατ' επιλογήν υποχρεωτικό μάθημα "Δικαστική Ανθρωπολογία" δε θα πραγματοποιηθεί για το τρέχον Ακαδημαϊκό Έτος (2018-2019) λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας για τη διεκπεραίωση δικαστικών υποθέσεων στο Εργαστήριο Ιατροδικαστικής που υπηρετώ, καθώς και της συμμετοχής μου ως διδάσκων σε πρόγραμμα διδασκαλίας Πανεπιστημίου του Ηνωμένου Βασιλείου. Ο υπεύθυνος του μαθήματος Κωνσταντίνος Μωραΐτης Αναπληρωτής Καθηγητής Τηλ. επικοινωνίας: 210-7462426
  2. Ηλιογάβαλος

    Βιοϊατρική Τεχνολογία

    Η εργασία απλά δίνει ένα μπόνους στο βαθμό του γραπτού, δηλαδή δεν είναι απαλλακτική. Δεν ξέρω αν φέτος θα αλλάξει κάτι σχετικά με αυτό. Πάντως, η εξέταση είναι πολλαπλής επιλογής από γνωστή τράπεζα θεμάτων, οπότε δε θα συναντήσεις δυσκολία.
  3. Ηλιογάβαλος

    Φυσιολογία της Γήρανσης

    ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2019 - Αγαπητοί φοιτητές μας, Οι διαλέξεις του κατ΄ επιλογήν υποχρεωτικού μαθήματος «ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΗΡΑΝΣΗΣ» αρχίζουν την Παρασκευή 22/3/19, με σταθερό ωράριο κάθε Παρασκευή 14.00-17.00 και χώρο διεξαγωγής του το αμφιθέατρο "Φυσιολογίας Γ. Κοτζιάς". Σύντομα θα σας ανακοινωθεί το συνολικό πρόγραμμα του μαθήματος. Η υπεύθυνη του μαθήματος, Π. Αγγελογιάννη Αν. Καθηγήτρια
  4. Ηλιογάβαλος

    Χημεία Ι

    ΘΕΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗ 2018 Ογκομέτρηση 40ml CH3COOH με ΝaOH ίδιας συγκέντρωσης, πόσα ml NaOH να βάλουμε για να πετύχουμε μέγιστη ρυθμιστική ικανότητα. Διάλυμα με 0,048M NaH2PO4 και 0,052Μ ## no greeklish please&#33; ## - ## no greeklish please&#33; ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please&#33; ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please&#33; ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika -2HPO4 ποσό pH έχει (έδινε τις 3 σταθερές για τα ιόντα του H3PO4) Πώς απαντά το σύστημα των διττανθρακικών σε ελαφρά οξέωση του αίματος. Είχε μια πρωτεΐνη με κάποιους δεσμούς αριθμημένους 1-4 και έπρεπε να κυκλώσουμε τη σωστή ονομασία των δεσμών με τη σειρά. Πόση είναι η γωνία δεσμού στη φωσφίνη ΡΗ3 Μια δομή Lewis ενός φαρμάκου που είχε 4 άζωτα και έπρεπε να κυκλώσουμε για 2 από αυτά τον σωστό συνδυασμό υβριδισμού τροχιακών, ηλεκτρονικής και μοριακής γεωμετρίας. 5 αλκοόλες και να πούμε ποια είναι η πιο ευδιάλυτη στο νερό. Έδινε τις ΔGo για μετατροπή του ATP σε ADP και Pi και για την μετατροπή της φωσφοκρεατίνης σε κρεατίνη και Pi και ζητούσε την ολική ΔGo για μετατροπή φωσφοκρεατίνης και ADP σε κρεατίνη και ATP Σε ποια περίπτωση μια αντίδραση δεν είναι ποτέ αυθόρμητη (όταν ΔΗ>0 και ΔS<0) Ποια από τις ακόλουθες αντιδράσεις δεν παρουσιάζει αύξηση της εντροπίας (κατασκευή πολυπεπτιδίου από αμινοξέα) Τι δεν ισχύει για το NADH (ότι κατασκευάζεται από ένα δακτύλιο αλλοεξαζονικό νομίζω) Τι δεν ισχύει για τις προσταγλαδίνες (ότι η ασπιρίνη προάγει τη δημιουργία τους νομίζω) Τι δεν ισχύει για τη δομή Ζ του DNA (ότι είναι η κύρια μορφή DNA) Ποιο είδος λιπιδίου δεν θα συναντήσουμε στην κυτταρική μεμβράνη (τριακυλογκυερόλες) Τι δεν ισχύει για τη χοληστερόλη (υπάρχει στα βακτηριακά κύτταρα) Τι ισχύει για τη μη συναγωνιστική αναστολή (ο αναστολέας προσδένεται σε περιοχή εκτός του ενεργού κέντρου) Τι ισχύει για την ασυναγωνιστική αναστολή Έδινε την ΔGο για υδρόλυση ATP και έλεγε να βρούμε το ΔG στους μυς όπου ίσχυαν κάποιες συγκεκριμένες συγκεντρώσεις ATP ADP και Pi. Η ταχύτητα μιας αντίδρασης είναι… (α’ τάξης ως προς συγκέντρωση υποστρώματος αλλά δεν είμαι σίγουρη αν είναι η σωστή απάντηση) Να βρούμε την ΔGo για μετατροπή πυροσταφυλικού και NADH σε γαλακτικό και NAD+ (έδινε αναγωγικά δυναμικά για τις 2 αντιδράσεις μεμονωμένα και τη σταθερά Φαραντέι) Ποιο λιπίδιο έχει το μεγαλύτερο σημείο τήξεως (παλμιτικό 18:0) Διαφορά ενζύμων από κοινούς καταλύτες (παρουσιάζουν μεγάλη εξειδίκευση) Μερικές ουσίες και να πούμε ποιες είναι ηλεκτρονιόφιλες (να κυκλώσουμε την απάντηση με το σωστό συνδυασμό) Έδινε 5 τριπεπτίδια και να πούμε ποιο τριπεπτίδιο περιέχει τις περισσότερες μη πολικές αλυσίδες. Ποιο το ισοηλεκτρικό σημέιο της Αλανίνης (έδινε pKa για καρβοξυλομάδα και αμινομάδα) Τι ισχύει από τα παρακάτω για την προλίνη (διασπά την α έλικα) Γράψτε τον χημικό τύπο της προλίνης Μια πολυπεπτιδική αλυσίδα πλούσια σε ποιο αμινοξύ ασκεί την καλύτερη ρύθμιση σε pH κοντά στο φυσιολογικό (ιστιδίνη) Τι είναι οι Ε σελεκτίνες Ποιο αμινοξύ από τα παρακάτω φωφορυλιώνεται (τυροσίνη) Γράψτε την αντίδραση φωσφορυλίωσης. Σε τι οφείλεται η προσβολή των γεννητικών οργάνων από τον ιό του έρπυτα (αλληλεπίδραση λεκτινών του ιού με θειική ηπαράνη των γλυκοπρωτεϊνών των γεννητικών κυττάρων) Σε τι οφείλεται η νόσος Tay Sachs (ελαττωματικό μεταβολισμό γαγγλιοζιτών) Τι δεν ισχύει για τα σφιγγολιπίδια (τα κερεβροζίδια και οι γαγγλιοζίτες είναι φωσφορολιπίδια νομίζω) Έδινε ένα διπεπτίδιο σε γραμμική μορφή και ρωτούσε τι χημική ένωση είναι αυτό (απλώς διπεπτίδιο) Έδινε 5 σάκχαρα, να κυκλώσουμε ποια πραγματοποιούν την αντίδραση Fehling και γιατί. Είχε την πορεία των αντιδράσεων μετατροπής CO2 και H2O σε HCO3- και H+ γραμμένη δύο φορές, τη μια να δείχνουν τα βελάκια προς το διττανθρακικό και την άλλη προς το διοξείδιο. Δίπλα από τις αντιδράσεις είχε ιστοί, πνεύμονες, Τ και R μορφή αιμοσφαιρίνης. Έπρεπε για κάθε πορεία αντιδράσεων να κυκλώσουμε πού γίνεται και ποια μορφή της αιμοσφαιρίνης κυριαρχεί. Φεύγει από καρδιά αίμα περιεκτικότητας σε αιμοσφαιρίνη 2 mmol/lit κορεσμένο 100% και επιστρέφει 60%. Πόσα mmol/lit Ο2 αποδόθηκαν στους ιστούς. Τι είναι το συνένζυμο (οργανικό μη πρωτεϊνικό μόριο)
  5. Ηλιογάβαλος

    Βιοϊατρική Τεχνολογία

    «ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ» Ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 - εαρινό εξάμηνο Το επιλεγόμενο μάθημα «Βιοϊατρική Τεχνολογία» θα ξεκινήσει την Τρίτη 11 Απριλίου 2019, Αμφιθέατρο ΝΑΒΟ, Γουδή Παρακαλούνται οι φοιτητές/τριες που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν το μάθημα να το δηλώσουν εγκαίρως στο my-studies Η δήλωση στο my-studies είναι υποχρεωτική προκειμένου να είναι δυνατή η συμμετοχή στις εξετάσεις. Τα μαθήματα θα διεξάγονται ημέρες Τρίτη και Πέμπτη, ώρες 17:00 - 19:00 στο αμφιθέατρο ΝΑΒΟ (Γουδή). Το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος, καθώς και σχετικές πληροφορίες θα ανακοινώνονται μέσω του e-class στη διεύθυνση: http://eclass.uoa.gr Η εγγραφή στο e-class είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ και θα είναι δυνατή έως 15.4.2019. Το μάθημα περιλαμβάνει προαιρετικές επισκέψεις σε Εργαστήρια και συγγραφή εργασιών. Προτεινόμενο Σύγγραμμα «Εισαγωγή στη βιοϊατρική τεχνολογία και ανάλυση ιατρικών σημάτων», Κουτσούρης Δ, Παυλόπουλος Σ, Πρέντζα Α. Στο e-class θα διατίθεται τράπεζα θεμάτων πολλαπλής επιλογής για τις εξετάσεις. Πληροφορίες διατίθενται και στην ιστοσελίδα της Γραμματείας www.grammateia.med.uoa.gr [επιλεγόμενα μαθήματα] Υπεύθυνος του μαθήματος Θεόδωρος Γ. Παπαϊωάννου, Αναπληρωτής Καθηγητής Α’ Καρδιολογική Κλινική, Ιπποκράτειο Γ.Ν.Α. Τηλ. Γραμματείας: 213-2088099 e-mail: thepap@med.uoa.gr url: www.biotech.med.uoa.gr/papaioannou
  6. Ηλιογάβαλος

    Φυσική Ανθρωπολογία

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Εαν παραδώσετε την εργασία σας μετά τις 6 Μαρτίου, θα περαστεί η βαθμολογία σας στην επαναληπτική Σεπτεμβρίου 2019, ωστόσο θα χρειαστεί να μας ενημερώσετε για να κρατήσουμε την βαθμολογία σας και να περαστεί το Σεπτέμβρη στο my studies. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων Εκ του Ανθρωπολογικού Μουσείου
  7. Ηλιογάβαλος

    Φυσική Ανθρωπολογία

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Ενημερώνουμε τους φοιτητές μας οι οποίοι θα παραδώσουν εργασίες αντί να εξεταστούν προφορικά ή γραπτά, ότι η ημερομηνία παράδοσης των εργασιών είναι η Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συμμετοχή σας Εκ του Ανθρωπολογικού Μουσείου
  8. Ηλιογάβαλος

    Στατιστική

    Θέματα Ιατρικής Στατιστικής - Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019 - Β' Βάρδια (17:00-19:00) 1. α) Υπολογισμός ποσοστού ψευδώς θετικών και ψευδώς αρνητικών αν δίνεται η ευαισθησία και η ειδικότητα μιας δοκιμασίας που προβλέπει την εμφάνιση μιας νόσου, β) υπολογισμός της πιθανότητας ένα άτομο που έχει οικογενειακό ιστορικό να εμφανίσει τη νόσο δεδομένου ότι παρουσίασε θετικό αποτέλεσμα στη δοκιμασία (δινόταν ο επιπολασμός στο γενικό πληθυσμό και ο επιπολασμός αν υπάρχει θετικό οικογενειακό ιστορικό). 2. Σύγκριση μέσης τιμής της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης σε πληθυσμούς που κατοικούν σε περιοχές με υψηλή και χαμηλή ατμοσφαιρική ρύπανση (δίνονταν μέσες τιμές, πλήθοι παρατηρήσεων και τυπικές αποκλίσεις για κάθε πληθυσμό) α) ποια στατιστική δοκιμασία θα χρησιμοποιήσετε και γιατί, β) διατυπώστε τη μηδενική υπόθεση, γ) ερμηνεία αν βρέθηκε ότι p<0.001, δ) υπολογισμός 95% διαστήματος εμπιστοσύνης. 3. Πίνακας που παρουσιάζει μοντέλο πολλαπλής εξάρτησης του BMI από φύλο (γυναίκα ή άνδρας ως κατηγορία αναφοράς), έτος διεξαγωγής έρευνας (2000 ως κατηγορία αναφοράς, 2005, 2011) και ηλικία (την έδινε μετά από μετασχηματισμό με ln). Δίνονταν για κάθε ένα b, SE, p-value. α) ποιες ανεξάρτητες μεταβλητές σχετίζονται σε βαθμό στατιστικά σημαντικό με το BMI, β) ερμηνεύστε τους συντελεστές μερικής εξάρτησης του φύλου, έτους διεξαγωγής έρευνας και ηλικίας και εξηγήστε αν μεταβάλλεται το BMI με το έτος που διεξάγεται η έρευνα. (Μαζί με τα θέματα δόθηκε κομπιουτεράκι, το τυπολόγιο που είναι αναρτημένο στο e-class και όλα τα παραρτήματα με τους πίνακες στο τέλος του βιβλίου) Αναρτήθηκε στο φόρουμ του my-smd.gr από τον χρήστη karayianno
  9. Ηλιογάβαλος

    Φυσική Ανθρωπολογία

    ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019 Η εξεταστέα ύλη του μαθήματος “Φυσική Ανθρωπολογία” για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 είναι οι εξής σελίδες (κεφάλαια και υποενότητες) από το σύγγραμμα “Εξελικτική Ανθρωπολογία, Πορίσματα & Βασικές Έννοιες της Σύγχρονης Ανθρωπολογικής Έρευνας”. Θ. Κ. Πίτσιος, Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδη: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 (ΕΞΕΛΙΞΗ) ΚΕΦ 1.3: ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ: σελ. 21-24 (1.3.1α και 1.3.1αα), σελ. 30-37 (1.3.2,1.3.3), σελ. 44 (1.3.5α) ΚΕΦ 1.4: ΠΡΩΤΕΥΟΝΤΑ: σελ.48-54 (1.4.1, 1.4.2, 1.4.3), σελ. 77-78 (1.4.10). ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 (ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ) ΚΕΦ 2.1: ΑΝΘΡΩΠΙΔΕΣ: σελ. 89-90 (2.1) ΚΕΦ 2.2: ΑΥΣΤΡΑΛΟΠΙΘΗΚΟΙ: σελ. 102-103 (2.2.4) ΚΕΦ 2.3: ΠΡΩΙΜΕΣ ΜΟΡΦΕΣ HOMO: σελ. 104-106 (2.3.1), σελ. 110-111 (2.3.1γ), σελ. 111-117 (2.3.2) ΚΕΦ 2.4: ΑΡΧΑΝΘΡΩΠΟΣ: σελ. 118-119 (2.4), σελ. 124-126 (2.4.3, 2.4.3.α ,2.4.3.β), σελ. 128-130 (2.4.5, 2.4.6) ΚΕΦ 2.5: ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ: σελ. 139-141 (2.5.4, 2.5.5) ΚΕΦ 2.8, 2.10: ΝΕΑΝΤΕΡΝΤΑΛ: σελ. 177-178 (2.8), σελ. 187-194 (2.10). ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 (ΣΚΕΛΕΤΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ) ΚΕΦ 3.2: ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ: σελ. 231-239 (3.2.1, 3.2.2, 3.2.3) ΚΕΦ 3.4: ΠΑΛΑΙΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ: σελ. 251-252 (3.4), σελ. 263-265 (3.4.4α, 3.4.4β), σελ. 270-272 (3.4.5β, 3.4.5βα), σελ. 274-276 (3.4.5βγ), σελ. 276-277 (3.4.5γ), σελ. 278-279 (3.4.5γβ), σελ. 287-290 (3.4.7) ΚΕΦ 3.10: ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗ: σελ. 366-367 (3.10). ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 (ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ) ΚΕΦ 4.1: ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ: σελ. 401-402 (4.1.3), σελ. 405-406 (4.1.3δ) ΚΕΦ 4.2: ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΗ ΓΕΝΕΤΙΚΗ: σελ. 411-412 (4.2.1) ΚΕΦ 4.3: ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ: σελ. 415-421 (4.3, 4.3.1, 4.3.2, 4.3.3, 4.3.4), σελ. 430-431 (4.3.5). Επίσης στην εξεταστέα ύλη του μαθήματος συμπεριλαμβάνονται και όλα τα θέματα τα οποία έχουν δημοσιευθεί στο e-class.
  10. Ηλιογάβαλος

    Φυσική Ανθρωπολογία

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Η προφορική εξέταση στο υποχρεωτικό κατ’ επιλογήν μάθημα της Φυσικής Ανθρωπολογίας για την περίοδο Φεβρουαρίου 2019, θα πραγματοποιηθεί την: Πέμπτη, 28/02/2019 και ώρα 11:00 π.μ – 12:00 μ.μ, στην αίθουσα εργαστηρίου του Ανθρωπολογικού Μουσείου. Η γραπτή εξέταση στο υποχρεωτικό κατ’ επιλογήν μάθημα της Φυσικής Ανθρωπολογίας για την περίοδο Φεβρουαρίου 2019, θα πραγματοποιηθεί την: Πέμπτη, 28/02/2019 και ώρα 12:00 μ.μ – 14:00 μ.μ, στο αμφιθέατρο ΝΑΒΟ. Όσοι φοιτητές ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στις εξετάσεις παρακαλούνται να δηλώσουν συμμετοχή είτε μέσω e-mail (anthropology-museum@med.uoa.gr ή aorgeta@med.uoa.gr) είτε τηλεφωνικώς στο 210 7462359 ή στο 694 6456036. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας Εκ του Ανθρωπολογικού Μουσείου
  11. Ηλιογάβαλος

    Ιστορία της Ιατρικής

    120 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑΣ, ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ Από το βιβλίο: Λασκαράτος Ι: Ιστορία της Ιατρικής. Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδη, Αθήνα ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 1. Τι είναι η κρανιοανάτρηση και σε τι αποβλέπει; 2. Τι γνωρίζετε για την ιατρική των πρωτογόνων φυλών; Ποιες από τις πρακτικές τους έχουν επιβιώσει μέχρι σήμερα; (επωδές, εξορκισμοί, περίαπτα, χάντρες για το κακό μάτι, περιτομή, νυμφοτομή, δερματοστιξία, κρίκοι σε χείλη, λοβούς αυτιών, μύτη;) 3. Ποιες είναι οι κυριότερες πηγές για την μελέτη της αιγυπτιακής ιατρικής; 4. Ποιος ήταν ο θεός της Ιατρικής στην Αρχαία Αίγυπτο και τι γνωρίζετε γι’ αυτόν; 5. Τι γνωρίζετε για τον κώδικα του Hammurabi; 6. Ποια ήταν η κυριότερη χειρουργική επέμβαση των Αρχαίων Ινδών, δημοφιλής σε εμάς ακόμη και σήμερα; 7. Τι γνωρίζετε για την θεραπευτική των αρχαίων Ινδών; Υπάρχουν θεραπείες που τις χρησιμοποιούμε ακόμη και σήμερα (Ayurveda, Yoga); 8. Ποια θεραπευτική μέθοδο ανέπτυξαν οι αρχαίοι Κινέζοι που έχει ενταχθεί στη σύγχρονη θεραπευτική; 9. Η ευλογιά ήταν γνωστό νόσημα στην αρχαία Κίνα. Τι μέθοδο είχαν επινοήσει για την προστασία από την ευλογιά οι αρχαίοι Κινέζοι ιατροί; Βάσει των ανοσολογικών σας γνώσεων, υπήρξε, κατά τη γνώμη σας, η μέθοδος αποτελεσματική; 10. Τι γνωρίζετε για τις ανθρωποθυσίες στους Προκολομβιανούς πολιτισμούς; 11. Ποια ήταν τα κυριότερα φυτά που χρησιμοποιούσαν στη θεραπευτική οι Προκολομβιανοί; Γνωρίζετε αν σήμερα χρησιμοποιούνται στην κλινική πράξη; 12. Τι γνωρίζετε για τα φαρμακευτικά φυτά κατά τη Μινωική περίοδο; 13. Τι γνωρίζετε για τη θεά των όφεων και πώς συνδέονται οι όφεις με την αρχαία Ελληνική Ιατρική; 14. Πώς συμπεραίνουμε σήμερα την ιδιαίτερη σημασία που έδιναν στην υγιεινή κατά τη Μινωική περίοδο; 15. Είναι δυνατόν ο Όμηρος να ήταν ιατρός και γιατί υποστηρίζεται η άποψη αυτή; 16. Ποια φαρμακευτικά φυτά αναφέρονται στα Ομηρικά έπη; 17. Ποια από τα παιδιά του Ασκληπιού έλαβαν μέρος στον Τρωικό Πόλεμο ως ιατροί και μαχητές; 18. Τι γνωρίζετε για την οικογένεια του Ασκληπιού και από πού προέρχονται τα ονόματα όλων (και το δικό του); 19. Τι συμβολίζουν η ράβδος και ο όφις που συνοδεύουν τον Ασκληπιό; 20. Ποια είναι τα ιερά ζώα του Ασκληπιού; 21. Τι ήταν τα Ασκληπιεία, ποια η διαδικασία που ακολουθούσε ένας ασθενής για να προετοιμασθεί και να παραμείνει στο χώρο αυτό; 22. Πότε και για πόσο διαδόθηκαν τα Ασκληπιεία και ποια είναι τα πιο γνωστά; 23. Πως επέδρασαν οι Πυθαγόρειοι φιλόσοφοι στην εξέλιξη της ιατρικής; 24. Τι γνωρίζετε για τον Ιπποκράτη; (βασικά βιογραφικά στοιχεία) και ποιοι μύθοι υπάρχουν για τη ζωή του; 25. Ποιες μαρτυρίες δύο μεγάλων φιλοσόφων υπάρχουν για τον Ιπποκράτη; 26. Τι γνωρίζετε για την θεωρία των «τεσσάρων χυμών»; 27. Ποιες μεθόδους κλινικής εξέτασης χρησιμοποιούσε ο Ιπποκράτης; Ποιοι κλινικοί όροι φέρουν το όνομά του; 28. Τι εννοούμε με τον όρο «Ιπποκρατική Συλλογή» και ποιους ιατρικούς κλάδους καλύπτει; 29. Τι είναι οι Ιπποκρατικοί Αφορισμοί; Τι αναφέρει ο πρώτος και τι ο τελευταίος; 30. Ποιες είναι οι απαγορεύσεις του Ιπποκρατικού Όρκου και είναι σε ισχύ σήμερα; 31. Ποιες πραγματείες της Ιπποκρατικής Συλλογής ασχολούνται αποκλειστικά με θέματα ηθικής και δεοντολογίας; 32. Ποια πραγματεία της Ιπποκρατικής Συλλογής αποτελεί το πρώτο σύγγραμμα Οικολογικής Ιατρικής και ποια ασχολείται με την επιληψία και με ποιο τρόπο; 33. Πού και πότε επετράπησαν για πρώτη φορά οι ανατομές και ποιοι ήταν οι ηγεμόνες που συνέβαλαν σε αυτό; 34. Ποιες ήταν οι συνθήκες που συνέβαλαν στην ελευθερία των ανατομών στην Αλεξάνδρεια; 35. Τι γνωρίζετε για το έργο του Ηρόφιλου και του Ερασίστρατου και πως οι ερευνητικές τους παρατηρήσεις συνέβαλαν στην εξέλιξη της ιατρικής; 36. Τι γνωρίζετε για τον Ασκληπιάδη τον Βιθυνό και τις θεραπείες του; 37. Ποιας ιατρικής ειδικότητας θεωρείται θεμελιωτής ο Σωρανός ο Εφέσιος και τι γνωρίζετε για το έργο του; 38. Τι σημαίνει στην φαρμακολογία ο όρος «μιθριδατισμός»; Με ποια έννοια χρησιμοποιείται σήμερα ο όρος αυτός; 39. Τι γνωρίζετε για την θηριακή; 40. Ποια η συμβολή της Ρωμαϊκής Ιατρικής στην εξέλιξη της επιστήμης; 41. Ποια νόσο ονόμασε ο Αρεταίος ο Καππαδόκης και γιατί της έδωσε το όνομα αυτό; 42. Ποιος είναι ο σπουδαιότερος Έλληνας φαρμακολόγος που έζησε στην Αρχαία Ρώμη και γιατί το έργο του έχει ιδιαίτερη αξία ακόμη και σήμερα; 43. Γιατί ο Γαληνός θεωρείται ο σπουδαιότερος ιατρός μετά τον Ιπποκράτη; Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του; 44. Οι απόψεις του Γαληνού επικράτησαν και επηρέασαν την Ιατρική άσκηση και σκέψη για περισσότερο από 1500 χρόνια. Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι συνέβη αυτό; 45. Ποια λάθη του Γαληνού στην Ανατομία επέζησαν για 14 αιώνες και ποιος τα διόρθωσε; 46. Ποιες είναι οι θεραπευτικές μέθοδοι του Γαληνού και για πόσους αιώνες επέζησαν; 47. Γιατί θεωρείται ο Γαληνός Πατέρας της Πειραματικής Φυσιολογίας; 48. Αναφέρετε τους διαπρεπέστερους ιατρούς του Βυζαντίου της πρώιμης περιόδου. 49. Ποια η έννοια της φιλανθρωπίας στο Βυζάντιο και τι γνωρίζετε για τα φιλανθρωπικά ιδρύματα της εποχής αυτής; 50. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος χειρουργός του Βυζαντίου και ποιο το επίπεδο της χειρουργικής κατά τη Βυζαντινή περίοδο; 51. Αναφέρατε τις κυριότερες διαφορές του Βυζαντινού νοσοκομείου από εκείνο του Δυτικού Μεσαίωνα. 52. Ποιο Βυζαντινό νοσοκομείο είναι πιο διάσημο και αποτελεί πρότυπο οργάνωσης; 53. Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, η συμβολή του Βυζαντινής ιατρικής στην εξέλιξη της επιστήμης; 54. Τι γνωρίζετε για το μοναστήρι του Montecassino και γιατί η μοναστική ιατρική θεωρείται τόσο σημαντική; 55. Ποια ήταν η πρώτη Ιατρική Σχολή που ιδρύθηκε στον Δυτικό Μεσαίωνα και τι γνωρίζετε για το Σαλέρνειο Σύστημα Υγείας; 56. Ποια ήταν τα πρώτα πανεπιστήμια που ιδρύθηκαν στην Ευρώπη; 57. Τι γνωρίζετε για τα πρώτα νοσοκομεία στη Μεσαιωνική Δύση; 58. Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες επιδημίες που έπληξαν την ανθρωπότητα κατά τον Μεσαίωνα; Τι γνωρίζετε για τον Μαύρο Θάνατο; 59. Τι σημαίνει ο όρος «καραντίνα»; Για ποιο λόγο πρωτο-χρησιμοποιήθηκε; 60. Τι γνωρίζετε για το ανατομικό έργο του Leonardo da Vinci; 61. Τι γνωρίζετε για τη ζωή του Βεζάλιου; Πώς αντιμετωπίσθηκε από τους συγχρόνους του όταν αναθεώρησε τις ανατομικές απόψεις του Γαληνού; 62. Ποιο είναι το έργο του Βεζάλιου και γιατί θεωρείται καθοριστικό για την εξέλιξη της ιατρικής; 63. Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του Παράκελσου; 64. Τι γνωρίζετε για τη ζωή του Αμβρόσιου Παρέ; 65. Ποιο είναι το έργο του Αμβρόσιου Παρέ και με ποιους τομείς ασχολήθηκε; Σε τι γλώσσα έχει γραφτεί και γιατί; 66. Πότε εμφανίσθηκε η σύφιλη στην Ευρώπη; Από πού προήλθε και πώς ονομάσθηκε αρχικά και κατόπιν οριστικά; 67. Ποιες θεραπευτικές ουσίες χρησιμοποιήθηκαν για την αντιμετώπιση της σύφιλης διαχρονικά; 68. Ποιος τελειοποίησε το μικροσκόπιο, σχεδόν στη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα, και ποιες ήταν οι πρώτες του παρατηρήσεις; 69. Ποιος ανακάλυψε την κυκλοφορία του αίματος; Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του; 70. Τι γνωρίζετε για την αποδοχή από τους συγχρόνους του της θεωρίας του Harvey για την κυκλοφορία του αίματος; 71. Ποιος περιέγραψε την τριχοειδική κυκλοφορία, συμπληρώνοντας τον κρίκο της κυκλοφορίας του αίματος και ποια η συμβολή του μικροσκοπίου σε αυτή την ανακάλυψη; 72. . Ποιες ήταν οι κυριότερες κλινικές περιγραφές του Thomas Sydenham και γιατί θεωρείται ο «Πατέρας της Αγγλικής Ιατρικής»; 73. Ποιος ιατρός θεμελίωσε την Ιατρική της Εργασίας; Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του; 74. Τι γνωρίζετε για τον Hermann Boerhaave και το έργο του; 75. Ποιος εισήγαγε την επίκρουση που χρησιμοποιούμε ακόμη και σήμερα στην κλινική εξέταση; Από τι εμπνεύστηκε τη μέθοδο αυτή; 76. Ποιος είναι ο θεμελιωτής της Παθολογικής Ανατομίας; Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του; 77. Τι γνωρίζετε για τον John Hunter; Τι γνωρίζετε για τον αυτό-πειραματισμό του σχετικά με τα αφροδίσια νοσήματα; 78. Ποιος θεμελίωσε την Ψυχιατρική και γιατί θεωρήθηκε ο σωτήρας των ψυχικά ασθενών; 79. Τι γνωρίζετε για το έργο των Ελλήνων πρωτοπόρων του ευλογιασμού Εμμανουήλ Τιμόνη και Ιάκωβου Πυλαρινού; 80. Πως οδηγήθηκε ο Edward Jenner στην ανακάλυψη του εμβολιασμού εναντίον της ευλογιάς; Κρίνετε σημαντική την συνεισφορά του στην ιατρική; Γνωρίζετε αν το συγκεκριμένο νόσημα υπάρχει ακόμη; 81. Ποιοι είναι οι σπουδαιότεροι εκπρόσωποι της Ανατομοκλινικής Σχολής των Παρισίων; Ποιους ιατρικούς κλάδους θεμελίωσαν; 82. Ποιος ανακάλυψε το στηθοσκόπιο; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσής του; 83. Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του Louis Pasteur; Ποιες είναι οι κυριότερες ανακαλύψεις του; 84. Τι είναι τα Ινστιτούτα Pasteur και ποιοι ήταν οι κυριότεροι μαθητές του Louis Pasteur; 85. Τι σημαίνουν τα αρχικά του γνωστού εμβολίου B.C.G.; Για την προφύλαξη ποιου νοσήματος χρησιμοποιείται; 86. Ο Dominique Larrey εκτός από την τραυματολογία, εισήγαγε τα ασθενοφόρα για την μεταφορά των ασθενών αλλά και το σύστημα διαλογής «triage» που χρησιμοποιείται σήμερα στην Επείγουσα Ιατρική. Τι γνωρίζετε για τα παραπάνω; 87. Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του Robert Koch; Ποιους παθογόνους μικροοργανισμούς ανακάλυψε ο Robert Koch; 88. Ποια η συμβολή του Robert Koch στον αγώνα κατά της φυματίωσης; 89. Ποιος ανακάλυψε τις ακτίνες Χ και τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του; 90. Ποιος εισήγαγε τα ελαστικά γάντια στο χειρουργείο το 1890;Τι ήταν εκείνο που τον οδήγησε στο να χρησιμοποιήσει πρώτος ελαστικά γάντια; 91. Τι σημαίνει ασηψία και τι αντισηψία; Ποια εισήγαγε ο Joseph Lister και ποια ο Ignaz Semmelweis; 92. Ποιοι είναι οι 4 συντελεστές στην ανακάλυψη της αναισθησίας; Γνωρίζετε ποιος εισήγαγε την αναισθησία με αιθέρα και ποιος με χλωροφόρμιο; 93. Ποια είναι η σπουδαιότερη φυσιογνωμία στην ιστορία της νοσηλευτικής και για ποιο λόγο κρίνεται το έργο της σημαντικό; 94. Ποιος ίδρυσε τον Ερυθρό Σταυρό και ποιοι λόγοι τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση; Ποια η σημερινή προσφορά του Ερυθρού Σταυρού; 95. Ποιος ανακάλυψε τις ομάδες αίματος και τον παράγοντα Rhesus; 96. Τι γνωρίζετε για τον Alexis Carrel και το έργο του στη χειρουργική και τις μεταμοσχεύσεις; 97. Παρά τη σπουδαιότητα του έργου του, ο Carrel κατακρίθηκε για ιδέες περί ευγονικής. Κατά τη γνώμη σας η σημερινή ιατρική, στην προσπάθεια της για το βέλτιστο, εφαρμόζει έστω και ασυνείδητα την «ευγονική»; 98. Ποιος, που και πότε πραγματοποίησε την πρώτη επιτυχή μεταμόσχευση καρδιάς; 99. Ποιος θεωρείται ο θεμελιωτής της Νευροχειρουργικής και τι γνωρίζετε γι’ αυτόν; 100. Ποιοι είναι οι βασικοί εισηγητές της δομής του DNA; 101. Ποιος ανακάλυψε τον ηλεκτροκαρδιογράφο και ποιος τον ηλεκτρεγκεφαλογράφο; Ποιοι ανακάλυψαν τον αξονικό τομογράφο; 102. Ποιον ιατρικό κλάδο θεμελίωσε το ζεύγος Curie; Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο τους; 103. Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του Γεωργίου Παπανικολάου; Ποια ειδικότητα θεμελίωσε; Τι είναι το Pap-Test; Γνωρίζετε εάν χρησιμοποιείται ακόμη; 104. Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του έλληνα νευροφυσιολόγου Γεώργιου Κοτζιά; 105. Ποιοι ήταν οι 4 που συνετέλεσαν στην ανακάλυψη της ινσουλίνης, πότε και πώς; 106. Ποιος ανακάλυψε τις σουλφοναμίδες και ποιος την πενικιλίνη; Αναφέρετε το χρονικό της ανακάλυψης. 107. Ποιος ανακάλυψε τη στρεπτομυκίνη και με την ανακάλυψη αυτή ποια νόσος έπαψε να είναι μάστιγα της ανθρωπότητας; 108. Τι γνωρίζετε για τον Sigmund Freud; Που βασίστηκε η ψυχαναλυτική θεωρία του Sigmund Freud; Ποιοι ψυχιατρικοί όροι που εισήγαγε έχουν ελληνική προέλευση; 109. Ποιοι είναι οι 4 συντελεστές του εμβολίου πολιομυελίτιδας; Ποιους τύπους εμβολίου γνωρίζετε; 110. Τι γνωρίζετε για το έργο των σπουδαίων ελλήνων ιατρών: Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, Αδαμάντιου Κοραή και Ιωάννη Καποδίστρια; 111. Πότε ιδρύθηκε το Πανεπιστήμιο Αθηνών; Πως ονομαζόταν και ποιες σχολές περιελάμβανε; 112. Ποιος ήταν ο πρώτος απόφοιτος και διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του; Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα που γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και πως την αντιμετώπισαν οι συμφοιτητές της; Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο της; 113. Τι γνωρίζετε για τα φαινόμενα placebo και nocebo; 114. Τι γνωρίζετε για τα βραβεία Nobel; Κάθε πότε δίνονται, πού, γιατί θεσπίσθηκαν και από ποιον; 115. Τι γνωρίζετε για το αντι-εμβολιαστικό κίνημα; Πώς διαδόθηκε και ποια η κατάσταση στην εμβολιαστική παγκόσμια προσπάθεια εκρίζωσης σοβαρών νοσημάτων; 116. Ποια είναι η αρχαία γλώσσα που προμήθευσε βασικές έννοιες στην Ιατρική επιστήμη και γνωρίζετε εάν ανιχνεύονται οι ρίζες σήμερα στην επίσημη ορολογία; Ποια είναι η δεύτερη αρχαία γλώσσα που επίσης προμήθευσε τις δικές της ρίζες στην ιατρική ορολογία; 117. Ποιες σχέσεις ανιχνεύονται μεταξύ της Ελληνικής Μυθολογίας και της σύγχρονης νοσολογίας; Ποια μυθολογικά πρόσωπα έδωσαν ορολογία σε νοσήματα και ανατομικούς όρους; 118. Ποιος ο ρόλος του διαδικτύου στην πληροφόρηση και την παραπληροφόρηση των ασθενών; Ποια αντιμετώπιση χρειάζεται να ακολουθούν οι ιατροί; 119. Ποια διλήμματα θέτει το ιατρικό απόρρητο και πότε ο ιατρός δεν υποχρεούται να το ακολουθήσει; 120. Ισχύει σήμερα η απαγόρευση αμβλώσεων και ευθανασίας και σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να αναθεωρηθεί;
  12. Πρόγραμμα διαλέξεων ακαδ. έτους 2018-2019 Σας ενημερώνουμε ότι το εναρκτήριο μάθημα του κατ'επιλογήν υποχρεωτικού μαθήματος Η/Υ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ θα γίνει την Παρασκευή 8/3/2019 και ώρα 14:00 - 16:00 στην αίθουσα 34 (κτήριο 5, ισόγειο). παρακάτω θα δείτε το ενδεικτικό πρόγραμμα των διαλέξεων και των εργαστηρίων του μαθήματος. Παρασκευή 8/3/2019 Αίθουσα 34 14:00 - 16:00 K. Λουκάς: Εισαγωγή στην Ιατρική Πληροφορική Παρασκευή 15/3/2019 Αίθουσα 34 14:00 - 16:00 Κ. Λουκάς: Ιατρική Προσομοίωση (Θεωρία) Παρασκευή 22/3/2019 Αίθουσα 34 14:00 - 16:00 Κ. Λουκάς: Συστήματα εικονικής πραγματικότητας στην Ιατρική Παρασκευή 29/3/2019 Αίθουσα 34 14:00 - 16:00 Σ. Κόττου:PACS Παρασκευή 5/4/2019 Αίθουσα 34 14:00 - 16:00 Κ. Λουκάς: Ιατρικός Φάκελος-Βάσεις Δεδομένων (Θεωρία) Παρασκευή 12/4/2019 Αίθουσα 39 14:00 - 16:00 Κ. Λουκάς: Ιατρικός Φάκελος-Βάσεις Δεδομένων (Εργαστήριο) Παρασκευή 19/4/2019 Αίθουσα 34 & 39 14:00 - 16:00 Κ. Λουκάς: Πληροφοριακά Συστήματα Υγείας (Θεωρία & Εργαστήριο) Παρασκευή 10/5/2019 Αίθουσα 34 14:00 - 16:00 Θ. Παπαϊωάννου: Τηλεματικές εφαρμογές – Τηλεϊατρική Παρασκευή 17/5/2019 Αίθουσα 34 14:00 - 16:00 Ε. Παντελής: Ανάλυση & Ανακατασκευή εικόνας Παρασκευή 24/5/2019 Αίθουσα 34 14:00 - 16:00 Ι. Μαλαμίτση: Εφαρμογές Η/Υ στην Πυρηνική Ιατρική Παρασκευή 31/5/2019 Αίθουσα 34 14:00 - 16:00 Κ. Λουκάς: Ιατρική Προσομοίωση (Εργαστήριο)
  13. Ηλιογάβαλος

    Ιστορία της Ιατρικής

    120 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑΣ, ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ.pdf ΙΣΤΟΡΙΑ-ΙΑΤΡΙΚΗΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-1-1.docx
  14. Ηλιογάβαλος

    Στατιστική

    Από ανάρτηση συναδέλφου στην ομαδική των εισαχθέντων 2018 στο facebook Στατιστική - Κανονικοί 8/2/2019 Α βάρδια (15:00-17:00) Θέμα 1ο Α) Εάν έπειτα από τεστ βγει ότι το κάπνισμα επηρεάζει την εμφάνιση μιας νόσου,γίνεται το αποτελέσμα αυτό να μην ισχύει; (Ουσιαστικά ήθελε να πεις για συγχυτικους). Αν όντως υπάρχει σχέση μεταξύ καπνίσματος και εμφάνισης της ασθένειας γίνει η σχέση αυτή να μην είναι αιτιολογική; Β) Σε άτομα που πάσχουν από μια ασθένεια το τεστ έβγαλε θετικούς το 95% ,ενώ από αυτούς που δεν πάσχουν έβγαλε θετικούς το 20%.Η συχνότητα της ασθένειας στον πληθυσμό είναι 0.5%.Ποια ή ευαισθησία και η ειδικότητα; Επηρεάζονται από την συχνότητα της ασθένειας στον πληθυσμό; Θέμα 2ο Έδινε δύο περιοχές με πληθυσμό 149 άτομα η καθεμία. Στην περιοχή Α είχε ατμοσφαιρικούς ρύπους ενώ στην Β δεν είχε ρύπους. Μας έδινε ότι από την περιοχή Α νόσησαν 31 άτομα από απόφραξη αεραγωγών και από την περιοχή Β 15 άτομα. Α) ΜΑΣ ρωτούσε ποια στατιστική δοκιμασία θα εφαρμόσουμε και να καταστρώσουμε αντίστοιχο πίνακα (χ2) Β) Έπειτα από την εφαρμογή της δοκιμασίας μας έδινε ότι βγαίνει p=0.01 .Μας ζήταγε να υπολογίσουμε τον σχετικό λόγο και να ερμηνεύσουμε το αποτέλεσμα. Θέμα 3ο Με δεδομένα του θέματος Β μας έδινε διάφορους άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την εμφάνιση της νόσου (φύλο,ηλικία,ΔΜΣ). Εκανε λογαριθμιστικη παλινδρομηση και μας έδινε τα αποτελέσματα,δηλαδή τους σχετικούς λόγους και τα όρια αξιοπιστίας αυτών. Μας ζήταγε να ερμηνεύσουμε μόνο τους συντελεστές που επηρεάζουν στατιστικά σημαντικά. 2η βάρδια 17:00-19:00 Θέμα 1ο Θεώρημα bayes με ευαισθησία και ειδικότητα Θέμα 2ο Απλο t test Θέμα 3ο Ερμηνεία συντελεστών πολλαπλής γραμμικής εξάρτησης
  15. Ηλιογάβαλος

    Φυσική Ι

    Φυσική - Κανονική 4/2/2019 Α-Ομάδα (Πλέον τα μαθήματα Φυσική Ι και ΙΙ έχουν συγχωνευθεί) Η διατύπωση των θεμάτων είναι όπως τη θυμάμαι, συγγνώμη αν κάνω κάποιο λάθος. ΘΕΜΑ 1 Α) Από ποιον παράγοντα εξαρτάται η χωρική διακριτική ικανότητα της απεικόνισης με υπερήχους και γιατί; Τι συχνότητα υπερήχων θα επιλέξετε για την απεικόνιση επιφανιακών δομών, 1MHz ή 15MHz και γιατί; Β)Δώστε τον ορισμό των χρόνων Τ1 και Τ2 και εξηγείστε με σχήμα. Πως επηρεάζουν την εικόνα της ΑΜΣ; ΘΕΜΑ 2 Είχε να κάνει με ροπές και στήριξη στερεού σώματος (ανθρώπου) σε τοίχο. Το θέμα με μια πρώτη ματιά ήταν αρκετά "ψαρωτικό" αλλά αν το κοίταζες με ψυχραιμία δεν ήταν αρκετά δύσκολο, ειδικά αν έχεις φρέσκια στη μνήμη σου την ύλη της τρίτης λυκείου. Απλοποιημένο το σχήμα ήταν κάπως έτσι (επισυνάπτω λινκ γιατί δε μπορώ να ανεβάσω για κάποιο λόγο την εικόνα): https://imgur.com/a/IN0X0ub https://ibb.co/JRG6skg Έδινε ΄βαρος W, τις αποστάσεις, γωνία φ και τα απαραίτητα cos(συνημίτονα) των γωνιών φ και 90-φ. Α) Υπολογίστε τη δύναμη F (παίρνεις συνισταμένη ροπή ως προς Γ) Β) Υπολογίστε τη δύναμη Μ (ΣFx=0 και ΣFy=0) Γ) Γράψτε τύπο, διάγραμμα της F συναρτήσει της γωνίας φ (όπως το Α με άγνωστο τη γωνία φ) ΘΕΜΑ Γ Α) Ποιες είναι οι επιδράσεις στο σώμα του ανθρώπου όταν αυτός βρίσκετε στο διάστημα; (είχε ειπωθεί στο αμφιθέατρο αλλά ήταν τελικά εκτός ύλης οπότε ακυρώθηκε και δε χρειαζόταν να απαντηθεί) Β) Εξηγείστε τη συμπτωτική ανίχνευση της ακτινοβολίας γ εξαΰλωσης(ACD) υγ. Σε κάποιο θέμα στην Ομαδα Β έπεσε η νόσος των δυτών. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ!
×