Jump to content

Alcedo atthis

Members
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Alcedo atthis

  • Rank
    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

Πληροφορίες προφίλ

  • Σχολή
    Ιατρική
  • Sex
    Female
  1. Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ όλους. Και για τα προσωπικά μηνύματα. Θα επικοινωνήσω με τα νοσοκομεία που μου είπατε. Με βοηθησατε παρα πολύ. Πρόκειται για το ανηψάκι μου τεσσάρων χρονών, και υπάρχει προβλημα με την ιστοσυμβατότητα. Δεν ξέρω γιατί αλλά τους πρότειναν να φυγει στο εξωτερικό. Και πάλι σας ευχαριστώ πολύ....
  2. Μήπως κάποιος που σπουδάζει στο εξωτερικό ξέρει κάτι;;;; Είναι εξαιρετικά επειγον.
  3. Γνωρίζει κάποιος να μου πει καποιο καλό νοσοκομείο του εξωτερικου στο οποιο μπορει να γινει μεταμοσχευση μυελου των οστων; Αν γνωρίζει καποιος το ονομα του νοσοκομείου και κάποιες επιπλέον πληροφορίες (πχ τρόπος επικοινωνιας) θα ηταν οτι καλυτερο. Ευχαριστώ πολυ
  4. I came to bring the stars for you...:)

  5. ε οχι και αγγελοπουλος ο σμαργδης! Αυτό ακριβώς θέλω να πω....Ο Αγγελόπουλος έχει κάνει σχολή....στη συγκεκριμένη ταινία προσπάθησαν να μιμηθούν κάποια στοιχεία, αλλά κάποιες φορές η υπερδραματικότητα έφτασε να γίνει θεατρινισμός. Θα συμφωνήσω απόλυτα. Σου δίνει την εικόνα πως οι γυναίκες με το που δουν καλλιτέχνη πέφτουν τα ανάσκελα. Όσο για τη φλόγα μεταξύ ιεροεξεταστή-El Greco δεν ξέρω μήπως όντως αυτό ήθελε να περάσει σαν μήνυμα. Είχα τόσο πολύ κουραστεί με την ταινία που δεν έκατσα να φιλοσοφήσω την ιδέα. Κρητικιά είμαι και αν δείξεις σε έναν βέρο Κρητικό αυτή την ταινία, θα γελάει μέχρι μεθαύριο. Δε λέω ότι έπρεπε να προβάλλει περισσότερο την Κρητική του καταγωγή, με την πραγματική όμως νοοτροπία των Κρητικών και όχι με το να χρησιμοποιήσει σε κάποιες σκηνές το Λουδοβίκο ή τον Ψαραντώνη, αλλά να δείξει την κατάσταση που επικρατούσε εκείνη την εποχή και το τι συντέλεσε στο να εκφράσει ο El Greco τις ιδέες του μέσα στα έργα του. Στην τελική μεγαλύτερη εντύπωση έκανε ο υποτιθέμενος αδερφός του El Greco. Και θα επαναλάβω πως για κάποιον που δεν ξέρει, μόνο κακό έκανε στην εικόνα του El Greco αυτή η ταινία.
  6. Ομολογώ ότι για τα ελληνικά δρώμενα, η ταινία είναι σχετικά καλή. Από εκεί και πέρα όμως........ Λογικά αυτή η ταινία θα μπορούσε να έχει τελειώσει μέσα σε μιάμιση ώρα το πολύ. Οι δύο ώρες και κάτι αν θυμάμαι καλά που κράτησε, για μένα ήταν υπερβολικά πολλές. Υπήρχαν μακρόχρονες παύσεις, που σε κούραζαν και θύμιζαν κάτι σε Αγγελόπουλο...Το κάστρο του Κούλε, και νομίζω πως πρέπει να ήταν το κάστρο των Ιπποτών στη Ρόδο, έπαιξαν αρκετά σημαντικό ρόλο και ομόρφηναν την ατμόσφαιρα. Ευτυχώς που υπήρχαν και αυτά. Το ντύσιμο των ηθοποιών σε ότι αφορά τους άνδρες, ήταν σχετικά καλό. Όσο για τις γυναίκες, σου έδινε πιο πολύ την αίσθηση ότι φόρεσαν κάτι που βρήκαν σε ένα βεστιάριο. Όσο για την ερμηνία, ομολογώ να πω πως δε με πείραξε η εναλλαγή ελληνικών-αγγλικών αλλά θα συμφωνήσω πως η προφορά της Ματσούκα μόνο γέλια προκάλεσε. Πόσο μάλλον όταν είχε να μάθει και σχετικά λίγα λόγια. Όσο για την ιδέα που προσπαθεί να προβάλλει η ταινία, νομίζω πως ο χρόνος που καταναλώθηκε για να μας την εκφράσουν, είναι ελάχιστος. Νομίζω το τελευταίο 20λεπτο, κάτι πάει να γίνει. Επι της ουσία, ο El Greco φαίνεται σαν ένας τύπος που εν καιρώ πολέμου στην Κρήτη, την κοπάνησε για να πάει να μάθει να ζωγραφίζει καλύτερα, και δεν έφτανε αυτό αλλά περνούσε και ζωή χαρισάμενη με τις κατακτήσεις του (χωρίς πολύ προσπάθεια ομολογουμένως) , την κοινωνική του άνοδο κλπ. Δεν αναφέρεται καθόλου στον τρόπο "δουλειάς" του El Greco, τα ερεθίσματα που τον έκαναν να ζωγραφίσει και το μήνυμα που ήθελε να εκφράσει μέσα από τα έργα του. Όλα αυτά περνάνε τελείως επιφανειακά. Το τραγικότερο όλων είναι η θεοποίηση στο πρόσωπό του που προβάλλεται στο τέλος. Σε κάνει να αναφωνήσεις ΕΛΕΟΣ, και να σκεφτείς όλους εκείνους που την ίδια ώρα σκοτώνονταν για μια ελεύθερη πατρίδα. Μάλλον μόνο κακό έκανε στην εικόνα του El Greco αυτή η ταινία...... Πρότασή μου είναι αν ένα βράδυ είστε αρκετά κουρασμένοι πηγαίνετε να δείτε αυτή την ταινία. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε!!! Άντε και κάτι καλό για το τέλος. Οι ερμηνίες των ηθοποιών (όχι όλων) σε κάποιες στιγμές ήταν αρκετά καλές. Αλλά τελικά αυτό δε μετράει και πολύ.
  7. Ενδιαφέρομαι κυρίως για το 1ο και για το 7ο εξάμηνο. Όσον αφορά το πρώτο εξάμηνο έχω ακούσει ότι τα "Σχέση ιατρού- ασθενούς" και "ψυχολογία της Υγείας" είναι εύκολα. Θα ήθελα να μου πεις αν όντως ισχύει και αν υπάρχει συγκεκριμένη ύλη που μπορούμε να διαβάσουμε (αν δίνουν δηλαδή τίποτα φυλλάδια). Σε ότι αφορά τώρα το 7ο εξάμηνο, δε γνωρίζω τίποτα, αλλά πιστεύω πως τα "Δομή και λειτουργία κυτοσκελετού" και "Γενικές αρχές υποβρύχιας-υπερβαρικής ιατρικης" είναι πιο εύκολα από τα άλλα. Ποιά η γνώμη σου;Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων...
  8. Γνωρίζει κάποιος σχετικά με αυτό το θέμα; Ποια να προτιμάμε, ποια να αποφεύγουμε, αν η ύλη είναι μεγάλη κλπ; Μιλάω για όλα τα επιλεγόμενα ανεξάρτητα εξαμήνου. Ισχύει το ότι μπορείς να πάρεις μόνο 3 κάθε εξάμηνο; Και κάτι τελευταίο, θα πρέπει να έχεις δηλώσει κατά την εγγραφή σου στο κάθε εξάμηνο σε ποια θέλεις να εξεταστείς ή μπορείς να γράψεις και σε κάποια άλλα που δεν έχεις δηλώσει;Όποιος γνωρίζει κάτι θα ήμουνα υπόχρεη αν απαντούσε.
  9. Ναι σωστά ξέχασα να το βάλω με bold. Αλλά επιδή η ΒΙΚΗ έγραψε και το con.10,27,38 προτείνω οι υπεράριθμοι που θα εισηγηθείς να γίνουν 2.
  10. Η Παναγία του τύπου Θρηνωδούσας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης 13 Αύγουστος 2005 Η Παναγία του τύπου Θρηνωδούσας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης Του Β. Π. Καραγιάννη Την 1η του Αυγούστου, ημέρα Δευτέρα, με ξύπνησε το καθιερωμένο πετεινάρι της γειτονιάς· το διερχόμενο δηλαδή αυτοκίνητο καθαριότητος του Δήμου, το οψέποτε κάρο της Δημαρχίας. Σηκώνει τους ξέχειλους κάδους, συνθλίβει εντός της κοιλίας τουτα στερεά αστικά μας απορίμματα, τους καθαρίζει και τους επαναφέρει άδειους στην προτέρα, ρευστή, μετακινούμενη, ενοχλητική για τους περίοικους θέση αλλά και τους ασθμαίνοντες νεοέλληνεςμε τ αυτοκίνητα -όταν αυτοί δεν βρίσκουν πάρκιν- ενόψει της ημερήσιας ξαναγεμίσεώς τους. «Τέλος», σφυράει ο ποδαράτος καθαριστής και φεύγει το όχημα για το επόμενο στάσιμο άδειασμα και ξύπνημα πολιτών. Είναι τα καθημερινά σχεδόν εξω-βιολογικά μας ρολόγια αυτά τ αυτοκίνητα. Ανθρωποι της πόλης και του διαμερίσματος καθώς είμαστε, μ αυτούς τους ήχους ξυπνάμε, και με τις δεκαοχτούρες σταηλεκτροφόρα σύρματα να επιμένουν, αργοτερότερον, μόλις επισημάνουν την εν ύπνοις αργοπορία. Σ αυτά αρκούμαστε ακόμα και σε περιόδους θαυμάσιες, όπως αυτή που αρχίζει με τη δεκαπενθήμερη νηστείαπου προηγείται της μεγάλης κι ενδόξου Κοιμήσεως της Παναγίας. «Εν τη Γεννήσει την παρθενία ετήρησας εν τη Κοιμήσει...κλπ». Εν τη σωματική λοιπόν εγέρσει λοιπόν σωματική η δημοτική καθαριότητα,αλλά εν διεγέρσει ψυχική απ την πρώτη καμπάνα του Αυγούστου, του όρθρου των ημερών, με τις μεγάλες και μικρές Παρακλήσεις.Ανοιξα τον β τόμο από τις «Εξομολογήσεις» του ιερού Αυγουστίνου, λόγω συγγένειας μηνός και συγγραφέα· να τελειώνουμε κάποτε μ αυτές τις αναγνωστικές εκκρεμότητες· βιβλία που δεν θέλουμε να τελειώνουν γι αυτόκαι τα ρουφάμε με το καλαμάκι σιγά σιγά και σε διάφορους χρόνους. «Sero te amavi&». Τι δεν μου θύμισε αυτή η φράση, που δεν θυμάμαι από πότε τη θυμάμαι. Αργά σ αγάπησα... Κι όλη η υπέροχη παράγραφος να έχει ως ακολούθως Πόσο αργά σ αγάπησα,ωραιότητα, τόσο παλιά και τόσο νέα! Πόσο αργά σ αγάπησα! Ησουν εντός μου κι εγώ ήμουν εκτός. Εκεί σε αναζητούσα. Στις μορφές των πλασμάτων σου, ο άμορφος εγώ. Την ομορφιά κυνηγούσα. Ησουν μαζί μου και δεν ήμουν μαζίσου, γιατί μακριά σου με κρατούσαν οι ομορφιές, που θα ήσαν ανύπαρκτες, αν μέσα σου δεν υπήρχαν. Ομως εσύ με κάλεσες, με φώναξες, και βρήκα την ακοή μου. Ελαμψες και άστραψες,και είδα το φως μου. Το άρωμά σου σκόρπισες και το ανέπνευσα. Το πνεύμα μου σε αγκάλιασε και σε γεύτηκα, σε πείνασα, σε δίψασα. Με άγγιξες, και λαμπάδιασα για την ειρήνη σου. Αλλάζω τροπάριο αλλά στον αυτό ήχο.Στις Αυγουστιάτικες παρακλήσεις, το θρησκευόμενο ακροατήριο αλλά και ο λαός άπας -πλην των ρασοφθόρων, ότι αυτοί ενεργούν με εντελώς υπαλληλική συνέπεια- με ιδιαίτερη έντασηκαι ψυχική έξαψη πέφτει στα γόνατα της μετάνοιας και της ικεσίας· το πρόσωπο της Παναγίας, ως γνωστόν, είναι το πλέον οικείο του θρησκευτικού μας πανθέου και το πιο ευεπίφορο στο νακούει, να κατανοεί, να μεσιτεύει. Μάνα διετέλεσε κι αυτή και γνώρισε τον ύψιστο ανθρώπινο πόνο.Οταν πριν από λίγα χρόνια πήγα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης -για να μείνω με τον ένα ή άλλο τρόπο, όχι ως επισκέπτης κι αναγνώστης- με σταμάτησε ιδιαίτερα η συλλογή των εικόνων και τωνάλλων κειμηλίων που είχε περιμαζέψει ο Ν.Π. Δελιαλής. Βρίσκονταν σε μια περιφρονητική εγκατάλειψη. Με τον καιρό τους δώσαμε μια θέση στην αίθουσα του Μητροπολίτη Διονυσίου, όπως τους άξιζε· υποθέτω ότιτώρα διατελούν-όπως δεν το αξίζουν- μαζί με την αίθουσα εν συναθλιότητι εγκατάλειψης. Μάλιστα ξεκινήσαμε μια προσπάθεια συντήρησής τους η οποία δεν ολοκληρώθηκε, όπως και ό,τι ωραίο αρχίσαμεεκεί. Μια εικόνα αυτού του εικαστικού, μεταβυζαντινού και λαϊκότροπου πανθέου της Βιβλιοθήκης με κράτησε ιδιαίτερα από την αρχή του εκεί βίου μου. Στη «Συλλογή Παλαιοχριστιανικών και Μεταγενεστέρων μνημείων της Δ. B. Kοζάνης», μεταξύ άλλων, υπήρχε και μια εικόνα H Παναγία τύπου θρηνωδούσης. O N. Π. Δελιαλής, πουέγραψε για τα παραπάνω μνημεία την ομότιτλη, λίαν ενδιαφέρουσα μονογραφία του, σημειώνει τα εξής λίγα: Eικόνα με εσταυρωμένας τας χείρας και δεχομένη εις την καρδίαν της ξίφος διατρυπώνταύτην. Kαι σου την καρδίαν άφθορε ρομφαία διελεύσεται, όπως διαλογισμοί εκ πολλών αποκαλυφθώσι Λουκ. B.35. Tο απόσπασμα στο Λουκά είναι κάπως δαφορετικό - και σου(δε) αυτής την ψυχήν διελεύσεται ρομφαία-, όπως αν αποκαλυφθώσιν εκ πολλών καρδιών διαλογισμοί. Eκατέρωθεν της κεφαλής φέρει τα M(ήτη)P Θ(εο)Y διαστ. 1,10 X0, 80.Aυτή την εικόνα φρόντιασα όσο έπαιρνε και την τοποθέτησα στον ιδιαίτερο χώρο μας? τη θεωρούσα κάπως σαν την εφέστια εικόνα μας και προστάτιδα για όσους πίστευαν ή απλά με ευμενή ουδετερότηταάκουγαν περί αυτών. O N.Π.Δ. είχε μια παραπομπή στον A. Ξυγγόπουλο και στο Hμερολόγιο της Mεγάλης Eλλάδος του 1924. Σ αυτό το μελέτημα του Α. Ξ. για μια εικόνα στη μονή Βαρλαάμ ενΜετεώροις, η Παναγία έχει στην αγκαλιά της τον Ιησού, ο οποίος στο ένα χέρι κρατά ειλητάριον και με το άλλο τραβά έναν γέροντα, τον Αδάμ, εκπεσόντα στον Αδη. Δίπλα της ο Συμεών, ο οποίος προσφέρει σ αυτήν τα σύμβολα τουπάθους· τον σταυρόν, δηλαδή, με το κάλαμο και την λόγχη. Στο πίσω μέρος της εξηγεί ο ζωγράφος και μεταξύ άλλων προσθέτει: «Και σου την καρδίαν, άφθορε, ρομφαία διελεύσεται, όπως διαλογισμοί εκ πολλών αποκαλυφθώσι». Απ αυτό και τις σκέψεις τουμελετητή μαθαίνουμε πως την ευαγγελική φράση δεν έλαβε υπ όψιν η βυζαντινή τέχνη αλλά τη χρησιμοποίησαν συστηματικά οι μετά την Αλωσιν ζωγράφοι. Αυτοί δημιούργησαν κυρίως τον τύπο της Παναγίας τον ονομαζόμενο «Θρηνωδούσας», η οποίαεικονίζεται με ένα ξίφος διατρυπών την καρδίαν της και περί αυτής τη φράση. Στην εικόνα της Βιβλιοθήκης η Παναγία είναι μόνη της, με μια δραματική προσήλωση στο πάθος που ζει και με ευδιάκριτο το ξίφος σε πρώτο εικαστικό επίπεδο να τη διαπερνά. Ζωγραφικήκαθαρά μεταβυζαντινής, λαϊκότροπης τεχνικής, αρκούντως υποβλητική. Δεν υπήρχε, όμως πάνω της κανένα άλλο στοιχείο ούτε του ζωγράφου, ούτε του χρόνου. Mια α-χαρακτήριστηεικονογραφικά παράσταση η οποία από τη θρησκευτική της υπέρβαση σε έφερνε στην αισθητική, καλλιτεχνική της πραγματικότητα.Στη μικρή μου αναζήτηση δεν έχω δει άλλη ξιφοδιάτρητη Παναγία. Δεν λέω ότι είναι μοναδική. Οσοι κατά καιρούς επισκέπτονταν τη Βιβλιοθήκη -κι ήταν τόσοι πολλοί ειδικοί επί των γραμμάτωνκαι τεχνών- αυτήν αντίκριζαν πρώτα και, όταν εξηγούσα όπως όπως τη σύνθεση, έμεναν κάπως έκπληκτα σιωπηλοί.Aπό τότε με έπιασε μια επιθυμία να ψάχνω για Παναγίες του τύπου Θρηνωδούσας. Απέναντί μου έχω μια παρόμοια, θλιβερά επάργυρη και χωρίς το ξίφος.Οταν έφυγα από το χώρο των βιβλίων, πήρα μαζί και την εικόνα ως συνέχεια και οιονεί προστάτρια νέου παλιού μου χώρου. Σε μια θαυμάσια, αναζωογονητική φωτογραφία τυπωμένη σεπανί -για να είμαστε πιο κοντά στην εικαστική υλική της πραγματικότητα -της αισθαντικής φωτογράφου Μαρίας Γιάκου. Την έχω πίσω μου επιβλέπουσα, μέσα στην απέραντη θλίψη της, ορατάκι αόρατα. Να προστατεύει κατ αρχήν πάντας τους εισερχόμενους κι εξερχόμενους- ανθρώπους και διαλογισμούς· να επιτηρεί το κατά πόσον η υποκρισία υπερτερεί της γνησιότητος· να συγχωρεί ό,τιδιαδραματίζεται εν σκέψη, λόγοις, έργοις."ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ"-ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣhttp://e-ptolemeos.gr_PDF_POWERED_PDF_GENERATED 3 July, 2007, 23:22 -------------------------------------------------------------------------------- Page 2 Πολλές οι αμαρτίες, συμβατικές και ασύμβατες, που μας περιζώνουν και τις περιζωνόμαστε φορές μετ αφάτου ηδονής αλλά και φορές εν αρρήτω πνιγμονή.Στην εκκλησία του Προφήτη Hλία της πόλης, και ειδικά στο παρεκκλήσι των Mυροφόρων, άπειρες φορές προσκύνησα θερμά ή ουδέτερα την εκεί θρηνωδούσα, μια ασήμαντη, μεγάλη, φορητή εικόνα,κι ενώ γύρωθεν έκαιγαν - έλιωναν δεμένα ομού τα κεριά μιας επιφανειακής, αυτοσχέδιας προσευχής, αόριστα επαναλαμβανόμενης εδώ και χρόνια, για χρόνια·για τους ανθρώπους με τους οποίους υπάρχω συνεχώς και στη σκέψη, και εν τινί μέτρω υπάρχω στις σκέψεις τους, και, με κάπως παράταιρη για τους καιρούς μας διάθεση, τους τοποθετώ σ αυτή τηνκλίμακα αναφοράς σε κάθε εκκλησία ή ναϋδριον που συναντώ, βρίσκομαι ή προς τούτο επισκέπτομαι.«Και σε μεσίτριαν έχω προς τον φιλάνθρωπον Θεόν μη μου ελέγξεις τας πράξεις ενώπιον των αγγέλων παρακαλώ σε Παρθένε βοήθησον μου εν τάχει»"ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ"-ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣhttp://e-ptolemeos.gr_PDF_POWERED_PDF_GENERATED 3 July, 2007, 23:22
  11. Υπάρχει ένα φανταστικό καταφύγιο στο βουνό πάνω από τη λίμνη του Ζαρού. Είχα πάει πριν περίπου 3 χρόνια και πραγματικά ήταν καταπληκτικά. Ο δρόμος για την πρόσβαση είναι σχετικά καλός, καλό είναι βέβαια αν υπάρχει τζιπ να το χρησιμοποιήσετε. Όσοι πάνε φροντίζουν να αφήσουν ξύλα δίπλα στο τζάκι για τους επόμενους. Το καταφύγιο είναι φοβερό μέσα με σοφίτα, τουαλέτες και αρκετό χώρο για μεγάλη παρέα. Πραγματικά όταν πήγα ήταν υπέροχα. Ελπίζω να μην έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα από τότε. Αν πάτε η θέα θα σας μείνει πραγματικά αξέχαστη. Υπάρχει ένα φανταστικό καταφύγιο στο βουνό πάνω από τη λίμνη του Ζαρού. Είχα πάει πριν περίπου 3 χρόνια και πραγματικά ήταν καταπληκτικά. Ο δρόμος για την πρόσβαση είναι σχετικά καλός, καλό είναι βέβαια αν υπάρχει τζιπ να το χρησιμοποιήσετε. Όσοι πάνε φροντίζουν να αφήσουν ξύλα δίπλα στο τζάκι για τους επόμενους. Το καταφύγιο είναι φοβερό μέσα με σοφίτα, τουαλέτες και αρκετό χώρο για μεγάλη παρέα. Πραγματικά όταν πήγα ήταν υπέροχα. Ελπίζω να μην έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα από τότε. Αν πάτε η θέα θα σας μείνει πραγματικά αξέχαστη.
  12. 10. Και να τραγουδά όπως κάπου έγραψες το "Σ' αγαπώ γιατί είσαι ωραία" Γενικά οι Στιγμές που την είχα ακόμα κοντά μου........ Νέα ενότητα: 10 χειρότερες στιγμές στη ζωή μας (εγώ δεν χρειαζεται να γραψω...)
×
×
  • Δημιουργία νέας...