Jump to content

tania_lupin

Members
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About tania_lupin

  • Rank
    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)
  • Γενέθλια 31/12/1986

Μέθοδοι επικοινωνίας

  • Website URL
    http://diavgeia.blogspot.com/

Πληροφορίες προφίλ

  • Τοποθεσία
    My own world
  • Σχολή
    Ιατρική
  • Sex
    ha? what is that?!
  • Ενδιαφέροντα
    Η Λογική, η Ηθική, η Αισθητική, η Γνώση και η Δημιουργία.
  • Φύλο
    Female

Recent Profile Visitors

3.649 profile views
  1. Πτυχιακές Εξετάσεις Ευαγγελισμός 22/10/15 - Κ. Νανάς Kαταρχάς να πω ότι αυτό το μάθημα το τρέμω για χρόνια, καθώς έκανα τη βλακεία και δεν το έδωσα με τη σειρά μου όταν ήταν ακόμα με πολλαπλής επιλογής. Ξέρω ότι υπάρχουν αρκετοί εκεί έξω που το φοβούνται και γενικώς δεν γράφονται πολλά, οπότε ελπίζω να σας βοηθήσω. Γι'αυτό σας τα έγραψα υπεραναλυτικά Ήμαστε πέντε και μας έβαζε έναν-έναν. Μας ρώτησε αν προτιμάμε να μπούμε ανά δύο ή και όλοι, αλλά δεν είπαμε τίποτα και συνέχισε με αυτόν τον τρόπο. Πιστεύω ότι το κάνει γιατί θέλει να βοηθήσει όσο πιο πολύ μπορεί. Η πρώτη κοπέλα που μπήκε κι εγώ που πήγα δεύτερη περάσαμε, δεν ξέρω για τους άλλους τρεις, αλλά είμαι σίγουρη ότι οι περισσότεροι, αν όχι κι όλοι θα πέρασαν. Η εξέταση κρατούσε περίπου σαράντα λεπτά ανά άτομο. Ακούγεται πολύ, αλλά δεν το κατάλαβα πώς πέρασε η ώρα, άφηνε αρκετές παύσεις, δεν ήταν η εξέταση που αισθάνεσαι ότι είσαι σε ανάκριση. Ο άνθρωπος είναι πολύ ήρεμος, καθόλου ανυπόμονος ή εριστικός. Μου είπε πάντως στην αρχή αυτό που έχει αναφέρει παραπάνω ο συνάδελφος, να μην πω κάτι αν δεν είμαι σίγουρη, γιατί αν πω καμιά μεγάλη κοτσάνα θα δυσκολευτεί να με βοηθήσει. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της εξέτασης του πέταξα μια-δυο καλές βλακείες και μου είπε χαρακτηριστικά «Δεν το άκουσα αυτό, δεν είπες τίποτα». Με ρώτησε τι θα ήθελα να με ρωτήσει που δεν το περίμενα και απάντησα αντανακλαστικά το ARDS. Του κακοφάνηκε λίγο και μου σχολίασε ότι όλοι αυτό ζητάνε. Αυτό σας το λέω για να γίνετε δημιουργικοί και να έχετε προετοιμαστεί να ζητήσετε κάτι άλλο που δεν θα το περιμένει! Μου ζήτησε να του περιγράψω λίγο το ARDS, δεν πολυκατάλαβα ακριβώς τι ήθελε και προχώρησα με κομμάτι του ορισμού από τις διαφάνειες «οξεία, διάχυτη, φλεγμονώδης βλάβη που χαρακτηρίζεται από μειωμένη ενδοτικότητα». Με ρώτησε πώς θα είναι ένας ασθενής με ARDS. Εκεί είπα υποξαιμία, αναπνευστική ανεπάρκεια, μειωμένη ενδοτικότητα και κόλλησα λίγο, αλλά με παρότρυνση θυμήθηκα και τις αμφοτερόπλευρες κυψελιδικές σκιάσεις. Με ρώτησε πώς βλέπουμε την μειωμένη ενδοτικότητα κι εκεί δεν είπα τίποτα. Με ρώτησε ποια είναι τα χαρακτηριστικά του μηχανικού αερισμού που διαλέγουμε για το ARDS. Είπα κλασικά την PEEP. Με ρώτησε τι μπορούμε να ρυθμίσου στον αναπνευστήρα και είπα το tidal volume και την PEEP γιατί τα είχα δει από πιο πάνω, αλλά ήθελε και κάτι ακόμα. Από τις διαφάνειες ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τίποτα για τον αναπνευστήρα. Με ρώτησε τι άλλο θέλω να ξέρω για να κρίνω ένα ARDS, δυσκολεύτηκα λίγο να καταλάβω τι ήθελε, τελικά το έπιασα ότι ήθελε να πω ότι το PaO2/FiO2 πρέπει να είναι κάτω από 300. Και αφού το ανέφερα κι αυτό, επ’ ευκαιρία είπα και πώς χωρίζουμε σε βαρύτητα τη νόσο με βάση τον δείκτη αυτό. Με ρώτησε τι άλλο θέλω να πω για το ARDS και του είπα τα στάδια (εξιδρωματικό, πολλαπλασιασμού, ίνωσης) όπως τα λέει στις διαφάνειες. Με ρώτησε πώς το αντιμετωπίζουμε και είπα υποστήριξη αναπνοής και αντιμετώπιση του αιτίου. Και μου είπε πες και τα αίτια. Οπότε τα ανέφερα όπως στις διαφάνειες. Έπειτα μου είπε να περάσουμε σε κάτι άλλο και ήθελε να πάμε στη σηπτική καταπληξία, είδε ότι δεν ενθουσιάστηκα και με ρώτησε κατευθείαν αν προτιμάω πνευμονική εμβολή και είπα ναι. Με ρώτησε πώς θα ξεχωρίσουμε αν ένα περιστατικό είναι πνευμονική εμβολή. Δεν πολυκατάλαβα τι ήθελε να πω, είπα λίγο για κλινική εικόνα, αλλά δεν φαινόταν να αναφέρεται σε αυτήν, τελικά του είπα από το ΗΚΓ και συμφώνησε. Μου ζήτησε να του πω για αυτό. Είπα φλεβοκομβική ταχυκαρδία και μετά αναστροφή t στις πρόσθιες προκάρδιες, αλλά μου λέει αυτές δεν είναι πάντα, πες μου κάτι χαρακτηριστικό, οπότε είπα το s1q3t3 και τον κάλυψε, δεν ήθελε τίποτα άλλο για το ΗΚΓ. Με ρώτησε τι άλλο εκτός από το ΗΚΓ θα δούμε; Εκεί κόλλησα δεν ήξερα τι άλλο να πω, τελικά είπα ακτινογραφία και με ρώτησε τι θα δω εκεί, αλλά τελικά συνέχισε να μιλάει κι αλλάξαμε κατεύθυνση πριν απαντήσω. Σ’ αυτό το σημείο με ρώτησε για το πώς θα είναι η τριχοειδική-κυψελιδική διαφορά στην συγκέντρωση οξυγόνου και τα έκανα σαλάτα. Οπότε τελικά του είπα καλύτερα να μην απαντήσω σε αυτό και πω καμιά κοτσάνα. Έπειτα ήθελε να ακούσει την αγγειογραφία και την αξονική. Στη συνέχεια με ρώτησε τι άλλο πρέπει να ξέρω για να υποψιαστώ κι εκεί είπα τους προδιαθεσικούς παράγοντες της ΠΕ. Ανέφερα και τη λήψη αντισυλληπτικών που του άρεσε. Έπειτα μου λέει θέλω να σε ρωτήσω ή από καταπληξία ή από αέρια. Του λέω από αέρια, αλλά μου λέει επειδή είναι πολύ βασικά τα αέρια θα πρέπει να μου απαντήσεις κάτι πιο δύσκολο. Με ρωτάει στην μεταβολική οξέωση πώς είναι το διοξείδιο του άνθρακα. Εγώ του απάντησα θα είναι μειωμένο και με ρωτάει γιατί είναι μειωμένο. Του λέω επειδή αντιρροπεί τα διττανθρακικά και μου λέει άρα είναι πάντα μειωμένο και του λέω όχι, πρέπει να έχει αρχίσει η αντιρρόπηση. Με ρωτάει πώς θα είναι το pH, του λέω μειωμένο κι αυτό, μου λέει πόσο μειωμένο κι εκεί κολλάω. Με ρωτάει λοιπόν μπορούμε να έχουμε μεταβολική οξέωση με pH οριακά ελαττωμένο και του λέω ναι, επειδή μπορεί η αντιρρόπηση να είναι επαρκής. Εκεί νομίζω εγώ ανέφερα το χάσμα ανιόντων και με ρώτησε πώς το υπολογίζουμε, του είπα την εξίσωση και η αντίδρασή του ήταν περίεργη, νόμισα ότι το είπα λάθος, αλλά τελικά απλώς δεν περίμενε να το πω σωστά. Εκεί μου είπε ότι αν σταματήσουμε έχω περάσει, αλλά ότι θέλει να μου κάνει κι άλλη ερώτηση για καλύτερο βαθμό, ωστόσο αν πετάξω καμιά μεγάλη βλακεία μπορεί και να μην περάσω. Εγώ φυσικά δεν υπήρχε περίπτωση να ρισκάρω, αλλά έκανα ότι το σκέφτομαι λίγο για να μην τον προσβάλλω τον άνθρωπο και όντως απογοητεύτηκε, αλλά δεν είπε τίποτα. Συνοψίζοντας, δηλαδή, τα θέματα από τα οποία ήθελε να ρωτήσει ήταν ARDS, πνευμονική εμβολή, καταπληξία (κυρίως σηπτική), αέρια αίματος, τα γνωστά δηλαδή. Προσωπικά, είχα λίγο πρόβλημα να καταλάβω τι ακριβώς με ρωτάει. Η γενική εντύπωση που έχω από τις προφορικές εξετάσεις είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι τα έχουν πολύ απλά και δομημένα μέσα στο μυαλό τους κι εμείς έχουμε χαθεί σε βιβλία και βιβλία και παραδόσεις μπερδεμένες. Με απογοητεύει αυτό, γιατί αν μας τα παρέδιδαν όπως μας εξετάζουν, θα μαθαίναμε πολύ καλύτερα. Εγώ πήγα κυριολεκτικά με ένα απόγευμα διάβασμα, κοίταξα τις διαφάνειες και έφτιαξα τρεις σελίδες σημειώσεις με βάση την προηγούμενη εξέταση που έχει περιγραφεί εδώ. Δεν είναι δύσκολο να περαστεί το μάθημα, αλλά για να είστε πιο άνετοι, διαβάστε από όποιο είναι το καλύτερο βιβλίο που έχετε (ή ακόμα καλύτερα από internet - χωρίς πλάκα η Wikipedia με έχει σώσει) τα τέσσερα βασικά κεφάλαια που ρωτάει για να έχετε λίγο πιο συνολική εικόνα από μένα. Καλή επιτυχία!
  2. Πτυχιακές Παιδιατρική Αγ. Σοφία Γραπτά 22/05/15 - Tι έχει το sabin (εξασθενημένους ιό) - Τι ισχύει για το εμβόλιο της ιλαράς (ότι έχει εξασθενημένο ιό) - Αντιστοίχιση λοιμώξεων και θεραπειών να πούμε το λάθος (Παρωτίτιδα με αντιβιοτικό) - Αντίδοτα παρακεταμόλης. Είχε διάφορα, άνθρακα, ακετυλοκυστεΐνη κλπ, εγώ έβαλα όλα τα παραπάνω) - Τι κάνουμε σε τραυματισμένο παιδί 6 χρονών ανεμβολίαστο για τέτανο (έβαλα ορό και εμβόλιο) - Ποια δύο παθογόνα είναι πιο συχνά σε παιδιά <2. Πνευμονιόκοκος, αιμόφιλος, μηνιγγιτιδόκοκκος, άλλο ένα και συνδυασμοί ανά δύο. - Tι περιμένουμε να κάνει ένα παιδί 8 μηνών. Είχε διάφορα ψυχοκινητικής, χαμογελάει, αλλάζει χέρι σε αντικείμενα κλπ, ήταν όλα σωστά. - Σε ποια ηλικία είναι φυσιολογική τιμή αιμοσφαιρίνης το 10,2. - Συνηθέστερο αίτιο εμέτων σε βρέφη. Είχε ατρησία, αλλεργία σε γάλα αγελάδας, ΓΟΠ. - Τι δεν ισχύει για την σπληνεκτομή. Μόνο δύο επιλογές θυμάμαι, 1. Ενδείκνυται σε σπληνικό έμφραπτο επί δρεπανοκυτταρικής και σε κάτι άλλο επί μεσογειακής αναιμίας, 2. Η επιλεκτική πρέπει να γίνεται το συντομότερο ανεξαρτήτου ηλικίας. - Κυριότερο αίτιο πρώιμης ήβης. Όγκος ωοθήκης, εγκεφάλου, επινεφριδίων κι άλλο ένα. - Τι ισχύει για εισρόφηση ξένου σώματος. (Τα συμπτώματα ξεκινούν αμέσως μετά την ειρόφηση. Συνήθως ενσφήνωση γίνεται στον αριστερό βρόχο. Η ακτινογραφία δεν έχει διαγνωστική αξία αν το αντικείμενο δεν είναι ακτινοσκιερό. Η αφαίρεση του αντικειμένου γίνεται πάντα με ανοιχτή εγχείρηση θώρακος. Κι άλλα δύο που δεν θυμάμαι.) - Ποιο είναι το ποιο σημαντικό εργαστηριακό σε παιδί με χαμηλά λευκά, αιμοπετάλια και αιμοσφαιρίνη (είχε τιμές αλλά δεν τις θυμάμαι). Είχε αιμοκαλλιέργεια, μυελόγραμμα και κάτι άλλα. - Tι δεν κάνει χρόνια διάρροια (Κοιλιοκάκη, λαμβλίαση κλπ) Αν θυμάται κανείς τίποτα άλλο ας προσθέσει
  3. tania_lupin

    Νευρολογία

    Καλησπέρα Greekmed-ιανοί... Πτυχιακή Νευρολογία Αττικό 21/04/15 Ήμαστε 6 και εξεταστήκαμε 3 με τον κ. Στεφανή και 3 με τον κ. Παπαγεωργίου. Εγώ ήμουν στους πρώτους Συμπτώματα απόφραξης μέσης εγκεφαλικής με αποτέλεσμα μη άρδευσης σε όλη την κατανομή της αριστερά σε δεξιόχειρα (για να ξέρουμε ότι είναι το επικρατές). Καθώς λέγονταν τα συμπτώματα ρωτούσε γιατί εμφανίζονται. Π.χ. η ημιανοψία σε ποια βλάβη της οπτικής οδού οφείλεται. Παρεμπιπτώντως, τι αρδεύει η μέση, ώστε να βρούμε κι άλλα συμπτώματα. Συμπτώματα απόφραξης μέσης στο μη επικρατές. Η ίδια διαδικασία για αυτό, όπως λέγονταν τα συμπτώματα ρωτούσε γιατί και τι άλλο. Ήθελε τα χαρακτηριστικά του εγκεφαλικού μη επικρατούς, κυρίως τη νοσοαγνωσία. Συμπτώματα όταν έχουμε βλάβη στο μεσεγκέφαλο. Πάλι μαζί με τα συμπτώματα ρωτούσε γιατί και ήθελε τους πυρήνες και τις διάφορες οδούς. Ασθενής 70 ετών έρχεται με αδυναμία και στα δύο κάτω άκρα, δεν μπορεί να σηκωθεί από καρέκλα. Πρόσφατα είχε λοίμωξη, τι σκεφτόμαστε. Guillan Barret. Ποια στοιχεία μας κάνουν να σκεφτούμε ότι είναι αυτή. Θεραπεία. Είδη επιληπτικών κρίσεων. Τι σημαίνει εστιακή και τι γενικευμένη. Στις εστιακές ρώτησε ποια είναι η πιο συχνή σύμπλοκη και έτσι περάσαμε στην κροταφική. Ρώτησε συμπτώματά της και πώς την ξεχωρίζουμε από τις αφαιρέσεις συμπτωματικά και από το ΗΕΓ. Ασθενής μεσήλικας έρχεται λόγω ξαφνικού πολύ έντονου πονοκεφάλου μετωπιαία και ινιακά. Δεν έχει ξαναπάθει τίποτα παρόμοιο, τι σκεφτόμαστε. Υπαραχνοειδής αιμορραγεία. Tι θα κάνουμε διαγνωστικά και θεραπευτικά. Άνοια, ποια είδη ξέρουμε. Η κοπέλα είπε την Altzheimer, οπότε ρώτησε αυτή τι είναι (εκφυλιστική), οπότε ρώτησε ποιες άλλες είναι εκφυλιστικές. Αναφέρθηκαν η νόσος σωματιδίων Lewy και η μετωποκροταφιαία και ρώτησε ποιες οι διαφορές τους ως προς τα συμπτώματα. Τα συν... πολύ υπομονετικός, καλός και καθοδηγητικός. Παρατηρήστε πολύ καλά τι λέει γιατί πολλές φορές υπονοεί τις απαντήσεις. Ό,τι λέει είναι σχετικό. Φαίνεται επίσης ότι ρωτάει σταθερά τα ίδια θέματα. Επίσης, εμάς μας πέρασε όλους, τους δύο βασικά χαριστικά και τον τρίτο με βαθμό. Πιστεύω ότι δύσκολα κόβει αυτούς που είναι στο πτυχίο. Τα πλην... ψάχνει να δει αν έχετε καταλάβει, δεν επαναπαύεται σε μονολεκτικές απαντήσεις. Όταν δυσκολεύεται κάποιος, ρωτάει περισσότερα για το πώς συμβαίνει μια νόσος ή γιατί βοηθάει αυτή η θεραπεία ή γιατί εμφανίζεται αυτό το σύμπτωμα, το οποίο είναι λογικό και κατατοπιστικό, αλλά εκθέτει βαθύτερες άγνοιες και μετά φαίνεται αν κάτι το έχουμε μάθει ολίγον παπαγαλιστί. Είναι σημαντικά διαφορετική η προετοιμασία άρα γι αυτόν απ' ό,τι για τον κ. Παπαγεωργίου, απ'ό,τι έχω καταλάβει. Θα έλεγα πως πρέπει να μην υποτιμήσετε λοιπόν την απλή νευροανατομία, που είναι απαραίτητη και για τον κ. Βουνδουράκη, αλλά για να περιορίστε λίγο τον όγκο της πληροφορίας συνδυάστε το με τις συγκεκριμένες ερωτήσεις που κάνει. Αυτά από εμένα, καλή συνέχεια
  4. tania_lupin

    Καρδιολογία

    Προφορικά Ιπποκράτειο Λοιπόν... έγραψα όσα θυμάμαι και μερικές δικές μου σκέψεις. 1η εξέταση - κ. Τούτουζας και ο κ. Τσιούφης. Ποιες είναι οι πιέσεις στα πνευμονικά τριχοειδή (4-12, όση και του αριστερού κόλπου και η διαστολική πίεση της αριστερής κοιλίας). Ποιες οι πιέσεις των δεξιών κοιλοτήτων. Πώς δημιουργούνται οι S1 και S2 και σε ποιες περιπτώσεις μεταβάλλεται η έντασή τους. Είδη διχασμού του S2. Συστολικά φυσήματα. Πού ακούγεται το φύσημα της μεσοκολπικής επικοινωνίας (στην πνευμονική). Αίτια στένωσης/ανεπάρκειας αορτής (μην ξεχάσετε τη σύφιλη), αίτια ανεπάρκειας μιτροειδούς (μην ξεχάσετε την πρόπτωση μιτροειδούς) Τι ορίζεται ως υπερτασική κρίση και τι δίνουμε. Τα είδη των κολποκοιλιακών αποκλεισμών στο ΗΚΓ. Τι δεν δίνουμε σε δεξιό ΟΕΜ (νιτρώδη) Διαφορική διάγνωση NSTEMI από ασταθή στηθάγχη Στον Καθηγητή... Σύνδρομο Brugada (το ρώτησαν και στην πρώτη εξέταση σε άλλη ομάδα) Ενδείξεις βηματοδότησεις Θεραπεία NSTEMI (προσοχή! ΟΧΙ θρομβόλυση. Και να μην την πείτε εσείς, θα σας ρωτήσει αυτός για να δει ότι το ξέρετε!) και διάγνωση (δείκτες καρδιακής νέκρωσης, τροπονίνες). Αυτήν την ερώτηση την έκανε και στις τρεις ομάδες που εξετάστηκαν, άρα πρέπει οπωσδήποτε να την ξέρετε! Ποια είναι η συχνότερη αρρυθμία ενηλίκων Ανεπιθύμητες ενέργειες ΑΜΕΑ Ποιο είναι το φυσιολογικό εμβαδό της μιτροειδούς Τι είναι η περικαρδίτιδα και τι η μυοκαρδίτιδα και τι φοβόμαστε σε κάθε μία. Θεραπεία πνευμονικού οιδήματος Γενικές εντυπώσεις... Κατ’αρχάς, τα sos θέματα μπορεί να μην τα περιέχουν όλα, αλλά είναι ικανοποιητικά για να περάσει κανείς. Ωστόσο, πριν να αρχίσετε να παπαγαλίζετε αίτια βαλβιδοπαθειών, κάντε καλό διάβασμα στα εισαγωγικά (τόνους, φυσήματα, πιέσεις κοιλοτήτων κλπ). Ειδικά οι πρώτοι εξεταστές αν δουν ότι δεν ξέρετε κάτι, θα σας ρωτήσουν αυτά για να σας βοηθήσουν. Δεν νομίζω, βέβαια, να κόβουν κανέναν αυτοί, αφού όλους τους στέλνουν στον καθηγητή. Σχετικά με τον Καθηγητή, η κατάσταση είναι λίγο λόττο αφού οι ερωτήσεις του κυμαίνονται από απλές μέχρι κουλές. Λέει, βέβαια, ότι λαμβάνει υπόψη τα γραπτά και την άλλη προφορική εξέταση, στην τελική, όμως, αυτός αποφασίζει ποιος θα περάσει και με συνοπτικές διαδικασίες. Δεν αφήνει πολύ χρόνο να σκεφτείτε, οπότε καλύτερα να πείτε ότι το σκέφτεστε για να περιμένει λίγο. Οι ερωτήσεις του επαναλαμβάνονται κάπως, οπότε να δώσετε οπωσδήποτε βάση σε αυτές που έχουν ξαναρωτηθεί (Ναι, ακόμα και το Brugada!) Ωστόσο, αν και κόβει εύκολα, είναι πολύ ανοιχτός στις διαπραγματεύσεις. Αρκετοί που ζήτησαν να περάσουν (κάποιος είπε ότι είναι τελευταίο μάθημα κλπ), τους πέρασε γι’αυτό το λόγο. Άποψή μου, αν πάρετε 4 να του ζητήσετε να σας περάσει. Ειλικρινά, δεν μπορώ να περιγράψω την ανακούφιση που νιώθω που το πέρασα. Σας εύχομαι όλοι να το περάσετε και γρήγορα
  5. tania_lupin

    Καρδιολογία

    Πτυχιακή 1/04/15 Ιπποκράτειο 1. Καρδιακή ανεπάρκεια. Κλινική εικόνα. Θεραπεία. 2. Πνευμονική εμβολή. Κλινική εικόνα. Διάγνωση. 3. Μεσοκολπική επικοινωνία. Κλινική εικόνα. Θεραπεία. 4. Επιπλοκές ΟΕΜ. Θεραπεία εξόδου. 5. Διαχωρισμός αορτής. Κλινική εικόνα. 6. Κολπική μαρμαρυγή. Αίτια. Θεραπεία. 7. Στένωση αορτής. Αίτια. Κλινικά ευρήματα. 8. Αίτια δευτεροπαθούς υπέρτασης. (Ευχαριστώ τον psarra, δεν μπορούσα να το θυμηθώ με τίποτα) ΗΚΓ (Σας γράφω τι παθολογικά είδα εγώ, γενικά μας είπε και η επιτηρήτρια σήμερα, καλό είναι απλώς να γράφουμε ότι βλέπουμε και δεν πειράζει και να μην πετύχουμε τις διαγνώσεις!) 1 Ευρύ QRS, εικόνα rSR’ και διφασικό p στην v1. To pQ νομίζω ήταν αυξημένο και ο άξονας αριστερός. 2 Δικόρυφο p στην Ι. Ανάσπαση ST στις v2-v6, q κύμα στις v1-v5, αρνητικό t.
  6. tania_lupin

    Οφθαλμολογία

    Πτυχιακή Αττικό 13/03/15 1α. Τι γνωρίζετε για την ξηροφθαλμία 1β. Κλινικά σημεία επιπεφυκίτιδας 2α. Τι γνωρίζετε για την πάρεση απαγωγού 2β. Ποια είδη γλαυκώματος γνωρίζετε που οφείλονται σε μεταβολές του φακού 3α. Κερατόκωνος. Κλινική εικόνα και θεραπεία. 3β. Οπισθοβολβική οπτική νευρίτιδα 4α. Ποιους τύπους αποκόλλησης αμφιβληστροειδούς γνωρίζετε. Αίτια-θεραπεία 4β. Επιπλοκές ραγοειδίτιδας
  7. tania_lupin

    Καρδιολογία

    Ήρθα να γράψω τα θέματα και χάρηκα που με πρόλαβε κάποιος Γενικό σχόλιο είναι φυσικά ότι τα περισσότερα από τα θέματα έχουν επαναληφθεί, άρα όποιος θέλει να το δώσει το μάθημα αξίζει να προσέξει αυτά. Να δούμε πώς θα πάνε και τα προφορικά, αλλά υποψιάζομαι ότι με τα προηγούμενα πάλι θα καλυπτόμαστε. Αλλά για να δούμε! Σχετικά με τα καρδιογραφήματα τώρα... HΚΓ 1: Συμφωνώ για RBBB, αλλά γιατί δευτέρου βαθμού ο αποκλεισμός; Η απόσταση PR δεν ήταν σταθερά αυξημένα και όλα άγονταν; ΗΚΓ 2: Υπήρχαν πράγματι q; Δεν πρέπει να είναι τουλάχιστον το ένα τρίτο των R για να μετρούν ως q; Εγώ επειδή καρδιογράφημα έμαθα από τον Γιαμαρέλλο έτσι το έχω μάθει, οπότε έγραψα υπεροξύ κατώτερο έμφραγμα κι αν τους κάνει Όσο για τα δικόρυφα, ομολογώ ότι δεν τα παρατήρησα. Λίγο ψηλά ήταν απ'ό,τι θυμάμαι και με δελέασαν να πω διάταση δεξιού κόλπου, αλλά ήταν μέσα στα όρια και δεν το σχολίασα! Τέλος πάντων, καλή μας επιτυχία και στα προφορικά!
  8. ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ 1/09/14 1. Τι είναι το φαινόμενο της παρατεινόμενης διάρκειας και πώς επηρεάζει την αξολόγηση της διαδικασίας διαλογής; 2. Θα μεταβληθεί η ευαισθησία αν μια δοκιμασία διαλογής για Ca προστάτη πραγματοποιηθεί στο γενικό πληθυσμό ή σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες πληθυσμού? Αιτιολογήστε. 3. Αναφέρατε τον ορισμό της λοιμοτοξικότητας. Η ιλαρά έχει υψηλή ή χαμηλή μολυσματικότητα; Τι γνωρίζετε για την μολυσματικότητα της νόσου αυτής; Είναι υψήλη ή χαμηλή; (Η διατύπωση ήταν έτσι, δηλαδή έλεγε δύο φορές μολυσματικότητα. Ρωτήσαμε αλλά μας είπε γράψτε ό,τι καταλαβαίνετε. Εγώ υπέθεσα ότι εννοούσε παθογονικότητα) 4. Υπολογισμός δείκτης μάζας σώματος άνδρα 2m και κιλών 88. Είναι παχύσαρκος, υπέρβαρος ή φυσιολογικού βάρους. 5. Ποια η θερμιδική αξία 50 g κορεσμένων και 50 g μονοακόρεστων λιπαρών οξέων; Πώς επηρεάζουν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης του αίματος και δώστε ένα παράδειγμα τροφής πλούσιας σε μονοακόρεστα και τροφής πλούσιας σε κορεσμένα λιπαρά οξέα. 6. Σε ένα περιφερειακό νοσοκομείο εισάγονται 3.650 άτομα ετησίως. Αν το κάθε άτομο παραμένει στο νοσοκομείο για 4 ημέρες, ποιος είναι ο ημερήσιος μέσος αριθμός κατειλημμένων κρεβατιών; (Ίδια ερώτηση έχει ξαναμπεί, αλλά κάθε άτομο έμενε για 3 ημέρες) 7. Αναφέρατε 3 παραμέτρους του αναπαραγωγικού ιστορικού της γυναίκας που αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού. 8. Ποιό εμβόλιο πολυομυελίτιδας θα προτείνετε σε έναν ανοσοκατεσταλμένο και στους συγγενείς του; Αιτιολογήστε. 9. Δύο γονείς που έχουν αποκτήσει παιδί με σύνδρομο Down και θέλουν να κάνουν 2ο παιδί. Τι τους συμβουλεύετε και τι απαντάτε σχετικά με τις πιαθνότητες να αποκτήσουν κι άλλο παιδί με το σύνδρομο; 10. Αναφέρατε τέσσερις σημαντικούς παράγοντες κινδύνου για στεφανιαία νόσου στους οποίους μπορεί να γίνει παρέμβαση. Όπως βλέπετε, όλα έχουν επαναληφθεί. Μην διστάσετε, εγώ πήγα μόνο με τα προηγούμενα θέματα και πήρε μόνο μερικές μέρες. Δώστε το στην επόμενη πτυχιακή! Καλή συνέχεια σε όλους!
  9. Πτυχιακή 24/01/14 Εξέτασε ο κ. Λάζαρης, ο οποίος είναι καταπληκτικός. Δεν δημιουργεί κανένα άγχος, βοηθάει πάρα πολύ και δίνει χρόνο να σκεφτείς. Έδειξε μία ιστολογική εικόνα πνεύμονα (το είπε δηλαδή ότι είναι πνεύμονας) και ρώτησε τι βλέπουμε. Ρώτησε πού είναι οι κυψελίδες και πού οι βασικές μεμβράνες. Ρώτησε αν έχουν αέρα οι κυψελίδες και οι περισσότερες δεν είχαν. Ρώτησε αν ήταν φυσιολογικές οι μεμβράνες και δεν ήταν. Ήταν πιο παχιές και κόκκινες. Οπότε ήθελε ότι είχαν πιο πολύ αίμα. Ρώτησε αν φαίνεται σαν φλεγμονή και η απάντηση ήταν όχι Ήθελε διάγνωση και ήταν πνευμονικό οίδημα. Έδειξε άλλη μια εικόνα πνεύμονα και λέει αυτό είναι φλεγμονή; Αυτή ήταν εικόνα πνευμονίας. Τέλος έδειξε μια μακροσκοπική εικόνα παρασκευάσματος μαστού. Ήθελε ποιο ήταν το φυσιολογικό και ποιο το παθολογικό. Ήταν εικόνα νεοπλάσματος. Ρώτησε αν έχει καλοήθη ή κακοήθη χαρακτήρα και ήταν το δεύτερο γιατί δεν είχε σαφή όρια. Έπειτα ζήτησε τι ήταν μια πιο έντονη περιοχή, η οποία μάλιστα οδήγησε στην εύρεση του όγκου. Και ήταν αποτιτανώσεις. Έπειτα έδειξε την ιστολογική του εικόνα και ήθελε πού είναι η αποτιτάνωση, η οποία φαινόταν πεντακάθαρα. Τους πέρασε όλους. Μην ανησυχείτε καθόλου, βοηθάει πάρα πολύ. Να είστε ξύπνιοι απλώς και να ακούτε ακριβώς τι λέει γιατί τα σχόλιά του κατευθύνουν πολύ εύκολα! Να σκέφτεστε λογικά. Επομένως, όσοι το χρωστάτε στην επόμενη πτυχιακή να πάτε οπωσδήποτε για να ξεμπερδεύετε! Καλή σας συνέχεια! ΥΓ Εγώ εξετάστηκε στην παθ. αν. ΙΙ, τα θέματα τα έχω βάλει στην αντίστοιχη σελίδα.
  10. Πτυχιακή 24/01/14 Εξέτασε ο κ. Λάζαρης, ο οποίος είναι καταπληκτικός. Δεν δημιουργεί κανένα άγχος, βοηθάει πάρα πολύ και δίνει χρόνο να σκεφτείς. Μας ρώτησε τι ειδικότητα θέλουμε να κάνουμε και έβαλε κάτι αντίστοιχο στον καθένα. Ξεκινάει από μία μακροσκοπική εικόνα συνήθως και λέει τι όργανο είναι. Έδειξε ας πούμε έναν θυρεοειδή με δύο εστίες νεοπλασίας. Μας δίνει ένα πόιντερ, πώς το λένε στα ελληνικά δεν θυμάμαι! Και ζητησε να του δείξουμε τον φυσιολογικό ιστό. Και μετά ρώτησε διάφορα π.χ. από ποια κύτταρα μπορεί να προέρχονται οι νεοπλασίες και ήθελε τα είδη νεοπλασιών που προέρχονται από τα θυλακιώδη και με βάση την εικόνα ποιο ήταν πιο πιθανό να είναι. Οι άλλοι δύο που εξετάστηκαν ήθελαν δερματολογία, οπότε έδειξε μία μακροσκοπική εικόνα ενός μελανώματος και ζήτησε περιγραφή. Η μία πλευρά είχε σαφή όρια και η άλλη όχι, οπότε ήθελε ότι ήταν εξαλλαγή σπίλου. Ρώτησε αν τα περισσότερα μελανώματα αναπτύσσονται πάνω σε σπίλο ή de novo (το δεύτερο είναι σωστό). Έπειτα έδειξε μια ιστολογική εικόνα δέρματος και ήθελε λίγο βασικά τις στιβάδες. Ζήτησε να του δείξει το επιθήλιο και το χόριο. Να σχολιάσει αν ήταν φυσιολογικό. Υπήρχε υπερκεράτωση και το χόριο ήταν διηθημένο από λεμφοκύτταρα και είχε ίνωση, οπότε ήθελε να πούμε ότι είναι χρόνια φλεγμονή. Επίσης, το επιθήλιο ήταν πολύ λεπτό σε κάποια σημεία και ήθελε να ακούσει ότι είναι ατροφικό. Ζήτησε διάγνωση και ήταν το ένα είδος λειχήνα που δεν θυμάμαι πώς το λένε τώρα! Σε εμένα μου έβαλε μια εικόνα νεοπλάσματος, μου είπε ότι είναι από νεόπλασμα στομάχου, και μου ζήτησε να του δείξω τα καρκινικά κύτταρα. Με ρώτησε πώς τα βρήκα και του είπα ότι παρουσιάζουν πυρηνική ατυπία και χάρηκε που άκουσε ιστολογικό όρο! Με ρώτησε τι χρώμα βάφονται οι πυρήνες και του είπα ότι είναι βασεόφιλοι και βάφονται μωβ-μπλε. Έπειτα με ρώτησε γύρω από τι είναι τα κύτταρα αυτά, μιας και ασθενής αυτός παρουσιάζει πόνο. Του απάντησα ότι είναι γύρω από νεύρο. Με ρώτησε γιατί έχει σημασία οι παθολογοανατόμοι να το αναφέρουν αυτό; Δηλαδή, πώς αλλάζει την πρόγνωση; Η απάντηση είναι ότι δίνουν πιο εύκολα μεταστάσεις. Έπειτα μου έδειξε μια διεγχειρητική εικόνα στην κοιλία, όπου φαινόταν κυρίως το λεπτό έντερο και το μεσεντέριο. Με ρώτησε πού είναι το παθολογικό και έδειξα τμήματα του περιτοναίου και του μεσεντερίου. Με ρώτησε τι είναι αυτά, ήταν διηθήσεις. Έπειτα με ρώτησε πώς το λέμε αυτό και κόλλησα. Με ρώτησε πώς διασπείρονται αυτά τα νεοπλάσματα και του είπα κατά συνέχεια ιστού, αλλά δεν θυμόμουν ότι λέγεται καρκινωμάτωση. Και τέλος με ρώτησε από πού μπορούν να προέρχονται αυτές οι διηθήσεις και του είπα έντερο, στόμαχο, ήπαρ, αλλά αυτό που λέει πιο σπάνια και με ρώτησε ποιο είναι πιο συχνό, κάτι που είναι ύπουλο. Ε, τι πιο ύπουλο από το πάγκρεας; Του λέω λοιπόν και πάγκρεας και με ρωτάει και από πού από το αναπαραγωγικό της γυναίκας και του είπα ωοθήκες και ενθουσιάστηκε. Μας πέρασε όλους. Μην ανησυχείτε καθόλου, βοηθάει πάρα πολύ. Να είστε ξύπνιοι απλώς και να ακούτε ακριβώς τι λέει γιατί τα σχόλιά του κατευθύνουν πολύ εύκολα! Επομένως, όσοι το χρωστάτε στην επόμενη πτυχιακή να πάτε οπωσδήποτε για να ξεμπερδεύετε! Καλή σας συνέχεια! ΥΓ Έξετάστηκαν και για την παθ. αν. Ι κάποιοι, τα θέματα θα τα βάλω στην αντίστοιχη σελίδα.
  11. Λοιπόν... Σήμερα εξεταστήκαμε προφορικά από τον κ. Μανουρά. Ισχύουν όσα έχουν γράψει και οι προηγούμενοι, αίθριος καιρός χωρίς νεφώσεις Έβαλε σε όλυος συν ένα. Σε έναν που είχε γράψει εννιά, τον ρώτησε για το δέκα για τον εχινόκοκκο. Τι είναι, αν είναι πρωτόζωο ή μετάζωο, ποιος είναι ο κύριος ξενιστής και πώς τον μεταδίδει στον ενδιάμεσο ξενιστή που είναι ο άνθρωπος. Τι κάνει μέσα στο σώμα του ανθρώπου, πού εγκαθίσταται, τι περιέχει μια κύστη, ποιες οι επιπλοκές του. Η ρήξη ηπατικής κύστης πού μπορεί να γίνει και ποια συμπτώματα θα δώσει σε κάθε περίπτωση. Επίσης, ρώτησε τοιχώματα βουβωνικού πόρου και εκκόλπωμα μέκελ, τι είναι και τι κάνουμε αν το βρούμε σε εγχείρηση (το αφαιρούμε). Ποια είναι τα καλώς διαφοροποιημένα ca του θυρεοειδούς και ποιες είναι οι διαφορές στην συμπεριφορά τους (το θηλώδες κάνει κυρίως λεμφαδενικές μεταστάσεις, το θυλακιώδες αιματογενείς). Ποιο είναι το ποιο συχνό και περίπου συχνότητα. Πώς τα αντιμετωπίζουμε (ολ. θυρ/μή + λεμφαδένες αν είναι διηθημένοι). Ρώτησε αν κάνουμε και κάτι άλλο μετά ορισμένες φορές και ήθελε να αναφέρουμε τη χορήγηση ιωδίου και σε ποιες περιπτώσεις. Πού κάνει μεταστάσεις το θυλακιώδες. Βάρος, αιμάτωση θυρεοειδή. Τι είναι οι παραθυρεοειδείς, πόσοι είναι, θέσεις και έκτοπες θέσεις, τι κάνουν, δράσεις παραθορμόνης, αν υπάρχει κι άλλη ορμόνη που ρυθμίζει το ασβέστιο. Έπειτα μπήκε ο Θεοδωρόπουλος και μας ρώτησε κι αυτός τα δικά του. Στην ουσία ήθελε τι ρωτάμε σε ιστορικό και τι κάνουμε σε κλινική εξέταση, βασικά όλα, ανεξαρτήτως του περιστατικού που διηγείται. Σε αυτούς που τώρα κάνουν ή θα κάνουν την κλινική, σαφώς συμφέρει να το δώσετε στην προαιρετική, θεωρώ πολύ πολύ δύσκολο να κοπεί κανείς, σας θυμούνται από την κλινική και αν δείτε τα προηγούμενα θέματα είστε πολύ καλυμμένοι για να περάσετε. Αν διαβάσετε και λίγο καλύτερα μπορείτε να πάρετε και βαθμό αρκετά εύκολα. Σε αυτούς που το χρωστούν, μην μασάτε καθόλου, δείτε τα προηγούμενα θέματα και επίσης θεωρώ πολύ δύσκολο να κοπείτε! Αυτά από εμένα, καλή συνέχεια σε όλους!
  12. Προαιρετική 03/12/13 1. Συχνότερο CA παγκρέατος. Κλινική εικόνα και διαγνωστική προσπέλαση. 2. Οξεία λιθισιακή χολοκυστίτιδα. Κλινική εικόνα και επιπλοκές. 3. 4 συμπτώματα για CA στομάχου, παχέος εντέρου και μαστού. 2 παρακλινικές εξετάσεις που χρειάζονται πριν από το χειρουργείο, εκτός γενικής αίματος και βιοχημικά. 4.α. Ορισμός οισαφάγου Barrett β. Κριτήρια χειρουγργικής αντιμετώπισης της παχυσαρκίας γ. Ορισμός πρωτοπαθούς και δευτεροπαθούς υπερπαραθυρεοειδισμού 35 πολλαπλής, κάποια πολλαπλής ήταν ίδια με αυτά που αναφέρονται πιο πάνω. Αρκετά ήταν κακώς διατυπωμένα και κουλά, αλλά αυτό πια το έχουμε συνηθίσει! Λοιπόν... --Συνηθέστερη επιπλοκή καρκίνου παχέος εντέρου (απόφραξη) --Ποια είναι η συχνότερη αιτία καταπληξίας σε πολυτραυματία (αιμορραγία φαντάζομαι) --Συμπτώματα συνδρόμου Leriche (σεξουαλική δυσλειτουργία και αμφοτερόπλευρη διαλείπουσα χολότητα) --Ποια είναι η πιο αξιόπιστη εξέταση για καθορισμό διαμέτρου αορτής (υποθέτω ct;) --Τι δεν χαρακτηρίζει τοπικά προχωρημένο καρκίνο μαστού (οι επιλογές ήταν μέγεθος>5εκ., μικροί λεμφαδένες μασχάλης<2,5εκ, σύμφυση όγκου με δέρμα, οίδημα δέρματος, οίδημα βραχίονα) --Τι είναι οι όγκοι Klatskin (πυλών του ήπατος) --Σε ασθενή μεγάλης ηλικίας με γνωστή εκκολπωματίτιδα προσέρχεται με αέρα κάτω από το διάφραγμα, τι είναι το πρώτο που κάνουμε --Σε άνδρα 45 ετών ψηλαφάται διογκωμένος θυρεοειδής, ποιο το πιο πιθανό αίτιο --Ποιο από τα παρακάτω δεν αποτελούν προκαρκινωματώδη βλάβη (οισοφάγος Barrett, αδενωματώδης πολύποδας παχέος, υπερπλαστικός πολύποδας παχέος, --Ποιο εύρημα δεν είναι ύποπτο για κακοήθεια (λαχνωτός πολύποδας, απουσία μίσχου, ορθική εντόπιση, νόσος Κρον κι άλλο ένα) --Ποιο το πιο συχνό CA θυρεοειδούς --Γυναίκα 38 ετών προσέρχεται με έκκριμα από την θηλή. Η γιαγιά της έχει παθάνει στα 70 από καρκίνο μαστού, ποια η πιο πιθανή διάγνωση (διηθητικό πορώδες, ενδοπορικό θήλωμα, ινοαδένωμα και άλλες δύο επιλογές) --Τι δεν ισχύει για την αποφρακτική αρτηριοπάθεια (επιλογές ήταν άλγος σε βάδιση, άλγος σε καθιστή/ήρεμη θέση, το άλγος μπορεί να εντοπίζεται στο γλουτό, το άλγος μπορεί να εντοπίζεται στην κνήμη, αδύναμοι σφυγμοί στο κάτω άκρο) --Ποια εξέταση είναι η πιο αξιόπιστη για διάγνωση αχαλασίας οισοφάγου --Ποιο δεν ισχύει για ήπαρ (αποτελείται από 8 τμήματα, αποτελείται από 6 τμήματα, ο δρεπανοειδής σύνδεσμος βρίσκεται αριστερά της χοληδόχου κύστης, η πυλαία δεν αντιστοιχεί στον αληθή διαχωρισμό των τμημάτων, ο διαχωρισμός των τμημάτων εξαρτάται από την θέση της χοληδόχου κύστεως) --Τι δεν κάνει CA παχέος (υπερκαλιαιμία) --Σε ποια περίπτωση παρακολουθούμε χρόνο προθρομβίνης (σε θεραπεία με ηπαρίνη, με ηπαρίνη χαμηλού μοριακού βάρους, με sintrom, σε έλλειψη παράγοντα πήξης VIII, έλλειψη παράγοντα πήξης ΙΧ) --Ποιο δεν βοηθάει στον καθορισμό της βαρύτητας της οξείας παγκρεατίτιδας (είχε τα κριτήρια Ranson και ήθελε την αμυλάση>1000) Αυτά μου έρχονται τώρα. Όσο για τα προφορικά... μεθαύριο
  13. tania_lupin

    Ιατροδικαστική

    Πτυχιακή 24/04/13 1) Ανευρίσκεται πτώμα με πυροβόλο όπλο στο χέρι με ένα τραύμα στην κεφαλή και ένα στον θώρακα. Ποια είναι τα Ιατροδικαστικά ερωτήματα. 2) Ποιες οι διαφορές τραύματος από θλον όργανο και τραύματος από τέμνον όργανο. 3) Αναφέρατε τη μετατροπή του χρώματος των εκχυμώσεων ανάλογα με την παρέλευση του χρόνου. 4) Αναφέρατε τις διαφορές στο μηχανισμό θανάτου μεταξύ πνιγμού σε γλυκό και θαλασσινό νερό. 5) Πώς στοιχειοθετείται το αδίκημα της έκδοσης ψευδούς ιατρικού πιστοποιητικού. (Περίπου η διατύπωση, το νόημα το βγάζετε! )
  14. Πτυχιακές εξετάσεις Αιγινήτειο 4/02/13 Β' ομάδα 1) Βιολογική θεραπεία μανιακού επεισοδίου 2)Ντοπαμινεργική και γλουταμινεργική υπόθεση σχιζοφρένειας Τα σωστό-λάθος ήταν πάνω κάτω τα ίδια, με μερικές μικροαλλαγές και λίγες καινούριες... εμφανίσεις και κάποιες χαζές παγίδες. Μία ώρα μόνο, όμως, διαρκεί η εξέταση και έγραφαν και στο γραπτό ότι για να είναι θεωρηθεί σωστό ένα σωστό-λάθος πρέπει να τα πετύχεις όλα. Τέλος πάντων... Καλή επιτυχία για όταν δώσετε! Θα επανέλθω δρυμίτρερη με τα θέματα της πρώτης ομάδας, εκτός κι αν με προλάβει κάποιος άλλο συνάδελφος!
  15. Πτυχιακή Φεβρουαρίου 2012 Καποτάς (Δεν τα θυμάμαι πολύ καλά, αλλά είπα να γράψω ό, τι θυμάμαι για να βοηθήσω κι εγώ λιγάκι) - Μέθοδοι αποστείρωσης. Προσοχή! Μην το πείτε "Αυτόκαυστο", θα σας φάει! Αυτόκλυστο το λένε. - Συμπλήρωμα. Όχι λεπτομερώς η δράση, αλλά τα βασικά να τα έχουμε εμπεδώσει) - Κυτταροκίνες. Και πάλι τη γενική ιδέα, τι σκοπό εξυπηρετούν, από ποια κύτταρα παράγονται και να αναφερθούν μερικές. Εδώ βέβαια με ρώτησε ποια είναι η μόνη κυτταροκίνη που χρησιμοποιείται ως θεραπεία! Στρόφαρα, παρ' όλ' αυτά και θυμήθηκα ότι είναι η ιντερφερόνη και χρησιμοποιείται στην Ηπατίτιδα Β.) - Φυσιολογική χλωρίδα. Τι εξυπηρετεί και ποιοι μικροοργανισμοί αποικίζουν κάθε περιοχή (στόμα, ρινοφάρυγγας, κόλπος γυναίκας, μασχαλιαία και βουβωνική περιοχή, δέρμα) - Αντιβιοτικά που δρουν στο βακτηριακό τοίχωμα. Εγώ είχα διαβάσει από το παλιό βιβλίο του Λεγάκη και με κάλυψε, πάντως κοιτάξτε να έχετε εμπεδώσει τα βασικά της ανοσολογίας, παρά να διαβάσετε πάρα πολλά και να τα έχετε μπερδέψει.
×
×
  • Δημιουργία νέας...