Jump to content

tjb

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About tjb

  • Rank
    Φοιτητής (επίπεδο ΙΙ)

Πληροφορίες προφίλ

  • Σχολή
    Ιατρική
  • Sex
    Male
  1. I came to bring the stars for you..:)

  2. Θα ήταν περασμένα μεσάνυχτα, ένα ξάστερο βράδι πρόπερσι τέτοια εποχή. Έκλεισα το βιβλίο. Την επόμενη μέρα το μεσημέρι θα δίναμε το Η.Κ.Γ. στο αμφιθέατρο του Λαϊκού που δυστυχώς δεν πρόλαβε να το δει ανακαινισμένο. Να πάρει η ευχή, σκέφτηκα.Αυτό το βιβλίο ήθελα να το διαβάσω όλο. Σαν φόρο τιμής για έναν απ’ τους καλύτερους φίλους μας στη σχολή. Άσε που τόσες καλογραμμένες ασκήσεις θα ήταν η καλύτερη επανάληψη. Αλλά πού να τις προλάβω, καμιά εκατοστή πρέπει νάτανε! Εντάξει, αυτός θα ήταν σίγουρα ευχαριστημένος κι εδώ που έφτασα στην ύλη. Αυτός ήταν πάντα χαρούμενος όποτε μας έβλεπε. Έπρεπε να κοιμηθώ και λίγο, και σίγουρα θα αργούσα ακόμα. Έσβησα το φως, έκατσα οκλαδόν στο κρεββάτι κι έβαλα στην πρίζα το CD. Χάρη στην τεχνολογία είχε έρθει η ώρα να ακούσω για τελευταία φορά τη φωνή του, μετά από τόσα χρόνια. Κι ήταν σαν να ’ταν χτες…η ομιλία που είχε δώσει στο Σικάγο λίγο πριν την αναχώρηση για τον πνευματικό κόσμο. Δε με πείραζε που έχανα πολύτιμο χρόνο από το διάβασμα του μαθήματος. Ντρέπομαι λίγο να ομολογήσω ότι είχα κοπεί και μια φορά πριν και βέβαια δεν ήθελα να την ξαναπάθω… Αλλά τώρα ένιωθα ένα αλλιώτικο συναίσθημα και δε μ’ ένοιαζε τίποτε άλλο πλέον. Ο κύριος Παπαζάχος μιλούσε για αυτό που του έδινε τη μεγαλύτερη ευχαρίστηση να μιλά, για τη σχέση του με τον πνευματικό του πατέρα, το γέροντα Πορφύριο. Τι ατυχία, σκεφτόμουν, να μην του πιάσω μια φορά την κουβέντα τότε στο τρίμηνο γι αυτό το θέμα. Θα χαιρόταν να μου τα διηγηθεί και μένα. Το CD player ήταν παλιο και κόλλαγε σε λίγα σημεία από την αντιγραμμένη κόπια που είχα, επαναφέροντάς με στην περιορισμένη πραγματικότητα που μοιραζόμαστε όσοι ζούμε στη γη. Μετά συνέχιζε η εμπνευσμένη αφήγηση, σαν να ερχόταν από μια άλλη πραγματικότητα…από κάπου όπου έχει καταρρεύσει το ψέμα της ανυπαρξίας μετά το φυσικό θάνατο. Έξω από το παράθυρο τα άστρα έλαμπαν. Πιστεύουμε αναμφίβολα σ’ αυτά και στους νόμους που τα διέπουν,όπως μας έχουν διδάξει οι επιστήμονες, από μικρά παιδιά, σκέφτηκα σε μια παύση του CD.Κι όμως, ποιος απ’ όλους αυτούς τα έχει δει με τα φυσικά του μάτια,πώς είναι και τι ακριβώς είναι; Κάποιες μακρινές εικόνες μόνο έχουν από τα τηλεσκόπια. Κι όμως πιστεύουμε στα εξαγόμενα λογικά συμπεράσματα τους. Ο άνθρωπος που αυτή τη στιγμή τον άκουγα να μιλά με τόσο ενθουσιασμό και πίστη είχε δεί ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ να γίνονται Θαύματα δίπλα στο γέροντα. Με τα ίδια μάτια που είχαν διακρίνει ολόσωστα τις λεπτομέρειες δεκαδων χιλιάδων καρδιογραφήμάτων. Τα μυστήρια και τα θαυμαστά φαινόμενα της πνευματικής ζωής δε θα μπορούσαν να του φαίνονται λιγότερο πιστευτά. Το ρολόι δούλευε, κι όμως ήταν σαν η ώρα να είχε σταματήσει να κυλάει. Την ήξερα πολύ καλά αυτή την ξεχωριστή φωνή.2 χρόνια είχα το CD στη βιβλιοθήκη και το είχα αφήσει για αυτό το ξεχωριστό βράδι για να το ακούσω… * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Την άλλη μέρα στο αμφιθέατρο δε μου φαίνονταν και τόσο εύκολα τα πράγματα! Κοίταζα και ξανακοίταζα στην κόλλα τα «αυτιά του λαγού», τα μιτροειδικά P, τα Q νεκρώσεως και τις διδυμίες. Πρέπει να προσπαθήσω, έλεγα με το νου μου, αφού τα ξέρω. Συγκεντρώθηκα προσπαθώντας να αγνοήσω το θόρυβο που γινόταν τα τελευταία λεπτά, τέλειωσα και κατέβηκα τα σκαλιά. «4,5 χρόνια πέρασαν κιόλας χωρίς το δάσκαλο», είπα στον νέο υπεύθυνο του μαθήματος δίνοντάς του την κόλλα κι εκείνος αμέσως κατάλαβε ότι ήμουν από αυτούς που τον είχαν γνωρίσει. ................................................................................................................................................................ Ελπίζω να μη σας κούρασα πολύ. Σήμερα δώσαμε ένα απ’ τα μαθήματα της έδρας όπου μας δίδασκε, την παθολογία 7ου εξαμήνου στον κ. Κατσιλάμπρο. Εύχομαι καλά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά που προσπαθήσαμε. Επιτηρητής μας ήταν ο αυτάδελφός του στα μαθήματα και στην κλινική όπως τον αποκαλούσε, ο ευγενέστατος κύριος Παπαδογιάννης που επάξια έχει αναλάβει και το μάθημα του Η.Κ.Γ.. Ελπίζω οτι πήγα καλά κι έτσι απόψε το πρόγραμμα είχε χαρούμενο ξενύχτι στο σπίτι -αλλά χωρίς διάβασμα!- οπότε μπήκα για λίγο στο σάιτ ν’ ανεβάσω τα θέματα… Χάρηκα πραγματικά πολύ που έχετε φτιάξει τόπικ για τον παλιό μας καθηγητή, και ακόμα περισσότερο που το ανακινήσατε μετά από τόσο καιρό και είχα την ευκαιρία να το ανακαλύψω. Βλέπετε, έχω κι εγώ δυό τρία πραγματάκια να θυμάμαι από την παρουσία του στη σχολή και πολύ θα ήθελα να τα μοιραστώ μαζί σας. Τα ξαναλέμε σύντομα!
  3. 13/3/07 Εξετάσεις παθολογίας -επι πτυχίω- Κατσιλάμπρος Επιτηρητής ήταν ο κ. Παπαδογιάννης (φιλικότατος όπως πάντα) και μάλλον αυτός έβαλε και τα θέματα. Παθολογία 1 Σημειολογία - νοσολογία (7ο εξάμηνο) -------------------------------- 1. Κλινική εικόνα βρουκέλλωσης. Πώς γίνεται η διάγνωση; 2. Ακροαστικά ευρήματα σε στένωση αορτής και σε ανεπάρκεια μιτροειδούς. 3. Κυριότερα αίτια αιμορραγίας ανώτερου πεπτικού. 4. Σταδιοποίηση των λεμφωμάτων. 5. Κλινική εικόνα χρόνιας βρογχίτιδας - εμφυσήματος. Παθολογία 2 Διαφορική διάγνωση (8ο εξάμηνο) -------------------------------- 1. Διαφορική διάγνωση οξέος εμφράγματος μυοκαρδίου (ονομαστικά) 2. Κυριότερα αίτια καρδιακής ανεπάρκειας. 3. Διαφορική διάγνωση μεταξύ αιμορραγίας ανωτέρου και κατωτέρου πεπτικού. 4. Κυριότερα αίτια μεταβολικής οξέωσης. 5. Διαφορική διάγνωση οξέων ισχαιμικών εγκεφαλικών συνδρόμων (ονομαστικά).
  4. Είχε σαφη διάθεση να βοηθήσει ο κ. Κρεατσάς. Δεν άφηνε κανέναν να κολλήσει για πολύ αλλά παρακινούσε με ελαφρά υπονοούμενα προς τα πού έπρεπε να κατευθυνθούμε αν έβλεπε οτι ψαχνόμασταν. Η αλήθεια είναι οτι δεν του άρεσε και πολύ όταν διαπίστωνε οτι δεν παίρναμε μπρος (κάποιες φορές συνέβη σε όλους, σε άλλον λιγότερο και σε άλλον περισσότερο, τι να κάνεις) αλλά δεν σε άγχωνε ούτε ρωτούσε τρελές λεπτομέρειες. Βέβαια στο τέλος (η εξέταση δεν κράτησε πολύ, 20 - 25 λεπτά για όλους) εξέφρασε με λεπτό τρόπο τη δυσαρέσκειά του γιατί μάλλον περίμενε περισσότερα και μας συνέστησε στο μέλλον να φροντίσουμε να είναι καλύτερη η κατάσταση. Όμως τελικά περάσαμε όλοι. Όταν βγήκαμε μας είπαν τους βαθμούς. Πήραμε 5 οι τρείς, ένας πήρε 6 (κατά τη γνώμη μου αυτός που τα είπε καλύτερα απ'όλους) κι ένας 7. Ειδικά αυτός στο τέλος ήταν καταπληκτικός: ενώ βγήκαμε όλοι έξω, είχε μείνει όρθιος μέσα στο γραφείο ψάχνοντας το βιβλίο που είχε μαζί του και προσπαθούσε να συμπληρώσει για μια ερώτηση που του είχε κάνει στην αρχή (συγκεκριμένα την ενδομητρίωση), ενώ ο Κρεατσάς του έλεγε: "Άντε, άντε, πηγαίνετε τώρα, μην τα χαλάτε στο τέλος!" Δεν το έχω ξαναδεί να γίνεται και σίγουρα δεν το συνιστώ σαν τακτική! Καλή επιτυχία όταν το δώσεις και τα λέμε...
  5. Κατά τη γνώμη μου ήταν πάρα πολύ καλά γενικώς (ας περιμένουμε να δούμε και τους βαθμούς βέβαια). Ήταν 10 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής αλλά έγιναν 2 βάρδιες των 15 λεπτών η καθεμία με διαφορετικά θέματα γιατί είμασταν πολλοί (λογικό…). Οι επιτηρητές ήταν μόνο 2, ο καθηγητής (σε κάποιον που τον είδε να μιλάει, τη δεύτερη φορά του πήρε την κόλλα με ό,τι είχε προλάβει να γράψει!) και ο βοηθός του (πολύ cool άτομο) και κινούνταν στο μέσον των 2 πτερύγων του αμφιθεάτρου. Δεν είχα δηλωθεί αλλά η γραμματεία μου είπε στο τηλέφωνο (την ίδια μέρα, 3 ώρες πριν την εξέταση) ότι απλά έχουν προτεραιότητα όσοι έχουν δηλώσει συμμετοχή και αν χωράνε θα δώσουν και οι υπόλοιποι.Ευτυχώς που πήγα γιατί κάτι είπε ο καθηγητής εκεί ότι θα δώσουν μόνο οι δηλωμένοι (170) αλλά τελικά δώσαμε όλοι (μάλλον πολύ περισσότεροι). Τα θέματα φαίνονταν πολύ βατά - για όσους τουλάχιστον είχαν διαβάσει κάποια πράγματα- αλλά κάποια έμοιαζαν να απαντώνται και με απλή λογική ή παλιές αναμνήσεις φυσιολογίας.Μετά από τόσες μέρες μπορώ να θυμηθώ τα εξής: Πότε είναι πιο χρήσιμες οι πρώτες βοήθειες σε τραυματία (στον τόπο του ατυχήματος, στη διακομιδή, στο νοσοκομείο ή και στα 3;). Τέστ Conconi (νομίζω τι μετράμε μ’ αυτό). Οι ίνες βραδείας συστολής χρησιμοποιούν την αερόβιο καύση ή την αναερόβιο γλυκόλυση; Πότε ο μυς αναπτύσσει τη μέγιστη δύναμη σύσπασης; Στη μέγιστη βράχυνση, στη μέγιστη επιμήκυνση ή στο μήκος ηρεμίας; Η αρχή της υπερπροπόνησης έχει σχέση με μέγιστη καταπόνηση καθ ’όλη τη διάρκεια, με προοδευτικά αυξανόμενη καταπόνηση(νομίζω ήταν αυτό), με σταδιακά ελαττούμενη καταπόνηση ή με κάτι άλλο που δε θυμάμαι; Από πού προέρχεται η ενέργεια στα 2-3 πρώτα sec μυικής προσπάθειας [δεν είμαι τόσο σίγουρος για την ερώτηση, αλλά οι πιθανές απαντήσεις ήταν το ΑΤΡ, η φωσφοκρεατίνη (νομίζω αυτή ήταν η σωστή), η αναερόβια γλυκόλυση και η αερόβια οξείδωση].
  6. Eξέτασε ο ίδιος ο Κρεατσάς.Από τα θέματα που γενικά ρωτήθηκαν (απ’ όσο θυμάμαι) στους 5 που συμμετείχαμε ήταν και τα εξής: Ξεκίνησε ρωτώντας τον πρώτο ποιό περιστατικό του είχε κάνει εντύπωση όταν έκανε την κλινική (απάντησε φυσιολογικός τοκετός και τον ρώτησε πώς έγινε η υστεροτοκία,τι παθαίνει αν δε βγεί ο πλακούντας και πώς το αντιμετωπίζουμε). Ορισμός και αίτια δυσμηνόρροιας. Μικροβιακά αίτια κολπιτίδων και θεραπεία. Συχνομηνόρροια και πού μπορεί να οφείλεται (είχε σχέση με το ωχρό σωμάτιο και τις ορμόνες που εκκρίνει).Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τη γυναίκα; Σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών και φαρμακευτική αντιμετώπιση. Ινομυώματα (θέσεις που μπορεί να βρίσκονται, συμπτώματα που παρουσιάζουν). Κυστικοί νεοπλασματικοί και μη όγκοι στην ωοθήκη και πως θα τους ξεχωρίσουμε. Καρκίνος τραχήλου και πώς τον διαγιγνώσκουμε. Αίτια στειρότητας (ανδρικά και γυναικεία) και εξετάσεις που πρέπει να γίνουν. Ενδομητρίωση και εξετάσεις ανεύρεσής της. Πυρετός 4-5 μέρες μετά τον τοκετό - πού μπορεί να οφείλεται. Απόλυτες ενδείξεις καισαρικής τομής (όπως παραμελημένο εγκάρσιο σχήμα,εκλαμψία). Κύστεις βαρθολινίων αδένων (μας περίγραψε την εικόνα τους και έπρεπε να βρούμε τι ήταν) και θεραπεία τους. Έκτοπη κύηση. Ανεπάρκεια τραχηλικού στομίου και αντιμετώπιση.
  7. Παθολογία 1 Κατσιλάμπρος (Σημειολογία-νοσολογία) 7ου εξαμήνου επι πτυχίω 12/1/2007 1.Ποια εργαστηριακά ευρήματα κατευθύνουν (αναφέρατε τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά ευρήματα) σε αναιμία χρονίας νόσου 2.Κλινική εικόνα (συμπτώματα και σημεία) α) οξείας παγκρεατίτιδος, β) καρκίνου κεφαλής παγκρέατος. Πως τίθεται η διάγνωση στο (α) και πως στο (β); 3.Κλινικές εκδηλώσεις υποθυρεοειδισμού (ονομαστικά). Πώς τίθεται η διάγνωση; Εάν πρόκειται για αυτοάνοση θυρεοειδίτιδα πως τίθεται η διάγνωση; 4.Με ποιά κριτήρια θα θέτατε την διάγνωση της ομοζύγου και με ποιά της ετεροζύγου δρεπανοκυτταρικής αναιμίας. 5.Εξωαρθρικές εκδηλώσεις (ονομαστικά) της ρευματοειδούς αρθρίτιδος. Αναφέρατε (ονομαστικά) 5 άλλα νοσήματα στα οποία δυνατόν να ανευρίσκονται ρευματοειδείς παράγοντες στον ορό. Σε ποια από αυτά τα 5 νοσήματα δυνατόν να υπάρχουν εκδηλώσεις από το ΚΝΣ ? Στη φυσική εξέταση την προηγούμενη μέρα ο κ. Δαϊκος στο θάλαμο ρώτησε πάνω σε ένα περιστατικό περικαρδίτιδας σε αποδρομή: πώς ψηλαφάται ο σπλήνας, ακρόαση μιτροειδούς και αορτικής βαλβίδας, επιπολής και εν τω βάθει τενόντια αντανακλαστικά, διαφορές περιφερικής και κεντρικής παράλυσης προσωπικού νεύρου, ευρήματα από την εξέταση σε περίπτωση πλευριτικού υγρού και σε πνευμονία, τι είναι η βρογχική αναπνοή, και κάποιες μη βαθμολογήσιμες ερωτήσεις (αίτια περικαρδίτιδας, κριτήρια ενδοκαρδίτιδας κατά Dukes,κριτήρια Σ.Ε.Λ.) για να δει όπως είπε κατά πόσον είμαστε προετοιμασμένοι. Γενικά όμως ήταν επιεικής.
  8. tjb

    Ιατροδικαστική

    Θέματα Ιατροδικαστικής επί πτυχίω 22/12/06 1.Τί ονομάζεται αιφνίδιος θάνατος, τί είναι αιτιά θανάτου και τί αφορμή θανάτου.Σε θάνατο από πρόσφατο έμφραγμα του μυοκαρδίου, πότε ο θάνατος θα χαρακτηριστεί φυσικός και πότε αιφνίδιος; 2.Ποια ιατροδικαστικά προβλήματα πρέπει να διερευνηθούν σε θάνατο από οδικό τροχαίο ατύχημα; 3.Στην ιατροδικαστική διερεύνηση ενός θανάτου, πού μπορεί να αποσκοπεί η εξέταση του περιεχόμενου του στομάχου; 4.Λόγοι αποκλεισμού ιατρού για τη διενέργεια ιατρικής πραγματογνωμοσύνης. 5. Νεκροψιακά και νεκροτομικά ευρήματα σε θάνατο από απόφραξη των εξωτερικών στομίων των αεροφόρων οδών.
  9. ΠΤΥΧΙΟ 8/9/05 Τα θέματα (που είχα εγώ) ήταν τα εξής: 1.Τι είναι η ακαθισία. 2.Διαταραχές διάθεσης:πορεία και προγνωση. 3.Τι γνωρίζετε για το σύνδρομο Corsakoff. 4.Ψυχογενής βουλιμία:ορισμός και επιδημιολογία.
×
×
  • Δημιουργία νέας...