Comfortably Numb

Super Moderators
  • Content count

    4.145
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    85

Reputation Activity

  1. zwdiepi liked a post in a topic by Comfortably Numb in Φαρμακολογία ΙΙ   
    Πτυχιακές εξετάσεις Φαρμακολογίας ΙΙ (εντυπώσεις)
    «Διαβάζετε από όλα τα κεφάλαια της ύλης με ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι της ενδοκρινολογίας. Όχι άπειρες λεπτομέρειες. Ενδεικτικά κάποιοι τρόποι δράσης, βασικές ανεπιθύμητες ενέργειες, κυρίως οι επικίνδυνες για την ζωή. 
    Η κ. Λιάπη ήταν μια πολύ καλή και υπομονετική εξετάστρια 
    Καλή επιτυχία !  »
    Ανάρτηση στο group των επί πτυχίω στο facebook.
  2. doctorsos liked a post in a topic by Comfortably Numb in Βιολογική Χημεία ΙΙ   
    Πτυχιακές εξετάσεις Δεκεμβρίου 2016
    1. Ποιος είναι ο κυτταρικός τρόπος δράσης των γλυκοκορτικοειδών και ποιες είναι οι μεταβολικές επιδράσεις τους ;
    2. α) Να αναφερθούν οι ορμόνες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη γαλουχία (τόπος παραγωγής & δράση)
        β) Να αναφερθούν περιληπτικά οι ορμόνες που ρυθμίζουν τον όγκο υγρών και τους ηλεκτρολύτες (νάτριο, κάλιο) στον οργανισμό (τόπος παραγωγής & δράση)
    3. Περιγράψτε συνοπτικά το μοριακό μονοπάτι μεταγωγής σήματος των MAP κινασών.
    4. Περιγράψτε συνοπτικά τα στάδια μεταγραφής στο ευκαρυωτικό κύτταρο.
    5. Ποια ορμόνη εκκρίνεται μετά από πρόσληψη τροφής και ποια σε περίπτωση νηστείας ; Αναφέρετε τον μοριακό τρόπο δράσης των παραπάνω ορμονών.
    6. Τι γνωρίζετε για τη βιοσύνθεση των θυρεοειδικών ορμονών στα θυλακικά κύτταρα του θυρεοειδούς.
    Ευχαριστώ για την αποστολή των θεμάτων.
  3. doctorsos liked a post in a topic by Comfortably Numb in Βιολογική Χημεία ΙΙ   
    Πτυχιακές Εξετάσεις Βιοχημείας ΙΙ – Ιούλιος 2015

    1. Ποιος είναι ο κυτταρικός τρόπος δράσης των γλυκοκορτικοειδών και ποιες είναι οι μεταβολικές επιδράσεις τους ;
    2. α) Να αναφερθούν οι ορμόνες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη γαλουχία (τόπος παραγωγής & δράση)
    β) Να αναφερθούν περιληπτικά οι ορμόνες που ρυθμίζουν τον όγκο υγρών και τους ηλεκτρολύτες (νάτριο, κάλιο) στον οργανισμό (τόπος παραγωγής & δράση)
    3. Περιγράψτε συνοπτικά το μοριακό μονοπάτι μεταγωγής σήματος των MAP κινασών.
    4. Περιγράψτε συνοπτικά τα στάδια μεταγραφής στο ευκαρυωτικό κύτταρο.
    5. Ποια ορμόνη εκκρίνεται μετά από πρόσληψη τροφής και ποια σε περίπτωση νηστείας ; Αναφέρετε τον μοριακό τρόπο δράσης των παραπάνω ορμονών.
    6. Τι γνωρίζετε για τη βιοσύνθεση των θυρεοειδικών ορμονών στα θυλακικά κύτταρα του θυρεοειδούς.

    Από ανάρτηση συμφοιτητή μας στο group των επί πτυχίω στο facebook
  4. doctorsos liked a post in a topic by Comfortably Numb in Βιολογική Χημεία ΙΙ   
    Ο Löffler, αν και έχει αρκετά μειονεκτήματα ως βιβλίο, μαζί με μια καλή ανάγνωση των διαφανειών στο e-class αρκούν για να περάσει κανείς στις πτυχιακές εξετάσεις. Τα θέματα που υπάρχουν στο topic είναι πολύ χρήσιμα, καθώς οι ερωτήσεις των πτυχιακών εξετάσεων του μαθήματος επαναλαμβάνονται.
    Καλή επιτυχία !
  5. doctorsos liked a post in a topic by Comfortably Numb in Βιολογία ΙΙ   
    ΠΡΟΧΕΙΡΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ

    ΎΛΗ

    Ιατρική ΓενετικήThompson κεφάλαια : 5,6,7,9,11,13,15,16,17,20
    Alberts: 6,7,8,9,10,20,21


    Οδηγός

    Αν και εκτός ύλης προτείνω να ξεκινήσετε κάνοντας μια ανάγνωση στο κεφάλαιο 2 από το βιβλίο του Thompson (περιγραφή του χρωμοσώματος και της κυτταρικής διαίρεσης) Θα σας βοηθήσει να θυμηθείτε κάποια πράγματα που χρειάζονται για να κατανοείτε τι διαβάζετε. Προσέξτε τη μείωση και θα έλεγα να μάθετε απέξω το πινακάκι στην σελίδα 40 του Thompson με τις γενετικές συνέπειες της μείωσης (έχει πέσει και σαν θέμα).

    Στην συνέχεια θα πρότεινα να διαβάσετε ΑΡΙΣΤΑ το κεφάλαιο 10 από Alberts (τεχνικές μοριακής βιολογίας - τουλάχιστον ένα θέμα)

    Πολύ καλά τα κεφάλαια 5-6-7, 9 και 16 από Thompson. Προσοχή στις ερωτήσεις των κεφαλαίων (υπάρχουν και οι απαντήσεις στο τέλος). Το κείμενο συχνά παραπέμπει στα κλινικά περιστατικά στο ένθετο στη μέση του βιβλίου. Συνιστώ μια ανάγνωση των περιστατικών που αναφέρονται στα παραπάνω κεφάλαια όχι για να μάθετε τα νοσήματα, αλλά για να καταλάβετε τους μηχανισμούς που οδηγούν σ αυτά, ειδικά σε σημεία που το κείμενο στα κεφάλαιο κατά την ταπεινή μου γνώμη πλατειάζει.

    Από τα άλλα και ειδικά από τον Alberts ό,τι προλάβετε.

    ΤΗOMPSON

    Κεφάλαια 5-6 : Κυτταρογενετική
    Παλιότερα ζητούσαν περιγραφή γενετικών συνδρόμων. Τον τελευταίο καιρό φαίνεται ότι τους ενδιαφέρει περισσότερο να ξέρετε να περιγράψετε τους μηχανισμούς που οδηγούν π.χ. στο σύνδρομο Down (σελίδες 119-122), στο σύνδρομο Turner, στο Klinefelter. Συχνό το θέμα όπου ζευγάρι ζητά γενετική συμβουλή για το σύνδρομο τάδε. Αρκετά σημαντικά θέματα: πίνακας σελίδα 90 (μη ισοζυγισμένοι καρυότυποι) μετάθεση κατά Robertson, μωσαϊκισμός (σε συνδυασμό με τις σελίδες 171-173), γονιδιακό εντύπωμα, χρωμοσωμική αστάθεια , απενεργοποίηση χρωμοσώματος Χ και πινακάκι σελίδας 132 (χρωμοσωματικά χαρακτηριστικά απενεργοποίησης χρωμοσώματος Χ & συνδυασμός με σελίδα 165 ), αντιστάθμιση της δόσης, νοητική υστέρηση

    Κεφάλαιο 7: Μονογονιδιακή Κληρονομικότητα
    Να γνωρίζετε τα χαρακτηριστικά των τρόπων κληρονόμησης (υπάρχουν και σχετικά πινακάκια σύνοψης στο κεφάλαιο ΚΑΙ το πινακάκι της μιτοχονδριακής κληρονομικότητας). Να μπορείτε να καταλαβαίνετε τι βλέπετε σε ένα γενεαλογικό δένδρο. (πιθανή άσκηση) Σημαντικά θέματα : Ατελής διεισδυτικότητα, ποικίλη εκφραστικότητα, παράγοντες που επηρεάζουν τα πρότυπα κληρονόμησης (σελίδα 154-155), ετερογένεια αλληλόμορφου (το παράδειγμα της κυστικής ίνωσης), γενετικού τόπου, ασταθείς νουκλεοτιδικές επαναλήψεις και φαινόμενο επίσπευσης (παράδειγμα νόσου Huntington και σύνδρομο εύθραυστου Χ)

    Κεφάλαιο 9 : Γενετική Ποικιλότητα στα Άτομα και στους Πληθυσμούς
    ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ, Σελίδα 226 πινακάκι για μεταλλάξεις (και συνδυαστικά σελίδα 384 εικόνα 11.1 και σελίδα 387 από κεφάλαιο 11), πολυμορφισμοί, νόμος Hardy Weinberg και το σχετικό πινακάκι σελίδας 240, παράγοντες που τροποποιούν την ισορροπία, επιπτώσεις ενδογαμίας (σελίδα 244 σε συνδυασμό με 247 μετανάστευση και γονιδιακή ροή), φαινόμενο του ιδρυτή, πλεονέκτημα του ετεροζυγώτη (το παράδειγμα των φορέων δρεπανοκυτταρικής αναιμίας και η ηπιότερη νόσηση από ελονοσία)

    Κεφάλαιο 11 : Αιμοσφαιρνοπάθειες
    Χρονικές μεταβολές στη σύνθεση των σφαιρινών, περιοχή ελέγχου γενετικού τόπου και κλινική του σημασία. Από εκεί και πέρα και καθώς κάπου χάνεται η μπάλα στην συνέχεια του κεφαλαίου, προτείνω διάβασμα μόνο από το ένθετο με τα κλινικά περιστατικά : ανεπάρκεια G6PD (σελίδα 309) δρεπανοκυτταρική νόσος (σελ. 364),θαλασαιμίες (σελ 368, 369) με έμφαση στους γενετικούς μηχανισμούς

    Κεφάλαιο 13 : Θεραπεία Γενετικών Νοσημάτων
    Μια γρήγορη ανάγνωση. Προσοχή στο πινακάκια της σελίδας 474, 477, 484, και στις στρατηγικές γονιδιακής μεταφοράς (σελ 486,487)

    Κεφάλαιο 15 : Προγεννητική διάγνωση
    Μια γρήγορη ανάγνωση Μια σχετική προσοχή στα εξής : ενδείξεις προγεννητικής διάγνωσης σελίδα 524, αιτίες αυξημένης α-εμβρυϊκής πρωτεΐνης (σελίδα 527 πίνακας 15.3), μωσαϊκισμός περιορισμένος στον πλακούντα (σελίδα 536), προεμφυτευτική γενετική διάγνωση

    Κεφάλαιο 16 : Γενετική του Καρκίνου
    ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ (σελίδα 544), τρόποι ενεργοποίησης των πρωτοογκογονιδίων (πίνακας 16.1 σελίδα 549) Χρωμόσωμα της Φιλαδέλφιας (σελίδα 548), μοντέλο δυο χτυπημάτων (ρετινοβλάστωμα σελίδα 552), τι είναι η απώλεια της ετεροζυγωτίας (σελ 553) Προτείνω να διαβαστούν μόνο τα κλινικά περιστατικά από το ένθετο για καρκίνο μαστού (σελ. 296) χρόνια μυελογενή λευχαιμία (σελ 302), οικογενής πολυποδιάση (σελ 312) κληρονομικός μη πολυποδιασικός καρκίνος του κόλου (σελ. 324) και όχι το υπόλοιπο κεφάλαιο.

    Κεφάλαιο 17 : Εξατομικευμένη Γενετική Ιατρική
    Οικογενειακό ιστορικό (σελ. 574), έλεγχος ετερόζυγων ατόμων (σελ. 583)

    Κεφάλαιο 20 : Ηθικά Ζητήματα
    o tempora o mores

    Ε CLASS BONUS : Ρετροϊοί και βλαστικά κύτταρα. (τις σχετικές διαφάνειες)

    ALBERTS

    Δώστε βάση στο κεφάλαιο 10. και στις μεταλλάξεις στο κεφάλαιο 9 του Thompson
    Από εκεί και πέρα :

    Κεφάλαιο 6 : Διχάλα αντιγραφής, Λειτουργίες DNA πολυμεράσης μηχανισμοί επιδιόρθωσης αταίριαστων ζευγών μηχανισμοί επιδιόρθωσης βλαβών DNA

    Κεφάλαιο 7 : διαφορές αντιγραφής από μεταγραφή (σελ.279), διαφορές DNA και RNA πολυμεράσης, υποκινητές αλληλουχία τερματισμού, – παράγοντας σίγμα (σελ. 282-284), καλύπτρα RNA – πολυαδενυλίωση, μάτισμα και ρόλος snRNAs, άνισος επιχιασμός

    Κεφάλαιο 8: ρυθμιστικές αλληλουχίες DNA εικόνα 8-5, καταστολείς και ενεργοποιητές

    Κεφάλαιο 9 : Ομόλογος ανασυνδυασμός είδη γενετικών αλλαγών

    Κεφάλαιο 10: ΑΡΙΣΤΑ . Το μόνο κεφάλαιο από το οποίο υπάρχει σχεδόν πάντα τουλάχιστον ένα θέμα. Νουκλεάσες περιορισμού, probes, DNA μικροσυστοιχίες , PCR και RT PCR διαγονιδιακά ζώα και Knock-out γονίδια (σελ. 436) αποτύπωση κατά Southern ή Northern, RFLPs

    Παλέψτε όλα τα θέματα. Δεν έχει κανένα νόημα να ξενυχτήσετε το προηγούμενο βράδυ προσπαθώντας να παπαγαλίσετε. Πρέπει να έχετε όσο πιο καθαρό μυαλό γίνεται.

    Ελπίζω να φανεί χρήσιμο ή τουλάχιστον να μην σας μπερδέψει παραπάνω. Καλή επιτυχία !

    ΥΓ : Σαν καλά παιδιά που είστε είμαι σίγουρος ότι από εδώ και πέρα θα αναρτάτε είτε στο group στο facebook, είτε εδώ τα θέματα των πτυχιακών εξετάσεων για να διευκολύνετε τους επόμενους .
  6. Comfortably Numb liked a post in a topic by Myriam in ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΦΟΙΤΗΤΩΝ   
    16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΓΚΡΕΑΤΙΚΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ.
     
     




  7. Comfortably Numb liked a post in a topic by ΤρελοΓιαΤρώς in ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΦΟΙΤΗΤΩΝ   
    Είχα και εγω την ίδια τύχη... εχω ακομα τις γραπτες εργασιες με τις παρατηρησεις και τις σημειωσεις του..
    Μονο σεβασμός και αγαπη...
  8. Comfortably Numb liked a post in a topic by Myriam in ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΦΟΙΤΗΤΩΝ   
    Ημουν στο "τραπέζι" του όταν κάναμε Πτώμα.  Πολύ φιλικός με τους φοιτητές,ευγενής,προσιτός,χαμογελαστός. Αιωνία η μνήμη του. 
  9. Aris8 liked a post in a topic by Comfortably Numb in Α' Παιδιατρική Κλινική, Αγία Σοφία (Καθηγητής κ. Χρούσος)   
    Πτυχιακές εξετάσεις Ιουλίου 2015

    Εξεταστές : Μίχος – Χαρμανδάρη

    1. Αίτια συνδρόμου αναπνευστικής δυσχέρειας στα νεογνά. Αίτια που δεν οφείλονται σε καρδιοαναπνευστική νόσο (ήθελαν τη διαβητική κετοξέωση)
    2. Συγγενείς λοιμώξεις
    3. Φυσιολογικός και παθολογικός νεογνικός ίκτερος. Αίτια άμεσης και έμμεσης υπερχολερυθριναιμίας
    4. Εμβόλια που πρέπει να έχουν γίνει μέχρι την ηλικία των δυο ετών.
    5. Παιδί με κοντό ανάστημα. Αίτια, τι προσέχουμε από το ιστορικό και την κλινική εξέταση, τι εξετάσεις πρέπει να γίνουν.
    6. Φυματίωση
    7. Κυστική ίνωση
    8. Νόσος Kawasaki
    9. Πορφύρα Henoch–Schönlein
    10. Σύνδρομο Down

    Κλίμα πολύ καλό. Περάσαμε όλοι !

    Από ανάρτηση συμφοιτήτριας στο group των επί πτυχίω στο facebook.
  10. calliope liked a post in a topic by Comfortably Numb in Κατατακτήριες Εξετάσεις Ιατρικής Αθηνών   
    Καλή επιτυχία καταρχάς!

    Για τις κατατακτήριες πλέον όλοι δίνουν Φυσική, Χημεία, Βιολογία. (και οι απόφοιτοι Οδοντιατρικής). Η ύλη είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της γραμματείας της Σχολής στον ακόλουθο σύνδεσμο :
    ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2015-2016

    Για την αναγνώριση μαθημάτων πρέπει να απευθυνθείτε στη γραμματεία της σχολής καθώς πιθανώς να υπάρχουν και εκεί αλλαγές. Για θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων το τηλέφωνο της γραμματείας είναι : 210-7462192
    Με βάση την παραπάνω ύλη, τα βιβλία που χρειάζονται είναι τα εξής :
    Ιατρική Φυσική
    Ιατρική Φυσική: Διαγνωστικές & Θεραπευτικές Εφαρμογές των Ακτινοβολιών, 2η έκδοση
    Φυσική του ανθρώπινου σώματος
    Ιατρική Χημεία
    Αρχές Χημείας : Μοριακή Προσέγγιση, 1η έκδοση
    Lehninger Βασικές Αρχές Βιοχημείας, 1η έκδοση
    Βιολογία
    Alberts et al: Βασικές Αρχές Κυτταρικής Βιολογίας, 2η έκδοση
    Thompson & Thompson - Ιατρική Γενετική, 2η έκδοση
    Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε υλικό των μαθημάτων το οποίο ενδεχομένως να σας φανεί χρήσιμο :
    Ιατρική Φυσική
    Ιατρική Χημεία
    Βιολογία
  11. Aria_ liked a post in a topic by Comfortably Numb in Παθολογική Φυσιολογία Ι   
    Θέματα κανονικών Παθολογικής Φυσιολογίας Ι - 2015
    Από facebook
  12. bbj liked a post in a topic by Comfortably Numb in Συνελεύσεις ΣΤ΄ έτους & πτυχίου   
    " Συνέλευση για το πρόγραμμα της επόμενης πτυχιακής την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου και ώρα 19:00 στο ΝΑΒΟ.
    Επίσης, θα γίνει και γενική συνέλευση του ΣΦΙΑ την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου  γύρω στη 13.00 στο νέο Αμφιθέατρο Φυσιολογίας, όπου θα συζητηθούν, πέρα από το ζήτημα με τα συγγράμματα, και θέματα που αφορουν τις πτυχιακές εξετάσεις.
    Ενδεικτικά για πτυχιακές είχαν συζητηθεί στην προηγουμενη συνέλευσή μας τα παρακάτω:
    1. Η στάση διάφορων εδρών π.χ Δημητριαδης, Θεραπευτική κλπ. που λένε ότι δικαιούμαστε το αντιστοιχο μάθημα να το δώσουμε 3 φορές τον χρόνο.
    2. Οι ορκωμοσίες από 5 (μία μετά από κάθε πτυχιακή) θα γίνουν 3.
    3. Οι επί πτυχίω δεν μπορούν να δόσουν σε διάφορες κανονικές εξεταστικές μαθημάτων
    4. Οι ώρες εξέτασης σε κάποιες περιόδους δεν διευκολύνουν τους εργαζόμενους συμφοιτητές μας. "
    Ανάρτηση στο group των επί πτυχίω στο facebook, από το προεδρείο.
  13. bbj liked a post in a topic by Comfortably Numb in Συνελεύσεις ΣΤ΄ έτους & πτυχίου   
    " Συνέλευση για το πρόγραμμα της επόμενης πτυχιακής την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου και ώρα 19:00 στο ΝΑΒΟ.
    Επίσης, θα γίνει και γενική συνέλευση του ΣΦΙΑ την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου  γύρω στη 13.00 στο νέο Αμφιθέατρο Φυσιολογίας, όπου θα συζητηθούν, πέρα από το ζήτημα με τα συγγράμματα, και θέματα που αφορουν τις πτυχιακές εξετάσεις.
    Ενδεικτικά για πτυχιακές είχαν συζητηθεί στην προηγουμενη συνέλευσή μας τα παρακάτω:
    1. Η στάση διάφορων εδρών π.χ Δημητριαδης, Θεραπευτική κλπ. που λένε ότι δικαιούμαστε το αντιστοιχο μάθημα να το δώσουμε 3 φορές τον χρόνο.
    2. Οι ορκωμοσίες από 5 (μία μετά από κάθε πτυχιακή) θα γίνουν 3.
    3. Οι επί πτυχίω δεν μπορούν να δόσουν σε διάφορες κανονικές εξεταστικές μαθημάτων
    4. Οι ώρες εξέτασης σε κάποιες περιόδους δεν διευκολύνουν τους εργαζόμενους συμφοιτητές μας. "
    Ανάρτηση στο group των επί πτυχίω στο facebook, από το προεδρείο.
  14. zwdiepi liked a post in a topic by Comfortably Numb in Α' Εργαστήριο Ακτινολογίας, Αρεταίειο (Καθ. κα. Μουλοπούλου)   
    Ενημέρωσα τους συνδέσμους. Ευχαριστώ το μέλος phantom για την επισήμανση. Ελπίζω να φανούν χρήσιμα.
    Παρουσιάσεις Ακτινολογίας
    Θέματα Ακτινολογίας Αρεταίειο
  15. Hannibal liked a post in a topic by Comfortably Numb in Πειραματική Φυσιολογία ΙΙ (Φυσιολογία χειμερινού εξαμήνου)   
    Συγκεντρωμένες Παρουσιάσεις Φυσιολογίας ΙΙ
  16. Comfortably Numb liked a post in a topic by iceman in ΕΞΑΡΣΗ ΙΛΑΡΑΣ   
    Ενημέρωση για τις δράσεις προστασίας από την ιλαρά
     
    Στις 6/9/2017, με την παρουσία του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Υγείας κ. Ιωάννη Μπασκόζου,  συνεδρίασε η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, η οποία για το θέμα αυτό έλαβε την εξής απόφαση:
    «α/ Συστήνει τον άμεσο εμβολιασμό με το εμβόλιο ιλαράς-ερυθράς-παρωτίτιδας (εμβόλιο MMR) των παιδιών, των εφήβων και των ενηλίκων που δεν έχουν εμβολιαστεί με τις απαραίτητες δόσεις. Σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών, παιδιά, έφηβοι και ενήλικες που έχουν γεννηθεί μετά το 1970 και δεν έχουν ιστορικό νόσου πρέπει να είναι εμβολισμένοι με 2 δόσεις εμβολίου για την ιλαρά (με τη μορφή μονοδύναμου εμβολίου ιλαράς ή μικτού εμβολίου MMR).
    β/ Εκτάκτως, λόγω της επιδημικής έξαρσης ιλαράς, συστήνει τη διενέργεια της 1ης δόσης του εμβολίου MMR στην ηλικία των 12 μηνών και τη διενέργεια της 2ης δόσης τρεις (3) μήνες μετά την 1η δόση ή –εφόσον έχει παρέλθει το διάστημα αυτό– το ταχύτερο δυνατόν. Σε περιπτώσεις υψηλού κινδύνου, η 2η δόση μπορεί να γίνει με μεσοδιάστημα τουλάχιστον 4 εβδομάδων από την 1η. Οι συστάσεις αυτές ισχύουν για όσο διάστημα η επιδημική έξαρση ιλαράς είναι σε εξέλιξη και μέχρι να εκδοθεί νεότερη απόφαση της Επιτροπής.»
     
    http://www.moh.gov.gr/articles/ministry/grafeio-typoy/press-releases/4936-enhmerwsh- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --tis-draseis-prostasias-apo- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --ilara
  17. Comfortably Numb liked a post in a topic by Ortho in USMLE step 1   
    Λοιπόν, τα ξαναπαραθέτω τα posts μου, είναι από τον Απρίλιο του 2009:
    Αναλυτικός οδηγός διαβάσματος για Μπιχέιβιοραλ Σάιενς
    Βασίζεται στην προσωπική εμπειρία 3 ανθρώπων που δοκιμάσαμε τον ίδιο τρόπο και πήραμε Big 99s.
    Το μάθημα περιλαμβάνει: Επιντεμιόλοτζι, Μπαϊοστατίστικς, Μπιχέβιοραλ Σάιενς, Σαικόλοτζι, Έθικς.
    Πολλοί υποτιμούν το μάθημα αυτό, καθώς φαντάζονται ότι πολλά βγαίνουν “με την κοινή λογική”. Διαπράττουν μέγα σφάλμα κατά την άποψή μου το οποίο θα “εξαργυρώσουν” ακριβά.
    Θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα, και με μεγάλη έμφαση κανείς να αρχίσει το διάβασμα του από εκεί. Αυτό, επειδή είναι μάθημα αυτόνομο, το οποίο όταν το μάθει κανείς καλά με τον τρόπο που θα υποδείξω, με μία σωστή επανάληψη στο τέλος θα το “σκίσει” χωρίς πρόβλημα.
    Ο δοκιμασμένος τρόπος είναι ο εξής:
    1. Παρακολούθηση Βίντεο Κ@πλ@ν (επίσης, με τυπωμένες τις σημειώσεις οι οποίες αντιστοιχούν ακριβώς στα Βίντεο). Η διάρκεια των βίντεο είναι περίπου 20 ώρες και 50 λεπτά. Αυτό είναι το βασικότερο. Το μάθημα αυτό βγαίνει σχετικά γρήγορα, καθώς σε πολλά μέρη του ακούγεται σαν ιστοριούλα. Ο καθηγητής είναι εξαιρετικός. Αφού λοιπόν κανείς διαβάσει ένα κεφάλαιο, καλό θα ήταν να κάνει για εξάσκηση τις ερωτήσεις που υπάρχουν στο τέλος του κάθε κεφαλαίου, όχι για να τις απαντήσει σωστά, (και μην σας αγχώνει αυτό σε αυτή τη φάση) αλλά αφ’ενός για να διαπιστώσει πώς είναι οι ερωτήσεις, και αφ’ετέρου, για να διαπιστώσει εάν κατάλαβε σωστά αυτά που διάβασε.
    2. Αυτά, με εξαίρεση το κεφάλαιο Μπιχέιβιοραλ 14 Σαικοφαρμακόλοτζι, το οποίο καλό θα ήταν να μην το διαβάσει κανείς τώρα. Αυτό γιατί στην ουσία αποτελεί μια περίληψη των ψυχοφαρμάκων τα οποία θα διαβάσει αργότερα. Αφού τα διαβάσει λοιπόν από άλλα μαθήματα, καλό θα ήταν τότε και μόνο τότε να γυρίσει στο Μπιχέιβιοραλ και να διαβάσει αυτά τα μέρη τα οποία δίνουν έμφαση στο Μπιχέιβιοραλ. Προς το παρόν, ας το κάνει skip.
    3. Αφού κανείς δει/διαβάσει το Κ@πλ@ν, θα είναι πανέτοιμος για να το κάνει και επανάληψη από το Φερστ Εϊντ, διαβάζοντας τα sections που αφορούν: 1. Χάι Γιλντ πρίνσιπολς ιν Μπεχέβιοραλ Σάιενς, και 2. Χάι Γιλντ πρίνσιπολς ιν Σακάιατρι (εκτός των φαρμάκων που είπαμε και τα οποία θα τα διαβάσει μετά, αφού κάνει το νευρικό). Ο γενικός κανόνας είναι ότι πρώτα διαβάζουμε από Κ@πλ@ν και μετά ανοίγουμε το φερστ έιντ. Όχι αντίστροφα!!!
    4. Επίσης, καλό θα ήταν να επισκεφτεί κανείς το site
    http://medicalmnemonics.com/ το οποίο παρέχει χρήσιμα μνημονικά (mnemonics), για το κάθε μάθημα, συμπεριλαμβανομένου του Μπιχεϊβιοραλ.
    5. Τέλος, όποιος διαθέτει χρήματα για σπατάλη, μπορεί επίσης να κάνει και ερωτήσεις από τον Κ@πλ@ν, στο
    www.kaptest.com αλλά κατά τη γνώμη μου είναι ακόμη νωρίς και οι περισσότεροι από εμάς δεν είμαστε “Ωνάσηδες”. Οπότε δεν θα το συνιστούσα σε αυτή τη φάση.
    Εάν ακολουθήσει κανείς με ευλάβεια (βοήθειά μας) τα παραπάνω, δε χρειάζεται ΤΙΠΟΤΕ άλλο (π.χ. κάποιο από τα βιβλία της Φάντεμ που συστήνει το Φερστ Έιντ). Αυτά είναι ΥΠΕΡ-αρκετά και καλύπτουν απόλυτα.
    Σωστά τα λέει ο Dr. Fischer (όπως πάντα, αφού μαζί διαβάσαμε για τα steps και πήραμε Big 99s, μαζί με ακόμη ένα τρίτο άτομο) 
    Ο τρόπος ο δικός μας ήταν τα notes και ΟΧΙ το Home study program. Επίσης, υπήρχαν και πράγματα εκτός Κ@πλ@ν, (δε διαβάσαμε αποκλειστικά Κ@πλ@ν, και σε μερικά μαθήματα πολύ λίγο, ή και ακόμη και σχεδόν καθόλου!). Αυτά θα τα αναφέρω όταν θα αναλύσω το κάθε μάθημα-σύστημα ξεχωριστά, με τη συνδρομή του Dr. Fischer, βεβαίως, βεβαίως.  Ως τότε υπομονή.
    Τα Videos πολλές φορές αξίζουν (τις περισσότερες ίσως), άλλες φορές είναι χάσιμο χρόνου. Επίσης, έχουμε πρόγραμμα το οποίο σου επιτρέπει να τα βλέπεις σε 1.5x, 2.x, 2.5x της ταχύτητας, και αυτό βοηθάει απίστευτα πολλές φορές.
    Το ζήτημα με τα Videos επίσης, είναι ότι πολλές φορές τα notes έχουν τόσα πολλά πράγματα που δε χρειάζονται. Εξ ορισμού, δεν χρειάζεται κάποιος να μάθει πχ σε 4-5 μήνες τα ΠΑΝΤΑ που γράφει μέσα ο Kaplan ώστε να πάρει καλό 99. Δε χρειάζονται όλες οι "απίστευτες" λεπτομέρειες που πολλές φορές παραθέτουν τα Kaplan notes. Το διαγώνισμα είναι πολύ πιο απλό. Το έχω ξαναναφέρει. Στα videos όμως, καλύπτονται αυτά ακριβώς που χρειάζονται. Και αυτό γλιτώνει απίστευτο χρόνο και κόπο, γιατί καθαρίζει το μυαλό από junk. Τόσα υπάρχουν να μάθει κανείς, τουλάχιστον ας επικεντρωθεί στο να μαθαίνει τα βασικά που θα είναι απολύτως επαρκή στο να ανεβάσουν το score του στο 99, καθώς τα υπόλοιπα μπορεί ακόμη και να τον ζημιώσουν (χρονικά και σε scores).
    Θα λείψω αυτές τις μέρες, και όταν γυρίσω, θα κάνω update και για τα υπόλοιπα μαθήματα αναλυτικά, σιγά σιγά. Όπου παρεκλίνει ο τρόπος μου με τον τρόπο του Dr. Fischer (σπάνιο), θα αναφέρω και τους 2, μιας και εγώ είχα πολύ λιγότερο χρόνο από εκείνον (6 vs 11 months). Θα λέω ποια videos αναλυτικά αξίζουν, και ποια όχι. Νομίζω πιο μασημένη τροφή θα είναι πολύ δύσκολο να ξαναγράψουμε.
    Όσο για το Μπιχέιβιοραλ που έγραψα αναλυτικά, τα βίντεος ήταν το Α και το Ω στον τρόπο μας. Αυτό γιατί ο Καθηγητής είναι εξαιρετικός, και στα λέει με τέτοιο παραστατικό τρόπο, που σου μένουν μόνο και μόνο αν τον ακούς. Btw, το μπιχέιβιοραλ στο φερστ έιντ δεν είναι αρκετό. Διαβάζοντας/βλέποντας(κυρίως) Κ@πλ@ν, και κάνοντας επανάληψη από το φερστ έιντ, είναι κανείς 1000% καλυμμένος. That's the bottom line παίδες!
    Edit:
    Και για να προσθέσω κάτι, επειδή κάποιος φίλος από εδώ μου είπε ότι πήρε το Robbins Basic Pathology (900 pages), για να διαβάσει για USMLE. Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορεί να κάνει κανείς. Το να διαχέεται τόσο πολύ και να προσπαθεί να μάθει "και καλά", όσο μπορεί περισσότερα είναι τελείως αυτοκαταστροφικό για το USMLE. Δεν υπάρχει ίσως μεγαλύτερο λάθος από το να διαχέεται κανείς και να μην επικεντρώνει εκεί που χρειάζεται. Το USMLE δεν είναι ΟΛΗ η ιατρική, η οποία είναι και ατέλειωτη. Είναι τα βασικά (μαζί με κάποια μη βασικά). Σίγουρα δεν είναι το Harrison απ'έξω, ή το Robbins, ή τελοσπάντων κάτι τέτοιο. Πρέπει κανείς να επικεντρωθεί στα βιβλία/μεθόδους που είναι ειδικά σχεδιασμένες για το USMLE. Έχω ξαναπεί, ότι όποιος νομίζει ότι π.χ. στη Βιοχημεία πρέπει να διαβάσει το Stryer, γιατί έτσι θα τα ξέρει όλα και θα απαντάει ερωτήσεις, διαπράτει ίσως το μεγαλύτερο έγκλημα κατά του εαυτού του, τον οποίο θέτει σε περιττή και εξαιρετικά ζημιογόνα δοκιμασία. Έχω αναλύσει παλαιότερα ότι το Αμερικανικό σύστημα είναι το καλύτερο, γιατί σου λέει ακριβώς ΤΙ πρέπει να γνωρίζεις. Το Ευρωπαϊκό, με τα βιβλία των 900 σελίδων που σου πετάει στα μούτρα είναι εξαιρετικά αναποτελεσματικό για το USMLE (και εν γένει, κατά τη γνώμη μου, αλλά αυτό είναι άσχετο).
    Είχα πει ότι: "Τα USMLEs δεν έχουν σχέση απαραίτητα με το πόσο καλός φοιτητής ήσουν στην Ευρωπαϊκή Ιατρική Σχολή, η οποία, έχει τελείως διαφορετικό (και πολύ αναποτελεσματικό σύστημα κατά την προσωπική μου άποψη) από το Αμερικανικό σύστημα. Δηλαδή, όταν στο Βέλγιο που ήμουν εγώ, ή στην Ελλάδα, σου πετάνε ένα βιβλίο 500 σελίδων (ή 4-5 στην Ελλάδα απ'ό,τι μαθαίνω), και σου λένε "ΔΙΑΒΑΣΕ!", είναι τελείως αναποτελεσματικό. Τι μ'ενδιαφέρει να μάθεις ένα βιβλίο 500 σελίδων νευροανατομίας, με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες, τις οποίες θα τις ξεχάσεις την επόμενη μέρα, για να πάρεις ένα βαθμό στην Ευρωπαϊκή Σχολή? Και μετά να μην ξέρεις τελικά αυτό που έμαθες πού χρησιμεύει. Ή να μην έχεις καταφέρει να ξεχωρίσεις τα χρήσιμα από τα άχρηστα... Δηλαδή, τι δίνει πχ. το εγκεφαλικό ανάλογα με το ποια περιοχή έχει πληγεί, ή πού είναι περίπου η βλάβη όταν κάποιος έχει νευρολογικά συμπτώματα.... Ενώ ξέρεις απ'έξω και ανακατωτά και τον παραμικρό αρτηριακό κλάδο (τον οποίο και θα ξεχάσεις αύριο κιόλας)..
    Στις ΗΠΑ δεν είναι έτσι. Σου δίνουν την τροφή μασημένη, και είναι τόσο εντατικά τα πράγματα ώστε να μη χάνεις χρόνο άσκοπα. Δε θα σου δώσουν 500 σελίδες για να σε βάλουν ΕΣΕΝΑ στη διαδικασία να διαλέξεις ΤΙ πρέπει να γνωρίζεις. Το έχουν κάνει αυτοί πριν από σένα για σένα. Και βλάκας να είσαι λοιπόν, θα στα βάλουν στο κεφάλι. Αυτό είναι η Αμερική.. Αν βέβαια δεν είσαι τεμπέλης. Σε παίρνει γορίλλα, και σε κάνει γιατρό. "
    Και ας μην ξεχνάμε, και εδώ μιλάω for the sake of argument καθαρά: Ακόμη και κάποιος π.χ. έστω διαβάσει το Stryer για να δώσει UMSLE, και ότι έστω ότι είναι φοβερό μυαλό και το μαθαίνει τέλεια, ο χρόνος που θα του πάρει αυτό και μόνο, θα αφαιρεθεί από κάπου αλλού που πραγματικά θα χρειάζεται περισσότερο. Ο χρόνος είναι πεπερασμένος, και εξ'ορισμού, όταν τον δαπανάς για να κάνεις κάτι, τον στερείς από κάτι άλλο.
    Ούτε που να το διανοηθείτε να διαχέεστε με μεγάλα βιβλία τα οποία δεν έχουν γραφτεί για το USMLE.
    Είναι ΕΓΚΛΗΜΑ.
    Πετάξετε ό,τι έχω πει ως τώρα στα σκουπίδια αν θέλετε, τουλάχιστον κρατήστε αυτό. Είναι το πιο σημαντικό.
    Αναλυτικός οδηγός διαβάσματος για Μπαϊοκέμιστρι
    Βασίζεται στην προσωπική εμπειρία 3 ανθρώπων που δοκιμάσαμε τον ίδιο τρόπο και πήραμε Big 99s.
     
    θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα, και με μεγάλη έμφαση κανείς να αρχίσει το διάβασμα του από μπιχέιβιοραλ και μετά να συνεχίσει με βιοχημεία. Αυτό, επειδή είναι μάθημα αυτόνομο, το οποίο όταν το μάθει κανείς καλά με τον τρόπο που θα υποδείξω, με μία σωστή επανάληψη στο τέλος θα το “σκίσει” χωρίς πρόβλημα (όπως και το μπιχέιβιοραλ).
     
    Το μάθημα περιλαμβάνει: 1. Μολέκιουλαρ Μπαϊόλοτζι, 2. Μόρια (αμινοξέα, πρωτεΐνες, ένζυμα, ορμόνες, βιταμίνες), 3. Μεταβολισμό, 4. Γενετική, 5. Ιστολογία (τα μέρη του κυττάρου)
    Αρχίζουμε λοιπόν:
     
    1. Μολέκιουλαρ Μπαϊόλοτζι
     
    Ο δοκιμασμένος τρόπος είναι ο εξής:
     
    Παρακολούθηση Βίντεο Κ@πλ@ν (επίσης, με τυπωμένες τις σημειώσεις οι οποίες αντιστοιχούν ακριβώς στα Βίντεο).
    Βασικό: Εάν κανείς βλέποντας τα βίντεος, κρατάει δικές του σημειώσεις, είναι ο καλύτερος τρόπος. Μετά αυτές θα του φτάσουν, και δε θα χρειαστεί να διαβάσει τις χίλιες λεπτομέρειες που περιέχονται στα notes του Κ@πλ@ν (και που δεν χρειάζονται για το 99!!).
    Αυτό είναι το βασικότερο. Ο Καθηγητής είναι εξαιρετικός (όχι ο νεαρός-καινούριος των τελευταίων βίντεο, αλλά ο παλιός!!). Αφού κανείς διαβάσει ένα κεφάλαιο, καλό θα ήταν να κάνει για εξάσκηση τις ερωτήσεις που υπάρχουν στο τέλος του κάθε κεφαλαίου, όχι για να τις απαντήσει σωστά, (και μην σας αγχώνει αυτό σε αυτή τη φάση) αλλά αφ’ενός για να διαπιστώσει πώς είναι οι ερωτήσεις, και αφ’ετέρου, για να διαπιστώσει εάν κατάλαβε σωστά αυτά που διάβασε. Τα περιεχόμενα είναι τα εξής:
    2. Μόρια (αμινοξέα, πρωτεΐνες, ένζυμα, ορμόνες, βιταμίνες)
     
    Το ίδιο με πριν. Τα περιεχόμενα είναι τα εξής:
    3. Μεταβολισμός
    Το μάθημα αυτό δεν είναι δύσκολο. Δε χρειάζεται κανείς να ξέρει τα πάντα. Π.χ. όλα τα ένζυμα του Κύκλου του Krebs, ή της γλυκόλυσης, κλπ. Υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που χρειάζεται να μάθει κανείς. Τα μνημονικά βοηθούν πολύ.
    Π.χ., ακόμη θυμάμαι τον κύκλο του Krebs απ’έξω, και μπορώ να τον αναπαραγάγω σε 20 δευτερόλεπτα, χάρη στο μνημονικό:
    “Oh! Can I Keep Some Succinate For Myself?”
    Oxaloacetate, Citrate, Isocitrate, a-Ketoglutarate, Succinyl-CoA, Succinate, Fumarate, Malate
    Υπάρχουν πολλά παρόμοια, και γενικώς δε χρειάζεται τρομερή λεπτομέρεια με τον τρόπο που έχουμε μάθει στην Ευρώπη. Η ουσία είναι να γνωρίζει κανείς πράγματα που έχουν σημασία, και όχι μ@λ@κίες. Είναι π.χ. σημαντικό να γνωρίζει κανείς τι γίνεται π.χ. μετά το φαγητό μεταβολικά, και όχι το πώς γράφεται το citrate. Δεν θα το ζητήσει ποτέ κανείς αυτό (όπως π.χ. στο Βέλγιο που μας το ζητούσαν ακόμη και αυτό για να κόψουν κόσμο για να περάσει το 15%!!). Δηλαδή, ας πούμε, μετά το φαγητό, ποιες ορμόνες δρουν, ποιες μεταβολικές οδοί ενεργοποιούνται και γιατί, και ποιες απενεργοποιούνται και γιατί. Γιατί π.χ. κατά τη νηστεία το λίπος δεν μπορεί να γίνει υδατάνθρακας κατά τη νηστεία? Γιατί ας πούμε το Acetyl-CoA δεν μπορεί να μετατραπεί σε pyruvate. Άρα από πού προέρχεται η γλυκόζη κατά τη νηστεία? Κλπ, κλπ, κλπ.
    Το ίδιο με πριν. Κ@πλ@ν! ς:
    4. Γενετική
    Εξαιρετικά πάλι τα βίντεο. Κ@πλ@ν!
    5. Ιστολογία (τα μέρη του κυττάρου)
    Κ@πλ@ν! Μικρό κεφαλαιάκι: HISTO 01 Σελ Κομπόνεντς (37min)
    Αφού κανείς δει/διαβάσει το Κ@πλ@ν, θα είναι πανέτοιμος για να το κάνει και επανάληψη από το Φερστ Εϊντ, διαβάζοντας το σέκσιονΧάι Γιλντ πρίνσιπολς ιν Μπαϊοκέμιστρι, για το κάθετι που έχει διαβάσει από το Κ@πλ@ν. Πάλι, ο γενικός κανόνας είναι ότι πρώτα διαβάζουμε από Κ@πλ@ν και μετά το Φερστ Εϊντ.
  18. Comfortably Numb liked a post in a topic by Myriam in [ΠΤΥΧΙΟ] ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017   
    Μεταφέρω τις φωτο που "ανέβηκαν" στο γκρούπ των επί πτυχίω στο fb πριν από λίγα λεπτά για την εξεταστική Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2017 των επί πτυχίω 


  19. Comfortably Numb liked a post in a topic by masterv127 in Α' Εργαστήριο Ακτινολογίας, Αρεταίειο (Καθ. κα. Μουλοπούλου)   
    Θέματα εξετάσεων Ιουλίου 2017 (τεταρτοετείς & μεταφορείς)
    Scan 12_07_2017 11_48.pdf
  20. Comfortably Numb liked a post in a topic by Abaris in Παθολογική Κλινική Παθολογικής Φυσιολογίας (Καθηγητής κ. Τζιούφας)   
    Πτυχιακές εξετάσεις -11 Ιουλίου 2017
    Εξεταστές : Βλαχογιαννόπουλος - Σουγιουλτζής
    -Σημεία και συμπτώματα ΑΡ καρδ. ανεπάρκειας 
    -ΠΕ 
    -ΡΑ 
    -ΙΦΝΕ /εξωεντερικες εκδηλώσεις 
    -Αίτια υπερσπληνισμου 
    -Αίτια αιμορραγίας ανώτερου πεπτικού 
    -Budd-Chiarri 
    -Αίτια αιμόπτυσης 
    -Αναιμία χρ νόσου 
    -Πνευμονία/άτυπη 
    -σ. Cushing 
    -Συγκοπή (τί είναι, αίτια) 
    -πρόπτωση μιτροειδούς (τί είναι κ που προπιπτει) 
    -Αίτια στένωσης μιτροειδούς 
    -Δ/δ μονοαρθριτιδας 
    -Περιστατικό με αλλεργικό σοκ (αντιμετώπιση) 
    -Υπεραλδοστερονισμός 
    -Περιστατικό με εγκαύματα 1ου βαθμού/άλγος σε ωμική κ πυελικη ζώνη κ ιστορικό προσθετικης βαλβίδας (λοιμ. ενδοκαρδίτιδα, ρευματικη πολυμυαλγία)
    από group στο facebook
  21. Comfortably Numb liked a post in a topic by iceman in Εξεταστική Ιατρικών Ειδικοτήτων (Πρόγραμμα & Αποτελέσματα)   
    Αποτελέσματα των Εξεταστικών Επιτροπών Αθήνας περιόδου ΙΟΥΝΙΟΥ 2017 για τις εξετάσεις ιατρικών ειδικοτήτων
     
    https://diavgeia.gov.gr/decision/view/62ΘΤ465ΦΥΟ-Η49
  22. Comfortably Numb liked a post in a topic by Λευτέρης in Αναγνώριση ειδικότητας ή μέρους ειδικότητας από το εξωτερικό   
    λοιπόν έβγαλα άκρη τα πραγματα εχουν ως εξης
     

    Η Αναγνώριση γίνεται στην Διευθ δημ. Υγείας, Λ. Αλεξ 196, 1 όροφος, Γραφείο 1, 2131600354, διαρκει 20 μερες /1 μηνα
    Δικαιολογητικά:
    -Αίτηση
    -Εγγραφή στον ΙΣ
    -Φωτοτ ΑΤ οχι επικυρωμένη
    -Πτυχείο φωτοτ. οχι επικυρωμένη
    -Άδεια ασκησ. ιατρικ. επαγγελμ.
    -Ντοσιε με λαστιχα όχι μαύρου χρώματος
    -1 Παραβολο 4 €
    -Λογ ΔΕΗ ή Ε4 για απόδειξη μονιμης κατοικιας, ισως οχι 100% αναγκαίο
    -Έγγραφο ειδικοτητας με αποστιλε και επισημη μεταφραση
    -βεβαιωση  Artikel 25 der Richtlinie 2005/36/EG und die Anhänge V 5.1.2 und V 5.1.3,  με αποστιλε και επισημη μεταφραση
  23. Comfortably Numb liked a post in a topic by sofie95 in Ω.Ρ.Λ.   
    ΙΟΥΝΙΟΣ 2017 (πολλαπλής)



  24. Comfortably Numb liked a post in a topic by Agelos93 in Κλινικες 6ου ετους- Εμπειριες,Σχολια   
    ΚΛΙΝΙΚΕΣ 6ου 2016-2107
    Παιδιατρικη Αττικο, καθηγητρια Παπαευαγγελου 6,5/10
    -σχετικα ικανοποιητικες εντυπωσεις
    -rotation σε νεογνολογικο, εξωτερικα ιατρεια και θαλαμους, γενικα (ελαστικο) ωραριο 9:00-14:00
    -μετρια μαθηματα
    -ικανοποιητικη κλινικη εκπαιδευση: υπαρχουν επιμελητες και ειδικευομενοι που ασχολουνται, υπαρχουν και αυτοι που δεν ασχολουνται, η νοοτροπια της κλινικης ειναι να μαθουμε 5 βασικα πραγματα, μην περιμενετε κατι φοβερο και εξεζητημενο, μειονεκτημα τα λιγα περιστατικα..που και που παρουσιαζετε ασθενεις σας
    -απο ενα σημειο και μετα, προτεινω να μην τηρειτε αυστηρα το προγραμμα και το rotation, πχ. οταν εχει 7 περιστατικα σε ολους τους θαλαμους, προφανως πηγαιντε και στα εξωτερικα να δειτε!..ισχυει και εδω το γνωστο πλεον μοτιβο στις κλινικες της σχολης: οσο κυνηγατε και τους πρηζετε, τοσο μαθαινετε
    -η κυρια Παπαευαγγελου ειναι απιθανη!
    -στο τελος κανετε μια παρουσιαση ανα 3 ατομα, και ευκολες εξετασεις γραπτες(πολλαπλης) και προφορικες(απο 2 ατομα)
    *να ζητησετε να ειστε στην πρωινη ενημερωση (πριν τις 9) αν θελετε*

     
    Ψυχιατρικη Αιγινητειο, καθηγητης Παπαδημητριου 1/10
    -απ'τις χειροτερες κλινικες της σχολης, ισως η χειροτερη αν αναλογιστει κανεις πως σε αυτη την ''κλινικη'' υπαρχουν καμια 60αρια μελη ΔΕΠ και επιστημονικοι συνεργατες..
    -κακα μαθηματα, ανυπαρκτη κλινικη εκπαιδευση, αγενεια απο ορισμενα μελη ΔΕΠ, τραγικη κατασταση...
    -ευτυχως επεσα στον χειροτερο ''εκπαιδευτη'' που ηταν εντελως παραλια οποτε ο μηνας κυλησε ανωδυνα με ωραριο 10:30-13:00..γενικα ωραριο, 9:00-13:00, 9:00-14:00
    -εξετασεις πολλαπλης και αναπτυξης, μετριας δυσκολιας

     
    Χειρουργικη Ιπποκρατειο, καθηγητης Ζωγραφος 6/10
    -μετριες εντυπωσες, αναλογα που θα πεσεις
    -καποιοι πηγαινουν στον βασικο κορμο της κλινικης στον 2ο οροφο, καποιοι στις Θεσεις 3ος οροφος/Διασπορες, καποιος στη ΜΕΘ, καποιος στο παραρτημα
    -μαθηματα αρκετα καλα
    -κλινικη εκπαιδευση: εξαρταται πολυ απ'το επιπεδο των ειδικευομενων με τους οποιους βλεπετε τους ασθενεις και τους συζητατε, δυστυχως ηταν πολυ χαμηλο στην ομαδα μας..γενικα αποκτατε ομως την τριβη με τον ασθενη, βλεπετε και κανετε πραγματα, ειστε σαν βοηθοι ειδικευομενου,στις επισκεψεις παρουσιαζετε τους ασθενεις σας (4-6), στον 2ο οροφο επισκεψη(εκπαιδευτικη) με Ζωγραφο/Τουτουζα/Κωνσταντουλακη Τριτη και Πεμπτη αναλογως, στον 3ο οροφο/διασπορες επισκεψη με Μαρκογιαννακη/Θεοδωρου Τριτη και Πεμπτη αναλογως..Δευτερα-Τεταρτη-Παρασκευη ημερες χειρουργειων οπου μπαινετε και βοηθατε, ωραριο 8:00-16:00 το λιγοτερο..επισης κάθε Τριτη ογκολογικο συμβουλιο, κατω του μετριου, και κάθε πεμπτη απογευμα μετεκπαιδευτικα μαθηματα διατομεακα
    ΜΕΘ: καθολου εκπαιδευτικα αλλα αν θελει καποιος να αποφευγει χειρουργεια και το ωραριο 8-4, προτεινω να παει..
    παραρτημα: χειρουργεια καθε μερα και σε φωναζουν επειδη θελουν να κρατας αγκιστρο, κανεις δεν κοιταει την εκπαιδευση σου, κανεις ξεκαθαρα νοσηλευτικη δουλεια, εντελως ''χειρουργικη νοοτροπια'' σε ολα τα επιπεδα, αν δεν θελει καποιος χειρουργικη, μην πλησιασει, επισκεψη καθε Τεταρτη με Ζωγραφο πολυ χαλαρη..
    -γενικα κανενα μελος ΔΕΠ-ειδικευμενος δεν θα ασχοληθει μαζι σας πλην του Μαρκογιαννακη και του Θεοδωρου οταν ερχεται..ο,τι μαθετε, μονο με δικια σας προσπαθεια, ενασχοληση με τον ασθενη και σε δευτερη φαση αν σας πει κατι περαιτερω ο ειδικευομενος...
    -εφημεριες κατω του μετριου,μικρη προσελευση
    -εξετασεις ευκολα πολλαπλης και προφορικα(συνηθως Τουτουζας)

     
    Γυναικολογικη Αλεξανδρα, καθηγητης Λουτραδης (6/10)
    -μετριες εντυπωσεις
    -ικανοποιητικα μαθηματα
    -rotation σε καλοηθεις γυναικολ. παθησεις, κακοηθεις γυναικολ. Παθησεις, παθολογια κυησης, εξωτερικα ιατρεια, αιθουσα τοκετου, παραρτημα λαμψακου(εχει διαφορα τμηματα, πολυ εκπαιδευτικα τα τμηματα μαστου και εφηβικη γυναικολογια-η κυρια Μιχαλα είναι απιθανη!)
    -θα δειτε πληθωρα περιστατικων, να ρωτατε, ελαχιστα εως κανενα μελη ΔΕΠ-ειδικευμενοι θα ασχοληθουν μαζι σας, καποιοι ειδικευομενοι ειναι πολυ προθυμοι, θα κανετε τεστ παπ και γυναικολογικη εξεταση στα εξωτερικα ιατρεια, βοηθατε σε καισαρικες αν θελετε, γενικως θα παρετε μια ιδεα από γυναικολογια αλλα παλι ειναι στο χερι σας αν θα αποκομισετε κατι
    -1 φορα/βδομαδα επισκεψη με καθηγητη, εντελως επιφανειακη-εως αστεια, σπανιως εκπαιδευτικη, περνατε απο ολα τα τμηματα της κλινικης (πανω από 100 γυναικες) παρουσιαζετε τα περιστατικα κυριολεκτικα με μια προταση, μην αγχωνεστε καθολου, σας προσανατολιζουν οι ειδικευομενοι..μια φορα που μας εκανε επισκεψη ο Βλαχακος, ηταν πολυ καλη
    -μεγαλη αυστηροτητα στο προγραμμα και στο ωραριο: 8:00-14:00, 8:00-15:00
     -Κάθε Παρασκευή 8-9.30 αμφιθεατρο παρουσιασεις από ειδικευομενους ή αλλους προσκεκλημενους ομιλητες, μην τυχον και λειψει κανεις
    -στο τελος, παρουσιαζουν οσοι θελουν ενα θεμα, στα πλαισια των ομιλιων της Παρασκευης...σε καθε ομαδα φοιτητων πρεπει να υπαρχουν σιγουρα καποιοι που θα παρουσιασουν γιατι σε διαφορετικη περιπτωση, θα λειτουργησει πολυ αρνητικα για την ομαδα σας...γενικα μετραει πολυ η εικονα που θα βγαλετε ως ομαδα, γι αυτο προσοχη
    -εξετασεις διπλες προφορικες, πρωτα απο καποιο μελος ΔΕΠ, και την επομενη μερα απο καθηγητη..ο Λουτραδης ρωταει καποια τραβηγμενα πραγματα, αλλα πλεον εχουν γινει γνωστα :p ,κατα τα αλλα νορμαλ εξεταστες

     
    Ιατροδικαστικη, καθηγητρια Σπηλιοπουλου (7/10)

    -καλες εντυπωσεις
    -καταρχας ειναι σιγουρα μια εμπειρια ζωης, εχουν γινει μελετες που δειχνουν βραχυπροθεσμες και μακροπροθεσμες επιδρασεις στον ψυχισμο των φοιτητων... οποτε ηρεμια, μια βδομαδα είναι θα περασει
    -2η μερα θα μπειτε στο νεκροτομειο, προσπαθηστε να ειστε ψυχραιμοι, να εχετε φαει, καποιους τους ενοχλει η μυρωδια, καποιοι συνηθιζουν μετα απο λιγο..το ιδιο ακριβως και με την θεα του σωματος και τη νεκροτομη, σιγα σιγα το συνηθιζετε..μετα απο 2-3 μερες, δεν θα εχετε θεμα οι περισσοτεροι..γενικως υπαρχει διαθεση εκπαιδευσης κατα τη νεκροτομη.. εξαιρετικο το μαθημα ενος μελους ΔΕΠ σχετικα με την ανατομια εγκεφαλου-κρανιου
    -θεωρητικα μαθηματα ικανοποιητικα
    -εξετασεις γραπτες αναπτυξης, μετριας δυσκολιας

     
    Δ Παθολογικη Αττικο, καθηγητης Μπουμπας (6/10)


    μεγαλος φορτος εργασιας-κουραστικα ωραρια (θα φευγετε απο 16:00 εως 22:00)-εκπαιδευση κατωτερη των προσδοκιων και υποδεεστερη σε σχεση με τις ατελειωτες ωρες στην κλινικη
    3 τμηματα- 3 ομαδες φοιτητων(δεν μπορει να γινει αλλαγη τμηματος), καθε φοιτητης αντιστοιχει σε εναν ειδικευομενο και εχει περιπου 5-10 ασθενεις (αναλογως εφημεριας), τον πρωτο καιρο shadowing και λιγες υποχρεωσεις, σταδιακα αυξημενα καθηκοντα και περισσοτερες ωρες στην κλινικη, πρακτικα απο ενα σημειο και μετα θα ειστε σαν ειδικευομενος απο πλευρας καθημερινοτητας στην κλινικη (βλεπετε τους ασθενεις μονοι σας, τρεχετε για τους ασθενεις-πορισματα, γνωματευσεις κτλ)
    αν το συνεννοηθειτε μεταξυ σας, θεωρω πολυ κρισιμο να αλλαζετε ειδικευομενους π.χ. ανα μηνα, για να υπαρχει μια σχετικη ισορροπια και να μην ειναι καποιοι ''καταδικασμενοι'' με κακο/μη εκπαιδευτικο ειδικευομενο
    Ερχεστε 7.30-8 για αιματα-αερια κτλ αναλογως ειδικευομενου και δικου σας πλανου, 8.30-9.30 καθιστη ενημερωση με Μπουμπα(πιο σπανια με καποιον αλλο π.χ. Τσιωδρα) συνηθως αρκετα εκπαιδευτικη. Απο κει και περα, επισκεψη με ειδικευομενο +/- επιμελητη + δουλειες κλινικες..η επισκεψη μπορει να ειναι απο χαλια εως πολυ καλη αναλογως επιμελητη και ειδικευομενου, γενικες εντυπωσεις φετος = κατω του μετριου
    Επισκεψη με Μπουμπα καθε 1-3 βδομαδες, παρουσιαζετε τους ασθενεις σας εχοντας γραψει και το ιστορικο του ασθενους (αιτια εισοδου-ιστορικο-κλινικη εξεταση-παρακλινικα ευρηματα στην εισαγωγη-προβληματα ασθενους, διαφοροδιαγνωση, πλανο)..μην αγχωνεστε, σιγα σιγα θα το βρειτε. Δεν ειναι καθολου στανταρ το ποτε και το ποσο συχνα γινονται, πιεστε να γινονται συχνα, ειναι πολυ εκπαιδευτικες
    Θεωρητικα μαθηματα 3-4 φορες/βδομαδα συνηθως μεσημερι 13:30-14:30, μετρια εκπαιδευτικα
    Ολομελεια κλινικης καθε 2-3 βδομαδες οπου ειδικευομενοι παρουσιαζουν καποιο ενδιαφερον περιστατικο
    Εφημεριες: πολεμος...θα δειτε τα παντα, θα σας δοθει η ευκαιρια να κανετε τα παντα, αλλα μην περιμενετε ''ορθολογικη ιατρικη''
    Εξετασεις: παρουσιαζετε εναν ασθενη σας και μετα προφορικες συνηθως με Μπουμπα, ζηταει απλα και ουσιαστικα πραγματα που ειδατε στην κλινικη το 3μηνο, δεν χρειαζεται να εχεις διαβασει textbook παθολογιας, η καθημερινη σοβαρη ενασχοληση με τους ασθενεις σου αρκει..βαθμοι 9-10
    ΓΕΝΙΚΑ: πολυ κυμαινομενο επιπεδο γνωσεων, διαθεσης και εκπαιδευτικοτητας σε ειδικευομενους και επιμελητες, ειδικα οι δευτεροι πολυ κατωτεροι των προσδοκιων. Μπουμπας εξαιρετικος, μακαρι να εκανε επισκεψεις συχνοτερα. Βγαινετε απ'την κλινικη με σχετικη αυτοπεποιθηση και κατεχοντας 5 βασικα πραγματα για το πως θα διαχειριστειτε ενα περιστατικο, αλλα ο χρονος που θα αφιερωσετε για να αποκτησετε αυτο ειναι πολυ μεγαλυτερος απο αυτον που ενδεχομενως θα χρειαστει σε αλλη κλινικη. Αλλα δεν νομιζω να υπαρχει άλλη κλινικη που θα ερθετε τοσο κοντα στον ασθενη. Υπερβολικα πολλα περιστατικα, συχνα θα ''χανεστε'', κρατηστε την καταλληλη αποσταση απο την ''γραφειοκρατια'' του ειδικευομενου και μην δωσετε θαρρος, δεν ειναι δουλεια σας να γραφετε και να εκτυπωνετε εξιτηρια και παραπεμπτικα. Για οτι χρειαστειτε ή για παραπονα, απευθυνθειτε στον chief resident και στον Μπουμπα..καλη δυναμη
    ***αν γυρναγα το χρονο πισω δεν ξερω αν θα αλλαζα κλινικη, δυσκολη αποφαση παρ’ολες τις υπερβολικες ωρες και την ανεπαρκη εκπαιδευση... προτεινω επισης αν καποιος ενδιαφερεται για μη παθολογικη ειδικοτητα, να μην παει Μπουμπα
  25. Comfortably Numb liked a post in a topic by MoriartE in Ουρολογία   
    Πτυχιακή εξέταση 7/7/2017 Σισμανόγλειο
    1.Ταξινόμηση νεφροκυτταρικού Ca κατά ΤΝΜ
    2. Αίτια στένωσης Π.Ο.Σ
    3. Αγγείωση προστάτη
    4. Ταξινόμηση  χρόνιας προστατίτιδας
    5. Ασθενής 65 ετών με στεφαναία νόσο και λήψη αντιθρομβωτικής αγωγής προσέρχεται λογω ασυμπτωματικής μακροσκοπικής αιματουρίας με αιμοπήγματα. Διαγνωστική και θεραπευτική προσέγγιση.