Comfortably Numb

Super Moderators
  • Content count

    4.145
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    84

Reputation Activity

  1. bbj liked a post in a topic by Comfortably Numb in Συνελεύσεις ΣΤ΄ έτους & πτυχίου   
    " Συνέλευση για το πρόγραμμα της επόμενης πτυχιακής την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου και ώρα 19:00 στο ΝΑΒΟ.
    Επίσης, θα γίνει και γενική συνέλευση του ΣΦΙΑ την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου  γύρω στη 13.00 στο νέο Αμφιθέατρο Φυσιολογίας, όπου θα συζητηθούν, πέρα από το ζήτημα με τα συγγράμματα, και θέματα που αφορουν τις πτυχιακές εξετάσεις.
    Ενδεικτικά για πτυχιακές είχαν συζητηθεί στην προηγουμενη συνέλευσή μας τα παρακάτω:
    1. Η στάση διάφορων εδρών π.χ Δημητριαδης, Θεραπευτική κλπ. που λένε ότι δικαιούμαστε το αντιστοιχο μάθημα να το δώσουμε 3 φορές τον χρόνο.
    2. Οι ορκωμοσίες από 5 (μία μετά από κάθε πτυχιακή) θα γίνουν 3.
    3. Οι επί πτυχίω δεν μπορούν να δόσουν σε διάφορες κανονικές εξεταστικές μαθημάτων
    4. Οι ώρες εξέτασης σε κάποιες περιόδους δεν διευκολύνουν τους εργαζόμενους συμφοιτητές μας. "
    Ανάρτηση στο group των επί πτυχίω στο facebook, από το προεδρείο.
  2. bbj liked a post in a topic by Comfortably Numb in Συνελεύσεις ΣΤ΄ έτους & πτυχίου   
    " Συνέλευση για το πρόγραμμα της επόμενης πτυχιακής την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου και ώρα 19:00 στο ΝΑΒΟ.
    Επίσης, θα γίνει και γενική συνέλευση του ΣΦΙΑ την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου  γύρω στη 13.00 στο νέο Αμφιθέατρο Φυσιολογίας, όπου θα συζητηθούν, πέρα από το ζήτημα με τα συγγράμματα, και θέματα που αφορουν τις πτυχιακές εξετάσεις.
    Ενδεικτικά για πτυχιακές είχαν συζητηθεί στην προηγουμενη συνέλευσή μας τα παρακάτω:
    1. Η στάση διάφορων εδρών π.χ Δημητριαδης, Θεραπευτική κλπ. που λένε ότι δικαιούμαστε το αντιστοιχο μάθημα να το δώσουμε 3 φορές τον χρόνο.
    2. Οι ορκωμοσίες από 5 (μία μετά από κάθε πτυχιακή) θα γίνουν 3.
    3. Οι επί πτυχίω δεν μπορούν να δόσουν σε διάφορες κανονικές εξεταστικές μαθημάτων
    4. Οι ώρες εξέτασης σε κάποιες περιόδους δεν διευκολύνουν τους εργαζόμενους συμφοιτητές μας. "
    Ανάρτηση στο group των επί πτυχίω στο facebook, από το προεδρείο.
  3. zwdiepi liked a post in a topic by Comfortably Numb in Α' Εργαστήριο Ακτινολογίας, Αρεταίειο (Καθ. κα. Μουλοπούλου)   
    Ενημέρωσα τους συνδέσμους. Ευχαριστώ το μέλος phantom για την επισήμανση. Ελπίζω να φανούν χρήσιμα.
    Παρουσιάσεις Ακτινολογίας
    Θέματα Ακτινολογίας Αρεταίειο
  4. Hannibal liked a post in a topic by Comfortably Numb in Πειραματική Φυσιολογία ΙΙ (Φυσιολογία χειμερινού εξαμήνου)   
    Συγκεντρωμένες Παρουσιάσεις Φυσιολογίας ΙΙ
  5. Comfortably Numb liked a post in a topic by iceman in ΕΞΑΡΣΗ ΙΛΑΡΑΣ   
    Ενημέρωση για τις δράσεις προστασίας από την ιλαρά
     
    Στις 6/9/2017, με την παρουσία του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Υγείας κ. Ιωάννη Μπασκόζου,  συνεδρίασε η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, η οποία για το θέμα αυτό έλαβε την εξής απόφαση:
    «α/ Συστήνει τον άμεσο εμβολιασμό με το εμβόλιο ιλαράς-ερυθράς-παρωτίτιδας (εμβόλιο MMR) των παιδιών, των εφήβων και των ενηλίκων που δεν έχουν εμβολιαστεί με τις απαραίτητες δόσεις. Σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών, παιδιά, έφηβοι και ενήλικες που έχουν γεννηθεί μετά το 1970 και δεν έχουν ιστορικό νόσου πρέπει να είναι εμβολισμένοι με 2 δόσεις εμβολίου για την ιλαρά (με τη μορφή μονοδύναμου εμβολίου ιλαράς ή μικτού εμβολίου MMR).
    β/ Εκτάκτως, λόγω της επιδημικής έξαρσης ιλαράς, συστήνει τη διενέργεια της 1ης δόσης του εμβολίου MMR στην ηλικία των 12 μηνών και τη διενέργεια της 2ης δόσης τρεις (3) μήνες μετά την 1η δόση ή –εφόσον έχει παρέλθει το διάστημα αυτό– το ταχύτερο δυνατόν. Σε περιπτώσεις υψηλού κινδύνου, η 2η δόση μπορεί να γίνει με μεσοδιάστημα τουλάχιστον 4 εβδομάδων από την 1η. Οι συστάσεις αυτές ισχύουν για όσο διάστημα η επιδημική έξαρση ιλαράς είναι σε εξέλιξη και μέχρι να εκδοθεί νεότερη απόφαση της Επιτροπής.»
     
    http://www.moh.gov.gr/articles/ministry/grafeio-typoy/press-releases/4936-enhmerwsh- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --tis-draseis-prostasias-apo- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --ilara
  6. Comfortably Numb liked a post in a topic by Ortho in USMLE step 1   
    Λοιπόν, τα ξαναπαραθέτω τα posts μου, είναι από τον Απρίλιο του 2009:
    Αναλυτικός οδηγός διαβάσματος για Μπιχέιβιοραλ Σάιενς
    Βασίζεται στην προσωπική εμπειρία 3 ανθρώπων που δοκιμάσαμε τον ίδιο τρόπο και πήραμε Big 99s.
    Το μάθημα περιλαμβάνει: Επιντεμιόλοτζι, Μπαϊοστατίστικς, Μπιχέβιοραλ Σάιενς, Σαικόλοτζι, Έθικς.
    Πολλοί υποτιμούν το μάθημα αυτό, καθώς φαντάζονται ότι πολλά βγαίνουν “με την κοινή λογική”. Διαπράττουν μέγα σφάλμα κατά την άποψή μου το οποίο θα “εξαργυρώσουν” ακριβά.
    Θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα, και με μεγάλη έμφαση κανείς να αρχίσει το διάβασμα του από εκεί. Αυτό, επειδή είναι μάθημα αυτόνομο, το οποίο όταν το μάθει κανείς καλά με τον τρόπο που θα υποδείξω, με μία σωστή επανάληψη στο τέλος θα το “σκίσει” χωρίς πρόβλημα.
    Ο δοκιμασμένος τρόπος είναι ο εξής:
    1. Παρακολούθηση Βίντεο Κ@πλ@ν (επίσης, με τυπωμένες τις σημειώσεις οι οποίες αντιστοιχούν ακριβώς στα Βίντεο). Η διάρκεια των βίντεο είναι περίπου 20 ώρες και 50 λεπτά. Αυτό είναι το βασικότερο. Το μάθημα αυτό βγαίνει σχετικά γρήγορα, καθώς σε πολλά μέρη του ακούγεται σαν ιστοριούλα. Ο καθηγητής είναι εξαιρετικός. Αφού λοιπόν κανείς διαβάσει ένα κεφάλαιο, καλό θα ήταν να κάνει για εξάσκηση τις ερωτήσεις που υπάρχουν στο τέλος του κάθε κεφαλαίου, όχι για να τις απαντήσει σωστά, (και μην σας αγχώνει αυτό σε αυτή τη φάση) αλλά αφ’ενός για να διαπιστώσει πώς είναι οι ερωτήσεις, και αφ’ετέρου, για να διαπιστώσει εάν κατάλαβε σωστά αυτά που διάβασε.
    2. Αυτά, με εξαίρεση το κεφάλαιο Μπιχέιβιοραλ 14 Σαικοφαρμακόλοτζι, το οποίο καλό θα ήταν να μην το διαβάσει κανείς τώρα. Αυτό γιατί στην ουσία αποτελεί μια περίληψη των ψυχοφαρμάκων τα οποία θα διαβάσει αργότερα. Αφού τα διαβάσει λοιπόν από άλλα μαθήματα, καλό θα ήταν τότε και μόνο τότε να γυρίσει στο Μπιχέιβιοραλ και να διαβάσει αυτά τα μέρη τα οποία δίνουν έμφαση στο Μπιχέιβιοραλ. Προς το παρόν, ας το κάνει skip.
    3. Αφού κανείς δει/διαβάσει το Κ@πλ@ν, θα είναι πανέτοιμος για να το κάνει και επανάληψη από το Φερστ Εϊντ, διαβάζοντας τα sections που αφορούν: 1. Χάι Γιλντ πρίνσιπολς ιν Μπεχέβιοραλ Σάιενς, και 2. Χάι Γιλντ πρίνσιπολς ιν Σακάιατρι (εκτός των φαρμάκων που είπαμε και τα οποία θα τα διαβάσει μετά, αφού κάνει το νευρικό). Ο γενικός κανόνας είναι ότι πρώτα διαβάζουμε από Κ@πλ@ν και μετά ανοίγουμε το φερστ έιντ. Όχι αντίστροφα!!!
    4. Επίσης, καλό θα ήταν να επισκεφτεί κανείς το site
    http://medicalmnemonics.com/ το οποίο παρέχει χρήσιμα μνημονικά (mnemonics), για το κάθε μάθημα, συμπεριλαμβανομένου του Μπιχεϊβιοραλ.
    5. Τέλος, όποιος διαθέτει χρήματα για σπατάλη, μπορεί επίσης να κάνει και ερωτήσεις από τον Κ@πλ@ν, στο
    www.kaptest.com αλλά κατά τη γνώμη μου είναι ακόμη νωρίς και οι περισσότεροι από εμάς δεν είμαστε “Ωνάσηδες”. Οπότε δεν θα το συνιστούσα σε αυτή τη φάση.
    Εάν ακολουθήσει κανείς με ευλάβεια (βοήθειά μας) τα παραπάνω, δε χρειάζεται ΤΙΠΟΤΕ άλλο (π.χ. κάποιο από τα βιβλία της Φάντεμ που συστήνει το Φερστ Έιντ). Αυτά είναι ΥΠΕΡ-αρκετά και καλύπτουν απόλυτα.
    Σωστά τα λέει ο Dr. Fischer (όπως πάντα, αφού μαζί διαβάσαμε για τα steps και πήραμε Big 99s, μαζί με ακόμη ένα τρίτο άτομο) 
    Ο τρόπος ο δικός μας ήταν τα notes και ΟΧΙ το Home study program. Επίσης, υπήρχαν και πράγματα εκτός Κ@πλ@ν, (δε διαβάσαμε αποκλειστικά Κ@πλ@ν, και σε μερικά μαθήματα πολύ λίγο, ή και ακόμη και σχεδόν καθόλου!). Αυτά θα τα αναφέρω όταν θα αναλύσω το κάθε μάθημα-σύστημα ξεχωριστά, με τη συνδρομή του Dr. Fischer, βεβαίως, βεβαίως.  Ως τότε υπομονή.
    Τα Videos πολλές φορές αξίζουν (τις περισσότερες ίσως), άλλες φορές είναι χάσιμο χρόνου. Επίσης, έχουμε πρόγραμμα το οποίο σου επιτρέπει να τα βλέπεις σε 1.5x, 2.x, 2.5x της ταχύτητας, και αυτό βοηθάει απίστευτα πολλές φορές.
    Το ζήτημα με τα Videos επίσης, είναι ότι πολλές φορές τα notes έχουν τόσα πολλά πράγματα που δε χρειάζονται. Εξ ορισμού, δεν χρειάζεται κάποιος να μάθει πχ σε 4-5 μήνες τα ΠΑΝΤΑ που γράφει μέσα ο Kaplan ώστε να πάρει καλό 99. Δε χρειάζονται όλες οι "απίστευτες" λεπτομέρειες που πολλές φορές παραθέτουν τα Kaplan notes. Το διαγώνισμα είναι πολύ πιο απλό. Το έχω ξαναναφέρει. Στα videos όμως, καλύπτονται αυτά ακριβώς που χρειάζονται. Και αυτό γλιτώνει απίστευτο χρόνο και κόπο, γιατί καθαρίζει το μυαλό από junk. Τόσα υπάρχουν να μάθει κανείς, τουλάχιστον ας επικεντρωθεί στο να μαθαίνει τα βασικά που θα είναι απολύτως επαρκή στο να ανεβάσουν το score του στο 99, καθώς τα υπόλοιπα μπορεί ακόμη και να τον ζημιώσουν (χρονικά και σε scores).
    Θα λείψω αυτές τις μέρες, και όταν γυρίσω, θα κάνω update και για τα υπόλοιπα μαθήματα αναλυτικά, σιγά σιγά. Όπου παρεκλίνει ο τρόπος μου με τον τρόπο του Dr. Fischer (σπάνιο), θα αναφέρω και τους 2, μιας και εγώ είχα πολύ λιγότερο χρόνο από εκείνον (6 vs 11 months). Θα λέω ποια videos αναλυτικά αξίζουν, και ποια όχι. Νομίζω πιο μασημένη τροφή θα είναι πολύ δύσκολο να ξαναγράψουμε.
    Όσο για το Μπιχέιβιοραλ που έγραψα αναλυτικά, τα βίντεος ήταν το Α και το Ω στον τρόπο μας. Αυτό γιατί ο Καθηγητής είναι εξαιρετικός, και στα λέει με τέτοιο παραστατικό τρόπο, που σου μένουν μόνο και μόνο αν τον ακούς. Btw, το μπιχέιβιοραλ στο φερστ έιντ δεν είναι αρκετό. Διαβάζοντας/βλέποντας(κυρίως) Κ@πλ@ν, και κάνοντας επανάληψη από το φερστ έιντ, είναι κανείς 1000% καλυμμένος. That's the bottom line παίδες!
    Edit:
    Και για να προσθέσω κάτι, επειδή κάποιος φίλος από εδώ μου είπε ότι πήρε το Robbins Basic Pathology (900 pages), για να διαβάσει για USMLE. Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορεί να κάνει κανείς. Το να διαχέεται τόσο πολύ και να προσπαθεί να μάθει "και καλά", όσο μπορεί περισσότερα είναι τελείως αυτοκαταστροφικό για το USMLE. Δεν υπάρχει ίσως μεγαλύτερο λάθος από το να διαχέεται κανείς και να μην επικεντρώνει εκεί που χρειάζεται. Το USMLE δεν είναι ΟΛΗ η ιατρική, η οποία είναι και ατέλειωτη. Είναι τα βασικά (μαζί με κάποια μη βασικά). Σίγουρα δεν είναι το Harrison απ'έξω, ή το Robbins, ή τελοσπάντων κάτι τέτοιο. Πρέπει κανείς να επικεντρωθεί στα βιβλία/μεθόδους που είναι ειδικά σχεδιασμένες για το USMLE. Έχω ξαναπεί, ότι όποιος νομίζει ότι π.χ. στη Βιοχημεία πρέπει να διαβάσει το Stryer, γιατί έτσι θα τα ξέρει όλα και θα απαντάει ερωτήσεις, διαπράτει ίσως το μεγαλύτερο έγκλημα κατά του εαυτού του, τον οποίο θέτει σε περιττή και εξαιρετικά ζημιογόνα δοκιμασία. Έχω αναλύσει παλαιότερα ότι το Αμερικανικό σύστημα είναι το καλύτερο, γιατί σου λέει ακριβώς ΤΙ πρέπει να γνωρίζεις. Το Ευρωπαϊκό, με τα βιβλία των 900 σελίδων που σου πετάει στα μούτρα είναι εξαιρετικά αναποτελεσματικό για το USMLE (και εν γένει, κατά τη γνώμη μου, αλλά αυτό είναι άσχετο).
    Είχα πει ότι: "Τα USMLEs δεν έχουν σχέση απαραίτητα με το πόσο καλός φοιτητής ήσουν στην Ευρωπαϊκή Ιατρική Σχολή, η οποία, έχει τελείως διαφορετικό (και πολύ αναποτελεσματικό σύστημα κατά την προσωπική μου άποψη) από το Αμερικανικό σύστημα. Δηλαδή, όταν στο Βέλγιο που ήμουν εγώ, ή στην Ελλάδα, σου πετάνε ένα βιβλίο 500 σελίδων (ή 4-5 στην Ελλάδα απ'ό,τι μαθαίνω), και σου λένε "ΔΙΑΒΑΣΕ!", είναι τελείως αναποτελεσματικό. Τι μ'ενδιαφέρει να μάθεις ένα βιβλίο 500 σελίδων νευροανατομίας, με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες, τις οποίες θα τις ξεχάσεις την επόμενη μέρα, για να πάρεις ένα βαθμό στην Ευρωπαϊκή Σχολή? Και μετά να μην ξέρεις τελικά αυτό που έμαθες πού χρησιμεύει. Ή να μην έχεις καταφέρει να ξεχωρίσεις τα χρήσιμα από τα άχρηστα... Δηλαδή, τι δίνει πχ. το εγκεφαλικό ανάλογα με το ποια περιοχή έχει πληγεί, ή πού είναι περίπου η βλάβη όταν κάποιος έχει νευρολογικά συμπτώματα.... Ενώ ξέρεις απ'έξω και ανακατωτά και τον παραμικρό αρτηριακό κλάδο (τον οποίο και θα ξεχάσεις αύριο κιόλας)..
    Στις ΗΠΑ δεν είναι έτσι. Σου δίνουν την τροφή μασημένη, και είναι τόσο εντατικά τα πράγματα ώστε να μη χάνεις χρόνο άσκοπα. Δε θα σου δώσουν 500 σελίδες για να σε βάλουν ΕΣΕΝΑ στη διαδικασία να διαλέξεις ΤΙ πρέπει να γνωρίζεις. Το έχουν κάνει αυτοί πριν από σένα για σένα. Και βλάκας να είσαι λοιπόν, θα στα βάλουν στο κεφάλι. Αυτό είναι η Αμερική.. Αν βέβαια δεν είσαι τεμπέλης. Σε παίρνει γορίλλα, και σε κάνει γιατρό. "
    Και ας μην ξεχνάμε, και εδώ μιλάω for the sake of argument καθαρά: Ακόμη και κάποιος π.χ. έστω διαβάσει το Stryer για να δώσει UMSLE, και ότι έστω ότι είναι φοβερό μυαλό και το μαθαίνει τέλεια, ο χρόνος που θα του πάρει αυτό και μόνο, θα αφαιρεθεί από κάπου αλλού που πραγματικά θα χρειάζεται περισσότερο. Ο χρόνος είναι πεπερασμένος, και εξ'ορισμού, όταν τον δαπανάς για να κάνεις κάτι, τον στερείς από κάτι άλλο.
    Ούτε που να το διανοηθείτε να διαχέεστε με μεγάλα βιβλία τα οποία δεν έχουν γραφτεί για το USMLE.
    Είναι ΕΓΚΛΗΜΑ.
    Πετάξετε ό,τι έχω πει ως τώρα στα σκουπίδια αν θέλετε, τουλάχιστον κρατήστε αυτό. Είναι το πιο σημαντικό.
    Αναλυτικός οδηγός διαβάσματος για Μπαϊοκέμιστρι
    Βασίζεται στην προσωπική εμπειρία 3 ανθρώπων που δοκιμάσαμε τον ίδιο τρόπο και πήραμε Big 99s.
     
    θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα, και με μεγάλη έμφαση κανείς να αρχίσει το διάβασμα του από μπιχέιβιοραλ και μετά να συνεχίσει με βιοχημεία. Αυτό, επειδή είναι μάθημα αυτόνομο, το οποίο όταν το μάθει κανείς καλά με τον τρόπο που θα υποδείξω, με μία σωστή επανάληψη στο τέλος θα το “σκίσει” χωρίς πρόβλημα (όπως και το μπιχέιβιοραλ).
     
    Το μάθημα περιλαμβάνει: 1. Μολέκιουλαρ Μπαϊόλοτζι, 2. Μόρια (αμινοξέα, πρωτεΐνες, ένζυμα, ορμόνες, βιταμίνες), 3. Μεταβολισμό, 4. Γενετική, 5. Ιστολογία (τα μέρη του κυττάρου)
    Αρχίζουμε λοιπόν:
     
    1. Μολέκιουλαρ Μπαϊόλοτζι
     
    Ο δοκιμασμένος τρόπος είναι ο εξής:
     
    Παρακολούθηση Βίντεο Κ@πλ@ν (επίσης, με τυπωμένες τις σημειώσεις οι οποίες αντιστοιχούν ακριβώς στα Βίντεο).
    Βασικό: Εάν κανείς βλέποντας τα βίντεος, κρατάει δικές του σημειώσεις, είναι ο καλύτερος τρόπος. Μετά αυτές θα του φτάσουν, και δε θα χρειαστεί να διαβάσει τις χίλιες λεπτομέρειες που περιέχονται στα notes του Κ@πλ@ν (και που δεν χρειάζονται για το 99!!).
    Αυτό είναι το βασικότερο. Ο Καθηγητής είναι εξαιρετικός (όχι ο νεαρός-καινούριος των τελευταίων βίντεο, αλλά ο παλιός!!). Αφού κανείς διαβάσει ένα κεφάλαιο, καλό θα ήταν να κάνει για εξάσκηση τις ερωτήσεις που υπάρχουν στο τέλος του κάθε κεφαλαίου, όχι για να τις απαντήσει σωστά, (και μην σας αγχώνει αυτό σε αυτή τη φάση) αλλά αφ’ενός για να διαπιστώσει πώς είναι οι ερωτήσεις, και αφ’ετέρου, για να διαπιστώσει εάν κατάλαβε σωστά αυτά που διάβασε. Τα περιεχόμενα είναι τα εξής:
    2. Μόρια (αμινοξέα, πρωτεΐνες, ένζυμα, ορμόνες, βιταμίνες)
     
    Το ίδιο με πριν. Τα περιεχόμενα είναι τα εξής:
    3. Μεταβολισμός
    Το μάθημα αυτό δεν είναι δύσκολο. Δε χρειάζεται κανείς να ξέρει τα πάντα. Π.χ. όλα τα ένζυμα του Κύκλου του Krebs, ή της γλυκόλυσης, κλπ. Υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που χρειάζεται να μάθει κανείς. Τα μνημονικά βοηθούν πολύ.
    Π.χ., ακόμη θυμάμαι τον κύκλο του Krebs απ’έξω, και μπορώ να τον αναπαραγάγω σε 20 δευτερόλεπτα, χάρη στο μνημονικό:
    “Oh! Can I Keep Some Succinate For Myself?”
    Oxaloacetate, Citrate, Isocitrate, a-Ketoglutarate, Succinyl-CoA, Succinate, Fumarate, Malate
    Υπάρχουν πολλά παρόμοια, και γενικώς δε χρειάζεται τρομερή λεπτομέρεια με τον τρόπο που έχουμε μάθει στην Ευρώπη. Η ουσία είναι να γνωρίζει κανείς πράγματα που έχουν σημασία, και όχι μ@λ@κίες. Είναι π.χ. σημαντικό να γνωρίζει κανείς τι γίνεται π.χ. μετά το φαγητό μεταβολικά, και όχι το πώς γράφεται το citrate. Δεν θα το ζητήσει ποτέ κανείς αυτό (όπως π.χ. στο Βέλγιο που μας το ζητούσαν ακόμη και αυτό για να κόψουν κόσμο για να περάσει το 15%!!). Δηλαδή, ας πούμε, μετά το φαγητό, ποιες ορμόνες δρουν, ποιες μεταβολικές οδοί ενεργοποιούνται και γιατί, και ποιες απενεργοποιούνται και γιατί. Γιατί π.χ. κατά τη νηστεία το λίπος δεν μπορεί να γίνει υδατάνθρακας κατά τη νηστεία? Γιατί ας πούμε το Acetyl-CoA δεν μπορεί να μετατραπεί σε pyruvate. Άρα από πού προέρχεται η γλυκόζη κατά τη νηστεία? Κλπ, κλπ, κλπ.
    Το ίδιο με πριν. Κ@πλ@ν! ς:
    4. Γενετική
    Εξαιρετικά πάλι τα βίντεο. Κ@πλ@ν!
    5. Ιστολογία (τα μέρη του κυττάρου)
    Κ@πλ@ν! Μικρό κεφαλαιάκι: HISTO 01 Σελ Κομπόνεντς (37min)
    Αφού κανείς δει/διαβάσει το Κ@πλ@ν, θα είναι πανέτοιμος για να το κάνει και επανάληψη από το Φερστ Εϊντ, διαβάζοντας το σέκσιονΧάι Γιλντ πρίνσιπολς ιν Μπαϊοκέμιστρι, για το κάθετι που έχει διαβάσει από το Κ@πλ@ν. Πάλι, ο γενικός κανόνας είναι ότι πρώτα διαβάζουμε από Κ@πλ@ν και μετά το Φερστ Εϊντ.
  7. Comfortably Numb liked a post in a topic by Myriam in [ΠΤΥΧΙΟ] ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017   
    Μεταφέρω τις φωτο που "ανέβηκαν" στο γκρούπ των επί πτυχίω στο fb πριν από λίγα λεπτά για την εξεταστική Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2017 των επί πτυχίω 


  8. Comfortably Numb liked a post in a topic by masterv127 in Α' Εργαστήριο Ακτινολογίας, Αρεταίειο (Καθ. κα. Μουλοπούλου)   
    Θέματα εξετάσεων Ιουλίου 2017 (τεταρτοετείς & μεταφορείς)
    Scan 12_07_2017 11_48.pdf
  9. Comfortably Numb liked a post in a topic by Abaris in Παθολογική Κλινική Παθολογικής Φυσιολογίας (Καθηγητής κ. Τζιούφας)   
    Πτυχιακές εξετάσεις -11 Ιουλίου 2017
    Εξεταστές : Βλαχογιαννόπουλος - Σουγιουλτζής
    -Σημεία και συμπτώματα ΑΡ καρδ. ανεπάρκειας 
    -ΠΕ 
    -ΡΑ 
    -ΙΦΝΕ /εξωεντερικες εκδηλώσεις 
    -Αίτια υπερσπληνισμου 
    -Αίτια αιμορραγίας ανώτερου πεπτικού 
    -Budd-Chiarri 
    -Αίτια αιμόπτυσης 
    -Αναιμία χρ νόσου 
    -Πνευμονία/άτυπη 
    -σ. Cushing 
    -Συγκοπή (τί είναι, αίτια) 
    -πρόπτωση μιτροειδούς (τί είναι κ που προπιπτει) 
    -Αίτια στένωσης μιτροειδούς 
    -Δ/δ μονοαρθριτιδας 
    -Περιστατικό με αλλεργικό σοκ (αντιμετώπιση) 
    -Υπεραλδοστερονισμός 
    -Περιστατικό με εγκαύματα 1ου βαθμού/άλγος σε ωμική κ πυελικη ζώνη κ ιστορικό προσθετικης βαλβίδας (λοιμ. ενδοκαρδίτιδα, ρευματικη πολυμυαλγία)
    από group στο facebook
  10. Comfortably Numb liked a post in a topic by iceman in Εξεταστική Ιατρικών Ειδικοτήτων (Πρόγραμμα & Αποτελέσματα)   
    Αποτελέσματα των Εξεταστικών Επιτροπών Αθήνας περιόδου ΙΟΥΝΙΟΥ 2017 για τις εξετάσεις ιατρικών ειδικοτήτων
     
    https://diavgeia.gov.gr/decision/view/62ΘΤ465ΦΥΟ-Η49
  11. Comfortably Numb liked a post in a topic by Λευτέρης in Αναγνώριση ειδικότητας ή μέρους ειδικότητας από το εξωτερικό   
    λοιπόν έβγαλα άκρη τα πραγματα εχουν ως εξης
     

    Η Αναγνώριση γίνεται στην Διευθ δημ. Υγείας, Λ. Αλεξ 196, 1 όροφος, Γραφείο 1, 2131600354, διαρκει 20 μερες /1 μηνα
    Δικαιολογητικά:
    -Αίτηση
    -Εγγραφή στον ΙΣ
    -Φωτοτ ΑΤ οχι επικυρωμένη
    -Πτυχείο φωτοτ. οχι επικυρωμένη
    -Άδεια ασκησ. ιατρικ. επαγγελμ.
    -Ντοσιε με λαστιχα όχι μαύρου χρώματος
    -1 Παραβολο 4 €
    -Λογ ΔΕΗ ή Ε4 για απόδειξη μονιμης κατοικιας, ισως οχι 100% αναγκαίο
    -Έγγραφο ειδικοτητας με αποστιλε και επισημη μεταφραση
    -βεβαιωση  Artikel 25 der Richtlinie 2005/36/EG und die Anhänge V 5.1.2 und V 5.1.3,  με αποστιλε και επισημη μεταφραση
  12. Comfortably Numb liked a post in a topic by sofie95 in Ω.Ρ.Λ.   
    ΙΟΥΝΙΟΣ 2017 (πολλαπλής)



  13. Comfortably Numb liked a post in a topic by Agelos93 in Κλινικες 6ου ετους- Εμπειριες,Σχολια   
    ΚΛΙΝΙΚΕΣ 6ου 2016-2107
    Παιδιατρικη Αττικο, καθηγητρια Παπαευαγγελου 6,5/10
    -σχετικα ικανοποιητικες εντυπωσεις
    -rotation σε νεογνολογικο, εξωτερικα ιατρεια και θαλαμους, γενικα (ελαστικο) ωραριο 9:00-14:00
    -μετρια μαθηματα
    -ικανοποιητικη κλινικη εκπαιδευση: υπαρχουν επιμελητες και ειδικευομενοι που ασχολουνται, υπαρχουν και αυτοι που δεν ασχολουνται, η νοοτροπια της κλινικης ειναι να μαθουμε 5 βασικα πραγματα, μην περιμενετε κατι φοβερο και εξεζητημενο, μειονεκτημα τα λιγα περιστατικα..που και που παρουσιαζετε ασθενεις σας
    -απο ενα σημειο και μετα, προτεινω να μην τηρειτε αυστηρα το προγραμμα και το rotation, πχ. οταν εχει 7 περιστατικα σε ολους τους θαλαμους, προφανως πηγαιντε και στα εξωτερικα να δειτε!..ισχυει και εδω το γνωστο πλεον μοτιβο στις κλινικες της σχολης: οσο κυνηγατε και τους πρηζετε, τοσο μαθαινετε
    -η κυρια Παπαευαγγελου ειναι απιθανη!
    -στο τελος κανετε μια παρουσιαση ανα 3 ατομα, και ευκολες εξετασεις γραπτες(πολλαπλης) και προφορικες(απο 2 ατομα)
    *να ζητησετε να ειστε στην πρωινη ενημερωση (πριν τις 9) αν θελετε*

     
    Ψυχιατρικη Αιγινητειο, καθηγητης Παπαδημητριου 1/10
    -απ'τις χειροτερες κλινικες της σχολης, ισως η χειροτερη αν αναλογιστει κανεις πως σε αυτη την ''κλινικη'' υπαρχουν καμια 60αρια μελη ΔΕΠ και επιστημονικοι συνεργατες..
    -κακα μαθηματα, ανυπαρκτη κλινικη εκπαιδευση, αγενεια απο ορισμενα μελη ΔΕΠ, τραγικη κατασταση...
    -ευτυχως επεσα στον χειροτερο ''εκπαιδευτη'' που ηταν εντελως παραλια οποτε ο μηνας κυλησε ανωδυνα με ωραριο 10:30-13:00..γενικα ωραριο, 9:00-13:00, 9:00-14:00
    -εξετασεις πολλαπλης και αναπτυξης, μετριας δυσκολιας

     
    Χειρουργικη Ιπποκρατειο, καθηγητης Ζωγραφος 6/10
    -μετριες εντυπωσες, αναλογα που θα πεσεις
    -καποιοι πηγαινουν στον βασικο κορμο της κλινικης στον 2ο οροφο, καποιοι στις Θεσεις 3ος οροφος/Διασπορες, καποιος στη ΜΕΘ, καποιος στο παραρτημα
    -μαθηματα αρκετα καλα
    -κλινικη εκπαιδευση: εξαρταται πολυ απ'το επιπεδο των ειδικευομενων με τους οποιους βλεπετε τους ασθενεις και τους συζητατε, δυστυχως ηταν πολυ χαμηλο στην ομαδα μας..γενικα αποκτατε ομως την τριβη με τον ασθενη, βλεπετε και κανετε πραγματα, ειστε σαν βοηθοι ειδικευομενου,στις επισκεψεις παρουσιαζετε τους ασθενεις σας (4-6), στον 2ο οροφο επισκεψη(εκπαιδευτικη) με Ζωγραφο/Τουτουζα/Κωνσταντουλακη Τριτη και Πεμπτη αναλογως, στον 3ο οροφο/διασπορες επισκεψη με Μαρκογιαννακη/Θεοδωρου Τριτη και Πεμπτη αναλογως..Δευτερα-Τεταρτη-Παρασκευη ημερες χειρουργειων οπου μπαινετε και βοηθατε, ωραριο 8:00-16:00 το λιγοτερο..επισης κάθε Τριτη ογκολογικο συμβουλιο, κατω του μετριου, και κάθε πεμπτη απογευμα μετεκπαιδευτικα μαθηματα διατομεακα
    ΜΕΘ: καθολου εκπαιδευτικα αλλα αν θελει καποιος να αποφευγει χειρουργεια και το ωραριο 8-4, προτεινω να παει..
    παραρτημα: χειρουργεια καθε μερα και σε φωναζουν επειδη θελουν να κρατας αγκιστρο, κανεις δεν κοιταει την εκπαιδευση σου, κανεις ξεκαθαρα νοσηλευτικη δουλεια, εντελως ''χειρουργικη νοοτροπια'' σε ολα τα επιπεδα, αν δεν θελει καποιος χειρουργικη, μην πλησιασει, επισκεψη καθε Τεταρτη με Ζωγραφο πολυ χαλαρη..
    -γενικα κανενα μελος ΔΕΠ-ειδικευμενος δεν θα ασχοληθει μαζι σας πλην του Μαρκογιαννακη και του Θεοδωρου οταν ερχεται..ο,τι μαθετε, μονο με δικια σας προσπαθεια, ενασχοληση με τον ασθενη και σε δευτερη φαση αν σας πει κατι περαιτερω ο ειδικευομενος...
    -εφημεριες κατω του μετριου,μικρη προσελευση
    -εξετασεις ευκολα πολλαπλης και προφορικα(συνηθως Τουτουζας)

     
    Γυναικολογικη Αλεξανδρα, καθηγητης Λουτραδης (6/10)
    -μετριες εντυπωσεις
    -ικανοποιητικα μαθηματα
    -rotation σε καλοηθεις γυναικολ. παθησεις, κακοηθεις γυναικολ. Παθησεις, παθολογια κυησης, εξωτερικα ιατρεια, αιθουσα τοκετου, παραρτημα λαμψακου(εχει διαφορα τμηματα, πολυ εκπαιδευτικα τα τμηματα μαστου και εφηβικη γυναικολογια-η κυρια Μιχαλα είναι απιθανη!)
    -θα δειτε πληθωρα περιστατικων, να ρωτατε, ελαχιστα εως κανενα μελη ΔΕΠ-ειδικευμενοι θα ασχοληθουν μαζι σας, καποιοι ειδικευομενοι ειναι πολυ προθυμοι, θα κανετε τεστ παπ και γυναικολογικη εξεταση στα εξωτερικα ιατρεια, βοηθατε σε καισαρικες αν θελετε, γενικως θα παρετε μια ιδεα από γυναικολογια αλλα παλι ειναι στο χερι σας αν θα αποκομισετε κατι
    -1 φορα/βδομαδα επισκεψη με καθηγητη, εντελως επιφανειακη-εως αστεια, σπανιως εκπαιδευτικη, περνατε απο ολα τα τμηματα της κλινικης (πανω από 100 γυναικες) παρουσιαζετε τα περιστατικα κυριολεκτικα με μια προταση, μην αγχωνεστε καθολου, σας προσανατολιζουν οι ειδικευομενοι..μια φορα που μας εκανε επισκεψη ο Βλαχακος, ηταν πολυ καλη
    -μεγαλη αυστηροτητα στο προγραμμα και στο ωραριο: 8:00-14:00, 8:00-15:00
     -Κάθε Παρασκευή 8-9.30 αμφιθεατρο παρουσιασεις από ειδικευομενους ή αλλους προσκεκλημενους ομιλητες, μην τυχον και λειψει κανεις
    -στο τελος, παρουσιαζουν οσοι θελουν ενα θεμα, στα πλαισια των ομιλιων της Παρασκευης...σε καθε ομαδα φοιτητων πρεπει να υπαρχουν σιγουρα καποιοι που θα παρουσιασουν γιατι σε διαφορετικη περιπτωση, θα λειτουργησει πολυ αρνητικα για την ομαδα σας...γενικα μετραει πολυ η εικονα που θα βγαλετε ως ομαδα, γι αυτο προσοχη
    -εξετασεις διπλες προφορικες, πρωτα απο καποιο μελος ΔΕΠ, και την επομενη μερα απο καθηγητη..ο Λουτραδης ρωταει καποια τραβηγμενα πραγματα, αλλα πλεον εχουν γινει γνωστα :p ,κατα τα αλλα νορμαλ εξεταστες

     
    Ιατροδικαστικη, καθηγητρια Σπηλιοπουλου (7/10)

    -καλες εντυπωσεις
    -καταρχας ειναι σιγουρα μια εμπειρια ζωης, εχουν γινει μελετες που δειχνουν βραχυπροθεσμες και μακροπροθεσμες επιδρασεις στον ψυχισμο των φοιτητων... οποτε ηρεμια, μια βδομαδα είναι θα περασει
    -2η μερα θα μπειτε στο νεκροτομειο, προσπαθηστε να ειστε ψυχραιμοι, να εχετε φαει, καποιους τους ενοχλει η μυρωδια, καποιοι συνηθιζουν μετα απο λιγο..το ιδιο ακριβως και με την θεα του σωματος και τη νεκροτομη, σιγα σιγα το συνηθιζετε..μετα απο 2-3 μερες, δεν θα εχετε θεμα οι περισσοτεροι..γενικως υπαρχει διαθεση εκπαιδευσης κατα τη νεκροτομη.. εξαιρετικο το μαθημα ενος μελους ΔΕΠ σχετικα με την ανατομια εγκεφαλου-κρανιου
    -θεωρητικα μαθηματα ικανοποιητικα
    -εξετασεις γραπτες αναπτυξης, μετριας δυσκολιας

     
    Δ Παθολογικη Αττικο, καθηγητης Μπουμπας (6/10)


    μεγαλος φορτος εργασιας-κουραστικα ωραρια (θα φευγετε απο 16:00 εως 22:00)-εκπαιδευση κατωτερη των προσδοκιων και υποδεεστερη σε σχεση με τις ατελειωτες ωρες στην κλινικη
    3 τμηματα- 3 ομαδες φοιτητων(δεν μπορει να γινει αλλαγη τμηματος), καθε φοιτητης αντιστοιχει σε εναν ειδικευομενο και εχει περιπου 5-10 ασθενεις (αναλογως εφημεριας), τον πρωτο καιρο shadowing και λιγες υποχρεωσεις, σταδιακα αυξημενα καθηκοντα και περισσοτερες ωρες στην κλινικη, πρακτικα απο ενα σημειο και μετα θα ειστε σαν ειδικευομενος απο πλευρας καθημερινοτητας στην κλινικη (βλεπετε τους ασθενεις μονοι σας, τρεχετε για τους ασθενεις-πορισματα, γνωματευσεις κτλ)
    αν το συνεννοηθειτε μεταξυ σας, θεωρω πολυ κρισιμο να αλλαζετε ειδικευομενους π.χ. ανα μηνα, για να υπαρχει μια σχετικη ισορροπια και να μην ειναι καποιοι ''καταδικασμενοι'' με κακο/μη εκπαιδευτικο ειδικευομενο
    Ερχεστε 7.30-8 για αιματα-αερια κτλ αναλογως ειδικευομενου και δικου σας πλανου, 8.30-9.30 καθιστη ενημερωση με Μπουμπα(πιο σπανια με καποιον αλλο π.χ. Τσιωδρα) συνηθως αρκετα εκπαιδευτικη. Απο κει και περα, επισκεψη με ειδικευομενο +/- επιμελητη + δουλειες κλινικες..η επισκεψη μπορει να ειναι απο χαλια εως πολυ καλη αναλογως επιμελητη και ειδικευομενου, γενικες εντυπωσεις φετος = κατω του μετριου
    Επισκεψη με Μπουμπα καθε 1-3 βδομαδες, παρουσιαζετε τους ασθενεις σας εχοντας γραψει και το ιστορικο του ασθενους (αιτια εισοδου-ιστορικο-κλινικη εξεταση-παρακλινικα ευρηματα στην εισαγωγη-προβληματα ασθενους, διαφοροδιαγνωση, πλανο)..μην αγχωνεστε, σιγα σιγα θα το βρειτε. Δεν ειναι καθολου στανταρ το ποτε και το ποσο συχνα γινονται, πιεστε να γινονται συχνα, ειναι πολυ εκπαιδευτικες
    Θεωρητικα μαθηματα 3-4 φορες/βδομαδα συνηθως μεσημερι 13:30-14:30, μετρια εκπαιδευτικα
    Ολομελεια κλινικης καθε 2-3 βδομαδες οπου ειδικευομενοι παρουσιαζουν καποιο ενδιαφερον περιστατικο
    Εφημεριες: πολεμος...θα δειτε τα παντα, θα σας δοθει η ευκαιρια να κανετε τα παντα, αλλα μην περιμενετε ''ορθολογικη ιατρικη''
    Εξετασεις: παρουσιαζετε εναν ασθενη σας και μετα προφορικες συνηθως με Μπουμπα, ζηταει απλα και ουσιαστικα πραγματα που ειδατε στην κλινικη το 3μηνο, δεν χρειαζεται να εχεις διαβασει textbook παθολογιας, η καθημερινη σοβαρη ενασχοληση με τους ασθενεις σου αρκει..βαθμοι 9-10
    ΓΕΝΙΚΑ: πολυ κυμαινομενο επιπεδο γνωσεων, διαθεσης και εκπαιδευτικοτητας σε ειδικευομενους και επιμελητες, ειδικα οι δευτεροι πολυ κατωτεροι των προσδοκιων. Μπουμπας εξαιρετικος, μακαρι να εκανε επισκεψεις συχνοτερα. Βγαινετε απ'την κλινικη με σχετικη αυτοπεποιθηση και κατεχοντας 5 βασικα πραγματα για το πως θα διαχειριστειτε ενα περιστατικο, αλλα ο χρονος που θα αφιερωσετε για να αποκτησετε αυτο ειναι πολυ μεγαλυτερος απο αυτον που ενδεχομενως θα χρειαστει σε αλλη κλινικη. Αλλα δεν νομιζω να υπαρχει άλλη κλινικη που θα ερθετε τοσο κοντα στον ασθενη. Υπερβολικα πολλα περιστατικα, συχνα θα ''χανεστε'', κρατηστε την καταλληλη αποσταση απο την ''γραφειοκρατια'' του ειδικευομενου και μην δωσετε θαρρος, δεν ειναι δουλεια σας να γραφετε και να εκτυπωνετε εξιτηρια και παραπεμπτικα. Για οτι χρειαστειτε ή για παραπονα, απευθυνθειτε στον chief resident και στον Μπουμπα..καλη δυναμη
    ***αν γυρναγα το χρονο πισω δεν ξερω αν θα αλλαζα κλινικη, δυσκολη αποφαση παρ’ολες τις υπερβολικες ωρες και την ανεπαρκη εκπαιδευση... προτεινω επισης αν καποιος ενδιαφερεται για μη παθολογικη ειδικοτητα, να μην παει Μπουμπα
  14. Comfortably Numb liked a post in a topic by MoriartE in Ουρολογία   
    Πτυχιακή εξέταση 7/7/2017 Σισμανόγλειο
    1.Ταξινόμηση νεφροκυτταρικού Ca κατά ΤΝΜ
    2. Αίτια στένωσης Π.Ο.Σ
    3. Αγγείωση προστάτη
    4. Ταξινόμηση  χρόνιας προστατίτιδας
    5. Ασθενής 65 ετών με στεφαναία νόσο και λήψη αντιθρομβωτικής αγωγής προσέρχεται λογω ασυμπτωματικής μακροσκοπικής αιματουρίας με αιμοπήγματα. Διαγνωστική και θεραπευτική προσέγγιση.
     
  15. Comfortably Numb liked a post in a topic by pantos90 in Γ' Παιδιατρική Κλινική, Αττικό (Αν. Καθηγήτρια κα. Παπαευαγγέλου)   
    Πτυχιακή 10/6/17 
    Για τα πολλαπλής διαβάστε παλιά θέματα οπωσδήποτε και γενικά θέλει καλό διάβασμα όλης της ύλης. 
    Προφορικά εξέτασαν οι Πρίφτης-Αττιλακος 
    Γενικα το κλίμα είναι πολύ καλό. Σε μας ρώτησαν πνευμονία από rsv, αιτία υποτροπιαζουσας πνευμονίας, χρόνια κοκκιωματωδη νόσο, σύνδρομο Kartagener. Έχουν διάθεση να βοηθήσουν ειδικότερα αν έχετε πάει καλά στα γραπτά. 
  16. Comfortably Numb liked a post in a topic by Agelos93 in Βιολογική Χημεία ΙΙ   
    ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ 6 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017
    1. Ποιος είναι ο κυτταρικός τρόπος δράσης των γλυκοκορτικοειδών και ποιες είναι οι μεταβολικές επιδράσεις τους ;
    2. α) Να αναφερθούν οι ορμόνες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη γαλουχία (τόπος παραγωγής & δράση)
        β) Να αναφερθούν περιληπτικά οι ορμόνες που ρυθμίζουν τον όγκο υγρών και τους ηλεκτρολύτες (νάτριο, κάλιο) στον οργανισμό (τόπος παραγωγής & δράση)
    3. Περιγράψτε συνοπτικά το μοριακό μονοπάτι μεταγωγής σήματος των MAP κινασών.
    4. Τι είναι η μετάλλαξη. 3 παραδείγματα
    5. Ποια ορμόνη εκκρίνεται μετά από πρόσληψη τροφής και ποια σε περίπτωση νηστείας ; Αναφέρετε τον μοριακό τρόπο δράσης των παραπάνω ορμονών.
    6. Τι γνωρίζετε για τη βιοσύνθεση των θυρεοειδικών ορμονών στα θυλακικά κύτταρα του θυρεοειδούς.
     
     
  17. Comfortably Numb liked a post in a topic by pantos90 in Β' Ψυχιατρική Κλινική, Αττικό (Καθηγητής κ. Δουζένης)   
    Πτυχιακή 6/6/17 
    Εξετασαν Γουρνέλλης-Μιχόπουλος. Πολύ καλό κλίμα ρωτησαν για Delirium Tremens, Κρίση πανικού, Κλινική εικόνα μανίας, και παράγοντες κινδύνου αυτοκτονικοτητας. Ήμασταν 3 και περάσαμε με βαθμούς 9,8,7
  18. phantom liked a post in a topic by Comfortably Numb in Ιστολογία-Εμβρυολογία ΙΙ   
    Το link  διορθώθηκε.
  19. Comfortably Numb liked a post in a topic by MoriartE in Ορθοπαιδική   
    Πτυχιακές εξετάσεις Αγία Όλγα (Ιούλιος 2017)
    1. Κλινική εικόνα, αντιμετώπιση, επιπλοκές και αποτελέσματα καταγμάτων διάφυσης μηριαίου
    2. Σπονδυλική στένωση
    3. Γιγαντοκυτταρικός όγκος
    4. Επικονδυλίτιδα αγκώνα
    5. Πώρωση καταγμάτων. Είδη και παράγοντες οστεογένεσης.
  20. Comfortably Numb liked a post in a topic by Bananomila in Οφθαλμολογία   
    Πτυχιακές εξετάσεις Ιουνίου 2017 (Αττικό)
    Διαταραχές αντίληψης χρωμάτων Εκκριτική μοίρα δακρυϊκής οδού Διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια (σημεία ΜΠΔΑ και ΠΔΑ) Συστηματικές παθήσεις που προκαλούν Σκληρίτιδα και θεραπεία αυτής Τύποι και αίτια μύσης και μυδρίασης Στιβάδες κερατοειδούς Είδη αποκόλλησης αμφιβληστροειδούς + άλλο ένα που δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή...
  21. Comfortably Numb liked a post in a topic by Abaris in Α' Προπαιδευτική Χειρουργική Κλινική, Iπποκράτειο (Καθηγητής κ. Ζωγράφος)   
    Μαζεμένα θέματα από προφορικά και πολλαπλής μέχρι Οκτώβριο του 2016
    Καλή μελέτη, και καλή επιτυχία σε όσους δίνουν!
    SOS χειρουργικής ζωγράφου.docx
    Ζωγράφος Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής.docx
  22. Comfortably Numb liked a post in a topic by Abaris in Β' Παιδιατρική Κλινική, Αγλαΐα Κυριακού (Αν. Καθηγήτρια κα. Τσολιά)   
    Κανονική Ιουνίου 2017 (29/6/2017)
    Εξεταστης: Κα Τσολιά
    Εξεταστήκαμε 2 άτομα, αρχικά με ασθενείς
    1oς Ασθενής, Βρέφος 4 μηνών στο οποίο στον προγεννηικό έλεγχο είχε ανευρεθεί υπερηχογενές έντερο, και κατά τη γέννηση υπήρξε απόφραξη εντέρου η οποία δεν μπορούσε να λυθεί με την χορήγηση σκιαγραφικού. Συζητήσαμε για τη νόσο του hirsprung (τι είναι, πως εκδηλώνεται, ποιο κομμάτι του εντέρου πάσχει) και κατόπιν αναφέραμε τον ειλεό από μυκώνιο σαν πιθανή διάγνωση και αρχίσαμε να συζητάμε για προγεννητικό έλεγχο ινοκυστικής νόσου. Εστιάσαμε στην κληρονομικότητα, στο γονίδιο του CTFR, στη συνέχεια μας ρώτησε για την συχνότερη μετάλλαξη στην Ελλάδα αλλά δεν ξέραμε να απαντήσουμε. Κατόπιν μας ζήτησε να της δείξουμε πως κάνουμε υγιεινή των χεριών, ενώ κάναμε όλα τα βήματα μας τόνισε ότι δεν τα κάναμε με τη σωστή σειρά, μας ρώτησε να της πούμε τα 5 βήματα της υγιεινής χεριών σε σχέση με τον ασθενή, και στη συνέχεια μας ρώτησε πότε κάνουμε υγιεινή με αντισηπτικά και πότε με νερό και σαπούνι, και κατόπιν βγήκαμε από το χώρο του συγκεκριμένου ασθενούς και συζητήσαμε τις κλινικές εκδηλώσεις της κυστικής ίνωσης στο διάδρομο
    2ος ασθενής, πήγαμε σε ένα κοριτσάκι 4-5 ετών το οποίο κατα τον παππού του είχε προσέλθει προ εβδομάδας για κοιλιακό άλγος και οσφυαλγία (ο παππούς έλεγε ότι το παιδί πονούσε στην πλάτη και έδειχνε στο ύψος της οσφύς). Ξεκινήσαμε να παίρνουμε ιστορικό όπου προσπαθήσαμε να αποκλείσουμε αίτια από ουροποιητικό, μεταβολικά (ΔΚΟ), αίτια από γαστρεντερικό (Σκωληκοειδίτιδα, μεκελίτιδα), λοιμώδη κλπ, συζητήσαμε εξετάσεις που θα στέλναμε (γενική αίματος, CRP, U/S κοιλιάς, νοκ) και η κα Τσολιά μας έλεγε τα αποτελέσματα των εξετάσεων, δεν καταλήγαμε κάπου μέχρι που τελικά σκεφτήκαμε να ρωτήσουμε για αμυλάση - λιπάση (τελικά το παιδί δεν πονούσε στην οσφύ, αλλά στη μέση της πλάτης... ηθικό δίδαγμα μην εμπιστεύεστε συγγενείς να σας εντοπίσουν πόνους). Η κα Τσολιά ζήτησε σε έναν από εμάς να εξετάσει την κοιλιά της ασθενούς για να "δει την τεχνική". Έγιναν ορισμένες ερωτήσεις για την φυσιολογική τιμή της κρεατινίνης σε παιδιά, φυσιολογικές τιμές από γενική αίματος σε παιδιά, φυσιολογική τιμή νατρίου σε παιδιά. 
    Στη συνέχεια πήγαμε στο γραφείο της κας Τσολιά, όπου συζητήσαμε σχετικά με τα αίτια της οξείας παγκρεατίτιδας σε παιδί. Αναφερθήκαμε πολύ σύντομα σε ανατομικές ανωμαλίες παγκρεατικών πόρων, φύματος του vater, συγκενείς ανωμαλίες παγκρέατος (divisum, anular), στους χολόλιθους, παρωτίτιδα, και στη συνέχεια συζητήσαμε για εμβόλια. Τι περιέχει το BCG (δεν ήθελε απλά να πούμε για "ζων εξασθενημένο στέλεχος του bovis, αλλά ότι ο συγκεκριμένος υπότυπος λέγεται Bacillus Calmette–Guérin, μας ρώτησε τα εμβόλια με ζώντες εξασθενημένους μικροοργανισμούς (BCG, MMR, Var, RV), δεν θυμόμαστε του ροταϊού (RV), και προσωπικά αν αυτού απάντησα λάθος για το HepA. Η κα Τσολιά στη συνέχεια ξεκίνησε να ρωτάει τη συνάδελφο σχετικά με το εμβόλιο του HepB, τι περιέχει, πολύ συζήτηση γύρω από το πως δημιουργείται, για τεχνικές ανασυνδιασμού DNA και τέλος ποιο αντιγόνο του HepB υπάρχει στο εμβόλιο. Απαντήσαμε για το HBsAg και στη συνέχεια έγιναν ερωτήσεις σχετικά με την ορολογική εικόνα εμβολιασμένου, φορέα που μπορεί να μεταδώσει ηπατίτιδα και ανοσοποιημένου. Η εξέταση κάπου εδώ τελείωσε και περάσαμε και οι 2 με 7 και 8. 
  23. Comfortably Numb liked a post in a topic by spy332 in Α' Εργαστήριο Ακτινολογίας, Αρεταίειο (Καθ. κα. Μουλοπούλου)   
    Λοιπον μαζεψα ολα τα θεματα απο τοτε που αρχισαν οι γραπτες εξετασεις εως και σημερα. Συμπεριελαβα και τα θεματα που εδωσαν τα παιδια στην τελευταια πτυχιακη.
     
    (διευκρινηση: οσα θεματα δεν εχουν χρωματιστει εχουν πεσει απο μια φορα)
    Ακτινολογια-Παλια θεματα.pdf
  24. Comfortably Numb liked a post in a topic by Cell in Ιστολογία-Εμβρυολογία ΙΙ   
    Σημειώσεις εργαστηρίων Ιστολογίας - Εμβρυολογίας ΙΙ (Εαρινό 2016)
  25. Comfortably Numb liked a post in a topic by Stavrog in Μοριακή Παθολογική Ανατομική   
    Deck για το Anki με τα πολλαπλης του μαθηματος απαντημενα, με καποιες προτινομενες διαφορετικες απαντησεις που κυκλοφορουν στο facebook, επιπλεον των απαντησεων που προταθηκαν εδω.
     
    Μοριακή Παθ. Αν..apkg