Jump to content

pavlos005

Members
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

pavlos005 last won the day on 5 Αυγούστου 2009

pavlos005 had the most liked content!

About pavlos005

  • Rank
    Παλιός (επίπεδο ΙΙΙ)

Πληροφορίες προφίλ

  • Τοποθεσία
    Athens
  • Σχολή
    Ιατρική
  • Sex
    Male
  1. Σήμερα Σάββατο 13/3/10 δημοσιεύθηκε στο ΒΗΜΑ το παρακάτω άρθρο μου. Αξίζει νομίζω να προβληματιστούμε. Ειδικά όταν έμαθα ότι 3ετής φοιτητής μας, είναι μεταξύ των συλληφθέντων για τα πρόσφατα επεισόδια στο Σύνταγμα! ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ Η ομάδα μας χάνει. Τρώει το ένα γκολ μετά το άλλο. Κινδυνεύει με υποβάθμιση. Και εμείς στην κερκίδα, ξηλώνουμε τα κάγκελα, πετάμε τα καθίσματα και βάζουμε φωτιά! Φωνάζουμε κατά του μεγαλομετόχου. Τον βρίζουμε γιατί δεν βάζει λεφτά για να αγοράσει καλύτερους παίκτες. Εμείς όμως δεν σκεφτήκαμε ποτέ, να βάλουμε το χέρι στην τσέπη και να βοηθήσουμε την ομάδα μας. Απαιτούμε κάποιος άλλος να πληρώσει, ώστε η ομάδα να κερδίζει… και εμείς να καμαρώνουμε. Με την συμπεριφορά μας βέβαια, καταστρέφουμε το γήπεδο της ομάδας μας και το κυριότερο, θα μας επιβληθεί πρόστιμο από την διοργανώτρια αρχή. Χουλιγκανισμός και τα μυαλά στα κάγκελα! Ενώ δεν υπάρχει άνθρωπος στον πλανήτη που να αμφισβητεί ότι το στην Ελλάδα, το ταμείο είναι μείον, εντούτοις οι Έλληνες αγρότες κλείνουν τους δρόμους ζητώντας επιδοτήσεις, οι δημόσιοι υπάλληλοι απεργούν και οι πρώην υψηλόμισθοι υπάλληλοι της Ολυμπιακής κλείνουν την Πανεπιστημίου, απαιτώντας παχυλό επίδομα ανεργίας. Ας παραλύσει λοιπόν η χώρα, για να δούμε τι θα καταφέρουμε. Σαν τα μωρά (η λέξη κυριολεκτικά), τσιρίζουμε και τα σπάμε, ελπίζοντας ότι θα μας ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις μας οι μεγάλοι. Χωρίς την δική μας συμβολή, με κάποιον μαγικό τρόπο, αφού είμαστε βέβαιοι ότι αυτοί μπορούν. Και όχι μόνο αυτό, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι αποτελούμε το κέντρο του κόσμου και δικαιούμαστε ειδική μεταχείριση από όλους τους άλλους. Μήπως η πνευματική ηγεσία του τόπου, οφείλει να αρθεί στο ύψος της και να «ηρεμίσει» με τις παρεμβάσεις της τους χούλιγκαν. Πριν καταστραφεί τελείως την ομάδα; Παύλος Σακκάς Αναπληρωτής Καθηγητής Ψυχιατρικής Ειδικός Γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ
  2. Το έχω πει εδώ και ένα χρόνο. Το έχω δημοσιεύσει και στο ΒΗΜΑ της Κυριακής στις 1 Ιουνίου 2008: Η ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΣΥΝΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΠΕΤΥΧΕ. Η κατάκτηση του φοιτητικού κινήματος, μετά την πτώση της χούντας, δυστυχώς οδήγησε σε πλήρη καταστροφή τα Πανεπιστήμια. Η κατάκτησή μας, για την οποία ήμασταν τόσο υπερήφανοι, έγινε βρόγχος για το Πανεπιστήμιο. Η προηγούμενη Κυβέρνηση έκανε ένα βήμα: έδωσε την εξουσία στους Πρυτάνεις. Αλλά αυτοί είναι "παγιδευμένοι" από τις φοιτητικές παρατάξεις που τους ψηφίζουν. Δεν τολμούν να άρουν το άσυλο. Η μόνη διέξοδος είναι η νέα Βουλή να τερματίσει την Ελληνική πρωτοτυπία της φοιτητικής συνδιοίκησης των Πανεπιστημίων. Παύλος Σακκάς
  3. Συνάδελφοι, Το κύμα πανδημίας άρχισε. Το πιθανό σενάριο που κάνουν οι επιδημιολόγοι, ανάλογα με την επέκταση που έγινε στην Νέα Ζηλανδία και σε άλλες χώρες: Πρόκειται να φτάσει ημέρα που θα χρειαστούμε 100 (εκατό) κρεβάτια εντατικής ανά ημέρα! Αν μάλιστα λάβουμε υπ' όψιν μας ότι κάθε άρρωστος που μπαίνει στην εντατική μένει κατά μέσο όρο 20-22 ημέρες, τότε καταλαβαίνετε ότι και εδώ θα γίνει ότι γίνεται σε άλλες χώρες, όπου οι γιατροί απλά βλέπουν ασθενείς που χρειάζονται αναπνευστήρα να πεθαίνουν αβοήθητοι. Η στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσουμε όλοι, ειδικά εμείς οι γιατροί: να εμβολιαστούμε όλοι που ερχόμαστε σε επαφή με ασθενείς και οι νοσηλευτές που είναι όλοι απαραίτητοι για να λειτουγήσει το Σύστημα. Σε αντίθετη περίπτωση το Σύστημα θα καταρρεύσει. Άμεση αποφυγή επαφής με πιθανούς φορείς. Στοπ σε κινηματογράφους, θέατρα, κλαμπ. Αμφιθέατρα μόνο όταν είναι απόλυτη ανάγκη. Στα νοσοκομεία, όσοι μπορείτε να φοράτε μάσκες, τις οποίες να πετάτε και να πλένετε καλά τα χέρια σας. Η γρίπη αυτή κάνει συχνότερα πνευμονίες, έχει περισσότερο βήχα, πυρετό και κάνει διάρροια. Στην συνέχεια πρέπει να εμβολιαστούν οι ευπαθείς ομάδες και τα παιδιά που μεταδίδουν συχνότερα τον ιό. Καλή τύχη σε όλους. Παύλος Σακκάς Αναπληρωτής Καθηγητής Ψυχιατρικής
  4. ....εγω το ονομαζω "προεκλογικος σχεδιασμος" .- Συνάδελφοι, έστειλα προ 10 ημέρου το παρακάτω άρθρο στο ΒΗΜΑ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ, αλλά με πρόλαβαν οι εκλογές. Νομίζω ότι σκιαγραφεί τον τρόπο που τα τελευταία χρόνια, όσοι νομοθετούσαν μας πήγαιναν χωρίς πρόγραμμα δεξιά και αριστερά! ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΠΥΞΙΔΑ Όλοι γνωρίζουν ότι η κα Γιαννάκου ως Υπουργός Παιδείας ήταν εκείνη που καθιέρωσε την βάση του 10 για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Με το μέτρο αυτό πολλά ΤΕΙ έμειναν και αυτόν τον χρόνο χωρίς σπουδαστές και οδηγούνται σε αναγκαστική αλλαγή αντικειμένου ή κλείσιμο, αφού ελάχιστοι νέοι ενδιαφέρονται να φοιτήσουν σε αυτά. Είναι αυτονόητο βέβαια να διαμαρτύρονται οι «τοπικοί παράγοντες», οι οποίοι χάνουν πελάτες από καφετέριες και ενοικιαζόμενα διαμερίσματα. Όμως το Υπουργείο Παιδείας διακήρυξε ότι είναι διατεθειμένο να προχωρήσει σε εξορθολογισμό του χάρτη της μεταλυκειακής εκπαίδευσης της χώρας, ρίχνοντας το φταίξιμο της διάσπαρτης και άναρχης ίδρυσης τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ, για προφανείς ρουσφετολογικούς λόγους, στις προηγούμενες κυβερνήσεις. Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι η πρώτη πράξη της κας Γιαννάκου ως Υπουργού Παιδείας ήταν η ίδρυση τμήματος ΑΕΙ Νοσηλευτικής στην Σπάρτη, τόπο καταγωγής της. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πόλη αυτή διαθέτει μόνο ένα μικρό περιφερειακό νοσοκομείο. Εξάλλου, ανάλογο τμήμα υπάρχει ένα μόνο στην χώρα μας, στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, το οποίο μάλιστα δυσκολεύεται να εξασφαλίσει πανεπιστημιακές κλινικές για άσκηση των φοιτητών του! Επόμενο είναι λοιπόν να αναρωτιέται ο πολίτης για την πολιτική γραμμή που ακολουθεί η κυβέρνηση: μήπως έχει σύνθημά της το «κάθε πόλη και ΑΕΙ, κάθε χωριό και ΤΕΙ» παραφράζοντας ένα παλιό σύνθημα, ή πραγματικά ενδιαφέρεται να νοικοκυρέψει την κατάσταση, δημιουργώντας μεγάλες πανεπιστημιακές μονάδες, που μπορούν να σταθούν αυτόνομα, ακόμα και στον διεθνή ανταγωνισμό. Νοικοκύρεμα που είναι απαραίτητο τώρα που η ίδια κυβέρνηση, μεθόδευσε την ίδρυση κάθε λογής ιδιωτικών «κολεγίων», που θα χορηγούν τίτλους «ανωτάτων» σπουδών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Γιατί λοιπόν οι νέοι να τρέχουν σε μικρές, επαρχιακές, δημόσιες σχολές, ξοδεύοντας για κατοικία και έξοδα μεταφοράς, ενισχύοντας βέβαια την τοπική κοινωνία, αντί να πληρώσουν δίδακτρα και να παραμείνουν στο σπίτι τους. Μετά την πανηγυρική αδειοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας κερδοσκοπικών επιχειρήσεων, που χορηγούν τίτλους και συντόμως επαγγελματικά δικαιώματα, είναι βέβαιο ότι σε λίγα χρόνια, τα ανοργάνωτα και απομονωμένα επαρχιακά τμήματα των ΤΕΙ, αλλά και ακόμα κάποια των ΑΕΙ, θα κλείσουν λόγω ελλείψεως φοιτητών. Αν η κυβέρνηση θέλει πραγματικά να υπάρχει δημόσια τριτοβάθμια παιδεία στην περιφέρεια, οφείλει να την ενισχύσει όχι μόνο υλικά, αλλά και οργανωτικά. Αλλά και ο νυν Υπουργός Παιδείας δεν μπόρεσε να αντισταθεί στον πειρασμό. Με τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα ΤΕΙ, που μόλις ψηφίστηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία, ίδρυσε ένα νέο ΑΕΙ στο Αγρίνιο. Εδώ το θέμα είναι ακόμα χειρότερο: αποσπά τμήματα από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και με αυτά φτιάχνει ένα καινούργιο ΑΕΙ. Δηλαδή νέα Πρυτανεία, νέα γραμματεία, νέα Σύγκλητο. Αυτό σημαίνει κατακόρυφη αύξηση των διαχειριστικών δαπανών. Και να σκεφτεί κανείς ότι η ίδια κυβέρνηση, πριν από λίγους μήνες έδωσε μάχη για την ενοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων, προκειμένου ακριβώς να περιορίσει τις διαχειριστικές δαπάνες τους. Οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος βιώνοντας αυτές τις ανακόλουθες αποφάσεις αναρωτιέται: υπάρχει άραγε πυξίδα στην χάραξη της κυβερνητικής πολιτικής, ή μήπως ο ίδιος Υπουργός την μια μέρα παίρνει την μια απόφαση επειδή των πιέζουν οι τοπικοί παράγοντες και την επόμενη μέρα στρίβει το «σκάφος» απ’ την άλλη, επειδή θέλει να εξυπηρετήσει τους ιδιοκτήτες των «κολεγίων»; Υπάρχει πυξίδα σ’ αυτό το σκάφος; Και αν ναι, την χρησιμοποιεί κανείς; Παύλος Σακκάς Αναπληρωτής Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Αθηνών Ειδικός Γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ
  5. ....εγω το ονομαζω "προεκλογικος σχεδιασμος" .-
  6. Πρέπει να ξέρετε ότι το να κάνεις τον μεγαλόψυχο με ξένα κόλλυβα είναι το πιο εύκολο! Το να πάρουν οι πολιτικοί μας την απόφαση να πουλήσουν εξυπηρέτηση στους σεισμόπληκτους φοιτητές, προσφέροντάς τους τζάμπα μεταγραφή, δεν έχει γι' αυτούς κόστος. Το κόστος θα πέσει στους φοιτητές της Ιατρικής Αθηνών. Εκείνοι θα μοιραστούν τα μικροσκόπια και τα αμφιθέατρα, με κάποιους μάλιστα που απέφυγαν τον κάματο των Πανελληνίων. Και αυτό που λέω δεν είναι σχήμα λόγου. Τουλάχιστον στην άσκηση της Ψυχιατρικής που γνωρίζω καλά, ο υπάρχων αριθμός των φοιτητών είναι οριακός. Αν τους ρωτήσετε θα σας πουν ότι στους θαλάμους νοσηλείας στο Αιγινήτειο, τα εξωτερικά ιατρεία, αλλά και στην αίθουσα που κάνουν μάθημα οι φοιτητές, τα πράγματα είναι απαράδεκτα ασφυκτικά. Στην αίθουσα οι καρέκλες είναι ήδη περισσότερες από όσες χωράνε. Οι φοιτητές είναι ήδη περισσότεροι. Αν έρθουν έστω και δύο παραπάνω, θα πρέπει να πάνε κάποιοι φοιτητές στο Δαφνί για άσκηση, όπως παλαιά. Βλέπετε τα μεγάλα λόγια είναι εύκολα. Όσο για την ψυχιατρική, δεν σημαίνει ότι ο ψυχίατρος είναι ένας φιλεύσπλαχνος, ο οποίος δικαιολογεί τα πάντα. Είναι λάθος να νομίζετε ότι έργο του ψυχιάτρου είναι να προσφέρει μια μητρική, προστατευτική αγκαλιά, σε κάθε πονεμένο. Ο σωστός ψυχίατρος υποδεικνύει τις λάθος εκτιμήσεις και ενέργειες, που οδήγησαν στην δυστυχία του ασθενούς. Πρέπει να είναι οξυδερκής και δεικτικός προς τον ασθενή. Δεν χαϊδεύει, αλλά "φωνάζει" και προτρέπει δείχνοντας την κατεύθυνση. Φιλάνθρωπος δεν είναι αυτός που δικαιολογεί τα πάντα και μάλιστα που προσφέρει "βοήθεια" στους αναξιοπαθούντες. Φιλάνθρωπος είναι αυτός που δείχνει στους αδύναμους, τον τρόπο που να γίνουν δυνατοί. Παύλος Σακκάς
  7. Το λάθος του συλλογισμού σας είναι ότι παρόμοιες εξετάσεις επηρεάζουν απόφοιτους εξωτερικού που επιστρέφουν με άδεια ασκήσεως. Ανήκοντας σε έναν διεθνή οργανισμό, αποκτούμε δικαιώματα και υποχρεώσεις και καλώς ή κακώς κάποιοι προνόησαν πριν από εμάς για εμάς θεσπίζοντας νόμους (σχετικά με την ελεύθερη διακίνηση ιατρών επί του προκειμένου). Τα πτυχία αναγνωρίζονται ως ισότιμα ΜΟΝΟ όταν ο απόφοιτος έχει άδεια ασκήσεως από την χώρα προέλευσης του πτυχίου του. Τότε κάθε κράτος-μέλος υποχρεούται να του συμπεριφερθεί ως ημεδαπό. Εφόσον λοιπόν τα αποκτηθέντα σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης επαγγελματικά δικαιώματα έχουν ισχύ σε όλες τις υπόλοιπες, οι εξετάσεις για άδεια ασκήσεως αποτελούν εσωτερικό ζήτημα -της Ελλάδας, στην περίπτωση μας. Ίσως πράγματι καταφέρετε να βάλετε φρένο στον συνωστισμό ή ακόμα και να κάνετε ένα πρώτο "ξεσκαρτάρισμα" ανάμεσα σε Πανελληνιονίκες και μετεγγραφέντες, όπως επιθυμούν πολλοί συνάδελφοι. Μα αν θέλετε πραγματικά να ελέγξετε ή/και να συγκρίνετε απόφοιτους εξωτερικού κι Ελλάδας, προτείνετε εξετάσεις για ειδικότητα. Έχεις δίκαιο. Αυτός είναι ίσως ο μόνος τρόπος να μπουν εξετάσεις χωρίς να υπάρξει νομικά θέμα με την ΕΕ. Εξετάσεις για να κάνουν ειδικότητα σε Ελληνικά νοσοκομεία. Παύλος Σακκάς
  8. 1. Την λύση δεν μπορεί να την δώσει "ένας μοναχικός καβαλάρης". Μπορεί όμως να θέσει προβληματισμούς και να ξυπνήσει βολεμένους, ή μάλλον αυτούς που νομίζουν ότι είναι βολεμένοι, ενώ στην ουσία αυτοί είναι εκείνοι που θα πληρώσουν τον λογαριασμό. Τόσο για την κατάσταση της Σχολής μας, όσο και για τις εγγραφές και τις μεταγραφές φοιτητών, αυτοί που θίγονται ουσιαστικά δεν είναι οι καθηγητές, αλλά οι φοιτητές. Και αυτό που θα περίμενα είναι, αυτοί να πρωτοστατούν στις διαμαρτυρίες και στους αγώνες. Όπως κάναμε εμείς παλιά. Αυτό με κάνει λοιπόν να φωνάζω. Δεν μπορώ να βλέπω φοιτητές να ζητούν περισσότερες εξεταστικές, ΔΕΜΕΝΑ βιβλία (!) και στηθοσκόπια και από την άλλη να μην ενδιαφέρονται για τα μείζονα (ανανέωση προγράμματος σπουδών, σταμάτημα εισαγωγής από τα παράθυρα κ.ά.). Αλλά δεν εξαντλούμαι σε θεωρητικές συζητήσεις καφενείου. Για την βελτίωση της κατάστασης της Σχολής μας: έθεσα υποψηφιότητα για την Προεδρεία, με μεγάλο προσωπικό κόστος. Και το πάλεψα όσο μπορούσα, απέναντι σε οργανωμένα συμφέροντα και δυστυχώς, χωρίς καμία υποστήριξη από τους φοιτητές. 2. Για τις μεταγραφές από τους σεισμόπληκτους, έκανα πρόταση στην τελευταία Γενική Συνέλευση της Σχολής, στις 29/7/09, να λάβει απόφαση ότι σε περίπτωση που οι πολιτικοί μας τους "φορέσουν" νομοθετικά, η Σχολή να δηλώσει ότι δεν αναγνωρίζει κανένα μάθημα που διδάχθηκε στην Ιταλία. Με τον τρόπο αυτό, δεν θα συμφέρει σε όσους είναι από το δεύτερο έτος και άνω. Ας πάνε σε άλλη Ιατρική της Ελλάδας. 3. Για τις εγγραφές χωρίς εξετάσεις για λόγους υγείας, στην ίδια ΓΣ πρότεινα να αξιοποιήσουμε μια παράγραφο του άρθρου που ψηφίζεται, που παρέχει την δυνατότητα στα Τμήματα των ΑΕΙ να καθορίζουν νοσήματα που δεν μπορούν να γίνουν δεκτά λόγω της ιδιαιτερότητας κάθε Τμήματος. Και ακούστε υποκρισία ρουσφετολογική που περιέχει η παράγραφος αυτή: Ειδικά για την ακαδημαϊκή χρονιά 2009-2010, το Τμήμα πρέπει να αποφασίσει μέχρι 30/9! (την στιγμή που οι ΓΣ των Τμημάτων συγκροτούνται αφού αρχίσουν τα μαθήματα, δηλαδή πρακτικά τον Οκτώβριο). Έτσι πρότεινα η Ιατρική να αποφασίσει στην τελευταία ΓΣ του ακαδημαϊκού έτους (29/7), ότι "η άσκηση της Ιατρικής προϋποθέτει την νοητική διαύγεια και την αντοχή στις ψυχοπιεστικές συνθήκες των Πανελληνίων εξετάσεων και επομένως δεν μπορεί να ασκήσει νέους που δεν μπορούν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά σε αυτήν την δοκιμασία". Έτσι η Ιατρική Αθήνας, εκεί που προσβλέπουν οι περισσότεροι, θα είχε κατεβάσει τα ρολά της, σε εισόδους από τα παράθυρα, που πρόθυμα ανοίγουν οι βουλευτές μας. Δυστυχώς και οι δύο προτάσεις μου, δεν υιοθετήθηκαν από την ΓΣ. Οι φοιτητές ούτε καν τοποθετήθηκαν, λες και δεν τους ενδιέφερε το θέμα. Το μόνο θέμα που έθεσαν οι φοιτητές ήταν το αίτημα τους να δοθούν νέα βιβλία και σε όσους έχουν μεταφέρει ένα μάθημα. Και ενώ αυτό είναι δυστυχώς παράνομο, σύμφωνα με τον νέο νόμο που ισχύει και το ανέφερε ο αρμόδιος υπάλληλος, ο Πρόεδρος δήλωσε ότι θα ικανοποιήσει το αίτημα των φοιτητών! Με ποιον τρόπο αλήθεια; Δεν είναι αυτό διαπλοκή; Βλέπετε δεν λέω μόνο λόγια, αλλά κάνω και έργα. Προτείνω τρόπους αντίδρασης στον "ωχαδελφισμό". 4. Όσο για τα αναπάντητα ερωτήματα που λες, δεν νομίζω να έχω αφήσει κάτι. Έχω εκτεθεί όσο κανένας άλλος στην Σχολή μας και δεν ντρέπομαι για τίποτε άλλο παρά για την ανορθογραφία μου. Προφανώς είχα δυσλεξία, αλλά δεν την εκμεταλλεύτηκα όπως άλλοι. Το παλεύω. Αποδέχομαι τον ψόγο και την κριτική σας. Παύλος Σακκάς Αναπληρωτής Καθηγητής
  9. Η ανταλλαγή απόψεων κάνει καλό. Πιστεύω ότι αποτελεί γνώμη των περισσοτέρων φοιτητών ότι οι εξετάσεις για την άσκηση της Ιατρικής είναι η μόνη λύση. Και θα δώσει λύση και στο συνωστισμό για την είσοδο για ειδικότητα. Το θέμα είναι όσοι φοιτητές το πιστεύουν, να κοινοποιήσουν την γνώμη τους στις φοιτητικές παρατάξεις (ακόμα και με emails). Όσον αφορά την Άγκουιλα, ας δείξουμε στους πολιτικούς μας ότι αν θέλουν να κερδίσουν από τους 350 "σεισμοπαθείς", θα χάσουν από τους υπολοίπους "ιθαγενείς". Ας βρείτε τα email των συγκεκριμένων βουλευτών και ας στείλετε ένα γραμματάκι, για να καταλάβουν ότι δεν μπορούν ανέξοδα να ρουσφετολογούν. Παύλος Σακκάς Αναπληρωτής Καθηγητής Ψυχιατρικής
  10. Συνάδελφοι, Σήμερα 26/709 στο ΒΗΜΑ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ, έχω ένα άρθρο γενικά για τα Κολέγια και τα ΑΕΙ εσωτερικού και εξωτερικού. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΕΙ Φτάσαμε και πάλι καλοκαιριάτικα να προσπαθούμε να «τακτοποιήσουμε», με νομοθετικές ρυθμίσεις που θα περάσουν σε κάποιο θερινό τμήμα της Βουλής, το αλαλούμ που επικρατεί στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μετά το Λύκειο, ο κάθε απόφοιτος, ή μάλλον η κάθε Ελληνική οικογένεια, ακολουθεί τον δικό της δρόμο. ΑΕΙ ή ΤΕΙ, του κέντρου ή της περιφέρειας, ΑΕΙ του εξωτερικού, είτε εντός της ΕΕ είτε εκτός, ή τέλος ιδιωτικό ΑΕΙ ή Κολέγιο, του οποίου η έδρα μεν βρίσκεται συνήθως στο εξωτερικό, αλλά οι σπουδές πραγματοποιούνται στην χώρα μας. Σε όλο αυτό το μενού αντιστοιχούν και ποικίλες «χρεώσεις» για τις οικογένειες. Άλλοτε φανερές και άλλοτε κρυφές. Εκείνο όμως που στις περισσότερες φορές είναι τελείως θολό, ή αναφέρεται σε «ψηλά γράμματα» είναι η επαγγελματική εξασφάλιση των αποφοίτων, όλων αυτών των ποικιλώνυμων τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εκεί νομίζω, η Πολιτεία οφείλει να επέμβει. Αντί να εξαντλείται σε αλυσιτελείς αξιολογήσεις τμημάτων, υποδομών, καθηγητών και πτυχίων, που όχι μόνο περίπλοκες και εξαιρετικά δύσκολες αποδεικνύονται, αλλά και οδηγούν σε συγκρούσεις με την κοινοτική νομοθεσία και κάποιες φορές σε κατάφορες αδικίες. Για παράδειγμα στον χώρο της Ιατρικής που γνωρίζω καλά και που υποτίθεται είναι από τους καλύτερα περιγεγραμμένους, είναι άδικο να έχει την ίδια βαρύτητα το πτυχίο ενός επιμελούς φοιτητού της Ιατρικής της Αθήνας και ενός που αποφοίτησε από κάποιο Ιατρικό τμήμα, χώρας πρόσφατου μέλους της ΕΕ, στην οποία αποκαλύφθηκαν κυκλώματα που πουλούσαν πτυχία Ιατρικής. Απάντηση σε αυτό το αλαλούμ μπορεί να δοθεί μόνο με την θεσμοθέτηση διαγωνισμών, για την απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων. Στα πρότυπα των εξετάσεων στις οποίες υποβάλλονται οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, προκειμένου να ενταχθούν στην δημόσια εκπαίδευση, κατοχυρώνοντας έτσι το επαγγελματικό τους δικαίωμα, σε αυτά τα πρότυπα μπορεί να κινηθεί η Κυβέρνηση. Μπορεί να καλέσει τους αναγνωρισμένους επαγγελματικούς συλλόγους, πολλοί από τους οποίους είναι άλλωστε ΝΠΔΔ, όπως ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, το Τεχνικό Επιμελητήριο και άλλους. Να καθορίσουν εξειδικεύσεις επαγγελματικών δικαιωμάτων και αντίστοιχη εξεταστέα ύλη και με την τεχνογνωσία και βοήθεια του ΑΣΕΠ να προκηρύσσονται δυο φορές τον χρόνο εξετάσεις. Επαγγελματικό δικαίωμα θα αποκτά όποιος περάσει την βάση της βαθμολογίας, έχοντας βέβαια προηγουμένως το τυπικό προσόν του «πτυχίου», το οποίο απλά θα του δίνει το δικαίωμα να συμμετέχει στις εξετάσεις. Προτείνω λοιπόν η έμφαση να δοθεί στην διεξαγωγή των πρότυπων αυτών εξετάσεων του ΑΣΕΠ και όχι στην αναζήτηση αξιολογικών κριτηρίων των ποικιλώνυμων σπουδών. Οι επαγγελματικοί σύλλογοι θα μπορέσουν, με αυτόν τον τρόπο να καθορίσουν την δυσκολία με την οποία κάποιος, θα μπορέσει να αποκτήσει τα προσόντα για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος. Για παράδειγμα ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, με τα θέματα που θα καθορίζει και την βαθμολόγηση των γραπτών που θα κάνει, θα επιτρέπει σε όποιους συγκεντρώσουν την βάση, να λάβουν την άδεια άσκησης ιατρικού επαγγέλματος στην Ελλάδα, ασχέτως της προέλευσης και της αξίας του πτυχίου που θα προσκομίζουν οι υποψήφιοι. Επιπλέον στην ειδική αυτή περίπτωση της Ιατρικής, ο βαθμός στις εξετάσεις αυτές, θα μπορούσε να αποτελέσει και κριτήριο προτεραιότητας, για την επιλογή θέσης άσκησης για ειδικότητα, στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας. Αυτό θα έλυνε ένα χρόνιο πρόβλημα των αποφοίτων μας, που μοιράζονται τις θέσεις ειδικότητας, με όλους όσους έχουν πτυχίο από οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ ή έχουν «περάσει» τις εξετάσεις του πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ. Με τον τρόπο αυτό, οι Ελληνικές οικογένειες δεν θα ξοδεύονται άσκοπα, στέλνοντας τους νέους τους σε ποικιλώνυμα ιδρύματα μεταλυκιακής εκπαίδευσης, του εσωτερικού ή του εξωτερικού, για την εξασφάλιση ενός «πτυχίου». Η απόκτηση του «πτυχίου», δεν θα οδηγεί αυτόματα σε εξασφάλιση αντίστοιχων επαγγελματικών δικαιωμάτων. Άρα η επιλογή του εκπαιδευτικού ιδρύματος, θα αποκτήσει και πάλι κυρίαρχο ρόλο στην καριέρα των νέων και δεν θα είναι ένα τυπικό βήμα, στην πορεία για την αγορά εργασίας. Ο νέος προκειμένου να περάσει επιτυχώς στις αυστηρές εξετάσεις για την απόκτηση επαγγελματικής άδειας, θα πρέπει να έχει γνώσεις, που μόνο ένα σοβαρό ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παρέχει. Το παράδειγμα λειτουργεί ήδη στο επίπεδο του Λυκείου στη χώρας μας. Ο νόμος της αγοράς θα επιβραβεύσει τα άξια ΑΕΙ και ΤΕΙ και θα θέσει στο περιθώριο όσα ιδρύματα χορηγούν ένα τυπικό και αναξιόπιστο «πτυχίο». Παύλος Σακκάς Αναπληρωτής Καθηγητής Ψυχιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών Ειδικός Γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ Οι προτάσεις αυτές μπορεί να είναι η μόνη εφαρμόσιμη πρόταση εξόδου από τα αδιέξοδα που προτείνονται από διάφορες πλευρές. Θα ήθελα και την γνώμη εκείνων που τους ενδιαφέρει περισσότερο. Των φοιτητών μας. Όσον αφορά την Λ Άγκουιλα, έχω στείλει ένα άρθρο στην Καθημερινή και αναμένω να το δημοσιεύσει. Πάντως δεν είμαι αισιόδοξος, γιατί και τα δύο μεγάλα κόμματα "χύνουν δάκρυα" για τους σεισμοπαθείς. Το ίδιο δυστυχώς ισχύει και με τις παρατάξεις που εκπροσωπούνται στην ΠΟΣΔΕΠ. Παύλος Σακκάς
  11. Μετά από όλα αυτά, το μόνο που μπορεί να σταματήσει τους πολιτικούς είναι να αντιληφθούν ότι θα έχουν μεγαλύτερο κόστος αν αποδεχθούν τις μεταγραφές. Πρέπει τόσο οι φοιτητές (ΣΦΙΑ) όσο και η Ιατρική Σχολή και γιατί όχι και το Πανεπιστήμιο να πουν ένα ηχηρό ΟΧΙ. Άμεσα, πριν είναι αργά. Παύλος Σακκάς
  12. Συνάδελφοι, επειδή είμαι Ειδικός Γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ, έχω την ευκαιρία να μαθαίνω νωρίς τα σχέδια που κάνουν οι πολιτικοί μας, εις βάρος μας. Κατά πρώτον ετοιμάζονται να ενδώσουν σε πιέσεις των γονέων των φοιτητών της Αγκουίλα. Είτε θα προχωρήσουν σε άμεση μεταγραφή, είτε σε έμμεση, μέσω τάχα μου ανταλλαγής σε πρόγραμμα ERASMUS, για δύο χρόνια... και μετά βλέπουμε. Και ρωτάω, τι δουλειά είχαν Έλληνες φοιτητές στην Αγκουίλα; Μήπως τα Ελληνικά ΑΕΙ δεν είναι καλά και πήγαν εκεί για καλύτερες σπουδές; Μήπως ήθελαν να σπουδάσουν κάποια ειδικότητα που δεν υπάρχει στην Ελλάδα; Προφανώς πήγαν εκεί για να αποκτήσουν πιο εύκολα, χωρίς τον κάματο των Πανελληνίων, ένα πτυχίο και να έρθουν εδώ να πάρουν μια θέση εργασίας, από τους δικούς μας φοιτητές. Γιατί θα πρέπει λοιπόν να τους δώσουμε θέση στα μικροσκόπια, που ήδη μοιράζονται οι φοιτητές μας και δηλώνουμε ότι δεν επαρκούν. Εξάλλου κάθε χρόνο η Σχολή μας δηλώνει ότι μπορεί να ασκήσει λιγότερους φοιτητές, από αυτούς που τελικά μας υποχρεώνει το Υπουργείο να πάρουμε. Οι πολιτικοί δυστυχώς έχουν μάθει να παίζουν μικροπολιτικά παιχνίδια, διαγκωνιζόμενοι, ποιος πρώτος να εξυπηρετήσει "τα καημένα τα παιδιά", για να πάρει λίγους ψήφους. Πρέπει να τους δείξουμε ότι αν θέλουν εκείνες τις ψήφους, θα χάσουν τις δικές μας. Κατά δεύτερον καταθέτουν καλοκαιριάτικα νομοσχέδιο για τα ΤΕΙ. Και εκεί περιέχουν άρθρο που επαναφέρει τις Εισαγωγές σε ΑΕΙ, χωρίς εξετάσεις για λόγους υγείας! Το μέγα ρουσφέτι. Ότι αρρώστια θέλεις, που θα ελέγχεται με τρόπο που ο Υπουργός θα περιλάβει σε Υπουργική απόφαση. Όπως καταλαβαίνετε θα γίνει όργιο ρουσφετιών και διαπλοκής πολιτικών και γιατρών. Ως πότε σε αυτήν την χώρα να μην εφαρμόζεται ο Νόμος της αποκλειστικής εισαγωγής ΜΟΝΟ με Πανελλήνιες εξετάσεις. Τίποτε άλλο. Καμία χαριστική έγγραφή και μεταγραφή. Παύλος Σακκάς Αναπληρωτής Καθηγητής
  13. Το νόημα δεν είναι να ξεκινήσουμε μια δικαστική διαδικασία αμφισβήτησης, αλλά ένα κίνημα φοιτητών, που θα υπερασπίζονται τις ελευθερίες τους, έναντι των οποιονδήποτε αυτόκλητων σωτήρων φοιτητοπατέρων. Μια ομάδα με πολλά μέλη και άρα υπολογίσιμη και σεβαστή από όλους. Μια ομάδα ίσως οργανωμένη γύρω από ένα blog, που θα επικοινωνεί μεταξύ της και θα κινητοποιεί τα μέλη της όπου χρειάζεται. Εγώ δηλώνω από τώρα την ένθερμη υποστήριξή μου και την συμμετοχή μου. Παύλος Σακκάς
  14. Το νόημα δεν είναι να ξεκινήσουμε μια δικαστική διαδικασία αμφισβήτησης, αλλά ένα κίνημα φοιτητών, που θα υπερασπίζονται τις ελευθερίες τους, έναντι των οποιονδήποτε αυτόκλητων σωτήρων φοιτητοπατέρων. Μια ομάδα με πολλά μέλη και άρα υπολογίσιμη και σεβαστή από όλους. Μια ομάδα ίσως οργανωμένη γύρω από ένα blog, που θα επικοινωνεί μεταξύ της και θα κινητοποιεί τα μέλη της όπου χρειάζεται. Εγώ δηλώνω από τώρα την ένθερμη υποστήριξή μου και την συμμετοχή μου. Παύλος Σακκάς
×
×
  • Δημιουργία νέας...