Jump to content

typakos

Prominent Members
  • Content Count

    176
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About typakos

  • Rank
    Ιατρός (επίπεδο V)

Πληροφορίες προφίλ

  • Sex
    Male
  1. http://www.makthes.gr/news/reportage/109830/ Εδώ και πέντε χρόνια είναι καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι με σοβαρή νοητική και κινητική αναπηρία. Η αμέλεια δύο γιατρών του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών του νοσοκομείου «Γ. Παπανικολάου» τον καταδίκασε να ζει μια ζωή που δεν την επέλεξε, που δεν τη φανταζόταν. Έχοντας πλέον μη αναστρέψιμη σοβαρή κινητική και νοητική αναπηρία, είναι αναγκασμένος να περάσει την υπόλοιπη ζωή του στο αναπηρικό καροτσάκι, χωρίς να μπορεί να προσφέρει τίποτε στη γυναίκα του και τα δυο παιδιά του, οι οποίοι με αγάπη και τεράστια προσπάθεια τον κρατούν στην ζωή. Ήταν ένα υγιέστατο άτομο, με ισχυρή προσωπικότητα, ιδιαίτερα αγαπητό στους οικογενειακούς, φιλικούς και επαγγελματικούς κύκλους του. Πρόκειται για τον 59χρονο σήμερα Θ.Γ., ο οποίος στις 20 Νοεμβρίου του 2008 διακομίστηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου» με έντονα συμπτώματα «οξείας χειρουργικής κοιλίας». Σύμφωνα με την οικογένειά του, ο πόνος, στον οποίο ήταν πάντα πολύ ανθεκτικός, τον είχε λυγίσει, ζητούσε απεγνωσμένα βοήθεια, ενώ και η όψη του μαρτυρούσε ότι αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα. Οι γιατροί, όμως, που εφημέρευαν εκείνη την ημέρα δεν έδωσαν τη δέουσα σημασία ούτε προχώρησαν στη διενέργεια των αναγκαίων ιατρικών πράξεων κι εξετάσεων. Μάταια η σύζυγός του προσπαθούσε να πει στους γιατρούς ότι κάτι δεν πάει καλά, κάτι πρέπει να τους έχει ξεφύγει. Εκείνοι όμως την αγνόησαν. Από τότε άρχισε ο Γολγοθάς τους. Όπως επισημαίνει η οικογένεια, εξαιτίας της αμέλειας των γιατρών, ο ασθενής υπέστη τελικά υποξική ισχαιμική εγκεφαλοπάθεια και παρέμεινε σε κωματώδη κατάσταση επί τρεις μήνες στο νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου». Στη συνέχεια, νοσηλεύτηκε για εννέα μήνες σε ειδικό κέντρο νευροαποκατάστασης της Γερμανίας και κατόπιν νοσηλεύτηκε για δώδεκα μήνες σε κέντρο αποκατάστασης της Θεσσαλονίκης. Η ζωή όλων ανατράπηκε για πάντα. Καθημερινά δίνουν τοn δικό τους αγώνα με φοβερή αξιοπρέπεια και, παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια που συναντούν, αντλούν τεράστια ψυχική δύναμη ο ένας από τον άλλον, για να μπορέσουν να φροντίσουν και να στηρίξουν τον δικό τους άνθρωπο, που ξαφνικά βρέθηκε καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι, σωματικά και νοητικά ανάπηρος. Δικαίωση από τα δικαστήρια Η απόφαση της οικογένειας να προσφύγει στη δικαιοσύνη σε βάρος των γιατρών δεν ήταν εύκολη. Πολλοί προσπάθησαν να τους αποτρέψουν, λέγοντάς τους ότι δύσκολα κερδίζονται τέτοιες δίκες, καθώς πάντα οι συνάδελφοι των κατηγορουμένων τούς στηρίζουν. Τελικά πήραν τη γενναία απόφαση και τόλμησαν. Κατά τη διάρκεια της εκδίκασης της υπόθεσης άκουσαν πολλά, αλλά δεν λύγισαν. Και η δικαίωση ήρθε. Έστω η ηθική. Έπειτα από τριήμερη εκδίκαση στο α’ μονομελές πλημμελειοδικείο της Θεσσαλονίκης, το δικαστήριο απεφάνθη ότι ο ασθενής δεν έτυχε ούτε της προσήκουσας ιατρικής παρακολούθησης ούτε της έγκαιρης διενέργειας απαραίτητων ιατρικών πράξεων και εξετάσεων από τον ιατρό ειδικό παθολόγο τότε αναπληρωτή διευθυντή ΕΣΥ και υπεύθυνο στα επείγοντα περιστατικά της α’ παθολογικής κλινικής και τον ειδικευόμενο ιατρό χειρουργικής εφημερεύοντα στα επείγοντα περιστατικά της δ’ χειρουργικής κλινικής του νοσοκομείου «Γ. Παπανικολάου». Μάλιστα, με απόφαση του α’ μονομελούς πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης και τη σύμφωνη πρόταση του εισαγγελέα, οι δύο γιατροί κρίθηκαν ένοχοι για πρόκληση σωματικής βλάβης από αμέλεια. Στον ειδικό γιατρό επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 12 μηνών και στον ειδικευόμενο ποινή φυλάκισης 6 μηνών. Για την οικογένεια του ασθενούς δεν αλλάζει κάτι στην πράξη, καθώς ο δικός τους άνθρωπος δεν θα είναι ποτέ όπως πριν. Ωστόσο, η απόφαση αυτή αποτελεί για τους ίδιους ένα βήμα, για να κινητοποιήσει κι άλλους ανθρώπους, που κάποια στιγμή βρέθηκαν στην ίδια θέση με την οικογένεια, αλλά φοβήθηκαν να καταγγείλουν το περιστατικό και να προσφύγουν στην δικαιοσύνη. Πρωτοποριακή απόφαση Σύμφωνα με τους δικηγόρους της πολιτικής αγωγής πρόκειται για μία πρωτοποριακή δικαστική απόφαση στο θέμα της ευθύνης όχι μόνο των ειδικών γιατρών αλλά κυρίως των ειδικευόμενων σε εφημερίες. Συγκεκριμένα, η απόφαση οριοθετεί την απόλυτη ευθύνη του ειδικού γιατρού για προσεκτική και επισταμένη εξέταση του κάθε ασθενούς στα Επείγοντα Περιστατικά και την άμεση διενέργεια όλων των αναγκαίων εξετάσεων με σκοπό την έγκαιρη διάγνωση. Σχετικά με την ευθύνη του ειδικευόμενου γιατρού, αυτή θεμελιώθηκε κυρίως στο ότι αυτός δεν ειδοποίησε άμεσα τους εφημερεύοντες ειδικούς γιατρούς χειρουργούς για να επιληφθούν εκείνοι του ασθενούς, με αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος που οδήγησε στην απώλεια όλου του αίματός του, στην καταπληξία του και σε σοβαρότατες εγκεφαλικές βλάβες που είναι μη αναστρέψιμες. Όπως τονίζουν οι δικηγόροι της πολιτικής αγωγής, η απόφαση του δικαστηρίου κατέρριψε τον μύθο που οι γιατροί προσπαθούν να συντηρήσουν και υποστηρίχτηκε ακόμα και μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου από καθηγητές της Ιατρικής, ότι δηλαδή τα ιατρικά λάθη συγχωρούνται στα Επείγοντα λόγω της βιασύνης, του μεγάλου αριθμού των περιστατικών και της έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού. Αυτό που προέχει κατά την απόφαση του δικαστηρίου είναι το απόλυτο και ιερό δικαίωμα του ασθενούς για έγκαιρη και αποτελεσματική νοσηλεία του προς αποτροπή τραγικών συνεπειών.
  2. Διαπιστώσεις και προβληματισμοί από την ημερίδα για τα ηλεκτρονικά πανεπιστημιακά συγγράμματα
  3. Είναι η Χρυσή Αυγή νεοναζί? Χέζουν οι αρκούδες στο δάσος ?
  4. typakos

    Dap machine

    τράτζικ !!!
  5. Αποσύρθηκε η ρύθμιση για την μετατροπή της ΕΣΔΥ σε ΑΕΙ Απέσυρε ο υπουργός Υγείας κ. Αν. Λοβέρδος την νομοθετική ρύθμιση για την ανωτατοποίηση της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, λόγω των αντιδράσεων της ΝΔ, αλλά και των υπολοίπων κομμάτων, αλλά θα την επαναφέρει τις προσεχείς ημέρες, όπως δήλωσε, με την τακτική νομοθετική διαδικασία. Έτσι, απέσυρε τα 12 άρθρα που έχουν ενταχθεί στον εφαρμοστικό νόμο της αρμοδιότητάς του και αφορούν την μετατροπή της ΕΣΔΥ σε ΑΕΙ, με την δυνατότητα να δίνει μεταπτυχιακά και διδακτορικά κατ’ αναλογίαν με τα ισχύοντα στα ΑΕΙ και επιπλέον να μπορεί να κάνει και έρευνα. Όπως εξήγησε, απαντώντας στις επικρίσεις που δέχθηκε, «τα επίμαχα άρθρα δεν αποσύρονται γιατί δεν τα πιστεύουμε». Και κατηγόρησε όσους αντιδρούν ότι έτσι «καθυστερούν μια σχολή που έπρεπε να δουλέψει από τον Σεπτέμβριο», αλλά όπως δήλωσε «δεν θα καμφθούμε». Και έκανε γνωστό ότι την προσεχή Τρίτη θα τα επαναφέρει με την τακτική νομοθετική διαδικασία. Από την πλευρά τους τα κόμματα που αντέδρασαν επικαλέστηκαν το επιχείρημα ότι η ρύθμιση αυτή δεν εμπίπτει στα προαπαιτούμενα του μνημονίου και ως εκ τούτου δεν έχει θέση στον εφαρμοστικό νόμο ο οποίος εισήχθη με την μορφή του επείγοντος. Ο κ. Λοβέρδος επικαλέστηκε την καθυστέρηση που υπάρχει από την μη λειτουργία της σχολής και υπερασπίστηκε την πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, η οποία εντάχθηκε στο επίμαχο νομοθέτημα, για την μετατροπή της ΕΣΔΥ σε πανεπιστημιακή σχολή.
  6. Τι χάνουν τα 200.000 θύματα των ειδικών μισθολογίων Περισσότερο από 15% περικόπτονται εκ νέου οι µισθοί των γιατρών του Εθνικού Συστήµατος Υγείας αφού η νέα περικοπή έρχεται να προστεθεί στην προηγούµενη κατά 20% περικοπή των µισθών των νοσοκοµειακών γιατρών, που έφεραν το πρώτο Μνηµόνιο και το Μεσοπρόθεσµο. «Η περικοπή του ειδικού µισθολογίου των γιατρών µάς εξαθλιώνει», επισηµαίνει ο ∆ηµήτρης Βαρνάβας, πρόεδρος της Οµοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκοµειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ). Μεσοσταθµικά -µε τις αναβαθµίσεις που είχαν γίνει µαζικά επί υπουργίας Αβραµόπουλου, µε αποτέλεσµα να υπάρχει ένας αρκετά µεγάλος αριθµός διευθυντών στο ΕΣΥ- έχουµε µείωση της τάξης του 17% στις βασικές αποδοχές των γιατρών. To ειδικό ιατρικό µισθολόγιο των γιατρών στη χώρα µας σε σχέση µε τα µισθολόγια των γιατρών στις υπόλοιπες χώρες-µέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης κυµαίνεται περίπου στο µισό, αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ. «Συνεπώς», προσθέτει, «η τρόικα συστήνει ειδικές αποδοχές για τους Ελληνες γιατρούς 50% χαµηλότερες από αυτές των Ευρωπαίων γιατρών, απαξιώνοντας το ιατρικό έργο. Μέχρι τώρα είχαµε την πολύ σηµαντική µείωση της τάξης του 20%, µε τις περικοπές και την απώλεια των 13ου και 14ου µισθών. Η νέα περικοπή ρίχνει τα µισθολόγια ανθρώπων που έχουν ζωές στα χέρια τους, εκτός από σπουδές ετών, στα Τάρταρα». Οι περικοπές δεν σταµατούν εδώ, καθώς µειώνεται κατά 17% το ωροµίσθιο υπερωρίας του νοσοκοµειακού γιατρού. Κι αυτό µε τρόπο οριζόντιο, ρίχνοντας την αµοιβή για κάθε ώρα υπερωρίας κάτω από τα 5 ευρώ!
  7. Με δωρεάν συγγράμματα, χωρίς πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες
  8. η ρύθμιση που προέβλεπε ότι η συνταγογράφηση θα γίνεται με βάση τη δραστική ουσία απέσυρε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιώργος Κουτρουμάνης, από το νομοσχέδιο για την κοινωνική επιχειρηματικότητα. Αφορμή υπήρξε η πρόοδος που σημειώθηκε κατά τις διαβουλεύσεις του υπουργού με τους εκπροσώπους της φαρμακοβιομηχανίας, που συμφώνησαν να καταβάλουν 262 εκατ. ευρώ rebate (σ.σ.: έκπτωση-επιστροφή) μέχρι το τέλος του χρόνου. Η ρύθμιση θα συζητηθεί διεξοδικότερα στην Υποεπιτροπή Φαρμάκου της Βουλής. Στην πολυ-τροπολογία προστέθηκε η πρόβλεψη για παροχές ασθένειας σε είδος από το ΙΚΑ-ΤΕΑΜ προς τους εργαζόμενους στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας και την «Εταιρεία Τροχαίου Υλικού Ελλάδος», καθώς και στα μέλη των οικογενειών τους, χωρίς την προϋπόθεση συμπλήρωσης ημερών ασφάλισης. Η 66σέλιδη τροπολογία υπερψηφίστηκε μόνο από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, με την αντιπολίτευση να ζητάει την απόσυρσή της. Παράλληλα, το νομοσχέδιο για την κοινωνική επιχειρηματικότητα υπερψηφίστηκε σήμερα και επί των άρθρων.
  9. http://www.tovima.gr/society/article/?aid=419717&h1=true Κουτρουμάνης: Μόνο αν υπάρξει συμφωνία θα αποσύρει την τροπολογία για τις δραστικές ουσίες Διορία έως την Πέμπτη να απαντήσουν αν δέχονται το κλιμακωτό rebate, ανάλογα με την τιμή, στα φάρμακα έδωσε το βράδυ της Τετάρτης στους εκπροσώπους των φαρμακευτικών εταιρειών ο υπουργός Εργασίας κ. Γ. Κουτρουμάνης. Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού στο BHMAonline, με την εφαρμογή του κλιμακωτού rebate εξασφαλίζεται ποσό από τη φαρμακευτική δαπάνη ισοδύναμο με αυτό που θα εξοικονομούσε το κράτος από τη συνταγογράφηση φαρμάκων με βάση τη δραστική ουσία. «Είναι μέτρο που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα», τονίζει, διευκρινίζοντας ότι σε αρκετά ακριβά φάρμακα τα οποία δεν έχουν αντίγραφα ακόμη κι αν ο γιατρός έγραφε τη δραστική ουσία ο ασθενής θα αγόραζε το πρωτότυπο. Προσθέτει ωστόσο, ότι η τροπολογία που επιτρέπει τη συνταγογράφηση φαρμάκων με βάση την δραστική ουσία έχει κατατεθεί στη Βουλή και θα αποσυρθεί μόνο εάν οι εκπρόσωποι των εταιρειών συμφωνήσουν με τις εκπτώσεις που τους προτείνει η ηγεσία του υπουργείου. Νωρίτερα, ο υπουργός Εργασίας μιλώντας στη Βουλή ανέφερε ότι με βάση τον προγραμματισμό που έχουν κάνει μέχρι τέλος του χρόνου τα Ταμεία θα δαπανήσουν 3,4 δισ. ευρώ για φαρμακευτική δαπάνη αντί 5,2 δισ. ευρώ το 2009. Έχουμε απόκλιση 250 εκ. ευρώ. «Είναι το rebate που δεν αποδόθηκε από το 2006 έως το 2008. Δεν φέρνουμε τη ρύθμιση για την δραστική ουσία για να πιέσουμε ή για να τους τιμωρήσουμε. Είμαστε υποχρεωμένοι να πάρουμε κάθε μετρο για να διασφαλίσουμε ότι η φαρμακευτική δαπάνη δεν θα υπερβεί όριο. Αλλιώς θα είχαμε περικοπές παροχών. Αν δεν είχαμε μειώσει φαρμακευτική δαπάνη 1,5 δις θα ειχαμε μείωση σε συντάξεις κατά 8%. Δεν θα κανουμε πίσω σε αυτό η κάθε πλευρά θα αναλάβει τις ευθύνες της», σημείωσε. Τόνισε ότι «στην περίπτωση που οι φαρμακευτικές εταιρείες δεν αναλάβουν τις ευθύνες τους θα εμείνουμε στην τροπολογία. Αν όμως συμφωνήσουν στο κλιμακωτό rebate, ανάλογα με την τιμή του φαρμάκου, που θα προτείνουμε θα την αποσύρουμε».
  10. το πραγμα παει καπως ετσι: Διοικητικες συγχωνευσεις νοσοκομειων - συγχωνευσεις κλινικων - μετακινησεις γιατρων - μειωση αριθμου κλινων - μειωση αριθμου ειδικευομενων - νεο νομοσχεδιο για τις εξετασεις για ειδικοτητα (το πιθανοτερο τον Σεπτεμβριο).
  11. Με λάθος στοιχεία έγινε η αναδιάταξη του ΕΣΥ Αυτό αποδεικνύεται από την τελική πρόταση του υπουργείου για την αναδιάταξη των μονάδων υγείας της χώρας, η οποία είναι γεμάτη λανθασμένα νούμερα για το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, τις κλίνες που λειτουργούν και τις χειρουργικές πράξεις που διενεργούνται ανά νοσοκομείο, αλλά και την τωρινή πληρότητά τους. Επιπλέον, στοιχεία του… παρελθόντος χρησιμοποιούνται αναφορικά και με τα πληθυσμιακά δεδομένα, αφού το υπουργείο βασίζεται στην απογραφή του 2001 και όχι σε αυτήν του 2011. Αναξιόπιστα και πλασματικά στοιχεία Απογοητευμένοι εμφανίζονται γιατροί και εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία και καταγγέλλουν την ηγεσία του υπουργείου Υγείας για το ότι βασίστηκε σε μη αξιόπιστα, ή και πλασματικά, στοιχεία, ενώ δεν μπήκε καν στον κόπο να ζητήσει ενημέρωση από τις διοικήσεις των νοσοκομείων ούτε να πραγματοποιήσει επί τόπου επισκέψεις στα νοσηλευτικά ιδρύματα, προκειμένου να διαπιστώσει από κοντά τους πραγματικούς αριθμούς. «Υπάρχουν προχειρότητες και λάθη στα στοιχεία που αναφέρονται στην τελική πρόταση του υπουργείου Υγείας για την αναδιάταξη των μονάδων υγείας. Αυτό αποδεικνύει τη βιασύνη με την οποία έγινε η πρόταση, αφού δεν χρησιμοποιήθηκαν επικαιροποιημένα στοιχεία. Εμείς, ως ομοσπονδία εργαζομένων, συμφωνούμε με την αναδιάταξη των κλινών των δημόσιων νοσοκομείων, με στόχο την ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των ασθενών, αλλά διαφωνούμε με τη συρρίκνωσή τους», δηλώνει στη «Μ» ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) Πέτρος Κετικίδης. Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ) κάνει λόγο για απίστευτη προχειρότητα και αθλιότητα της ομάδας του υπουργείου Υγείας που συνέταξε τη συγκεκριμένη πρόταση και ζητά από τους συναδέλφους της να καταθέσουν τις παρατηρήσεις τους. Τα σχόλια Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα σχόλια που κάνουν γιατροί και εργαζόμενοι στην ιστοσελίδα του υπουργείου Υγείας σχετικά με τις ασάφειες και τα λάθη τής πρότασης για την αναδιάταξη των μονάδων υγείας του ΕΣΥ. Ενδεικτικά, η «Μ» παρουσιάζει κάποια από αυτά, τα οποία αφορούν τη Βόρεια Ελλάδα: - «Προτείνονται συγχωνεύσεις στις ογκολογικές κλινικές του Θεαγενείου. Πώς είναι δυνατόν να συγχωνεύονται κλινικές με πληρότητες πάνω από 80%; Διότι τα νούμερα που παραθέτονται είναι κατώτερα από τα πραγματικά. Αν αφαιρεθούν τα κενά κρεβάτια τα Σαββατοκύριακα (που δεν γίνονται θεραπείες), η πληρότητα υπολογίζεται σχεδόν σε 100%. Έχει αναρωτηθεί ο συντάκτης των προτάσεων πώς θα εξυπηρετηθεί όλος αυτός ο όγκος ασθενών σε ένα ειδικό νοσοκομείο, όπως το Θεαγένειο της Θεσσαλονίκης;» (1 Ιουλίου 2011, 19:54, Μαρία Σ.) - «Στον πίνακα 5 αναφέρονται ως υπηρετούντες οφθαλμίατροι στο νοσοκομείο Κιλκίς 7 γιατροί, τη στιγμή που υπάρχουν 2 ειδικοί και 2 ειδικευόμενοι οφθαλμίατροι. Μάλλον ο συντάκτης έχει αστιγματισμό και μπέρδεψε το 2 με το 7...» (1 Ιουλίου 2011, 21:21, Χρήστος Σ.) - «Στην Α΄ ΜΕΘ του Παπανικολάου εργάζονται 10 γιατροί και όχι 14. Ποιοι δίνουν αυτά τα στοιχεία; Ελπίζω οι αποφάσεις για τις αλλαγές να μην πάρθηκαν με βάση τόσο ‘αξιόπιστα’ στοιχεία» (1 Ιουλίου 2011, 21:54, Μίλλυ Μπιτζάνη, διευθύντρια Α΄ ΜΕΘ Γ. Παπανικολάου) - «Στις προτάσεις του υπουργείου υπάρχουν λάθη. Αναφέρει η πρόταση ότι μία από τις Β΄ και Γ΄ μαιευτικές κλινικές στη Θεσσαλονίκη θα μεταφερθεί στο Παπανικολάου και πως η Δ΄ κλινική θα μεταφερθεί στο Παπαγεωργίου. Σε άλλο σημείο αναφέρει πως στο ΑΧΕΠΑ θα μεταφερθεί μία κλινική από το Ιπποκράτειο. Επομένως, 2 στο Παπαγεωργίου (, 1 στο Παπανικολάου, 1 στο ΑΧΕΠΑ και καμία στο Ιπποκράτειο! Μήπως εννοεί 1 στο ΑΧΕΠΑ, 1 στο Παπανικολάου και παραμονή μίας στο Ιπποκράτειο; Ας διορθωθεί το λάθος, που μόνο σύγχυση προκαλεί...» (2 Ιουλίου 2011, 00:27, Α.Κ., επιμελητής ΕΣΥ). - «Θέλω να μεταφέρω την ανησυχία των εργαζομένων στο πρώην νοσοκομείο ΙΚΑ Θεσσαλονίκης, που ενσωματώθηκε στον Άγιο Παύλο, αλλά θα συνεχίσει να λειτουργεί τουλάχιστον ως τον Απρίλιο του 2012 στο κτίριο Παναγία, ιδιοκτησίας Εuromedica, ως παράρτημα. Κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει με τους γιατρούς που έκαναν ή θέλουν να κάνουν αίτηση για λήψη ειδικότητας, καθώς το νοσοκομείο Β΄ ΙΚΑ έχει ‘εξαφανιστεί’ στα χαρτιά, αλλά στην πράξη λειτουργεί κανονικά, χωρίς όμως εισροή νέων ειδικευόμενων. Επίσης, πληροφορηθήκαμε ότι επίκειται η άμεση κατάρτιση νέου οργανισμού του ενοποιημένου νοσοκομείου και πως ταυτόχρονα απαιτούνται συνενώσεις, συμπτύξεις και μεταφορές κλινικών. Για παράδειγμα, ακούγεται η μεταφορά της καρδιολογικής κλινικής σε άλλο νοσοκομείο της πόλης. Μπορεί όμως το νοσοκομείο μας, με χειρουργημένους, με νεφροπαθείς κλπ., να μένει χωρίς την υποστήριξη καρδιολογικής κλινικής και στεφανιαίας μονάδας; (2 Ιουλίου 2011, 01:11, Κωνσταντίνος Φλωρίδης, βιολόγος, μέλος του επιστημονικού συμβουλίου του νοσοκομείου Παναγία) - «Στον πίνακα 5.3, με τίτλο ‘Συνενώσεις κλινικών στην 3η ΔΥΠε’, το νοσοκομείο Γ. Γεννηματάς στερείται παθολογικής κλινικής, ενώ ο παθολογικός τομέας έχει 70 κλίνες απροσδιόριστης προέλευσης. Η αλήθεια είναι ότι το νοσοκομείο διαθέτει μία παθολογική κλινική με 37 κρεβάτια και με 6 ειδικούς παθολόγους και 18 ειδικευόμενους, οι οποίοι σταδιακά θα μειωθούν σε 9, καθότι η μία από τις δύο παθολογικές κλινικές καταργήθηκε προ πενταετίας, για να γίνει η καρδιολογική κλινική. Σημειωτέον ότι η μία παθολογική κλινική κάνει 8 γενικές εφημερίες τον μήνα, ενώ οι άλλες παθολογικές κλινικές των νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης κάνουν από 4, με εξαίρεση την μία παθολογική κλινική του νοσοκομείου Αγ. Παύλος που κάνει και αυτή 8. Επίσης, σύμφωνα με το σχέδιο, το νοσοκομείο μας δεν θα διαθέτει χειρουργική κλινική, ούτε καρδιολογική, ούτε ΜΑΦ, και θα συμμετέχει στο σύστημα εφημεριών της πόλης με σύμμαχο εν έτει 2011 την τύχη μας. Αν έτσι πάει το πράγμα της αναδιάταξης των μονάδων του ΕΣΥ, τότε καλύτερα να το καταργήσετε (το ΕΣΥ εννοώ) και να πείτε στον κόσμο να ‘ξηλωθεί’ για να πάει στην ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ή να πεθάνει»( 4 Ιουλίου 2011, 14:24, Παναγιώτης Τσόλκας, ιατρός ΕΣΥ) «Μαργαριτάρια» του υπουργείου 1. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του νοσοκομείου Κιλκίς, όπου, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υγείας, υπηρετούν επτά οφθαλμίατροι, τη στιγμή που στην πραγματικότητα υπηρετούν μόνο δύο ειδικοί και δύο ειδικευόμενοι. 2. Ανάλογα αναξιόπιστα στοιχεία αναφέρονται στην τελική πρόταση του υπουργείου Υγείας και για τη μονάδα μεσογειακής αναιμίας που λειτουργεί στο νοσοκομείο Άγιος Παύλος της Θεσσαλονίκης, όπου εργάζονται μόνο δύο γιατροί (μία παιδίατρος και μία αιματολόγος, η οποία εφημερεύει στην παθολογική κλινική) και όχι εννέα. Μάλιστα, το νοσηλευτικό προσωπικό που απασχολείται είναι μόνο μία νοσηλεύτρια και επικουρικά απασχολείται νοσηλευτικό προσωπικό από την αιμοδοσία, με την οποία συστεγάζεται. 3. Μπάχαλο, όμως, φαίνεται ότι έχουν προκαλέσει τα λανθασμένα στοιχεία που παρουσιάζει το υπουργείο Υγείας αναφορικά με τον αριθμό των κλινών σε μονάδες εντατικής θεραπείας και μονάδες αυξημένης φροντίδας, καθώς και με το ποσοστό κάλυψης των κλινών αυτών. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Α΄ ΜΕΘ του νοσοκομείου Παπανικολάου, όπου ο υπολογισμός της πληρότητάς της έγινε με βάση τις 19 κλίνες, ενώ η ΜΕΘ λειτουργεί εδώ και τέσσερα χρόνια με 15 κλίνες, εξαιτίας της έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού και τεχνολογικού εξοπλισμού. Συνεπώς, η πραγματική πληρότητα της Α΄ ΜΕΘ είναι 75% και όχι 47%. 4. Αντίστοιχα, λανθασμένο είναι και το ποσοστό κάλυψης (30%) που αναφέρεται στα στοιχεία του υπουργείου Υγείας για τη μονάδα μεσογειακής αναιμίας του νοσοκομείου Άγιος Παύλος, αφού δεν λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι η μονάδα λειτουργεί μόνο τις καθημερινές και όχι τις αργίες. Συνεπώς, υπολογίζοντας τον παράγοντα αυτόν, το ποσοστό κάλυψης ανέρχεται, και ίσως υπερβαίνει, το 50%. Εάν, λοιπόν, μειωθούν σε τέσσερις από οκτώ που είναι σήμερα οι κλίνες, τότε το ποσοστό κάλυψης ίσως να υπερβαίνει και το 100%, και θα είναι αδύνατη η λειτουργία τους με τα μισά κρεβάτια.
  12. Κλείνουν 1.951 κλίνες στη Βόρεια Ελλάδα Νοσοκομεία με κοινή διοίκηση, κατάργηση κλινών, κλείσιμο νοσοκομείων και αλλαγή χρήσης νοσηλευτικών ιδρυμάτων περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, η τελική πρόταση του υπουργείου Υγείας για την αναδιάταξη των μονάδων του Εθνικού Συστήματος Υγείας στην Βόρεια Ελλάδα. Η πρόταση αυτή εγκρίθηκε πριν από λίγες ημέρες στο Κεντρικό Συμβούλιο Υγειονομικών Περιφερειών (ΚΕΣΥΠΕ) και από χθες έως τις 17 Ιουλίου είναι σε διαβούλευση. Όσον αφορά τα νοσοκομεία της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας, κοινή διοίκηση θα έχουν ο “Άγιος Παύλος” με το Β’ ΙΚΑ “Παναγία” και το νοσοκομείο Κιλκίς με το νοσοκομείο Γουμένισσας, ενώ το γενικό νοσοκομείο Χαλκιδικής θα παραμείνει ως έχει, με τη διαφορά ότι θα συνεργάζεται με το νοσοκομείο “Άγιος Παύλος” της Θεσσαλονίκης. Επίσης, συνδιοίκηση και διασύνδεση θα έχει το πανεπιστημιακό νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης με το γενικό νοσοκομείο Διδυμοτείχου. Για τα νοσοκομεία που ανήκουν στην αρμοδιότητα της 3ης Υγειονομικής Περιφέρειας προβλέπεται συνδιοίκηση και διασύνδεση του νοσοκομείου “Γ. Γεννηματάς” με το νοσοκομείο “Άγιος Δημήτριος” και του νοσοκομείου “Παπανικολάου” με το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, για το οποίο, όμως, προτείνεται το κλείσιμό του. Επίσης, προβλέπεται συνδιοίκηση του Μαμάτσειου νοσοκομείου Κοζάνης με το Μποδοσάκειο νοσοκομείο Πτολεμαΐδας, του νοσοκομείου Βέροιας με το νοσοκομείο Νάουσας, του νοσοκομείου Έδεσσας με το νοσοκομείο των Γιαννιτσών και του νοσοκομείου Κατερίνης με το Ψυχιατρικό νοσοκομείο Πέτρας Ολύμπου, για το οποίο επίσης προτείνεται το κλείσιμό του. Σύμφωνα με την τελική πρόταση του υπουργείου, καταργούνται το νοσοκομείο Ειδικών Παθήσεων και το νοσοκομείο Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων. Το πρώτο μετατρέπεται σε πλήρες κέντρο αίματος για τη Θεσσαλονίκη και προτείνεται να υπαχθεί στο “Ιπποκράτειο” νοσοκομείο, ενώ το δεύτερο μετατρέπεται σε πλήρες κέντρο υγείας αστικού τύπου και προτείνεται να υπαχθεί στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο “ΑΧΕΠΑ”. Συνενώσεις κλινικών Σύμφωνα με την τελική πρόταση του υπουργείου Υγείας, προβλέπονται και συνενώσεις κλινικών για τα νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας, ενώ υπολογίζεται ότι θα κλείσουν συνολικά 1.951 κλίνες. Συγκεκριμένα, για τα νοσοκομεία που ανήκουν στην αρμοδιότητα της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας, οι οργανικές κλίνες ανέρχονται συνολικά σε 5.840, από τις οποίες είναι αναπτυγμένες 4.785 και το ποσοστό κάλυψής τους φτάνει κατά μέσο όρο το 61%, και οι γιατροί που εργάζονται σε 3.311. Οι προτεινόμενες νέες κλίνες θα είναι 4.286 και το ποσοστό κάλυψής τους εκτιμάται ότι θα φτάσει το 72%. Ο αριθμός των γιατρών θα μειωθεί σε 3.290, ενώ 43 γιατροί θα μετακινηθούν για την κάλυψη των νέων αναγκών του ΕΣΥ. Επιπλέον, προβλέπονται και 54 κλίνες, οι οποίες θα ονομαστούν “ειδικές θέσεις”, με στόχο να διατεθούν σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες (ελληνικές ή ξένες). Στα νοσοκομεία που ανήκουν στην 3η Υγειονομική Περιφέρεια οι οργανικές κλίνες ανέρχονται συνολικά σε 5.268, από τις οποίες είναι αναπτυγμένες 4.372 και το ποσοστό κάλυψής τους φτάνει κατά μέσο όρο το 62%, και οι γιατροί που εργάζονται σε 2.291. Οι προτεινόμενες νέες κλίνες θα είναι 3.591 και το ποσοστό κάλυψής τους εκτιμάται ότι θα φτάσει το 75%. Ο αριθμός των γιατρών θα μειωθεί σε 2.152, ενώ 77 γιατροί θα μετακινηθούν για την κάλυψη των νέων αναγκών του ΕΣΥ. Επιπλέον, προβλέπεται και η διάθεση 44 κλινών σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Επιπρόσθετα, με την παρούσα πρόταση θα δημιουργηθεί και ένα δίκτυο Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) και Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ) με συνολικά 282 κλίνες για την 4η και την 3η Υγειονομική Περιφέρεια και ποσοστό κάλυψης έως 67%. Περαιτέρω, στις τροποποιήσεις των οργανισμών των νοσοκομείων θα εξεταστούν οι πραγματικές συγχωνεύσεις ΝΠΔΔ, ώστε όχι μόνο να υπάρχει ενιαία διοίκηση αλλά και ενιαίος προϋπολογισμός, ενιαίο πρόγραμμα προμηθειών, ενιαίος οργανισμός (που διευκολύνει την κινητικότητα του προσωπικού) και αυτόματη ενοποίηση διοικητικών και τεχνικών υπηρεσιών. Εσωτερικές συνενώσεις Επίσης, θα εξεταστούν οι εσωτερικές συνενώσεις τμημάτων ανά τομέα στα νοσοκομεία με σκοπό τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων (δυναμικότητας 25-45 κλινών), ώστε η συνένωση δυνάμεων να είναι πραγματική στα επαρχιακά νοσοκομεία, τη δημιουργία μεικτών τμημάτων (τομέων) αντίστοιχα μεγάλης δύναμης κλινών (π.χ. μεικτό χειρουργικό τμήμα, στο οποίο θα συστεγάζονται χειρουργοί και ουρολόγοι ή ΩΡΛ, οφθαλμίατροι και ορθοπεδικοί). Όπως προκύπτει από την πρόταση του υπουργείου Υγείας, αυτές οι εσωτερικές συνενώσεις, που υπολογίζονται σε 74 για τα νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας, θα εξασφαλίσουν τα εξής: Μείωση αναγκών εφημερίας γιατρών και απαιτήσεων για επικουρικούς γιατρούς, ιδίως στις περιπτώσεις που γίνονται προσλήψεις για να καλυφθεί το πρόγραμμα εφημεριών. Μείωση της κατάτμησης του νοσηλευτικού προσωπικού σε πολλά μικρά νοσηλευτικά τμήματα, που οδηγεί σε αδυναμία να διεκπεραιωθούν οι βάρδιες του νοσηλευτικού προσωπικού και κατά συνέπεια αύξηση των αναγκών. Μείωση των απαιτήσεων σε αποθέματα - ανάγκες φαρμάκων και υγειονομικού υλικού που βρίσκεται στα φαρμακεία των τμημάτων, λόγω μείωσης του αριθμού των τμημάτων, άρα και των αντίστοιχων φαρμακείων και διαχειρίσεων - προμηθειών. Μείωση του διοικητικού κόστους συντονισμού και τροφοδοσίας των νοσηλευτικών τμημάτων και παράλληλα μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, συνεπώς και λειτουργικών δαπανών. Εξυπηρέτηση ασθενών Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη διαμόρφωση ροών εξυπηρέτησης ασθενών (με βάση τους δείκτες νοσηλευθέντων ανά ιατρό παθολογικού και χειρουργικού τομέα) στα υπό κοινή διοίκηση νοσοκομεία Κοζάνης και Πτολεμαΐδας, καθώς και στα υπό κοινή διοίκηση νοσοκομεία Βέροιας και Νάουσας, Έδεσσας και Γιαννιτσών, και “Γ. Γεννηματάς” και “Άγιος Δημήτριος”. Αντίστοιχη πρόταση υπάρχει για τη διαμόρφωση ροής εξυπηρέτησης ασθενών (με βάση τους δείκτες νοσηλευθέντων ανά ιατρό παθολογικού και χειρουργικού τομέα) στα υπό κοινή διοίκηση νοσοκομεία Κιλκίς και Γουμένισσας. Επίσης, εξετάζεται η δημιουργία ενός κέντρου-μονάδας αποκατάστασης ανά περιφέρεια, που για την περιοχή της Μακεδονίας αφορά Κατερίνη και Νάουσα, και για την περιοχή της Θράκης την Αλεξανδρούπολη. Στο πλαίσιο αυτό, με τις προτεινόμενες παρεμβάσεις, θα μπορούσε να αναπτυχθεί ένα δίκτυο μονάδων διαχείρισης χρόνιων νοσημάτων (ογκολογικά και καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδης διαβήτης, χρόνια αναπνευστική πνευμονοπάθεια), με εξειδικευμένα κέντρα αναφοράς στα περιφερειακά ή μεγάλα μητροπολιτικά νοσοκομεία μαζί με ένα δίκτυο μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Νομοθετικές ρυθμίσεις Αναφορικά με τις νομοθετικές ρυθμίσεις για την υλοποίηση των παραπάνω μέτρων, η τελική πρόταση του υπουργείου Υγείας προβλέπει ότι, αν το σύνολο των κλινών των διασυνδεόμενων νοσοκομείων είναι άνω των 400 κλινών, θα υπάρχει κοινός διοικητής και αναπληρωτής διοικητής. Σε περιπτώσεις διασύνδεσης δύο και πλέον νοσοκομείων και ανεξαρτήτως του αριθμού των οργανικών κλινών προβλέπεται δυνατότητα διορισμού αναπληρωτή διοικητή ανά (διασυνδεόμενο) νοσοκομείο. Επίσης, προβλέπεται δυνατότητα, με απόφαση υπουργού Υγείας, μετάθεσης διοικητών και αναπληρωτών διοικητών νοσοκομείων, καθώς και παύσης διοικητών διασυνδεόμενων νοσοκομείων και ορισμού αυτών ως υποδιοικητών με την ίδια απόφαση. Ο αναπληρωτής διοικητής των πανεπιστημιακών νοσοκομείων ασκεί το έργο του χωρίς αμοιβή, εφόσον επιλέξει την πλήρη και αποκλειστική απασχόλησή του στο πανεπιστήμιο και αν είναι γιατρός την άσκηση κλινικού και εργαστηριακού έργου σε πανεπιστημιακή κλινική, εργαστήριο ή μονάδα νοσοκομείου του ΕΣΥ. Για τα νοσοκομεία που διασυνδέονται προβλέπεται πενταμελές διοικητικό συμβούλιο σε αυτά που έχουν λιγότερες από 400 κλίνες και επταμελές δ.σ. σε όσα θα έχουν περισσότερες από 400 κλίνες. Ο συνολικός συντονισμός των ιατρικών υπηρεσιών των νοσοκομείων που θα λειτουργήσουν με ενιαία συλλογική διοίκηση ασκείται από τον συντονιστή διευθυντή της ιατρικής υπηρεσίας του μεγαλύτερου σε οργανική δύναμη κλινών νοσοκομείου (εξαιρουμένων των ψυχιατρικών). Ο τρόπος άσκησης του συνολικού συντονισμού των ιατρικών υπηρεσιών των νοσοκομείων που θα λειτουργήσουν με ενιαία συλλογική διοίκηση καθορίζεται με απόφαση του διοικητή της οικείας υγειονομικής περιφέρειας. Στόχος η δραστική μείωση του κόστους Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, το ετήσιο διοικητικό και λειτουργικό κόστος νοσοκομείων και κέντρων υγείας του ΕΣΥ για το 2011 εκτιμάται ότι θα πλησιάσει τα 2,4 δισ. ευρώ πανελλαδικά. Η αναδιάταξη του ΕΣΥ θα μπορούσε να μειώσει το κόστος κατά 7,5% λόγω και των οικονομιών κλίμακας και να οδηγήσει σε συνολική μείωση του κόστους κατά 150 εκατομμύρια ευρώ για τη χρονική περίοδο 2012-2015. Πρόταση από τις διοικήσεις των υγειονομικών περιφερειών στην τελική τους εισήγηση υπήρξε στην 3η ΥΠΕ (12 εκατ. ευρώ ετησίως) και στην 6η ΥΠΕ (6 εκατ. ευρώ ετησίως). Με δεδομένες τις οικονομίες κλίμακας στη μείωση του διοικητικού κόστους από τις συνενώσεις διοικήσεων περίπου 50 νοσοκομείων πανελλαδικά και με την αφαίρεση 30 και πλέον διοικητών ή αναπληρωτών διοικητών, η διοικητική - οικονομική εξοικονόμηση εκτιμάται ετησίως σε πέντε εκατομμύρια ευρώ περίπου. Από την εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους εξαιτίας των συνενώσεων των κλινικών αναμένεται εξοικονόμηση 10%, ήτοι 15-20 εκατομμύρια ευρώ. Η σοβαρότερη εξοικονόμηση, όμως, εκτιμάται ότι θα προκύψει από τις συλλειτουργίες κλινικών - εργαστηρίων - μονάδων κυρίως σε ό,τι αφορά υλικά, φάρμακα και υπηρεσίες (περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ). Συνεπώς, ο στόχος εξοικονόμησης έως το τέλος του 2012 είναι εφικτός για έως 75 εκατομμύρια ευρώ (με βάση τα ανωτέρω) και συνδυάζεται με το γεγονός των στοιχείων των υγειονομικών περιφερειών (μ.ό. 10 εκατομμύρια ευρώ ανά ΥΠΕ).
  13. Την αναδιάταξη των μονάδων του ΕΣΥ παρουσίασε ο Ανδρέας Λοβέρδος Το νέο ΕΣΥ, το οποίο προκύπτει από την αναδιάταξη των μονάδων του, παρουσίασε λίγο μετά την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος στη Βουλή, ο υπουργός υγείας Ανδρέας Λοβέρδος. Ο υπουργός τόνισε ότι οι συνενώσεις των νοσοκομείων θα γίνουν πράξη άμεσα, καθώς μέχρι τις 20 Ιουλίου, με κοινή υπουργική απόφασή του με τον υπουργό Οικονομικών, θα προχωρήσουν οι αλλαγές στους οργανισμούς των νοσοκομείων. Από το νέο υγειονομικό χάρτη, το υπουργείο υγείας εκτιμά ότι θα εξοικονομηθούν 75 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ ως το τέλος του 2014 το ποσό, που συνολικά θα κερδίσει το κράτος, θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ. Όπως είπε ο κ. Λοβέρδος, από τα 133 Νοσοκομεία-ΔΣ-Διοικητές, πάμε σε 83 Νοσοκομεία-ΔΣ-Διοικητές και εξήγησε ότι σε καθένα από τα υπόλοιπα 50 Νοσοκομεία (που διασυνδέονται με τα 83), τοποθετείται Αναπληρωτής Διοικητής και Συμβούλιο Διοίκησης Διοικητικών στελεχών των Νοσοκομείων αυτών, οι οποίοι θα αναφέρονται στα 83 ΔΣ-Διοικητές. Οι Διοικητές - Αναπληρωτές Διοικητές από 175 μειώνονται σε 144. Ακόμα επισήμανε ότι σήμερα από 46.000 οργανικές κλίνες, λειτουργούν οι 36.000 περίπου, με κάλυψη 70% για να συμπληρώσει ότι οι κλίνες μειώνονται σε 32.000 περίπου, δηλαδή μείωση 10% με βάση το μεσοπρόθεσμο, με κάλυψη 80%, όπως σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες. Επίσης, από τις σχεδόν 2.000 κλινικές μονάδες, συνενώνονται 330 και μεταφέρονται περίπου 40, έτσι ώστε 1.670 κλινικές μονάδες να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά σε όλα τα Νοσοκομεία. Ανάλογες προτάσεις αναμένονται και στους εργαστηριακούς - απεικονιστικούς τομείς, με στόχο να υπάρχει ένα ακτινοδιαγνωστικό και ένα βιοπαθολογικό τμήμα σε κάθε Νοσοκομείο και εξειδικευμένα τμήματα (ανοσολογικό, κυτταρολογικό, κ.λπ.) στα κύρια Νοσοκομεία. Με βάση την αναδιάταξη των μονάδων του ΕΣΥ, προβλέπεται ένα τουλάχιστον Κέντρο - Μονάδα Αποκατάστασης ανά Περιφέρεια, καθώς και Μονάδα διαχείρισης χρόνιων νοσημάτων στα κύρια Νοσοκομεία. Όσον αφορά τις μεταθέσεις γιατρών, τόνισε ότι μόλις για 600 από τους 21.000 κλινικούς γιατρούς θα υπάρξει αναγκαιότητα μετακίνησης εντός των ορίων του Νομού, αλλά και άλλων 80 γιατρών, που θα χρειαστούν για κάλυψη ελλείψεων σε Νοσοκομεία. Ενοποιούνται Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας Παράλληλα, το υπουργείο Υγείας προχωρά στην ενοποίηση δημοσίων φορέων πρόνοιας σε όλη τη χώρα, με στόχο την επίτευξη οικονομίας κλίμακας, μείωση της γραφειοκρατίας, διεκπεραίωση ομοίων εργασιών με ταχύτερες διαδικασίες, καλύτερη αξιοποίηση προσωπικού και πόρων, καλύτερες υπηρεσίες στους εξυπηρετούμενους, χωρίς τα στεγανά κάθε μικρού φορέα. Έτσι, σε κάθε Διοικητική Περιφέρεια θα υπάρχει ένας Οργανισμός Κοινωνικής Φροντίδας για άτομα με Αναπηρία και ένας Οργανισμός Κοινωνικής Φροντίδας για το Παιδί και την Οικογένεια Συνολικά, σε όλη τη χώρα συνενώνονται 92 Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας σε 22 Οργανισμούς Κοινωνικής Φροντίδας. Οι υφιστάμενες Μονάδες θα εξακολουθούν να λειτουργούν ως παραρτήματα του ενιαίου Οργανισμού με εξειδικευμένο αντικείμενο. Οι υφιστάμενες θέσεις απασχόλησης ενσωματώνονται στον νέο φορέα.
×
×
  • Δημιουργία νέας...