Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 16/09/2019 in all areas

  1. 2 points
    Sokratis T

    Βιολογία ΙΙ

    ΘΕΜΑΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ - ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2019 (18-09-2019) Γενεαλογικό δέντρο - καθορισμός πιθανού προτύπου κληρονομικότητας + πολλαπλής με εύρεση πιθανότητας για κάποιο άτομο του δέντρου. α) Πρόσφατα ανακαλύφθηκε ότι το γονίδιο C ενός ρετροϊού μόλις ενσωματωθεί στο γονιδίωμα ενός φυσιολογικού κυττάρου το μετατρέπει σε καρκινικό. Όταν απομονωθεί το γονίδιο C, το κύτταρο δεν μετατρέπεται σε καρκινικό. Δώστε μία πιθανή εξήγηση. β) Σε σπάνιες περιπτώσεις, ακόμα και μετά την απομόνωση του γονιδίου C, το κύτταρο μετατρέπεται σε καρκινικό. Δώστε δύο πιθανές εξηγήσεις. Ποιες από τις παρακάτω μεταλλάξεις θα είναι πιο επιβλαβείς για τον οργανισμό; (Έδινε 5 περιπτώσεις γονιδιακών μεταλλάξεων); Δικαιολογείστε. Αντιστοίχιση Έδινε ένα γονίδιο και το αντίστοιχο ώριμο mRNA. Να βρείτε τα δύο εξώνια του γονιδίου και να τα κυκλώσετε πάνω στο σχήμα καθώς και να ονομάσετε την περιοχή μεταξύ αυτών. Με ποιο τρόπο απομακρύνεται η περιοχή αυτή; Τι είναι η τελομεράση και ποιος ο ρόλος της στην ανάπτυξη καρκινικών όγκων; Στην παρακάτω εικόνα (ίδια με ΘΕΜΑ 3 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018) σημειώστε τη διαδικασία που περιγράφεται και τα διακριτικά στάδια 1-4 περιγράφοντας συνοπτικά τα βασικά σημεία του κάθε σταδίου. Καρυότυποι (έδινε τους συμβολισμούς και ζητούσε να τους περιγράψετε). α) Μετάλλαξη σε εσώνιο του γονιδίου της β-σφαιρίνης πώς θα επηρέαζε το παραγόμενο προϊόν; β) Μετάλλαξη στη περιοχή LCR του γενετικού τόπου αυτού πώς θα επηρέαζε το παραγόμενο προϊόν; Τι αιμοσφαιρινοπάθεια προκύπτει από τις ανωτέρω μεταλλάξεις; Άσκηση με ισορροπία H-W. Πολλαπλής με PCR -> Γιατί μειώνεται η δραστικότητα της τεχνικής μετά από πολλούς κύκλους αντιγραφής; Πολλαπλής με PCR -> Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε PCR για να αντιγράψουμε μια αλληλουχία RNA; Ποιος ο ρόλος της πρωτεϊνικής κινάσης Κ στην απομόνωση του DNA; Τι είναι οι περιοριστικές ενδονουκλεάσες; Γιατί και πώς αποτελούν χρήσιμο εργαλείο στην Εγκληματολογία; Τα θέματα είναι διατυπωμένα στο περίπου και πιθανώς να έχω παραλείψει κάποιες λεπτομέρειες.
  2. 2 points
    Ναι, η εκπαίδευση είναι επίπεδα ανώτερη. Ασχολούμαι εδώ και περίπου 4 χρόνια με το θέμα, τόσο ως αξιολογητής κλινικών, όσο και ως ο υπεύθυνος σε πανελβετικό επίπεδο για την εκπαίδευση των ειδικευομένων. Παρά το ότι πάντοτε προσπαθούν να περικόψουν τις χρηματοδοτήσεις, το επίπεδο συνεχίζει να είναι υψηλό σε ότι αφορά τις παροχές και την επίβλεψη των ειδικευομένων. Σε περίπτωση που υπάρχουν παράπονα, η αρμόδια επιτροπή επισκέπτεται τη κλινική, την οποία μπορεί είτε να προειδοποιήσει είτε να απαγορεύσει να δέχεται άλλους νεαρούς γιατρούς, μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση. Δε μετάνιωσα καθόλου που εκπαιδεύτηκα καθ'ολοκληρία στη χώρα, και στις δύο από τις τρεις γλώσσες. (για τους εν Ελβετία έχουν καταλάβει ποιος είμαι ) Δράττομαι της ευκαιρίας για να ανακοινώσω την απόσυρση μου από το φόρουμ. Θα διαβάζω ενίοτε τα προσωπικά μηνύματα, ο χρόνος όμως δεν αρκεί για να παρακολουθώ το νήμα (ιατρείο και ακαδημαϊκή καριέρα ταυτόχρονα, διακόσια πρότζεκτ και εκπαίδευσεις, συν τη προσωπική ζωή). Έχουν περάσει ακριβώς δέκα χρόνια από την είσοδο μου στο θέμα. Ελπίζω να έχω συνεισφέρει στο να βελτιώσω τη ζωή κάποιων ανθρώπων, με το να προσπαθήσουν ή και να καταφέρουν να έρθουν εδώ. Και έχω τουλάχιστον 5 στο μυαλό μου Καλή δύναμη σε όλους! Α. Λ.
  3. 2 points
    Γνώμες Είμαστε και εμείς “αιώνιοι” φοιτητές Επανήλθε και πάλι το ζήτημα των φοιτητών που αργοπορούν με το πτυχίο τους και κινδυνεύουν με διαγραφή. Πριν από πέντε περίπου χρόνια (9.8.2014) το “Βήμα” είχε φιλοξενήσει ένα άρθρο μου με τίτλο, Μια πρόταση για τους “αιώνιους” φοιτητές. Εκεί υπεστήριξα ότι δεν μπορούν να εξομοιωθούν οι φοιτητές που εμφανίζονται στις εξετάσεις και προσπαθούν να πάρουν το πτυχίο τους, έστω και αν αποτυγχάνουν στις εξετάσεις, με όσους δεν παρουσιάζονται ποτέ και φαίνεται ότι έχουν κόψει κάθε δεσμό με το Πανεπιστήμιο. Ας μου επιτραπεί να προσθέσω λίγες σκέψεις. Στο δικό μας το εκπαιδευτικό σύστημα δεν τίθεται όριο στον αριθμό των εξετάσεων στις οποίες μπορεί να υποβληθεί ένας φοιτητής. Στο γερμανικό σύστημα, αντιθέτως και όσον αφορά στις Νομικές Σχολές, οι υποψήφιοι δίνουν μια συνολική κρατική εξέταση για το πτυχίο τους και αν αποτύχουν για δεύτερη ή τρίτη φορά, χάνουν τη φοιτητική τους ιδιότητα! Αυτό το σκληρό μέτρο ανεβάζει το επίπεδο των εξετάσεων, αναγκάζει όμως τους φοιτητές να προετοιμάζονται για χρόνια πριν να αποτολμήσουν να λάβουν μέρος στις πτυχιακές εξετάσεις. Ουδείς βεβαίως διανοείται να τους διαγράψει πριν να εξετασθούν. Πώς είναι δυνατόν εμείς, από το σύστημα των απεριόριστων εξετάσεων να φθάσουμε στη διαγραφή των φοιτητών; Στην ουσία πηγαίνουμε από το ένα άκρο στο άλλο. Οποιοσδήποτε χρονικός περιορισμός στη φοίτηση πρέπει να ξεκινήσει από μια συνολική αναμόρφωση του προβληματικού εξεταστικού συστήματος, τόσο στις ενδιάμεσες εξετάσεις όσο και στις πτυχιακές. Αυτονόητο είναι ότι η αναμόρφωση αυτή θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε Σχολής και Τμήματος. Προβλέπω την ένσταση : Ο χρονικός περιορισμός περιορίζει και τις εξετάσεις. Περιορίζει τις εξετάσεις, αλλά φέρνει σε τρομερά δύσκολη θέση τους εξεταστές. Ή τον περνάς ή διαγράφεται. Στην ουσία χωριζόμαστε σε “καλούς” και “κακούς”. Όσοι φοιτητές παίρνουν τη βάση, χωρίς να έχουν γράψει, επειδή αλλιώς διαγράφονται, θα πάρουν ένα πτυχίο χωρίς αντίκρυσμα. Θα εχει τηρηθεί ο τύπος, αλλά όχι η ουσία. Προβλέπω και άλλη ένσταση: Θα υπάρχουν εξαιρέσεις. Καταρχάς επιβάλλεται να εξαιρεθούν οι φοιτητές οι οποίοι λόγω σοβαρών παθήσεων εισήλθαν άνευ εξετάσεων. Η Πολιτεία έκρινε ότι επειδή συνέτρεχαν συγκεκριμένοι σοβαροί λόγοι άξιζε να γίνουν φοιτητές, έστω και αν δεν διαγωνίσθηκαν με τους ίδιους όρους. Στην πραγματικοτητα, η υγεία τους επέβαλε το να μη διαγωνισθούν, ώστε να επέρχεται έτσι η αποκατάσταση της ισότητας. Αυτονόητο είναι ότι πρέπει τώρα να τους εξαιρέσει από κάθε χρονικό περιορισμό, αφού με ιδιαίτερες δυσκολίες προσπαθούν να πάρουν το πτυχίο τους. Αλλά η κατηγορία αυτή αποτελεί μια πολύ μικρή μειοψηφία. Δίκαιο είναι να εξαιρείται όποιος έχει σοβαρό λόγο για να εξαιρεθεί. Μήπως όμως υπάρχει ο φόβος να γίνουν οι εξαιρέσεις ο κανόνας και αντί να εξετάζουμε στις κανονικές εξετάσεις, να ασχολούμαστε με την εξέταση του βασίμου των εξαιρέσεων ; Ένα άλλο ζήτημα είναι επίσης σημαντικό : Ποια ακριβώς θα είναι η ωφέλεια από την επιβολή χρονικού ορίου στις σπουδές ; Ασφαλώς η άνοδος του επιπέδου των σπουδών και αυτό είναι θετικό. Αξίζει όμως αυτή η άνοδος να πληρωθεί με τόσο ακριβό αντάλλαγμα και με την απελπισία νέων ανθρώπων ; Από την άλλη μεριά δεν στοιχίζουν οι παλαιοί φοιτητές στο Δημόσιο ούτε σε ασφαλιστική κάλυψη ( δεν τους εγγράφει ούτε ο ΟΑΕΔ) ούτε καν με μειωμένο εισιτήριο. Και αν το πρόβλημα είναι το ότι επιβαρύνουν το ηλεκτρονικό σύστημα του Πανεπιστημίου, πρέπει να διαγραφούν για το λόγο αυτό; Οι παλαιοί φοιτητές δικαιούνται τουλάχιστον να ερωτηθούν αν θα συνεχίσουν ή θα τερματίσουν τις σπουδές τους. Προπάντων δικαιούνται να λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις και να μην εξομοιώνονται με όσους δεν εμφανίζονται ποτέ. Ο όρος “αιώνιοι φοιτητές” χρησιμοποιείται πολύ απαξιωτικά. Δεν είναι όμως έτσι σε πάρα πολλές περιπτώσεις. Οικογενειακά δράματα, λόγοι υγείας, υπερκόπωση, βιοποριστικοί λόγοι, δημιουργία οικογένειας. Σε πολλές περιπτώσεις υποφέρει όλη η οικογένεια που στηρίζει σιωπηλά, διότι κάθε άλλη επέμβαση της έχει απαγορευθεί. Προσωπικώς, νομίζω ότι ο όρος “αιώνιοι φοιτητές” ταιριάζει περισσότερο σε εκείνους τους πανεπιστημιακόυς δασκάλους που πασχίζουν διαρκώς να είναι φοιτητές κοντά στους φοιτητές τους, διότι η έρευνα, η μάθηση και η μαθητεία δεν τελειώνει ποτέ. Από αυτή την άποψη, αξίζει να επιδιώκουμε να είμαστε και εμείς “αιώνιοι φοιτητές” . Είμαι βέβαιη ότι η κ. Υπουργός Παιδείας ως θυγατέρα έξοχου και διαπρεπούς πανεπιστημιακού δασκάλου (είχα την τιμή να τον έχω καθηγητή), το γνωρίζει, το εκτιμά και θα επανεκτιμήσει την άποψή της. Η κ. Ρόη Δ. Παντελίδου είναι καθηγήτρια του Αστικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Δ.Π. Θράκης. https://www.tovima.gr/2019/09/17/opinions/ ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika -- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika -- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --aionioi-foitites/
  4. 2 points
    Mara :)

    Βιολογία Ι

    Επαναληπτική Σεπτεμβρίου Κανονικών, 16.09.2019 1. 2 πολλαπλής επιλογής: ένα χαρακτηριστικό μεμβρανικών υποδοχέων και τι είναι προσδέτης 2. ρόλος αδενυλικής κυκλάσης στην κυτταρική σηματοδότηση 3. ποιες οι κατηγορίες ινιδίων του κυτταροσκελετού και διαφορές στις λειτουργίες τους 4. άσκηση Σ-Λ για τα βλαστικά κύτταρα 5. δίνεται δίκλωνο μόριο DNA: α) εντοπίστε τρία λάθη β) τι είδους δεσμός γίνεται μεταξύ των αζωτούχων βάσεων και τι παθαίνουν αυτοί οι δεσμοί κατά την αντιγραφή του DNA 6. αντιστοίχηση με κυτταρικά οργανίδια και γενικά κάποια κυτταρικά στοιχεία 7. ποιος ο ρόλος του S-CDK στην ρύθμιση έναρξης της αντιγραφής του DNA 8. περιγράψτε συνοπτικά την "δυναμική αστάθεια" των μικροσωληνίσκων 9. τι είναι λυσοσωμάτιο και κύριος ρόλος του στο κύτταρο 10. τι είναι στεγανοί σύνδεσμοι και ποιος ο ρόλος τους στο επιθήλιο 11. εικόνα για ονομασία μερών μικροσκοπίου 12. τι είναι διακριτικό όριο αντικειμενικών φακών και τρεις παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται 13. γιατί χρησιμοποιούμε θετικούς μάρτυρες στην πειραματική διαδικασία της ELISA 14. για ποιο λόγο αποδιατάσσουμε τις πρωτεϊνες σε ηλεκτροφόρηση μιας διάστασης, τεκμηριώστε
  5. 2 points
    Έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων το Σάββατο 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ Μοναδικό θέμα συζήτησης οι επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της υπουργού Ν. Κεραμέως για την τριτοβάθμια εκπαίδευση https://www.esos.gr/arthra/64158/ektakti-synodos-prytaneon-savvato-28-septemvrioy
  6. 1 point
    ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ. https://secure.avaaz.org/el/community_petitions/_Ohi_stis_diagrafes_foititon_poy_epithymoyn_na_synehisoyn_tis_spoydes_toys/?akznJkb Δημιουργός ψηφίσματος: M. T. Παραλήπτες: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Προηγούμενες διατάξεις (ν. Γιαννάκου και Διαμαντοπούλου, που δεν είναι σε ισχύ) προέβλεπαν διαγραφές καθυστερούντων φοιτητών, ανεξάρτητα αν επιθυμούσαν να συνεχίσουν τις σπουδές τους και λόγω αντικειμενικών προβλημάτων αδυνατούσαν. Η νέα κυβέρνηση έχει εξαγγείλει την επαναφορά του μέτρου και την πρόθεσή της να θεσμοθετήσει ανώτατο όριο προπτυχιακών σπουδών, με μεταβατικές διατάξεις για όσους ήδη φοιτούν. Είναι σημαντικό να δοθεί η ελευθερία και κάθε δυνατή ευκαιρία σε φοιτητές, που το επιθυμούν, να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Η καθυστέρηση των σπουδών, δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του κράτους, βλάπτει τους ίδιους τους φοιτητές (πρόσθετη καθυστέρηση έναρξης επαγγέλματος) και η "τιμωρία" της διαγραφής επιβαρύνει ψυχολογικά περαιτέρω τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Σκοπός των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) είναι η μετάδοση, η παραγωγή και η προαγωγή της επιστημονικής γνώσης, η ανάπτυξη της κρίσης, της ανάλυσης και της σύνθεσης, προς όφελος της κοινωνίας και του λαού. Η νοοτροπία της εντατικοποίησης των σπουδών, της πειθαρχίας και περισσότερο της τιμωρίας δεν έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.
  7. 1 point
    Πτυχιακές εξετάσεις Σεπτεμβρίου 2019 Αττικό Εξεταστές : Γουρνέλλης - Μιχόπουλος Προφορική εξέταση σε καλό κλίμα. Δίκαιη αξιολόγηση. Γενικά, καλό είναι να αιτιολογεί κανείς ο,τι λέει και όχι απλως να αραδιάζει ανεπιθύμητες, το εκτιμούν πολύ, καθώς και στις δράσεις φαρμάκων. 2 ομάδες. Βαθμοί στην ομάδα μου 9,7,<5. -Ανεπιθύμητες SSRIs, με ποιο άλλο σύνδρομο μοιάζει το σερετονινεργικό και ποιο από τα 2 είναι χειρότερο. -Κλοζαπίνη όλα -ΔΕΠY κλινική εικόνα, πορεία -Δράση αντιψυχωσικών και που οφείλεται η υπερπρολακτιναιμία -Κλινική εικόνα διπολικής -Ορισμός Ντελιρίου, δδ από Άνοια, χαρακτηριστικό Ντελίριο (Τρομώδες) και κλινικη εικόνα -Χαρακτηριστικά στέρησης ηρωίνης και εαν είναι πιο επικίνδυνο από των βενζοδιαζεπινών -Ορισμός κοινωνικής φοβίας και μέχρι που μπορεί να φτάσει -Κλινική εικόνα νευρογενούς Ανορεξίας -Θεραπεία ΙΨΔ και πως διαχειριζόμαστε τις δόσεις (ποιοτικά)
  8. 1 point
    Από τη σημερινή δεξιά εφημερίδα " Κυριακάτικη Δημοκρατία" και τη στήλη "Επιστολές" ( πρόκειται για επιστολές αναγνωστών, που στέλνονται στην εφημερίδα και δημοσιεύονται) :
  9. 1 point
    Την Τετάρτη πέρασα από το υπουργείο υγείας. Σε ερώτηση πότε προβλέπονται τα φεκ διορισμού για τις θέσεις ΤΕΠ 1-2 ΥΠΕ μου απάντησαν ότι "διαπίστωσαν" κάποιο πρόβλημα με τις συνεντεύξεις και πως δεν έχουν απόφασίσει ακόμα αν θα επιστρέψουν εκ νέου τους φακέλους στις ΥΠΕ για επανεξέταση;;;; Όταν επισημανα ότι έχουν ζητήσει δηλώσεις αποδοχής των θέσεων από τους επιλεχθέντες η υπάλληλος μου απάντησε οτι ο υφυπουργός θα αποφασίσει. Προσωπικά συμπεραίνω τα εξής: 1) Απροσδιόριστη καθυστέρηση 2) Μαγειρεύεται τροποποίηση των αποτελεσμάτων των κρίσεων
  10. 1 point
    Συνάδελφε ξέρω ότι πολλοί επωφελούνται από τις συζητήσεις που γίνονται ανοικτά, αν θες όμως στείλε πμ, μόλις πέρασα την διαδικασία. Μόλις τελειώσουμε και οι δύο, καλό είναι να επιστρέψουμε με feedback/οδηγό. Βασικές ερωτήσεις για να επωφεληθούν συνάδελφοι: 1. Τα Gespräche σου είναι σε Regionalkrankenhaus, Unikliniken ή Privatkonzern(Helios, Asklepios, Sana κοκ) ? 2. Κρατίδια? 3. Ειδικότητα? Εδώ σε αυτό το thread γράφουν Γερμανοί τις εμπειρίες τους από Vorstellungsgespräch. Εγώ προσωπικά βρήκα και προετοιμάστηκα για ΚΑΘΕ ΠΙΘΑΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ με βάση τις πρώτες και τις τελευταίες σελίδες του thread.
  11. 1 point
    Καλήσπέρα συνάδερφοι.Λόγω της ελλείπης ενημέρωσης από τους αρμόδιους φορείς θα ήθελα να προσφέρω όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες στους νέους ιατρούς που ψάχνουν για να δηλώσουν στα καλύτερα νοσοκομεία της χὠρας για την λήψη της ιατρικής ειδικότητας στην Ωτορινολαρυγγολογία.Καταρχάς έχει παρατηρηθεί εδώ και λίγο καιρό μια άνευ προηγουμένου συσσὠρευση στις λίστες αναμόνης των κατεξοχήν μεγάλων νοσοκομείων και πανεπιστημιακών κλινικών της Αθήνας και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την πτὠση των υπολοίπων κρατικών που σημειωτέον κάποια έξ αυτών έχουν καλύτερο διδακτικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.Η σωστότερη επιλογή για τον καθένα έγκυται στο τι θέλει να μάθει και σε ποιά κομμάτια της Ωρλ θέλει να εξιδικευτεί ,γιατί πιστέψτε με είναι πολλά και θέλουν αρκετή αφοσίωση για να φτάσεις στα επιθυμητά επίπεδα.Επίσης θα ήθελα να σας πω να μην παρασύρεστε από την μάζα και δήλωνετε εκεί που πάνε όλοι γιατί όπως λεέι και ο λαός ότι λάμπει δεν είναι και χρυσός.Καλό θα είναι να ξέρετε σε ποιο κομμάτι της Ωρλ θέλετε να εκπαιδευτείτε και εφόσον αποφασίτετε, αυτό που έχετε να κάνετε είναι να πάρετε πληροφορίες από συναδέλφους που θήτευσαν στο συγκεκριμένο νοσοκομείο η μπορείτε να διαπιστώσετε από μόνοι σας το επίπεδο της κλινικής που σας ενδιαφέρει παρακολουθώντας εθελοντικώς την λειτουργίας της.Για παράδειγμα, αν κάποιος θέλει να ασχολήθει με τον τράχηλο και με την χειρουργική ογκολογία ,τότε μονόδρομος είναι το νοσοκομειό Μεταξά(για την Αθήνα)στο οποιό, τόσο το διδακτικό όσο και το εκπαιδευτικό έργο είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.Όσοι έχουν θητεύσει εκεί,(όπως και εγώ) έχουν φτάσει σε σημείο να κάνουν μόνοι τους χειρουργεία όπως (τραχειοστομἴες ,θυρεοειδεκτομή,λεμφαδενικούς καθαρισμούς τραχήλου,ολική λαρυγγεκτομή,γλωσσεκτομή,παρωτιδεκτομή,Γναθεκτομή,αφαίρεση υπογναθίου,Βραγχειακές κύστεις,κύστεις θυρεογλωσσικού πόρου,ανάτρηση ιγμορείου άντρου,Σκολίωση ρινικού διαφράγματος,αμυγδαλεκτομή κ.α).Τα υπόλοιπα νοσοκομεία ασχολούντε περισσότερο με το κομμάτι της παθολογίας της ειδικότητας καθώς και με χείρουργεία όπως τα προαναφερθέντα αλλά σίγουρα σε μικρότερο αριθμό και σε συνδυασμό με την μεγάλη συσσώρευση ειδικευομένων, αυτό πολλές φορές συνεπάγεται και λιγότερη μάθηση για τους ιατρούς.Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ξέρετε είναι ότι σε κάποια νοσοκομεία τον τελευταίο έτος της ειδικότητας δίδεται η δυνατότητα στους ειδικευόμενους να παρακολουθήσουν σε άλλες κλίνικες(Νοσοκομεἰα) όπότε και μπορούν να συμπληρώσουν τις πιθανές ελλείψεις τους, οπότε όταν θα επιλέξετε νοσοκομείο να είστε συνετοί και να μην παρασύρεστε απο άλλους εξωγενείς παράγοντες, γιατί η χειρουργική εκμάθηση και ικανότητα στην Ειδικότητα της Ωτορινολαρυγγολογίας είναι το Α και το Ω και δεν αναπληρώνεται αργότερα με την λήψη ειδικότητας, ενώ η ΑΚΟΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΝΕΥΡΟΩΤΟΛΟΓΙΑ μπορουν αν αναπληρωθούν καθώς στο 80% αποτελούνται απο θεωρία.Σας εύχομαι να πάρετε την καλύτερη απόφαση για εσάς και να πορευτείτε με αγάπη και όρεξη για μάθηση ωστέ να προσφέρετε στον συνάθρωπο ασθένη τις καλύτερες ιατρικές υπηρεσίες.Καλό καλοκαίρι σε όλους!
  12. 1 point
  13. 1 point
    PV

    Ουρολογία

    Πτυχιακή Λαϊκό 20/9/2019 Ήταν 10 ερωτήσεις όπου θέλανε να απαντάμε αν γίνεται και μονολεκτικά. Όποιος θυμάται συμπληρώνει 1. Στενώματα ουρητήρα 2. Σωστό λάθος 4 προτάσεις (δεν τις θυμάμαι αλλά η μία ήταν για το συχνότερο μικρόβιο που προκαλεί κυστίτιδα στις γυναίκες ) 3.Χειρουργικές ενδείξεις μερικής νεφρεκτομής 4. Χειρουργικές ενδείξεις Καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη (ΚΥΠ) 5. Χειρουργείο εκλογής σε α) Ca νεφρού β) Ca προστάτη γ) ΚΥΠ δ) μη μυοδιηθητικό καρκίνο ουροδόχου κύστης 6. Σε πόσους βαθμούς χωρίζεται η κυστεοουρητηρική παλινδρόμηση και εξέταση εκλογής 7.Αντιστοίχηση φαρμάκων - παθήσεων α1 αποκλειστές έγχυση BCG αντιχολινεργικά ??? (ακόμα ένα) 8. Σε Ca όρχεως: 1 συγγενή ανωμαλία που είναι στους προδιαθεσικούς παράγοντες και 3 καρκινικούς δείκτες 9. 49 χρονος με πόνο Δε , πυρετό, λίθο κλπ (βασικά περιέγραφε αποφρακτική πυελονεφρίτιδα )Τι επεμβατική προσέγγιση κάνουμε (τοποθέτηση ουρητηρικού καθετήρα για τη διατήρηση της απορροής των ούρων από το νεφρό στην κύστη . Με μόνο ουρητηρικό καθετήρα - pigtail- ήταν οκ για απάντηση ) 10. ένα 16 χρονος έρχεται με έντονο πόνο στον αρ όρχι. να πείτε 2 πιθανές παθήσεις και τι απεικονιστικό θα κάνετε (συστροφή και επιδιδυμίδα/ υπέρηχο)
  14. 1 point
    Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού Διεύθυνση: Κτίριο Μαθηματικού (ισόγειο), Παν/πολη, 15701 ΙΛΙΣΙΑ Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: posdep.gr@gmail.com Ιστοσελίδα: www.posdep.gr Τηλέφωνο: 210 7276445 Fax: 210 7276449 ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2019-2021 Αθήνα, 20 Σεπτεμβρίου 2019 Δελτίο Τύπου Για την επιστολή του Υπ. Παιδε ίας (6-9-2019) Η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ συζήτησε την επιστολή που απηύθυνε προς τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενόψει της νομοθετικής πρωτοβουλίας που ανέλαβε για νέο νόμο πλαίσιο. Η ΠΟΣΔΕΠ προσέρχεται στο διάλογο, εφόσον διεξάγεται με όρους που δεν τον καθιστούν προσχηματικό, και θα συμβάλει με θέσεις και επεξεργασία των προτάσεων του υπουργείου όταν αυτές εξειδικευτούν. Στην πλειοψηφία της η ΕΓ θεωρεί θετική την πρωτοβουλία του υπουργείου, υπό την προϋπόθεση ότι αυτή θα οδηγήσει σε ένα νόμο πλαίσιο με ευρεία αποδοχή, ώστε να έχει διάρκεια, και θα συνδυάζεται με στρατηγικό σχεδιασμό για την εκπαίδευση, με επανεξέταση του ακαδημαϊκού χάρτη, με αύξηση της χρηματοδότησης και νέες θέσεις προσωπικού, με ενίσχυση της τεχνολογικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης και με εξορθολογισμό του αριθμού των εισακτέων και των μετεγγραφών. Ο Πρόεδρος Ιωάννης Νηματούδης Καθηγητής Ο Γραμματέας Γιώργος Λιτσαρδάκης Καθηγητής http://www.posdep.gr/
  15. 1 point
  16. 1 point
    Πάτρα: Ο αριθμός των εισακτέων θα διαμορφώσει τις βάσεις του Πανεπιστημίου Ναι στα ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα όπως και στη διεύρυνση των εξ' αποστάσεως ελεύθερων εκπαιδευτικών προγραμμάτων λέει η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών. Σε ότι αφορά τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ που έχει προβληματίσει έντονα την ακαδημαϊκή κοινότητα ο ακαδημαϊκός κόσμος της περιοχής μας εκτιμά ότι η βάση εισαγωγής είναι συνυφασμένη με τον αριθμό των εισακτέων. Εάν αυτός μειωθεί οι βάσεις θα ανέβουν. Αυτά είναι ανάμεσα στα βασικά θέματα που απασχόλησαν τη χθεσινή πολύωρη και ουσιαστική, όπως χαρακτηρίστηκε από τους συμμετέχοντες, συνεδρίαση της Συγκλήτου. Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα πρέπει τα Πανεπιστήμια να καταθέσουν τις προτάσεις τους επί των 22 σημείων που περιλαμβάνει το νέο σχέδιο νόμου που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η χθεσινή Σύγκλητος συζήτησε αρκετά από τα σημεία που περιλαμβάνει χωρίς ωστόσο να λάβει οριστικές αποφάσεις καθώς εκκρεμούν οι συζητήσεις σε επίπεδο τμημάτων. «Δεν είναι εύκολο να πάρει κανείς απόφαση για τα ζητήματα αυτά» μας είπε η πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών Βενετσάνα Κυριαζοπούλου. Η ίδια πρόσθεσε: «Ωστόσο υπήρξε θετικό κλίμα για τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα όπως και για τα εξ' αποστάσεως. Επίσης πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα τα διετή προγράμματα σπουδών καθώς με την κατάργηση των ΤΕΙ δεν έχουμε τεχνολογική εκπαίδευση στη χώρα μας. Με τα προγράμματα αυτά ένας μεγάλος αριθμός νέων θα λαμβάνει τεχνολογική εκπαίδευση και μάλιστα με τη σφραγίδα του πανεπιστημίου». Σε ότι αφορά τον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων που ζητάει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, από τη συζήτηση που έγινε χθες στη Σύγκλητο προκύπτει ότι: «Το θέμα αυτό θέλει πολύ συζήτηση. Ο αριθμός των εισακτέων συμπαρασύρει και τις βάσεις εισαγωγής. Αυτό σημαίνει ότι το κάθε Τμήμα, το κάθε πανεπιστήμιο και μετά όλοι μαζί να πάρουμε αποφάσεις για τον αριθμό των εισακτέων και κατ' επέκταση για τις βάσεις εισαγωγής» αναφέρει η κ. πρύτανις. Επίσης ως δύσκολη βλέπει η τοπική ακαδημαϊκή κοινότητα, την καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2. «Καλώς ή κακώς αυτή τη στιγμή έχει παγιωθεί μία κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε όσους φοιτούν τώρα να πάρουν πτυχία υπό κάποιες φυσικά προϋποθέσεις και ν+2 να εφαρμοστεί για τους νεοεισαχθέντες» τονίζει η κ. Κυριαζοπούλου. Από τη συζήτηση δεν έλειψε το θέμα της χρηματοδότησης. «Πλέον οι ανάγκες μας έχουν μεγαλώσει νέες σχολές, νέα τμήματα που απαιτούν οικονομική στήριξη. Κι αυτό είναι ένα θέμα που μας απασχολεί ιδιαίτερα» προσθέτει η κ. πρύτανις. Ολα τα παραπάνω όμως αναμένεται να συζητηθούν σε επίπεδο Τμημάτων και ακολούθως να ληφθούν αποφάσεις εν όψει μάλιστα της έκτακτης συνεδρίασης της Συνόδου των Πρυτάνεων το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου. Σήμερα συνεδριάζει για το ίδιο θέμα η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού) προκειμένου να διαμορφώσει τις προτάσεις της για τις επικείμενες νομοθετικές αλλαγές. Η ουσία πάντως του θέματος είναι ότι τα μέλη της Συγκλήτου κλήθηκαν να συζητήσουν τις παραμέτρους του 5ου κατά σειρά νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από το 2014 έως σήμερα. «Για μένα το σπουδαιότερο όλων και το οποίο θα πρέπει να απασχολήσει τον πολιτικό κόσμο της χώρας μας είναι το γεγονός ότι κατά τη θητεία της δικής μας πρυτανικής αρχής κληθήκαμε να συζητήσουμε και να πάρουμε αποφάσεις για πέντε νομοσχέδια» τονίζει η κ. Κυριαζοπούλου κι εξηγεί: «Θα πρέπει κάποια στιγμή η πολιτεία ανεξαρτήτου κομματικής πεποίθησης να καθίσει στο τραπέζι με όλους να συζητήσουν και να συναποφασίσουν ένα νόμο πλαίσιο που θα καθορίζει τη λειτουργία της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της. Δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση. Ο στόχος δεν είναι να αφήνει ο κάθε υπουργός τη σφραγίδα του σ' ένα νομοσχέδιο. Επίσης πρέπει να υπάρχουν οι γενικοί κανόνες και από κει και πέρα να αφήσουν ελεύθερα τα πανεπιστήμια να αποφασίζουν με βάση τις ιδιαιτερότητές τους. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε μάζα. Να τηρηθεί το αυτοδιοίκητο». Της ΜΑΡΙΝΑΣ ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ http://www.pelop.gr/?page=article&srv=9&DocID=540609
  17. 1 point
  18. 1 point
  19. 1 point
  20. 1 point
    Επειδή στη χθεσινή δημοσίευση, παρέλειψα να ενημερώσω για τη συνέλευση επί πτυχίω που έλαβε χώρα στο ΝΑΒΟ στις 8μμ, συμπληρώνω κάποιες πληροφορίες που δόθηκαν σε ιδιωτικές συνομιλίες κι ό,τι ανακοινώθηκε από συνάδελφο στο group των διαγραφών του fb. Η συνέλευση αυτή δεν είχε μεγάλη συμμετοχή (περίπου 10 άτομα) κι αποφασίσθηκε να επαναληφθεί μέσα στον Οκτώβριο και να συγκληθεί επιπλέον και γενική συνέλευση ΣΦΙΑ ώστε να πληροφορηθούν όλοι οι νυν φοιτητές εκτός από τους επί πτυχίω την πρόθεση της κυβέρνησης για θέσπιση ορίων φοίτησης και διαγραφές.
  21. 1 point
    Αν και...φύσει απαισιόδοξη...το αφιερώνω. Ισχύει.
  22. 1 point
    η ηγεσία του υπουργείου Υγείας προγραμματίζει να ορίσει ειδικές ομάδες που θα παραλαμβάνουν τους ασθενείς στα ΤΕΠ, ανεξάρτητα από τη συνολική λειτουργία των νοσοκομείων. Ειδικές ομάδες μικρών ηρώων
  23. 1 point
    cVv

    Καρδιολογία

    Επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου 2019 - Ιπποκράτειο Προφορικά κ.Αγγελη- κ.Τσιούφης -στένωση αορτικής : κλινικά ευρήματα σοβαρής (ήθελε μείωση-εξαφάνιση S2) -ανεπάρκεια αορτικής : κλινικά σημεία σοβαρής -φύσημα σε μεσοκοιλιακή/μεσοκολπική επικοινωνία -παράδοξος σφυγμός: τι είναι,πότε ακούγεται -διαφορά σε διαστολικές πιέσεις σε συμπιεστηκή περικαρδίτιδα-περιοριστική μυοκαρδιοπάθεια -σε στένωση μιτροειδούς θες βραδυκαρδία ή ταχυκαρδία; Βραδυκαρδία για να διατηρηθεί η καρδιακή παροχή. Σε ποια βαλβιδοπάθεια θες ταχυκαρδία; Ανεπάρκεια αορτικής -έρχεται στο αγροτικό έμφραγμα τι κάνεις -κολπική μαρμαρυγή με έναρξη προ 24 ωρών και με έναρξη προ 20 ημερών, πότε και πως ανατάσσεις -επιπλοκές εμφράγματος -διαχωριστικό ανεύρυσμα αορτής Τούσουλης -ευρήματα κλινικά σε στένωση/ανεπάρκεια αορτικής -φάρμακα που αυξάνουν την επιβίωση (αμεα, Στατίνες, ασπιρίνη) -β αποκλειστες σε ποια πάθηση αυξάνουν την επιβίωση; Καρδιακή ανεπάρκεια -ενδείξεις ηλεκτροφυσιολογικου ελέγχου -ενδείξεις εμφύτευσης απινιδιστη -πως παράγεται ο S3 -σφαγιτιδικό κύμα ν: τι είναι, πότε αυξάνεται -νόσος φλεβοκόμβου
  24. 1 point
    Θέματα Φεβρουαρίου 2019 (από fb) (Είναι 60 θέματα - 3 σελίδες, απλά είναι πολλές φορές η καθεμία με σκόρπια σειρά.) 2019 Mikrovia I.pdf
  25. 1 point
    Elma16

    Φαρμακολογία ΙΙ

    ΘΕΜΑΤΑ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ- ΙΟΥΝΙΟΣ 2019 ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ ΙΙ.pages Εναλλακτικά, τα θέματα σε pdf μορφή
  26. 1 point
    Λατρεμένος ...και στις ταινίες και στις συνεντεύξεις του... Ενας βαθιά φιλοσοφημένος άνθρωπος και καλλιτέχνης. https://www.lifo.gr/articles/the_athenians/164716?fbclid=IwAR1kSvK_zEZD-csBmRbwemRdEenMiYp1G1BaHjFVaoAwWK-dPKjlEhgupjE
  27. 1 point
    Δεν αναφέρομαι στο διοικητικό κομμάτι, αλλα αποκλειστικά στη νοοτροπία καποιων ανθρώπων που θεωρητικά είναι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι. Είναι απίστευτο να λεει πανεπιστημιακός δασκαλος οτι οι διδασκοντες πρέπει να απαλλαχθουν απο υποχρεωτική επιείκεια.... Βέβαια, και η ιατρική σχολή δεν θα μπορουσε να μην ειναι πρωτοπόρος ...
  28. 1 point
  29. 1 point
    cVv

    Καρδιολογία

    Επαναληπτική Σεπτεμβρίου 2019 (Α’-Γ’ Καρδιολογική) 1. Μεσοκοιλιακή επικοινωνία : κλινική εξέταση, θεραπεία 2. Χρόνια δεξιά καρδιακή ανεπάρκεια: αίτια, αντιμετώπιση 3. Διπλή αντιαιμοπεταλιακή αγωγή: ποια φάρμακα περιλαμβάνει, πόσο τη δίνουμε και πότε 4. Στένωση αορτικής: ενδείξεις βαρύτητας στένωσης, ενδείξεις TAVI 5. Ενδείξεις εμφύτευσης βηματοδότη 6. Υπερτροφική μυοκαρδιοπάθεια: ευρήματα στο υπερηχογράφημα, διαστρωμάτωση κινδύνου 7. Οξεία ανεπάρκεια μιτροειδούς: αίτια, κλινική εικόνα 8. Διάγνωση STEMI. Κατώτερο έμφραγμα στο αγροτικό ιατρείο, σε ποιες ενέργειες θα προβείτε; 9.10. ΗΚΓ
  30. 1 point
    Κανονικές εξετάσεις 13 Σεπτεμβρίου 2019 15 θέματα, κοινά για παλιό/νέο πρόγραμμα σπουδών. Μερικά που θυμάμαι (συγχωρέστε με για τυχόν λάθη στην διατύπωση) : 1. 5 Σ/Λ για την πρώτη φάση της αθηροσκλήρυνσης 5 Σ/Λ για την oxLDL 2. Σ/Λ για την δράση του NO 3. Η οξεία παγκρεατίτιδα οφείλεται σε παθογόνα. Σ/Λ και αιτιολόγηση. 4. Στον κύκλο αλανίνης - γλυκόζης γίνεται μεταφορά αμμωνίας από τους μυς στο ήπαρ. Σ/Λ και αιτιολόγηση. 5. Τι συμβαίνει σε συνθήκες στέρησης υδατανθράκων όσο αφορά τα λίπη . 6. Σύντομη περιγραφή μεταγραφικής ρύθμισης της χοληστερόλης. 8. α. Οι απολιποπρωτεΐνες είναι [πολλαπλής] (α. σύμπλοκα με φωσφολιπίδια, χοληστερίνη, πρωτεϊνες, β., γ., δ.) β. Η APO-A1 [πολλαπλής] 9. α. Οι κορτικοστεροειδείες ορμόνες προκαλούν [πολλαπλής]: Αναστολή/διέγερση της νεογλυκογένεσης και γλυκογονογένεσης στο ήπαρ και αναστολή/διέγερση της γλυκογονογένεσης στο λίπος. β. Πολλαπλής για δύο ασθένειες (σύνδρομο Lesch-Nyman και ?) (πώς προκαλούνται). 12. Γράψτε την αντίδραση που καταλύσει η φωσφοφρουκτοκινάση-1. Ρυθμίζεται θετικά από τα [Σ/Λ] (Υψηλό ATP, 2,6-2P-φρουκτόζη κ.α.) Επιλέξτε τα ένζυμα στα οποία περιέχεται TPP ή που ανήκουν στο PDH (δεν θυμάμαι τι από τα δύο :P) [πολλαπλής] 13. Από ποιο ένζυμο γίνεται η διάσπαση του γλυκογόνου στο μυ. Τι παράγει [πολλαπλής] (1-P-γλυκόζη, UDP-γλυκόζη κ.α.). Γράψτε την αντίδραση. Ποια ακόμη ένζυμα συμμετέχουν στην αποδόμηση του γλυκογόνου; 14. Γράψτε την μοναδική αντίδραση της γλυκόλυσης που χρησιμοποιεί NAD(+). Πώς γίνεται η αναπλήρωσή του σε αναερόβιες και σε αερόβιες συνθήκες; 15. Ποια αντίδραση ονομάζουμε αναπληρωτική; Δώστε παράδειγμα (μαζί με ένζυμο που την καταλύει)
  31. 1 point
    Πτυχιακές εξετάσεις 12 Σεπτεμβρίου 2019 1. Αντιδράσεις αποδόμησης γλυκογόνου και σχετιζόμενες παθήσεις. 2. Παρακύκλωμα φωσφορικών πεντοζών, τι γνωρίζετε, σημασία και σχετιζόμενες παθήσεις. 3. Κύκλος ουρίας. Που πραγματοποιείται. Αντιδράσεις ονομαστικά. 4. Τρανσαμινάσες, τι γνωρίζετε. 5. Λινολεϊκό οξύ, δράση, γιατί μπορεί να αντικατασταθεί από φυτικά σκευάσματα. 6. Η καμήλα αποθηκεύει το λίπος στον ύβο. πως το λίπος αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να καλύψει τις ανάγκες της σε νερό.
  32. 1 point
    lafeuilledevigne

    Φυσική Ι

    ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - 11.9.2019 Έπρεπε να διαλέξουμε 3 από τα 4 θέματα. 1. Τι γίνεται μετά την εκπομπή ποζιτρονίων; Τι γνωρίζετε για τη συμπτωτική ανίχνευση της ακτινοβολίας εξαΰλωσης; 2. Φυσικός χρόνος υποδιπλασιασμού ραδιονουκλιδίου, βιολογικός και ενεργός χρόνος ραδιοφαρμάκου. Ποια σχέση τα συνδέει; 3. Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η δόση με την οποία ακτινοβολείται ο εξεταζόμενος στην ακτινοδιαγνωστική; 4. Τι μεγέθη είναι η δόση/ ισοδύναμη δόση/ ενεργός δόση; Ποιο χρησιμοποιείται στην ακτινοπροστασία για τον έλεγχο της συμβατότητας των θεσπισμένων ορίων;
  33. 1 point
    ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΩΝ (ΠΛΑΚΑΚΙ) ΙΣΤΟΛΟΓΙΑΣ-ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑΣ Ι Πλακίδια Ιστολογίας Εαρινό 2019.pdf Πρόοδος Ιστολογίας Ι.pdf Από την ομάδα των εισακτέων του 2018 στο fb.
  34. 1 point
    Εξετάσεις Ιστολογίας - Εμβρυολογίας Ι Κανονικών - Μεταφορέων (Σεπτέμβριος 2019) Περίπου το 50% των θεμάτων ήταν ακριβώς ίδια με τα θέματα της εξεταστικής του Ιουνίου (τα οποία επισυνάπτονται παρακάτω). Ιστολογία-Εμβρυολογία Ι Εξεταστική Ιουνίου 2019.docx
  35. 1 point
    Εξετάσεις Σεπτεμβρίου Σημειολογίας-Νοσολογίας 2019 1) ορισμος και αιτια αιμοπτυσης 2) ορισμος και αιτια κυκλοφορικης καταπληξιας (shock) 3) αιτια και χαρακτηρες ηπατικης διογκωσης 4) αιτια και κλινικες εκδηλωσεις πρωτοπαθους και δευτεροπαθους επινεφριδιακης ανεπαρκειας 5) νεφρωσικο συνδρομο : ορισμος, κλινικες εκδηλωσεις, αιτια, επιπλοκες
  36. 1 point
    Sokratis T

    Φυσική Ι

    ΘΕΜΑΤΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2019 (06-09-2019) Α ΟΜΑΔΑ: ΘΕΜΑ 1ο: Τι γνωρίζετε για το ραδιοφάρμακο και τον ρόλο του στη PET; Ποιο είναι το ευρύτερα χρησιμοποιούμενο ραδιοφάρμακο και τι καταδεικνύει; ΘΕΜΑ 2ο: α) 3 διασπάσεις (σχεδόν ίδιες με των κανονικών του 2017 θέμα 3ο) β) Αναφέρετε επιγραμματικά δύο οποιεσδήποτε διαφορές μεταξύ του φαινομένου Compton και της δίδυμης γένεσης. γ) Αναφέρετε επιγραμματικά τους βασικούς κανόνες ακτινοπροστασίας. Ποιος, θεωρείτε, ότι είναι πιο αποδοτικός; ΘΕΜΑ 3ο: Πώς ορίζεται η αντίθεση θέματος στην ακτινογράφηση; Από ποιους παράγοντες εξαρτάται; Β ΟΜΑΔΑ: ΘΕΜΑ 1ο: α) Τι επιπλέον συστήματα περιλαμβάνει ένας τομογράφος ποζιτρονίων; β) Τι χαρακτηρίζει ένα υβριδικό σύστημα PET; ΘΕΜΑ 2ο: α) 3 διασπάσεις β) Αναφέρετε επιγραμματικά δύο οποιεσδήποτε διαφορές μεταξύ του φαινομένου Compton και του φωτοηλεκτρικού φαινομένου. γ) Αναφέρετε επιγραμματικά τις τρεις βασικές αρχές ακτινοπροστασίας. Ποια δεν αφορά ασθενή που εκτίθεται σε ιοντίζουσα ακτινοβολία για διαγνωστικούς και θεραπευτικούς σκοπούς; ΘΕΜΑ 3ο: α) Ποιο φυσικό μέγεθος χαρακτηρίζει την αξονική τομογραφία; Πώς σχετίζεται με τον αριθμό CT και τον πίνακα ανακατασκευής εικόνας; β) Πώς ορίζεται ο θόρυβος στην αξονική τομογραφία; Από ποιους παράγοντες εξαρτάται;
  37. 1 point
    Πτυχιακές εξετάσεις Σεπτεμβρίου 2019 Εξεταστής : κος Δασκαλακης. Καθώς ημουν η μονη φοιτητρια που εξεταστηκε εκεινη τη μερα, η εξεταση ηταν πρακτικα εφ ολης της υλης. Γυναικολογία : συνδεσμοι μητρας, τι ειναι τα ινομυωματα, συμπτωματα, grades. τι ειναι η εκτοπη κυηση. τι ειναι η ενδομητριωση και τις θεωριες αιτιολογιας. Pap τεστ, τι ειναι ο HPV και γιατι μας ενδιαφερει, και ποια τα επικινδυνα στελεχη του για ca τραχηλου Μαιευτικη: Προεκλαμψια τι ειναι και κλινικη εικονα, ποτε λεμε οτι ενα εμβρυο ειναι IUGR και αιτια και πως διαφοροδιαγιγνωσκουμε ενα SGA απο εενα IUGR, τι ειναι ολιγαμνιο και αιτια, αιτια υπογονιμοτητας στο ζευγαρι, τι ειναι το βιοφυσικο προφιλ και τι παραμετρους μετραμε, το NST τι ειναι και τι παραμετρους εξεταζουμε σ αυτο. γενικα ηθελε τα βασικα, πολυ καλο κλιμα εξετασης υπο συζητηση και μπορει να εκανε ερωτησεις πανω στην απαντηση απο προηγουμενη ερωτηση και γι αυτο δεν θυμαμαι ολα τα θεματα.
  38. 1 point
    Πτυχιακή 6/9/2019 1. Ποιος είναι ο μοριακός μηχανισμός δράσης της κορτιζόλης; 2. Ποιες ορμόνες αποθηκεύονται στον οπίσθιο λοβό της υπόφυσης; Να αναφερθούν οι ορμόνες και οι δράσεις τους συνοπτικά. 3. Δράσεις ινσουλίνης στο ήπαρ και στους μύες 4. Στάδια βιοσύνθεσης θυρεοειδικών ορμονών 5. Ορισμός μετάλλαξης και παραδείγματα μηχανισμών επιδιόρθωσης 6. Τι είναι μεταγραφικοί παράγοντες και πώς ταξινομούνται;
  39. 1 point
    ελίνα

    Δερματολογία

    Πτυχιακέςεξετάσεις Σεπτεμβρίου 2019 - Συγγρός 1. Κλινικά στάδια σύφιλης 2. Αιτιοπαθογένεια ατοπικής δερματίτιδας 20 πολλαπλής επιλογής από τα γνωστά σχεδόν όλα
  40. 1 point
    Επαναληπτικές εξετάσεις Παθολογίας Ι (5 Σεπτεμβρίου 209) Εξέτασε ο κ. Ντουράκης... 5 ερωτήσεις ανά άτομο (και όχι όλες εντός ύλης της παθολογίας Ι) και η βαθμολόγηση αρκετά αυστηρή... Ορισμένες από τις ερωτήσεις που θυμάμαι: -Είδη ικτέρου + 1 αίτιο που προκαλεί τον καθένα. Διαχωρισμός ενδο- εξω- ηπατικού χολοστατικού ικτέρου και πώς γίνεται η διάγνωση στις μέρες μας (με υπέρηχο). Στην ίδια ερώτηση σε μορφή κλινικού περιστατικού με νεαρό αγόρι ήθελε να αναγνωρίσουμε το σύνδρομο Gilbert - Κλινικά ευρήματα σε ξηρά και υγρά περικαρδίτιδα - Καρδιακός επιπωματισμός - Ευρήματα από φυσική εξέταση σε Ανεπάρκεια Αορτικής, Στένωση Αορτής, Ανεπάρκεια Μιτροειδούς - Ορισμός πυρετού αγνώστου αιτιολογίας και ΔΔ. έπειτα εστίασε στα λοιμώδη αίτια και ήθελε παραδείγματα - Ποια είναι τα άλλα ήδη πυρετού; έπειτα εστίασε στον κυματοειδή και ήθελε να του πούμε για το λ. hodgkin - Εργαστηριακά ευρήματα σε οξεία Ηπατ. Α και στην οξεία Ηπατ. Β -Γιατί υπάρχει θεραπεία για την Ηπ C και όχι για τη Β; (ήθελε να πούμε ότι στη Β είναι DNA ιός και δε γίνεται εκρίζωση) - Αίτια διόγκωσης ενός κάτω άκρου - Αιμορραγικά εξανθήματα - Ορισμός χρόνιας και οξείας διάρροιας και μικροοργανισμοί που οφείλονται για την οξεία - Σ. Kussmaul, χορός καρωτίδων
  41. 1 point
    lne.a

    Στατιστική

    Εξεταστική Σεπτεμβρίου 2019 Θεμα 1 Ποιες οι τιμές θέσης και διασποράς σε κανονική κατανομή. Επισης εδινε το 95% διάστημα εμπιστοσύνης για ΔΜΣ υπερτασικων και ήθελε να πούμε αν είναι στατιστικά σημαντικό και ποια μέθοδο θα χρησιμοποιούσαμε για την εκτίμηση σχέσης ΔΜΣ-υπέρτασης. Θέμα 2 Εδινε για 3 πόλεις πόσοι βγήκαν θετικοί σε αντισώματα ηπατίτιδας C και ήθελε τον επιπόλασμο (ποσοστό θετικών σε αντισώματα), το διάστημα εμπιστοσύνης 95%, ποια μεθοδο θα χρησιμοποιούσαμε για την εκτίμηση σχέσης τόπου διαμονής-ηπατίτιδας C (απλά να πούμε ποια θα διάλεγα ε και γιατί) και αν βγάζαμε με τη μέθοδο αυτή p>0.001 πως θα το αξιολογούσαμε. Θέμα 3 Εδινε πίνακα με το σχετικό λόγο και το διάστημα εμπιστοσύνης 95% που αφορούσε την πιθανότητα επιβίωσης στη ΜΕΘ ανάλογα την ηλικία, φυλή, τιμής διαστολικής αρτηριακής πίεσης και αν έχουν ή όχι χρόνια νεφρική ανεπάρκεια. Ήθελε να πούμε ποιοι παράγοντες επηρεάζουν σε βαθμό στατιστικά σημαντικό και να ερμηνεύουμε μόνο τους παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά. Δεν θυμάμαι καθόλου νούμερα και ίσως ξέχασα ή μετέφερα λάθος κάτι αλλά αυτό ήταν το ύφος.
  42. 1 point
    VickyAr

    Βιολογία ΙΙ

    Θέματα Βιολογίας 2 - Ιούνιος 2019
  43. 1 point
    kostasbistas

    Βιολογία Ι

    Θέματα βιολογίας Ι (κανονικών) Από ποστ φοιτητή στην ομάδα των εισαχθέντων του 2018
  44. 1 point
    kostasbistas

    Βιολογία ΙΙ

    Σημειώσεις εργαστηρίων Βιολογίας ΙΙ
  45. 1 point
  46. 1 point
    Επειδή η Φυσιολογία είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ μάθημα μάζεψα θέματα των τελευταίων 5 ετών και σας τα παραθέτω μαζεμένα και πόσες φορές έχει πέσει το καθένα. Feel free to copy+paste! Συγκεντρωμένα θέματα Φυσιολογίας Χειμερινού από 01/2008 ΝΕΥΡΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΣΗΜΑΤΟΣ (22) Γιατί τα κλιμακωτά δυναμικά φθίνουν; Ορισμοί: Σχετική Ανερέθιστη Περίοδος, Ουδός δυναμικού ενέργειας Ουδός ερεθίσματος και απόλυτη ανερέθιστη περίοδος. Κατωφλικό δυναμικό κινητικών νευρώνων. Σε τί διαφέρουν τα ηλεκτροτονικά δυναμικά από τα δυναμικά ενεργείας; Διαφορές κλιμακωτών δυναμικών από δυναμικά ενεργείας. ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΙΟΝΤΩΝ Καλίου. Εμμύελες ίνες. Απολυτη ανερεθιστη περιοδος - Ουδος δυναμικου - Τασεοελεγχομενοι διαυλοι νατριου (ιδιοτητες) Τί ονομάζεται σχετική ανερέθιστη περίοδος? Πόσο διαρκεί και πού οφείλεται? 4.Πώς διαχωρίζεται ένα ισχυρό από ένα ασθενές ερέθισμα? ΤΑΣΕΟΕΛΕΧΓΟΜΕΝΟΙ ΔΙΑΥΛΟΙ Να(ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ). Εύρος και συχνότητα κλιμακωτών δυναμικών και δυναμικών ενεργείας. Κατηγοριοποιείστε τους ιοντικούς διαύλους ανάλογα με το ερέθισμα που ενεργοποιεί το μηχανισμό πύλης. ΑΝΣ (Αυτόνομο)(20) Νευροδιαβιβαστές και προγαγγλιακοί και μεταγαγγλιακοί (+ανατομική τοποθέτηση του σώματός τους) νεωρώνες και αντίστοιχοι υποδοχείς και που βρίσκονται τα γάγγλια του καθενός. Αναφέρατε 2 τουλάχιστον διαφορές, μορφολογικές-λειτουργικές, μεταξύ συμπαθητικού-παρασυμπαθητικού. Είδη συνάψεων. Θέμα πολλαπλής επιλογής για: την ακετυλοχολίνη, τη μείωση του καρδιακού ρυθμού. Πως το αυτόνομο ρυθμίζει έκκριση ινσουλίνης και ποιος ο ρόλος στην άσκηση ΘΕΡΜΟΡΥΘΜΙΣΗ(17) Ορισμος του ουδετερου θερμικου περιβαλλοντος. Διαφορά πυρετού και υπερθερμίας από σωμ.άσκηση. Ποια οργανα ή κεντρα ελεγχουν την θερμορυθμιση. Στοιχεία θερμορρυθμιστικού κέντρου και συνοπτικά η λειτουργία. πως γίνεται ο εγκλιματισμός στο θερμό Διάγραμμα σχέσης ρυθμου μεταβολισμού - θερμοκρασίας σώματος από τους 36 έως τους 40 βαθμούς C. Χαρακτηριστικα θερμουποδοχεωνΓιατί τα μωρά και οι ηλικιωμένοι σε θερμό και ψυχρό αδυνατούν να διατηρήσουν τη θερμοκρασία τους;; Περιγράψτε τον παθοφυσιολογικό μηχανισμό του πυρετού Τι είναι το θερμιδικά ουδέτερο περιβάλλον. Με ποιους μηχανισμούς παράγεται η θερμότητα στο σώμα μας, Διαφορά πυρετού και υπερθερμίας. Σημασία εφίδρωσης. Με ποιους μηχανισμους μεταφερεται η θερμοτητα απο τον πυρηνα στο δερμα μας? Από ποιά στοιχεία αποτελείται το κέντρο θερμορρύθμισης; Τι γνωρίζετε για τον πυρετό; Κ-Να ΑΤΡάση αντλία (2) Ρόλος της στην κυτταροπλασματική μεμβράνη ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ (10) Κέντρα λήψης τροφής: Ποιά είναι; Πού βρίσκονται; Ποιοί παράγοντες τα διεγείρουν; Μετά την λήψη της τροφής μέσω ποιών μηχανισμών διεγείρεται το κέντρο κορεσμού; Πώς καταστέλλεται κέντρο πείνας και διεγείρεται κέντρο κορεσμού μετά την λήψη τροφής. τι δηλώνει η ύπαρξη λεπτίνης στο αίμα?(ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων) Ερεθισματα που ελεγχουν την ορεξη βραχυπροθεσμα και μακροπροθεσμα Που βρισκεται το κεντρο του κορεσμου;Ποια τα ερεθισματα; Μεταβολισμος(Κεφαλαιο 58 BORON)Παραστήστε το διάγραμμα μεταξύ ρυθμού μεταβολισμου και θερμοκρασίας μεταξύ 36 και 41 βαθμών Κελσίου. από ποιους άλλους παράγονες εξαρτάται ΝΜ ΣΥΝΑΨΗ (7) Γενικευμενη ανασκοπιση αναστολής της σύναψης. Με ποιο τρόπο γίνεται προσυναπτική αναστολή. Μηχανισμός λειτουργίας της νευρομυικής ατράκτου. Ποίοι είναι η 2 μηχανισμοί εισόδου της ακετυλοχολίνης στα προσυναπτικά κυστίδια? Ποιός είναι ο ρόλος της ακετυλοτρανσφεράσης της χολίνης στην νευρομυϊκή σύναψη; ΥΠΝΟΣ (7) Στάδια, ΗΕΓ στα διάφορα στάδια ύπνου και " σε γενικες γραμμες πως φαινονται" Διαφορές REM NREM ύπνου. Εγρήγορση και στάδια ύπνου. Η REM διαρκεί περισσότερο ή λιγότερο στην αρχή απ'ότι μετά από 6 ώρες ύπνου; Παρεγκεφαλίδα(7) Κοκκιώδη κύτταρα (μορφολογία και λειτουργία). Κυτταρα Purkinje Βασικά Γάγγλια(7) Συμπτώματα και εξήγησή τους στη νόσο του Πάρκινσον Βασικά γάγγλια και νόσος Huntington πως εμφανίζονται τα συμπτώματα της νόσου huntigton. Περιγράψτε μία διεγερτική οδό μεταξύ βασικών γαγγλίων και ποιος νευροδιαβιβαστής χρησιμοποιείται και μία ανασταλτική οδό μεταξύ βασικών γαγγλίων και ποιος νευροδιαβιβαστής χρησιμοποιείται. Ποια είναι τα βασικά γάγγλια;. Τι ειναι ο τελικος τρομος,που παρατηρειται, γιατι; ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΚΝΣ (3)Ποιες ειναι οι περιοχες του φλοιου που σχετιζονται με την κινηση. Σχεδιάστε ή περιγράψτε πώς οργανώνονται ο πρωτοταγής κινητικός φλοιός, η προκινητική περιοχή και ο συνειρμικός κινητικός φλοιός. ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΩ Κ ΚΑΤΩ ΚΙΝΗΤΙΚΟΥ ΝΕΥΡΩΝΑ. ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΣΕ ΒΛΑΒΗ ΤΩΝ ΚΑΤΩ Σωματοαισθητικός χαρτης(3) γιατι τα χειλη καταλαμβανουν μεγάλη εκταση Μηχανισμός LTP στον ιππόκαμπο (2) ΕΝΥ(2). Συγκέντρωση Κ+ σε σχέση με εξωκυττ.υγρό ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΝΕΥΡΙΚΟ (3) Πώς γίνεται η αναγνώριση κι ο διαχωρισμός των αισθητικών ερεθισμάτων στο Κ.Ν.Σ; Υπάρχει η προσυναπτική συστολή στις συνάψεις του Κ.Ν.Σ; ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΑΣΥΝΑΠΤΙΚΟΙ ΥΠΟΔΟΧΕΙΣ ΤΟΥ ΚΝΣ. Πολλαπλής επιλογής σχετικά με βλάβη πυραμιδικού. Διαφορές χημικών και ηλεκτρικών συνάψεων.Πως ανιχνεύεται η γραμμή επιτάχυνσης; Μπορούν κατιούσες οδοί να ελέγχουν αισθητικές πληροφορίες; Ποιός νευροδιαβιβαστής εκκρίνεται μεταξύ των διάφορων περιοχών--->έδινε περιοχές του εγκεφάλου και ρωτούσε με ποιόν νευροδιαβιβαστής συνδέονται(π.χ φλοιός με ραβδωτό σώμα). Να περιγράψετε αδρά πως αντιλαμβανόμαστε ένα ερέθισμα μηχανικής πίεσης στο δέρμα. Αν θέλετε μπορείτε να δώσετε ένα σχετικό παράδειγμα. Πώς δρουν οι χημειοϋποδοχείς στο ΚΝΣ. Κυκλοφορια αιματικη εγκεφαλου - από ποιους παράγοντες εξαρτάται. Ο νευρώνας ως ολοκληρωτής Τι είναι το ΗΕΓ; ποια τα είδη των εγκεφαλικών κυμάτων. Ποιος ο ρόλος των αστροκυττάρων στο μεταβολισμό του γαλακτικού οξέος. Ελεγχος της συμπεριφορας. Μια ερωτηση με 3 υποερωτηματα για ασθενη με εγκεφαλικο οιδημα ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΑΣΗ (18) Προσαρμογη κοντινή-μακρινή όραση, τρόπος προσαρμογής στο σκοτάδι (ραβδία, κωνία) Πλαγια αναστολη(αμφιβληστροειδης) Έγχρωμη όραση Πού οφείλεται η μυωπία και πώς διορθώνεται. Τί θα συμβεί σε ραβδία και κωνία όταν εκτεθούν στο φως; Τί γνωρίζετε για το ρεύμα σκότους στα ραβδία Μπορούν τα μικρά παιδάκια να δουν κάτι που βρίσκεται πολύ κοντά τους; ναι ή όχι και γιατί. οπτικη οδος από τη στιβάδα των γαγγλιακών κυττάρων και μετά. Πώς επιδρά η βιταμίνη Α στην όραση ΑΚΟΗ-ΑΙΘΟΥΣΑΙΟ (14) Αντιστοίχη τμηματων αυτιού (από εικόνα) με την λειτουργια τους. Αναφορα στον μηχανισμο με τον οποιο το μηχανικο ερεθισμα στα τριχοφορα κυτταρα του ακουστικου συστηματος μετατρεπεται σε ηλεκτρικο ερεθισμα. Μηχανισμός μετάδοσης ακουστικού μηνύματος στα τριχοφόρα κύτταρα.Τι συχνότητες ακούει ο άνθρωπος και η οδός που ακολουθεί το ηχητικό ερέθισμα μέχρι εγκέφαλο (ή κάτι τέτοιο). Ακουστικά οστάρια και ρόλος στην ακοή. Λειτουργια μεσου ωτος. Πορεία Αιθουσαίου Ν. Ρολος ημικυκλιων σωληνων. Λειτουργίες αιθουσαίου συστήματος. Πως γινεται αντιληπτη η πηγη του ηχου Πώς στην ακουστική οδό διαχωρίζεται η ένταση και η συχνότητα του ήχου. Ενδόλεμφο/περίλεμφο -Vander, σελ. 356, σχήμα 9-42: ρωτούσαν αν κάθε μια από τις δομές που απεικονίζονται( δινόταν το σχήμα) σχετίζεται με την ανίχνευση ήχου ή/και την γραμμική επιτάχυνση ή τίποτα από τα 2 ΓΕΥΣΗ (6) Οδός της γεύσης. Οδός για αίσθηση ξινού. Οδός για πικρό. ΟΣΦΡΗΣΗ(5) Ποια οδό ακολουθούν τα οσφρητικά ερεθίσματα. Οσφρητικά κύτταρα και οσφρητικοί υποδοχείς. Περιγραψτε 3 ειδη κυτταρων στον οσφρητικο βολβο,λειτουργιες τους. Οδος οσφρησης. Εντόπιση οσφρητικού επιθηλίου. ΑΛΛΑ (6)Τι γνωρίζετε για τα αισθητικά κύτταρα (γενικά). Πώς λειτουργούν οι αισθητικοί υποδοχείς που δεν εξοικοιωνονται. Διαφορές όσφρησης - γεύσης. Τι γνωρίζετε για την εξοικείωση των αισθητικών υποδοχέων. Αναφέρατε ένα παράδειγμα ( Ισως καλό παράδειγμα να αποτελεί η όσφρηση). Αντιστοίχιση αισθήσεων με τους μηχανισμούς μεταγωγής σήματος (ακολουθούσε λίστα όπου έπρεπε να γίνει η αντιστοίχιση) ΜΥΙΚΟ Αντανακλαστικά γενικά (4) Μυοτατικό αντανακλαστικό(10) Συνοπτική περιγραφή Αντανακλαστικό Golgi (5) Αντανακλαστικό απόσυρσης(3) Μυική συστολή(7) Η ένταση της μυικής συστολής είναι ανάλογη του εύρους (μεγέθους) του . Πώς επηρεάζει η αύξηση της εξωκυττάριας συγκέντρωσης καλίου την ένταση της μυικής συστολής; Γιατί; Συστολη του μυοκαρδιου κατα την εισροη των ιοντων Κ. Πως θα ειναι η ενταση της συστολης. Ρόλος ασβεστίου στη συστολή. Διαφορές σκελετικού-λείου μυός (3) Ποια η διαφορά στο σαρκοπλασματικό δίκτυο, τί σκοπό επιτελεί και τί επιπτώσεις έχει. Δύο τύποι αφύσικου μυικού τόνου. Η μυική άτρακτος. Τι είναι και τι ανιχνεύει… (4) Όργανο Golgi, ρόλος(2) ΑΛΛΑ: Οι ενδοατράκτιες μυϊκές ίνες νευρώνουν...Οι εξωατράκτιες μυϊκές ίνες νευρώνουν... Σε ποιόν μυ έχει εφαρμογή το "όλο ή ουδέν" + εξήγηση. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΚΟΥΣΙΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ. Που επιδρά η α και που η κ μπουνγκαροτοξίνη και τι συμπέρασμα προκύπτει από αυτή τη διαφορά τους (από το μυϊκό αυτό) Μηχανισμός λειτουργίας μηχανοϋποδοχέα (π.χ. σωμάτιο paccini) Δικαιολογείστε με ποιον τρόπο η χορήγηση προστιγμίνης μπορεί να επηρεάσει τη μυϊκή συστολή στη μυασθένεια ΕΝΔΟΚΡΙΝΙΚΟ ΟΣΤΑ (27) Πώς γίνεται η οστική ανακατασκευή, ποια κύτταρα συμμετέχουν και ποιός ο ρόλος τους. Μορφολογία ώριμης οστεοκλάστης και οι λειτουργίες της. Μηχανισμός οστεοκλαστογένεσης. Σύστημα Rankl/οστεοπροτεγερίνη. Ποιες ορμόνες επιδρούν στην ανάπτυξη των οστών. Η μείωση ασβεστίου στο αίμα ποιές ορμόνες και ποιούς μηχανισμούς απόκρισης ενεργοποιεί;-Ορμονικοί μηχανισμοι ελεγχου επιπεδου Ca στο πλασμα. Παραγωγή, δράση (στη ρύθμιση τους ασβεστίου αίματος και κυτταρική δράση) και μεταβολισμός 1,25 (ΟΗ)-Vit.D3. Δράσεις ΡΤΗ στη ρυθμιση της συγκεντρωσης ασβεστιου του αίματος, στο νεφρό. Τι κάνει ο νεφρός σε περίπτωση υπασβεστιαιμίας. ΓΕΝΝΗΤΙΚΟ (23) Πώς γίνεται η ρύθμιση της LH και FSH και ποιο το πρότυπο εκκρισης τους. Διάγραμμα μεταβολών που συμβαίνουν κατά τον εμμηνορρυσιακό κύκλο στις παρ
  47. 0 points
  48. 0 points
    Δε μου αρέσουν τα ολόσωμα μαγιώ! Προτιμώ τα μπικίνι.. Ομως,η παρακάτω ανακοίνωση μας άρεσε πολύ. Ζόρικο το ΔΕΠ Παντείου..έξω απ' τα δόντια! https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/298708_dep-panteioy-se-kerameos-skopos-ton-panepistimion-i-epistimoniki-gnosi-ohi-i?fbclid=IwAR3dNb9TXqoOm6lPL3BHLnqXWtw_KLvZYJHMYtF7sucGoZRTXlLjsx8l3W4
  49. 0 points
    Blog με τις σημειώσεις μου (με βοήθησαν πολύ και κάποιες μου προσέφεραν το άριστα, οπότε και τις μοιράζομαι!) : Ενδεικτικά... ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΩΡΛ + ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΑ (ΑΤΤΙΚΟ) 5ο ΕΤΟΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ (ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΣΙΤΑΡΑ) ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ ΑΙΓΙΝΗΤΕΙΟ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ (6o) ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΑ ΑΤΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ (Α'Χ ΛΑΪΚΟ)surgery ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΑΤΤΙΚΟ) και εδώ το λινκ: Blog ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ - ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΘΗΝΑΣ
×
×
  • Δημιουργία νέας...