Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/07/2019 in all areas

  1. 3 points
    Αφιερωμένο ... "...Μες στη μαρμαρυγή της μέρας υπάρχει ακόμα η Ιζόλδη..."... 🙂
  2. 3 points
    https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/ekpaideysi-ston-typo/293657_n-kerameos-hrimatodotisi-ton-aei-me-basi-anti ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika -ika?fbclid=IwAR3xTKuh0VoOlR2HQIQidBQMHUs6GgevZrSHVq9rVueHtNxb1kONWbOjdr8 14.07.2019 - 12:16 Ν. Κεραμέως: Χρηματοδότηση των ΑΕΙ με βάση αντικειμενικά κριτήρια - Υπ' όψιν και η αξιολόγηση των ιδρυμάτων Alfavita 6 Τόνισε, επίσης, πως πρόθεση της κυβέρνησης είναι η θέσπιση του ορίου φοίτησης στα ν+2 έτη Συνέντευξη παραχώρησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στην Καθημερινή και τον Απόστολο Λακάσα. Οι ερωτήσεις επικεντρώθηκαν στην στρατηγική της νέας κυβέρνησης για τα ζητήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την υπουργό να εξαγγέλλει μεγάλες αλλαγές στην τρόπο διοίκησης, τις πηγές χρηματοδότησης αλλά και το καθεστώς του ασύλου. - Γιατί κρίνετε ότι θα πρέπει να καταργηθεί το άσυλο; - Διότι τα πανεπιστήμιά μας έχουν μετατραπεί σε ορμητήρια βίας και ανομίας. Χωρίς ασφάλεια, δεν υπάρχει ελεύθερη διακίνηση ιδεών και ακαδημαϊκή ελευθερία, ενώ υπονομεύεται και η εκπαιδευτική διαδικασία. Η πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει το κατάλληλο ακαδημαϊκό περιβάλλον για την αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε συνθήκες αξιοπρέπειας και ελευθερίας. Για να επιτευχθεί αυτό, οι δημόσιες αρχές θα πρέπει να επεμβαίνουν στον χώρο του πανεπιστημίου για κάθε αξιόποινη πράξη. Όπως συμβαίνει άλλωστε και σε κάθε δημόσιο χώρο. Υπάρχει ένα ζήτημα για το οποίο καταγράφηκαν οξύτατες αντιδράσεις τόσο από τα ΑΕΙ και τους φορείς όσο και από τη ΝΔ προεκλογικά: αφορά τη δημιουργία νέων τμημάτων ΑΕΙ από τον τέως υπουργό Κώστα Γαβρόγλου, πολλά εκ των οποίων δεν έχουν καν πρόγραμμα σπουδών, καθώς και την «πανεπιστημιοποίηση» των ΤΕΙ. Θα αφήσετε τα νέα τμήματα ως έχουν; - Έχει πράγματι προκληθεί οξύ πρόβλημα. Η τεχνολογική εκπαίδευση έπρεπε να ενισχυθεί ουσιαστικά. Η διαδικασία, όμως, που ακολουθήθηκε από την απερχόμεβη κυβέρνηση δεν υπηρέτησε τον στόχο αυτό. Η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη έγινε χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αξιολόγηση των εν λόγω ιδρυμάτων, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Και, ακόμη, χωρίς καν μέριμνα για την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων. Η απερχόμενη κυβέρνηση πολιτεύτηκε, ιδίως στην περίπτωση αυτή, με όρους επικοινωνιακούς και μικροπολιτικής σκοπιμότητας. Σε κάθε περίπτωση, η πρόθεσή μας είναι να ενισχύσουμε, εντός των νέων συγχωνευμένων ιδρυμάτων, τον τεχνολογικό χαρακτήρα των τμημάτων που προέρχονται από τα πρώην ΤΕΙ. Με στοχευμένες παρεμβάσεις στήριξης, όπως η ενίσχυση των εργαστηρίων. - Θα αλλάξετε τον τρόπο διοίκησης των ΑΕΙ; Σκέφτεστε να επαναφέρετε τα Συμβούλια Ιδρύματος; - Ναι, θα αλλάξει ο τρόπος διοίκησης των ανώτατων ιδρυμάτων. Για να έχουμε ΑΕΙ πραγματικά αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα, οφείλουμε να τα ενισχύσουμε με σύγχρονους και αποτελεσματικούς θεσμούς διοίκησης και με διακριτές και σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες. Στο πλαίσιο αυτό, μελετούμε και την επαναφορά των Συμβουλίων Ιδρύματος, στα οποία συμμετείχαν και διαπρεπείς Έλληνες του εξωτερικού, έχοντας όμως προβεί σε προηγούμενη αναρμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας τους, καθώς και την επαναφορά του θεσμού του γενικού γραμματέα στα ΑΕΙ. Η επιλογή του θα γίνεται από το κάθε ίδρυμα, σύμφωνα με διεθνή πρότυπα, και ο ρόλος του θα είναι εκτιμούμε, καθοριστικός για την εύρυθμη διοικητική του λειτουργία.- Μιλάτε για προσέλκυση πόρων από τα ΑΕΙ και μεγαλύτερη διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας. Πώς; - Στρατηγικός μας στόχος είναι ο ακαδημαϊκός χάρτης να περιλαμβάνει ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, πρόθεσή μας είναι να κινηθούμε για τη διεύρυνση της δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων τμημάτων (από τα ίδια τα ιδρύματα ή σε συνεργασία με άλλα ελληνικά ή διεθνή πανεπιστήμια) και για προσέλκυση φοιτητών από χώρες εκτός Ε.Ε. Επίσης, στοχεύουμε να απελευθερώσουμε τα μεταπτυχιακά προγράμματα, να αναπτύξουμε προγράμματα εξ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, με επένδυση στις νέες τεχνολογίες, και για να ενισχύσουμε τα θερινά/χειμερινά σχολεία σε τομείς που η χώρα μας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα (π.χ πολιτισμός, ναυτιλία, τουρισμός, διατροφή, πρωτογενής παραγωγή). Παράλληλα, θα αξιοποιηθεί η δυνατότητα για ΣΔΙΤ για την κάλυψη επιμέρους αναγκών, όπως π.χ για κατασκευή φοιτητικών εστιών, θα δημιουργηθεί νέο θεσμικό πλαίσιο για δωρεές προς τα ΑΕΙ (π.χ χρηματοδότηση επώνυμων εδρών, διαχείριση κληροδοτημάτων, δωρεές από τις ενώσεις αποφοίτων κλπ) και τέλος ένα θεσμικό πλαίσιο για λήψη πρόσθετης χρηματοδότησης για την υλοποίηση πατεντών και επιστημονικών ιδεών και για αξιοποίηση από τα ιδρύματα των εσόδων από επιχειρήσεις έντασης γνώσης (spin-off) και κοινών ερευνητικών τους δραστηριοτήτων με ιδιωτικούς φορείς. - Θα συνδέσετε τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ με τα αποτελέσματα της αξιολόγησής τους; - Το ερώτημά σας συνδέεται, εκτιμώ, με ένα ευρύτερο ζήτημα. Πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στα οικονομικά της εκπαίδευσης, στη μελέτη δηλαδή όλων των οικονομικών πτυχών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με έμφαση στο ανθρώπινο κεφάλαιο, ώστε να έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία για να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε αποτελεσματικότερα, ως υπουργείο, εκπαιδευτικά προγράμματα και πολιτικές. Στο πλαίσιο αυτό, η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτερα ιδρύματα θα βασίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια και δείκτες, όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των σπουδών, το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών, το μέγεθος και η γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος, τα οποία πρέπει να αποτιμώνται και να κοστολογούνται. Θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. - Υπάρχει ανησυχία για την κατάργηση των «αιώνιων» φοιτητών; - Έχουμε δεσμευτεί για την καθιέρωση του ανώτατου ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2. Είναι, όμως, εύλογο να προβλεφθούν και εξαιρέσεις, τις οποίες θα διερευνήσουμε προσεκτικά, όπως και μεταβατικό στάδιο εφαρμογής.
  3. 2 points
    Στο altsantiri, προχθές, έγραφε κάπου: "ΟΡΘΑ ΚΟΦΤΑ--με το που πάτησε πόδι, πλάκωσαν οι ανεμοστρόβιλοι".... λέω ν'αρχίσω να γίνομαι προληπτική ενώ δεν ήμουν μέχρι σήμερα! Αφιερώσαμε ήδη σε όσους άντεξαν να βρίσκονται εδώ. Αφιερώνουμε και σε όσους δεν τα κατάφεραν ν'αντέξουν..
  4. 2 points
  5. 2 points
    Εχω κάτι χρωστούμενα...σε παλιούς διαδικτυακούς φίλους που μας άντεξαν εδώ μέσα... @asamotref ή @ΤρελοΓιαΤρώς (κοινώς Φερτομάζα) @mikro kavouri (κοινώς Φιδοπιάστης) @musician
  6. 2 points
    Επί Μαριέττας (2006-2007) σημειώθηκαν πολύ σοβαρές κινητοποιήσεις κατα του περίφημου νόμο της, που εκτός των άλλων προέβλεπε διαγραφές μετά από μια περίοδο χάριτος πέντε ετών. Τα περισσοτερα ΑΕΙ κ ΤΕΙ έκλεισαν από πολυήμερες καταλήψεις ενώ η ένταση μεταφέρθηκε και στους δρόμους με πολυπληθείς διαδηλώσεις που κατέληγαν συνηθως σε συγκρούσεις με την αστυνομία. Ωστόσο παρά τις κινητοποιήσεις ο νόμος δεν αποσύρθηκε. Ψηφίστηκε χωρίς ωστόσο να επιχειρηθεί να εφαρμοστεί το σκέλος των διαγραφών σχεδόν καθολικά από τα πανεπιστήμια. Τέσσερα χρόνια μετά, το 2011 χρόνια που ψηφίζεται ο πολύ χειρότερος 4009/11, τίποτα δεν θυμίζει εκείνη την εποχή. Οι αντιδράσεις είναι ελάχιστες και συμβολικες ενω το φοιτητικό κίνημα βρίσκεται σε αποδρομη. Είναι χαρακτηριστικό πως σε ελάχιστες σχολές είχαν απαρτία οι συνελεύσεις. Οι φοιτητές έχουν ήδη απομακρυνθει από αυτές τις διαδικασίες και και προφανώς έχουν πολύ διαφορετικές προτεραιότητες σε σχέση με λίγα χρόνια πριν. Το θέμα των διαγραφών αντιμετωπίζεται τότε με αδιαφορία και εφησυχασμό ίσως και με μια δόση ειρωνείας από πολλά μέλη ΔΕΠ ενώ σε καμία περίπτωση δεν ειναι top priority για τις φοιτ παρατάξεις. Για το 2014, χρονια που θα εφαρμοζόταν η διάταξη περι διαγραφών τα είπαμε ήδη. Το βάρος έπεσε κυρίως στην επιτροπή των επί πτυχιω με την συμπαράσταση του ΣΦΙΑ και του συλλόγου φοιτητών νομικής καθώς και μεμονωμένα άτομα. Οι παρατάξεις παρέμειναν θεατές, ειτε περιορίστηκαν σε δελτία τύπου. Δεν πιστεύω ότι έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα έκτοτε . Δεν θα στοιχημάτιζα καθόλου σε μεγάλες κινητοποιήσεις κατά του επικείμενου εκπαιδευτικού νόμου για να είμαι ειλικρινής.
  7. 2 points
    Ευγενική προσφορά από συνάδελφο. Κεφάλαιο 05 - Ντελιριο ανοια κ.λ.π σελ.18 οκ.docx Κεφάλαιο 07 - Διαταραχες χρησης αλκοολ κ.λ.π σελ.16 οκ.docx Κεφάλαιο 08 - Σχιζοφρενεια σελ. 14 οκ.docx Κεφάλαιο 09 - Σχιζοφρενικόμορφη κλπ) σελ.8.docx Κεφάλαιο 10 - Διαταραχέςτης Διάθεσης σελ.16 ναι.docx Κεφαλαιο 19 - Διαταραχες προσωπικοτητας σελ 16 ναι.docx Κεφαλαιο 20 - Αυτοκτονία κ.λπ. σελ.12 ναι.docx Κεφαλαιο 25 - Ψυχοφαρμακολογία σελ 38.docx Κεφάλαιο 26 - Εργαστηριακές εξετάσεις σελ.16 οκ.docx
  8. 1 point
    Η υπουργος ηταν στον Αντ1 στην εκπομπη καλοκαιρι μαζι.. Την ρωτησαν για τους αιωνιους φοιτητες και ειπε οτι απο δω και μπρος θα υπαρχει χρονικο οριο ν+2 τους καινουργιους φοιτητες, το οποιο δεν θα ισχυει για αυτους που ειναι τωρα φοιτητες...Δεν ειπε κατι για διαγραφες...
  9. 1 point
    VickyAr

    Βιολογία ΙΙ

    Θέματα Βιολογίας 2 - Ιούνιος 2019
  10. 1 point
    Η αναγνώριση δεν είναι 100% απαραίτητη, μπορείς να τη ζητήσεις και ταυτόχρονα να στέλνεις λέγοντας πως είναι καθοδόν.Αλλά δεν μπορείς πια να προσληφθείς χωρίς (τω καιρώ εκείνω, δούλεψα 3 χρόνια χωρίς αναγνώριση, καθότι βαριόμουν να στείλω τα χαρτιά 😁 ) Β2 για την αναγνώριση, αν και υπάρχει συζήτηση να το αυξήσουν σε C1, αλλά θα πάρει χρόνο (όλα τα πράγματα στην Ελβετία θέλουν χρόνο) γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο;
  11. 1 point
    Καλό δεν είναι αυτό ? Λογικά θα πάει σαν τον νόμο Διαμαντοπούλου ...
  12. 1 point
    Συνεντευξη κεραμεως στην καθημερινή σήμερα : θα καθιερωθεί χρονικό όριο ολοκλήρωσης σπουδών ν+2 ,αλλά είναι εύλογο να υπάρξουν εξαιρέσεις οι οποίες θα διερευνηθούν , καθως και μεταβατικό στάδιο εφαρμογής ...αρχίζουν και το λένε σιγά σιγά
  13. 1 point
  14. 1 point
  15. 1 point
    Συνεταξω τω ΤΕΠ; Συνεταξαμην. Απεταξω τω ΤΕΠ; Απεταξαμην. Όπως και να έχει έχω αρχίσει να πιστεύω ότι μας περιμένει περίοδος σκληρής αναμονής-για μια ακόμα φορά στην επαγγελματική μας καριέρα...
  16. 1 point
    Για όσους θυμούνται, ο νόμος 4009/11 προεβλεπε οριζόντιες και αυτοδίκαιες διαγραφες για τους >2ν την 31/08/2014 και ψιλομεταβατικές διατάξεις για φοιτητές που εισήχθησαν μετά το 2004. Μόνο μια χούφτα ανθρωποι το πήραν χαμπάρι οταν ψηφιστηκε (το φοιτητικό κίνημα είχε σκορπίσει προ πολλού). Τελικά αποσοβήθηκε ο κίνδυνος (και) χαρι στην κινητοποίηση και τις προσπάθειες της επιτροπής των "επι πτυχίω"που κάποιοι και κάποιες συμμετέχουν και εδω, δεν χρειάζεται να πουμε ονόματα. . Ίσως ο φόβος των διαγραφων ακομα και με την οριζόντια και ρητή διαταξη να ήταν κάπως υπερβολικός για κάποιους με τη ματιά του σήμερα, όμως τον αύγουστο του 2014 εδειχναν όλα να είναι στον αέρα. Τα αναφέρω όλα αυτά, διότι δεν θεωρώ πιθανο να επαναφέρει η νεα κυβέρνηση την οριζόντια λογική διαγραφων της διαμαντοπούλου αλλά μια μεσοβέζικη λύση που θα πετάει το μπαλάκι στα πανεπιστήμια για τη διαχείριση του ζητήματος των >ν+2 (ουσιαστικά των >2ν) με βάσει κάποιες γενικές και ασαφεις για την ώρα οδηγίες. Επομένως παρα τη φιλολογία, θεωρώ ότι είναι πιο εύκολα τα πράγματα. Επιπλέον, το έχουμε ξαναπεράσει και ξέρουμε πια.
  17. 1 point
    Greeko

    Καρδιολογία

    ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΩ ΔΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΥΤΑ (ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΤΟ e-class ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ...) ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑ 2018 (ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ - ΛΑΪΚΟ)
  18. 1 point
    pokemon

    Ιατροδικαστική

    Κανονική Εξεταστική 18/6/2019 1. Σε ποιες περιπτώσεις θανάτου πρέπει να διενεργηθεί ιατροδικαστική νεκροψία-νεκροτομή 2.Νεκροψιακά-νεκροτομικά ευρήματα σε δηλητηρίαση από κυανιούχα 3.Μηχανισμός θλαστικών κακώσεων 4.Ιατροδικαστικά ερωτήματα σε θάνατο από τροχαίο ατύχημα 5.Πότε διενεργείται αυτόγνωμη ιατρική πράξη
  19. 1 point
    Stavrog

    Δερματολογία

    Σημειώσεις με παλιά θέματα από Συγγρό, πρώτα καποια ΣΟΣ για τις ερωτήσεις ανάπτυξης και πίσω πίσω κάποια πολλαπλής. Καλό διάβασμα και καλή τύχη! Δερματολογία.pdf
  20. 1 point
    Stavrog

    Ουρολογία

    Σημειωσεις με απαντημενα παλια θεματα Λαϊκου. Δεν εχει διαφορά απο το να βρει κανεις τις σελιδες στο βιβλιο και να διαβασει απο κει. Απλως ειναι ολα μαζεμενα. Ελπιζω να βοηθησουν. Καλο διαβασμα και καλη τυχη. Ουρολογία.pdf
  21. 1 point
    Πάει καιρός.. Η ειδικότητα της ιατρικής εργασίας έχει πάρα πολλά προβλήματα. Και η εκπαίδευση είναι αποσπασματική και εκτός λογικής. Για την ειδικότητα: Στην Αττική, υπάρχει μόνο ένας στο νοσοκομείο Γεννηματά (και κάποιοι παρατασιακοί, νομίζω δύο) σε σύνολο 10-15 θέσεων. Δεν την επιλέγουν πλέον. Τους πρώτους ειδικευόμενους ή ειδικούς ιατρούς εργασίας θα τους γνωρίσεις στο τρίτο έτος της ειδικότητητας. Μέχρι τότε είσαι ειδικευόμενος παθολόγος ή και πνευμονολόγους του νοσοκομείου. Δεν έχεις συντονιστή διευθυντή. Αποφασίζουν μόνο οι άλλες ειδικότητες για σένα, και η εκπαίδευση είναι ένα ατελείωτο ροτέσιον. Αλλάζεις μέχρι και 11 χώρους εργασίας σε 4 χρόνια (η πρακτική συνήθως σπάει σε διάφορες εταιρίες)= 11 διευθυντές και 11 πιστοποιητικά άσκησης. Είναι η μόνη ειδικότητα που απαιτεί εργασία (διπλωματική) για να λάβεις μέρος στις εξετάσεις. Η εργασία είναι επιπέδου μαστερ, χωρίς να απονέμει μεταπτυχιακό. Οι ερευνητικές απαιτήσεις είναι πλέον υψηλές και πιεστικές (εν αντιθέσει με τα προηγούμενα χρόνια). Πολλοί συνάδελφοι καθυστερούν μέχρι και ένα χρόνο να δώσουν εξετάσεις ειδικότητας λόγω της διπλωματικής εργασίας!! Από την άλλη μεριά, οι εξετάσεις είναι πολύ εύκολες, ίσως οι πιο εύκολες όλων των ειδικοτήτων. Οι συνεχείς αλλαγές, η απουσία συντονιστή, η μη γνωριμία με ειδικούς, η έλλειψη ρουλ μοντελ, η μη επαφή με συνειδικεύομενους είναι μερικά από τα προβλήματα. Κάποιοι το εκμεταλλεύονται και παιρνούν "ζάχαρη", άλλοι εξαρτώνται αποκλειστικά από την ιατρική υπηρεσία του εκάστοτε νοσοκομείου και καλύπτουν τρύπες. Για το μετά: Είναι κάπου 200 ειδικοί. Με το παρόν φεκ της αχτσιόγλου (εδώ: https://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/28612) οι μη ειδικοί ιατροί εργασίας (ιατροί άλλων ειδικοτήτων) που λειτουργούν νόμιμα ως ειδικοί είναι 354. Σύνολο 550. Δεν είναι λίγοι (αναλογικά με άλλα κράτη) ούτε και πολλοί (εάν είχαμε διαφορετικό μοντέλο). Το πρόβλημα είναι πως δεν εισέρχονται νέοι συνάδελφοι. Συνεπώς το κράτος κάποια στιγμή ενδέχεται να βαφτίσει γιατρούς εργασίας και άλλους ιατρούς ώστε να ικανοποιηθούν οι οδηγίες της ΕΕ για υγεία και ασφάλεια στην εργασία. Ένα παράδειγμα: στην αγγλία συζητάνε εάν η νοσηλεύτρια της εργασίας θα μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τον ιατρό εργασίας ή τουλάχιστον το μεγαλύτερο όγκο δουλειάς και οι λίγοι ιατροί εργασίας θα είναι για τα εξιδικευμένα ζητήματα. Ιατρείο: οι περισσότεροι ιατροί εργασίας μπορούν και διατηρούν ιατρείο. Μπορείς να κάνεις και σπιρομέτρηση, οπτική οξύτητα, ακουογραμμα κλπ. Συνταγογράφηση: οι περισσότεροι ειδικοί δεν συνταγογραφούν στις εταιρίες. Κάποιοι το κάνουν. Πολλοί δεν μπορούν. Το ζήτημα είναι πολύ μπλεγμένο. Θεωρητικά ο ιατρός εργασίας είναι για την εργασία και ο γενικός ιατρός για την πρωτοβάθμια υγεία (γαλλικό μοντέλο). Εδώ; μπάχαλο. Προσοχή, πλέον, σε κάθε περιφέρεια υπάρχουν από 5 έως 10 ιατροί εργασία (καμιά 90αρια Αθήνα), χωρίς να υπολογίζονται οι επιπλέον 350 οι οποίοι και αυτοί εργαζονται χρόνια σε εταιρίες σε όλη την ελλάδα, σε όλους τους νομούς. Λίγες περιοχές έχουν πλέον ελλείψεις, όπως η Ήπειρος, το ιόνιο κλπ αλλά εκεί δεν υπάρχει μεγάλη προσφαρά εργασιάς. Εργασία: τέσσερις κατηγορίες: α) "αγγαρειομάχοι": σε εταιρίες (εξυππ) που παρέχουν ιατρό εργασίας για άλλες εταιρίες και τον πληρώνουν με την ώρα. Μπλοκάκι, μεικτά, υψηλή φορολογία, πολλά χιλιόμετρα (και εκτός νομών). Υπάρχουν θέσεις. β) μεγάλες πολυεθνικές: όταν η εργασία είναι δική σου, τότε οι αμοιβές είναι σαφώς μεγαλύτερες. γ) σεπε, 4 μόνιμοι στα νοσοκομεία (σε 3 νομίζω ή 4) ή άλλοι οργανισμοί όπως αξιωματικός του λιμενικού, περιφέρεια, άλλες δημόσιες υπηρεσίες κλπ δ) ακαδημαικη καριέρα. Τα γνωστά.. ΠΡΟΣΟΧΗ: σχεδόν όλες οι θέσεις είναι συμβάσεις ορισμένου χρόνου με κριτήριο κατοχύρωσης: ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ!! Κανένα ποιοτικό κριτήριο, ο νόμος της αγοράς.. Ελάχιστες συμβάσεις αορίστου χρόνου ή μόνιμες θέσεις. (όπου υπάρχει ιατρός εργασίας, συνήθως δεν βάζεις προσφορά για λόγους καλής πίστης, τουτέστιν, όποιος πρόλαβε πρόλαβε) Μέλλον: υπάρχει το άρθρο: the rise and the fall of occupational medicine του Ladou (που έχει συγγράψει το βασικό ξενόγλωσσο σύγγραμμα της ειδικότητας). Θεωρώ πως περιγράφει άριστα την εικόνα της ειδικότητας (και στην χώρα μας). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11988384 Am J Prev Med. 2002 May;22(4):285-95. The rise and fall of occupational medicine in the United States. LaDou J1. Author information Abstract Thirty years ago, occupational medicine was one of the smallest of all the medical specialties, ignored by most physicians and medical schools. Occupational physicians were more likely to have entered the field through career transition than by residency training. In 1970, governmental agencies sought to transform occupational medicine into a major clinical specialty. Influential groups projected a need for large numbers of physicians in the field. Residency training was expanded, as were other teaching programs. However, industry and its workers' compensation insurance partners were not widely included in these plans. For that reason, among others, many physicians entering the field met with disappointment. About half the corporate positions for occupational physicians have disappeared in the last decade. Private practice opportunities turned out to be much more limited than planners had anticipated. Attempts to bring occupational medicine into the curriculum of the medical schools failed. Many of the residency programs that had been created are now closing. The proposal that occupational medicine create a joint specialty with environmental medicine is not widely accepted by the rest of medicine. Because so few physicians obtain board certification, it appears that the specialty of occupational medicine is returning to its former obscurity. Εργασία και αποκατάσταση υπάρχει. Τα προβλήματα όμως είναι πολλά και δύσκολα να λυθούν. Η ειδικότητα ουσιαστικά επιβλήθηκε από την ΕΕ και όχι από κάποια ελληνική κουλτούρα για υγιείς και ασφαλείς εργαζόμενους. Αυτό είναι και το σημαντικότερο πρόβλημα στην Ελλάδα. Προσωπικά, η ειδικότητα είναι γοητευτική και μοναδική αλλά μόνο σε θέσεις ελεγκτικές (όπως ΣΕΠΕ, τμήματα δημόσιας υγείας περιφερειών κλπ), σε θέσεις μάχιμες (μεγάλες εταιρίες και νοσοκομεία) και σε ακαδημαικές/ερευνητικές θέσεις. Μόνο που οι θέσεις αυτές σπανίζουν και δύσκολα προκηρύσσονται. Ιδανικά, η σύζευξη με πρωτοβάθμια υγεία, η επέκταση στο κομμάτι της περιβαλλοντικής υγείας, εξιδεικευμένες πράξεις όπως εργοσπιρομετρία και ικανότητα προς εργασία , ανεξάρτητη ιατρική γνωμάτευση και δικονομικά κλπ θα δώσουν νέα ώθηση στο μέλλον. Αλλά αυτά είναι για λίγους. Η ειδικότητα στην Ελλάδα ξεκίνησε με μεγάλες αναμονές και ανεργία, αναπτύχθηκε ραγδαίως με μεγάλες χρηματικές απολαβές και μετά παρήκμασε (κατά την γνώμη μου. Φταίει βέβαια και η οικονομική κρίση). Αναφέρεται χαρακτηριστικά πως αυτό συνέβαινε πάντα με την συγκεκριμένη ειδίκευση στην Αμερική ανά 30 χρόνια. Δεν θέλω να αποθαρρύνω κανέναν. Δεν είναι τόσο εύκολη όσο φαντάζονται πολλοί. Υπάρχουν και τα θετικά: είσαι όλη την μέρα στο τρέξιμο, δεν εργάζεσαι νύχτες, οι ευθύνες είναι περισσότερο στο κομμάτι του υγειονομικού της ρόλου και όχι του θεραπευτικού και περισσότερο νομικές παρά ηθικές (δεν θεραπεύεις, μόνο προλαμβάνεις).
  22. 1 point
    Bananomila

    Φαρμακολογία ΙΙ

    Καλησπέρα, έχω επισυνάψει κάποιες σημειώσεις που είχα φτιάξει διαβάζοντας για Φάρμακα 2 (πτυχιακή), με βάση θέματα που είχα δει (εδώ) ότι έπεφταν σε παλαιότερες εξεταστικές (κυρίως από την κα Λιάπη). Δεν ξέρω αν θα εξυπηρετήσουν κανέναν, αλλά επειδή έχω μαζέψει απαντήσεις σε πολύ κλασικές ερωτήσεις (ειδικά Ενδοκρινικό) της κας Λιάπη (που κυκλοφορούν εδώ), σκέφτηκα ότι μπορεί να εξυπηρετήσουν κανέναν επί πτυχίω που θέλει να δώσει προφορικά. Δεν λέω ότι είναι αλάθητα, και συγγνώμη αν κουράσουν τα χρώματα/σχήματα και οι εικόνες... Απλά εμένα με βοήθησαν αρκετά στη συγκεκριμένη προφορική εξέταση (κυρίως Ενδοκρινικό και Αντιβιοτικά, γιατί ΚΝΣ μόνο προς το τέλος ρώτησε και πολύ λίγα πράγματα). Είναι πιο πολύ "κλινικές" οι ερωτήσεις της κας Λιάπη (πχ μας είχε ρωτήσει τι Οδηγίες δίνουμε σε χορήγηση διάφορων αντιβιοτικών κλπ), γι'αυτό δεν νομίζω να εξυπηρετήσουν τους φοιτητές που δίνουν στις κανονικές. Καλή επιτυχία σε όλους όσους το χρωστάνε (κι αυτό και όλα τα υπόλοιπα!) 2. Ενδοκρινικό.pdf 1. Harvey-ΚΝΣ.pdf 3. Harvey-Αντιμικροβιακά.pdf
  23. 0 points
  24. 0 points
    4:23 "Μέσα στο επόμενο διάστημα θα ετοιμαστεί και ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση" 5:29 "η Παιδεία αποτελεί για μένα προσωπικά απόλυτη πολιτική προτεραιότητα, και θα προχωρήσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας για μια ποιοτική δημόσια παιδεία για όλα τα ελληνόπουλα για αναβαθμισμένα πανεπιστήμια και τη σύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας , η Υπουργός περιέγραψε άμεσες πρωτοβουλίες τις οποίες θα αναλάβει η ηγεσία του Υπουργείου και θα γνωρίζει και γνωρίζουν όλοι οι Υπουργοί ότι έχουμε θέσει ως πρωθυπουργικό γραφείο πολύ συγκεκριμένους στόχους και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα στα οποία αυτοί οι στόχοι πρέπει να επιτευχθούν¨"
  25. 0 points
    https://youtu.be/DArlAoaabws 39:01 «Η κατάληψη είναι κακούργημα;» αναρωτιέται η Υπουργος στην κουβέντα που αφορά τη δυνατότητα της Αστυνομίας να παρεμβαίνει εντός των χώρων που καλύπτονται από το πανεπιστημιακό άσυλο.
×