Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 15/07/2020 in all areas

  1. 6 points
    Stavrog

    Καρδιολογία

    Πτυχιακή 30.07.2020 Ιπποκράτειο Από το άγχος δεν θυμαμαι πάρα πολλα δυστυχώς... Πρώτος εξεταστής Τούτουζας. Ρώτησε: Υπερτροφική μυοκαρδιοπαθεια, δεν ηθελε παρα πολλα πραγματα. Πνευμονικη εμβολη τι αγωγη θα δωσεις μακροπροθεσμα (κουλο εντελως, δεν ρωτησε τιποτα απο οξεια αντιμετωπιση, διαγνωση κλπ). Ποτε δινονται/δεν δινονται τα νεοτερα αντιπηκτικα. Αντιμετωπιση ΟΕΜ και στη συνεχεια κατωτερου ΟΕΜ. Αυτα θυμαμαι. Γενικα ηταν σε μεγαλο ποσοστο προβλεπομενες οι ερωτησεις αν δειτε παλια θεματα που υπαρχουν εδω. ΗΚΓ δεν εξεταστηκαμε. Το κλιμα ηταν μετριο. Οσο κι αν προσπαθουσε να μην μας αγχωσει, μερικες φορες πετυχαινε το αντιθετο... Τουσουλης: Τον πετυχαμε σε κακη μερα. Βαριοταν προφανεστατα να εξετασει και απορω γιατι εξετασε εξ αρχης. Βασιστηκε παρα πολυ στην αξιολογηση του πρωτου καθηγητη, εκανε ερωτησεις εντελως διεκπεραιωτικα -- ισα που ακουγε τι απαντησες. Ηθελε γρηγορες απαντησεις και δεν αφηνε καθολου χρονο, ενω αμεσως προχωρουσε στον επομενο την ερωτηση. Ρωτησε CRT, και μετα τα υπολοιπα δεν τα θυμαμαι πολυ καλα. Θυμαμαι οτι επαιξαν ερωτησεις για νεοτερα αντιπηκτικα οσον αφορα στο ποτε τα δινουμε και ποτε οχι (μαλιστα ακουστηκε σχολιο "οι νεοτερες ερευνες λενε οτι ειναι ασφαλη να τα δωσεις στην Χ νοσο"... οποτε καντε μια ανασκοπηση της βιβλιογραφιας πριν πατε να δωσετε -- αφου διαβασετε και τα 800 κιλα υλης που ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ εχει η καρδιολογια.............). Γενικα προτεινω τα εξης: 1. Παιρνετε Gerd Herold και διαβαζετε ενα περασμα ολο το κεφαλαιο της καρδιολογιας (+πνευμονικη εμβολη και διαχωριστικο ανευρυσμα που τα εχει σε αλλα κεφαλαια). Αν μπορεσετε να προσπερασετε το γεγονος της κακης επιμελειας θα δειτε οτι ειναι πολυ βοηθητικο βιβλιο. Συνοπτικοτατο επισης, χωρις ομως να παραλειπει σημαντικες λεπτομερειες. 2. Καρδιογραφημα βλεπετε βιντεακια Najeeb να αποκτησετε μια στερεη βαση (μιλαμε για 6-7 ωρες βιντεο, σε δυο χαλαρα απογευματα βγαινει). Προτεινω να κανετε ενα subscription, πραγματικα ο ανθρωπος εχει φτιαξει ενα καρο βιντεακια και η προσβαση αξιζει ενα ταλιρο (τουλαχιστον αυτη τη στιγμη) για μια ζωη. Οχι 300$ κι ενα νεφρο για καθε 21 ημερες σαν κατι αλλες πλατφορμες... 3. Lilly's Pathophysiology of Heart Disease: βιβλιαρα. Ωστοσο θα βασιζομουν σε Herold και θα τον κρατουσα για κατανοηση δυσκολων κομματιων της υλης τον Λιλλυ (π.χ. αρρυθμιες που τις εξηγει παρα παρα παρα πολυ καλα), καθως ειναι πιο πολυ για κατανοηση και δεν περιεχει τοσες κλινικες γνωσεις που θα χρειαστειτε για την εξεταση στο Ιπποκρατειο (ενδειξεις, αντενδειξεις, νεοτερα δεδομενα, κλπ), απο τις οποιες ο Η. βριθει. 4. Στεφαναδης: αν πηρατε αυτο το βιβλιο, οπως το πηρατε -- πεταξτε το. Εμπιστευθειτε με και μην το ανοιξετε για κανενα λογο. Θα χασετε το χρονο σας. Δυστυχως δεν εχω αποψη για τα υπολοιπα ελληνικα βιβλια, αλλα αν στοιχηματιζα, θα πονταρα ο,τι εχω και δεν εχω στο οτι το ιδιο ισχυει και για τα υπολοιπα μεγαλα ελληνικα καρδιολογικα συγγραμματα. 5. Εξαιρεση στο 4 αποτελει ο Ραλλιδης... Οτιδηποτε επειγον δειτε το απο εδω, ο τυπος εχει μεχρι και πρακτικο οδηγο για χορηγηση φαρμακων σε φαση "this is a syringe". Πολυ πολυ καλο βιβλιο, μακαρι να γραψει ενα μεγαλο συγγραμμα καρδιολογιας αυτος ο ανθρωπος. 6. Απο εδω και περα, επεκτεινεστε αναλογα τις αναγκες σας. Ξαναδιαβαστε Herold και δευτερη και τριτη φορα, ψαξτε λιγο ιντερνετ για πιο εξεζητημενα πραγματα και αν θελετε να εμβαθυνετε σε ΗΚΓ, ψαξτε και βρειτε τα βιντεακια απο ECG academy. Osmosis κι εδω βοηθα σε καποια θεματα πολυ. Γενικα παιδια, επαναληψη επαναληψη επαναληψη και θα βγει. Υπαρχει ζωη μετα την καρδιολογια, καλα κουραγια. Παρτε και καποιες σημειωσεις εδω που προλαβα να κανω καθως διαβαζα. Πρωτο κομματι ειναι για τα γραπτα και γραφτηκε τον Φλεβαρη, το οποιο θα προτεινα να διαβασετε με μια καποια καχυποψια καθως δεν ειχα μετρο τοτε και εγραφα ο,τι εβρισκα κι οχι ο,τι θα μου χρειαζοταν πραγματικα. Το δευτερο κομματι ειναι για τα προφορικα γενικα (πρωτη και δευτερη εξεταση) και δεδομενου οτι το εγραψα τωρα τον Ιουλιο ειναι πιο επικεντρωμενο στα σημαντικα (ετσι οπως το κρινω εγω τουλαχιστον). Ελπιζω να σας βγαλει τουλαχιστον απο τον κοπο να ψαχνετε απαντηση σε ακυρες ερωτησεις σερφαροντας στο ιντερνετ με τις ωωωωρες. Καλο καλο σας διαβασμα και καλη τυχη! Καρδιολογία.pdf
  2. 6 points
    Stavrog

    Θεραπευτική

    Σημειωσεις για το μαθημα της θεραπευτικης. Καλυπτουν ενα πολυ μεγαλο ποσοστο των θεματων που εξεταζονται (θα ελεγα πως και μονες τους αρκουν). Καλο διαβασμα και καλη τυχη! Θεραπευτική.pdf
  3. 4 points
    Πτυχιακή 26.06.2020 Καττάμης-Μπακοπούλου Ο κ. Καττάμης ρωτησε για Κυστικη Ινωση. Αλλες ερωτησεις που εκανε δυστυχως δεν θυμαμαι, αν και δεν εκανε πολλες, παρα μονο ρωτουσε πανω σε θεματα που ανοιγε η κ. Μπακοπουλου. Η κ. Μπακοπουλου ρωτησε: εμβολια, κοντο αναστημα, πρωιμη ηβη. Μπορει να φαινονται λιγα, αλλα η εξεταση κρατησε αρκετη ωρα. Γενικα ηταν βοηθητικοι και υπομονετικοι, η κ. Μπακοπουλου πιο poker face και πιο ψαρωτικη, ο κ. Κατταμης πιο προσιτος κι οταν εβλεπε οτι δεν ξερεις κατι εκανε βοηθητικες ερωτησεις μεχρι να σιγουρευτει οτι οντως δεν ξερεις την απαντηση κι οχι οτι εχεις απλα κολλησει εκεινη την ωρα. Σημαντικο επισης το οτι δεν σχολιαζαν σε καμια περιπτωση -- κατα την εξεταση τουλαχιστον -- τις γνωσεις των εξεταζομενων (ατακες του τυπου "καλα αν δεν ξερεις το Χ πώς θα γινεις γιατρος" και τα γνωστα παρομοια που συνηθιζουν διαφοροι εξεταστες και διαφορες εξεταστριες). Οσον αφορα στο χαρακτηρα των ερωτησεων, ηθελαν καποια βασικα πραγματα απο το καθε τι. Χωρις βασικα να σημαινει λιγα, αλλα αρχικα τουλαχιστον δεν ρωτουσαν ακυρα πραγματα, παρα κλινικη εικονα, διαγνωση, διαφοροδιαγνωση κλπ. Στα εμβολια για παραδειγμα δεν αναλωθηκαν σε ενδειξεις του ταδε εμβολιου που δινεται μονο σε ομαδες υψηλου κινδυνου κλπ. Απο την αλλη, οταν αναφεροταν κατι λιγο πιο εξεζητημενο, εκτιμουσαν το να υπαρχει και μια στοιχειωδης γνωση απο πισω και να μην γινεται αναφορα για την αναφορα. Π.χ. στην κυστικη ινωση εκτος απο το οτι υπαρχει νεοτερη στοχευμενη θεραπεια ηθελαν να δουν κι οτι ξερεις π.χ. οτι ειναι στοχευμενη αναλογα τον γονοτυπο. Οσο αφορα στα εμβολια, διαβαστε τις τελευταιες οδηγιες για τους εμβολιασμους. Εχει και σχολια στα οποια προτεινω να δωσετε σημασια. Και διαβαστε τα οσο πιο νωρις γινεται για να εχετε τη δυνατοτητα μεχρι να δωσετε να τα ξαναδειτε και να τα ξαναδειτε μεχρι να τα μαθετε καλα. Σχολιαστηκε επισης η επιλογη των φοιτητων να διαβαζουν απο Ματσανιωτη. Η κα Μπακοπουλου ανεφερε οτι σαν προτεινομενο θα επρεπε να ειναι ο Lissauer (τον οποιο ειχα διαβασει την πρωτη φορα που εδωσα και απετυχα παταγωδως να ανταπεξελθω ακομα και στο 1/10 των ερωτησεων (σημ. 1 εξεταστηκα απο Καδιτη..., σημ. 2 προφανως κι εγω δεν ειχα παει φουλ προετοιμασμενος, δεν ειναι οτι αν ειχα διαβασει Ματσανιωτη θα περνουσα, αλλα οπως και να χει ο Lissauer δεν ειναι το βιβλιο που θα διαβασεις και θα πας στις εξεταση του Αγ. Σοφια με το κεφαλι ησυχο, ακομα κι αν το εχεις αποστηθισει απο το εξωφυλλο μεχρι το οπισθοφυλλο)). Προσωπικα με βοηθησε το οτι μαζι με Ματσανιωτη ανοιξα και το κεφαλαιο με τα παιδιατρικα απο το Current Emergency Medicine (πολυ αξιολογο βιβλιαρακι, κι οχι μονο για παιδιατρικη). Βιντεακια Osmosis για κυστικη ινωση, Kawasaki κλπ ειναι τοπ, ψαχτε τα βρειτε τα (ξερετε πού) και ριχτε τους μια ματια. Χειρουργικα οπως εγκολεασμο, μπορειτε να τα δειτε απο το Current Surgery, που τα εχει μαζεμενα. Γενικα διαβαστε το ιδιο (σοσ) θεμα απο διαφορετικες πηγες για να παρετε και μια μυρωδια για το τι ειναι πιο σημαντικο. Π.χ. αν στον εγκολεασμο ο Ματσανιωτης δινει 45 συμπτωματα και σημεια, ενω το Current X δινει 7 και το Current Ψ δινει 12, ε τα πιο σημαντικα ειναι αυτα που υπαρχουν και στα τρια βιβλια. Αυτα πανω κατω. Α, και οπου λεει ο Ματσανιωτης "γινονται ερευνες για την ταδε θεραπεια", ή "σε πειραματικο σταδιο βρισκεται ο χορηγηση Χ για το νοσημα Ψ", ψαχτε το λιγο παραπανω, το πιο πιθανο ειναι οτι αυτη η θεραπεια και υπαρχει και χρησιμοποιειται εδω και 800 χρονια. Παρτε και σημειωσεις, ο,τι προλαβα. Σε καμια περιπτωση δεν καλυπτουν, αλλα σαν βοηθημα θαρρω πως αξιζουν ενα ματι. Καλο διαβασμα και καλη τυχη! Παιδιατρική.pdf
  4. 3 points
    το ότι οι αμοιβές σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες θα μπορούσαν να είναι καλύτερες είναι ένα πράγμα, το ότι όμως είναι σαφώς καλύτερες από τις ελληνικές είναι άλλο : αναμφίβολα η Ελλάδα ανήκει στον πατο των ιατρικών αμοιβών μαζί με τον βαλκανικό περίγυρο (θα το πληρώσει κάποια στιγμή, και ήδη αντιμετωπίζει προβλήματα υποστελέχωσης, προσφορά και ζήτηση δεν το λένε;... υποχρέωση το θεωρώ του μέσου αποφοίτου ιατρικής να αποδείξει την ατομική του αξία εκεί που του την αναγνωρίζουν) και καθόλου δε συμφωνώ ότι ο μισθός των 1000 ευρώ για ειδικευόμενο είναι ικανός να συγκριθεί με το εξωτερικό όταν ο μέσος ελληνικός μισθός ανέρχεται στα 1400 ευρώ (λυπάμαι αλλά αυτά είναι τα τελευταία ελληνικά στατιστικά) ακόμα και σχετικοποιημένες με την αγοραστική δύναμη ή το βιοτικό επίπεδο ή το μέσο μισθό, οι ιατρικές αμοιβές είναι πολύ καλύτερες στις χώρες στόχους σε σχέση με την Ελλάδα και ούτε είναι μονοδιάστατα τα πράγματα, πχ στο NHS μια και είπαμε για την Αγγλία έχεις τη δυνατότητα να προσαυξήσεις το ήδη υψηλό εισόδημα διότι μπορείς να ιδιωτεύεις παράλληλα, κάτι που στο Ελλάντα έχουν δικαίωμα μόνο πανεπιστημιακοί και στρατιωτικοί τέλος πάντων κακώς τα γράφω, διότι πρώτον στα φόρουμ κυκλοφορούν κομματικά τσιράκια έτοιμα να θολώσουν κάθε μήνυμα που δεν είναι βολικό και έπειτα γιατί καποιος πρέπει να θέλει να σωθεί και δεν είμαι σίγουρος πόσοι συνάδελφοι έχουν αυτό το ενδιαφέρον
  5. 3 points
    επειδή αναφέρεσαι αγαπητέ σε μένα, δεν έχω παρεξηγήσει τίποτε, έχω πλήρη εικόνα και καμία αφέλεια από ό,τι καταλαβαίνω έχεις κυρίως την αναφορά σου στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη και καθόλου δεν είναι τυχαίο να έχεις αυτή την εικόνα και να εκφράζεις αυτή τη γνώμη αφουγκραζόμενος ευρωπαϊκές πολιτικές θεωρήσεις αναρωτήσου μήπως έτσι όμως έχεις μια μονομέρεια κι εσύ στο σκεπτικό σου, κάνε μια σύγκριση στις ιατρικές αμοιβές ανάμεσα στις δυο πλευρές του Ατλαντικού και κάνε μια ανάλυση του βαθμού στον οποίο λειτουργεί η κρατική παρέμβαση στις αντίστοιχες αγορές εργασίας και αγορές υπηρεσιών υγείας, θα αντιληφθείς αμέσως γιατί διαφωνώ μαζί σου στο ότι «σε καμία χώρα του κόσμου δεν παίρνουν σοβαρά χρήματα οι γιατροί» συμφωνώ ότι σε γενικές γραμμές παγκοσμίως έχει χτιστεί μια φουσκα αναφορικά με την αναντιστοιχία των αμοιβών σε σχέση με τον επαγγελματισμό και την προσφορά της ιατρικής (φούσκα που στην Ελλάδα και στον βαλκανικό περίγυρο έχει εκφύγει κάθε μέτρου, σε βαθμό που ο προηγούμενος υπουργός υγείας να διαπραγματεύεται διακρατικές συμφωνίες για ιατρικά σκλαβοπάζαρα α λα Κούβα) ας μη ξεχνάμε όμως ότι η φούσκα αυτή κάθε άλλο παρά ανεξάρτητη είναι - για να μην πω ότι έχει συντελεστεί ακριβώς - από τις κατά τόπους πολιτικές υγείας που βάζουν το γιατρό στο στόχαστρο της κρατικής κεντρικής ρύθμισης των υπηρεσιών υγείας και φαντάζομαι σου είναι δύσκολο να το αντιληφθείς καθώς έχεις την αναφορά σου στη Σουηδία ιδιαιτέρως και πιθανώς λαμβάνεις ως δεδομένα πράγματα που δεν είναι τέτοια απαραιτητως κανονική οικονομία δεν είναι ο κρατικός παρεμβατισμός στις υπηρεσίες υγείας και συγχρόνως η απορρύθμιση σε κάθε άλλο τομέα παραγωγής και επίσης κανονική οικονομία δεν είναι μια υπερτροφικά μονοθεματική οικονομία (βλέπε τουρισμός ή financial services) και αυτής της πολιτικής επιλογής (διότι στην πραγματικότητα περί επιλογής πρόκειται) είναι προφανές επακόλουθο η αναζήτηση επαγγελματικών προοπτικών των νέων σε τομείς με αμεσότερη-ευχερέστερη αποκατάσταση (εδώ θα μπορούσα να πλατιάσω στο ότι η ιατρική έχει και το κακό να χρειάζεται μυαλά για να λειτουργήσει, μυαλά όμως που δε μπορεί να προσελκύσει ένα σύστημα που είναι φτιαγμένο για να δημιουργεί προλετάριους, και επομένως για να επανδρώνονται οι δομές της φούσκας ενίοτε χρειάζεται να επικοινωνηθεί μια πλαστή πραγματικότητα αναφορικά με τις επαγγελματικές προοπτικές του κλάδου) και γυρνάμε εδώ στη λέξη φούσκα που σωστά χρησιμοποίησες, διότι περί φούσκας που θα σκάσει πρόκειται το να ακολουθείς μη βιώσιμες πολιτικές που εξανδραποδίζουν την επιστημονική κοινότητα και να αναγκάζεσαι σε ευκαιριακές λύσεις όπως στο να εισάγεις ιατρικο εργατικό δυναμικό από τον τρίτο κόσμο διαφωνώ ακόμη στο ότι η περίπτωση του 'Ελληνα (και όχι μόνο) γιατρού είναι αντιστοιχη με τις συντεχνίες των δικηγόρων και των μηχανικών φερ' ειπείν συντεχνίες που στη βαλκανική πραγματικότητα τυγχάνουν προστατευόμενα είδη της κρατικής παρέμβασης* (*της ίδιας κρατικής παρέμβασης που συστηματικά και διαχρονικά επιδιώκει να αποκαθηλώσει το ιατρικό εισόδημα, και τυχαίο καθόλου δεν είναι που έχουμε φτάσει να υπολείπονται οι ιατρικές αμοιβές των εν λόγω συντεχνιών όταν πριν μερικές δεκαετίες το ιατρικό εισόδημα ανερχόταν σε αντίστοιχα ύψη με των δικαστικών) επίσης δεν ξέρω αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε πάνω στο ότι η παραοικονομία της υγείας χρησιμοποιήθηκε σε προηγούμενες δεκαετίες επί σκοπώ προκειμένου να εδραιωθεί η κρατική παρέμβαση στην αγορά εργασίας και ιατρικών υπηρεσιών και για να τελειώνω, καλό αντιπαράδειγμα η οικονομική στρέβλωση της περίπτωσης «Λονδίνο της οικιστικής κρίσης» στο οποίο η τελευταία τρύπα μπορεί να στεγάσει ένα εργαζόμενο του City, όπως μπορεί κι ένα ειδικευόμενο, αλλά ας μη πέφτουμε στην παγίδα της επιλεκτικής επίκλησης, δε θα πω ότι μιλάμε για την Αγγλία τη χώρα με τις οικονομικές ανισότητες σε επίπεδο γεωγραφίας, είναι απλά ότι στην Αγγλία οι μισθοί ακόμα κι έτσι είναι πολλαπλάσιοι της Ελλάδας και ξεκινούν από τα φοιτητικά χρόνια κι αν θέλουμε να μεταφράσουμε και την αγοραστική δύναμη και να σχετικοποιήσουμε μισθούς με βιοτικό επίπεδο ας πούμε απλά ότι ο ειδικευόμενος γιατρός της Αγγλίας πληρώνεται περισσότερο από το μέσο αγγλικό μισθό ενώ ο ειδικευόμενος γιατρός της Ελλάδας πληρώνεται λιγότερο του μέσου ελληνικού μισθού (και χάριν της κουβέντας, παραλείπω ευρύτερες παραμέτρους της ιατρικής σταδιοδρομίας) υγ: θα δεχτώ όμως ότι σε παγκόσμια κλίμακα, ο ιατρικός κόσμος πρέπει να αυτοοργανωθεί και να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που τον απασχολούν υγ2: φοβάμαι ότι δεν αντλώ πια την ευχαρίστηση της συμμετοχής από τις συζητησεις στο φόρουμ και ελπίζω η παρέμβασή μου να εκληφθεί ως εξαίρεση
  6. 3 points
    ContaStoPtyxio

    This place is dead

    Δεκαπέντε χρόνια πριν, αυτό το ταπεινό thread έγινε η αιτία να γνωρίσω φίλους που είναι ακόμη κομμάτι της ζωής μου παρόλο που σκορπισαμε σε διαφορετικές χώρες. Να είστε όλοι καλά εκεί έξω. Και αυτοί που δεν γνώρισα ποτέ από κοντά.
  7. 3 points
    Επαναληπτικά θέματα Multiple Choice για Σημειολογία/Νοσολογία Ι Ερωτήσεις Multiple Choice - Σημειολογία-Νοσολογία.pdf
  8. 3 points
    Θέματα Σημειολογία - Νοσολογία 2020 2020-ΓΕΝΑΡΗΣ-ΘΕΜΑΤΑ-ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ.pdf
  9. 3 points
    Θέματα Σημειολογία - Νοσολογία 2019 2019-ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ-Ι.pdf
  10. 2 points
    Εγιναν αρκετά σχόλια χθες και σήμερα στο γκρούπ για το θέμα. Ισως σε επόμενο ποστ μεταφέρω κάποια ενδεικτικά. Το άρθρο του "Βήματος" ανακυκλώθηκε σήμερα από τα "Φοιτητικά Νέα". https://www.foititikanea.gr/φοιτητής/20316-επανέρχεται-το-χρονικό-όριο-σπουδών?fbclid=IwAR3Hj_mnEX9MucLVC9C9t84cN1rq5e98bND6SLTWJ2zLO1yfeFaSbebRlaU Τέλος, μια πρώτη δυναμική αντίδραση από παράταξη. *** Α.ΣΥ.Μ.ΜΕΤ.ΡΙ.Α. : Ανεξάρτητη ΣΥσπείρωση Μαθηματικού ΜΕΤωπική Ριζοσπαστική Αριστερά/σχήμα που συμμετέχει στα ΕΑΑΚ και παρεμβαίνει στο μαθηματικό του ΕΚΠΑ
  11. 2 points
    Η φωτο αναρτήθηκε και στο γκρούπ των διαγραφών στο fb αλλά και σε κλειστή επικοινωνία φοιτητών.Αρχισαν ήδη σχόλια αγανάκτησης ή άρνησης...κάποιοι 'αρνούνται' να το διαβάσουν κι άλλοι δεν καταλαβαίνουν τι διαβάζουν! Ελπίζω μετά το πρώτο σοκ, ν'αρχίσουν πιο εποικοδομητικά σχόλια.Το πράγμα σοβαρεύει κι αγριεύει..εν μέσω πανδημίας όπου χάνεται ο έλεγχος, οικονομικής δυσπραγίας, φονικών πλημμυρών και πληθώρας προβλημάτων κοινωνίας και χώρας. Προφανώς, το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης πρέπει να στραφεί αλλού για...εκτόνωση. Πόση αηδία πια!
  12. 2 points
    Σύντομα συνήθως δημοσιεύματα που είναι θαμμένα στις πίσω σελίδες των εφημερίδων, μακρια από το "σαλόνι" και χωρίς αναφορά στο εξώφυλλο, πρέπει να διαβάζονται και να αξιολογούνται πολύ σοβαρά. Ειδικά όταν δημοσιεύονται αύγουστο μήνα . Ένα τέτοιο δημοσίευμα είναι και αυτό ⬆️ Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εμφανίζεται πιο ώριμη και οργανωμένη καθώς έχει εντάξει το θέμα των αιωνίων στα κριτήρια αξιολόγησης και χρηματοδότησης των ΑΕΙ μαζί με άλλα θέματα. Έτσι επιδιώκει μέσα από το "μαστίγιο και το καροτο" να συνεργαστεί με τα ΑΕΙ που προηγουμένως ήταν αδιάφορα η εχθρικά με την προηγούμενη τιμωρητική διάταξη του 4009/11 για τους αιώνιους. Πιθανότατα υπάρχει ήδη δίαυλος επικοινωνίας με τα ΑΕΙ σχετικά με το θεματάκι, καθώς από το 2022 θα υπάρξουν συνέπειες για τα ΑΕΙ αν δεν σπεύσουν να κάνουν κάτι....
  13. 2 points
  14. 2 points
  15. 2 points
    Καθόλου δεν αναφέρομαι σε εσένα φίλε heretai, απλά πιάστηκα από αυτήν την παράγραφο του άρθρου για να περιγράψω στους συναδέλφους στην Ελλάδα και ειδικά σε όσους σκέφτονται το εξωτερικό τι περίπου ισχύει και στις άλλες χώρες. Έχω βαρεθεί να κάνω τις ίδιες συζητήσεις και με τους συναδέλφους εδώ στη Σουηδία, οι μισθοί των γιατρών ΔΕΝ είναι καλοί, ειδικά σε σχέση με όσα λαμβάνουν άλλοι κλάδοι εντός νοσοκομείου ή εκτός νοσοκομείου. Όποιος νομίζει πως θα βγει για δουλειά σαν γιατρός σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα και θα λαμβάνει εκεί υψηλές αμοιβές σε σχέση με το κόστος ζωής και ουάου ζωή είναι δυστυχώς πολύ γελασμένος. Συμφωνώ πως τα πράγματα θα έπρεπε να είναι διαφορετικά. Αλλά δυστυχώς δεν είναι. υγ. Και μόνο που απάντησες στο δικό μου σεντόνι με...ένα ακόμα μεγαλύτερο σεντόνι, σου αξίζει μεγάλο Like! 😃
  16. 2 points
    Double post, sorry. 😊 Αλλά θα το εκμεταλλευτώ για να προσθέσω στα όσα έγραψα παραπάνω ακόμα ένα σχόλιο, το οποίο μόνο όποιος εθελοτυφλεί μπορεί να αρνηθεί: Οι γιατροί στην Ελλάδα είναι ΠΟΛΛΟΙ, υπερβολικά πολλοί για τον πληθυσμό της χώρας. Ακόμα και πλούσια να ήταν η Ελλάδα, κανένα σύστημα υγείας δεν θα μπορούσε να τους απορροφήσει. Ο Ιατρικός Σύλλογος Αγρινίου έχει περισσότερα μέλη από ολόκληρη την Πολιτεία της Καλιφόρνια (μπορεί να είμαι υπερβολικός, αλλά δεν αποκλείεται να είναι και αλήθεια...). Τα νέα παιδιά χρειάζονται περισσότερες επαγγελματικές επιλογές σε μια καλύτερα δομημένη Εθνική Οικονομία, η Ιατρική (και) στην Ελλάδα έχει πεθάνει προ πολλού σαν αξιόλογος επαγγελματικός προορισμός.
  17. 2 points
    Ελένη Π.99

    Φαρμακολογία ΙΙ

    ΦΑΡΜΑΚΑ 2020 απο ενα παιδι που τα ανεβασε στο my smd ΚΛΙΝΙΚΗ-ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ-2-7-2020.pdf
  18. 2 points
    Αντε με τη νίκη, συντρόφια!!!!
  19. 2 points
    δυστυχως (ή ευτυχως???) δεν εχει βγει. ας πουμε για αναισθησιολογια http://www.1dype.gov.gr/wp-content/uploads/2020/06/ΠΙΝΑΚΑΣ-ΤΕΛΙΚΗΣ-ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ-ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ.pdf συναδελφοι μετα τη συνεντευξη υπεγραψαν αφου εγινε η σουμα-ποιος παει που- δηλωση αποδοχής της θεσης. αυτο ομως ουδεις το γνωριζει απο τις 25/6/20 που βγηκε ο πινακας, εκτος απο τον μπαμπη και τη κατερινα λεμε τωρα και ολους τους αλλους που υπεγραψαν αποδεχομαι τη θεση (ξερω δλδ αναισθησιολογους που εβαλαν τη τζιφρα αποδοχης και τρεχει τωρα η διαδικασία του φεκ τους)
  20. 2 points
    serrena

    Ορθοπαιδική

    Ορθοπεδική Αγία Όλγα πτυχιακές (και μη) συγκεντρωμένα απαντημένα θέματα. Αν κάποιος θέλει απλά να περάσει. ορθοπεδικη πτυχιακές.pdf
  21. 2 points
    Και εδώ τα θέματα του 2015, που υπάρχουν και παραπάνω, απλά εδώ είναι σε λίγο πιο βολική μορφή! 2015-Παθολογία-Ι.pdf
  22. 2 points
    Θέματα Σημειολογίας Νοσολογίας (Παθολογίας Ι) 2015 Θέματα Σημειολογίας Νοσολογίας (Παθολογίας Ι) 2016 Ευχαριστώ για την αποστολή των θεμάτων της Σημειολογίας Νοσολογίας του 2016. Τα θέματα της Σημειολογίας Νοσολογίας του 2015 τα βρήκα στο facebook
  23. 2 points
    GreekMeds2081

    Νευρολογία

    Κανονική 17.7.20 Παπαδήμας Αιτίες πτώσης άκρου ποδός, πάρεση προσωπικού, έλεγχος τριδύμου, ΑΕΕ (τύποι ιαεε και αιμορραγικού, αιτίες, κλ εικόνα, θεραπεία), μυασθένεια gravis (δδ μυασθενικής και χολινεργικής κρίσης) και lambert-eaton, κλ εικόνα επιληψίας κροταφικού λοβού, αναστρέψιμα αίτια άνοιας, οξεία κεφαλαλγία στα ΤΕΠ (πιθανά αίτια, εξετάσεις, αντιμετώπιση), μηνιγγίτιδα (σημεία brudzinski και kernig, χαρακτηριστικά ΕΝΥ), πλάγιο προμηκικό σύνδρομο (wallenberg), εγκεφαλοπάθεια wernicke, δοκιμασίες ελέγχου παθολογίας στην παρεγκεφαλίδα (δεικτη-ρινος, πτερνα-γονη, πρηνισμός υπτιασμός παλάμης) - γτ ομόπλευρα η βλάβη; (διπλός χιασμός), status epilepticus
  24. 2 points
    Μάζεψα μερικές ερωτήσεις του συριστρατίδη από αττικό κ κάποιες από αυτές είναι απαντημένες εδώ https://drive.google.com/file/d/1ZRpPm1CSfuDQ1LZd9u7J3qk8ueEv46uV/view?usp=sharing. στην προαιρετικη 17/7 στην ομαδα που ημουν ρωτησε: 1. αιτια πρωτοπαθους και δευτεροπαθους υπογονιμοτητας 2.αιτια πρωτοπαθους κ δευτεροπαθους αμηνορροιας, πως μια αθλητρια αποκτα αμηνορροια 3.ρωτησε μαιευτικη καταπληξια κ συγκεκριμενα για ατονια μητρας (τι κανεις πρωτα πρωτα-ηθελε να ακουσει να ζητησεις βοηθεια) 4.απολυτες κ σχετικες ενδειξεις καισαρικης 5.εξετασεις κ αγωγη σε γυναικα με μετεμμηνοπαυσιακα συμπτωματα 5.ενδειξεις κ προυποθεσεις αναρροφητικης εμβρυουλκιας 6.τι ειναι το βιοφυσικο προφιλ κ δεικτες κ ποτε το κανουμε 7.την διαφροα εκλαμψιας κ προεκλαμψιας, δδ εγκυου με σπασμους 8. γυναικα (δε θυμαμαι ποσων εβδομαδων) κανει PAPPA A κ βγαινει χαμηλο αλλα ο ανασυνδυασμενος κινδυνος ειναι 1/12000 τι την συμουλευεις να κανει 9. αντιμετωπιση g2 υποβλεννογονιου ινομυωματος 10. αντιμετωπιση 3ου βαθμου ενδομητριωσης Γενικα ειχε κεφια κ εβαλε μεγαλους βαθμους
  25. 2 points
    petrospsr

    Πνευμονολογία

    Πτυχιακή 17/7 - Αττικό Έπεσαν κάποια παλιά θέματα και (όσα θυμάμαι): 1) Συμβατή εικόνα ΧΑΠ, FEV1/FVC=84%, FEV1=56%. Είναι σταδίου 2. -> λάθος (δεν είναι ΧΑΠ) 2) Θεραπεία ιδιοπαθούς πνευμονικής ινωσης -> πιρφεριδονη 3) Πως πιστοποιείς ότι η κυψελιδικη πρωτεΐνωση είναι αυτοάνοση -> μέτρηση αυτοαντισωματων αντί-GM-CSF στον όρο 4) Στη θεραπεία πνευμονικής εμβολής σε κύηση χρησιμοποιείς κουμαρινικα -> λάθος 5) Τα d-dimers δεν έχουν θέση στη διαγνωστική προσέγγιση πνευμονικής εμβολής σε καρκίνο -> λάθος 6) Αέρια αίματος με χαμηλό PCO2 και αυξημένο pH -> αναπνευστική αλκαλωση 7) Κλινική εικόνα συνδρόμου Loefgren, ποιο είναι λάθος -> απαιτείται βιοψία λεμφαδένα για τη διάγνωση 8 ) Ασθενής με ιογενή πνευμονια, συμπτώματα και πολλαπλά σπηλαιώδη διηθηματα στην ακτινογραφία θώρακος -> οσελταμιβιρη + λινεζολιδη (υποψια σταφυλόκοκκου) 9) Χαρακτηριστικά λειτουργικά στη σπιρομετρηση για περιοριστικό, αν είναι αποφρακτικό -> λάθος 10) Κλινική εικόνα διάχυτης κυψελιδικης αιμορραγίας, ποια εξέταση θα σε βοηθήσει διαγνωστικά -> ενεργό ίζημα ούρων 11) Συχνότερο αίτιο πνευμονίας κοινότητας -> S. pneumoniae 12) Βασικότερο φάρμακο ελέγχου άσθματος -> ICS 13) Μικροοζωδες πρότυπο στην ακτινογραφία: α) λοίμωξη + ιστιοκυτταρωση Χ, β) κεγχροειδης TB + σιλικωση, γ) λεμφαγγειακη καρκινωματωση + άλλο ένα, δ) κανένα (αυτό νομίζω) 14) Ποιο αντιφυματικό κάνει υπερουριχαιμια -> Z 15) Σε χημειοπροφυλαξη με INH -> παρακολουθείς ηπατική βιοχημεία 16) HIV+ με σκληρια 6 mm -> χημειοπροφυλαξη με INH 17) Ερώτηση με υπεζωκοτικη συλλογή, εδινε LDH υγρου και ορου και λεμφοκυτταρικο τύπο -> είναι εξιδρωμα και πρέπει να σταλεί ADA και κύτταρολογική 18) Έδινε παραπνευμονικη ΥΣ με υγρό θολερο, πολυμορφοπυρηνικο εξιδρωμα, γλυκόζη και pH φυσιολογικά -> αντιβίωση και στενή παρακολουθηση της συλλογής 19) πνευμονια και εμπυημα υπεζωκοτα -> αντιβίωση + σωλήνας παροχετευσης 20) φυματιωδης ΥΣ -> λεμφοκυτταρικος τύπος και υψηλή ADA 21) ερώτηση με αδενοκαρκίνωμα σταδιοποιηση και θεραπεία 22) μικροκυτταρικο με μετάσταση στο ήπαρ (-> εκτεταμένο) -> χημειοθεραπεία (είχε και ΧΜΘ πνεύμονα με προφυλακτική ακτινοθεραπεία εγκεφάλου, αλλά βάσει διαφανειών προφυλακτική δίνεται μόνο στο περιορισμένο) 23) που δεν συνίσταται σπινθηρογράφημα αερισμού αιματωσης -> παθολογική α/α θώρακα 24) κυψελιδικη πρωτεινωση: είχε για ανίχνευση αυτοαντισωματων στον όρο, αυξημένος κίνδυνος λοιμώξεων, αν η θεραπεία είναι εισπνεομενο GM-CSF+/-πλύσεις, το σωστό ήταν όλα τα παραπάνω 25) τι δεν σχετίζεται με έκθεση σε αμίαντο: α) μεσοθηλιωμα, β) καρκίνος πνεύμονα, γ) σαρκοειδωση (αυτό), δ) πνευμονική ίνωση
  26. 2 points
    Για οικολόγους σκληροπυρηνικούς....Πρώτα η Κέρκυρα, μετά ποιος θ'ακολουθήσει?
  27. 2 points
    Comfortably Numb

    Θεραπευτική

    @raoul1979 Το αρχείο κατεβαίνει κανονικά, αν πατήσετε λήψη, ενώ είστε συνδεδεμένος. Το ανεβάζω και μέσω google drive Θεραπευτική_stavrog Ευχαριστούμε το μέλος @Stavrogπου κάνει τον κόπο και ανεβάζει τις σημειώσεις του στο Greekmeds για να βοηθήσει κι άλλους συμφοιτητές !
  28. 2 points
    Γεια σας ψάχνω τα βιβλία για τις κατατακτήριες της ιατρικής Τα βιβλία είναι τα εξής Α)Αρχές χημείας Nivaldo B)lehninger βασικές αρχές βιοχημείας Γ)Ιατρική Φυσική έκδοση 2013 Δ)Φυσική του ανθρώπινου σώματος cameron Ε) κυτταρική βιολογία alberts 2018 εκδοση
  29. 1 point
    Από το group στο fb, οι προτεινόμενες ημερομηνίες για Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του 2020.
  30. 1 point
    πιστεύετε στην οικονομία της αγοράς κύριε; διότι την τελευταία φορά που παρατήρησα, εσείς υποστηρίζατε εντελώς αντίθετες οικονομικές λογικές (κεντρική ρύθμιση, κρατική παρέμβαση, κλειστές οικονομίες κλπ) είναι προφανές ότι δεν συμμερίζεστε την έννοια της ελεύθερης διαμόρφωσης της προσφοράς και της ζήτησης, δεν την κατανοείτε και δε μπορείτε να παραδίδετε μαθήματα πάνω σε αυτήν δεν είναι μονοδιάστατα και επιφανειακά τα πράγματα όπως τα αντιλαμβάνεστε υπάρχουν πολλοί περισσότεροι παράγοντες που μετρούν στην διαμόρφωση της σχέσης προσφοράς και ζήτησης ανάμεσά τους και η οικονομική ελευθερία (θα μπορούσατε να παραθέσετε τους σχετικούς δείκτες και δεν το κάνατε) λοιπόν εισπράξτε εσείς ως μηχανικός - δημόσιος υπάλληλος το ΠΟ-ΕΜΔΥΔΑ σας και τα μουσαντένια προπτυχιακά διδακτορικά σας, και αφήστε στους άλλους συζητήσεις που δε δικαιούστε να εκφέρετε λόγο
  31. 1 point
  32. 1 point
  33. 1 point
    Κανονική Ευγενίδειο 17/7/20
  34. 1 point
    Ναι,αλλιώς ζητάνε υπεύθυνη δήλωση ΜΗ ΑΠΟΔΟΧΗΣ και πάνε στον επόμενο.(σ.σ αυτό συνέβη στην προκήρυξη των ΤΕΠ-ο-λαντζέρηδων '18) αν συμβαίνει στην ίδια προκήρυξη συνήθως ζητάνε(μερικές φορές δε σε ρωτάνε,απλά στο ανακοινώνουν) καινούρια δήλωση αποδοχής(σ.σ κι αυτό συνέβη στην προκήρυξη των ΤΕΠ-ο-λαντζέρηδων '18)
  35. 1 point
    Καιρό ειχα να ακουσω Μαντω! Που τη θυμηθηκες? δες την στα νιατα της:
  36. 1 point
    Wannabedoctor

    Δερματολογία

    ΕΞΕΤΑΣΗ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ, 22/07/20 (ΣΥΓΓΡΟΣ) 2 Ανάπτυξης: 1. Γυροειδής Αλωπεκία, Τύποι/μορφές+ανάλυση τους, Θεραπεία 2. Γονοκοκκική λοίμωξη, εικόνα σε άνδρες-γυναίκες και επιπλοκές 20 Πολλαπλής, όλα χωρις εικόνες Κάποια ήταν: 1. Μποβενοειδής βλατίδωση, κύριος τύπος HPV (16) 2. Πού ΔΕΝ θα δεις φλύκταινες; (είχε ροδόχρου ακμή, κνίδωση, ψωρίαση κ κάτι αλλο) 3. Αίτιο ουλώδους αλωπεκίας; Νομίζω θυλακικός λειχήνας 4. Παθογόνο λέπρας; μυκοβακτηρίδιο 5. Έκθυμα: μπορεί να εμφανίσει έλκος 6. Οζώδες ερύθυμα: υποδερματίτιδα 7. Εικόνα μάλλον σε ερυσιπέλας-σαν περιστατικό (πυρετός κλπ), θεραπεία; πενικιλλινη 8. (+) σε λυχνία Wood; Microsporum canis 9. Εκδήλωση βγόνου σύφιλης; ροδάνθη 10. Ομαλές μυρμηκιές; HPV3, 10 11. Θεραπεία γυροειδούς, ποια ΔΕΝ είναι; φιναστερίδη 12. Μολυσματικό κηρίο, παθογόνο (νομίζω) 13. Σε ποιά στιβάδα εντοπίζονται τα δεσμοσωμάτια; ακανθωτή μάλλον 14. Τι ΔΕΝ δίνω σε ακμή; Βενζοικό βενζόλιο 15. Θεραπεία μη γονοκοκκικής ουρθηρίτιδας; Δοξυκυκλίνη 16. Ακμή: τετρακυκλίνες: δεν δίνω σε έγκυο / δίνω νομιζω σε παιδί δε θυμάμαι τι ηλικίας / α' γραμμής σε μετρια-σοβαρή ακμή / δίνω μόνο για ένα χ χρονικό διάστημα (μικρό,δε θυμαμαι, ίσως βδομάδες) 17. Θεραπεία σε έρπητα; ακυκλοβίρη 18. Κύριος προγνωστικός παράγοντας σε μελάνωμα; Πάχος κατά Breslow Αν θυμάται κάποιος τα άλλα δύο, ας συμπληρώσει 🙂 Διάρκεια εξέτασης: 1 ώρα Μας είπαν ότι οι ανάπτυξης πιάνουν 6/10, τα πολλαπλής 4/10, αλλά δεν ξέρω και αν ισχύει σίγουρα Καλη τύχη στους επόμενους! 📖
  37. 1 point
  38. 1 point
    https://www.healthpharma.gr/pharmacy/to-emvolio-tis-oxfordis-paragei-antisomata-ola-osa-anakoinothikan/?fbclid=IwAR34flb8uW_L-xyfGNVqNFymgkDAz-Bhuex4VgsqkyTeOBxS4PAqtPUvKaI https://thefaq.gr/adeiazei-chontra-kyvernisi-quot-epitropi-loimoxiologon-quot- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --quot-prothyma-quot-mme- ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika -itis-pneymonologias-toy-pan-mioy-thessalias- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --pername-deytero-kyma-koronoioy-i-entatiki-deichnei-ti-varyt/?fbclid=IwAR0H-EDSgREZo9sE5R1oghyKiQMQOTEA2UD0e-BPq4ImbTZUdi-38KCnv_A
  39. 1 point
  40. 1 point
    Παραθέτω όλα τα θέματα που ζητάνε στην ΜΕΘ Αττικού. Γενικά επαναλαμβάνονται πάρα πολύ (αυτά που ανεβάζω είναι κάτι σαν τράπεζα θεμάτων) και μπορεί κάποιος άνετα με μία μέρα διάβασμα αυτών των θεμάτων να πάει για 10. 😀 ΜΕΘ_θέματα.pdf
  41. 1 point
    NikolasN

    Καρδιολογία

    Πτυχιακή Ιπποκράτειο 24/6/2020 1.Γραπτά δεν έγιναν λόγω κορωνοϊού 2. Εξέταση με μέλη ΔΕΠ Κάποιες ομάδες με Αγγέλη/Τσιάμη και κάποιες με Κατζούλη(?)/Τσιούφη Αγγέλη και Τσιάμης ρώτησαν: Μοίρασαν 2 ΗΚΓ και έπρεπε να γράψουμε διάγνωση (επειδή δεν δώσαμε γραπτά). Το ένα ήταν RBBB + κολπική μαρμαρυγή και το άλλο ΟΕΜ πρόσθιο εκτεταμένο. Έπειτα: - Προνοσοκομειακή αντιμετώπιση ΟΕΜ (δίνουμε ασπιρίνη για μάσηση και όχι salospir το οποίο είναι εντεροδιαλυτό). Τι κάνουμε διαφορετικό αν το ΟΕΜ ειναι κατώτερου τοιχώματος και μετά αν διαπιστώσουμε ότι υπάρχει συμμετοχή και ΔΕ κοιλίας. Δίνουμε υγρά; (ναι) - Αγωγή εξόδου σε ασθενη ΟΕΜ. Πόσο κρατάει η διπλή αντιαιμοπεταλιακή αγωγή; - Άνδρας κατακεκλιμένος για 20 μέρες λόγω ατυχήματος προσέρχεται με δύσπνοια. Τι θα σκεφτείς; (πνευμονική εμβολή) - Προσέρχεται ηλικιωμένος με 30 παλμούς/λεπτό. Τι περιμένεις να δεις στο ΗΚΓ? Αν δεν υπάρχει καμία σχέση μεταξύ των P και των R, τι ρυθμός είναι; (κολποκοιλαικός αποκλεισμός 3ου βαθμού) - Βρίσκεις Κολπική μαρμαρυγή σαν τυχαίο εύρημα, χωρίς να έχεις στοιχεία για το πότε άρχισε. Αντιμετώπιση. - Φυσιολογικό εύρος QT και διορθωμένου QT. Αίτια παράτασης QT σε 60χρονο vs σε 20χρονο και γιατί η παράταση είναι επικίνδυνη. - Πιέσεις σε πνευμονική αρτηρία. Βάζουν βαθμό, αλλά απ' ότι φάνηκε αυτοί ΔΕΝ κόβουν. 3. Εξέταση με Τούσουλη - Πώς διενεργείται ο ηλεκτροφυσιολογικός έλεγχος και τι μετράει. Φυσιολογικό εύρος για το διάστημα Ην. Εν τέλει το απάντησε μόνος του αυτό το τελυταίο (δεν ξέρω που ειναι στο βιβλίο, για οποιον ενδιαφεραται ψάχνοντας στο google Διάστημα HV: από την αρχή του επάρματος Η μέχρι την αρχή του επάρματος V του ηλεκτρογράμματος His ή του QRS του ταυτόχρονα λαμβανομένου ΗΚΓ, που παριστάνει το χρόνο αγωγής του ερεθίσματος στο δεμάτιο του His, τα σκέλη του δεματίου και τις ίνες Purkinje μέχρι τη διέγερση του κοιλιακού μυοκρδίου με φυσιολογικές τιμές από 35-55 mδευτερόλεπτο.) - Τύποι μεσοκολπικής επικοινωνίας. Αντιμετώπιση. - Τι είναι η LDL. Ποιες είναι οι συνηθέστερες κατηγορίες φαρμάκων υπολιπιδαιμικής αγωγής. Μηχανισμός δράσης των στατινών στο περίπου. Ποια είναι η νεότερη κατηγορία (είναι οι αναστολείς PCSK9) και μηχανισμός δράσης στο περίπου. - Ορισμός υπέρτασης. Είπε ότι οι τελευταίες οδηγίες ορίζουν την υπέρταση άνω του 130/80. Κατηγορίες αντιυπερτασικών. ΑΕ διουρητικών. ΑΕ αΜΕΑ. - Φάρμακα σε PCI σε ασθενή με κολπική μαρμαρυγή (τριπλή αντιαιμοπεταλιακή αγωγή??) Άλλα θέματά του που ακούστηκαν από προηγούμενους: αίτια συγκοπής, αίτια καρδιακής ανεπάρκειας, ενδείξεις για χειρουργική αντικατάσταση σε ανεπάρκεια αορτής, πνευμονική υπέρταση, στόχος LDL σε στεφανιαίο ασθενή και ότι πλέον είναι 55 και όχι 70 mg/dl, ΑΕ στατινών, ενδείξεις για ηλεκτροφυσιολογικό έλεγχο, NSTEMI κα. Γενικά είναι προφανές ότι σε πολλές από αυτές τις ερωτήσεις δεν μπορεί να ανταποκριθεί ένας φοιτητής και τις απαντάει μόνος του. Είναι δύσκολη εξέταση, με μεγάλο παράγοντα τύχης γιατί κάνει λίγες ερωτήσεις (μπορεί και μόνο μία χωρίς follow up ερωτήσεις), απρόβλεπτη, δλδ και πολύ διαβασμένος μπορείς να κοπείς. Οπότε μην περιμένετε να μάθετε ότι περίεργο ρωτάει ο καθηγητής για να πάτε να το δώσετε. Κάντε ένα νορμάλ διάβασμα συν κάποια που είναι πιο προωθημένα αλλά φαίνονται να επαναλαμβάνονται πχ τις ενδείξεις αντικατάστασης βαλβίδας, και τότε θα έχετε αρκετά καλές πιθανότητες να περάσετε. Και μετά ελάτε να γράψετε τα θέματα εδώ :Ρ. Καλή επιτυχία!
  42. 1 point
    τέτοια να βλέπουμε. Φωτογραφίες Το ΑΠΘ έβαλε τα σκονάκια των φοιτητών σε κορνίζες: «Κάποια είναι έργα τέχνης» Γιατί το Πανεπιστήμιο αποφάσισε να κορνιζάρει τις κατά καιρούς απόπειρες των φοιτητών να αντιγράψουν στις εξετάσεις 15.6.2020 0 Σε προθήκες στο ΑΠΘ «εκτίθενται» πλέον διάφορα κατασχεμένα σκονάκια φοιτητών, που μεταξύ άλλων περιέχουν από εξισώσεις και λύσεις αποτυπωμένες σε μικροσκοπικούς παπύρους μέχρι κείμενα γραμμένα γραμμένα σε χαρτομάντιλα ή σμικρύνσεις. Ο καθηγητής στο τμήμα Οικονομικών Επιστημών στο ΑΠΘ Δημήτρης Μάρδας, εξήγησε πως με συναδέλφους του αποφάσισαν να κορνιζάρουν τις απόπειρες των φοιτητών να αντιγράψουν στις εξετάσεις, αναγνωρίζοντας τους την φαντασία, την ευρηματικότητα και ενίοτε την τέχνη τους. «Πριν από 10-12 χρόνια είχαμε συγκεντρώσει τα παλιού τύπου σκονάκια που ήταν ολόκληρα βιβλία σε σμικρύνσεις. Μάλιστα ήταν εντυπωσιακός ένας πάπυρος μήκους 2 μέτρων και πλάτους 4 εκατοστών το οποίο τύλιξε φοιτητής σε δυο ξυλάκια. Ήταν όπως οι παλιές αριθμομηχανές. Ανοιγόκλεινε, ανεβοκατέβαινε και ήταν σε ρολό γραμμένο το χαρτάκι των λύσεων. Ήταν ένα εκπληκτικό σκονάκι, ένα έργο τέχνης μπορώ να σας πω», σημειώνει. Οι φοιτητές που βλέπουν σήμερα τον «Πάπυρο» για τον οποίο χρειάστηκαν τουλάχιστον 12 ώρες απασχόλησης, αναρωτιούνται γιατί κάποιοι φοιτητές μπήκαν κάποτε σε τόσο κόπο, σημειώνοντας πως ίσως να απαιτούνταν λιγότερος χρόνος για να μάθουν το κεφάλαιο που αντέγραψαν. Η συλλογή-έκθεση με τα σκονάκια όσο πάει μεγαλώνει καθώς πολλοί είναι αυτοί που αποκαλύπτουν και προσφέρουν καινούργια. «Μου τηλεφώνησε μία κυρία, φοιτήτρια το 1963 και μου έστειλε τα δικά της σκονάκια που τα είχε από τότε κρατημένα. Ήταν σκονάκια μικρά, εκείνη την εποχή είχαν κάτι πάσο σε μια κόκκινη ζελατίνα, σαν δίφυλλη και τα έβαζε εκεί ανάμεσα, οπότε όποιος περνούσε και έβλεπε έλεγε εντάξει ένα πάσο είναι, δεν είναι τίποτε άλλο. Αλλά τελικά αυτό ήταν ένα σκονάκι που δεν το ανακάλυψε ποτέ κανείς» λέει ο κ. Μάρδας. Πρόσφατα ένας συμφοιτητής του, του παρέδωσε το δικό του υλικό. «Ήταν ιδιαίτερα καλοφτιαγμένα σκονάκια με παραγράφους, με επικεφαλίδες, με κόκκινο, χωρισμένα σε κατηγορίες- σκονάκια υψηλής αισθητικής υψηλής» εξηγεί ο κ. Μάρδας. Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ https://m.lifo.gr/now/greece/286307/to-apth-evale-ta-skonakia-ton-foititon-se-kornizes-kapoia- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - agglika --erga-texnis?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1592241964
  43. 1 point
    Vasilis Ioannidis

    Αγορα βιβλίων

    Καλησπέρα, Ψαχνω να αγορασω (μεταχειρισμένα) τα βιβλία της ιατρικής φυσικής, χημειας και βιολογίας Ι & ΙΙ, Ιατρικής Αθηνών γνωριζει κανείς?
  44. 1 point
    Βοήθημα με τις σημαντικότερες πληροφορίες, με κλινικό προσανατολισμό (σύμφωνα με τα πρωτόκολλα της κλινικής), με βάση το βιβλίο του Καφετζή που έως πρότινος (2019) εθεωρούντο επαρκές για την κλινική. Με βάση αυτά, με μια καλή παρουσία στην κλινική, και με έναν καλό εξεταστή, ένας άριστος βαθμός μπορεί να επιτευχθεί. Να προσθέσω ότι λείπουν τα αναπτυξιακά στάδια γιατί καλύπτει ο πίνακας από τον Καφετζή. Bonus τα πολλαπλής. Καλές επιτυχίες. PEDIATRICS Αγλαΐα.pdf παιδιατρικη.doc
  45. 1 point
    Ο κ. Λάζαρης πλέον είναι Καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου και είναι αρκετά πιθανό να μην εξετάζει ο ίδιος. Παρολαυτά, η έλλειψη προσφάτων post μάλλον δείχνει ότι δεν έχει αλλάξει κάτι ως προς τον τρόπο εξέτασης. Με αυτό ως δεδομένο μπορείτε να διαβάσετε από όποιο συνοπτικό βιβλίο έχετε. (π.χ. τον Rubin, το εγχειρίδιο του Riede, το Pathoma κ.λ.π. ) ή και μόνο από το eclass αν σας βολεύει να διαβάζετε αποκλειστικά από οθόνη. Αν έχετε το χρόνο ξεκινήστε διαβάζοντας και πάλι κάποια πολύ βασικά πράγματα για τη φλεγμονή και τη νεοπλασία για να τα θυμηθείτε και ρίξτε μια ματιά σε φυσιολογικές ιστολογικές δομές των αντίστοιχων ιστών πριν ασχοληθείτε με τα παθολογικά. ( Σε πολλές παρουσιάσεις του eclass θα βρείτε αρχικά τις φυσιολογικές μικροσκοπικές δομές) Kάντε ένα κόπο να δείτε αν υπάρχουν ακόμα στο eclass τα βίντεο του κ. Λάζαρη , είναι κάτι παραπάνω από κατατοπιστικά. Ίσως φανεί χρήσιμο κι αυτό εδώ Στη συνέχεια, ρίξτε βάση στα θέματα των πτυχιακών εξετάσεων που υπάρχουν εδώ διαβάζοντας τα αντίστοιχα κομμάτια από το βιβλίο και βλέποντας τις εικόνες (μακροσκοπικές και μικροσκοπικές από το eclass ). Όπως αναφέρεται η εξέταση γίνεται δείχνοντας εικόνες τις οποίες περιγράφετε αρκετά αδρά. (Δεν ζητάνε λεπτομέρειες, ενώ συνήθως δείχνοντας την εικόνα λένε και κάτι σαν ιστορικό του ασθενούς που είναι αρκετά τυπικό και κατευθύνει πολύ) Χρήσιμα είναι και τα ακόλουθα Ενδεικτικά Θέματα Προφορικών Εξετάσεων Σημειώσεις Εργαστηρίων Παθολογικής Ανατομίας ΙΙ (Πιθανώς στο eclass να υπάρχουν και νεώτερες εκδόσεις σημειώσεων και θεμάτων) Ελπίζω να φανούν χρήσιμα και να μην σας μπέρδεψα περισσότερο. Καλή επιτυχία !
  46. 1 point
    Comfortably Numb

    Θεραπευτική

    Πτυχιακές εξετάσεις Δεκεμβρίου 2019 κ.Σταματελόπουλος: οξεία παγκρεατίτιδα, stemi, καρδιακή ανεπάρκεια, ενδείξεις βηματοδότη, ενδείξεις απιδινιστή, υπερκαλιαιμία, ηπατική ανεπάρκεια, πνευμονική εμβολή, οξεία νεφρική ανεπσρκεια, αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο. κα.Μητράκου: βρουκέλλωση, αντιδιαβητικά και επανάληψη τις ερωτήσεις του κ. Σταματελόπουλου Πολυ μέτριο κλίμα και καθόλου διάθεση για βοήθεια κα.Ζαγούρη: Οστεοπόρωση, , υπερασβεστιαιμία, φυματίωση και παρενέργειες αντιφυματικών, πνευμονική εμβολή, οξύ έμφραγμα μυοκαρδίου, πνευμονία κοινότητας, ορμονοθεραπεία καρκίνου μαστού, ελκώδης κολίτιδα, κυστίτιδα. κα.Μητράκου: Φάρμακα διαβήτη, αντιδιαβητικά σε αγγειακή νόσο, οξεία παγκρεατίτιδα, απώτερη αγωγή stemi, περικαρδίτιδα, πολλαπλούν μυέλωμα, πνευμονία κοινότητας, ψευδομεμβρανώδης κολίτιδα Από το group του μαθήματος στο facebook.
  47. 1 point
    Comfortably Numb

    Θεραπευτική

    Εξετάσεις Σεπτεμβρίου 2019 κ. Σταματελόπουλος: ΧΑΠ, stemi, οξεία παγκρεατίτιδα, ΑΕΕ, ΙΦΝΕ, υπερκαλιαιμία, πνευμονική εμβολή, καρδιακή ανεπάρκεια. Ρώτησε μόνο φάρμακα, καθόλου παρενέργειες. κα. Μητράκου: Οξεία παγκρεατίτιδα (x2), διαβητική κετοξέωση, stemi, φάρμακα Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2, τα υπόλοιπα δεν τα θυμάμαι. Γενικά επανέλαβε ερωτήσεις του Σταματελόπουλου, επίσης δεν ήθελε καθόλου λεπτομέρειες. Και στους δύο πολύ καλό κλίμα, δεν υπήρχε διάθεση να κόψουν. Από το group του μαθήματος στο facebook
  48. 1 point
    Comfortably Numb

    Θεραπευτική

    Πτυχιακές εξετάσεις Ιουνίου 2019 Εξεταστηκαμε σε 2 ομάδες. Ως πρώτοι εξεταστές εξέτασαν τη μια ομάδα η κ. Ζαγουρή και την άλλη ο κ. Κοντογιάννης. Δεύτερος εξεταστής και στις δύο ο κ. Μπάμιας. κ. Ζαγουρή: ουδετεροπενικό εμπύρετο, περικαρδίτιδα, φυματίωση, υπερασβεστιαιμία, υπερκαλιαιμία, διαβητική κετοξέωση, πνευμονική εμβολή, ουρολοιμώξεις, πνευμονία κοινότητας, σαρκοείδωση, οστεοπόρωση. κ. Μπάμιας: Νεφρίτιδα του ΣΕΛ, Ιδιοπαθής θρομβοπενική πορφύρα, αλλεργικό σοκ, ΑΕ κυκλοφωσφαμίδης (ήθελε να ακούσει αιμορραγική κυστίτιδα), κολπική μαρμαρυγή, τι κάνεις σε άρρωστο που έρχεται με δύσπνοια και κόπωση στα επείγοντα και έχει αιμοσφαιρίνη 5-->μετάγγιση RBC, ΑΕ μεταγγίσεων (ήθελε να ακούσει μετάδοση νοσημάτων και ποια είναι αυτά), σπλαγχνική λεϊσμανίαση. Και οι δύο ρώτησαν διάφορες ΑΕ φαρμάκων. Ο κ.Μπάμιας ανέφερε ότι λέει πάντα στο μάθημα να κοιτάμε τις διαφάνειες του για τις εξετάσεις (δεν ξέρω αν και που υπάρχουν οι παρουσιάσεις). Γενικά πολύ καλό το κλίμα της εξέτασης και απ' τους δύο. (Τα μόνα που θυμάμαι από την άλλη ομάδα που εξετάστηκαν από τον κύριο Κοντογιάννη είναι πνευμονική ίνωση και αιμοφαγοκυτταρικό σύνδρομο) Από το group του μαθήματος στο facebook.
  49. 1 point
    Εχω απο παλια ενα βιβλιαρακι-φωτοτυπιες του Κελεκη,που ειναι αρκετα περιγραφικο κ ευκολοδιαβαστο. Ξερει κανεις αν καλυπτει για την εξεταση,οπως παλιοτερα;
  50. 1 point
    Ημέρα Εξέτασης USMLE Επειδή έχω δώσει εξετάσεις και στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα, έχω να πω ότι χαλαρά στην Ελλάδα το κλίμα είναι πολύ λιγότερο αγχωτικό (όπως και κάθετι στην ελλάδα ) Στις ΗΠΑ είχα πάει πρωί πρωί 8 η ώρα, είχε πάρα πολύ κόσμο το κέντρο, η αίθουσα με τους Η/Υ ήταν σαν πυρηνικό καταφύγιο, δεν έμπαινε ήλιος, έκανε κρύο, πολλά παιδιά μπαινόβγαιναν για να κάνουν τα διαλείμματά τους, κάποια παιδιά έδιναν GRE ή TOEFL και πληκτρολογούσαν τις εκθέσεις τους, πολύ αυστηρός, υστερικός έλεγχος. Κάθε φορά που μπαινόβγαινα για διάλειμμα, τσέκαραν το διαβατήριό μου, στα διαλείμματα επειδή είχε πολλά παιδιά δεν μπορούσες να χαλαρώσεις, ήμουν τσιτωμένη... Στην Ελλάδα, κατά τις 10 πήγα στο εξεταστικό κέντρο, ηλιόλουστο, οι άνθρωποι χαλαροί, ήμουν μαζί με άλλα 2 παιδιά, τσέκαραν τα διαβατήριά μας και μας είπαν ότι όταν τελειώσουμε θα μας τα ξαναδώσουν. Μου πρόσφεραν καφέ, στην διάρκεια των διαλειμμάτων αν ήθελα πήγαινα σε μια αίθουσα μόνη μου όπου έτρωγα και χαλάρωνα ή μιλούσα με τον φύλακα εκεί να ξεφύγει λίγο το μυαλό. Για τα tests και το πώς θα κατανείμω τον χρόνο μου ακολούθησα τις συμβουλές στα Kaplan Qbook ακριβώς όπως τα λέει. Γιατί να ξαναανακαλύψω τον τροχό; Οι άνθρωποι το έχουν ψάξει, οπότε ακολουθείς ό,τι σου λένε. Για το Step 2 έκανα Block 1+2, 5', Block 3, 10', Block 4, 10', Block 5+6, 5', Block 7, 5', Block 8. Είχα μαζί μου kellog's bars, 2 τοστ και νερό. Φρόντισα να έχω κοιμηθεί καλά, να έχω λίγο φαγητό έτσι ώστε ούτε να πεινάσω ούτε να με πιάσει υπνηλία. Είχα κόψει τους καφέδες και τα ξενύχτια όλο τον προηγούμενο μήνα, έτσι ώστε το πρόγραμμά μου να μην διαταράσσεται, να είμαι ξεκούραστη και ήρεμη και να μπορώ να συγκεντρώνομαι. Το μυστικό στο test είναι ότι πρέπει να ανασύρεις ουσιώδεις και λίγες πληροφορίες από μια μεγάλη βάση πληροφοριών σε μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διαχειρίζεσαι την γνώση σαν να έχεις μια τεράστια ντουλάπα με πολλά μικρά συρταράκια. Ανά πάρα ώρα και στιγμή να μπορείς να ανασύρεις γρήγορα αυτό που χρειάζεσαι. Και γι'αυτό χρειάζεσαι διαύγεια πνεύματος και να είσαι συγκεντρωμένος. Δεν έχεις χρόνο να χαζεύεις. Μια key phrase είναι το pacing γι'αυτά τα tests. Πρέπει να υπάρχει καλό pace στο πώς απαντάς τις ερωτήσεις. Να μην καταναλώνεις πολύ χρόνο σε ερωτήσεις που έτσι κι αλλιώς δεν ξέρεις, να μην χαζεύεις. Στο step 2 απέκτησα καλό pace, δλδ λειτουργούσα σαν μηχανή στο "βλέπω ερώτηση, διαβάζω ερώτηση, απαντάω ερώτηση" μετά τα πρώτα 2 Blocks. Στο step 1 επειδή ήμουν υποψιασμένη από την πρώτη ερώτηση συγκεντρώθηκα και σοβαρεύτηκα και άρχισα να απαντάω. Πολύ βοηθητικό σε αυτά τα θέματα είναι το πρώτο μέρος του Καπλαν Qbook. Προσοχή στο εξεταστικό κέντρο μην κάνετε παράβαση κανενός κανόνα. Σε κάθε αμφιβολία, ρωτήστε τον proctor (μην γελάτε έτσι λέγεται ο επιβλέπων ) στο τί πρέπει να κάνετε. Κάθε violation μπορεί να οδηγήσει σε απόρριψη της εξέτασής σας! Μια φίλη μου επειδή κρύωνε και έβαλε το παλτό της μέσα στην αίθουσα της έκαναν αναφορά! Στην αρχή της εξέτασης μας δίνουν ένα log χαρτί όπου κάθε φορά που μπαινοβγαίνουμε για να υπογράφουμε όταν κάνουμε sign in και sign out. Μην ξεχάσετε την υπογραφή! Όλα καταγράφονται από κάμερες και αν δεν ταιριάζει το Log sheet με τις βιντεοσκοπήσεις υπάρχει πρόβλημα. Ένα κόλπο που εγώ βρήκα ότι είναι καλό είναι να παίρνεις διάλειμμα αλλά να μην βγαίνεις από την αίθουσα. Απλά καθόμουν στην καρέκλα μου, συγκεντρωνόμουν και ξεκινούσα το επόμενο block. Και κάτι ακόμα, όσοι φορούν γυαλιά όπως εγώ, δεν συμφέρει να τα βάλουν την μέρα της εξέτασης. Τα ακουστικά που δίνουν πιέζουν τον σκελετό ανάμεσα στα αυτιά και στο κεφάλι και πονάνε φρικτά Αναγκάστηκα να φοράω τα γυαλιά μου με ένα περίεργο τρόπο πάνω από τα αυτιά για να μην πονάω Αυτά...αν θυμηθώ τίποτα άλλο θα γράψω. Cheers!
×
×
  • Δημιουργία νέας...