Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/12/2019 in all areas

  1. 2 points
    tafilippou

    Νευρολογία

    Αιγινήτειο : Πτυχιακές εξετάσεις Δεκεμβρίου 2019 Εξεταστής : Καθ. κ. Στεφανής Οι ερωτήσεις είχαν την μορφή κλινικών σεναρίων με την πιο κάτω θεματολογία: (1) Πτώση άκρου ποδός (διαφορική διάγνωση) (2) Σύνδρομο Guillain-Barre (3) επισκληρίδιο αιμάτωμα (4) ALS Γενικά με βάση τις απαντήσεις μας γινόταν συζήτηση και ρωτούσε πολύ νευροανατομία με αφορμή τα περιστατικά. Ήταν δύσκολη η εξέταση αλλά ευτυχώς περάσαμε και οι 3 με 5/10.
  2. 2 points
    Νίκος

    Νευρολογία

    Αιγινήτειο : Πτυχιακές εξετάσεις Δεκεμβρίου 2019 Ήμαστε 6 άτομα, χωριστήκαμε σε 3 και 3, τη μια ομάδα εξέτασε ο καθηγητής και την άλλη ο κ. Ρέντζος. Ρώτησε υπό μορφή περιστατικών με κυλιόμενες ερωτήσεις. Έρχεται ασθενής που ακούγεται το βάδισμά του (έδειξε ότι πέφτει το πέλμα και μετά η φτέρνα στο έδαφος). Τι μπορεί να έχει; (Ήθελε ότι είναι καλπαστικό βάδισμα, έχει πτώση άκρου ποδός, μπορεί η βλάβη να βρίσκεται στο πρόσθιο κέρας, την ρίζα, το περιφερικό νεύρο, τη νευρομυϊκή σύναψη, το μυ) Ρώτησε ποια ρίζα θα ευθυνόταν (Ο5 νομίζω), ποιο νεύρο (περονιαίο), πώς θα διακρίνουμε αν είναι προσβολή ρίζας ή νεύρου (σε ριζονευροπάθεια θα προσβληθούν πρώτα οι κεντρομελικοί μύες γιατί είναι βραχύτερα τα νεύρα προς αυτούς και επεκτείνεται η βλάβη ταχύτερα), αν είναι περιφερική νευροπάθεια τι θα αναζητήσουμε (αισθητικές διαταραχές), πώς θα είναι (κάλτσα-γάντι ενώ σε ριζιτική με κατανομή δερμοτομίου), κλπ. Έρχεται ασθενής με αστάθεια. Πιθανές αιτίες (παρεγκεφαλίδα, εν τω βάθει αισθητικότητα - οπίσθιες δέσμες, αιθουσαίο), πώς θα διακρίνουμε παρεγκεφαλιδική από αισθητική αταξία στο βάδισμα (δίκροτο βάδισμα στην αισθητική, βαρά δυνατά τα πόδια, επιδεινώνεται πολύ με κλειστά μάτια, στην παρεγκεφαλιδική ταλαντεύεται σαν μεθυσμένος). Πού μπορεί να βρίσκεται η βλάβη σε διαταραχή της εν τω βάθει (αισθητικά νεύρα, οπίσθιες δέσμες), πώς θα διακρίνουμε (σε βλάβη στο ΝΜ πχ σύνδρομο διατομής θα έχουμε επίπεδο αισθητικότητας και κάτω από αυτό τη βλάβη, θα έχει επηρεαστεί κι η επιπολής, κυρίως όμως ελέγχοντας αντανακλαστικά που στη μία θα είναι κατηργημένα, στην άλλη όχι), τι περιλαμβάνει η εν τω βάθει (παλαισθησία, αίσθηση μελών-αρθρώσεων, διακριτική αφή, γραφαισθησία - την ήθελε χωριστά). Δεν ρώτησε καμία νόσο.
  3. 2 points
    Πτυχιακές εξετάσεις Δεκμεβρίου 2019 1. Σημείο αεροβρογχοδιαγράμματος σε α/α και ΥΤ. Παθήσεις που το βλέπουμε 2. Κατηγορίες ατελεκτασίας (ονομαστικά). Περιγραφή ατελεκτασίας μέσου λοβού. 3. Ποιες ανατομικές δομές συμβάλλουν στη δημιουργία της καρδιαγγειακής σκιάς:από τι σχηματίζεται αριστερά και δεξία. 4. Σύνδρομο αναπνευστικής δυσχέρειας ακτινολογικά ευρήματα σε α/α και ΥΤ. 5. Απλή κύστη νεφρού ή ήπατος ακτινολογικά ευρήματα. 6. Ρήξη εγκεφαλικού ανευρύσματος και ευρήματα στη CT. 7. Οξεία χολοκυστίτιδα και χολολιθίαση απεικονιστικά ευρήματα. 8. Οξεία ισχαιμία εγκεφάλου. α) ευρήματα σε ct και β) με ποια ακολουθία της MT γίνεται η πρωιμότερη διάγνωση 9. Υπερσαλπιγγογραφία. Ενδείξεις και σύντομη περιγραφή τεχνικής. 10. Συχνότερες εντοπίσεις μεταστάσεων στα οστά και γιατί Εικόνες 2 ακτινογραφίες θώρακα η μια ατελεκτασια αριστερού πνεύμονα και η άλλη (είχε και ΥΤ) νομλιζω πνευμοθώρακας ή πάθηση του μεσοθωρακίου 3 τομές CT κοιλίας με ένα μόρφωμα στο ήπαρ 3 τομές CT εγκεφάλου με αιμορραγία
  4. 2 points
    @konapan Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα τώρα,και δε ξέρω αν μπορώ να καλύψω πλήρως το ερώτημά σου μέσα από εδώ. Θα προσπαθήσω όμως συνοπτικα,τονίζοντας προκαταβολικά ότι τα παρακάτω είναι δικά μου βιώματα και μόνο, και δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι ταυτίζονται όλοι με αυτά. Η επιθετικότητα που βιώνεις φτάνοντας ως πρωτοετής που δεν έχει καμία επαφή με την ελβετική κουλτούρα και ίσως όχι καλή γνώση της γλώσσας (έτσι ώστε να μπορείς να ερμηνεύσεις τα διάφορα μηνύματα εγκαίρως) είναι κατά τη γνώμη μου ακραία. Τους βλέπεις όλους πάντα με το χαμόγελο και νομίζεις ότι όλα πάνε καλά, μέχρι που κάνουν ένα reunion που έχει εσένα θέμα-χωρίς να το ξέρεις φυσικά-στο οποίο πας ανυποψίαστος και όλοι σε κράζουν και σου βγάζουν πράγματα που μπορεί να έγιναν 1 μήνα πριν και για τα οποία εσυ δεν είχες ιδέα. Εσυ μένεις κόκκαλο και με τη μόνη απορία γιατί απλά δε σου ειπε κανείς τίποτα από πριν έτσι ώστε να γίνεις καλύτερος/σωστότερος. Πηγή της επιθετικότητας είναι κυρίως οι νοσηλευτές, οι οποίοι ειδικά στη ψυχιατρική δε δεχονται ότι εσυ, ενας 25άρης μετανάστης χωρίς μητρική γλώσσα τα γαλλικά έχεις δικαίωμα να συνταγραφείς και να παιρνεις αποφάσεις και αυτοι όχι. Έτσι γίνεσαι ουσιαστικά αντικείμενο της οργής τους και του frustration τους, και ο μόνος τρόπος να επιβιώσεις είναι να τους γλύφεις διαρκώς. Κανείς από τους chefs δε σε υποστηρίζει ποτέ στη διαμάχη με τους νοσοκόμους κι ας κάνουν τους καμπόσους πίσω τους. Μπροστά τους είναι όλοι με την ουρά στα σκέλια και βαράνε προσοχή. Στο τέλος, πολλές φορές καταλήγεις να παίρνεις αποφάσεις που θέλουν οι νοσοκόμοι να πάρεις ακόμη κι αν δε συμφωνείς, αφενός γιατί κανείς (παρά σπάνια) από τους supervisors σου δε θα σε υποστηρίξει και αφετέρου γιατί αν σε βάλει στο μάτι η κλίκα των νοσοκόμων την πατησες στην κυριολεξία. Αυτή ήταν μία από τις πτυχές που για μένα έγινε ανυπόφορη με τον καιρό, γιατί ήρθε ένα σημείο στη καριέρα μου όπου απλά κουράστηκα να γλύφω. Ρωτάς για malpractice, ναι υπαρχει και είναι και αρκετά συχνό. Ξέρω ας πούμε περιστατικό όπου νοσηλευτής κάπνιζε κάνναβη μαζί με ασθενή, κι αυτό δε μου το ειπε γνωστός γνωστού, το έζησα. Όταν μαθεύτηκε όλοι εκαναν και καλά τους σοκαρισμένους αλλά μετά αποσιωπήθηκε μιας και οι νοσηλευτές είναι πρακτικά αδύνατο να απολυθούν (κάτι που δεν ισχύει με τους γιατρούς, ο οποίοι μπορούν να απολυθούν χωρίς καμία εξήγηση με 3 μήνες préavis). Ετυχε πολλές φορές να είμαι μάρτυρας αδικαιολόγητης βίας από σεκουριτάδες σε ψυχιατρικούς ασθενείς, σχεδον κανονικό ξύλο χωρίς κανέναν απολύτως λόγο. Και εκεί φυσικά δε τολμας να πεις τίποτα γιατί αμα σε βαλουν στο μάτι και οι σεκουριτάδες (που είναι κ*λος και βρακί με τους νοσηλευτές) καλύτερα να μη τολμήσεις να τους καλέσεις σε περίπτωση ανάγκης. Άσε που ακόμη και αυτοί έχουν άποψη για το ποια θεραπεία πρέπει να δώσεις. Δοσεις ελέφαντα νευροληπτικών σε ασθενείς μόνο και μόνο για μπορούν να κοιμούνται ήσυχα οι νοσηλευτές τη νύχτα. Και άλλα πολλά που δε θυμάμαι τώρα γιατί είναι και πολλά τα χρόνια. Έτυχε γραμματέας να μπεί σκόπιμα στον ηλεκτρονικό φάκελο ειδικευόμενου και να δεί όλο το ιατρικό του ιστορικό, το οποίο συνιστά κατάφορη παραβίαση των προσωπικών του δεδομένων. Εγινε επίσημη καταγγελία και πάλι το περιστατικό αποσιωποιήθηκε. Πολλά επίσης περιστατικά mobbing σε έγκυες συναδέλφους, οι οποίες όλως τυχαίως μετά την άδεια μητρότητας υφίστανται δυσμενείς αλλαγές θέσεων με σκοπό να παραιτηθούν (τα HUG προσπαθούν να αποφεύγουν τις απολύσεις γιατί πολλά παιδιά εχουν αρχίσει να αντιδρούν και αρκετά περιστατικά έχουν φτάσει μέχρι το δικαστήριο και έχουν υπάρξει δικαιώσεις και αποζημειώσεις των γιατρών κατα των HUG). Ουσιαστικά δίνεται η εντύπωση ότι είσαι απλά ένας σκλάβος που είσαι εκεί για να συνταγογραφεί μιας και δε βρίσκουν δικούς τους να το κάνουν, και άμα τολμήσεις να σηκώσεις κεφάλι σε διαλύουν. Για μένα τα παραπάνω είναι "ο αθέατος κόσμος" της ειδικότητας της ψυχιατρικής στην Ελβετία. Δε τα βίωσαν όλοι, ελπίζω να μην τα βίωσαν όλοι. Και όπως είπα και σε ενα παιδί που μου έστειλε PM τις προάλλες, όσες δυσκολίες και να αντιμετώπισα, άξιζαν τον κόπο για να φτάσω εδώ που είμαι τώρα. Οπότε παρόλο το κόστος, όχι δε το μετανιώνω και όχι δε θα γύρναγα στην Ελλαδα. Γιατί μόλις περάσεις από το γολγοθά της ειδικότητας ένας άλλος ορίζοντας ανοίγεται μπροστά σου, και δεν έχει καμία σχέση με αυτά που βιώνεις στο HUG ή στο CHUV ή αλλού. Δε θέλω να αποθαρρύνω κανέναν από το να κάνει ειδικότητα ψυχιατρικής στη γαλλόφωνη ελβετία, αντιθέτως. Αυτό που θα ήθελα να πω στα παιδιά που ξεκινάνε τώρα είναι να είναι καχύποπτοι (φτάνοντας από Ελλαδα έχουμε την εντύπωση ότι όλα είναι τέλεια στην Ελβετία, η αλήθεια δεν εχει καμία σχεση), να κάνουν απο νωρίς ασφάλεια νομικής κάλυψης (χρήσιμο όσο δε παίρνει) και αν τους συμβαίνουν πράγματα στη δουλειά που δε τους φαίνονται normal να μη διστάσουν να συμβουλευτούν (δωρεαν) τους δικηγόρους του AMIG (για τους του HUG) Me Bruchez ή του ASMAV (για τους του CHUV) Me Mangold. Το θέμα αυτό ειναι φυσικά ανεξάντλητο και θα μπορούσα να το αναλύω ώρες.
  5. 1 point
    Η αλήθεια είναι πως έκανα λίγο την καφετζού καθώς η κυβέρνηση έχει κρατήσει ύποπτα χαμηλούς τόνους σε σχέση με το "θεματακι" αποφεύγοντας ακομα και να ανοίξει τη σχετική συζήτηση. Και πρόκειται για σοβαρό "θεματακι" καθώς αφορά το 1/2 του (τυπικώς εστω) φοιτητικού πληθυσμού. Συν τη νέα κατηγορία μετεωρων φοιτητών που εισήχθησαν πριν χρόνια σε κάποιο ίδρυμα το οποίο στην πορεία συγχωνεύτηκε τουρλουμπουκηδον με άλλα και βρίσκονται στον αέρα με άλλα προγράμματα σπουδών . Η μεθοδολογία που ακολούθησε η κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα, να σπεύσει να σβήσει με "νόμο και τάξη" τη φωτιά των φοιτητικών κινητοποιήσεων προτού εξαπλωθει (βλ. κ ΑΣΟΕΕ...) με οδηγεί στο συμπερασμα πως δεν απέφυγε το θεματακι ως τώρα λόγω κόστους ή φόβου από αντιδράσεις αλλά για να το εκμεταλλευτεί σε κάποια άλλη προσφορότερη στιγμή. Ελπίζω μόνο να μην ξαναδούμε άλλο ένα επικοινωνιακό κρεσεντο κατά των αιωνίων όπως το 2014. Ωστόσο τί διαφορετικό μπορεί να κάνει η Κεραμεως από την Αννούλα Διαμαντοπούλου για τη μεταβατική κατάσταση όταν τυπικά ισχύει ακόμα η αρχή της "ασφάλειας δικαίου" και της "προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης" ? Τίποτα, δεδομενου οτι μεσολαβησε η κατάργηση του ν+2 και κάθε μεταβατικής διάταξης το 2015-16. Άρα πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 2011. Πάρτε 3 χρόνια διορία και έχει ο θεός για μετά. (Το ξαναγράφω καθώς διάβασα πιο πάνω κάτι αλλοπροσαλλα για διαγραφές μετα ξύλου και καταλογισμούς στην εφορία.)
  6. 1 point
    Αυτό το λες κι...."εύχομαι να καΚοπεράσετε τις γιορτές" .... Πάντα με τον καλό το λόγο στο στόμα και στο πληκτρολόγιο το "καβουράκι"... @asamotref,ένα τραγούδι που είχες βάλει παλιά με κάτι χάπια...Τουλούμης, αν θυμάμαι καλά ,λεγόταν ο καλλιτέχνης...το έχεις πρόχειρο?! ....ίσως μας χρειαστεί!
  7. 1 point
    Ψηλά, για να το βλέπουν οι νεώτεροι και να μάθουν ποιος ήταν ο Παπαζάχος, που κρατάνε το βιβλίο του στα χέρια τους, σήμερα! Έρχεται λοιπόν ξανά νέα "φουρνιά" γιατρών, για το αγροτικό τους, εδώ πάνω στην ορεινή Αρκαδία. Και το πρώτο πράγμα που τους λέω μετά το καλωσόρισμα, είναι να πιάσουν το βιβλίο του αείμνηστου καθηγητή μου και να ρουφήξουν την κάθε σελίδα του. Είχα τη χαρά και την τιμή να τον έχω δάσκαλο. Έζησα τα απογεύματα στο ΝΑΒΟ με τους φοιτητές να κάθονται στα σκαλοπάτια! Θυμάμαι στο τελευταίο μάθημα μας στα ΟΠΤΑΚ που μας προέτρεπε, γελώντας... "μάθετε καλό καρδιογράφημα, γιατί αλλιώς στο αγροτικό σας το πρώτο πράγμα που θα κάνετε είναι να ζητήσετε από τον πρόεδρο του χωριού να κάνει επέκταση στο νεκροταφείο". Ζει πάντα στη καρδιά μας. Είναι συνεχώς δίπλα μας, στη βιβλιοθήκη μας ή στην άκρη στο γραφείο.
  8. 1 point
    Στην χώρα που οι υπογραφές μπαίνουν μόνο για διαμερισμό της ευθυνης δεν πρέπει να μας εκπλήσσει ο αριθμός δρομολογίων των εγγράφων. Καλό θα είναι επομένως όταν με το καλό πέσουμε εθελοντικά στο ΤΕΠ... Να έχουμε έτοιμα έγγραφα για το επισφαλές της εφημερευσης καθημερινά προς πάσα κατεύθυνση.
  9. 1 point
    Τα ΑΕΙ ( "πανεπιστήμια" δεν μου βγαίνει να τα πω...) μετά από 10 δύσκολα χρόνια υφεσης και τις καταστροφικές επεμβάσεις της Διαμαντοπούλου και του Γαβρόγλου, έχουν χάσει την (όποια) πνευματική τους αυτονομία και λίγο διαφέρουν από τυπικές κρατικές υπηρεσίες με το γνωστό πνεύμα ευθυνοφοβίας και διεκπεραίωσης. Όπως και στο λοιπό δημόσιο, έχει γίνει αποδεκτό από τις διοικησεις τους ότι εφεξής θα (υπο)λειτουργούν με περιορισμένους οικονομικούς πόρους και συρρικνούμενο διδακτικό και διοικητικό προσωπικό. Εν τέλει Μύριαμ το ίδιο πράγμα λέμε. Τα ιδρύματα θεσμικώς εκπροσωπούνται από τις διοικησεις τους οι οποίες κινούνται πάντα σε πνεύμα συνεργασίας με το υπουργείο για μια σειρά από λόγους που δεν είναι της παρούσης. Οι μεν έχουν ανάγκη τους δε και αντιστρόφως. Ειδικά την εποχή αυτή. Οι φοιτητές δυστυχώς δεν εκπροσωπούνται ούτε τυπικά, σε έναν υποτιθέμενο διάλογο υπουργείου-ιδρυμάτων. Και για να πάω ένα βήμα παραπέρα, ούτε καν οι ανακοινώσεις από τις συγκλήτους κάποιων ιδρυμάτων (πχ του ΕΜΠ) σε σχέση με τα αστυνομικά έκτροπα στην ΑΣΟΕΕ έχουν κάποια σημασία καθώς υπογράφονται υπο την πίεση αριστερών φοιτητικών παρατάξεων και ορισμένων δημοκρατικών μελών ΔΕΠ. Δεν εκφράζουν την πλειοψηφία των καθηγητών και των μελών των συγκλήτων που αν μπορούσαν να διατυπώσουν γραπτώς ό,τι λένε στα πηγαδάκια θα μένατε με το στόμα ανοιχτό. Νόμος-Τάξη-Δίδακτρα. Ασφαλώς δεν είναι κακή ιδέα μια ανακοίνωση της συγκλήτου που καταδικάζει την αστυνομική αυθαίρεσία αλλά να γνωρίζουμε και σε τί πραγματικά αντιστοιχεί. Το σημαντικό είναι, όχι η χρηματοδότηση βάσει αξιολόγησης (έχει ωριμάσει αυτή η ιδέα στην ως άνω ακαδημαική πλειοψηφία από την εποχή του 4009/11) αλλά η ευελιξία κάθε ιδρύματος να καθορίζει τους στόχους του και να αυτοαξιολογείται. Με απλά λόγια, τα ιδρύματα θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την πίτα ακόμα και στη στοχοθεσία.
  10. 1 point
    Πτυχιακές εξετάσεις Δεκεμβρίου 2019 1. Μοριακός τρόπος δράσης γλυκοκορτικοειδών 2. Ορμόνες που επηρεάζουν το ισοζύγιο ύδατος και ηλεκτρολυτών, 3. Βήματα σύνδεσης θυρεοειδικών ορμονών όπου επιδρα η TSH. Ποια απο αυτα τα βήματα διαμεσολαβούνται απο την θυρεοειδική υπεροξειδάση ; 4. Τρεις βιοχημικοί μηχανισμοί, μέσω των οποίων προκαλούνται οι χρόνιες επιπλοκές του σακχαρώδους διαβήτη, 5. Μονομάτι ΜΑΡΚ 6. Βήματα μεταγραφής ευκαριωτικού οργανισμού
  11. 1 point
    Δίχως να έχω βιώσει ακριβώς τα ίδια παραδείγματα(θα ήταν αδύνατο κιόλας θεωρώ),να συμφωνήσω πως αρκετά από αυτά ισχύαν και στην δική μου περίπτωση(γαλλόφωνη Ελβετία πάλι) Οι νοσηλευτές με δυο κουβέντες,είχαν ή έχουν ακόμη,δεν ξέρω έαν έχει αλλάξει κάτι και τί,μεγαλύτερη δύναμη από όση έχουμε μάθει ως ειδικευόμενοι στα ελληνικά νοσοκομεία.Οι επιμελητές όντας δεν έδειχναν να θέλουν να έρθουν σε κόντρα μαζί τους, εις βάρος κάποιες φορές του ειδικευομένου.Το γράφω αυτό έχοντας υπάρξει και ειδικευόμενος στην Ελλάδα, οπότε ναι μπορώ να συγκρίνω. Για τους σεκιουριτάδες δεν έχω γνώμη μιας και δεν μου έτυχε προσωπικά κάτι
  12. 1 point
    Δεν έχουμε παράπονο....έχουμε ανταποκριτή της κυριακάτικης "Καθαρματινής" κάθε Κυριακή!!!!!
  13. 1 point
  14. 1 point
    "Ενεργός" φοιτητής επί Διαμαντοπούλου και αργότερα, οριζόταν ο φοιτητής που ήταν εντός του ν+2 και είχε εγγραφεί στο my studies. Οι άνω του ν+2 θεωρούνταν "μη ενεργοί". Δεν γνωρίζω αν η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου δίνει διαφορετικό ορισμό. Επί Σαμαρά, μείωση χρηματοδότησης στα ΑΕΙ έγινε (και) με βάση τον διαχωρισμό αυτό. Για την τοποθέτηση σε διαθεσιμότητα διοικητικών υπαλλήλων από κάποια ιδρύματα χρησιμοποιήθηκε κι ο εν λόγω διαχωρισμός. (Εξαίρεση το Πάντειο, αν και εκεί η αναλογία διοικητικών/φοιτητών δεν ήταν πολύ διαφοερική π.χ. από του ΕΚΠΑ) Υπενθυμίζω, πως έξω από την έδρα της Φυσιολογίας, υπήρχαν λίστες με αποτελέσματα εξεταστικών. Σ' αυτές υπήρχαν ολόκληρες σελίδες με τα στοιχεία φοιτητών, που χρωστούσαν τα μάθηματα της έδρας, άσχετα με το αν οι φοιτητές είχαν δήλωσει συμμετοχή στις εξετάσεις, ή έστω στο my studies. (Το γιατί η έδρα αγνοούσε τις λίστες που στέλνει κάθε χρονιά η γραμματεία με το ποιοι έχουν δηλώσει το μάθημα είναι μια άλλη ιστορία, που δεν είναι της παρούσης). Δίπλα σε κάθε όνομα υπήρχε η ένδειξη ενεργός/μη ενεργός με βάση το ν+2 και μόνο. Για να μην υπάρχουν έξτρα άγχη η έδρα περνούσε κανονικά τους βαθμούς στους άνω του ν+2 που έδιναν το μάθημα, παρά την ένδειξη Τέλος, να υπενθυμίσω πως προτάσεις για να γίνει κάποιος επιπρόσθετος διαχωρισμός μεταξύ των "αιωνίων" φοιτητών, όπως π.χ. περί συμμετοχής σε εξετάσεις, ή έστω εγγραφής στο my studies, ακούγονταν όλο το καλοκαίρι του 2014 επί Λοβέρδου. Τελικά την παράταση του ενός εξαμήνου που δόθηκε τότε, υποτίθεται ως μεταβατική περίοδος μέχρι την ολοκλήρωση σύνταξης των Οργανισμών, την πήραν όλοι.
  15. 1 point
    Δεν έχω υπ οψιν μου τη σχετική αλληλογραφία υπουργείου -ΑΕΙ αλλά τα δεδομένα για το φοιτητικό δυναμικό είναι πολύ σημαντικά για πολλές ενεργειες: τροποποίηση κατανομής πιστώσεων, προγραμματισμός θέσεων διδακτικού και διοικητικού προσωπικού , αξιολόγηση προπτυχιακων- μεταπτυχιακών προγραμμάτων , συγχωνεύσεις ιδρυμάτων , κανονισμός μετεγγραφων, δεικτες για την έρευνα, και πλήθος άλλων δεικτών πχ κόστος εκπαίδευσης ανα φοιτητή κλπ. Δεν είναι υποχρεωτικό ότι προορίζονται αποκλειστικά για το ν+2 χωρίς βέβαια και να μπορώ να το αποκλείσω.
  16. 1 point
    http://www.opengov.gr/ypepth/?p=4969 Άρθρο 16 – Κατανομή της δημόσιας χρηματοδότησης στα Α.Ε.Ι. 1. Η χρηματοδότηση των Α.Ε.Ι. από τον Κρατικό Προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κατανέμεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών, σύμφωνα με τις ειδικότερες διατάξεις του παρόντος άρθρου. 2. α) Το 80% της τακτικής χρηματοδότησης στα Α.Ε.Ι. κατανέμεται σύμφωνα με τα κατωτέρω, ιδίως, κριτήρια: το συνολικό αριθμό των εγγεγραμμένων φοιτητών ανά πρόγραμμα σπουδών, το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος σπουδών ανά φοιτητή για κάθε πρόγραμμα σπουδών, τη διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, το μέγεθος και τη γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος. β) Το 20% της τακτικής χρηματοδότησης στα Α.Ε.Ι. εντός των ορίων του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατανέμεται με βάση ενδεικτικούς δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων, στους οποίους επιλέγει να αξιολογηθεί κάθε Α.Ε.Ι. Οι δείκτες αυτοί είναι, ιδίως, οι εξής: αα) η ποιότητα και αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως ενδεικτικά η αριθμητική σχέση αποφοίτων προς εισερχόμενους φοιτητές, η αξιολόγηση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών από τους φοιτητές και η πορεία επαγγελματικής απορρόφησης των αποφοίτων.................... ........... δ) Σε περίπτωση που ένα Α.Ε.Ι. δεν επιτύχει τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων στους οποίους έχει επιλέξει να αξιολογηθεί, σύμφωνα με την παράγραφο 2(β), τότε η χρηματοδότηση που δεν θα λάβει ως συνέπεια της αξιολόγησής του θα κατανεμηθεί στην χρηματοδότηση των λοιπών Α.Ε.Ι.
  17. 1 point
    διαγραφή αιωνίου (sorry black humor αλλά οι άνθρωποι είναι μεγάλοι γκασμάδες) https://tovatraxi.com/politics/paraitithike-o-antonis-diamataris-pro ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika -ou- ## no greeklish please! ## - ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika - fragolevantika grapste kalytera ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika - agglika --oloklirosei-tis-spoudes-tou/#.Xek6ynduKUl
  18. 1 point
    EDIT: Το ποστ μου αναφερετε στην παθολογια μπαμια 6ου, καποιος admin να διαγραψει το ποστ μου (το ποσταρα στο καταλληλο θρεντ) Ναι εγω, εδωσα τον νοεμβριο, πηρα 8. Ο κ. Μπαμιας ρωταγε με μορφη κλινικων περιστατικων. Πχ ασθενης με ταδε συμπτωματολογια τι εχει μαλλον (του ελεγες την ΔΔ)? Τι πρεπει να κανεις για να σιγουρευτεις οτι εχει αυτην την νοσο? Πως θεραπευεται? Εμενα με ρωτησε για ενδοκαρδιτιδα, οξυ ρευματικο πυρετο, αιτια ναυτιας (ηθελε να ακουσει νεφρικη ανεπαρκεια), οξεια νεφρικη ανεπαρκεια και ειδη αυτης
  19. 1 point
    Καλησπέρα. Σας προσκαλούμε και φέτος να δηλώσετε συμμετοχή για το ΠΙ του χωριού μας Ράφτη Ηραίας του Δήμου Γορτυνίας (Δημητσάνα) Αρκαδίας, τρεις ώρες από την Αθήνα και υποσχόμαστε να σας παρέχουμε όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες εργασίας και διαμονής. Για το λόγο αυτό ετοιμάζουμε την παραχώρηση ενός καλύτερου χώρου διαμονής σε σχέση με τον έως σήμερα και είμαστε στη διάθεση σας για τυχόν διευκρινίσεις σε ότι χρειαστείτε. Φωτογραφίες του χωριού έχουμε ανεβάσει στο site www.rafti.gr. Στείλτε μου μήνυμα για περαιτέρω διευκρινίσεις. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το ΚΥ Δημητσάνας ή τον εν ενεργεία Ιατρό για διευκρινίσεις. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και εύχομαι όποιος επιλεγεί να έχει μια όμορφη εμπειρία.
  20. 1 point
    Clown

    Επιδημιολογία

    Επισυνάπτω σημειώσεις μου που μπορεί να φανούν χρήσιμες, οι σελίδες είναι απ' το βιβλίο του Τριχόπουλου. επιδημιολογία.doc επιδημιολογία2.doc επιδημιολογία3.doc
  21. 1 point
    Πτυχιακή Παθολογίας Ι, Μάης 2019 1. Διαφορες παρκινσονικου απο υπερθυρεοειδικο τρομο. 2. Αναπνοη Kussmaul και Cheyne-Stokes και απο μια κατασταση οπου παρατηρουνται. 3. Τι ειναι το τοξικο μεγακολο και σε ποιες παθησεις του πεπτικου παρατηρειται; 4. Ευρηματα απο την κλινικη εξεταση σε ανεπαρκεια αορτικης βαλβιδας. 5. Ποιοι ορολογικοι δεικτες χρησιμοποιουνται στην Ηπατιτιδα Β και τι σημαινει ο καθε ενας απο αυτους; Ποια απο τις A, B, C ηπατιτιδες προκαλειται απο DNA ιο; Ποια προκαλει χρονια ηπατιτιδα; 6. Περιγραψτε τρια χαρακτηριστικα προσωπεια που γνωριζετε. 7. Τι ειναι οι οροαρνητικες σπονδυλοαρθριτιδες; Ποιες απο αυτες γνωριζετε; Ποια η κλινικη και ακτινολογικη εικονα της αγκυλοποιητικης σπονδυλοαρθριτιδας; 8. Σημεια ασκιτη απο ψηλαφηση. 9. Χαρακτηριστικα ευρηματα σε ηπατικη κιρρωση. 10. Κλινικη εικονα οξειας παγκρεατιτιδας και κλινικη εικονα αυτης. Παρτε και μερικες σημειωσεις με απαντημενα παλια θεματα πτυχιακων. Καλη συνεχεια και καλη τυχη στους επομενους. Σημειολογία.pdf
  22. 1 point
    konapan

    Νευρολογία

    ΑΙΓΙΝΗΤΕΙΟ οι ερωτήσεις που πέφτουν στάνταρ στα προφορικά απαντημένες και στην προαιρετική του οκτωβρίου πέσανε κατά βάση αυτά με εξαίρεση τον μητσικώστα που ζήταγε τρέλες (μεταιχμιακό σύστημα, ποια είναι τα κύτταρα του πυραμιδικού; (τα πυραμιδικά!!!) και κάτι τέτοια), αλλά και πάλι δεν έκοψε γιατί στο τέλος ρώταγε τι ξέρεις να πεις. Οι άλλοι από όσο άκουσα κομπλέ, κόπηκε μόνο ένας από τον κούτση sos.docx
  23. 1 point
    nickolas

    Βιβλίο για ΗΚΓ

    Έχοντας δοκιμάσει πολλά βιβλία για ηλεκτροκαρδιογράφημα, ξεχωρίζω ένα που είναι ευανάγνωστο και με σχήματα που πράγματι σε βοηθούν να καταλάβεις τι συμβαίνει. Πρόκειται για το βιβλίο του John R. Hampton "Ταχεία Ερμηνεία ΗΚΓ" εκδόσεις Πασχαλίδη by Στεφανάδης. Είναι 141 σελίδες σε μικρό μέγεθος και μπορεί να το διαβάσει κανείς άνετα σε ένα ΣΚ. Προσωπικά, όσο καλά και να ήταν τα μαθήματα του επιλογής ΗΚΓ στην εποχή μου, δυσκολεύτηκα να διαβάσω το βιβλίο του Παπαζάχου. Έχοντας δοκιμάσει και αρκετά άλλα ξένα βιβλία, το προτείνω ανεπιφύλακτα. ΥΓ. Δεν παίρνω ποσοστά από Πασχαλίδη ή Στεφανάδη, ποστάρω γιατί δυσκολεύτηκα πολύ να βρω ευανάγνωστο βιβλίο ΗΚΓ και το συγκεκριμένο είναι ακριβώς αυτό. Δεν κάνει λογικά άλματα στη γραφή του και τα σχέδιά του σου λύνουν τις απορίες χωρίς να θες μισή ώρα να τα καταλάβεις!
  24. 1 point
    nasiaser

    Γεώργιος Παπαζάχος

    O Παπαζάχος ήταν ο πιο υπέροχος άνθρωπος, ο πιο υπέροχος καθηγητής που πέρασε ποτέ από την Ιατρική Αθηνών. 'Ο,τι κι αν πούμε για αυτόν, είναι δυστυχώς θλιβερά λίγο. Τόσα χρόνια μετά, κι ακόμη νοσταλγώ το παιχνιδιάρικο χιούμορ του (τυπικό παράδειγμα: όταν δίδασκε το οξύ έμφραγμα, είχε βάλει κάτω από την ανάσπαση μια φωτογραφία του ώστε η φαλάκρα του να εφαρμόζει ακριβώς στην καμπύλη του καρδιογραφήματος). Θυμάμαι ότι όταν την επόμενη χρονιά κάναμε καρδιολογία, πρακτικά περιφρονούσαμε τις προσπάθειες των διδασκόντων στην κλινική να μας πούν ο,τιδήποτε για το καρδιογράφημα, γιατί κανένας, μα κανένας τους δεν έφτανε ούτε το νύχι από το μικρό δαχτυλάκι του Παπαζάχου. Με την ιατρική αποφάσισε να ασχοληθεί στα 39 χρόνια (αν θυμάμαι καλά, έτσι μας είχε πει ο ίδιος στο αμφιθέατρο). Τι νόημα έχουν οι θέσεις και τα οφφίτσια; Τι νόημα έχουν οι τίτλοι και οι καρέκλες; Πόσοι μπόρεσαν, από όσους τα κυνήγησαν και τα πέτυχαν, να κερδίσουν το σεβασμό , την αγάπη και την εκτίμηση των φοιτητών του, έτσι όπως το κατάφερε ο Παπαζάχος; Αλλά ξέχασα, το ερώτημα είναι: πόσοι από αυτούς αγάπησαν στ' αλήθεια την ιατρική, γιατί αγάπησαν τον άνθρωπο, κι ύστερα θέλησαν στ' αλήθεια να τη διδάξουν;
  25. 0 points
    https://www.voria.gr/article/posi-i-energi-ke-posi-i-eonii-fitites-se-apth-ke-pamak Σύμφωνα με το δημοσίευμα , η ρύθμιση θα παρουσιαστεί τους "πρώτους μήνες του 2020" και σε συνδυασμό με προηγούμενο ποστ, θα ισχύσει από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Για το μεταβατικό στάδιο που αφορά τους παλιούς , ο νόμος της Μαριέττας είχε δώσει 5 χρόνια διορία για όλους, ο 4009 3 χρόνια και είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε ότι και η νέα ρύθμιση θα κινείται στην ίδια κατεύθυνση δηλαδή 2-3 χρόνια διορία για όλους και κατόπιν το θεματακι να περάσει στα ΑΕΙ που θα δώσουν εκ νέου παρατάσεις σε όσους δεν έχουν αποφοιτήσει με ειδικές κάθε φορά προϋποθέσεις. Ένας φοιτητης που έχει διανύσει μια διαδρομή και διατηρεί μια στοιχειώδη επαφή θα μπορέσει -εκτοςσυγκλονιστικου απροοπτου- να αποφοιτήσει ομαλά πριν τη λήξη της (διαφαινόμενης) διορίας. Για σχολές με ειδικές απαιτήσεις και εργαστήρια πχ Ιατρικές δεν είμαι βέβαιος ότι αρκεί.
  26. 0 points
    «Το νέο θεσμικό πλαίσιο θα αφορά τους νεοεισαχθέντες.» Δεν ξέρω τί καταλαβαίνετε εσείς, αλλά εμένα μου φαίνεται ότι θα αφορά και τους υπάρχοντες φοιτητές. Χρόνο να αποφοιτήσουν δίνει στους νεοεισαχθένετες, χρόνο να αποφοιτήσουν δίνουν οι μεταβατικές διατάξεις και στους υφιστάμενους φοιτητές. Απλά ετούτοι είπαν να βάλουν λίγη ζάχαρη στο χάπι για να το καταπιείτε αμάσητο. Και ευτυχώς που το σύστημα έχει την πολυτέλεια να διαγράφει φοιτητές τους οποίους υποτίθεται βλέπει ως επένδυση. Πάλι καλά που εμείς στην Ιατρική δηλαδή έχουμε από τις πιο φτηνές σπουδές μια και σε αντίθεση με άλλες σχολές, εμείς σπουδάζουμε όχι σε εργαστήρια αλλά μέσα στην κοινωνία και σε νοσοκομεία και με προσωπικό που θα εργαζονταν εκεί και δίχως την παρουσία μας... Εκτός κι αν πέρα από τη διγραφή, αρχίζουν να ρίχνουν κι ένα τουλούμι ξύλο, και να ζητάνε και αποζημίωση να την πληρώνουν στην εφορία οι φοιτητές που δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές. Δεν αποκλείεται κάποια στιγμή κι οι άνεργοι να υποχρεώνονται να επιστρεφουν τα επιδόματα ανεργίας αν τυχόν σκοπεύσουν να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό. Γιατί όχι...
×
×
  • Δημιουργία νέας...