Jump to content

[ΤΑΙΝΙΟΚΡΙΤΙΚΗ] Οι Νύφες


Winmx

Recommended Posts

poster01small.jpgposter02small.jpgposter03small.jpg

Eπίσημη πρεμιέρα τη Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής και στις 22 Οκτωβρίου στις κινηματογραφικές αίθουσες

Η ακριβότερη Ελληνική παραγωγή που έγινε ποτέ!

Η ταινία σε αριθμούς:

700 Νύφες.

150 Ηθοποιοί.

5.500 κομπάρσοι.

2.500 κοστούμια.

11 εβδομάδες γυρισμάτων.

73.500 μέτρα φίλμ.

10η σκηνοθετική δουλειά του Παντελή Βούλγαρη.

90η ταινία για τη διεύθυνση φωτογραφίας του Γιώργου Αρβανίτη.

1η Ελληνική παραγωγή σε συνεργασία με τον Μάρτιν Σκορσέζε.

Θετικά τα πρώτα σχόλια

Όσοι έχουν παρακολουθήσει την μέχρι τώρα παραγωγή της ταινίας, έχουν μιλήσει με τα καλύτερα λόγια για την ερμηνεία της πρωταγωνίστριας, ενώ θεωρούν ότι στο έργο πνέει και ένας αέρας Χόλιγουντ.

Άλλωστε και μόνο ο αριθμός των κομπάρσων που συμμετέχουν (5000), των κοστουμιών (2.500), αλλά και των ηθοποιών (150) που χρειάστηκαν για την πραγματοποίηση της ταινίας, δείχνουν ότι το νέο πόνημα του Έλληνα σκηνοθέτη ξεφεύγει από τα στενά ελληνικά δεδομένα. Ίσως μάλιστα, σύμφωνα με τους πιο αισιόδοξους, να αποτελέσει την αφετηρία για μια νέα εποχή στα ελληνικά κινηματογραφικά πράγματα, προκειμένου να φτάσει η ελληνική παραγωγή στο επίπεδο των ταινιών του εξωτερικού.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το σενάριο ανήκει στην συγγραφέα και γυναίκα του Παντελή Βούλγαρη, Ιωάννα Καρυστιάνη, η οποία και το αφιερώνει σε όλες τις μετανάστριες του κόσμου.

Τη μουσική έχει επιμεληθεί ο Σταμάτης Σπανουδάκης και τη φωτογραφία ο Γιώργος Αρβανίτης.

Πρωταγωνιστούν ο Ντέμιαν Λούις, η Βικτώρια Χαραλαμπίδου, η Αντρέα Φερεόλ, η Εύα Σαουλίδου, ο Στίβεν Μπέρκοφ, ο Δημήτρης Καταλειφός, η Ειρήνη Ιγγλέση, ο Απόστολος Τότσικας και η Εβελίνα Παπούλια.

ΥΠΟΘΕΣΗ

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 1922. ΣΜΥΡΝΗ

Ο Αμερικανός φωτογράφος Νόρμαν Χάρις, αφού όργωσε επί δύο χρόνια τη Μικρά Ασία, πρέπει να τα μαζέψει και να φύγει. Οι αμερικανικές εφημερίδες που συνεργάζεται απορρίπτουν τις φωτογραφίες του από τα πεδία των μαχών.

Την ίδια εποχή στη Σαμοθράκη, η μοδίστρα Νίκη, ετοιμάζει το μπαουλάκι της για το Σικάγο. Πρέπει να παντρευτεί τον Πρόδρομο, έναν ράφτη που δεν έχει δει ποτέ, στη θέση της μεγαλύτερης αδελφής της που δεν άντεξε την ξενιτιά και γύρισε κακήν κακώς.

Ο Νόρμαν και η Νίκη ταξιδεύουν στο ίδιο καράβι. Εκείνος στην Α' θέση, εκείνη στη Γ', μαζί με άλλες 700 'νύφες της φωτογραφίας' από κάθε γωνιά της Ελλάδας, την Τουρκία, τη Ρωσία, την Αρμενία. Όλες κουβαλούν τη φωτογραφία ενός άγνωστου γαμπρού και το νυφικό τους στο βαλιτσάκι. Μερικές μεταναστεύουν μέσω πρακτορείων, άλλες μέσω ορφανοτροφείων ή εκκλησιαστικών ιδρυμάτων.

Μια καραβιά νύφες. Μια κιβωτός πολιτισμού και χρωμάτων από την ταραγμένη, πολύπαθη περιοχή.

Τα μελαγχολικά μάτια των γυναικών, η αλήθεια στα πρόσωπά τους, το ήθος, η αγριάδα, η προσδοκία, κάνουν τον Νόρμαν να θέλει να τις φωτογραφήσει. Η Νίκη, η ράφτρα που δουλεύει για το μεροκάματο στη διάρκεια του ταξιδιού, τον αναστατώνει. Σιγά-σιγά γνωρίζονται και ερωτεύονται.

Η φίλη τής Νίκης, Χαρώ, ο νταβατζής Καραμπουλάτ, η διάσημη χειρομάντης Εμινέ, ο καπετάνιος του υπερωκεάνειου, η γεροντοκόρη συνοδός ορφανών από την Ήπειρο, δεσποινίς Καρδάκη, η έφηβη Ρωσίδα, Όλγκα, ο νεαρός καμαρότος Νικόλας, η αμερικανίδα χορογράφος Μάριον, όλοι κουβαλούν τις δικές τους ιστορίες που διασταυρώνονται, εν πλω, με τον κρυφό έρωτα της Νίκης και του Νόρμαν, ενός έρωτα κόντρα στα "πρέπει" της εποχής.

Ένα ταξίδι από την Ανατολή στη Δύση.

Παράλληλα, το εσωτερικό ταξίδι των ανθρώπων που περνούν από τα σαράντα κύματα της αγωνίας, της αμφιβολίας, του θάρρους, της παραίτησης, της ελπίδας.

Ο κλειστός, σκοτεινός και σιωπηλός κόσμος της Γ' θέσης αποτυπώνει την ένταση των αισθημάτων που φουντώνουν, την ταλάντευση ανάμεσα στην παλιά ζωή που μένει πίσω και στην καινούρια που περιμένει μπροστά.

Στην αποβάθρα της Νέας Υόρκης, ο Πρόδρομος και οι εκατοντάδες γαμπροί αδημονούν.

Συναντήσεις, ευφορία, απογοήτευση, αποχαιρετισμοί.

Ο Νόρμαν και η Νίκη σε ένα παράφορο αγκάλιασμα καλούνται να πάρουν τη μεγάλη απόφαση.

emarrightεδω αλλες πληροφοριες

nyfes1.jpg

nyfes2_1.jpg

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

Επίσης, να συμπληρώσω πως είναι πολύ καλή η μουσική που έγραψε για την ταινία ο Σταμάτης Σπανουδάκης. Το soundtrack κυκλοφορεί από το Μελωδικό Καράβι

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ο Σπανουδάκης έχει τόσο μαγευτικές συνθέσεις πάντα. Εγώ απόρησα πώς και δεν ανέλαβε κάποια καλλιτεχνική δραστηριότητα για την Ολυμπιάδα γιατί και σε συναυλία του που έχω πάει ήταν ονειρεμένα. Δηλάδη τόσο πολύ μου άρεσε που τον συγκρίνω με τον jean michel jarre (στο να δημιουργεί ατμόσφαιρα με ορχηστρικά κομμάτια)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 5 weeks later...
Ο Σπανουδάκης έχει τόσο μαγευτικές συνθέσεις πάντα. Εγώ απόρησα πώς και δεν ανέλαβε κάποια καλλιτεχνική δραστηριότητα για την Ολυμπιάδα γιατί και σε συναυλία του που έχω πάει ήταν ονειρεμένα. Δηλάδη τόσο πολύ μου άρεσε που τον συγκρίνω με τον jean michel jarre (στο να δημιουργεί ατμόσφαιρα με ορχηστρικά κομμάτια)

Άσχετο, αλλά αφού είχε δοθεί η καλλιτεχνική επιμέλεια στον Παπαϊωάννου και αφού ο τελευταίος είχε άλλους ημέτερους να βολέψει, πίστευες ποτέ ότι θα έγραφε ο Σπανουδάκης για την Ολυμπιάδα?

(όχι ότι τον εκτιμώ γενικά, αλλά τεσπα... γίνανε τόσα στο 2004) <_<

emarright Ως προς την ταινία, περιμένω να ευαρεστηθεί ο μικρός και να πάμε :splaaaats:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

"Δέκα" με τόνο για τις "Νύφες"

ΕRΤ.GR

Δέκα βραβεία σάρωσε η ταινία του Παντελή Βούλγαρη στο πέρασμα της από τα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας του 45ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Όσοι νόμιζαν ότι η περυσινή συγκομιδή οκτώ βραβείων από τον Τάσο Μπουλμέτη για την "Πολίτικη κουζίνα" δύσκολα θα ξεπερνιόταν, υπολόγισαν χωρίς τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, οι οποίες στα φετινά Κρατικά Βραβεία Ποιότητας του 45ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ήλθα, είδαν και αποκόμισαν χωρίς δυσκολία και εν μέσω χειροκροτημάτων δέκα από αυτά. Η ταινία, την οποία με τόση αγάπη αγκάλιασε ο κόσμος από την πρώτη στιγμή που βγήκε στις σκοτεινές αίθουσες, κατάκτησε το 1ο βραβείο ταινίας Μυθοπλασίας μεγάλου μήκους, τα βραβεία πρώτου και δεύτερου γυναικείου ρόλου, καθώς και όλα τα επιμέρους βραβεία (φωτογραφίας, σκηνογραφίας, μουσικής, ήχου, μοντάζ, ενδυματολογίας και μακιγιάζ). Τη μεγάλη επιτυχία του Βούλγαρη ακολουθεί με τέσσερα βραβεία (2ο βραβείο μυθοπλασίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου και ερμηνείας Β ανδρικού ρόλου) η «Ράκουσκα», που σημαίνει «κοχύλι» στα ρώσικα, της Φωτεινής Σισκοπούλου, ενώ δύο βραβεία (το 3ο μυθοπλασίας και το βραβείο Α ανδρικού ρόλου) έλαβε η ταινία «Τεστοστερόνη» του Γιώργου Πανουσόπουλου.

Μια λαμπρή τελετή

Το πρώτο βραβείο ταινίας τεκμηρίωσης πήρε η ταινία «Μασσαλία μακρινή κόρη» του Μάρκου Γκαστίν, και το δεύτερο βραβείο η ταινία «Ένας άνθρωπος παντός καιρού» του Γιάννη Σολδάτου, η ταινία που αναφέρεται στο «φαινόμενο» ηθοποιού και ανθρώπου, τον Θανάση Βέγγο.

Η τελετή απονομής, που ήταν αφιερωμένη στη Μελίνα Μερκούρη και το Μάνο Χατζιδάκη με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων απουσίας τους, πραγματοποιήθηκε με κάθε λαμπρότητα χθες σε ένα κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής στη Θεσσαλονίκη. Παρουσιαστές, ήταν οι ηθοποιοί Τατιάνα Παπαμόσχου, Μαρία Ναυπλιώτου και Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. Η απόλυτα θεατρική σκηνοθεσία της τελετής του Δημήτρη Μαυρίκιου.

Παρόντες ήταν και οι υφυπουργοί πολιτισμού κ. Πέτρος Τατούλης και Γιώργος Ορφανός

Αναλυτικά τα υπόλοιπα κρατικά κινηματογραφικά βραβεία ποιότητας που δόθηκαν στην αποψινή λαμπρή τελετή στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης είναι τα εξής:

Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, στον Κωνσταντίνο Χαραλάμπους για τη σκηνοθεσία της ταινίας «Αγάπη στα 16».

Βραβείο Σεναρίου στην Φωτεινή Σισκοπούλου για το σενάριο της ταινίας «Ράκουσκα».

Βραβείο Ερμηνείας 1ου Ανδρικού Ρόλου στον Δημήτρη Λιακόπουλο για την ερμηνεία στην ταινία «Τεστοστερόνη».

Βραβείο Ερμηνείας 1ου Γυναικείου Ρόλου στην Βικτώρια Χαραλαμπίδου για την ερμηνεία στην ταινία «Νύφες».

Βραβείο Ερμηνείας 2ου Ανδρικού Ρόλου στον Βαγγέλη Μουρίκη για την ερμηνεία του στην ταινία «Ράκουσκα»

Το Βραβείο Ερμηνείας 2ου Γυναικείου Ρόλου στην Εύη Σαουλίδου για την ερμηνεία της στην ταινία «Νύφες»

Το Βραβείο Φωτογραφίας στο Γιώργο Αρβανίτη για τη φωτογραφία στην ταινία «Νύφες»

Βραβείο Σκηνογραφίαςστο Δημήτρη Κατσίκη για τα σκηνικά στην ταινία «Νύφες».

Βραβείο Μουσικής στον Σταμάτη Σπανουδάκη για τη μουσική του στην ταινία «Νύφες».

Βραβείο Ήχου στους από κοινού υποψηφίους Νίκο Παπαδημητρίου και Θύμιο Κολοκούση για τον ήχο της ταινίας «Νύφες».

Βραβείο Μοντάζ στον Τάκη Γιαννόπουλο για το μοντάζ στην ταινία «Νύφες» .

Βραβείο Ενδυματολογίας στους Δαμιανό Ζαρίφη και Εύα Νάθενα για τα κοστούμια στην ταινία «Νύφες ».

Το Βραβείο Μακιγιάζ στη Φανή Αλεξάκη για το μακιγιάζ στην ταινία «Νύφες».

Στην τελετή απονεμήθηκαν και τα βραβεία ταινιών μικρού μήκους. Το 1ο Βραβείο ταινίας Μυθοπλασίας ή Τεκμηρίωσης ή Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους έλαβε η ταινία «Πιλάλα» του Θεόδωρου Παπαδουλάκη.

Το 2ο Βραβείο η ταινία «0 + Μηδέν Θετικό» του 'Αρη Μπαλαφούκα, και το 3ο Βραβείο η ταινία «Παπούς και γιαγιά» του Ευάγγελου Μαδεράκη.

Τα δέκα ισότιμα βραβεία ταινιών μικρού μήκους έλαβαν οι ταινίες : «Κυριακή εννιά με εννιά» σε σκηνοθεσία Ιρίνας Μπόικο) «Φευγαλέα χαμόγελα» του Δημ.Κανελλόπουλου, «Εν λευκώ» του Θανάση Σαράντου, «Ο κούκος» του Νίκου Βουτενιώτη, «Cheap dayz» του Βασίλη Κεχαγιά, «Μερσεντές» του Σίμου Κορεξενίδη, «Αγνά νιάτα» του Έκτορα Λυγίζου, «Καφέ θα πίνεις όταν θα μεγαλώσεις» του Ιωάννη Κολιού , «Παιγνίδι για δύο» του Νικόλα Καλλαρά και «Ο Ντίνος ο θυρωρός» της Κατερίνας Βυσσούλη.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Γενικά εγώ πιστεύω ότι η ταινία είχε πολλά θετικά αλλά χάνει πολύ στο σενάριο.

Είνια σαν να το έχει γράψει 15χρονη μαθητρια.

Οι χαρακτήρες είναι εντελώς μονοδιάστατοι και προβλέψιμοι (ο καλός φωτογράφος,ο κακός γεωργιανός κτλ) τα διάφορα που συμβαίνουν άνευ σημασίας (μόνο η αυτοκτονία και η σκηνή όταν φτάνουν στην αμερική είχαν δραματική αξία) και γενικότερα υπάρχει μια εντελώς αφελής αντιμετώπιση του θέματος. (την πρώτη φόρα που την βλέπει την ερωτεύεται,την δεύτερη της λέει πώς σε λένε και την τρίτη της λέει θα πέθαινα για το έρωτα μας).

Οι χαρακτήρες του έργου παρουσιάζονται πολύ αδέξια. πχ ο ρόλος της χορεύτριας (που τον παίζει η ξανθιά που έκανε την παρουσιάσρτρια στο σήριαλ παλία) έχει τόσο πολύ χρόνο στην ταινία ώστε να μην είναι απλά ένας κομπάρσος και τόσο λίγο ώστε να μην μας δίνει κάποιο στοιχείο του χαρακτήρα της πέραν του ότι είναι χορεύτρια.

Τώρα για την κοπέλα που είπε ότι δεν έιχε ακούσει ότι αυτά γίνονταν στην Ελλάδα παλία θέλω να της πώ :

ναι,έξω από το κολωνάκι αυτό ήταν ένα πολύ συνηθισμένο φαινόμενο

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 8 months later...

Η ταινια "Οι Νυφες" μ αρεσε ως ιστορικο ντοκουμεντο, παρα σαν κινηματογραφικο δημιουργημα. Ο Βουλγαρης ειναι η αδυναμια μου....μαζι με τον Νικολαιδη (αληθεια γιατι δεν υπαρχει κριτικη για τις ταινιες του σπανιου αυτου ελληνα σκηνοθετη?)...Οντως αυτα τα πραγματα γινοντουσαν...κτλ

Το μονο που θυμαμαι μετα τοσους μηνες ειναι το "tear" που χρησιμοποιησε η ηρωιδα με τη σημασια "σκιζω"! Υποτιθεται πως δεν ξερει καλα αγγλικα!

Η πιο εωτικη σκηνη εκει που ο φωτογραφος πιανει το παπουτσι της!

Καλη, αλλα οχι και τιποτα ιδιατερο!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.