Jump to content

[θέατρο] Συνέβη κι όποιος θέλει το πιστεύει


tik-tak

Recommended Posts

"Συνέβη κι όποιος θέλει το πιστεύει" ,  ΚΩΜΩΔΙΑ του Θοδωρή Αθερίδη

Σκηνοθ.: Θ. Αθερίδης..

Παίζουν: Θ. Αθερίδης, Β. Βολιώτη, Σμ. Καρύδη, Γ. Κορμανός, Ελ. Κωνσταντινίδου, Αντ. Λουδάρος, Χρ. Πλαϊνης.

Σκην.: Γ. Γαβαλάς. Κοστ.: Εβ. Σιούπη. Φωτισ.: Ελ. Ντεκώ.

ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

Στοά Σπυρομήλιου και Αμερικής 2, Κέντρο, 2103210025

Απογ: Σάβ., Κυρ. 6.15 μ.μ., Βραδ: Τετ. 8 μ.μ., Πέμ. Παρ., Σάβ., Κυρ. 9.15 μ.μ.,

Εισιτήρια: € 24, λαϊκή-φοιτ.: € 18.

Διάρκεια: 120'.

-----> φροντιστε για την αγορά εισιτηρίων αρκετές ημέρες πριν για να έχετε τη δυνατότητα επιλογης θέσεων.

υπόθεση:

τα χερουβειμ βρισκονται σε κατάσταση αναμονής...να τον διαβάσουν ή να μην το διαβάσουν;...αν πρόκειται περι αυτοκτονίας , ο Μπιλ δεν μπορεί να "διαβαστεί"...

Τα χερουβειμ προσπαθούν να βοηθήσουν σε αυτο το ξεκαθάρισμα τον ...στα κουτουρού....συγγραφέα-σκηνοθέτη νεωκόρο συμμετέχοντας στην αναπαραστάση της τελευταίας ημερας του Μπιλ καθώς και άλλων σημαντικών  φάσεων της ζωής του , ενσαρκώνοντας τους ρολους των ανθρώπων-κλειδιά που πλαισίωναν τον Μπιλ.

το σκηνικό : το εσωτερικό μιας εκκλησίας , με πάμπολλα τάματα.

Στο κέντρο το..."νεκροκρέβατο"

το θέατρο ειναι ένα υπόγειο,προσεγμένο διακοσμητικά.

Θα χωρά γύρω στους 200 θεατές.

Η σκηνη ειναι χαμηλα στο κέντρο και οι θεατές κάθονται σχεδον αμφιθεατρικά σε 3 κερκίδες.

Η Α και η Γ ειναι σχεδον πλάγια της σκηνής, κοντά στους διαδρόμους που μετακινούνται οι ηθοποιοί.

Η Β κερκίδα ειναι κεντρική. Αν και νομίζω οτι ολοι έχουν καλή οπτική επαφή με τη σκηνη , γιατί επιπλέον οι ηθοποιοι μετακινούνται συνεχώς ,

θα πρότεινα τις θέσεις στην κεντρική κερκίδα, στη Β,γιατι κοιτά απευθείας μπροστά....

(μην παρασυρθείτε και πιστέψετε τον ταμία για τις θέσεις, γιατί ενω είχαμε παει να αγοράσουμε τα εισιτήρια 12 ημέρες νωρίτερα

και υπήρχε το περιθώριο επιλογής απο μερους μας , κατάφερε να μας μεταπείσει και να παρουμε εισιτηρια της Γ κερκίδας , λέγοντάς μας να του έχουμε εμπιστοσύνη

και οτι σε αυτες τις θέσεις θα απολαμβάναμε την έκπληξη.....ποια έκπληξη;.... εκτος αν θεωρείται έκπληξη το οτι 2 απο τους ηθοποιούς κάθησαν στην Α και τη Γ πτέρυγα λίγο πριν την έναρξη της παράστασης.

Αν έχετε το περιθώριο της επιλογής θέσεων, θα πρότεινα τη Β κερκίδα ,χωρις αυτό να σημαίνει οτι οι άλλες θέσεις υστερουν σημαντικά, απλώς οι θεσεις της Β κερκίδας ειναι   κεντρικές).

Τα καθισματα δεν χωρίζονται μεταξύ τους,ειναι καναπέδες με πλάτη...

αν πάτε νωρίτερα , θα έχετε τη δυνατότητα να ..."οριοθετήσετε" την έκταση που θα καταλάβετε ,

αλλιώς θα προσπαθήσετε να χωρέσετε στο χώρο που σας άφησαν οι διπλανοί σας και

θα βρεθείτε να έχετε τα χέρια σας μαζεμένα για να μην....τρίβεστε με το διπλανό σας...χιχιχι....

Πρόκειται για διασκεδαστική παράσταση,

ό,τι πρέπει για ευχάριστη θεατρική βόλτα.

Το γέλιο άφθονο και εκπορευόταν από τις ατάκες κυρίως και όχι τόσο απο το θέμα και τις αστείες καταστάσεις.

Η παράσταση γίνεται κωμωδία από τις ερμηνείες και τις ατάκες.

Προσωπικά, ενώ γέλασα και πέρασα ευχάριστα , βλέποντας την παράσταση δεν είχα το συνεχές χαμόγελο

που χαμηλώνει τον ουδό γέλιου (πςςςς!) , αλλά υπήρχαν ξεσπάσματα γέλιου λόγω των ευφυών και αστείων ατακων (τόνο δεν βάζω εδώ επίτηδες..χιιχι...)   με μεσοδιαστήματα γελωτο-ηρεμίας.

Οι ερμηνείες ειναι απολαυστικές και πιστεύω οτι ειναι αυτές που αναδεικνύουν το έργο.Δεν χρειαζεται να σταθώ ιδιαίτερα σε κάποιον...

Ολοι ανεξαιρέτως ειναι πολύ καλοί ...και μόνο η στάση τους, το βλέμμα τους, οι κινήσεις τους οχι μόνο υπηρετουν επάξια τις ατάκες ,αλλά τις αναβαθμίζουν.

Ο Αθερίδης παίζει το μικρότερο τμημα , το ρολο του νεκρου Μπιλ.

Και σε αυτην την παράσταση , φαίνεται για άλλη μια φορά η εξυπνάδα και προνοητικότητα της Καρύδη να μην εγκλωβιστεί θεατρικά στο ρολο της ωραίας  και να επεκταθεί στο χωρο της κωμωδίας ,που και την ομορφιά της δεν μειώνει ,αλλά και πληθώρα ρολων και ερμηνευτικών προκλήσεων της φέρνει...

Σε σύγκριση με το προηγούμενο θεατρικό του Αθερίδη  "Μια μέλισσα τον Αυγουστο" , κατα την ταπεινή μου γνώμη , αυτό το θεατρικό κάπως υστερεί...

ίσως να υστερει στο οτι ειναι λίγο μπερδεμένο το θέμα, στο οτι δεν υπάρχει σαφές μήνυμα...

Δίνεται η εντύπωση οτι δεν " είχε δουλευτεί " αρκετά...οτι ενώ υπάρχουν

τα απαραιτητα εφόδια για μια κωμωδία υψηλού επιπέδου, κάτι γίνεται και δεν φθάνει τις προσδοκίες...

Μια εξυπνη ιδέα , η οποία σαν κάπως να περιπλέχτηκε στην απόδοσή της, στη θεατρική της πραγμάτωση.

Συμπερασματικά, την παράσταση αυτή θα την πρότεινα σε όσους θέλουν να διασκεδάσουν σε θέατρο.

Επίσης, θα την πρότεινα σε αμύητους θεατές και κυρίως σε αυτούς που δεν έχουν δει τη "μέλισσα" (ως θεατρικο ή ως ταινία).

Αν ερχόταν κάποιος , που θα επέλεγε να παει φετος μόνο σε μια κωμωδία, και μου ζητούσε να του προτείνω κάτι,

θα του πρότεινα (από όσες έχω προλάβει να δω ) πρωτα την κωμωδία της Ράντου "Νύχτες ραδιοφόνων"   ή  

τη σάτιρα της νεανικής ομάδας ab ovo "Εκεί,εκεί στην κόλαση"  και μετά αυτην την παράσταση του Αθερίδη.

3 / 5

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Σαββατο απογευμα , το Μικρο Παλλας ειναι γεματο , ουε μια θεσουλα αδεια για δειγμα.Τα εισιτηρια αγορασμενα απο Παρασκευη , μην πατε αν δεν τα εχετε αγορασει απο προηγουμενη μερα , εμας ηταν η δευτερη αποπειρα για το εργο ,και δυστυχως ηταν απο τα τελευταια οποτε καθισαμε κερκιδα Γ και ειναι αληθεια οτι μονο στην κεντρικη κερκιδα εχεις καλη οπτικη αποψη .

πανεμορφο το φτιαξαν το Μικρο Παλλας , στο πιο ζωντανο και ζεστο κοκκινο ,θα συμφωνησω με την τικ τακ οτι παρεχει την δυνατοτητα στενης επαφης με τους διπλανους , κι αυτο ομως δημιουργει μια οικειοτητα. :P

για να ειμαι δικαιη πριν πατησω τα επομενα κουμπακια , να πω οτι γενικα κωμωδιες δε μ αρεσει να βλεπω στο θεατρο , με μια περιεργη διεργασια εχω συνδυασει τις πιο ζωογονες θεατροβολτες με μια καθαρση . emblush

Οι λογοι για να κατευθυνθω στον Αθεριδη ηταν δυο -πρωτος και βασικοτερος το ηθελε η υπολοιπη παρεα και θεατρικα χατηρια δε χαλαμε ποτέ,ο δευτερος ο Αθεριδης.Διαβαζα τα μικρα του χρονογραφηματα οταν συνεργαζοταν με τον Ταχυδρομο πρωτα πρωτα απο ολα τα υπολοιπα αρθρα ,μ αρεσει η γραφη του , εξυπνη , αυτοσαρκαστικη , αποκαλυπτικη για τον εαυτο του και για αυτο αληθινη στα ματια μου.Δεν ειχα δει περσι την Μελισσα του ,μεσα απο διηγησεις φιλων μου που περσι παρακολουθουσαν τα μαθηματα που παρεδιδε σε ενα θεατρικο εργαστηρι , ειχα σχηματισει την αποψη οτι ειναι ενας ανθρωπος οικειος , απλος , τρυφερος , που οταν εμπνευστει παραδιδει διαμαντακια.

Ετσι βρεθηκαμε στο Μικρο Παλλας.

Δυο μερη το εργο.

Στο πρωτο γελασα αλλα οχι με αυτο το γελιο που εκπορευεται κατευθειαν απο την καρδια ενος αληθινα επιτυχημενου αστειου , θα ελεγα μαλλον οτι οι ερμηνειες ηταν που μετετραπαν συνηθισμενες αστειες ατακες , τηλεοπτικου υφους ,σαν αυτες που ακους σε καλυτερο βαθμο στο Παρα Πεντε ,σε γελιο.Μεχρι να ερθει το διαλειμμα ειχα σχηματισει την αποψη οτι βλεπω μια ευχαριστη παρασταση χωρις ομως να ειναι συγκλονιστικα αστεια και πετυχημενη.

ανοιγουν τα φωτα , διαλειμμα , κλεινουν τα φωτα.

Μερος δευτερο .Γλυκοπικρε μου Αθεριδη ,δεν ηταν δυνατον να μην φανερωσεις και την αλλη , την μελαγχολικα ομορφη , την ρομαντικη σου αγαπη για τον καθε ανθρωπο , καλο η κακο , να τον χαιδεψεις με καθε λογης δικαιολογιες ,να τον προστατεψεις απο μια ενδεχομενη αντιπαθεια απο μερια του κοινου.

Αλλαγη υφους στο δευτερο μερος , ναι μεν κι εδω αστειες ατακες αλλα τα πραγματα περιπλεκονται βαρια κανοντας βουτια στο παρελθον του Μπιλυ.Τι τον οδηγει στην αυτοκαταστροφη? γιατι τιμωρει τον εαυτο του?γιατι εγινε πλαστικος χειρουργος? γιατι η Ουρανια ειναι ενα μεγαλο φοβισμενο παιδι?τι κρυβεται πισω απο την μασκα ενος καθωςπρεπει καθηγητη ?Η Μπαμπολα θα τα καταφερει να κανει την νεα της αρχη? ο Νεστορας ειναι ενας αθωος ποιητης η η ζηλια δε γνωριζει μειονεξιες και εισχωρει αδιακριτα στις καρδιες?

Προσωπικα το δευτερο μερος μου αρεσε περισσοτερο , αποκαλυψη αληθινων ανθρωπων με αληθινα προβληματα.

Ερμηνευτικα να πω οτι ο αγαπημενος μου Αθεριδης δε μου εκανε κλικ ενω με εντυπωσιασε ο Λουδαρος και η Κωνσταντινιδου , η Καρυδη νιωθω οτι εχει ακομη δεν της εχει δοθει ο διαφορετικος ρολος που θα αναδειξει κατι αλλο απο αυτην που εχουμε συνηθισει.

μου αρεσε το σκηνικο , ευφανταστη ιδεα τα ταματα ,σκηνοθετικα μου αρεσε αυτο το φλας μπακ στην παιδικη ζωη των ηρωων.

εχοντας δει περσι την παρασταση το Εκει εκει στην Κολαση , θα συμφωνησω με την τικ τακ στην ιεραρχιση τους , πιο εξυπνο κειμενο , πιο αστεις ατακες απο το Συνεβη κι οποιος θελει το πιστευει.

να γκρινιαξω για την τιμη του εισιτηριου , το οποιο γινεται 26 Σαββατο βραδυνη και δε δεχονται φοιτητικα , πιθανον να ειναι το ακριβοτερο φετινο θεατρο στην Αθηνα , χωρις παραλληλα να ειναι η ακριβοτερη παραγωγη.να γκρινιαξω και για την τιμη του προγραμματος , 8 ευρω για ελαχιστες ουσιαστικες σελιδες , οι υπολοιπες ειναι διαφημιστικα για αλλες παραστασεις.

Συνολικα μου αφησε μια ευχαριστη αισθηση , χωρις να νιωσω οτι παρακολουθησα μια εξαιρετη παρασταση .

Μεταφερω τα λογια του Αθεριδη που μου αρεσαν για το τελος ''δεν τα γραφω εγω τα θεατρικα μου μου , μονα τους γραφονται ...κωμωδια , δραμα ενα πραμα , τουρλουμπουκι , κουτουρου '' , οπως και η ζωη μας ε?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

Συνέβη κι όποιος θέλει το πιστεύει" στο Ράδιο Σίτυ

12/03/2008 Ο Θοδωρής Αθερίδης και η παρέα του μαζί στο Ράδιο Σίτυ, από την Πέμπτη 27 Μαρτίου. Με την ολοκλήρωση των γυρισμάτων της ταινίας του "Μια μέλισσα τον Αύγουστο", βασισμένη στην ομώνυμη θεατρική επιτυχία του, ο Θοδωρής Αθερίδης επέστρεψε πέρυσι με μια ακόμα κωμωδία με τίτλο "Συνέβη κι όποιος θέλει το πιστεύει", που παρουσιάστηκε όλη τη σεζόν στο Μικρό Παλλάς.

Ο Θοδωρής Αθερίδης έγραψε, σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστούσε σε μια παράσταση με ήρωα έναν αλκοολικό που πεθαίνοντας βλέπει τη ζωή του να περνά μπροστά του σαν ταινία. Η επιτυχία ήταν εγγυημένη και το εγχείρημα επαναλαμβάνεται και φέτος, από τις 11 Οκτωβρίου, στην Αθήνα, με την Νατάσα Κοτσοβού και τον Μιχάλη Μαρίνο να παίρνουν τις θέσεις της Ελισάβετ Κωνσταντινίδου και του Αντώνη Λουδάρου.

SYNEBH.jpgΣτην περίπτωση της ζωής του αλκοολικού Μπίλυ ένα προβληματάκι με τη ροή σίγουρα υπάρχει... Ακρη δεν βγαίνει... όλα είναι λίγο μπερδεμένα... Ένας περίεργος θίασος παίζει τη ζωή του και προσπαθεί να ανακαλύψει εάν ο θάνατός του ήταν έγκλημα ή αυτοκτονία. Το φλας μπακ το ένα πάνω στο άλλο, οι ηθοποιοί μπαινοβγαίνουν στις λάθος στιγμές, ο σεναριογράφος δεν είναι αυτό που θα λέγαμε πρώτο μυαλό, οι σκηνές φαίνονται να είναι διαλεγμένες στην τύχη και ο νεκρός... δε βοηθάει καθόλου να διαλευκανθεί η υπόθεση.

Η παράσταση ήταν αυτή που άνοιξε την αυλαία του Θεάτρου "Μικρό Παλλάς" στη Στοά Σπυρομήλιου, εντός του CityLink, που ανακαινίστηκε βάσει σχεδίων και ειδικής μελέτης του Γιώργου Γαβαλά (σκηνογράφου της παράστασης) και του Θοδωρή Αθερίδη, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας τρίπλευρης αμφιθεατρικής αίθουσας, ώστε να δημιουργείται στενότερη σχέση με το κοινό.

Η ταυτότητα της παράστασης

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αθερίδης

Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς

Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη

Μουσική επιμέλεια: Θοδωρής Αθερίδης, Γιώργος Σκληρός

Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Παίζουν: Θοδωρής Αθερίδης, Βίκυ Βολιώτη, Σμαράγδα Καρύδη, Γιώργος Κορμανός, Νατάσα Κοτσοβού, Μιχάλη Μαρίνο, Χρήστος Πλαΐνης

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.