Jump to content

[TAINIOKΡΙΤΙΚΗ] Έγκλημα Στο Κολέγιο


Recommended Posts

"Brick" emstar emstar emstar emstar

Του Ράιαν Τζόνσον

Με τους Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, Λούκας Χαας, Νόρα Ζίτνερ, Νόα Σίγκαν, Έμιλι ΝτεΡάβιν, Ματ Ο' Λίρι κ.α.

Ο σκληροτράχηλος και μοναχικός δεκαεπτάχρονος Μπρένταν (Λέβιτ) βρίσκει την πρώην κοπέλλα του (Ντε Ράβιν) νεκρή στην εκβολή ενός οχετού μια μέρα αφότου έλαβε ένα αλλόκοτο, ανησυχητικό τηλεφώνημα από εκείνη. Με τη βοήθεια του έμπιστου φίλου του Μπρέιν (Ο' Λίρι) αποφασίζει να ανακλύψει τι κρύβεται πίσω από τη δολοφονία της και σύντομα θα βρεθεί στα δίχτυα μιας καλοστημένης, μυστηριώδους και βίαιης πλεκτάνης στον όχι και τόσο αφανή υπόκοσμο του λυκείου της καλιφορνέζικης πόλης...

Το "Brick" του Ράιαν (με "i" that is) Τζόνσον είναι το πιο αξιοπερίεργο και ταυτόχρονα το πιο αξιοπρόσεκτο κινηματογραφικό πλάσμα που προβάλλεται αυτή τη στιγμή στις αίθουσες. Αν όχι για άλλο λόγο, για το ότι κατορθώνει εξαίσια, μοναδικά, σχεδόν πρωτοπόρα να παντρέψει δυο είδη που ούτε κατά διάνοια θα φανταζόταν κανείς να συνυπάρχουν στην ίδια ταινία: το εφηβικό δράμα και το φιλμ νουάρ.

Στο άκουσμα του όρου "φιλμ νουάρ" τι σας έρχεται στο μυαλό; Σκιές, καπνός και φλόγα, μυστήριο, έγκλημα και ενοχή, έκπτωτα θανατηφόρα θηλυκά και ένα μοιραίο, συχνά καταστροφικό πάθος, τσαμπουκάς λεκτικός αλλά και ουκ ολίγη σωματική βία, παρακολουθήσεις, κυνηγητά και κίνδυνος που ελοχεύει σε κάθε γωνία, τσιγάρα, ποτά, ξενύχτια και άφθονη, μεθυστική τζαζ, όλα σε ταιριαστά ασπρόμαυρο φόντο. Εαν εξαιρέσεις το ασπρόμαυρο και αλλάξεις τη τζαζ σε ένα υπόγειο, στοιχειωτικό lounge σκορ, άπαντα ανεξαιρέτως τα παραπάνω παρελαύνουν σχεδόν άθικτα επί της οθόνης και σου κλείνουν με τον πιο υπέροχο και αναπάντεχο τρόπο το μάτι. Μπορεί η "Ντάλια" να υπερτερούσε ως προς το θεματολογικό (και οικονομικό) υπόβαθρο, ωστόσο το "Μπρικ" είναι δέκα- μη σας πω είκοσι φορές πιο αυθεντικό νουάρ από 'κεινη. Σ' αυτό βέβαια σημαντικό ρόλο παίζει και η απουσία αναίτιου και επιδεικτικού στυλιζαρίσματος, μια και ο Τζόνσον κερδίζει πολλούς πόντους με τη λιτή, ωστόσο τίποτα λιγότερο από επιτυχή εικονοπλαστική του αισθητική και- ως σεναριογράφος- με τους έξοχα γοργούς και αγωνιώδεις ρυθμούς του.

"I gave you Jerr to see him eaten, not to see you fed"

Σε διάστημα λιγότερο από μισή ώρα αντιλαμβάνεσαι και δεν μπορείς παρά να παραδεχθείς ότι ενώ κάθε ένας από τα πρόσωπα της ιστορίας είναι σάπιος ως το κόκκαλο, δηλαδή ύποπτος, κυνικός, διεφθαρμένος έως και απελπιστικά παρακμιακός, με μια χιουμοριστική εξαίρεση είναι όλοι μα όλοι τους διαολεμένα, απολαυστικά ευφράδεις. Λέξεις και εκφράσεις τύπου "dude", "like", "sort of", "I mean, hellooo..." και όλα τα συναφή, που τυπικά μεταχειρίζονται οι νεαροί Αμερικανοί επί κι εκτός της οθόνης και που θα ήταν αναμενόμενο να ακουστούν, στο σύμπαν του "Μπρικ" δεν έχουν καμία θέση. Εδώ οι χαρακτήρες μιλούν με αέρα, στυλ, ευφυϊα, ετοιμότητα και σαν αποτέλεσμα αυτού έχουμε αξιοζήλευτες ατάκες και θεσπέσιους διαλόγους. Το δε καστινγκ τους εξυπηρετεί απόλυτα και κυρίως η επιλογή του Γκόρντον Λέβιτ. Ο ταλαντούχος νεαρός στην όψη φέρνει σε Χιθ Λέτζερ, σε attitude είναι μάτσο όσο και ο Ράσελ Κρόου, ενώ ο τρόπος που κλείνει το τζάκετ του μοιάζει με εκείνον που ο Σαμ Σπέιντ ή ο Ντικ Τρέισι έκλειναν τις καπαρντίνες τους. Τέλειος.

Αλίμονο όμως. Η μοίρα το'χε από ό,τι φαίνεται το καθηλωτικό πρώτο μέρος να διαδεχτεί ένα δεύτερο, το οποίο θολώνεται και επιβαρύνεται από τις συνεχείς στροφές και ανατροπές στην ήδη αρκετά περίπλοκη υπόθεση. Στα τελευταία λεπτά ο Τζόνσον ορθώς κρίνει ότι οφείλει στους διψασμένους θεατές κάποιες απαντήσεις, αλλά ο "ας-πάρουμε-την-ιστορία-από-την-αρχή", καταιγιστικά δοσμένος μονόλογος κάθε άλλο παρά ξεκαθαρίζει τα πράγματα. Έτσι το "Μπρικ" δυστυχώς τελικά λυγίζει, ναυαγεί κάτω από το βάρος του ίδιου του του υψηλού IQ.

Πιθανότατα η έξοδός σας από το σινεμά να συνοδεύεται από ένα βλέμμα απορίας και οι σκέψεις για το τι ακριβώς συνέβη να σας συντροφέψουν μέχρι το σπίτι (ή το after). Αυτή ίσως να είναι και η ομορφιά της ταινίας- ένα παζλ για πολλαπλά viewings. Αλλά ακόμη κι αν δε σας αρέσει να σας μπερδεύουν, δείτε το "Μπρικ" έτσι ώστε, όταν στο μέλλον ο Ράιαν Τζόνσον γίνει ο νέος Ντέηβιντ Φίντσερ, να πείτε ότι τότε, το 2006, απολαύσατε το πολλά υποσχόμενο ντεμπούτο του.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αλλά ακόμη κι αν δε σας αρέσει να σας μπερδεύουν, δείτε το "Μπρικ" έτσι ώστε, όταν στο μέλλον ο Ράιαν Τζόνσον γίνει ο νέος Ντέηβιντ Φίντσερ, να πείτε ότι τότε, το 2006, απολαύσατε το πολλά υποσχόμενο ντεμπούτο του.

emrockon

************************SPOILERS************************

Αποριες:

1-O Brain οντως (οπως κ γω πιστευω) δεν υπαρχει?

2-Πως ακριβως παγιδεψαν την Εμ κ γτ δεν ειπε την αληθεια στον Μπρενταν για να τη βοηθησει?

3-Αν οντως σκοτωθηκε με οπλο η Εμ....γτ δεν ειχε πουθενα αιματα?

4-Η Καρα πως ακριβως εκμεταλλευτηκε την κατασταση?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

μ αυτην την ταινια συμβαινει το εξης παραδοξο-βγαινοντας απο την αιθουσα ειπα δε μ αρεσε.

σημερα , ξανασυζητώντας για αυτην , ειχαν παραμεριστει οι αρνητικες κριτικες και εχει μεινει στη σκεψη μου σαν μια περιεργη ταινια.δεν εχει το αιμα και πιστολιδι και κατι φανταστικα σεναρια που υπαρχουν συνηθως σε ταινιες με φονους , ειναι αληθοφανης , χωρις να γυριζεται σε κλειστους χωρους σου δημιουργει μια αισθηση κλειστοφοβιας , δεν εχει αυτη τη συνοδευτικη μουσικη που κανει την καρδια να χτυπαει τρελα .

αυτο που θελω να πω ειναι οτι λες πως ειναι σαν αληθινη, δηλαδη οχι ταινια με μπαμ μπουμ , ηρωες να χτυπιουνται με απιστευτα οπλα και να κανουν ακροβατικα (αυτην την αισθηση εχω για ταινιες με τετοια θεματα emblush ).

μ αρεσε πολυ ο πρωταγωνιστης , ειχε μια ψυχρη ακριβεια στις εκφρασεις του προσωπου του.

δε μ αρεσε το παμε την ιστορια απο την αρχη , δεν εχω ανεπτυγμενα κινηματογραφικα κριτηρια , αλλα μου εδωσε την εντυπωση οτι καπου ο δημιουργος φοβηθηκε?, πιστεψε οτι κανει κενα το σεναριο και ενιωσε οτι επρεπε να εξηγησει.σε τετοιες ταινιες προτιμω ή τα ΅κενα ΅ να ειναι επιτηδες κατασκευασμενα ωστε να αφηνουν τον θεατη να φανταζεται ό,τι θελει , ή να μην υπαρχουν καθολου , η καλυψη τους νομιζω οτι αναιρει λιγο τον ΅αστυνομικο ΅ ρολο της ταινιας.

σιγουρα την συζητας την ταινια , δεν ειναι δηλαδη μια ταινια για ενα χαλαρο διωρο , σε προβληματιζει η πλοκη της και σηκωνει αναλυση.

προσωπικα ταινιες του ειδους δε τις κηνυγω, η συγκεκριμενη σιγουρα ηταν η πιο περιεργη απο οσες εχω δει και για αυτο καλοδεχουμενη.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ψαγμένη ταινία. Νομίζω ότι βαδίζει σε χνάρια Λιντς όσον αφορά την πολυπλοκότητα της υπόθεσης. Αισθητικά θυμίζει Ντονι Νταρκο, αισθητικά μόνον, δεν θέλω φλειμς.

Μου άρεσε πολύ προσωπικά και την συνιστώ σε όποιον δεν θέλει έτοιμο φαγητό.

Η Κάρα είναι νομίζω από τους πιο ενδιαφέροντες γυναικείους χαρακτήρες έβερ. Είναι bitch και slut all rolled into one. Μια ενδιαφέρουσα σκηνή, αντισυμβατική για νουάρ, είναι όταν μιλάει με την κακιά ο πρωταγωνιστής και τον ρωτάει αυτή γιατί δεν την εμπιστεύεται. Η απάντηση του είναι αφοπλιστική. Της λέει, σε ελεύθερη απόδοση, γιατί είσαι η femme fatale στην υπόθεση, και δεν μπορώ να σε εμπιστευτώ.

απαντήσεις στα σποιλερ

1) Γιατί το λες αυτό; Δηλαδή, ναι, μπορεί και να μην υπάρχει αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχουν στοιχεία στην ταινία που να σε προσανατολίζουν προς τα κει ιδιαίτερα. Έχω την αίσθηση ότι υπεραναλύεις. θα ήταν ενδιαφέρουσα ιδέα πάντως.

2) δεν θυμάμαι αρκετά καλά την ταινία για να σου δώσω καλή απάντηση τώρα δυστυχώς. Πάντως όταν το είδα, έβγαζε νόημα και δεν είχα πρόβλημα.

3) Μα δεν μας την έδειξε νεκρή βασικά. Μας έδειξε μόνο μερικές τρίχες από τα μαλλιά της και το χέρι της στο νερό. Δεν ξέρουμε αν είχε ή δεν είχε αίματα.

4) Έβγαλε από την μέση τον μαστούρα μεσάζοντα και ανέλαβε εκείνη την διακίνηση. εκδικήθηκε τον πρωταγωνιστή.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

3) Μα δεν μας την έδειξε νεκρή βασικά. Μας έδειξε μόνο μερικές τρίχες από τα μαλλιά της και το χέρι της στο νερό. Δεν ξέρουμε αν είχε ή δεν είχε αίματα.

Spoliers*******************************

Ναι η αληθεια ειναι πως υπεραναλυω, αλλα στην περιπτωση του Μπρενταν κ του Brain πολλα συνηγορουν στο οτι ο δευτερος δεν ειναι παρα πλασματικη μορφη που ξεπηδαει απο τη φαντασια του πρωτου, ή καλυτερα ειναι η συνειδηση του πρωταγωνιστη...οταν μιλαει μαζι του ειναι σαν να σκεφτεται.

1-τα 2 ονοματα ακουγονται σχεδον το ιδιο

2-σε καποια φαση ο δολοφονος της Εμ...εκει προς το τελος του λεει περιπου..."Do you think yoy are so brainy?"...μεταφραση: εξυπναkιαw, αλλα μας προετοιμαζει για τη σκηνη του τελους...Που ο Μπρενταν καθεται στο γηπεδο κ απο το κεφαλι του απο πισω σαν απο το πουθενα εμφανιζεται ο Brain κ υστερα οταν φευγει εξαφανιζεται! Νομιζω πως αυτο κ μονο αρκει για να καταλαβουμε πως δεν υπαρχει.

3-Ο ενας λεει στον αλλο συνεχεια "go get some sleep"...κά

Οταν ειπα Καρα εννοω την μαυρουλα πρωην γκομενα του Μπρενταν...τι ρολο ειχε??

Σορυ αλλα ειδα την ταινια με αγγλικους υποτιτλους κ μου ξεφυγαν αρκετα σημεια λογω γλωσσας :P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

H Kara ειχε υποχειριο της τον ναρκομανη , αυτον που ειδε τον Μπρενταν να αφηνει την Εμ μεσα στο τουνελ και κατεστρωσε σχεδιο πώς θα τσεπωνε λεφτα .Πειθει τον ναρκομανη οτι το παιδι ηταν δικο του , τον φορτιζει συναισθηματικα ωστε να πουλησει την πληροφορια για τον Μπρενταν στον Πιτ (τον εγκεφαλο της διακινησης )αλλα εκει δεν υπολογισε οτι ο Ταγκ θα σκοτωνε τον ναρκομανη.πιο ψυχολογικα , περα απο τα λεφτα , ισως ηθελε τον Μπρενταν νεκρο , με βαση την πληροφορια που θα εδιναν στον Πιτ , απο κακια , ζηλια για την περιφρονηση που εδειχνε ο Μπρενταν για αυτην και τον λαιφσταλιστικο ,κυνικο τροπο ζωης της.

Ο Brain ειχα καταλαβει οτι υπηρχε , αλλα οντως σε αυτην τελευταια σκηνη που αναφερει η nerdanel εμφανιζεται και εξαφανιζεται στο πουθενα. :huh:

Η Εμ νομιζω θα ελεγε την αληθεια στον Μπρενταν , οταν του τηλεφωνησε απο το απεναντι καρτοτηλεφωνο , και αρχισε να του λεει περι τουβλου αλλα τοτε περασε το αμαξι του Ταγκ με συνοδηγο την femme fatale τα τσιγαρα της οποιας αναγνωρισε ο Μπρενταν ,και η Εμ τρομαγμενη , σαν να ειδε τον διαβολο οπως ειπε και ο Μρενταν , εξαφανιστηκε.Γιατι ομως δεν του ειπε την επομενη μερα που τον συναντησε?μηπως εχοντας αποφασισει να κανει εκτρωση , θελέι πλεον να κρατησει οριστικα τον Μπρενταν εξω απο την ζωή της?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

H Kara ειχε υποχειριο της τον ναρκομανη , αυτον που ειδε τον Μπρενταν να αφηνει την Εμ μεσα στο τουνελ και κατεστρωσε σχεδιο πώς θα τσεπωνε λεφτα .Πειθει τον ναρκομανη οτι το παιδι ηταν δικο του , τον φορτιζει συναισθηματικα ωστε να πουλησει την πληροφορια για τον Μπρενταν στον Πιτ (τον εγκεφαλο της διακινησης )αλλα εκει δεν υπολογισε οτι ο Ταγκ θα σκοτωνε τον ναρκομανη.πιο ψυχολογικα , περα απο τα λεφτα , ισως ηθελε τον Μπρενταν νεκρο , με βαση την πληροφορια που θα εδιναν στον Πιτ , απο κακια , ζηλια για την περιφρονηση που εδειχνε ο Μπρενταν για αυτην και τον λαιφσταλιστικο ,κυνικο τροπο ζωης της.

Ο Brain ειχα καταλαβει οτι υπηρχε , αλλα οντως σε αυτην τελευταια σκηνη που αναφερει η nerdanel εμφανιζεται και εξαφανιζεται στο πουθενα. :huh:

Η Εμ νομιζω θα ελεγε την αληθεια στον Μπρενταν , οταν του τηλεφωνησε απο το απεναντι καρτοτηλεφωνο , και αρχισε να του λεει περι τουβλου αλλα τοτε περασε το αμαξι του Ταγκ με συνοδηγο την femme fatale τα τσιγαρα της οποιας αναγνωρισε ο Μπρενταν ,και η Εμ τρομαγμενη , σαν να ειδε τον διαβολο οπως ειπε και ο Μρενταν , εξαφανιστηκε.Γιατι ομως δεν του ειπε την επομενη μερα που τον συναντησε?μηπως εχοντας αποφασισει να κανει εκτρωση , θελέι πλεον να κρατησει οριστικα τον Μπρενταν εξω απο την ζωή της?

Νομίζω ότι φοβόταν ότι ακόμα και στην συνάντηση ήταν υπό την επίβλεψη της κακιάς.

Η Κάρα σίγουρα ήθελε ΚΑΙ να κάνει κακό στον Μπρενταν, γι΄αυτό και στην τελετυταία τους συνάντηση του λέει ότι το παιδί ήταν δικό του. Μου έδωσε την αίσθηση ότι αφού έχει το μαχαίρι (τον θάνατο της Εμ) τώρα του το στρίβει γερά (με το παιδί)

Για τον Μπρειν, μάλιστα. Δεν μπορώ να σου πω τι είχε ο σεναριογράφος/σκηνοθέτης κατά νου. Ενδιαφέρουσα άποψη.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

στην αρχη παντως οταν συναντιουνται ο brendan και η em στον τηλεφωνικο θαλαμο,του λεει οτι δεν ηξερε τον αριθμο του locker κι ετσι αναγκαστηκε να ρωτησει τον brain.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

στην αρχη παντως οταν συναντιουνται ο brendan και η em στον τηλεφωνικο θαλαμο,του λεει οτι δεν ηξερε τον αριθμο του locker κι ετσι αναγκαστηκε να ρωτησει τον brain.

Ναι, αλλα υτο θα μπορουσε να σημαινει πως της τον ειχε δωσει ο ιδιος καποια στιγμη....ισως...

Ασε που οταν μιλανε ειναι παντα οι 2 τους κ κανει ς αλλος που να συμμετεχει στη συζητηση....

Αυτη ειναι κ η ομορφια της συγκεκριμενης ταινιας...το μυστηριο... :P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.