Jump to content

ΕΚΘΕΣΕΙΣ


Recommended Posts

  • Απαντήσεις 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ 90ΧΡΟΝΑ ΤΟΥ ΚΚΕ

Ανοίγει σήμερα τις πύλες της για το λαό και τη νεολαία

Λειτουργεί καθημερινά, μέχρι τις 31 Οκτώβρη, 10 π.μ. - 1 μ.μ. και 5 μ.μ. - 8 μ.μ.

Να γνωριστούν με κορυφαίες στιγμές της ηρωικής πορείας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας και γενικά του παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος μέσα από σπάνια και πολύτιμα ντοκουμέντα, φωτογραφίες, αυθεντικά χειρόγραφα και πολλά ακόμα υλικά που βγαίνουν για πρώτη φορά στο φως, θα έχουν την ευκαιρία οι επισκέπτες της έκθεσης που διοργανώνει η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ προς τιμήν των 90χρονων του Κόμματος και σήμερα ανοίγει τις πύλες της στο κοινό, στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Μάνος Λοΐζος» του Δήμου Νίκαιας. Τα εγκαίνια θα κάνει στις 7 μ.μ. η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, ενώ για το περιεχόμενο της έκθεσης θα μιλήσει ο Μάκης Μαΐλης, μέλος της ΚΕ του Κόμματος.

Η

έκθεση θα λειτουργεί μέχρι τις 31 Οκτώβρη όλες τις μέρες της βδομάδας, τα πρωινά, 10 π.μ. - 1 μ.μ. και τα απογεύματα, 5 μ.μ. - 8 μ.μ. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Στο χώρο θα υπάρχουν άνθρωποι που θα βρίσκονται στη διάθεση των επισκεπτών για ξενάγηση, απάντηση σε ερωτήματα κλπ.

Μία ομάδα 10 ατόμων που συγκροτήθηκε από το Κόμμα, πλαισιωμένη με δεκάδες ακόμα ανθρώπους, από αρχιτέκτονες και μαραγκούς, ταπετσέρηδες, οδηγούς, βαφείς και ηλεκτρολόγους, μέχρι δακτυλογράφους και ανθρώπους που σκανάριζαν το υλικό, δούλευαν επί 5 μήνες, ελέγχοντας μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Το αποτέλεσμα είναι πράγματι εκπληκτικό. Το μέγεθος της έκθεσης, το περιεχόμενό της, ο τρόπος που έχει οργανωθεί ξεπερνούν τα μέχρι τώρα δεδομένα και επάξια μπορεί να χαρακτηριστεί ως πρωτόγνωρο γεγονός.

Οπως έχουν επισημάνει οι διοργανωτές, ο τεράστιος πραγματικά αρχειακός θησαυρός του Κόμματος δημιούργησε δυσκολίες στην προετοιμασία της έκθεσης, αφού η επιλογή του υλικού χρειαζόταν μεγάλη προσοχή και χρόνο. Βασικό κριτήριο στην επιλογή ήταν η ανάδειξη των βασικών πολιτικών και ιδεολογικών συμπερασμάτων που μένουν ως κατασταλάγματα της θυελλώδους 90χρονης δράσης του ΚΚΕ και οπλίζουν με σημαντικά διδάγματα τους αγώνες του σήμερα αλλά και του αύριο.

Οπως επισημαίνει σε χτεσινή ανακοίνωση το Γραφείο Τύπου της ΚΕ, «στην έκθεση παρουσιάζονται πάνω από 1.400 φωτογραφίες και άλλες εικόνες, και σε ειδικές προθήκες 10άδες πολύτιμα ντοκουμέντα και αντικείμενα, που μαρτυρούν και φωτίζουν την 90χρονη ηρωική πορεία του ΚΚΕ, τη συμβολή του στην ανάπτυξη της ταξικής πάλης, την προσφορά του στην εργατική τάξη, στα λαϊκά στρώματα. Αναδεικνύεται η αναγκαιότητα και η επικαιρότητα του σοσιαλισμού. Τα εκθέματα προέρχονται από το Αρχείο του ΚΚΕ και του "Ριζοσπάστη", καθώς και από προσφορές συντρόφων και φίλων του Κόμματος».

Πώς θα πάτε

Ο Πολιτιστικός Πολυχώρος βρίσκεται μέσα στο τρίγωνο που σχηματίζουν οι οδοί Θηβών και Π. Ράλλη απέναντι από τα σινεμά «ΒΙΛΑΤΖ». Η είσοδος είναι από τη Θηβών 245, όπου κάνουν στάση όλα τα λεωφορεία που περνάνε από Θηβών (συγκεκριμένα, τα 703, 801, 802, 803, 804, 827, 845, 860 και 909 που εξυπηρετούν για όσους έρχονται από Αθήνα αλλά και Πειραιά). Στην πίσω πλευρά του πολυχώρου, την οδό Π. Ράλλη, κάνει στάση το τρόλεϊ 21 που ξεκινάει από την Ομόνοια.

Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
  • 4 months later...

Hμερομηνία : 17-02-09

Στο Μουσείο Μπενάκη οι γυναίκες του Ντε Κίρικο

Οι γυναίκες-μούσες του Ντε Κίρικο, άλλοτε με τον μεταφυσικό, αναγνωρίσιμο καλλιτεχνικά τρόπο του κι άλλοτε, μέσα από σπάνια «παραδοσιακά» ζωγραφικά του έργα, θα είναι στο επίκεντρο της έκθεσης του Μουσείου Μπενάκη, που διοργανώνει τον Μάρτιο, για τα 120 χρόνια από τη γέννηση του Τζόρτζιο ντε Κίρικο (1888-1978).

Για τις ανάγκες της έκθεσης επιλέχθηκαν 100 έργα του ζωγράφου από την προσωπική του συλλογή, που υπάγεται τώρα στο Ινστιτούτο Τζόρτζιο και Ιζα Ντε Κίρικο της Ρώμης. Ανάμεσά τους κι γυναικεία πορτρέτα του 20ου αιώνα και γυμνά εμπνευσμένα από τον Ρούμπενς.

Πίνακες, σχέδια, ακουαρέλες και γλυπτά χωρίζονται σε τέσσερις ενότητες: Η Παραδοσιακή Μούσα με τη μορφή της ζωγραφικής, η Μυθολογική Μούσα με τη μορφή της Αριάδνης, η Γήινη Μούσα με τη μορφή πραγματικών Γυναικών και η Αιώνια Μούσα με τη μορφή της Αθανασίας.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από AΠΕ-ΜΠΕ

Hμερομηνία : 16-02-09

Έκθεση φωτογραφίας: «Βενετία - Μυστικές συναντήσεις»

Η έκθεση φωτογραφίας της Εύας Τερζή, παρουσιάζεται στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων.

«Ο Πολιτισμικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζει από 17 Φεβρουαρίου έως 1 Μαρτίου 2009 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων την έκθεση φωτογραφίας «Βενετία - Μυστικές συναντήσεις» της Εύας Τερζή, στην οποία παρουσιάζονται φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους, εργασία που έχει ολοκληρώσει τα τελευταία χρόνια.

Στο πνεύμα των ημερών, η έκθεση μας ταξιδεύει στη γοητευτική Βενετία την εποχή του καρναβαλιού, όταν η πόλη μετατρέπεται σε μια ατελείωτη γιορτή χρωμάτων, ψευδαισθήσεων και ονείρου. Στην παράξενη αυτή γιορτή η καλλιτέχνης απομονώνει μοναχικά πρόσωπα με μάσκες και στολές από το παρελθόν, καταγράφει μυστικές συναντήσεις σε διάφορα σημεία της πόλης. Οι φωτογραφίες της είναι κυρίως πορτρέτα. Μελαγχολικές, χαρούμενες ή μυστηριώδεις μάσκες, που κοιτούν με βλέμμα απλανές ή η παντελής απουσία βλέμματος, το απόλυτο κενό, πίσω από τις μάσκες. Μοναχικές φιγούρες, στημένες σε γωνίες της πόλης, σα να περιμένουν κάτι. Άνθρωποι με πολυτελείς στολές εποχής, που χάνονται στο σκοτάδι, όπου σε μυστικές γωνίες της πόλης συναντούν άλλους σε ερωτικά ραντεβού, ή σε συναντήσεις ίντριγκας και συνομωσίας, όπου συνομιλούν μεταξύ τους με μια μυστική τελετουργία, σαν να έρχονται κατ' ευθείαν από άλλη εποχή. Μαγικά πρόσωπα από το παρελθόν σε μια σιωπηλή επικοινωνία με το θεατή, όπου η συνεννόηση γίνεται με κώδικες με αμφισβητούμενα μάτια πίσω από τις μάσκες, με μια κίνηση, ένα νεύμα.

Η επιλογή των φωτογραφιών έγινε μέσα από ένα ετερόκλητο πλήθος μεταμφιεσμένων με γνώμονα τη δόνηση που δημιούργησε η επικοινωνία με το απέναντι πρόσωπο, την έμπνευση που προκάλεσαν τα χρώματα και οι πολυτελείς στολές, και κυρίως την παραπομπή στο παρελθόν, είτε οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν κάτω από βαρύ συννεφιασμένο ουρανό, με υγρούς δρόμους η το λαμπρό ήλιο μετά τη βροχή ή στο σκοτάδι της νύχτας με τα λιγοστά φώτα της πλατείας, παραπέμποντας σε πνεύματα από το παρελθόν από την commedia del arte ή την εποχή που ο Τζιάκομο περνούσε αθόρυβα τα κανάλια για τις ύποπτες συναντήσεις του.

Χορηγοί επικοινωνίας η εφημερίδα «Η Καθημερινή» και το περιοδικό Φωτογράφος. Τα εγκαίνια της έκθεσης είναι την Τρίτη 17 Φεβρουαρίου στις 7 το απόγευμα».

www.kathimerini.gr

Τροποποιήθηκε από Clemence
Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

1232627110_3.jpg

Αλέξανδρος Βασμουλάκης, "Hey Ho! Here we go, ever so high"

Με τον διφορούμενο για την έκθεση τίτλο «Hey Ho! Here we go, ever so high» ο Αλέξανδρος Βασμουλάκης παρουσιάζει την πρώτη του ατομική έκθεση στην γκαλερί a.antonopoulou.art, την Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2009.

Ο καλλιτέχνης είναι γνωστός από την street art, στους δρόμους της Αθήνας, αφού έχει εξωραΐσει και ομορφύνει πολλά κτίρια της Αθήνας. Το κεντρικό κτίριο των κοσμημάτων Ζολώτα, την πρόσοψη του θεάτρου Χώρα, το Πανόπτικον στου Ψυρρή, τα προσφυγικά και πολλά άλλα.

Το κύριο θέμα των έργων του είναι η ψυχολογία των μορφών του. Η πάλη, το συγκρουσιακό στοιχείο κυριαρχεί, τόσο στα ζευγάρια των μορφών του, όσο και σε κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά. Με την οξυδερκή ανάλυση των χαρακτήρων που πετυχαίνει μέσω της δουλειάς του, μας πείθει πως έχει διεισδύσει στον ψυχισμό τους παίζοντας τον ρόλο ενός ικανού και προικισμένου ανατόμου, ενός εκφραστικού ενδοσκόπου.

Το αποτέλεσμα είναι φιγούρες που δεν εγκλωβίζουν την ερμηνεία της διάθεσής τους. Εφάπτονται στο χαρτί σαν να έχουν προσκρούσει μετά από μια δυναμική πτήση ή σαν να γεννιούνται μόλις, αφήνοντας τον θεατή να επιλέξει την λέξη που θα τις χαρακτηρίσει. Με την οικεία αισθητική του, που αυτόματα γραπώνει το βλέμμα του θεατή, ο καλλιτέχνης αυτή την φορά περιορίζει τον στρατό των χαρακτήρων του σε κλειστό χώρο, ρίχνοντας έναν ισχυρότερο προβολέα στην φωνή του καθενός. Οι γραμμές του παραμένουν ελεύθερες, τα υλικά του ακρυλικό χρώμα και μελάνι και το φόντο πάντα λευκό για να υπογραμμίζεται η ψυχολογία και η διάθεση των ίδιων των χαρακτήρων. Πρόσωπα με ορθάνοιχτα εκφραστικά μάτια, σώματα σαν σπασμένα κρύσταλλα, ζευγάρια και μοναχικές φιγούρες ανοίγουν ατακαριστούς, αιχμηρούς διαλόγους με το κοινό.

Στην γραφιστική και λογοτεχνική επιμέλεια συνεργάζονται ο Πάρις Κούτσικος και ο Κουρούμπαλης αντίστοιχα.

Από 4/2 μέχρι 5/3.

Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 2-9 μ.μ., Σάβ. 12-4 μ.μ., Κυρ 15/2, 12-4 μ.μ.

a.antonopoulou.art, Αριστοφάνους 20, Ψυρρή, 2103214994 , E-mail: sofia@aaart.gr, www.aaart.gr

© Αλέξανδρος Βασμουλάκης

forfree.gr

Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
  • 1 month later...

M.C.Escher (1898-1972) "Από το Προσχέδιο στο Αριστούργημα" - Δεύτερη Ενότητα: "Ιταλική Περίοδος" έως 18/4/2009

17 Ιανουαρίου 2009 - 18 Απριλίου 2009

Δευτέρα: κλειστά

Τρίτη-Σάββατο: 13:00-21:00

Κυριακή: 11:00-19:00

Το Μουσείο Ηρακλειδών, από 17 Ιανουαρίου 2009, θα προχωρήσει στην παρουσίαση της δεύτερης ενότητας της έκθεσης "Από το Προσχέδιο στο Αριστούργημα", αφιερωμένης στην Ιταλική Περίοδο δημιουργίας του καλλιτέχνη (1922 - 1935). Η δεύτερη ενότητα θα διαρκέσει ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ, έως και 18 Απριλίου 2009, και περιλαμβάνει περί τα ογδόντα (80) έργα.

Hμερομηνία δημοσίευσης: 22-03-09

Η δύσκολη ζωή των γυναικών στο Ιράν

Εκθεση της Σιρίν Νεσάτ παρουσιάζεται στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το νέο συνθετικό έργο της Ιρανής καλλιτέχνιδος Σιρίν Νεσάτ, «Women without Men», το οποίο είναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο και απαγορευμένο στο Ιράν, μυθιστόρημα της Σαρνούς Παρσιπούρ. Το βιβλίο της Παρσιπούρ γράφτηκε το 1989, ενώ η δράση του τοποθετείται το 1953, όταν εκδηλώνεται το πραξικόπημα εναντίον του πρωθυπουργού Mossadegh, με σκοπό την επαναφορά του Σάχη στην εξουσία.

Οι γυναίκες ήταν πάντα στο επίκεντρο της δουλειάς της Νεσάτ, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ιράν, αλλά φεύγοντας για τις σπουδές της στην Αμερική στα τέλη της δεκαετίας του ’70, αναγκάστηκε να μείνει εξόριστη από την πατρίδα της. Οταν επέστρεψε, έπειτα από έντεκα χρόνια, το Ιράν που αντίκρισε δεν ήταν το ίδιο με αυτό που είχε αφήσει. Μια προσπάθεια κατανόησης της ιδεολογίας του Ισλάμ διατρέχει τα περισσότερα έργα της, από τη σειρά φωτογραφιών με γυναίκες στρατιώτες της δεκαετίας του ’90, έως το «Women without Men».

Το έργο «Women without Men» ξεκίνησε το 2004 και ολοκληρώθηκε το 2008. Μέσα από πέντε βίντεο-εγκαταστάσεις, η καλλιτέχνις αφηγείται πέντε παράλληλες ιστορίες γυναικών που προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα και οι οποίες μέσω διαφορετικών οδών, συναντώνται σε έναν κήπο στην πόλη Karaj. Μια ανύπαντρη δασκάλα, μια πόρνη, δύο ανύπαντρες φίλες και μια μεσήλικη αστή αγωνίζονται για την ελευθερία και την επιβίωση σε ένα καθεστώς απαγορεύσεων σε σχέση με την κοινωνική συμπεριφορά και τον προσωπικό αυτοκαθορισμό των γυναικών.

Την έκθεση επιμελείται η διευθύντρια του μουσείου, Αννα Καφέτση. Διάρκεια, έως 31 Μαΐου.

Ωδείο Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β΄ 17-19 και Ρηγίλλης

Τροποποιήθηκε από Clemence
Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
  • 2 months later...

Με την ευκαιρία των 200 χρόνων από τη γέννηση του Δαρβίνου καθώς και των 150 χρόνων από την πρώτη έκδοση του έργου του

«Η καταγωγή των ειδών», παρουσιάζεται στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας έκθεση με τίτλο «Ο Δαρβίνος ΣΗΜΕΡΑ» (Darwin NOW).

οδηγός έκθεσης

πληροφορίες

Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
  • 6 months later...

Αυτή η πόλη πάντα επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Είναι κάποιες γωνιές, κρυμμένες απ' τη βοή του πλήθους και τον αχταρμά του νεοελληνικού οικιστικού τοπίου που σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι αλλού. Που κουβαλούν μια ιστορία, άγνωστη στους περισσότερους.

Έναν τέτοιο χώρο επισκέφτηκα πριν από μέρες στο κέντρο της Αθήνας στον πεζόδρομο της Κοραή.

Εκεί στον αριθμό 4, στα υπόγεια του κτιρίου της Εθνικής Ασφαλιστικής, δίπλα από τον κινηματογράφο «Άστυ» βρίσκονταν την περίοδο της Κατοχής τα κρατητήρια της Γερμανικής Διοίκησης της Komandantur.

Έξι μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους σ’ ένα αποπνικτικό χώρο στοιβαζόταν καθημερινά δεκάδες κρατούμενοι πριν προωθηθούν σε φυλακές, στρατόπεδα συγκέντρωσης εκτελεστικά αποσπάσματα.

Μικρά παιδιά, γυναίκες, άντρες. Σαλταδόροι, λαθρεπιβάτες στα τραμ της εποχής, απατεώνες, αντιστασιακοί, όλοι μαζί να περιμένουν την επόμενη ημέρα.

Στο κέντρο της πόλης αλλά τόσο μακριά από αυτήν.

Πολλοί άφησαν το αποτύπωμά τους στην ιστορία σκαλίζοντας τους τοίχους της φυλακής τους.

Ποιήματα, εικόνες, πορνογραφήματα, το όνομα του καταδότη, ευχές, παρακλήσεις, κατάρες παράπονα - όλα περνούν μπροστά σου σκαλισμένα στους τοίχους. Και παρατηρώντας τα νιώθεις δίπλα σου τις σκιές των κρατούμενων, ακούς την ανάσα τους και το μπαγλαμαδάκι που παίζει στη γωνία μαζί με την κραυγή νερό – διψάω…

Πληροφορίες

Ο χώρος είναι επισκέψιμος Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο από τις 10.00 – 14.00 (γιά λεπτομέρειες: 2109099556, 2103243581)

Στην είσοδο υπάρχει ένα κατατοπιστικότατο φυλλάδιο με ιστορικά στοιχεία και φυσικά η φωτογράφιση επιτρέπεται.

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο δεύτερο υπόγειο η Θεατρική Εταιρεία Πόλις παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση «Κοραή 4 - Προσβάσιμος χώρος». Η παράσταση είναι δωρεάν και περισσότερα μπορεί κάποιος να βρει ΕΔΩ

Μερικές ιστοσελίδες από την ιστορία του χώρου

Το κτίριο που δακρύζει του ΠΕΡΙΚΛΗ ΚΟΡΟΒΕΣΗ | Ελευθεροτυπία 28 - 03 – 2005

Στο φως των υπογείων ΚΑΤΙΑ ΑΡΦΑΡΑ | Το Βήμα Κυριακή 12 Ιανουαρίου 1997

Αθήνα 9,84 | Blogs

http://www.dpgr.gr/forum/index.php?topic=34561.0

Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
  • 5 months later...

To Σχέδιο Σωτηρία: η τέχνη μέσα στο νοσοκομείο

Το εικαστικό αυτό σχέδιο θα πραγματοποιηθεί το χρονικό διάστημα Ιουνίου-Οκτωβρίου 2010 στους χώρους του νοσοκομείου «Η Σωτηρία». Οργανώνεται από την Α.Σ.Κ.Τ, τη διοίκηση και τους συλλόγους εργαζομένων και περιθαλπόμενων της Σωτηρίας.

Πρόκειται για μια θεματική έκθεση –με άξονες την ιστορία του νοσοκομείου- που περιλαμβάνει ζωγραφική- γλυπτική-video art και κατασκευές οι οποίες θα παρουσιαστούν στους υπαίθριους χώρους του νοσοκομείου, στο αμφιθέατρο καθώς και σε ένα νεοκλασικό κτήριο του 1915 που έχει δοθεί γι’αυτόν το σκοπό. Συνδιοργανωτής αυτού του σχεδίου είναι η Α.Σ.Κ.Τ, της οποίας συμμετέχουν πλήθος διδασκόντων αλλά και φοιτητών της ενώ στα πλαίσια του σχεδίου έχουν συγκροτηθεί ποικίλες ομάδες εργασίας από εικαστικούς.

Στη –σχεδόν- τετράμηνη διάρκεια του γεγονότος θα υπάρξει ένα παράλληλο πρόγραμμα στα πλαίσια του οποίου θα πραγματοποιηθούν διάφορα συνέδρια για την αρχιτεκτονική σημασία του χώρου, εικαστικά events και μουσικές εκδηλώσεις.

Σημειώνεται ότι είναι από τις λίγες φορές που ένα εικαστικό γεγονός ανοίγεται με τόση μεγάλη ένταση στην κοινωνία και μάλιστα σε έναν ευαίσθητο χώρο όπως είναι αυτός ενός νοσοκομείου.

Η τέχνη μέσα στο νοσοκομείο αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα προγράμματα εφαρμογής των εικαστικών τεχνών σε δημόσιους χώρους. Ιδιαίτερα στον ευρωπαϊκό χώρο η τέχνη –με διαφόρους τρόπους- έχει εισέλθει στα νοσοκομεία. Όμως η έκθεση στο νοσοκομείο «Η ΣΩΤΗΡΙΑ» δεν είναι απλά μια εικαστική παρουσίαση στους ευαίσθητους χώρους ενός νοσοκομείου. Ο χώρος του νοσοκομείου Σωτηρία αποτελεί ένα φορτισμένο ιστορικά χώρο στον οποίο ξετυλίχθηκαν πολλές ιστορίες. Αποτελεί το πρώτο ελληνικό λαϊκό σανατόριο(1903) που δημιουργείται ως αποτέλεσμα της φιλανθρωπικής αντίληψης του 19ου αιώνα. Θα λειτουργήσει, για μισό αιώνα, ως ένας χώρος εγκλεισμού –ακούσιου ή εκούσιου- για τους ασθενείς της φυματίωσης. Υπήρξε, μια χαρακτηριστική περίπτωση ενός ετερότοπου, δηλαδή ένας χώρου στον οποίο η κοινωνία απομόνωνε κάποια ειδική κατηγορία ατόμων που βρισκόταν –κατ’ αυτή- σε μια κατάσταση κρίσης. Την περίοδο της κατοχής η Σωτηρία συνδέεται –για άλλη μια φορά- με την ιστορία του τόπου μέσα από τις εκτελέσεις αγωνιστών και αποδράσεις κρατουμένων.

Ο χώρος αυτός είναι, ταυτόχρονα, μουσειακός αλλά και χώρος κοινωνικός που έχει κάποιο πρακτικό σκοπό ακόμα και σήμερα, αφού λειτουργεί ως ένα γενικό νοσοκομείο. Το κοινό αυτής της έκθεσης δεν είναι μόνο φιλότεχνοι αλλά και οι ίδιοι οι ασθενείς καθώς και το προσωπικό του νοσοκομείου.

Διάρκεια Έκθεσης: Από Παρασκευή 18 Ιουνίου μέχρι την

Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010

Ωράριο Λειτουργίας: Τρίτη - Παρασκευή: 11:00 - 14:00 & 19:00 - 22:00

Σάββατο - Κυριακή: 11:00 - 14:00

Σωτηρία: Γενικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος Αθηνών

Διεύθυνση, Μεσογείων 152, πληροφορίες, τηλ,7751489-7472902-4

Επιμέλεια: Παναγιώτης Σ.Παπαδόπουλος.

Πηγή (και τα ονόματα των καλλιτεχνών): http://tvxs.gr/news/...%B5%CE%AF%CE%BF

Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους
  • 4 years later...

Μουσείο για τυφλούς

Το Prado ανοίγει μία νέα εποχή στην τέχνη.

Το διάσημο μουσείο Πράδο στην Μαδρίτη άνοιξε μία εκπληκτική νέα έκθεση με την ονομασία «Άγγιξε το Πράδο».

Ουσιαστικά δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης να έρθουν κοντά με τα έργα τέχνης. Τα εκθέματα είναι ρεπλίκες διάσημων έργων σε τρεις διαστάσεις.

Κάθε πίνακας χρειάστηκε 40 ώρες για να φτιαχτεί αλλά άξιζε τον κόπο και τον χρόνο καθώς δίνεται η ευκαιρία ακόμα και στους αόμματους να γνωρίσουν μεγάλα αριστουργήματα.

prado_museum_in_madrid_01.jpg

prado_museum_in_madrid_02.jpg

prado_museum_in_madrid_03.jpg

prado_museum_in_madrid_04.jpg

prado_museum_in_madrid_06.jpg

prado_museum_in_madrid_07.jpg

prado_museum_in_madrid_05.jpg

Πηγή:http://www.newsbeast.gr/weird/arthro/804272/mouseio- ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika --tuflous/

Σύνδεσμος στη δημοσίευση
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.